Bestaat God?

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
couw
Berichten: 2
Lid geworden op: za feb 06, 2010 9:37 pm

Bestaat God?

Bericht door couw »

Aahh! Precies mijn stokpaardje! Ik heb een leven lang tijd gehad om daar hét antwoord op uit te broeden. En mijn antwoord is:
Ligt eraan waar je hierbij aan denkt. Als je denkt aan jouw gevoel dat "er IETS moet zijn", een gevoel dat steeds meer mensen met je delen en ze hebben zelfs een naam gekregen van Plasterk (toen was hij nog geen minister): IETSISTEN, dan zeg ik: Ja, in die zin bestaat Hij wel. Ik bedoel: dat gevoel is reëel, dat slaat ergens op. Het hoort bij ons menszijn. Het komt voort uit het feit dat onze vroegste voorouders talige wezens geworden zijn. Dat uit te leggen is een lang verhaal uiteraard, maar ik kan het wel.
Als je bij 'God" denkt aan de Enig Ware God, die van de monotheïsten, dan zeg ik: nee, die bestaat niet. Dat zeg ik op grond van het feit dat ik kan uitleggen door wie, wanneer en waarom hij is uitgevonden. Natuurlijk, de EWG heeft een functie gehad, namelijk als hoofdfiguur van een eenheidsgodsdienst en ter bestrijding van uitzichtloze en handelsbelemmerende stammenoorlogen. Maar dat doet niets af aan zijn uitgevonden-zijn, en dus aan zijn niet-bestaan.
Het is de vrije markt geweest die ons, westerse mensen, van het EWG-geloof bevrijd heeft. Dat is echt niet mijn eigen slimheid of zo geweest of zo, bij mij niet en bij de IETSISTEN evenmin. Mensen denken conform de heersende economie, en de vrije markt kan niks met een in confessies verdeelde consumentenmarkt, ze schakelt alles en iedereen gelijk. Maar ook consumenten blijven mensen, dus religieuze wezens. Ja, we zijn dat van nature, al uit zich dat bij de één zus en bij de ander zó en bij de één sterker dan bij de ander, en bij vrouwen meer dan bij mannen. Niets mis met dat gevoel.
De vrije markt heeft ons hier van de onderdrukkende worthy: EWG-dienst bevrijd en we mogen hopen dat ze met dit zegenrijke werk globaliserend doorgaat en overal de worthy: -mensen bevrijdt. Maar het is slechts een dom economisch mechanisme, een situatie. Ze geeft er ons NIX voor terug. En dat is heilloos. Want het maakt dat mensen het gevoel hebben NIX met mekaar te maken te hebben. Dat leidt tot nihilisme bij onze jongeren en tot gewetenloosheid bij de bobo's die bij het grote geld kunnen. Bijvoorbeeld. Dus hoog tijd dat we een nieuw geloof gaan maken: het geloof in de mensheid, in de kracht van het menszijn. Uiteraard met een nieuw scheppingsverhaal (ontstaansverhaal). Heb ik ook al in ontwerp in de aanbieding. Tjonge, ik lijk wel een nieuwe :turban: ! (Oei! gelukkig kent mijn vrouw dit prachtige forum niet, anders zou ze een boekje over mij open doen. Overigens: meen ik echt, hoor, ik heb al een paar nuttige bijdragen van dit forum geplukt.)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ariel »

Welkom couw.
Op je vraag of er een God bestaat kan ik je geen antwoord geven, net zo min dat ik antwoord kan geven op de vraag of er geen God bestaat.
Ik ben benieuwd naar het ontwerp van jouw nieuwe godsdienst. Ik hoop niet dat we straks allemaal een hoofddoek moeten gaan dragen, of dat ik als vrouw de helft van mijn erfenis aan mijn broer moet geven. Als dat het geval is, dan sluit ik me niet bij jouw nieuwe religie aan, of je moet me zo'n goed aanbod doen dat het de moeite waard is. Misschien een profeetschap?

En stuur je vrouw gerust naar dit forum. Wij houden wel van een roddel op zijn tijd.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Monique »

Ik wil wel penningmeester worden.... :rock:

bdw: welkom profeet couw worthy:
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door BFA »

couw schreef:Het komt voort uit het feit dat onze vroegste voorouders talige wezens geworden zijn. Dat uit te leggen is een lang verhaal uiteraard, maar ik kan het wel.
God als metafysisch psychologisch begrip. Daar heb ik geen probleem mee.
Dat je om dat te begrijpen via antropologie naar de vroegste stadia van de mens teruggrijpt vind ik OK. Ik denk dat het anders onmogelijk is. Ga je niet ver genoeg terug, dan eindig je bij IETS, dan zit je verkeerd. IETSISTEN zitten verkeerd, want er is niets anders dan een filosofisch intellectueel spel.
Wel is het een filosofisch spel dat heel bepalend is in de ontwikkeling van een maatschappijvorm.
Dat spel begint voor er een mondelinge taal is en heeft veel te maken met ons menszijn.
Alle diersoorten zijn talig. Gebruiken lichaamstaal die een bepaalde code uitdrukt en een beperkte verbale taal. Bij dieren ontwikkeld de omvang van die verbale taal zich vooral uit frustratie. (Paarden in het wild kennen 5 of 6 verschillende roepen. Bij gedomesticeerde paarden kan zich dit tot een een 40-tal ontwikkelen. Dit naargelang frustratieniveau)
Het feit dat onze voorouders talige wezens geworden zijn heeft niets met dat godsbeeld te maken. Waar de mens voor hij zijn taal had, de keuze uit 2 godsbeelden kon hebben, heeft taal de mogelijkheid gegeven voor toevoeging van een derde.

Het zijn het oneindig aantal onderlinge combinaties en invloeden van deze 3 godsbeelden die een van de bepalendste factoren worden van een maatschappijvorm.
Ontwikkeling, verandering en vooruitgang van een maatschappij worden bepaald door ontdekkingen. Frequentie van ontdekkingen en toepassingen worden beïnvloed door het Godsbeeld.

God bestaat niet anders dan als filosofisch denkbeeld. Daar is niets verkeerd mee.

Waar iemand God gaat gebruiken om anderen zijn wil te laten doen, daar heeft men te maken met het kwaad.

Nu is het terug aan jou, Couw.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Antigoon
Berichten: 3
Lid geworden op: do mar 11, 2010 2:04 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Antigoon »

Nee god bestaat niet. Onze hersenen zijn biologische computers die op het moment dat de foetus neurale cellen heeft onwikkeld opstart vervolgens zal het brein zich ontwikkelen tot dat we sterven. Computer uit einde bestaan. Dan kunnen een hoop mensen vinden dat er iets moet zijn maar wat dan?
Als je in de door mensen verzonnen goden bekijken dienen die twee doelen het eerste doel is de meute te onderdrukken en samen te brengen tot een regeerbare massa. Het tweede doel is mensen houvast te geven een soort gebruiks aanwijzing hoe te leven vooral de koran is daar sterk in en het creeren van een groep die elkaar helpen steungeven en het belangrijkste elkaar controleren of de regels wel goed nageleeft worden.
Dus door een geloof kan je dus de meute overheersen en een bepaalde kant op sturen en er voor zorgen dat ze elkaar controleren op het naleven van regels.
Daarom vind ik dat het geloven een prive kwestie is waar ik niet mee lastig gevallen wens te worden dus niet verenigbaar met politiek, kledingdracht en handelen (geen hand geven).

Verder stoort mij de arrogantie dat bij de gelovigen de gedachte bestaat dat jij zo belangrijk bent dat de gegevens uit jou biologische computer niet verloren gaan maar naar de hemel op de grote server gezet worden?? Doe je ogen open en denk na hoe belachelijk dit is.
Tuurlijk ben jij het aller aller belangrijkste op deze aardbol voor jezelf en heb je troost en houvast nodig.
Het wil er niet in dat op een druilerige zondag middag een superwezen een heelal maakt, bevolkt en vervolgens er niet meer naar omkijkt zijn we het speelgoed van een verwent kind een soort superplaymobiel dat na een keer spelen in de kast is beland.

Dus voor mij geen god nooit getwijfeld ook maar ik dring mijn denkwijze aan niemand op val er niemand mee lastig draag geen symbolen.
Dat moeten de glovigen ook doen en mesen niet lastig vallen met waandenkbeelden.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ariel »

Welkom Antigoon .
Jij lijkt me de perfecte persoon toe die eens in gesprek moet gaan met cengiz. :smile:
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 28&t=16432" onclick="window.open(this.href);return false;

Erg he...... :ohmy: Je laat hier je neus zien, en ik zet je gelijk aan het werk. Maar...Het leven van een infidel is niet gemakkelijk. :no1: Zij moeten hard werken in deze maatschappij. .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Een Christenen »

Ja God Bestaat.

Christelijk geloof wel te verstaan.

Jezus heeft geleeft. Het staat in de Bijbel dus is het waar.
Zou nogal kortzichtig geweest zijn he vooral als chirstelijk standpunt.

Wetenschappelijk is aangetoond dat er zo een pesroon heeft geleeft, dus niets met het christen zijn te maken.

In de islam spreekt men ook over een jezus(ze geven een andere naam aan) en staat ook in de koraan. hij was een soor magier. Het moet een zeer grote toegeving zijn van hun om iets te gaan halen uit een andere godsdienst.

Er zijn dan nog eens evangelieen gevonden die niet in de bijbel staan.

Dus als twee zijn, die vreemd zijn aan het christendom/bijbel zijn, moet Jezus bestaan hebben.

Onder uw vrienden zou u wel merken dat sommige zonen lijken op hun vader.

Dus als we nu de bijbel, waarin jezus een tal van wonderen heeft verricht, en de moslim zeggen dat jezus een magier was moet jezus een zeer speciale man zijn geweest.
Die ja, wonderen geeft verricht.

Hoe zou dan zijn vader zijn wetende dat de moeder van Jezus een gewone vrouw was.
Zou dan die vader een God zijn die alles kan schapen, maken, ...?

Ja. Dus God bestaat.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bestaat God?

Bericht door Schepsel »

Jezus heeft geleeft. Het staat in de Bijbel dus is het waar.
:roll:
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Monique »

Schepsel schreef:
Jezus heeft geleeft. Het staat in de Bijbel dus is het waar.
In de bijbel staat ook dat de aarde plat is en dat de zon om de aarde draait....
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bestaat God?

Bericht door Pilgrim »

Monique schreef:In de bijbel staat ook dat de aarde plat is en dat de zon om de aarde draait....
:huh: Huh, waar stond dat ook al weer? :wink:
Jes. 40:22 Hij troont boven het rond der aarde, en haar bewoners zijn als sprinkhanen....
De aarde is dus rond volgens de Bijbel.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Monique »

Dat is het hem juist Pilgrim, in andere gedeelten is ie plat..... net als met de koran kun je er alle kanten mee op...
Amorele atheistische nitwit
Tukkerin
Berichten: 1797
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 1:11 pm
Locatie: het land van duizend-en-een heilig graf

Re: Bestaat God?

Bericht door Tukkerin »

Ja, God bestaat. Daar is geen twijfel over mogelijk! Kijk alleen maar eens om je heen, zie hoe het menselijk lichaam werkt, hoe perfect alles is.. dat kan slechts het werk van de Heer zijn.
Umm Rania
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door BFA »

Tukkerin schreef: zie hoe het menselijk lichaam werkt, hoe perfect alles is.. dat kan slechts het werk van de Heer zijn.
Het menselijk lichaam is een mooi staaltje techniek.
Door een God gemaakt zou het toch niet zo snel mogen verslijten. Zo dat we er nog aan moeten sleutelen om het een beetje functioneel te houden en al dat onderzoek dat nodig is om het een beetje te verbeteren en te perfectioneren.

Ik denk niet dat een God hier iets mee te maken heeft.
Het is eenvoudig zo wanneer dingen zich in disharmonie ontwikkelen ze niet functioneren. De harmonie die jij voor Goddelijk werk aanziet is omdat functionele evolutie niet anders kan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Een Christenen »

BFA schreef:
Tukkerin schreef: zie hoe het menselijk lichaam werkt, hoe perfect alles is.. dat kan slechts het werk van de Heer zijn.
Het menselijk lichaam is een mooi staaltje techniek.
Door een God gemaakt zou het toch niet zo snel mogen verslijten. Zo dat we er nog aan moeten sleutelen om het een beetje functioneel te houden en al dat onderzoek dat nodig is om het een beetje te verbeteren en te perfectioneren.

Ik denk niet dat een God hier iets mee te maken heeft.
Het is eenvoudig zo wanneer dingen zich in disharmonie ontwikkelen ze niet functioneren. De harmonie die jij voor Goddelijk werk aanziet is omdat functionele evolutie niet anders kan.
We zijn geen slaven anders zouden we perfect zijn in Zijn ogen. Maar Hij heeft ons wel de nodige middelen gegeven om het leven te verlengen. We kunnen nu gemakelijk 100 jaar leven. Het is om melkaar te helpen dat we zo lang kunnen leven door liefde te geven aan anderen. Is genezen geven niet de grootste liefde die er bestaat?
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Bestaat God?

Bericht door Schepsel »

We leven niet met gemak 100 jaar.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Bestaat God?

Bericht door Dhana »

Ik heb maar één soort commentaar op deze kwezelarij, Christenen. En dat is yuk !!!
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Een Christenen
Berichten: 49
Lid geworden op: za mar 12, 2011 3:26 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Een Christenen »

Dhana schreef:Ik heb maar één soort commentaar op deze kwezelarij, Christenen. En dat is yuk !!!
Met vrede leven begint met u zelf.

Ik geloof wel dat u eens geholpen werd en zou het niet mooi zijn als iedereen dat bijelkaar doet.

Men ga dan zeker niet dood aan de stress.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door BFA »

Een Christenen schreef:
We zijn geen slaven anders zouden we perfect zijn in Zijn ogen.
Ik begrijp niet wat die slavernij er weer mee te maken heeft.
Mohammedanen zijn slaven van hun God.
Wat jij zegt: als we onszelf als slaaf van God aanzien, worden we perfect in zijn ogen.
Wij waren toch over het menselijk lichaam bezig.
Een Christenen schreef:Maar Hij heeft ons wel de nodige middelen gegeven om het leven te verlengen.
Die middelen zijn we zelf aan het ontwerpen. Dit zijn dingen die we aan onszelf geven. Niets daarvan is gekregen.
Kijk maar naar de Mohammedanen, die verwachten alles van God. Het enige dat hun deel is, is een kort leven vol miserie.
Een Christenen schreef:We kunnen nu gemakkelijk 100 jaar leven.
In labo's, hebben de experimenten om ons eeuwig te laten leven, positieve resultaten. Op muizen wordt getoond dat verjonging mogelijk is.
Een Christenen schreef:Het is om melkaar te helpen dat we zo lang kunnen leven door liefde te geven aan anderen. Is genezen geven niet de grootste liefde die er bestaat?
Zo zijn we naar de Mohammedanen toe gegaan.
Hun gefrustreerde reactie daar de Mohammedanen in een keer hun eigen onkunde opviel, is het bewijs dat je stelling volledig verkeerd is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bestaat God? Bestaat Blavusjoe?

Bericht door hans van de mortel »

Bestaat God is de vraag.

Dat kan geen mens weten. Waarom niet? Heel simpel. De mens bestaat bij de werking van zijn hersenen. En hoe werken die hersenen? Eigenlijk weet niemand dat, maar toch is het heel simpel. Ten eerste dienen wij te beseffen dat de mens geen vrije wil heeft. Dus . . . aju God, alles is al van tevoren bepaald en ingevuld. Ons hele denken en doen wordt veroorzaakt door wat de hersenen ons aangeven te doen en te laten. Laten is er meestal niet bij. Maar vooral veel doen. Dat komt omdat onze hersenen hoofdzakelijk functioneren vanuit de herinnering en waarneming. Dit verklaart ook direct het achterlijke te kort schietende gedrag van bijna alle moslims. Hans van de Mortel beschikt al vanaf zijn prille jeugd over een onstuimig anarchistisch kritisch karakter. Het zou hem nooit gelukt zijn een twee drie uit de organisatie van Jehovah's Getuigen te treden zonder dit karakter.
Vandaar dat ik durf te stellen dat we met islam het paard van Mekka hebben binnen gehaald. Vernietigen. Uitroeien is de enige optie. Je kunt lang zoeken bij moslims, maar er zullen er maar een paar zijn met het karakter van HvdM. En dat is een voorwaarde om aan godsdienstwaanzin te ontsnappen. :drool:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Bestaat God?

Bericht door Thomas »

Tukkerin schreef:Ja, God bestaat. Daar is geen twijfel over mogelijk! Kijk alleen maar eens om je heen, zie hoe het menselijk lichaam werkt, hoe perfect alles is.. dat kan slechts het werk van de Heer zijn.
Ik kijk om me heen en zie:

1) Ellende in Syrie/ellende in Mali/ellende in de rest van Afrika/Ellende in (vul maar in....)
2) Het menselijk lichaam is verre van perfect. Het werkt aardig en we zijn steeds verder in het ondekken hoe. Maar perfect???
Maar met de hulp van de mens/wetenschap kunnen we het menselijk lichaam een flink handje helpen.

Nee, god bestaat echt niet op basis van jouw argumenten.
(En zo ja, bewijs het me en ik val gelijk op mijn knieen. Eerst voor jou dan voor god.)

En speciaal voor jou een heel mooi flow chart met een paar heel eenvoudige vraagjes voor je:
http://www.godvoordommen.nl/wp-content/ ... AAXp_5.png
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ozes »

Er staat nergens in de bijbel dat de aarde plat is.

Wel een onzin diagrammetje Thomas, de titel van de website is wel lekker provocatief. De Nederlandse militante atheist kwam dan ook hetzelfde jaar in het licht als de Nederlandse kraker, waarbij de kledingstijl van de één doet denken aan de gracieuze manier van beredeneren van de ander.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Bestaat God?

Bericht door Thomas »

Ozes schreef:Er staat nergens in de bijbel dat de aarde plat is.

Wel een onzin diagrammetje Thomas,
Het is zeker geen onzindiagrammetje. Met dit soort kreten ben ik overgoten in de katholieke kerk mijn beste Ozes. allemaal om mij het geloof er in te stampen.

de titel van de website is wel lekker provocatief.
En????
Maar daarom niet minder waar.


De Nederlandse militante atheist kwam dan ook hetzelfde jaar in het licht als de Nederlandse kraker, waarbij de kledingstijl van de één doet denken aan de gracieuze manier van beredeneren van de ander.
Het zal mij een zorg zijn wat deze "Nederlandse militante atheist" betreft. Het ging mij om de chart.
en die vind ik precies aangeven hoeveel onzin er over een (jouw??) imaginaire grootheid wordt verspreidt.

Maar Ozes, vertel mij eens wat er zo onzinnig aan het chartje is???
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Bestaat God?

Bericht door Pilgrim »

Thomas schreef:Maar Ozes, vertel mij eens wat er zo onzinnig aan het chartje is???
Och, daar gaan we weer hoor! :roll:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Bestaat God?

Bericht door Ozes »

Het eerste gedeelte vraagt constant waarom er kwaad is in de wereld, en waarom God dit niet heeft verwijderd. Oftewel, ze vragen waarom God niet een paradijs en een aarde heeft gecreëerd welke in hun ogen hetzelfde dienen te zijn. De minste moeite had men kunnen nemen om hier een halve seconde over na te denken. Maar wat ze dus kennelijk willen is het concept van God aan te vallen zonder daarmee zelfs de meest bekende aspecten van de theologie in acht te nemen. Dit is simplistisch, en ik lees de laatste tijd al vaak genoeg dingen die mijn IQ omlaag brengen,

Er staat een vraag waarom God geen universum met vrije wil maar zonder kwaad heeft gecreëerd, wat uiteraard nergens op zou slaan, aangezien het crëeren van zowel een paradijs als een in de ogen van de atheist, identieke aarde doelloos zou zijn.

Als je wilt kan ik wel binnen de komende maanden een gesprek met een echte apologeet laten debateren. Je hebt voldoende tijd besteed aan het afbreken van het Christendom, of heb je vooral oppervlakkige kennis opgedaan die leuk klinkt maar eigenlijk weinig waarde bevat.

Laten we wel wezen, de marxisten hebben er hard aangewerkt om Christenen vogelvrij te maken binnen het debat en propaganda, en ik neem aan dat jij iemand als Peter Hitchens, of David Wood, personen die ik hoger aanstel qua intelligentie dan ons beiden, slechts als onwetenden of gekken beschouwt?

Een eerlijk & gelijkwaardige kijk op Christenen vind ik niet onder mensen zoals jij die het Christendom tot op het bot willen afbreken. Dus ja, het militante atheisme telt wel. Zo werden decennia lang Christenen aangevevallen omdat er in de bijbel de hittieten voorkwamen, de marxisten noemde dit een mythisch niet bestaand volk en iedereen ging er in mee, toen er later bewijs werd gevonden dat dit volk wel heeft bestaan hoor je er niks meer over. Het doel is niet eerlijk debat, maar politiek.
Er is in Amerika en ook Europa een enorme hoeveelheid van disinformatie over creationisten, er is tevens werkelijk een fysieke haat tegen hen opgesteld, maar dat zijn wel de enige die gaten in wetenschappelijke theorieen bespreken waar je op school bv nooit over hoort. Wetenschap is gepolitiseerd gemaakt en het is eigen aan de mens, maar zoek maar een militante atheist die dit ook maar eerlijk wilt onderzoeken.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Bestaat God?

Bericht door Thomas »

Heb nu een verjaardag maar kom ik op terug Ozes
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie