de Koran een wonder

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

de Koran een wonder

Bericht door vadigran »

de quraan is ook een wonder, je hebt de arabische letters en de grammatica maar niemand kan maar 1 hoofdstuk als een hoofdstuk van de quraan maken en het kleinste hoofdstuk is 10 woorden, geloof me mensen hebben het geprobeerd maar ze zijn allemaal gefaald.

Snappen jullie wat er met de bovenstaande zin bedoeld wordt? Wat is er zo speciaal aan arabische letters? Alle boeken hebben letters, zo bijzonder is dat toch niet :? . Grammaticaal vind ik de Koran eerlijk gezegt nogal ingewikkeld en onoverzichtelijk. Na het lezen van een hoofstuk weet ik op het einde niet eens meer wat ik nou eigenlijk gelezen heb. De zinnen volgen elkaar soms totaal niet op, dan gaat het plots over twee verschillende dingen. Ook veel herhalingen. Het leest niet echt makkelijk.
Ik zie er niks wonderbaarlijk aan en ik zou niet weten waarom het niet mogelijk zou zijn om een hoofdstuk te maken zoals in de Koran.

Ligt het aan mij, lees ik de Koran soms op een verkeerde manier? Of zeggen moslims gewoon maar dat het wonderbaarlijk is omdat het nou eenmaal hun heilig boek is.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: de Koran een wonder

Bericht door Monique »

Mischien dat een schizofreen een prachtig hoofdstuk kan schrijven?

Mohammed had ze ook niet allemaal op een rijtje...... misschien is dat het.
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: de Koran een wonder

Bericht door BFA »

vadigran schreef: Grammaticaal vind ik de Koran eerlijk gezegt nogal ingewikkeld en onoverzichtelijk. Na het lezen van een hoofstuk weet ik op het einde niet eens meer wat ik nou eigenlijk gelezen heb. De zinnen volgen elkaar soms totaal niet op, dan gaat het plots over twee verschillende dingen. Ook veel herhalingen. Het leest niet echt makkelijk.
Het is niet de bedoeling dat het makkelijk leest of dat je weet wat je gelezen hebt.
De bedoeling is brainwash. Voor een brainwash is de indeling en grammatica op de juiste manier gebruikt.
De Koran is een van de oudste voorbeelden die op school kunnen gebruikt worden om te ontleden hoe je met het geschreven woord een brainwashing uitvoert. Je kan dit niet doen, dan worden Mohammedanen kwaad en gaan ze rellen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

Re: de Koran een wonder

Bericht door vadigran »

BFA schreef:
vadigran schreef: Grammaticaal vind ik de Koran eerlijk gezegt nogal ingewikkeld en onoverzichtelijk. Na het lezen van een hoofstuk weet ik op het einde niet eens meer wat ik nou eigenlijk gelezen heb. De zinnen volgen elkaar soms totaal niet op, dan gaat het plots over twee verschillende dingen. Ook veel herhalingen. Het leest niet echt makkelijk.
Het is niet de bedoeling dat het makkelijk leest of dat je weet wat je gelezen hebt.
De bedoeling is brainwash. Voor een brainwash is de indeling en grammatica op de juiste manier gebruikt.
De Koran is een van de oudste voorbeelden die op school kunnen gebruikt worden om te ontleden hoe je met het geschreven woord een brainwashing uitvoert. Je kan dit niet doen, dan worden Mohammedanen kwaad en gaan ze rellen.
Niet zo lang geleden heb ik het een tijd moeilijk gehad. Mijn depressie had een dieptepunt bereikt. Ik ging door de hel en ik voelde me zo waardeloos. Ik was in de war en begon te twijfelen over het bestaan van Allah, niet uit geloof, maar uit wanhoop. Ik vond mezelf slecht en ik begon te redeneren dat als ik in Allah zou geloven dit een uitweg zou zijn. Want dan zou iemand zoals ik een kans hebben op geluk in de vorm van het paradijs. Ik heb op het punt gestaan om me te bekeren, maar ik was nog altijd in de war dus ik wou eerst de Koran lezen. Ik heb al eerder een stuk uit de Koran gelezen, maar dat was in het Engels. Ik dacht dat ik er toen niet veel van begreep omdat mijn engels niet zo goed is. Ik had eerlijk gezegt verwacht dat als ik de Koran in het Nederlands zou lezen het wel duidelijk zou zijn. Dat ik dan iets zou voelen, een soort openbaring waardoor ik plots wel zou geloven. Dat viel dik tegen. Het bracht me alleen meer in de war. ik voelde niks, maar toch stelde ik me er nog altijd voor open.
Een atheist heeft me weer met beide voeten op de grond gebracht door met logica dingen uit de Koran te weerleggen. Die logica was ik kwijt. Had ik mijn eigenwaarde niet verloren dan zou ik niet getwijfeld hebben. Het enige wat ik zocht was troost en aanvaarding.

Ben opgelucht dat ik nog altijd mezelf ben. Voel me zo stom :redface:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: de Koran een wonder

Bericht door Ariel »

vadigran schreef: Ben opgelucht dat ik nog altijd mezelf ben. Voel me zo stom :redface:
Wat naar vadrigan. Ik ben blij voor je dat jij je nu weer wat beter voelt . Het is niet stom dat jij je wilde bekeren, maar ik ben blij dat jij de stap niet genomen hebt. Het zou je nog meer in de put geholpen hebben. Als iemand zich zwak voelt dan heeft men houvast nodig, maar je vastklampen aan Islam is geen goede oplossing. Misschien moet jij wat minder vaak naar dat forum gaan. Ik wordt al depressief als daar ik drie posten lees, laat staan dat ik het kan opbrengen om daar te posten.
Wat betreft dat gedoe met de hemel, je moet maar zo denken dat als de hemel bestaat ( Ik geloof dat) jij daar toch naar wel toe gaat, zonder dat jij je verbindt aan Islam. Trouwens, wie wil er nu naar de Islamitische hemel. De Islamitische hemel is een soort van hoerentent, en dat hou je als man een week vol, maar na die week denk je..."Moet ik nu alweer een wip maken, :shock: Dat is de zoveelste al deze week."

Kop op knul. Allah bestaat niet. Moslims aanbidden de maangod, een godheid uit het pre-islamitische tijdperk. Als jij je weer eens tot voelt kan je beter naar goede muziek luisteren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: de Koran een wonder

Bericht door BFA »

vadigran schreef:Ben opgelucht dat ik nog altijd mezelf ben. Voel me zo stom
Iedereen heeft zijn ogenblikken dat hij stomme dingen doet. Daar is niets abnormaals aan.
Laat nu die emotie (stom voelen) achter je, voor deze je weer de dieperik in trekt en daarna ben je vrij.
De hele wereld ligt vol met interessante dingen die je kan doen. Dingen die vreugde en rijkdom schenken, emotioneel en materieel.
Ga op onderzoek en gebruik die vrijheid.
Onthoud alleen dat Islam niets te bieden heeft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: de Koran een wonder

Bericht door Schepsel »

Mooi dat je niet voor die onzin gevallen bent. Al denk ik dat je na een bekering al je twijfels zou moeten krijgen, als je het een of andere malle ritueeltje uit zou voeren dat alleen maar doet denken aan ouderwets bijgeloof, het hechten aan overbodige rituelen en daarmee aan getover, of als je die Koran eens een beetje kritisch zou bekijken, ook met betrekking tot het walgelijke karakter van dhr. Allah (denkbeeldig vriendje van een zwaar geesteszieke man).

Die moslim aan het begin van dit topic slaat wartaal uit. Het is nergens op gebaseerd en wild geconstateerd, grote kans dat hij/zij net zo dom is als hij/zij overkomt. Ik zou me niet eens bezighouden met de woorden van zulke types, ze spreken voor zich. Of de Koran een grammaticale warboel is doet er weinig toe: Als iemand zo onberedeneerd kwaak, zo vrij in de lucht, dan slaat het hoogstwaarschijnlijk nergens op, helemaal als het over de Koran gaat, een van de slechtste boeken die je kan hebben.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
vadigran
Berichten: 76
Lid geworden op: do feb 18, 2010 10:35 pm

Re: de Koran een wonder

Bericht door vadigran »

Ariel schreef:
vadigran schreef: Ben opgelucht dat ik nog altijd mezelf ben. Voel me zo stom :redface:
Wat naar vadrigan. Ik ben blij voor je dat jij je nu weer wat beter voelt . Het is niet stom dat jij je wilde bekeren, maar ik ben blij dat jij de stap niet genomen hebt. Het zou je nog meer in de put geholpen hebben. Als iemand zich zwak voelt dan heeft men houvast nodig, maar je vastklampen aan Islam is geen goede oplossing. Misschien moet jij wat minder vaak naar dat forum gaan. Ik wordt al depressief als daar ik drie posten lees, laat staan dat ik het kan opbrengen om daar te posten.
Wat betreft dat gedoe met de hemel, je moet maar zo denken dat als de hemel bestaat ( Ik geloof dat) jij daar toch naar wel toe gaat, zonder dat jij je verbindt aan Islam. Trouwens, wie wil er nu naar de Islamitische hemel. De Islamitische hemel is een soort van hoerentent, en dat hou je als man een week vol, maar na die week denk je..."Moet ik nu alweer een wip maken, :shock: Dat is de zoveelste al deze week."

Kop op knul. Allah bestaat niet. Moslims aanbidden de maangod, een godheid uit het pre-islamitische tijdperk. Als jij je weer eens tot voelt kan je beter naar goede muziek luisteren.
Ik bedoel zeker niet dat iemand die zich wil bekeren stom is :redface:. In mijn geval was het stom omdat ik niet echt geloof.
Ik vind het moeilijk om niet naar dat forum te gaan. Bijna elke dag zit ik er op, ik ga er gewoon automatisch naartoe. Als ik het al eens afsluit betrap ik mezelf er even later op dat ik toch weer heb geopend. Er zijn vaak genoeg momenten dat ik me er wel thuis voel, maar er zijn ook vaag genoeg momenten dat wat ik er lees me alleen maar ergerd en kwaad maakt. Toch blijft dat forum een aantrekkingskracht op mij hebben.

Ik had toen het paradijs gewoon gelijk gesteld aan geluk en daar dacht ik niet verder bij na. Wat er zogezegt allemaal in de islamitische hemel is zijn allemaal dingen die me niks zeggen. Ik zou het nog geen week volhouden met 70 vrouwen en daar dan ook nog eens mee naar bed moeten gaan :nono: . Het is te hopen dat die 70 vrouwen niet menstrueren, ik kan me al die moslimmannen al voorstellen met kruiwagens vol maandverband.
Plaats reactie