Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
CroMagnon
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2003 1:54 am

Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door CroMagnon »

Dat blijkt niet echt uit dit vers:



Koran, hoofdstuk 3
Het Huis van Imraan (al-Imraan)
3: 33:
God verkoos Adam en Noach en de nakomelingen van Abraham en de nakomelingen van Imraan boven de volkeren
.
Quran 003.033
YUSUFALI: Allah did choose Adam and Noah, the family of Abraham, and the family of 'Imran above all people,-

PICKTHAL: Lo! Allah preferred Adam and Noah and the Family of Abraham and the Family of 'Imran above (all His) creatures.

SHAKIR: Surely Allah chose Adam and Nuh and the descendants of Ibrahim and the descendants of Imran above the nations
.
~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

visit: muslim-quotes

~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~
_________________
Allah Akbar
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 4:38 pm

Bericht door Allah Akbar »

Beste cromagnon, moslims gelden in islam toch uberhaupt als superieur aan ongelovigen?
Wie hersens heeft denke na!
Gebruikersavatar
Kafir
Berichten: 284
Lid geworden op: wo okt 29, 2003 11:19 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Kafir »

Afbeelding
Dit zegt al genoeg denk ik.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Mooie foto en ja dat klopt. Geen niet moslim mag de Ka'aba in Mekkah betreden,dat is alleen voor niet moslims bedoeld,,,niet moslims hebben er niks te zoeken lijkt me zo toch?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Jasmijn schreef:Mooie foto en ja dat klopt. Geen niet moslim mag de Ka'aba in Mekkah betreden,dat is alleen voor niet moslims bedoeld,,,niet moslims hebben er niks te zoeken lijkt me zo toch?

Dan alle moskees weg uit Rome ? :roll:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Dan alle moskees weg uit Rome?
Ik heb in een andere post al gezegd dat ik vind dat alle moslims naar een (meer) Islamitisch land moeten gaan,tenzij ze mensen voor de Islam uitnodigen en Islam uitleggen,maar als ze dat doen kunnen ze zelf ook wel een moskee/bidplaats beginnen.

Ik ben niet tegen moslims in Europa,maar als ze echt GOEDE moslims zijn,willen ze daar niet eens blijven door het cultuur verschil lijkt mij.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Beste Jasmijn,

Sprot bedoel niet dat de moslims zelf de keuze moeten maken om weg te gaan. Hij vraagt of het goed is dat wij moslims gaan discrimineren, aangezien de islam ook mag discrimineren.
mollyveenstra
Berichten: 26
Lid geworden op: za jan 29, 2011 1:17 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door mollyveenstra »

In de Islam zijn alle mensen gelijk voor Allah, getuige de volgende uitspraak van de profeet Mohammed:

U bent allen gelijk. Alle mensen, tot welke stam of volk zij ook toebehoren, en welke positie zij ook mogen bekleden, zijn gelijk. Allah heeft u allen broeders gemaakt, wees dus niet verdeeld. Een Arabier is niet beter dan een ander, en anderen zijn niet beter dan een Arabier. een blanke is niet beter dan een zwarte, en een zwarte is niet beter dan een blanke. Hij hield zijn vingers naast elkaar. Zoals de vingers van één hand gelijk zijn, zo zijn mensen aan elkaar gelijk. Niemand heeft het recht zich beter te vinden dan een ander. U bent als broeders.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Monique »

Dus ongelovigen en gelovigen staan even "hoog" aangeschreven bij allah?

Waarom zijn ongelovigen dan een "gruwel" voor allah ?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Ariel »

mollyveenstra schreef:In de Islam zijn alle mensen gelijk voor Allah, getuige de volgende uitspraak van de profeet Mohammed:

.
Tja beste Molly.
Ik merk wel dat je nog veel van Islam moet leren. Je zal toch nog wat beter de Koran en de Hadith moeten bestuderen.
Deze uitspraak van Mohammed geldt alleen voor Moslims. Moslims zijn gelijk, ( alhoewel moslims dat vaak vergeten, want zwarte mensen worden vaak als vee behandeld in Islamitische landen ) maar het is dus niet zo dat NIET moslims gelijk zijn aan moslims.
Ik wil je wel een paar verzen uit de koran geven waarin je dat kan lezen, en het je verder uitleggen, maar ik wil eerst van je weten of jij van plan bent om met ons in discussie te gaan of dat jij hier naar toegekomen bent om een windei te leggen en om dan voorgoed te verdwijnen.

Welkom op FFI.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door BFA »

mollyveenstra schreef:In de Islam zijn alle mensen gelijk voor Allah
Je zegt het zelf. Het is pas als de mensen voor Allah komen dat er gelijkheid is.
Veroordeeld tot de hel raken de meesten niet tot voor Allah.
Tijdens het leven is er een hiërarchie volgens: sexe, ras, geloof en nog een heel hoop andere dingen.
Ongelovigen zijn volgens Islam geen mensen meer, en net zoals onder Mohammedanen kennen de ongelovigen ook een hele waarde hiërarchie.
mollyveenstra schreef:en een zwarte is niet beter dan een blanke.
Een rozijnkop of Abd, laat me lachen.
Mohammed heeft zwarten steeds als minderwaardig bepaald en behandeld. Voor zijn volgelingen geldt tot in het huidige Sudan hetzelfde.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door BFA »

Hoe voelt die gelijkheid aan, als je als vrouw in alles materieel en geestelijk maar met de halve waarde van de man aangeschreven wordt?
Ik heb een vermoeden dat je die onderdrukking nog prettig vindt ook.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Ariel »

BFA schreef:Hoe voelt die gelijkheid aan, als je als vrouw in alles materieel en geestelijk maar met de halve waarde van de man aangeschreven wordt?
Ik heb een vermoeden dat je die onderdrukking nog prettig vindt ook.
Ik heb even mollyveenstra gegoogeld. Molly is geen moslima, maar een links "goed mens" .Kijk maar op haar twitter account. http://twitter.com/mollyveenstra" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is het toch met veel mensen die hun wortels in Friesland hebben liggen. :? Gebruiken ze hun hersens niet, of denken ze dat ze alle wijsheid in pacht hebben. Je moet maar eens opletten. De meeste Wilders haters en islam knuffelaars komen uit Friesland vandaan. Ze pretenderen dat ze verstand hebben van Islam omdat ze ooit eens een moslim hebben horen zeggen dat Islam vrede betekend.

Gelukkig is mijn Fries, ( mijn achternaam eindigt op "sma" ) het links denkende stadium voorbij en gebruikt hij nu zijn hersens. Mijn schoonvader was ook zo’n links portret . Er was geen goed gesprek met hem te voeren.
Maar ja, de meeste Friezen blinken nu eenmaal niet uit in intelligentie. Het is goed dat er wat Hollands bloed in Friesland geïmporteerd wordt , dat haalt het niveau van de Friezen wat op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door BFA »

Ariel schreef: Molly is geen moslima, maar een links "goed mens"
Zich onwetend voordoen pleit niet vrij.
Meeste kwaad in de wereld vind zijn oorsprong in goede bedoelingen.
Ben je voor de gelijkheid der mensen, dan geef je de Mohammedaan een schop onder zijn kont. Zonder je er iets van aan te trekken dat die schop 'niet goed' is.
Gaan doen of de Mohammedaan 'goed' is, omdat je de schop onder zijn kont 'niet goed' vindt, laat veel kwaad bestaan in de wereld.
Kwaad, waar je medeoorzaak van wordt.

Misschien 'niet goed' maar niets verkeerd aan de Mohammedaan de verdiende schop onder zijn kont te geven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Je moet maar eens opletten. De meeste Wilders haters en islam knuffelaars komen uit Friesland vandaan. Ze pretenderen dat ze verstand hebben van Islam omdat ze ooit eens een moslim hebben horen zeggen dat Islam vrede betekend.
:shock: Maar Ariel, hoe kom je daar nu bij??!! Ik kom zelf ook uit Friesland. En wat denk je Martin Bosma?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Ariel »

Ik weet het Pilgrim...Vandaar dat ik schreef..."De meeste". Ik weet ook wel dat er verstandige Friezen zijn. Jullie en mijn man behoren daartoe. :wink:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Zwartmeer »

mollyveenstra schreef:In de Islam zijn alle mensen gelijk voor Allah, getuige de volgende uitspraak van de profeet Mohammed:

U bent allen gelijk. Alle mensen, tot welke stam of volk zij ook toebehoren, en welke positie zij ook mogen bekleden, zijn gelijk. Allah heeft u allen broeders gemaakt, wees dus niet verdeeld. Een Arabier is niet beter dan een ander, en anderen zijn niet beter dan een Arabier. een blanke is niet beter dan een zwarte, en een zwarte is niet beter dan een blanke. Hij hield zijn vingers naast elkaar. Zoals de vingers van één hand gelijk zijn, zo zijn mensen aan elkaar gelijk. Niemand heeft het recht zich beter te vinden dan een ander. U bent als broeders.
Welke hadith is dat precies?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door silkyboxershortXL »

Het is de hadith tijdens de laatste hadj. Verder ben ik niet gekomen.
Wel dit;
(3) Narrated Abu Huraira: In the year prior to the last Hajj of the Prophet when Allahs Apostle made Abu Bakr the leader of the pilgrims, the latter (Abu Bakr) sent me in the company of a group of people to make a public announcement: 'No pagan is allowed to perform Hajj after this year, and no naked person is allowed to perform Tawaf of the Kaba.' (See hadith No. 365 Vol. 1) (Book #26, Hadith #689)
Dus sprak Mohammed alleen tegen moslims tijdens de laatste hadj.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
mollyveenstra
Berichten: 26
Lid geworden op: za jan 29, 2011 1:17 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door mollyveenstra »

Beste Ariël, en alle anderen die hebben gereageerd,
Allereerst mijn oprechte excuses. Ik was mij er niet van bewust mij op een forum van ex-moslims en muslima’s te bevinden. Met geen mogelijkheid kan ik bevatten wat jullie hebben moeten doorstaan in het leven. Wat mij in de eerste plaats bezighield was de vraag of er in de islam ruimte was voor het principe van gelijkheid, dus ik ben aan het googelen geslagen en het antwoord was: ja, die ruimte is er. Getuige het voorgaande citaat. Dit googelen bracht mij ook bij de thread in jullie forum, en de gedachten die hier worden geventileerd stemden mij buitengewoon treurig. Daar wilde ik op reageren. Uiteraard is jouw kennis van de koran vele malen groter dan de mijne, met mijn gedegenereerde Friese hersenen (vindt je het nodig om op dit niveau te discussiëren?). Met korancitaten hoef je me niet te overtuigen van het bestaan van een conservatieve islam. Dat die bestond, wist ik wel.

Het door mij aangehaalde citaat van Mohammed maakt duidelijk dat er kennelijk ruimte bestaat in de islam voor de idee dat alle mensen gelijk zijn. ‘Verlichte islam’ googelen, en je krijgt een keur aan websites te zien die ik je van harte kan aanbevelen. De activiteiten van conservatieve, onverzoenlijke en intolerante islamieten zijn me natuurlijk niet ontgaan. En hoe verschrikkelijk dit gedachtegoed ook is, er bestaat kennelijk ook een andere, tolerante islam, ook al valt die in de krantenkolommen niet zo op, en word door sommigen de mogelijkheid van het bestaan van een verlichte islam ontkent. Alle religies, en andere overtuigingen, kennen het verschijnsel dat er naast een verlichte stroming, een fundamentalistische stroming bestaat. De vraag is ook niet of je een moslim bent, christen of een ‘links goedmens’ (bedankt voor het ‘compliment', maar vindt je het niet een beetje flauw om persoonlijk te worden?) maar of je tot de fundamentalisten behoort, of tot de verlichten. In welk kamp jij thuis wilt horen weet ik niet, maar ik ben benieuwd wat je zelf vindt. Ik weet wel dat de aanslag op de Twin Towers een zegen was voor het presidentschap van George Bush. Bin Laden en hij kunnen niet zonder elkaar bestaan. Zij zitten in hetzelfde kamp. De verzoenlijken vormen hun grootste bedreiging. Dus Ariël, waar sta jij? Bij Khomeiny en zijn onverzoenlijken aan de ene kant, of bij de verlichten, of wat mij betreft, de ‘goedmensen’.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door BFA »

mollyveenstra schreef:Ik weet wel dat de aanslag op de Twin Towers een zegen was voor het presidentschap van George Bush.
hiermee toon je al hoe weinig zicht je hebt op de realiteit. Of is het gewoon naïviteit.
George Bush was met Amerika begaan en zat niet te wachten op een reden om oorlog te gaan voeren. De aanval op de Twin Towers heeft Bush even hard overvallen als de rest van de wereld.
Bush heeft op die aanval gereageerd. Omdat hij gerechtigd was Amerika te verdedigen.
Nergens had hij hier voorbereidingen voor.
mollyveenstra schreef:of bij de verlichten,
ik noem dit Naïeve idiotie. Naïeve idiotie kan de persoon die eraan leidt gelukkig maken, maar een symptoon ervan is het ontbreken van rationaliteit.
Rationaliteit is de basis voor verlichting.

PS: Er is geen enkele 'tolerante' Islamiet die de aanslag veroordeeld heeft. Net zomin ze het terrorisme veroordelen.
Leer door Taqiyahh zien voor je het opneemt ten voordele van het pure kwaad dat Islam noemt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Ariel »

mollyveenstra schreef:Beste Ariël, en alle anderen die hebben gereageerd,
Allereerst mijn oprechte excuses. Ik was mij er niet van bewust mij op een forum van ex-moslims en muslima’s te bevinden. Met geen mogelijkheid kan ik bevatten wat jullie hebben moeten doorstaan in het leven.


Ik en vele met mij op dit forum zijn geen ex-moslims. Wij weten echter wel wat afvallige moslims door moeten maken. Wij weten dat omdat wij jaren lang geluisterd hebben naar deze vrouwen en mannen, hier en op het internationale forum.
Er waren/zijn op dit forum wel afvallige moslims, maar die schrijven anoniem omdat ze niet willen dat hun familie hun herkent.
Verder zijn/waren er op dit forum en op internationaal mensen ( Christenen ) die Islam aan de lijve ondervonden hebben. Ook van deze mensen hebben wij verhalen gehoord van onderdrukking en achtervolging.

Ik weet niet of deze bovenstaande opmerking van jou cynisch bedoelt is. Ik ga er maar even van uit dat je oprecht bent, want ik heb nog steeds veel vertrouwen in de mensheid.
Wat mij in de eerste plaats bezighield was de vraag of er in de islam ruimte was voor het principe van gelijkheid, dus ik ben aan het googelen geslagen en het antwoord was: ja, die ruimte is er. Getuige het voorgaande citaat.


Nee, in de zuivere Islam is er geen ruimte voor gelijkheid , hoe graag jij en andere mensen dit misschien willen geloven. Allereerst is er de ongelijkheid tussen man en vrouw. De vrouw in Islam heeft de helft van de geestelijk vermogens als een man .
Hieronder is wat bewijs. Gedeeltelijk in het Engels.
4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie u ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.


Narrated Abu Said Al-Khudri: The Prophet said, "Isn't the witness of a women equal to half that of a man?" The women said "yes". He said "This is because of the deficiency of the women's mind."
http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... 03.048.826" onclick="window.open(this.href);return false;

O womenfolk, you should ask for forgiveness for I saw you in bulk amongst the dwellers of Hell. A wise lady said: Why is it, Allah’s Apostle, that women comprise the bulk of the inhabitants of Hell? The Prophet observed: ‘You curse too much and are ungrateful to your spouses. You lack common sense, fail in religion and rob the wisdom of the wise.’ Upon this the woman remarked: What is wrong with our common sense? The Prophet replied, ‘Your lack of common sense can be determined from the fact that the evidence of two women is equal to one man. That is a proof.
http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... l#001.0142" onclick="window.open(this.href);return false;
De hadith die jij ons gaf . “All people are as equal as the teeth of a comb,There is no virtue (nothing better or superior) to an Arab over a non-Arab nor white over colored except by the fear Of God" geldt alleen voor Moslims.

Een Moslima mag niet trouwen met een niet moslim . Een goede moslim mag geen ongelovige tot vrienden nemen. Zomaar twee voorbeelden dat niet iedereen als gelijk gezien wordt in Islam.

In Islamitische landen worden Christenen als dhimmies behandeld.
Uiteraard is jouw kennis van de koran vele malen groter dan de mijne, met mijn gedegenereerde Friese hersenen (vindt je het nodig om op dit niveau te discussiëren?). .


Nee, dat was inderdaad niet nodig . Maar omdat ik met een Fries getrouwd ben, en mijn zonen dus half Fries zijn dacht ik dat ik het recht heb om kritiek te mogen leveren op de Friezen. Ik heb last van vervangende schaamte als ik Friezen zoals Doekle Terpstra en vele Friezen met hem als naïeve dwazen zie proberen om de rest van Nederland te overtuigen van de vreedzaamheid van Islam.
Met korancitaten hoef je me niet te overtuigen van het bestaan van een conservatieve islam. Dat die bestond, wist ik wel
.

Hoeveel islammen bestaan er volgens jou? Volgens mij is er maar één Islam. Er is geen goede en slechte islam, zoals er ook geen gematigde islam bestaat. Gematigde moslims bestaan wel: dat zijn degenen die een deel van hun geloof links laten liggen’
Het door mij aangehaalde citaat van Mohammed maakt duidelijk dat er kennelijk ruimte bestaat in de islam voor de idee dat alle mensen gelijk zijn. ‘Verlichte islam’ googelen, en je krijgt een keur aan websites te zien die ik je van harte kan aanbevelen
.

Dank je voor de tip, ik ben op de hoogte van deze websites ,maar al deze websites verkondigen NIET de zuivere Islam zoals hij bedoelt is in de Koran. Wat ook jij doet is een mantra herhalen " de islam is vrede." Deze mantra wordt vaak onderbouwd met een koranvers dat zou zeggen: wie een mens doodt, doodt de wereld, wie eens mens redt redt de wereld. Wie dit vers in de Koran opzoekt, ziet dat de tussenzin, die bepaalt wanneer er wel gedood mag worden, is weggelaten.

De rest van je post zal ik vanavond beantwoorden, want ik moet nu naar de verjaardag van mijn kleinzoon.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door silkyboxershortXL »

mollyveenstra schreef:Met geen mogelijkheid kan ik bevatten wat jullie hebben moeten doorstaan in het leven.
Natuurlijk wel! Dat is een kwestie van willen weten. Zit hier niet één van de grote problemen in samengevat? Als je niet meer wil weten wat een ander bezield......
Want 'wij' kunnen best wel bevatten waar 'jullie moslims' mee zitten. Op grond van argumentatie gaan we een gesprek aan. Ik wil graag horen dat ik het verkeerd zie. Als ik jou niet meer zou kunnen aanhoren raakt elke vooruitgang in denken verstopt. En omgekeerd ook.

Je haalt de laatste hadith tijdens de hadj van Mohammed aan. Hij klinkt mooi, maar er is een addertje.
Ariel zegt "Dat is alleen voor moslims geldig"
Dat kan o.a. hiermee onderbouwd worden:
(3) Narrated Abu Huraira: In the year prior to the last Hajj of the Prophet when Allahs Apostle made Abu Bakr the leader of the pilgrims, the latter (Abu Bakr) sent me in the company of a group of people to make a public announcement: 'No pagan is allowed to perform Hajj after this year, and no naked person is allowed to perform Tawaf of the Kaba.' (See hadith No. 365 Vol. 1) (Book #26, Hadith #689)

Je mag echt wel weten dat ik als niet moslim me erg bedreigd voel. Want op andere plekken zijn de oproepen van Mohammed heel erg duidelijk over wat er met de ongelovigen moet gebeuren. Weet jij dat ook?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Ariel »

mollyveenstra schreef: Alle religies, en andere overtuigingen, kennen het verschijnsel dat er naast een verlichte stroming, een fundamentalistische stroming bestaat.


Absoluut. Fundamentalistisch betekent “ leven naar het fundament van de bijbel/koran.
Dat is dus wat islamitische fundamentalisten doen. Leven naar het fundament van de Koran.

Twee vraagjes.
1. Hoe vaak hoor, lees of zie je op TV dat een Christelijke fundamentalist zich opblaast in een vliegtuig, winkelcentrum of andere plek waar veel mensen samenkomen.
2. Hoe vaak hoor, lees of zie je op TV dat een Islamitische fundamentalist zich opblaast in een vliegtuig, winkelcentrum of andere plek waar veel mensen samenkomen.

Conclusie….( want ik weet het antwoord..) Het blijkt dus dat er iets behoorlijk mis is met het fundament van de koran . Of….. er moet geestelijk iets vreselijks mis zijn aan al die miljoenen fundamentalistische moslims die er geen probleem mee hebben om andere mensen naar een andere wereld te sturen.
Jij mag het zeggen.
De vraag is ook niet of je een moslim bent, christen of een ‘links goedmens’ (bedankt voor het ‘compliment', maar vindt je het niet een beetje flauw om persoonlijk te worden?) maar of je tot de fundamentalisten behoort, of tot de verlichten. In welk kamp jij thuis wilt horen weet ik niet, maar ik ben benieuwd wat je zelf vindt.


Ik denk dat jij je conclusie al getrokken hebt.
Ik weet wel dat de aanslag op de Twin Towers een zegen was voor het presidentschap van George Bush. Bin Laden en hij kunnen niet zonder elkaar bestaan. Zij zitten in hetzelfde kamp
.

:laugh1: Gutte gut...Wat een naïviteit. Je zegt nog net niet...Ze ( de amerikanen ) hebben het over zich zelf uitgeroepen. Hadden ze maar niet...They had it coming...Eigen schuld dikke bult, niet waar? Net zoals als Theo van G het over zich zelf uitgeroepen heeft. Niet waar? Had hij maar niet... Wat een dhimmie gedrag beste Molly. Laat ik in hemelsnaam maar niet op de tenen van Moslims gaan staan, want anders zou ik wel eens klapjes kunnen krijgen. Laat ik maar tolerant zijn voor een intolerante religie, want stel je voor dat moslims boos op me worden.

Jij kan de hand schudden van de Zweedse minister Jens Orback. Die heeft eens gezegd: We moeten open en tolerant zijn voor Islam, en de moslims , zodat ze dat dan ook tegen ons zullen zijn als wij in de minderheid zijn.
. Dus Ariël, waar sta jij? Bij Khomeiny en zijn onverzoenlijken aan de ene kant, of bij de verlichten, of wat mij betreft, de ‘goedmensen’.
Waar ik sta? Ik sta voor het behoud van ons land en onze cultuur mijn beste. Geweldig dat jij jezelf verlicht vindt. Het is altijd fijn om je zelf een veer in je gat te steken. Ik hoop dat jouw klein en achterkleinkinderen straks als ze misschien in een islamitische staat moeten leven dit nog steeds van je kunnen zeggen, en dat ze straks niet hoeven te zeggen...... "Beppe was een goed mens , maar verlicht kunnen we haar niet noemen. Kijk eens wat haar goeigheid ons gekost heeft. Het heeft onze vrijheid gekost.

Beste Molly...Laat ik eindigen met een quote van Churchill. Hij was iets minder naïef en laf als minister Orback. Churchill heeft eens gezegd:
"Als je niet wilt vechten voor het goede als je nog gemakkelijk kan winnen zonder bloedvergieten , als je niet wilt vechten wanneer de overwinning nog zeker is en niet te kostbaar, dan komt er een moment waarop je zult moeten vechten terwijl alles in je nadeel is en je slechts een zeer kleine kans op overleven hebt. Maar het kan nog erger. Je moet misschien vechten als er geen enkele hoop op de overwinning meer is, alleen maar omdat het beter is te sterven dan verder te leven als een slaaf...

Na deze woorden gelezen te hebben vraag ik jou wie er een beter goedmens voor ons nageslacht is Molly. Jij of ik.
Jij mag het zeggen.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door Zwartmeer »

Hoe komt het toch Molly dat moslims steevast met zulke beweringen komen als dat alle mensen gelijk zijn? Dat iets wat ze niet zelf geconstateerd hebben maar iets dat ze napraten. En dat gaan ze dan verdedigen op sites als deze en dan blijkt het omgekeerde waar te zijn. Tegenover die enkele tekst die men creatief interpreteert om de islam een goed gezicht te geven, in dit geval dat alle mensen gelijk zijn, staan honderden zo niet duizenden teksten die uitbulken van de ongelijkheid. Zie bijvoorbeeld deze: http://www.ex-moslim.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er klopt nauwelijks een bewering die moslims over de islam maken. Mohammed is het voorbeeld voor alle mensen? Kan dat echt gelden voor iemand die seks met kinderen heeft? Of seks met lijken zoals hij had me de moeder van Ali? Of seks met slavinnen? Het allemaal hadith waar ik het hier over heb. En je mag die niet bekritiseren. Waarom niet als het allemaal zo voorbeeldig is? En waarom mag je wel, nee moet je, zeggen dat Mohammed een voorbeeld voor alle mensen is? Het kan nooit zo zijn dat je dat zelf geconstateerd hebt.

De islam zit vol met beweringen die niet getoetst mogen worden. Dat toetsen is in de zevende eeuw al gedaan, door hele bekwame mensen, en aan hun oordeel zitten moslims nu al 1400 jaar vast. En heeft de rest van de wereld al zolang last.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mollyveenstra
Berichten: 26
Lid geworden op: za jan 29, 2011 1:17 pm

Re: Alle mensen zijn gelijk in Islam?

Bericht door mollyveenstra »

De vraag is ook niet of je een moslim bent, christen of een ‘links goedmens’ (bedankt voor het ‘compliment', maar vindt je het niet een beetje flauw om persoonlijk te worden?) maar of je tot de fundamentalisten behoort, of tot de verlichten. In welk kamp jij thuis wilt horen weet ik niet, maar ik ben benieuwd wat je zelf vindt.

Ik denk dat jij je conclusie al getrokken hebt.

Nee hoor. Ik ben echt heel benieuwd om te horen hoe je jezelf ziet.
Plaats reactie