Een glazen dag

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Een glazen dag

Bericht door Ariel »

A Day Made of Glass... Made possible by Corning



Zo... :cry: Ik ben stik jaloers op mensen onder de 30 jaar. Die zullen waarschijnlijk zo'n dag nog meemaken . Sterker nog. Voor hun zal straks zo'n dag normaal zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Een glazen dag

Bericht door BFA »

Niet wanhopen Ariel.
Al die dingen in het filmpje zijn prototypes die reeds bestaan en op de testbank werken.
Ontwikkeling en verspreiding van techniek verloopt volgens een exponentiële karakteristiek. Waar dit 50 jaar geleden de snelheid van een stoomtrein had is dit op het ogenblik raketsnelheid.
Als je het nog enkele jaren volhoudt is dit er ook voor jou.

PS: Als je in niet te afgelegen gebieden woont zoals ik. Uiteindelijk is het de kwaliteit van de telefoonlijn die het voornaamste is. Waar er te weinig mensen wonen om rendabel een goede lijn te onderhouden haal je met moeite 2MB/s ik heb op het ogenblik amper 0,2 wegens te veel waterindringing (het dooit) in de kabel naar mijn huis. Veel meer dan een goede communicatie tussen slaapkamer en keuken zit er voor mij niet in.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52281
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een glazen dag

Bericht door Mahalingam »

Ja BFA, wat vroeger met de snelheid van een stoomtrein ging, gaat nu electrisch. De gemiddelde reistijd tussen Rotterdam en Amsterdam is het zelfde gebleven als we even afzien van het feit dat de omweg vroeger via Haarlem niet meer nodig is.
Ook de gemiddelde snelheid van vrachtvervoer in het centrum van Amsterdam (5 km/uur) is sinds 1910 ongewijzigd.
In het filmpje is te zien dat de eieren nog steeds niet sneller gebakken worden.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Een glazen dag

Bericht door BFA »

Ik gebruikte stoomtrein/raket als vergelijking voor de ontwikkelingssnelheid van techniek om in een zin de lijn van een exponentiële grafiek duidelijk te maken.

Zoals jij reissnelheid beschrijft lijkt de lijn volgens een circulaire grafiek te lopen.
Als je grafieklijn circulair wordt wijst dit op een oscillatie. Als je oscillatie, zoals in dit geval met reistijd niet gewild is, is er ergens een ontwerpfout aanwezig, moet je de fout opzoeken en opnieuw beginnen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Een glazen dag

Bericht door Monique »

Ariel schreef: Zo... :cry: Ik ben stik jaloers op mensen onder de 30 jaar. Die zullen waarschijnlijk zo'n dag nog meemaken . Sterker nog. Voor hun zal straks zo'n dag normaal zijn.
Ook al zou ik dit nog wel meemaken......ik zal er niet aan mee doen. Ik vind het zo "koud". Alles is glad en "koud"...gatver...

Ik heb liever een boek in mijn handen dan een ipod of zo en ouderwetse LP's heb ik ook nog zooien.
Al dat glas, ik zie liever echt hout, dat leeft.
Ik ben gewoon een beetje ouderwets denk ik.... :wink:
Amorele atheistische nitwit
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Een glazen dag

Bericht door naar boven »

De tuinarchitect op 4 minuten 25 seconden heeft het nog niet helemaal begrepen. Die neemt z'n eigen rol glas mee om iets te laten zien wat mbv zijn 'mobiele zakglaasje' vertoond kan worden op het in de winkel reeds aanwezige glas ..
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een glazen dag

Bericht door mercator »

En wie gaat dat allemaal betalen? Binnen een paar maanden kan de helft van de Europese bevolking de elektrafactuur niet meer betalen, zal weinig overschieten voor al die mooie high tech. Ik vermoed dat het eerder de omgekeerde richting zal uitgaan als in dat filpmpje, een terugkeer naar meer primitief leven, uit bittere noodzaak.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Een glazen dag

Bericht door H.Numan »

Ach, dit soort filmpjes zijn leuk om naar te kijken. Meer niet.
Ga eens even terug naar 1985. Dat is echt niet zo gek lang geleden.
Toen zag je dat soort filmpjes over het jaar 2000. We zouden over automatische stoepen lopen, met vliegende auto's naar het werk gaan, of in automatische auto's rijden zonder stuur. Wat je niet zag was dat iedereen een computer zou hebben, dat de hele wereld verbonden was middels het Internet, dat iedereen een mobiel draagt, tot en met koters van <10 jaar aan toe.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Een glazen dag

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:En wie gaat dat allemaal betalen? Binnen een paar maanden kan de helft van de Europese bevolking de elektrafactuur niet meer betalen, zal weinig overschieten voor al die mooie high tech. Ik vermoed dat het eerder de omgekeerde richting zal uitgaan als in dat filpmpje, een terugkeer naar meer primitief leven, uit bittere noodzaak.
Het stroomverbruik voor dit soort toepassingen is vrij laag heb ik begrepen. Ook je PC verbruikt niet veel stroom.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een glazen dag

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:[Het stroomverbruik voor dit soort toepassingen is vrij laag heb ik begrepen. Ook je PC verbruikt niet veel stroom.
Ik zie het al. De stroomhonger van dat high-tech huis kan gestild worden door één allochtoon op een fiets :D .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie