Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Eliabe schreef:Voor christenen. Stof om over na te denken.
Gelovigen der Aarde: ER IS GEEN EEUWIGE VERDOEMENIS. GEEN ZIEL GAAT VERLOREN, EEN IEDER KEERT TERUG NAAR ZIJN SCHEPPER.
God wil, dat wij Zijn wetten, Zijn Schepping leren kennen. Het is een lange weg naar Hem toe, maar geen ziel of zij komt zo ver. Bezint u hier eens op, laat de ontzaglijke betekenis ervan eens op u inwerken en dankt dan God om Zijn liefdebetoon, want God is liefde, oneindig is Zijn Wijsheid, onpeilbaar diep al Zijn wetten.  
De kerken doen hun gelovigen huiveren voor het stervensproces, dat hen een eeuwige hel kan binnenvoeren. Zij jagen u vrees aan voor uw Schepper en schrijven Hem, Die één en al liefde is, de wreedheid aller straffen toe: een eeuwige foltering - denkt u het zich eens in - in een brandende hel. En dat alles zonder een schimmetje van bewijs - geloven moet u het! - en ze beroepen zich op uitspraken, die in de loop van de eeuwen onherkenbaar misvormd zijn.
 Welk een vreselijke verantwoording hebben uw kerken op zich geladen, hoe willen zij dat goedmaken jegens de God van al het leven? Durft één priester, één dominee zich zijn toestand in te denken, als hij moet ervaren, dat hij de God, Die hij dacht te dienen, dag in dag uit in alle toonaarden gehoond en bezoedeld heeft, door Hem, Die een bron van liefde is, als een God van verdoemenis voor te stellen? En toch, ééns, na zijn evolutie op aarde, zal hij deze vreselijke werkelijkheid moeten aanvaarden. Het leven zelf zal hem dan overtuigen hoe Gods Heelal wezenlijk is ingericht. En dan zullen zij het hoofd buigen en zich gelukkig prijzen te kunnen uitroepen: GOD IS WAARACHTIG LIEFDE - EN VOOR VERDOEMENIS IS IN ZIJN WERELD GEEN PLAATS!
Dat is Uw mening maar het is meer dan dat; Het uitleggen wat ik voel voor God is moeilijk it te leggen.

Er is kwade, de Duivel en er is God het goede.
De keuze die we maken doet ons mens/christenen worden.

Waarom is er orde in de schepping. Een molecule heb u dit al gezien.

Er is rechtvaardig heeid en van waar komt dit?

Ik denk ik besta.

Sterven doen onsl lichaam allemaal. ons ziel ga niet verloren.
En daarover gaat het de Ziel.

Met vriednelijke groetjes
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Schepsel schreef:Het maakt niet uit. Ik zie alleen de theoretische figuur God als een kwaadaardig sujet, daar heeft geen duivel wat mee te maken. Maar goed. Hoe zie je de Islam?
Dus u denkt dat God en de Duivel 1 en de zelfde persoon is. Neen De duivel is een gevallen engel wiens macht is toegenomen.

Er is God het goede en het is de duivel het kwade.

Er zijn de zeven zonden en de zeven deugden.

Met vriendelijke groeten
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Beste mecator en Monique.

Het is niet instectief zorgen voor anderen men ziet dit bij de primaten.

Het Christelijk geloof heeft ons generaties lang zo gevormd dat we mensen helpen, zorg hebben voor anderen. Anders waren we nu nog allemaal barbaren.

Waarom worden we moe als het nacht wordt omdat we voor dit alles begon dat we in de donker niets kunnen doen en rust dus de enige oplossing is. Insticten kunnen we aanleren door ervaring en dit geven we door aan onze genen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Monique »

Beste Christenen, ik heb je een aantal vragen gesteld.

Wanneer je die niet wenst/kan beantwoorden zeg dat dan aub maar negeer ze niet?

dank u.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef:
Het Christelijk geloof heeft ons generaties lang zo gevormd dat we mensen helpen, zorg hebben voor anderen. Anders waren we nu nog allemaal barbaren.
Neen, je hebt niet grondig gelezen. Morele normen en ethisch gedrag kom je in alle tijden en culturen tegen, juist omdat het -meestal-de groep als zodanig helpt om succesvol te zijn. Vond je bij Neanderthalers, Egyptenaren, Romeinen...noem maar op. Het Christelijk Geloof heeft wat dat betreft niks nieuws gebracht, geen enkel geloof trouwens. In het geval van het Christendom is dat-zeker nu-geen probleem omdat het grosso modo op 1 lijn zit met de morele instincten die in ons ingebakken zitten, met de Mphammed-aanbidding is het iets helemaal anders, die verwijdert de mensen van hun instincten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Monique schreef:
Een Christenen schreef:Beste monique,

Het misbruik van kinderen door priester is een zeer zwaar vergrijp. Jezus is op aarde gekomen door geboren te worden. Dus als baby. Een christen die een kind misbruik verloochelt zijn geloof. Doet aan Godslastering.

Als een priester dit doet is dit nog eens zo erg. Iemand die het christelijk geloof verkondigd en dan nog eens een kind misbruik. Dat is onbegrijpelijk wat die motivatie moet geweest zijn.
Beste Christenen, je zei dat de straf van god de mensen zal tegenhouden "stoute" dingen te doen.
Ik heb als voorbeeld de priesters genomen om aan te tonen dat zelfs priesters die straf van god niet al te serieus nemen.
Wat de priesters hun gedachte was om deze handeling uit te voeren dat kan ik niet zeggen. Ik ken er geen persoonlijk. Ze kunnen verdoezeld zijn door andere relegies filosofische uitspraken.

Macht is een gevaarlijk iets. daar waren ze fout in, macht gebruiken moet men leren mee omgaan/ een leider zijn komt met veel verantwoordelijkheid. Daar is er zeker iets fout gegaan.
Jij komt nu met te zeggen dat dat niet mag (wat iedereen al weet) terwijl ik een antwoord wilde op het feit dat kennelijk preisters die straf van god niet geloven.
Hoe wil je die straf van god dan in hemelsnaam aan niet-gelovigen duidelijk maken wanneer zelfs mensen van de kerk er niet in geloven?
Er zijn regels die soms worden opgelegd om misbruik of die van iets minder gelovigen te condicioneren. Anderzijds om anderen te beschermen. Regel van Benedictus/Franciscus/Arme Klaren...

De bedoeling is vrede.

mensen zijn lui en iets vrijwillig doen, ja als het iets opbrengt behalve geld. Het zal natuurlijk mooi zijn en van enige verstand spreken dat men het slechte, kwade niet binnelaat in U/Hun.
Maar men weet niemand is perfect en iedereen kan zich eens vergrijpen aan het kwade.

Regels zijn er ook om orde te scheppen. regels/wetten zouden moeten geinsprieerd worden op de 10 geboden. hoe zou de wereld eruit zien als dit zo zou zijn.
Jammer genoeg zijn er heel veel wetten en regels. men kan daaruit opmaken dat mensen niet erg gewillig zijn om regels na televen.

Er is in de jaren 70 tig een wind geweest van vrije liefde en naar india trekken. Dit heeft invloed gehad op de mensen en hun gedachtengoed dat ze hebben vastgelegd in een paar regels wetteksten.

De zure vrucht die werd voorgesteld als zoet moeten we nu eten.
Beste Christenen, mijn vragen zijn praktisch van aard. De praktijk is toch waar we mee te maken hebben...niet met de theorie.
Het is de theorie die telt Vroeger moest men priester worden in sommige families als men geen vrouw kon vinden voor een bepaalde leeftijd. Ze werden gedwongen om proiester te worden. Dwing iets aan iemand en vroeg of laat wraak dit zich. Priester zijn nu eenmaal mensen.
Mensen die nu priester worden en ze ze doen dit wrijwillig ja daar moet men heel veel respect voor opbrengen.
De wetten van god op aarde.... allemaal leuk en aardig maar HOE en WIE en HOE zouden die volgens jou aan anderen opgelegd moeten worden?
Wie bepaalt de straffen.
Wie spoort zondaars op?
Wie voert de straffen uit?
Etc.

m.a.w. de wetten van god zullen door mensen beheerd, vastgesteld en uitgevoerd moeten worden.

Welke praktische uitvoering heb jij voor ogen?
Dan wel op een manier waar geen mensen aan te pas komen want daar ben je tegen.
Het doel van regels is om te beschermen. Diegene die controleert moet op zichzelf ook gecontroleerd worden dat deze juist handeld zoals nu het geval is bij rechtbanken.
Een ridderorde kan die controle uitvoeren en de nodige stappen zetten. (in de ruime betekensis. meer ga ik ook niet over zeggen
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Monique schreef:Beste Christenen, ik heb je een aantal vragen gesteld.

Wanneer je die niet wenst/kan beantwoorden zeg dat dan aub maar negeer ze niet?

dank u.
Beste monique.

Sorry voor uw vooroordel naar mij toe maar ik heb ook een prive leven en mag ik dit ook hebben.

Ik ondervind dat sommigen hier te beknopt zijn in hun denken. het is een gevoel dat ik heb.
Maar ik kan er enkel op anticiperen.

Ik hoop en wens voor u het beste Monique

Maar wat scheelt er Monique. ik voel dat er iets is met U.

Ik heb gezien dat er heel veel vragen en interesse is in mijn gedachtengoed. Laat me aub de tijd nemen om uw vragen te intrepreteren en ze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Ik hoop dat ik alle vragen heb beantwoord voorafgaande dit bericht.

Met vriendelijke groeten
Laatst gewijzigd door Een Christenen op zo mar 13, 2011 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef: Ik ondervind dat sommigen hier te beknopt zijn in hun denken. het is een gevoel dat ik heb.
ja, spijtig hé, we hebben nog niet allemaal de Hand van Jezus Christus op ons klamme voorhoofd gevoeld :D ...

Ik stel al lang voor om de voltallige FFI club s mee te nemen naar de EO-jongerendag met muziek van drumstel en massale samenzang van Oh Lieve Heer maar helaas...ze willen niet...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door mercator »

Een Christenen schreef: Sorry voor uw vooroordel naar mij toe maar ik heb ook een prive leven en mag ik dit ook hebben.
Ik lees niks van een of ander vooroordeel in Monique haar post hoor, waar haal je dat vandaan? Ze stelt toch gewoon maar een vraag?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

mercator schreef:
Een Christenen schreef: Ik ondervind dat sommigen hier te beknopt zijn in hun denken. het is een gevoel dat ik heb.
ja, spijtig hé, we hebben nog niet allemaal de Hand van Jezus Christus op ons klamme voorhoofd gevoeld :D ...

Ik stel al lang voor om de voltallige FFI club s mee te nemen naar de EO-jongerendag met muziek van drumstel en massale samenzang van Oh Lieve Heer maar helaas...ze willen niet...
Ja dit is waar maar we moeten ze helpen, het is onze plicht om hun zo goed mogelijk te helpen. het minste is dat we ze het pad hebben kunnen laten zien hebben.

Ik was daarnet fout een dwaling om mensen te bekrtiseren.

Ik ben niet perfect. sorry daar voor
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Een Christenen schreef:
mercator schreef:
Een Christenen schreef: Ik ondervind dat sommigen hier te beknopt zijn in hun denken. het is een gevoel dat ik heb.
ja, spijtig hé, we hebben nog niet allemaal de Hand van Jezus Christus op ons klamme voorhoofd gevoeld :D ...

Ik stel al lang voor om de voltallige FFI club s mee te nemen naar de EO-jongerendag met muziek van drumstel en massale samenzang van Oh Lieve Heer maar helaas...ze willen niet...
Ja dit is waar maar we moeten ze helpen, het is onze plicht om hun zo goed mogelijk te helpen. het minste is dat we ze het pad hebben kunnen laten zien hebben.

Ik was daarnet fout een dwaling om mensen te bekrtiseren.

Ik ben niet perfect. sorry daar voor
Ik was de gedachte aan gedaan omdat ik niet direct antwoorde op haar bericht. mijn pc staat altijd aan en zou dus deze moeten afzetten om dit te voorkomen.

Ik ga jullie laten vandaag maar volgende weekend kom ik terug. Werken werken en nog eens werken. Ik hoop dat het aan jullie allemaal goed gaat.


Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Eliabe »

Een Christenen schreef:
Eliabe schreef:Voor christenen. Stof om over na te denken.
Gelovigen der Aarde: ER IS GEEN EEUWIGE VERDOEMENIS. GEEN ZIEL GAAT VERLOREN, EEN IEDER KEERT TERUG NAAR ZIJN SCHEPPER.
God wil, dat wij Zijn wetten, Zijn Schepping leren kennen. Het is een lange weg naar Hem toe, maar geen ziel of zij komt zo ver. Bezint u hier eens op, laat de ontzaglijke betekenis ervan eens op u inwerken en dankt dan God om Zijn liefdebetoon, want God is liefde, oneindig is Zijn Wijsheid, onpeilbaar diep al Zijn wetten.  
De kerken doen hun gelovigen huiveren voor het stervensproces, dat hen een eeuwige hel kan binnenvoeren. Zij jagen u vrees aan voor uw Schepper en schrijven Hem, Die één en al liefde is, de wreedheid aller straffen toe: een eeuwige foltering - denkt u het zich eens in - in een brandende hel. En dat alles zonder een schimmetje van bewijs - geloven moet u het! - en ze beroepen zich op uitspraken, die in de loop van de eeuwen onherkenbaar misvormd zijn.
 Welk een vreselijke verantwoording hebben uw kerken op zich geladen, hoe willen zij dat goedmaken jegens de God van al het leven? Durft één priester, één dominee zich zijn toestand in te denken, als hij moet ervaren, dat hij de God, Die hij dacht te dienen, dag in dag uit in alle toonaarden gehoond en bezoedeld heeft, door Hem, Die een bron van liefde is, als een God van verdoemenis voor te stellen? En toch, ééns, na zijn evolutie op aarde, zal hij deze vreselijke werkelijkheid moeten aanvaarden. Het leven zelf zal hem dan overtuigen hoe Gods Heelal wezenlijk is ingericht. En dan zullen zij het hoofd buigen en zich gelukkig prijzen te kunnen uitroepen: GOD IS WAARACHTIG LIEFDE - EN VOOR VERDOEMENIS IS IN ZIJN WERELD GEEN PLAATS!
Dat is Uw mening maar het is meer dan dat; Het uitleggen wat ik voel voor God is moeilijk it te leggen.

Er is kwade, de Duivel en er is God het goede.
De keuze die we maken doet ons mens/christenen worden.

Waarom is er orde in de schepping. Een molecule heb u dit al gezien.

Er is rechtvaardig heeid en van waar komt dit?

Ik denk ik besta.

Sterven doen onsl lichaam allemaal. ons ziel ga niet verloren.
En daarover gaat het de Ziel.

Met vriednelijke groetjes
Het grote probleem met u is, is dat u nog moet gaan leren denken.

Ik zal u een beetje op weg helpen.
Ieder leven op aarde heeft gevoel, dus ook de mens.
Hoe ontstaat gevoel? Waarom heeft ieder mens een ander gevoel?
Als ieder mens maar 1 leven had, zouden we dan allemaal in gevoel niet dichter bij elkaar staan?
Waarom wil de ene mens vanuit zijn gevoel alleen maar moorden en de ander alleen maar liefde zijn?
Als ieder mens maar 1 leven had, hoe komt het dat er dan nog mensen in het oerwoud leven? Dat er zwarten, chinezen, joden en eskimo's zijn?
Dat er zoveel ziekten onder de mensen zijn?
De ene mens arm en de ander rijk is?
Waarom er moslims zijn?
Waarom zijn er homosexuelen?
Waarom worden na een oorlog meer jongens geboren dan meisjes?
Waarom is de ene mens een genie en de ander een psychopaat?
Is Christus wel voor onze zonden gestorven?

Succes met uw denken. Ik zie de antwoorden wel verschijnen.
Voor mij bestaan deze vragen niet meer. De antwoorden heb ik al.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Monique »

Een Christenen schreef: Ik ondervind dat sommigen hier te beknopt zijn in hun denken. het is een gevoel dat ik heb.
Maar ik kan er enkel op anticiperen.

Ik hoop en wens voor u het beste Monique

Maar wat scheelt er Monique. ik voel dat er iets is met U.
Beste Cristenen, je voelt dat er iets met me is?
Dat kan kloppen. Ik sta nog steeds versteld van de overmatige arrogantie die (veel) gelovigen tentoonspreiden.
Jij bent geen uitzondering daarop. Je zegt "Ik ondervind dat sommigen hier te beknopt zijn in hun denken." Dit is toch behoorlijk arrogant nietwaar?
Te suggereren dat mensen die niet hetzelfde geloven als jij "beknopt zijn in hun denken" (=dom) is toch behoorlijk arrogant, vind je zelf ook niet?

Dit kom je steeds tegen bij gelovigen, of je nu een moslim of een christen voor je hebt maakt geen verschil; de ander is gewoon dom en het bewijs daarvoor is dat hij/zij geen moslim/christen is.

Ook de veronderstelling dat mensen zonder "geloof" geen moraal hebben en goed niet van kwaad kunnen onderscheiden is zo'n uiting van die arrogantie. (dat enkel de angst voor het hiernamaals gelovigen in het gareel houdt realiseren ze zich niet)
Dan dat de "zin" van het leven in het geloof ligt. m.a.w. mensen zonder geloof hebben een zinloos leven.

Ook het dreigen met de hel naar een atheïst toe doet mij nogal arrogant aan.....alhoewel, ik denk eerder niet zo slim want wat is het nut van dreigen met iets waar de ander niet bang voor is/niet in gelooft?
Dat is hetzelfde als dreigen iemand in een slangenkuil te gooien die slangen als huisdieren heeft; het slaat helemaal nergens op en maakt totaal geen indruk...het werkt eerder op de lachspieren.

Daarnaast heb je het theoretische gebral over "vrede op aarde" wanneer de wetten van god maar door iedereen nageleefd worden en hoe gelukkig iedereen zal zijn dan.
Maar...helaas blijft het bij theoretisch gebral want zodra je naar de praktische uitwerking daarvan vraagt is er niemand meer thuis.
Nogmaals, of je nu een moslim of een christen voor je hebt dat maakt geen zier uit.

Een goed voorbeeld van een land waar iedereen de wetten van "god" naleeft lijkt mij Noord Korea; iedereen is gedwongen "god" te gehoorzamen anders word je gestraft. Zijn de mensen daar gelukkig? Wat denk je zelf?

Zolang gelovigen zo arrogant zijn en de praktijk niet wensen in te zien heb ik geen greintje respect voor alles wat ook maar met geloven te maken heeft.
Ik denk dat ik beter kan zeggen dat ik net zoveel respect heb voor gelovigen/geloof als zij voor mij hebben.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb kunnen maken "wat er met mij is".
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Schepsel »

Een Christenen schreef:
Schepsel schreef:Het maakt niet uit. Ik zie alleen de theoretische figuur God als een kwaadaardig sujet, daar heeft geen duivel wat mee te maken. Maar goed. Hoe zie je de Islam?
Dus u denkt dat God en de Duivel 1 en de zelfde persoon is. Neen De duivel is een gevallen engel wiens macht is toegenomen.

Er is God het goede en het is de duivel het kwade.

Er zijn de zeven zonden en de zeven deugden.

Met vriendelijke groeten
Ik denk niet eens aan welke duivel dan ook. God, de Schepper, de Alwetende enzovoorts IS dat kwaadaardige sujet zélf. Als je kijkt naar de morele wetten dient hij nog wel even fiks te branden in de hel.

Ik ben overigens blij dat religie maar zeer beperkte macht heeft in Nederland. Wat dat betreft leven we denk ik in de beste tijd en we mogen ons gezegend voelen door de afwezigheid van God.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door BFA »

Schepsel schreef:we mogen ons gezegend voelen door de afwezigheid van God.
Dit is juist.
De beste manier waarop een God zijn liefde voor de mens kan tonen is door afwezigheid in deze wereld.
Deze afwezigheid is degelijk de grootse zegen die een God de mensen kan geven.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Eliabe schreef: Ik zal u een beetje op weg helpen.
Ieder leven op aarde heeft gevoel, dus ook de mens.
Hoe ontstaat gevoel? Waarom heeft ieder mens een ander gevoel?
Als ieder mens maar 1 leven had, zouden we dan allemaal in gevoel niet dichter bij elkaar staan?
Waarom wil de ene mens vanuit zijn gevoel alleen maar moorden en de ander alleen maar liefde zijn?
Als ieder mens maar 1 leven had, hoe komt het dat er dan nog mensen in het oerwoud leven? Dat er zwarten, chinezen, joden en eskimo's zijn?
Dat er zoveel ziekten onder de mensen zijn?
De ene mens arm en de ander rijk is?
Waarom er moslims zijn?
Waarom zijn er homosexuelen?
Waarom worden na een oorlog meer jongens geboren dan meisjes?
Waarom is de ene mens een genie en de ander een psychopaat?
Is Christus wel voor onze zonden gestorven?

Succes met uw denken. Ik zie de antwoorden wel verschijnen.
Voor mij bestaan deze vragen niet meer. De antwoorden heb ik al.
U heb U manier van denken maar u moet het nog ruimerder zien.

antwoord op vraag 1 : Iedere mens ervaart nu andere dingen en heeft een andere weg afgelegd. door ervaring ga me op bepaalde situaties anders gaan reageren. Evolutie.

Antwoord vraag 2 : Ja dan gaan we dichter bij elkaar staan. We zijn afhankelijk van elkaar. We zijn met zoveel dus als er dat is heeft dit een doel.

Antwoord vraag 3 : idem als vraag 1.

Antwooord op vraag 4 : De vraag is wat willen we eraan doen. Willen we ze helpen en hoe kunnen we deze mensen helpen. Het best helpen.

Antwoord op vraag 5 : Rasen heeft met geografische ligging te maken en hun leven daar. Voedsel, atmosfeer, klimaat, ...
Ps de vraag over joden begrijp ik in deze vraag niet goed.

Antwoord op vraag 6 : Er is nu een diversiteit : er kan geen gezonde zijn als er geen ziekte zijn hoe gaan we dan gezondheid zowiezo beschrijven als er niets is om mee te vergelijken; De vraag is wat doen we met de zieken : we helpen ze toch dat is toch wat het christenen zijn is al about.

Antwoord op vraag 7 : in de zelfde lijn als vraag 6 : Wat willen we doen met de armen we gaan ze toch helpen. dit kan ruim betekend worden.

Antwoord op vraag 8. Zie overal in deze website.

Antwoord op vraag 9 : Mensen steek graag andere mensen in kasten. als ze iets afwijken van een andere zijn worden ze een mietje genoemd en worden ze gediscrimineerd, uit gestoten. Deze mensen zijn niet in fout maar zoeken toch hun geluk. ze zijn, grof gezegd gehersenspoeld door de maatschappij en zien dus maar een uitweg. Het verstand heeft 1 wil : overleven.

Antwoord op vraag 10 : Als dit zo is meestal hormonaal te maken. de overlever van een oorlog, meestal soldaten hebben een serie van gebeurtenissen achter zich waar ze zich moeten overleven. Hoge ardrenaline, macho gedrag, mischien overlevingsdrang is altijd aanwezig geweest. Dus de sterke gene worden door gegeven en dat zal van de manelijke helft zijn.

Antwoord op vraag 11 : Zie bovenstaande antwoorden.

Antwoord op vraag 12 : ja Hij is gestorven voor onze zonden. Dom dat de mens is we doen die zonden weer.

Hopend u hiermee van dienst te kunnen zijn

Met vriendelijke groet.

Ps ik ben eens terug gekomen.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

BFA schreef:
Schepsel schreef:we mogen ons gezegend voelen door de afwezigheid van God.
Dit is juist.
De beste manier waarop een God zijn liefde voor de mens kan tonen is door afwezigheid in deze wereld.
Deze afwezigheid is degelijk de grootse zegen die een God de mensen kan geven.
U ziet God niet maar God is net op die kleine moeilijke momenten. waar die keuze moeten gemaakt worden voor welke weg ze moeten ingaan.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door BFA »

Een Christenen schreef: God is net op die kleine moeilijke momenten. waar die keuze moeten gemaakt worden voor welke weg ze moeten ingaan.
Bedoel je hiermee dat alles gepredestineerd is door God door een God die de beslissingen influistert op moeilijke ogenblikken?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door SDX »

Een Christenen schreef:
Het is de theorie die telt Vroeger moest men priester worden in sommige families als men geen vrouw kon vinden voor een bepaalde leeftijd. Ze werden gedwongen om proiester te worden. Dwing iets aan iemand en vroeg of laat wraak dit zich. Priester zijn nu eenmaal mensen.
Mensen die nu priester worden en ze ze doen dit wrijwillig ja daar moet men heel veel respect voor opbrengen.
Dat soort dat vroeger gedwongen werd priester te worden, nam 'n maîtresse, hadden zelfs kinderen, ofwel hadden ze 'n meid/huishoudster.

Vergrijpen aan kinderen is gewoon ziek.

Iemand die gewoon 'normaal' heteroseksueel is en gedwongen wordt tot 't celibaat, vergrijpt zich niet aan kinderen.

Bovendien is iedereen verantwoordelijk voor zn eigen daden, niet god, duivel, of wat dan ook, indien er 'n god zou bestaan die almachtig, goedertierend, liefhebbend, vergevensgezind en wat nog meer zou zijn + de mens naar eigen beeld geschapen heeft, hééft die god niemand te veroordelen of te straffen indien er misdaden gepleegd worden, het is uiteindelijk die god zelf die de mens die misdaden laat begaan.

Indien dit de duivel zou zijn, zoals U zegt, dan is die god al helemaal niet zo almachtig, daar hij geen korte metten met die duivel kan maken.


...en indien die god dat niet wil, is 't zelf 'n psychopaat/duivel/sadist!
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Eliabe schreef:Ik wil niet op de stoel van de beheerders gaan zitten maar volgens mij zijn wij volledig off-topic gegaan.
Volgens mij is het de bedoeling dat nieuwkomers zich even voorstellen in het topic "Welkom nieuwe forummers", en voor christenen een nieuw topic om deze discussie voort te zetten zodat lilianne weer de ruimte krijgt in haar eigen topic.
Het is niet enkel om Lilianne te helpen dat ik deze woorden schrijf het is ook voor andere moeders om hun ergens troost te uiten uit deze woorden.

Het is een gedachtegang die ze mischien kan helpen. ook blijkt dat het niet geholpen heeft stel als dat zo is dan zou het zeker haar / hun versterkt hebben in hun confrentatie met hun dochter(s).

Het zou toch best zijn dat mijn berichten weer komt bij de topic waar ik aan begonnen bent.

Het dwaalt af, ja maar het komt terug naar de topic.

Direct ga je geen troost vinden in mijn woorden, het kan, maar het heeft tijd nodig.

Geduldig zijn is een deugd.

Hopend dat de beheerders dit ook hebben.

Met vriendelijke groeten
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Ik ga gaan slapen en hopend dat mijn woorden u versterkt hebben of troost geboden hebben.

Het is moeilijk om geen blijft te weten.

Groeten en slaap zachtjes
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

Schepsel schreef:Ik ben overigens blij dat religie maar zeer beperkte macht heeft in Nederland. Wat dat betreft leven we denk ik in de beste tijd en we mogen ons gezegend voelen door de afwezigheid van God.
Maar hoe kunt u dan in (Godsnaam) gelukkig en stress vrij leven als je steeds moet denken " het is hopend dat niemand me iets lap"
Als er geen god is waarom zouden andere mensen het laten om andere mensen kwetsen.
Als er geen angst is van een God?
Ik maa gebruik van uw stelling
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

BFA schreef:Bedoel je hiermee dat alles gepredestineerd is door God door een God die de beslissingen influistert op moeilijke ogenblikken?
Eerder een soort kracht, hand die je leidt. Soms is de keuze net voor u, soms voel ik iets om in die richting te gaan.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Dochter bekeerd tot de islam.

Bericht door Een Christenen »

SDX schreef:
Een Christenen schreef:
Het is de theorie die telt Vroeger moest men priester worden in sommige families als men geen vrouw kon vinden voor een bepaalde leeftijd. Ze werden gedwongen om proiester te worden. Dwing iets aan iemand en vroeg of laat wraak dit zich. Priester zijn nu eenmaal mensen.
Mensen die nu priester worden en ze ze doen dit wrijwillig ja daar moet men heel veel respect voor opbrengen.
Dat soort dat vroeger gedwongen werd priester te worden, nam 'n maîtresse, hadden zelfs kinderen, ofwel hadden ze 'n meid/huishoudster.

Vergrijpen aan kinderen is gewoon ziek.

Iemand die gewoon 'normaal' heteroseksueel is en gedwongen wordt tot 't celibaat, vergrijpt zich niet aan kinderen.

Bovendien is iedereen verantwoordelijk voor zn eigen daden, niet god, duivel, of wat dan ook, indien er 'n god zou bestaan die almachtig, goedertierend, liefhebbend, vergevensgezind en wat nog meer zou zijn + de mens naar eigen beeld geschapen heeft, hééft die god niemand te veroordelen of te straffen indien er misdaden gepleegd worden, het is uiteindelijk die god zelf die de mens die misdaden laat begaan.

Indien dit de duivel zou zijn, zoals U zegt, dan is die god al helemaal niet zo almachtig, daar hij geen korte metten met die duivel kan maken.


...en indien die god dat niet wil, is 't zelf 'n psychopaat/duivel/sadist!
Misschien wel waar. Meeste mannen die toen priester werden of moesten worden hadden geen sociale vaardigheiden om met een vrouw om te gaan. Als ze dit niet kunnen dan zouden ze met een nyphofane meid/huishoudster/maitresse niet veel zijn omdat ze gewoon bang zijn om tegen een vrouw te spreken.

Maar de goesting is daaar en wat als men de kans dan ziet om, als totaal afgezonderde (een deel van de priesters leven in volledige eenzaamheid, hebben geen vrienden) en dan is het twijfelen aan hun geloof gemakkelijk en het vergrijp dan ook.

Zie aan kinderen komen het is erger, het is zelf on christelijk. (jezus is geboren en is ook kind geweest).
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Hoe beleeft Een Christenen zijn religie

Bericht door Een Christenen »

Tukkerin schreef:Welkom, Christenen.
Dank u voor u werwelkoming Sorry maar ik kreeg heel veel respons.
Plaats reactie