Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Ter verduidelijking : God heeft een vrouw gekozen om zijn kind op de wereld te zetten.

Hij kon het ook zowiezo zo doen zonder een vrouw. Hij kon gemakelijk uit aarde of uit een tak zijn boodschapper maken.

Maar toch koos hij voor een vrouw : Maria die onbevlekt ontvangen is.

Ik hoop U hiermee van dienst te mogen zijn en hopend dat de moeders hier te minsten wat steun kan geschonken worden of ten hoogste uw dochter terug heb gekregen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89721
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Ariel »

Welkom Een Christenen. Wat is jouw nationaliteit? Geen Nederlands vermoed ik want anders had jij jezelf geen christenen genoemd maar Christen.

Wat betreft dat je ons naar de kerk wil hebben zodat we dan onze kinderen van Islam kunnen afhouden, daar ben ik het niet mee eens.
Moet je maar eens kijken hoeveel Christenen, Katholieken en zelfs gereformeerdebonds jongeren zich bekeren tot Islam..

Anyway…Ik ga een ander keertje echt met je in discussie, want nu kan ik daar de energie niet voor opbrengen omdat ik me niet lekker voel. Ik duik zo mijn bed weer in, maar ik wilde je even welkom heten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Dhana »

Een Christenen schreef:Ter verduidelijking : God heeft een vrouw gekozen om zijn kind op de wereld te zetten.

Hij kon het ook zowiezo zo doen zonder een vrouw. Hij kon gemakelijk uit aarde of uit een tak zijn boodschapper maken.

Maar toch koos hij voor een vrouw : Maria die onbevlekt ontvangen is.

Ik hoop U hiermee van dienst te mogen zijn en hopend dat de moeders hier te minsten wat steun kan geschonken worden of ten hoogste uw dochter terug heb gekregen.

Ik ben ervan overtuigd dat u het allemaal goed bedoelt, maar ik denk niet dat een preek zoals u die zich voorstelt ook maar enig succes van slagen heeft. Ik zou er zelf mijn kont van tegen de krib gooien en nog fanatieker moslim worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Beste Ariel

Ik ben een vlaming in hart en nieren en mijn familie is hier altijd al geweest.

Christendom heeft vele strekkingen en gedachten. Katholieken, Ortodoxen, Grieks ortodoxen, protestanten, je heb ook jehova getuigen, tempeliers, ridderordes, zo een diversiteit in het christendom dat er discussies onstaan.
Daarom mijn naam : Een christenen

Als God ons als slaaf wilde waarom haf hij ons dan het vermogen om te denken. We mogen het christelijk geloof in vraag stellen. Men komt er altijd sterker uit.

In zeer katholieke gezinnen komt er ook ruzie voor en kinderen van deze begrijpen dit niet. waarom maken ze ruzie en zoeken vrede, desnoods in een ander relegie. Ik heb begrip voor die kinderen.
Het woord gezin kan ook familie betekenen en familie kan een plaatst zijn waar men graag toe wil behoren of is maar mischien uit de toon valt en daarom genegeerd word.

Men moet respect hebben over iemands zijn gedachte over het christen zijn. Niet negeren of verstoten maar ten hoogste in discussie gaan. het versterkt je eigen gedachte mischien of het verruimt het.

Ik hoop hier ten minsten aan iedereen hier hun te doen nadenken, in discussie gaan.
(Profeet Maleachi 3,14-15 en 18-20)(van de Bijbel).

Het is een zoektocht naar waarheid.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door silkyboxershortXL »

Een Christenen schreef:Het klink misschien mellig maar misschien zouden jullie wat meer naar de kerk kunnen gaan.
Welkom Een Christenen, ik heb inderdaad zin om naar de kerk te gaan en om zoals Jezus een donderpreek te houden over Mohammed en zijn killerbee´s......Er zijn zoveel Christenen die in het geheel niet zien wat Mohammed voor een figuur is.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Dhana schreef:Ik ben ervan overtuigd dat u het allemaal goed bedoelt, maar ik denk niet dat een preek zoals u die zich voorstelt ook maar enig succes van slagen heeft. Ik zou er zelf mijn kont van tegen de krib gooien en nog fanatieker moslim worden.
En waarom?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Dhana »

Een Christenen schreef:
Dhana schreef:Ik ben ervan overtuigd dat u het allemaal goed bedoelt, maar ik denk niet dat een preek zoals u die zich voorstelt ook maar enig succes van slagen heeft. Ik zou er zelf mijn kont van tegen de krib gooien en nog fanatieker moslim worden.
En waarom?
Wat denkt u zelf?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

zeg maar. ik ben benieuwd
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Ik dank U allen voor de verwelkoming.

Dank U
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Ariel schreef:Anyway…Ik ga een ander keertje echt met je in discussie, want nu kan ik daar de energie niet voor opbrengen omdat ik me niet lekker voel. Ik duik zo mijn bed weer in, maar ik wilde je even welkom heten.

Beste Ariel, Ik hoop En wenst U veel Beterschap toe en bedankt voor de verwelkoming.

Met vriendelijke groetjes
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Pilgrim »

Een Christenen schreef:Ik dank U allen voor de verwelkoming.

Dank U
Dank u. Namens mij in ieder geval van harte welkom hier. :wink:

P.S. Er is een speciale topic voor nieuwe forummers.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Monique »

Welkom christenen, (ff wennen hoor)

Je zegt:
Het klink misschien mellig maar misschien zouden jullie wat meer naar de kerk kunnen gaan.
Ik ben atheïst. Wat zou ik in een kerk te zoeken hebben?
Amorele atheistische nitwit
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Dag Monique,

Het kan geen kwaad om naar een kerk, of een misviering te gaan. Het verruimt U. In elke of wijze van zin.

Het hoofd van de discussie is "dochter bekeerd tot de islam". Die dochter(s) zoeken zin in hun leven en zoeken waarom wij bestaan en waarom we leven.

Het Christendom is de waardevolste zin gever die er is. Hoe je het ook bekijkt.

Men moet eens als Athiest durven denken als er geen bang is van God (in godsdiensten is men bang van een god die je niet binnenlaat in de hemel) omdat er geen is waarom zouden ze dan niet kwaad doen. Men heeft nu nog altijd de rechtspraak van rechters maar deze zijn gebaseerd op wetten. wetten kan men veranderen zodanig dat er anderen benadeeld worden.
Is dat het leven dat men wilt? in angst leven als men onderaan de ladder leeft.

met vriendelijke groetjes
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Dhana »

Ja neem me niet kwalijk Een christenen welkom in ons midden
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Eliabe »

Welkom christenen.

Ik weiger om te geloven in een god die verdoemd.
Die god van u bestaat niet.
Mijn God is enkel liefde en rechtvaardigheid.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Monique »

Een Christenen schreef: Men moet eens als Athiest durven denken als er geen bang is van God (in godsdiensten is men bang van een god die je niet binnenlaat in de hemel) omdat er geen is waarom zouden ze dan niet kwaad doen.
Ik snap deze zin niet. Kun je het anders zeggen?
Men heeft nu nog altijd de rechtspraak van rechters maar deze zijn gebaseerd op wetten. wetten kan men veranderen zodanig dat er anderen benadeeld worden.
Wat voor wetten zou je dan willen hebben? Van god?
Zo ja... van welke god?
Amorele atheistische nitwit
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Dhana »

Wat het mij om gaat is dat de ene indoctrine niet ingeruild kan worden voor een andere.
Bovendien als je bij een moslim aankomt met de Mariaverering van de katholieke kerk, zaai je alleen maar meer tegenstand dan dat het de zaak goed doet.

IK denk dat u niet geheel beseft dat u nu het precies hetzelfde doet als wat u meent te kunnen "genezen".
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Eliabe schreef:Mijn God is enkel liefde en rechtvaardigheid.
Welke God bedoelt U?

Het Christenen zijn is liefde en rechtvaardigheid : liefde voor de mens door hen te helpen (helpen genezen op welke vlak dan ook, eten geven, zorgen dat er gefeest wordt (bruiloft in Kana,....)
rechtvaardigheid : ik citeer nogmaals uit de gelofbelijdenis van het christen zijn : ... vandaar zal hij komen oordelen.... . Als men een oordeel felt is er gerechtigheid. Welke gerechtigheid wilt men. Dit van de christenen of ....
Een Christenen schreef: Men moet eens als Athiest durven denken als er geen bang is van God (in godsdiensten is men bang van een god die je niet binnenlaat in de hemel) omdat er geen is waarom zouden ze dan niet kwaad doen.?
Monique schreef:Ik snap deze zin niet. Kun je het anders zeggen?
Als men een overtreding begaat bv een moord en men wordt niet gepakt in een bepaalde tijdspanne dan gaat men vrij uit. Op wetten moet er controle zijn op uitvoering. Als er geen controle is kan men vrijuit gaan van deze misdaad.

Als men in God gelooft (ik weet dat God bestaat) en je ga een moord plegen tegen zijn wetten in (de 10 geboden) dan wordt deze misdadiger gestraft. In dit leven en/of het hiernamaals want God is overal. Mijn open vraag is nu ga je een misdaad plegen als men weet dat je gestraft wordt ook al doe je deze misdaad zo dat er geen bewijzen tegen u kan gebruikt worden maar enkel God weet het en deze zal U straffen.
Een Christenen schreef: Men heeft nu nog altijd de rechtspraak van rechters maar deze zijn gebaseerd op wetten. wetten kan men veranderen zodanig dat er anderen benadeeld worden.?
Monique schreef:Wat voor wetten zou je dan willen hebben? Van god?
Zo ja... van welke god??

Ja Van God van het Christendom. Men moet durven denken hoe het leven ga zijn als men de wetten van God ga naleven. Welke maatschappij ga er dan zijn, zal iedereen gelukkig zijn.
Zal iedereen evenveel gelukkig zijn.

Met vriendelijke groeten
Laatst gewijzigd door Een Christenen op zo mar 13, 2011 7:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Dhana schreef:Wat het mij om gaat is dat de ene indoctrine niet ingeruild kan worden voor een andere.
Bovendien als je bij een moslim aankomt met de Mariaverering van de katholieke kerk, zaai je alleen maar meer tegenstand dan dat het de zaak goed doet.

IK denk dat u niet geheel beseft dat u nu het precies hetzelfde doet als wat u meent te kunnen "genezen".
Bij een moslim kunt je misschien dat niet doen kunt elke keer proberen maar wel bij een net bekeerling wel. Een alternatief voor zin.

Chirstendom is geen dictatorschap. Men is vrij om te doen wat men wilt maar men zal dan geoordeeld worden op het laatste.

De geloof belijdenis zeg .... oordelen over de levenden en de doden dus iedereen is gelijk : als er geen onderscheid is tussen leven en de doden dan zal er geen onderscheid zijn tussen man en vrouw, arm en rijk, groot en klein,...

Nu in dit leven maken we verschil tussen de leven en de doden. Een dode kan hier in dit leven geen straf meer uitzitten. een dode, die arm was in het leven, kan zijn schulden niet meer afbetallen.

Dus als God dit onderscheid niet maakt dat iedereen gelijk is zal men dan een misdaad plegen als men weet dat men zowiezo gestraft ga worden.


Met vriendelijke groeten
Laatst gewijzigd door Een Christenen op zo mar 13, 2011 7:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Totaal iets anders.

Men moet een verbond maken door en voor Christenen.

Men mag hierin niemand uitsluiten.

Iedereen leeft zo in zijn eigen wereld en geeft weinig of geen contact met een anderen, buren, naasten. Mischien wel contact maar eerder in ruzie dan in vrede, hulpzaam zijn, vriedelijk zijn, respect hebben voor iemand anders zijn situatie welke dit ook mag zijn (talenten die men geeft, miserie die men geeft, uiterlijk dat men geeft, reuk die men geeft, welke auto dat men al of niet geeft, .....)

Zou dit niet mooi zijn dat iedereen als groep samen leeft en iedereen respect geeft voor elke christenen ook al is zijn overtuiging kleiner of groter dan de uwe.

Een groot Romeins keizer zei eens op de vraag hoe heb je de Vlamingen gebroken, een zeer sterk volk, : hij zei : "wel neem een bos takken en breek deze". De man nam een bos takken en probeer deze te breken. "het ga niet" zei de man. De keizer antwoorde "geeft deze bundel takken aan mij en ik zal ze breken" de keizer nam de bundel takken aan en nam een tak eruit en brak deze. hij nam een andere tak en brak deze weer. Zo deed hij verder todat elke tak was gebroken. Dus een voor een met heel veel macht, overmacht zelf.

Dus als we samen spannen al is het op gezinsvlak dan sta men sterker toch.

Met vriendelijke groeten
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Beste mensen,

ik ga me klaar maken om naar de 9 uren misviering te gaan.

Hopend dat u het licht ziet of vindt

Met vriendelijke groeten

heartbeat:
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door silkyboxershortXL »

Een Christenen schreef:
Men moet eens als Athiest durven denken als er geen bang is van God (in godsdiensten is men bang van een god die je niet binnenlaat in de hemel) omdat er geen is waarom zouden ze dan niet kwaad doen. Men heeft nu nog altijd de rechtspraak van rechters maar deze zijn gebaseerd op wetten. wetten kan men veranderen zodanig dat er anderen benadeeld worden.
Christenen, ik ben er inderdaad achter gekomen dat het atheïstisch/humanistisch denken mij er niet van kan weerhouden om willekeurig wie naar het leven te staan. Zou ik kunnen moorden? Alleen
de gedachte "goed" te willen zijn heeft geen grond en is dus niet toereikend. B.v. Joseph Kony (leger van de Heer) wat zou ik met hem doen als ik hem tegen zou komen en wetend welke daden hij nog zou gaan verrichten? Hem vermoorden zou een eind maken aan zijn moorden. De oplossing is hem in het gevang te gooien en pas als hij en ieder ander ervan overtuigd is dat hij tot inzicht is gekomen
van zijn dwalingen vrij te laten.
De enige god waar ik angst voor heb is die van de moslims, en die is een verzinsel van de geesteszieke Mohammed maar realiteit krijgt in zijn verdwaasde volgelingen die 'verlost' zijn van rede door zich eraan te onderwerpen en daarmee de grootste belofte (mens denk) onmogelijk maakt.
Maar ook die angst is niet persoonlijk maar betreft de toekomst die verloren dreigt te gaan door de
islamitische opdracht het denken over te laten aan allah waardoor onze Christelijk/humanistische
samenleving zeker een terugval naar het Arabisch barbarisme uit het jaar 732 te wachten staat.
Dus respect voor hen die nu leven en hen die ons voorgingen in denken, verzet, liefde voor de naaste, creativiteit en zo meer is wat mij belangrijk lijkt.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Monique »

Christenen:
Mijn open vraag is nu ga je een misdaad plegen als men weet dat je gestraft wordt ook al doe je deze misdaad zo dat er geen bewijzen tegen u kan gebruikt worden maar enkel God weet het en deze zal U straffen.
Is dat de reden dat het kindermisbruik binnen de kerk verzwegen is? "god zal deze mensen straffen".

Maar, die priesters geloven dus niet zo heel erg in die straf van god want ze zijn gewoon doorgegaan.

Deze priesters die nog leven en die nu gestraft gaan worden die worden volgens u dus 2 keer gestraft. 1 keer door mensen en 1 keer door god. Dat lijkt me niet helemaal eerlijk.


U pleit ervoor om enkel de straffen van god te hebben en de menselijke rechtspraak etc af te schaffen?

Christenen:
Ja Van God van het Christendom. Men moet durven denken hoe het leven ga zijn als men de wetten van God ga naleven. Welke maatschappij ga er dan zijn, zal iedereen gelukkig zijn.
Zal iedereen evenveel gelukkig zijn.
Denk je? Denk je werkelijk dat ik gelukkig zal zijn wanneer ik naar regeltjes van jouw god moet leven?
Ik denk dat ik doodongelukkig zal zijn. Ok, toegegeven, gelukkiger dan met die allah van mohammed maar toch ongelukkig.

Maar, ik zal er even in meegaan....de praktijk dan.
Hoe stel je je dat voor: "iedereen leeft de wetten van god na".
Dat zal niet vrijwillig gaan, anders zou iedereen dat nu al doen.
Wat doe je met die mensen die weigeren volgens die wetten te leven (mensen zoals ik dus)?
Is er reli-politie (zoals in Saoudi Arabie) die controleert of mensen de wetten navelen?
IS er reli-rechtspraak waar mensen veroordeeld worden die de regels overtreden?
Wie stelt de straffen vast?
Wie voert de straffen uit?
Etc.

Ik denk niet dat die taak van controle, oordeel en straf in handen is van god. Ik zie god niet op een troon zitten om die taak op zich te nemen..... mensenwerk dus...net zoals nu.
Je hebt dan dus alsnog een "rechtspraak" gemaakt en uitgevoerd door mensen met als enige verschil dat er gezegd wordt "in naam van god", alleen weet niemand of god die straf voor die persoon ook inderdaad zo zou willen.
Dus....gewoon wat we nu al hebben alleen met een machtverschuiving van "het volk" naar "het vaticaan".
Zoiets hebben we al eens gehad en ik geloof niet dat mensen toen allemaal zo gelukkig waren?
Volgens mij heette dat de inquisitie?

En waarom moet dat de god van de christenen zijn? Waarom wil jij jouw goddelijke regels opleggen aan anderen?
Ik denk niet dat jij erg blij zult zijn wanneer jij gedwongen wordt de islamitische regels op te volgen?

Er zijn genoeg dictaturen om te zien dat zoiets niet werkt. Slechts met grof geweld, onderdrukking en dwang is zoiets een beetje in stand te houden. Denk je dat mensen daar gelukkig van worden?
Is dat wat je wilt "in naam van je god"?
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef:Ter verduidelijking : God heeft een vrouw gekozen om zijn kind op de wereld te zetten.

Hij kon het ook zowiezo zo doen zonder een vrouw. Hij kon gemakelijk uit aarde of uit een tak zijn boodschapper maken.

Maar toch koos hij voor een vrouw : Maria die onbevlekt ontvangen is.
Dat dogma van de Onbevlekte Ontvangenis is recent, werd door het college van kardinalen ingevoerd midden 19de eeuw na de visioenen van Bernadette in Lourdes. Die "keuze" van je God voor de Onbevlekte Ontvangenis is dus een fantazietje dat JIj Hem toeschrijft, in realiteit is het een verordening van zeer menselijke oude venten in het Vaticaan anno 1875( of zo iets).

Ik noteer met een glimlach dat de Here God niet zijn toevlucht heeft genomen tot aarde of een tak om Zijn Zoon ineens op de wereld te zetten. Dat zou tot hilarische taferelen kunnen aanleiding geven als je het even visueel probeert voor te stellen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Alba »

@Een Christenen, dit topic is gestart door een vrouw die moet toezien hoe haar eigen kind ten prooi is gevallen aan een afgrijselijke sekte. Er is nog een moeder op dit forum met een vergelijkbaar verhaal. Deze vrouwen zien hun kinderen in negatieve zin veranderen en staan machteloos langs de zijlijn omdat zij, in de ogen van hun gehersenspoelde kind, onrein zijn geworden.
En wat doe jij? Je probeert hen een andere kant op te sleuren, omdat jezelf zo overtuigd bent van je gelijk. Ik heb geen enkel woord van medeleven gezien naar Liliane toe, behalve wat theologische crap.
Vervolgens begin je een verhaal over atheïsten en wetten, alsof alleen gelovigen een moraal hebben. Toon eens wat menselijkheid naar Liliane en andere vrouwen zoals zij, misschien laat je dan zien wat het is om een christen te zijn.
Plaats reactie