Jasmijn

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Plaats reactie
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Jasmijn

Bericht door Monique »

Na het lezen van de postings van Jasmijn heb ik zo mijn twijfels over de "echtheid" van haar.

Ik kan me namelijk absoluut niet voorstellen dat een vrouw daadwerkelijk zo overtuigd is van haar eigen achterlijkheid en minderwaardigheid.

Ik heb de indruk dat "ze" ofwel volledig gehersenspoeld is, de boel zit te belazeren of daadwerkelijk alle onzin gelooft die ze schrijft.

Ik weet het niet....maar....ik moet wel toegeven dat ik me prima met haar vermaak... :lol:
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

nou nee monique. ik heb geen twijfels. ik denk dat jasmijn het werkelijk allemaal meent.

het is echt heel moeilijk om daarin komedie te spelen :wink: én om het bovendien nog vol te houden!

Maar ik vind het ook heel leuk dat jasmijn hier is. Zoals je al dikwijls meldde: het is verdomd saai om tegen jezelf of gelijkgestemden te discussieren. :lol:
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Op het VDAB-forum loopt een discussie over de hoofddoekjes.

Eén van de aanwezige moslima's hanteert eenzelfde taal

Een paar vbn:
'Een halfnaakte vrouw in reclamespots van water, shampoo, auto's, toiletpapier, ... Vrouwen die zichzelf te huur aanbieden via uitdagende reclames op tv of tijdschriften...

Ik denk niet dat dit tekenen zijn van respect voor de vrouw of zelfrespect van deze vrouwen.

Een hoofddoek en de algehele bedekking van een moslima is een bescherming en ook een heel groot teken van zelfrespect, de islam beschouwt de vrouw als een diamant. Een moslima wil op geen enkel ogenblik beoordeeld worden op haar uiterlijk of dit uiterlijk aan andere tonen dan haar dichte familie en haar echtgenoot, dat is een heel groot teken van respect.

Als mannen niet uit zouden zijn op het kijken naar mooie welgevormde en liefst zo naakt mogelijke vrouwen, voor wie of wat worden dan al die vrouwen zo openbaar tentoongesteld op tv, magazines, affiches, modeshows, ...??

Ik begrijp als moslima, als Belgische vrouw, als mens, totaal niet dat zovelen blind worden gemaakt door de maatschappij, het is voor mij echt overduidelijk'

'Ik denk er niet aan om mijn hoofddoek uit te nemen zogezegd uit respect voor de mensen!

Toch wel raar dat er nog maar pas ophef is gekomen over het roken in openbare ruimtes, dat men oplossingen zoekt voor het openbaar gebruik van drugs, ... DAT zijn zaken die storen, die de mensen die zich niet met zulke zaken willen vergiftigen lastig vallen. Maar daar hoor je niet elke minuut van de dag over klagen omdat het bij 'de westerse cultuur' hoort! Het zijn normale zaken.

Moet iedereen er dan echt precies hetzelfde uitzien? Mag niet elke mensen een eigen overtuiging hebben, en daar ook mee buiten komen? Of moeten wij allemaal als kippen zonder kop meelopen met de hele massa? Iedereen heeft recht op een eigen geloofsovertuiging, en het is niet aan mensen die niet geloven om daar allerlei negatieve punten in te zoeken waarom een bepaald onderdeel van dat geloof verboden moet worden.

En het uitoefenen van bepaalde functies... wel als moslima kies ik heel bewust welke job ik al dan niet wil uitvoeren, ik zal er bevoorbeeld niet op staan om in een zakenkantoor met hoofdzakelijk mannen aan de receptie te werken, ik hoef echt geen brandweer te worden, enz. Er zijn zovele jobs open voor vrouwen waarbij onze hoofddoek niet ter zake doet.

Voor jou is dus respect gelijk aan er net hetzelfde uitzien?'

http://forum.vdab.be/forum/viewThread.j ... read=10843
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Wat is het VDAB forum..?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ik moet zeggen dat ik ook opeens ging twijfelen. Het zijn wel erg veel clichés ineens. En om nou te zeggen dat het heel logisch is dat er zoveel vrouwen naar de hel gaan omdat ze ondankbaar zijn... hoe kun je zo'n hadith voor zoete koek aannemen?

Maar toch, Jasmijn is niet de enige die deze dingen zegt. Ik heb eigenlijk wel ergere dingen gelezen. Op bepaalde islamitische forums met grote zendingsdrang zie je moslimvrouwen met grote blijmoedigheid vertellen waarom vrouwen mishandeling moeten ondergaan, en hoe mishandelde vrouwen zich tegenover hun man moeten gedragen om de pakken slaag te laten verminderen. Ze geven allerlei adviezen als 'maak je mooi', 'verzorg hem goed', 'val hem niet lastig met jouw problemen maar vraag hoe zijn dag was', 'wees geduldig en klaag niet', 'wees niet opstandig, want dat maakt hem nog bozer' en blablabla.
Net als Jasmijn leggen ze uit waarom de man zijn vrouw wel moet slaan... anders heb je twee kapiteins op één schip of zoiets.

En dat zeggen ze allemaal heel blij tegen meisjes die op forums hulpkreten slaken.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Ik apprecieer wel dat Jasmijn hier wil komen discusiëren. Ik merk dat ze heel oprecht is in haar mening en dat ze op de bal speelt ipv de man. Ze vervalt tenminste niet in dooddoeners zoals de klassieke beschuldigingen van racisme, fascisme, of haatzaaierij.

Een waardig opponent. :)
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Maar ik vind het ook heel leuk dat jasmijn hier is.
Ik apprecieer wel dat Jasmijn hier wil komen discusiëren. Ik merk dat ze heel oprecht is in haar mening en dat ze op de bal speelt ipv de man. Ze vervalt tenminste niet in dooddoeners zoals de klassieke beschuldigingen van racisme, fascisme, of haatzaaierij.

Een waardig opponent.
Dankjewel.

Ik ben vereerd door je post over mij Monique.Ik lees het net nu pas.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Maar ik vind het ook heel leuk dat jasmijn hier is.
Ik apprecieer wel dat Jasmijn hier wil komen discusiëren. Ik merk dat ze heel oprecht is in haar mening en dat ze op de bal speelt ipv de man. Ze vervalt tenminste niet in dooddoeners zoals de klassieke beschuldigingen van racisme, fascisme, of haatzaaierij.

Een waardig opponent.
Dankjewel.

Ik ben vereerd door je post over mij Monique.Ik lees het net nu pas.
Jasmijn..mijn post is niet kwaad bedoeld hoor.
Je begrijpt hoop ik wel dat ik, als vrouw, me absoluut niet kan voorstellen dat een vrouw zich ondergeschikt acht aan een man.
Vandaar mijn twijfels.... :wink:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Je begrijpt hoop ik wel dat ik, als vrouw, me absoluut niet kan voorstellen dat een vrouw zich ondergeschikt acht aan een man.
Het is maar net hoe je het bekijkt Monique. Ik zie mezelf niet als ondergeschikt aan een man,maar ik erken gewoon dat we allebei een andere lichaamsbouw en mentaliteit hebben,dus we voor andere dingen gemaakt zijn.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
Je begrijpt hoop ik wel dat ik, als vrouw, me absoluut niet kan voorstellen dat een vrouw zich ondergeschikt acht aan een man.
Het is maar net hoe je het bekijkt Monique. Ik zie mezelf niet als ondergeschikt aan een man,maar ik erken gewoon dat we allebei een andere lichaamsbouw en mentaliteit hebben,dus we voor andere dingen gemaakt zijn.
Jij zal een melkbeker dus alleen maar gebruiken om er melk uit te drinken..of doe je er ook wel eens iets anders in...?

Trouwens..dat van die lichaamsbouw in onzin.
In veel landen zie je de vrouwen met zware lasten sjouwen terwijl de man er op een ezel achteraan rijdt...wel eens gezien...????
In veel landen doen de vrouwen het zware werk en zitten de mannen in de theehuizen te kaarten hoor.... wel eens gezien...???
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

dus we voor andere dingen gemaakt zijn.
Ik denk dat iedereen "gemaakt" is voor datgene wat hij/zij KAN.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Effe voor de goede orde, ik stel je bijdrages ook op prijs, hoor Jasmijn. :D
jasmijn schreef:Ik zie mezelf niet als ondergeschikt aan een man,maar ik erken gewoon dat we allebei een andere lichaamsbouw en mentaliteit hebben,dus we voor andere dingen gemaakt zijn.
Ik ben het met Monique eens. Alle mensen hebben andere talenten, het is heel beperkend om de wereld zo zwart-wit in man-vrouw onder te verdelen. Je moet mensen gewoon zo breed mogelijk opvoeden, dan merk je vanzelf waar hun aanleg ligt.

Mentaliteit is trouwens niet aangeboren, maar een product van de opvoeding. Waarom zou je mannen die uit zijn op sex een 'jager' noemen maar vrouwen een 'hoer'? Die dubbele moraal heeft alles te maken met afkeer van de vrije seksualiteit van vrouwen, en niets met 'andere lichaamsbouw'.

Bovendien heeft de lichaamsbouw niets te maken met het binnenshuis houden en chaperonneren van vrouwen. Dat is pure onderdrukking.
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Re: Jasmijn

Bericht door Catnip »

Monique schreef:Ik weet het niet....maar....ik moet wel toegeven dat ik me prima met haar vermaak... :lol:
Ze heeft ook op het Engelse forum gepost en gezien haar screen name dacht ik dat ze misschien hier ook post. Bingo. Dus ik nu besloten om maar weer eens wat meer hier rond te neuzen. Ik hoop dat er nog een paar Jasmijntjes bijkomen hiero. :lol:

Catnip
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Patrick schreef:Ik apprecieer wel dat Jasmijn hier wil komen discusiëren. Ik merk dat ze heel oprecht is in haar mening en dat ze op de bal speelt ipv de man. Ze vervalt tenminste niet in dooddoeners zoals de klassieke beschuldigingen van racisme, fascisme, of haatzaaierij.

Een waardig opponent. :)
Ik ben het daar helemaal mee eens.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

In veel landen zie je de vrouwen met zware lasten sjouwen terwijl de man er op een ezel achteraan rijdt...wel eens gezien...????
In veel landen doen de vrouwen het zware werk en zitten de mannen in de theehuizen te kaarten hoor.... wel eens gezien...???
Over het algemeen doet de man het meer dan de vrouw. En dat is mijn punt dus,,OVER HET ALGEMEEN
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Jasmijn schreef:
In veel landen zie je de vrouwen met zware lasten sjouwen terwijl de man er op een ezel achteraan rijdt...wel eens gezien...????
In veel landen doen de vrouwen het zware werk en zitten de mannen in de theehuizen te kaarten hoor.... wel eens gezien...???
Over het algemeen doet de man het meer dan de vrouw. En dat is mijn punt dus,,OVER HET ALGEMEEN
Inderdaad, die machocultuur en de strijd tussen man en vrouw bestaat in vele culturen en is eigen aan de mens. Het is echter de Islam die het machogedrag bevestigt en zelfs opdringt in de vorm van allerlei vrouwonvriendelijke regeltjes.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:
In veel landen zie je de vrouwen met zware lasten sjouwen terwijl de man er op een ezel achteraan rijdt...wel eens gezien...????
In veel landen doen de vrouwen het zware werk en zitten de mannen in de theehuizen te kaarten hoor.... wel eens gezien...???
Over het algemeen doet de man het meer dan de vrouw. En dat is mijn punt dus,,OVER HET ALGEMEEN
Jasmijn, jij kwam met het FEIT dat mannen sterker zijn dan vrouwen en dat vrouwen daarom ondergeschikt zijn aan mannen en alleen maar kinderen mogen krijgen en voor hun man zorgen.

In dit antwoord van je blijkt dat het GEEN FEIT is dat mannen sterker zijn dan vrouwen. Waarom gebruik je dat FEIT dan nog wel steeds als excuus om de minderwaardigheid van moslimvrouwen (ik heb het uiteraard niet over mezelf :wink:) goed te praten..?
Ik snap dat niet.
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

nogmaals,,vrouwen zijn niet minderwaardig,iedereen heeft zn eigen rol en de ene is beter in iets dan de andere,dat maakt iemand niet minderwaardig,,de man kan niet zonder de vrouw leven en de vrouw niet zonder de man,,simpel 8)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:nogmaals,,vrouwen zijn niet minderwaardig,iedereen heeft zn eigen rol en de ene is beter in iets dan de andere,dat maakt iemand niet minderwaardig,,de man kan niet zonder de vrouw leven en de vrouw niet zonder de man,,simpel 8)
Dat de man niet zoden de vrouw kan leven klopt veelal wel.
Dat de vrouw niet zonder de man zou kunnen leven is klinklare onzin...daar zijn die achterlijke regeltjes voor gemaakt.
In de islam kan een vrouw idd niet zonder man leven...omdat ze dat niet MAG.!!!!

Je moet eens onderscheid gaan maken tussen KUNNEN en MOGEN.
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

En hoe ga jij dan kinderen maken? :? Of wil je die niet?
Too Many People Wear A Title Of A Muslim, But They Dont Practice Islam
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Jasmijn schreef:
Monique schreef:Dat de man niet zoden de vrouw kan leven klopt veelal wel.
Dat de vrouw niet zonder de man zou kunnen leven is klinklare onzin...daar zijn die achterlijke regeltjes voor gemaakt.
En hoe ga jij dan kinderen maken? Of wil je die niet?
Jasmijn, dat is dus het bewijs dat de man niet zonder de vrouw kan, maar de vrouw wel zonder de man. Man en vrouw hebben seks met elkaar, daar komen de kinderen van. En geloof me, seks bestaat ook zonder godsdienst, en kinderen worden ook geboren zonder godsdienst. :D
Ook opvoeding van kinderen bestaat zonder godsdienst, en ook kunnen we eten produceren en bereiden zonder godsdienst, en kinderen scholing en opleidingen geven gaat ook allemaal zonder godsdienst.

Maar: vervolgens heeft de vrouw de kinderen, niet de man. Daarom hebben mannen vrouwenonderdrukkende, patriarchale godsdiensten bedacht: om ervoor te zorgen dat zij de kinderen krijgen. En geloof me, patriarchaat bestaat niet zonder onderdrukkende godsdienst. :lol:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:En hoe ga jij dan kinderen maken? :? Of wil je die niet?
Daar heb je maar HEEL EVEN een man voor nodig... :wink:
En...ik heb mijn zoon dan ook op die manier gekregen...ik spreek dus uit ervaring... :lol:

Trouwens...er zijn ook plaatsen waar je zwanger kunt worden zonder een man te zien... :wink:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Catnip
Berichten: 44
Lid geworden op: za aug 30, 2003 10:53 pm
Locatie: Toronto, Canada

Bericht door Catnip »

Leuke foto trouwens, Jasmijn.
Plaats reactie