Wie is yeshua?

Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wie is yeshua?

Bericht door Dhana »

Nogmaals mijn beste, dat was in onze duistere tijden en geen weldenkend mens hier zal ontkennen dat het zo gebeurd is. Alleen blazen wij hier onszelf niet op, zoveel mogelijk onschuldigen meesleurend in een gruwelijke dood. Zetten wij geen mensen op een dodenlijst omdat die een verkeerd prentje over Jezus getekend heeft, of slachten verkeerd vallende films makende regisseurs af.

Gaat er ook maar een moslim de straat op om tegen deze onmenselijke middeleeuwse praktijken te demonstreren?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie is yeshua?

Bericht door Ariel »

yishmael schreef: Dat kan ik niet beaamen want zoals eerder gezegd ik ken genoeg moslims die heel tolerant zijn tegenover joden het is vooral het feit dat vele jongeren die geen toekomst hebben geradicaliseerd worden door mannen die hen eer op aarde en in de hemel beloven door het Westen te haten en bomaanslagen te plegen in eigen- en buitenland.
Wat fijn dat jij je omringd hebt met Islamitische jongeren die allemaal zo Joods gezind zijn. Ik heb er mijn bedenkingen bij, maar dat neem jij me vast niet kwalijk. En jij bedoeld dat Islamieten die in Nederland geboren zijn geen toekomst hebben in Nederland en Europa? Dat ze hier niet dezelfde kansen krijgen als oer Hollandse jongeren? En dat ze daarom radicaliseren? Jij bedoelt dus dat er nergens in de Koran verzen staan die de haat tegen Joden en Christenen aanwakkeren en aanmoedigen?
Ja islam heeft een soms nogal bloedige geschiedenis maar wat doe jij dan als ze de kruistochten aanhalen
Wat ik doe als men de kruistochten aanhaalt om de bloedige wrede misdaden die Islam gedaan heeft en nog steeds verricht te verontschuldigen? Tja, dan vertel ik de mensen de feiten. Het is inderdaad waar dat de kruisvaarders niet zachtzinnig te werk zijn gegaan bij de herovering van Jeruzalem.
Maar wie de feiten nagaat, ziet dat islamitische legers regelmatig op precies dezelfde manier handelden als ze een veroverde stad binnengingen. Dit is geen excuus voor het gedrag van de kruisvaarders door te wijzen op gelijkaardig gedrag. De ene wreedheid excuseert de andere niet. Maar het illustreert wel dat het handelen van de kruisvaarders in Jeruzalem overeenkwam met dat van andere legers in die tijd, aangezien alle staten dezelfde regels over beleg en verzet onderschreven.

Verder waren de kruistochten geen aanvalsoorlogen, maar een herverovering van Christelijk en Joods gebied. Misschien moet jij je als “nieuwe Jood” je toch eens wat meer gaan verdiepen in de kruistochten.
en het feit dat zoveel jaren lang joden werden vervolgd in het Westen ?


Vreselijk. Inderdaad, en alhoewel ik daar niet schuldig aan ben, voel ik een vervangende schaamte, en zeg ik ..."Nooit meer." Alleen...Dat "nooit meer" wordt in Nederland en ook in de rest van de wereld enorm bedreigd. Er bestaat namelijk een religie die geen boodschap heeft aan dat "nooit meer", en die er zijn dagelijks werk van maakt om het de Joden zo moeilijk mogelijk te maken en de Joden het liefst allemaal stuk voor stuk wil verdelgen. Zelfs bomen en rotsen worden ingeschakeld om Joden op te sporen zodat ze gedood kunnen worden. Maar gelukkig voor de joden zijn jouw vrienden niet koranvast.

de Joden zich achter rotsen en bomen verbergen, die zullen schreeuwen: O Moslim! Er is een Jood die achter me is verborgen, kom en doodt hem! ...
Toen de pest hier uitbrak kregen de joden de schuld dat zij de putten hadden vervuild
..

Wat schattig. :smile: Dat gebeurde ergens in 1300. Niet waar? En dat had iets te maken met Flagellanten of zo. Wat leuk om dat nu ter verdediging van Moslims naar voren te brengen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wie is yeshua?

Bericht door Dhana »

Dan hebben we het nog niet eens over al de verislamitische landen die geen spoortje meer over heben van hun originele cultuur. Geen berber die ook maar ergens terug kan vinden hoe het de eigen oorspronkelijke cultuur eruit heeft gezien. Hetzelfde geldt voor landen zoals Indonesië en arabieren weten alleen te vertellen dat meisjes na de geboorte levend begraven werden, waar geen moslim ook maar een historisch of archeologisch bewijs voor te voorschijn kan toveren. Dit om aan te tonen hoeveel beter de (huidige) molsima's het hebben getroffen. En dat natuurlijk ter meerdere glorie van de hallucinaties van Mohammed, die "de religie van de vrede" aan de wereld nagelaten heeft.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie is yeshua?

Bericht door Ariel »

yishmael schreef:.

trouwens ik heb al veel gelezen dat anti-judaïsme in het islamitisch midden-oosten er pas is gekomen tijdens WO II door het contact met Hitler etc. maar dat daarvoor islamitisch-joodse relaties best goed waren ? Ik lees dat overal, wat vinden jullie daarvan ?
Heb je daar voorbeelden van? Ik weet nu namelijk niet of jij serieus naïef bent of dat jij de boel hier aan het opstoken bent.

Ik moet eigenlijk enorm om je lachen. Vertel me eerst eens even zodat ik een goed beeld van je krijg, ben jij ook van mening dat de Joden eigenlijk geen recht op Israel hebben en dat de Joden de Gazastrook bezet hebben, en al die arme Palestijnen onderdrukken?

Nu over naar je vraag. Nee….Ik geloof niet dat het anti-judaïsme in het islamitisch midden-oosten er pas is gekomen tijdens WO II door het contact met Hitler etc, en dat daarvoor islamitisch-joodse relaties best goed waren .

Moslims hebben altijd al de Joden vervolgd en willen vernietigen. Misschien moet je toch nog even iets meer lezen, en je eens verdiepen in boeken die een zuiverder beeld geven van de Joods Islamitische kwestie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Wie is yeshua?

Bericht door BFA »

Ariel schreef:Moslims hebben altijd al de Joden vervolgd en willen vernietigen. Misschien moet je toch nog even iets meer lezen, en je eens verdiepen in boeken die een zuiverder beeld geven van de Joods Islamitische kwestie.
Begin eens met de oorsprong van de strijdkreet van de huidige revoluties in Egypte, Tunesië en Libië opzoeken.

Kaihbar, Kaihbar, ya Yahud. is de strijdkreet. Deze staat in verband met het ontstaan van Islam.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wie is yeshua?

Bericht door Dhana »

Dat laatste betwijfel ik ten zeerste. Ten eerste staat de koran vol met Jodenhaat. Allah die ze n de koran vergelijkt met varkens en apen is daar een lichtend voorbeeld van. Hoogstwaarschijnlijk ingegeven door Mohammed die persoonlijk de pest had aan Joden. En verder denk ik niet dat de moslims Jeruzalem ingenomen hebben, omdat ze het Joodse volk zo aardig vonden. Het verhaal dat Mohammed aan zijn eind gekomen gekomen is door veriftiging van een Jodin zal ook niet echt meegeholpen hebben. Bovendien beweert de koran dat Joden hun thora volkomen verkeerd op schrift gesteld hebben en de koran daar de enige echte versie van weergeven heeft.

Verder de volgende link naar dit artikel. Het is waarschijnlijk wat gekleurd door de bron, maar desalniettemin komt men historische feiten op de proppen.

http://www.israelfacts.eu/invloed-relig ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie is yeshua?

Bericht door mercator »

yishmael schreef:[ ik ken genoeg moslims die heel tolerant zijn tegenover joden
Tja, aan iemand die met zijn neus in oude dwaze boekjes zit kunnen die moslims alles wijsmaken natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wie is yeshua?

Bericht door hans van de mortel »

Monique schreef:
Wat vinden jullie van bovenstaande stukje ? Zijn er dingen die je niet akkoord mee bent of juist interesse in het boek wekt?
Tsja Yishmael, wat vind ik ervan?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niets van begrijp.
Zal wel komen omdat ik een atheïst ben die nog nooit een bijbel van dichtbij gezien heeft en waarschijnlijk anders werkende hersenen dan gelovigen.
Sorry....
Wat lul je nou? Anders werkende hersenen? Ik ben toch ook een atheïst? En nog wel de allerbeste! Daarentegen ben ik ook nogeens expert in de bijbel en met een grote dosis kennis van dat torah-gebeuren. En als klap op de vuurpijl stijg ik qua kennis van de koran uit boven alle imams en soortgelijke idioten die menen iets af te weten van de koran. Nee, niet zij zijn de alwetenden, dat ben ik. En waarom dat? Nou, nogal logisch en net zo simpel als het is. Ik kan lezen, ik ben in staat zelfstandig te denken. IK kan kritisch denken. Ik heb de koran gelezen van voren naar achteren en andersom, en met een kritische geest en gevrijwaard van respect en zonder angst voor een pedofiel en sadistische moordenaar roverhoofdman en vrouwenhater. Mohammed was dus een vroegtijdige kanker-lijer! Ik weet dit, want ik kan lezen en begrijpen. Ik ben gevrijwaard voor zijn misselijkmakende bedenksels die klakkeloos en schandelijk door een meute van waarlijk achterlijke, intens domme mensen, die zich zonder een moment van verantwoord nadenken 'moslim' noemen.

Vandaar mijn conclusie die gebaseerd is op het gezonde verstand:

Islam is achterlijk. En hoort derhalve niet thuis in ONZE kennisbeschaving.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wie is yeshua?

Bericht door hans van de mortel »

yishmael schreef:Deze hele mondelinge uitleg over dat ene gebod in de Thora is een mooi voorbeeld van hoe de leer in elkaar zit.
Daar snap ik niks van. Maar dat zal wel aan mij liggen. . . . Mondelinge uitleg > Schriftelijke uitleg > Uitleg van God > Uitleg van beneden > Uitleg van boven > Uitleg door de rabbi's. > Uitleg door Moos, of Bram. > Uitleg hier, uitleg daar. Die hele leer kan dus niets anders zijn - volgens jou - dan een rammelende overjarige nutteloze leer die heel anders in elkaar zit dan menig mens vermoedt. Het is wat de brutaalste gek doet geloven en er voor geeft. :laugh1: En God? Ja, God, waar is hij, dat verzinsel van de onwetende mens die niet begrijpt waarom hij op sterven na dood is. Accepteren! Dat is iets wat alleen integere beschavingen kunnen behapstukken. Anderen, zoals de christenen, hebben een spoor van onbegrip, vernieling en destructieve vuilspuiterij over de beschaafde wereld heengestort die zijn weerga in de geschiedenis van de mensheid niet kent. Ondanks zijn intelligente inbreng in de wereldgeschiedenis staat het christendom in mijn geheugen gegriefd als een vuil vies smerig aftreksel van de meest smerige ziektes die een mens zich maar kan indenken.

Het christendom, tezamen met alle andere religies, is de rotte appel
in de gewaarwording van het menselijke ras.
:sly:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
yishmael
Berichten: 10
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 9:10 pm

Re: Wie is yeshua?

Bericht door yishmael »

lijkt me best dat ik het forum stilletjes verlaat aangezien er een storm van negatieve reacties mij bereikt en dat gewoon omdat ik moslims niet over één kam wil scheren wat niet gelijk staat aan een "islam loving lefty" zijn ik denk dat jullie me daar misbegrijpen.

en ik ga niet pretenderen dat ik alles weet over de geschiedenis van de mens tot in de kleinste details dus indien ik belangrijke dingen mis geef mij dan gewoon een internet link dat je vindt dat ik moet lezen maar ga niet gelijk mij afbreken omdat ik niet ieder detail ken van de islamitische ontstaansgeschiedenis.

En trouwens, Israël is het land voor de Israëlieten en behoort dus aan niemand anders dan Israëlieten, palestijnen zijn mooi gefabriceerd door de arabische liga om de ware eigenaars van het land ten onrechte te beschuldigen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Wie is yeshua?

Bericht door BFA »

yishmael schreef:lijkt me best dat ik het forum stilletjes verlaat
Je hoeft je ook niet al te timide op te stellen.
Blijf nog een beetje langer.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Wie is yeshua?

Bericht door Dhana »

yishmael schreef:lijkt me best dat ik het forum stilletjes verlaat aangezien er een storm van negatieve reacties mij bereikt en dat gewoon omdat ik moslims niet over één kam wil scheren wat niet gelijk staat aan een "islam loving lefty" zijn ik denk dat jullie me daar misbegrijpen.

en ik ga niet pretenderen dat ik alles weet over de geschiedenis van de mens tot in de kleinste details dus indien ik belangrijke dingen mis geef mij dan gewoon een internet link dat je vindt dat ik moet lezen maar ga niet gelijk mij afbreken omdat ik niet ieder detail ken van de islamitische ontstaansgeschiedenis.

En trouwens, Israël is het land voor de Israëlieten en behoort dus aan niemand anders dan Israëlieten, palestijnen zijn mooi gefabriceerd door de arabische liga om de ware eigenaars van het land ten onrechte te beschuldigen.
Mijn ervarins is dat moslims politiek correct kunnen zijn tegen alle partijen. De naar Joden tolerante onder hen, zullen weer een geheel ander standpunt hebben als ze met Palestijnen te maken krijgen. Tot voor kort helemaal onder de indruk van Khadaffi omdat die zo lekker anti-amerikaans was en nu verbaasd zijn over zijn wandaden. Nu zijn het ineens wandaden omdat het broeders en zusters treft. Maar dat er 3 Nederlandse militairen gevangen zijn genomen is dat ineens weer helemaak OK!! Hoe schizofreen kan een mens worden? En dat alles te danken aan de "religie van de vrede" en zijn regeltjes om "het de mens gemakkelijk te maken".
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie is yeshua?

Bericht door mercator »

yishmael schreef:lijkt me best dat ik het forum stilletjes verlaat aangezien er een storm van negatieve reacties mij bereikt en dat gewoon omdat ik moslims niet over één kam wil scheren wat niet gelijk staat aan een "islam loving lefty" zijn ik denk dat jullie me daar misbegrijpen.

.
Nee je ziet dat verkeerd, je kan anno 2011 nu eenmaal geen gefundeerde meningen hebben of politiek bedrijven aan de hand van lachwekkende boekjes uit ver vervlogen tijden, in principe geldt dat voor Joden, Christenen en Moslims. Alleen de laatsten zweren nog bij hun dwaze Daffy Duck boekje, de anderen zijn hun boekjes ietwat beschaamd als folklore gaan beschouwen. Dat is the next best thing na Bijbel en Torah in de vuilnisbak te gooien. Moslims zijn nog niet eens begonnen met zichzelf te emanciperen van hun dwaas bijgeloof.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wie is yeshua?

Bericht door Ariel »

yishmael schreef:lijkt me best dat ik het forum stilletjes verlaat aangezien er een storm van negatieve reacties mij bereikt en dat gewoon omdat ik moslims niet over één kam wil scheren wat niet gelijk staat aan een "islam loving lefty" zijn ik denk dat jullie me daar misbegrijpen.

Jammer dat je ons zo snel verlaat yishmael
Misschien begrijp je mij/ons ook verkeerd . Ik scheer niet elke moslim over dezelfde kam. Ik heb niks tegen Moslims, maar ik heb wat tegen Islam. Ik weet ook wel dat er gematigde moslims bestaan die niet erg streng zijn in hun leer . Gelukkig maar. Ik vermoed dat dit soort moslims eigenlijk geen moslims meer zijn. Wat er nog moslim aan ze is, is dat ze geboren zijn in een islamitische familie en dat ze de banden met hun familie in ere willen houden.
Misschien kan je mij/ons ook begrijpen als je weet hoe vaak we hier al in gesprek gegaan zijn met mensen die alles wat in Islam krom is recht praten omdat dat “the right thing to do is. “ , en ons voor rotte vis uitmaken omdat wij niet gecharmeerd zijn van Islam. Je moet eens weten hoe vaak wij het stempel racist en nazi op ons voorhoofd gedrukt krijgen.
Wij zijn door de jaren heen wat cynische geworden, en zetten misschien iets te vroeg onze stekels op. :redface: Ik heb mezelf al duidelijk gemaakt dat ik niet geschikt ben voor een baan in de diplomatieke dienst. Ik zeg tegenwoordig namelijk wat ik denk.

Anyway. Het spijt me als ik je onnodig gekwetst heb. Dat was niet mijn bedoeling.
En trouwens, Israël is het land voor de Israëlieten en behoort dus aan niemand anders dan Israëlieten, palestijnen zijn mooi gefabriceerd door de arabische liga om de ware eigenaars van het land ten onrechte te beschuldigen
.

Dat ben ik volkomen met je eens. Bedankt voor je antwoord.

Vriendelijke groet.

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wie is yeshua? Wie is wat?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef: Christenen en Moslims zweren nog bij hun dwaze Daffy Duck boekje, de anderen zijn hun boekjes ietwat beschaamd als folklore gaan beschouwen. Dat is the next best thing na Bijbel en Torah in de vuilnisbak te gooien. Moslims zijn nog niet eens begonnen met zichzelf te emanciperen van hun dwaas bijgeloof.
Dat geldt dus ook de facto voor de katholieken. Die zijn net zoals mohammedanen bijgelovig. Verder zijn juist deze twee sektes uitermate godsdienstwaanzinnig gesteld op heidense rituelen. Als nuchter zelfstandig denkend mens beschouw ik juist deze tweee als rasechte voodoo artiestenclubs die zich in de wereld belachelijk maken met goedkope doorzichtige tweedehands goochel trucjes uit de middeleeuwen.
Het tekent het mensdom als bestaande uit voornamelijk domme zichzelf niet onder controle hebbende laffe onnozele onnadenkende wezens. :yuk:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie is yeshua?

Bericht door mercator »

Met de katholieke folklore is niet veel mis, die doet ook niemand kwaad. Je gaat wat naar de mis, eventueel ook als er iemand geboren wordt, trouwt of doodgaat wat geneuzel in de kerk er bovenop, maar dat is het dan. Om in de sfeer te blijven kan je het met carnaval vergelijken: de katholiek gaat in het eerste WE van maart uit de bol als amusement, voor de moslim is het t hele jaar door carnaval en dat is een héél serieuze zaak.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie is yeshua?

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Ik heb niks tegen Moslims, maar ik heb wat tegen Islam. Ik weet ook wel dat er gematigde moslims bestaan die niet erg streng zijn in hun leer .
Ik begrijp zulke uitspraken niet. Je zou dan ook kunnen zeggen dat je iets hebt tegen de activiteit MOORDEN, maar dat MOORDENAARS best wel aardige mensen zijn. Maar je hebt nu eenmaal de moordenaar nodig om de moord uit te voeren, anders gebeurt er helemaal niks :D .
En wat die gematigde moslims betreft, dat is zo iets als de eenhoorn of het monster van Loch Ness, iedereen kan zich dat voorstellen maar niemand heeft het ooit gezien. Als blijkt dat ook "gematigde" moslims dromen van sharia en het uiteindelijke wereldkalifaat verliest die uitdrukking "gematigd" alle betekenis. Zoals al die gematigde moslims die stonden te dansen op straat in Antwerpen en Brussel op 11 september 2001.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
yishmael
Berichten: 10
Lid geworden op: zo feb 27, 2011 9:10 pm

Re: Wie is yeshua?

Bericht door yishmael »

BFA schreef:
yishmael schreef:lijkt me best dat ik het forum stilletjes verlaat
Je hoeft je ook niet al te timide op te stellen.
Blijf nog een beetje langer.
ok dan blijf ik nog wat langer :wink:
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wie is yeshua? Is hij wel halal?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef: Zoals al die gematigde moslims die stonden te dansen op straat in Antwerpen en Brussel op 11 september 2001.
De doos van Pandora. De geest uit de fles. Het ligt allemaal op de loer. Ach, zoals de meesten vasthouden aan hun nationale trots, zo houden moslims vast aan de beginselen van islam en de verdiende goedheid (beroven en plunderen van handelskaravanen) van Mohammed en zijn uitgeleefde fantasieën die opgetekend staan in de koran. En alsof al die klitterende godsdienstwaanzinnige achterlijke onzin nog niet genoeg was, zijn in de loop van de tijd nog emmers vol met krankzinnige haddiths over de moslimwereld uitgestort. Ter lering en vermaak voor ONZE kennisbeschaving. De achterlijkheid van islam door de bril van ONZE kennisbeschaving bezien werd er alleen maar groter door. Hij of zij die vast houdt aan de leringen van Mohammed is anti-Israël en meestal ook anti-joods en anti-westers. ONZE kennisbeschaving is en blijft een verderfelijke zaak in de ogen van mohammedanen, zo leert de koran en het linkse politieke gedachtegoed.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie