Laten we beginnen, ik wil dat jullie meedenken

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
M_I_D
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 12:34 am

Laten we beginnen, ik wil dat jullie meedenken

Bericht door M_I_D »

Hoi allemaal,

Ik heb mijn mening over dit forum.

Ik zie dat jullie ruzie maken over de details van Islam,maar dat jullie de basis principes achterwege laten. En ik zal beginnen met de belangrijkste vraag en ik wil dat jullie antwoorden op mijn vraag.En daarna zal ik het beantwoorden.

Is er een Schepper?

We willen hierover discusseren zonder boeken zoals de Koran/bijbel etc. We moeten gewoon ons verstand gebruiken. En we willen in deze discussie logisch denken. En dat we goede manieren gebruiken als we discusseren. Iedereen mag zijn of haar mening geven zonder om iemand te lachen.We moeten elkaars mening respecteren.

Nadat we met deze vraag klaar zijn,zullen we meerdere vragen stellen.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Is er een Schepper?
Natuurlijk is er een schepper,,,hier heb ik ook al over gepraat in een andere post. Alle verloopt perfect in bv het lichaam en in de natuur. Het kan gewoon niet gebeuren bij goed geluk lijkt mij.

Mag ik je wat vragen? Ben je moslim of christelijk of wat?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Laten we beginnen, ik wil dat jullie meedenken

Bericht door Monique »

M_I_D schreef: Is er een Schepper?
Geen idee.

En...wanneer er wel 1 is...moet hij/zij de ogen uit de kop schamen.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Hoezo dat Monique,,wat is er mis naar jouw mening?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Hoezo dat Monique,,wat is er mis naar jouw mening?
Kijk eens om je heen zou ik zo zeggen.
M_I_D
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 12:34 am

Bericht door M_I_D »

Jasmijn,je hebt een goed punt.

Monique,het zou beter geweest zijn dat je niet had ge-antwoord,want je bent niet intelligent.

Ik wacht nog steeds op een logisch en intelligent antwoord met wetenschappelijk bewijs zodat ik daar mijn mening over kan geven.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

M_I_D schreef:Monique,het zou beter geweest zijn dat je niet had ge-antwoord,want je bent niet intelligent.
M_I_D schreef:En we willen in deze discussie logisch denken. En dat we goede manieren gebruiken als we discusseren. Iedereen mag zijn of haar mening geven zonder om iemand te lachen.We moeten elkaars mening respecteren.
:twisted: :lol:

bdw: ik ben geen moslima hoor... :mrgreen:
M_I_D
Berichten: 4
Lid geworden op: zo feb 08, 2004 12:34 am

Bericht door M_I_D »

Ik had het niet over Islam of een andere godsdienst.
We willen discusseren hierover,,gewoon met onze hersens,zonder een heilig boek.

Het spijt me Monique,maar je begreep niet wat ik bedoelde toen ik zei dat je beter niet had kunnen antwoorden

Ik heb bewijzen nodig,,,in dit onderwerp,,goede bewijzen!

zoals

Er is geen schepper om deze redenen : 1,2,3 of
Er is wel een schepper om deze redenen : 1,2,3,

En we kunnen de wetenschap gebruiken en fysolofie

Wat jij schreef Monique,in dit forum,is de taal die mensen spreken op straat en in nachtclubs,,ik bedoel erge straattaal. Dit kunnen we niet gebruiken op dit forum,we moeten ons volwassen gedragen.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Re: Laten we beginnen, ik wil dat jullie meedenken

Bericht door Bengazi »

M_I_D schreef:Is er een Schepper?
tegen Monique
jij bent niet intelligent
Is dit wel intelligent ? En als er een schepper is wie zegt dan dat dat dan de zelfde is die de koran heeft geschreven. Volgens mij is de koran door Mohammed zelf geschreven met als bron de verhalen die hij als handelsreiziger van andere handelsreizigers hoorde.

Neem bijvoorbeeld het feit dat moslims tijdens de ramadan overdag niet mogen eten en drinken. Als de ramadan in de hoogzomer valt en je bent als moslim boven de poolcirkel dan duurt een dag 5 weken. Vreemd dat de schepper dat zelf niet zou weten. :(

Onlangs kwamen 42000 mensen om bij een aardbeving. Is dat wat een schepper zou willen ?
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

M_I_D schreef:Ik heb bewijzen nodig,,,in dit onderwerp,,goede bewijzen!
Het is moeilijk om te bewijzen dat iets niet bestaat.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

M_I_D schreef:Ik had het niet over Islam of een andere godsdienst.
We willen discusseren hierover,,gewoon met onze hersens,zonder een heilig boek.

Het spijt me Monique,maar je begreep niet wat ik bedoelde toen ik zei dat je beter niet had kunnen antwoorden

Ik heb bewijzen nodig,,,in dit onderwerp,,goede bewijzen!

zoals

Er is geen schepper om deze redenen : 1,2,3 of
Er is wel een schepper om deze redenen : 1,2,3,

En we kunnen de wetenschap gebruiken en fysolofie

Wat jij schreef Monique,in dit forum,is de taal die mensen spreken op straat en in nachtclubs,,ik bedoel erge straattaal. Dit kunnen we niet gebruiken op dit forum,we moeten ons volwassen gedragen.
Eigenlijk zeg je dus alleen mensen die thuis zijn in de wetenschap en de fylosofie kunnen "meepraten" of er een schepper is of niet.?
Volgens mij hebben de meeste gelovigen niet gestudeerd...m.a.w. ze geloven dan wel in iets..alleen mogen ze er niet over praten..?

Ik vind jou redenering eerlijk gezegd niet erg intelligent,...ik zeg dat ik niet weet of er een schepper is. Hoe moet ik iets bewijzen dat ik niet weet..?
Net zo goed als het onmogelijk is om te bewijzen dat er WEL een schepper is is het ook onmogelijk om te bewijzen dat er GEEN is.
Wanneer er namelijk het bestaan van een schepper wetenschappelijk bewezen zou zijn...zouden er geen mensen meer zijn die NIET in een schepper geloven.

bdw: ...ik was mij er niet van bewust dat mensen die geen wetenschappelijke achtergrond hebben niet volwassen zouden zijn...en dat enkel wetenschappers aan discussies mogen deelnemen..? Is een accountant niet goed genoeg...? :cry:
Maar goed...ik heb geen wetenschappelijke achtergrond dus ik zal me er verder buiten houden.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Re: Laten we beginnen, ik wil dat jullie meedenken

Bericht door Patrick »

M_I_D schreef:Hoi allemaal,

Ik heb mijn mening over dit forum.

Ik zie dat jullie ruzie maken over de details van Islam,maar dat jullie de basis principes achterwege laten. En ik zal beginnen met de belangrijkste vraag en ik wil dat jullie antwoorden op mijn vraag.En daarna zal ik het beantwoorden.

Is er een Schepper?

We willen hierover discusseren zonder boeken zoals de Koran/bijbel etc. We moeten gewoon ons verstand gebruiken. En we willen in deze discussie logisch denken. En dat we goede manieren gebruiken als we discusseren. Iedereen mag zijn of haar mening geven zonder om iemand te lachen.We moeten elkaars mening respecteren.

Nadat we met deze vraag klaar zijn,zullen we meerdere vragen stellen.
M_I_D als ik beweer dat de verschrikkelijke sneeuwman bestaat of het kerstmannetje of intelligent leven op een verre planeet of dat er 100 scheppers bestaan, kunt u dan onomstotelijk bewijzen dat ik fout ben? Neen, dat zal u nooit kunnen.

Je kan enkel de bewijslast omkeren en vragen naar indicaties en bewijzen waarom dat wel zo zou zijn, ook met logica kom je al een heel eind. Ik neem dus geen genoegen met de bewering dat het kerstmannetje of de verschrikkelijke sneeuwman bestaat. Ik wil dus weten waarom je zoiets gelooft. De kans is groot dat de gelovige in kwestie het tegendeel niet kan bewijzen ook omdat het zogenaamd "bewijsmateriaal" van dubieuze aard is.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik vind dit een leuk onderwerp :lol:
Is er een Schepper?
Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee.
Ik ken namelijk niemand die MET GETUIGEN hem al gezien heeft, ik ken niemand die heropgerezen is na de dood en met BEWIJZEN is afgekomen.
Ik ken enkel mensen die DENKEN dat er een Schepper is - zonder bewijs daarvoor, en ik ken mensen die DENKEN dat er géén Schepper is, - eveneens zonder bewijs daarvoor.

In die zin kan ik enkel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zeggen, dat GEEN MENS OP DEZE WERELD, met wetenschappelijke zekerheid wéét of er een Schepper is.

---------------------------------

Maar laten we - for the sake of the discussion - uitgaan van de hypothese dat er een Schepper zou zijn.
Hoe zou hij/ze/het er dan uitzien?

Voor de meeste monotheistische gelovers, is hun God, almachtig, alwetend, alziend, en algoed en rechtvaardig. Enfin, er valt geen spatje op aan te merken. Grote onderdanigheid is daarom vereist, en bovendien eeuwigdurende dankbaarheid aan het opperwezen.

Sommigen van die gelovers beweren dat de Schepper rechtstreeks tot hen heeft gepraat (of via een boodschapper Gabriel), echter in alle gevallen zonder dat er getuigen in de buurt waren. Wat maakte dat niet iedereen zomaar geloofde wat die "profeten" uitkraamden.

Dit is toch wel raar.
Als je ziet dat de mens (een van de meest geslaagde schepsel van die Schepper toch?) er zelf ondertussen in slaagt om boodschappen over héél de wereld te versturen... Miljarden mensen tegelijkertijd informatie te kunnen doorspelen, dan vraag ik me toch af wie hier het ALMACHTIGST is? Want de Schepper kan het blijkbaar maar telkens aan één persoon vertellen, en dan nog als die persoon helemaal alleen is.

Een voorbeeldje: hoeveel mensen op de hele aardbol weten met zekerheid dat de WTC-torens neergestort zijn?
Ik vermoed dat het aantal mensen die met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wéten dat dit drama gebeurd is, groter is dan het aantal mensen dat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wéét dat er een Schepper bestaat.
Dit zou dus al betekenen dat de mens almachtiger is dat zijn schepper?
In dat geval is de schepper zeker niet almachtig.

Maar is diezelfde Schepper ook alwetend?
Indien hij alwetend was, dan had hij die aanval op de WTC torens kunnen voorzien en zijn macht gebruiken om die tegen te houden. Hij had dan ook de Holocaust kunnen voorzien en zijn macht gebruiken om Dolfke een geruisloze dood te laten sterven alvorens miljoenen andere slachtoffers te maken.
Hij had dan natuurlijk ook kunnen weten dat degenen aan wie hij zijn Boodschappen doorgaf niet door alle mensen zouden geloofd worden.
Als de Schepper alwetend is, dan is het toch wel een alwetende OEN!
Of laten we hem gewoon niet-alwetend noemen, ik wens hem niet te beledigen.

Is hij dan algoed?
Vermits alles wat hier op aarde gebeurt een gevolg is van de wil van de schepper, dan mogen we veronderstellen dat de algoede schepper enkel algoede dingen schept.
Waarom dan kinderen ter wereld laten komen die in hun korte leventje door een ziekte enkel helse pijnen lijden? Die kinderen kunnen totaal nog niets verkeerds gedaan hebben.
Waarom stelt die algoede schepper dan straffen in het vooruitzicht die door zijn eigen schepsels als "onmenselijk" worden beschouwd? Zijn de mensen dan beter dan hun schepper? Zijn ZIJ de algoede dan? Stellen de menselijke schepsels een eeuwigdurende straf voor, waarbij misdaden bestraft worden door eeuwigdurende brandwonden? opnieuw en opnieuw en opnieuw? Nee toch? Dus zijn mensen vriendelijker en liefdevoller dan hun eigen ALGOEDE schepper?
En waarom maakt diezelfde Algoede schepper dan zoveel kindertjes terwijl hij (als alwetende) verdomd goed weet dat er geen eten voor die kinderen voorzien is? Als algoede schepper zou hij toch per geschapen kind ook wel het benodigde voedsel kunnen voorzien lijkt me.

Misschien is die bepaalde Schepper dan wel RECHTVAARDIG?

Sturen mensen aardbevingen af op ganser steden? Nee, dat doet de Almachtige en Algoede Schepper dus. OK, misschien als straf voor de zonden van die inwoners. Maar waarom stuurt hij dan een aarbeving met 30.000 doden naar zijn eigen volgelingen, terwijl hij gelijktijdig eenzelfde aardbeving stuurt naar California (waar amper volgelingen van Allah zitten) en waar maar DRIE doden vallen? En de schepper stopt niet, want ondertussen laat hij het weer beven in regios waar de meeste volgelingen van Allah zitten.
Is dat de rechtvaardigheid van de Schepper? Wie is hier in de fout gegaan? De slachtoffers van Iran of Indonisie of de drie slachtoffers van California?
Zou de schepper boos zijn op volgelingen van Allah? Waarom laat de schepper dat dan niet ineens weten aan die mensen? Waarom gebruikt hij dan gewoon zijn macht niet om die mensen duidelijk te maken dat ze de verkeerde schepper volgen?
Dat lijkt me toch een pak rechtvaardiger dan stilletjes te zwijgen en pardoes telkens een aardbeving naar die mensen te sturen.


Ik kan hieruit enkel concluderen dat - indien er een schepper bestaat - deze zeker niet almachtig, algoed, alwetend, alziend en rechtvaardig is.

Over welk soort schepper zouden we het dan hebben? En heeft het enige relevantie?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Is er een Schepper?
Jawel, een heleboel, de mensen hebben de godsdiensten geschapen. :lol:

Ik vind eigenlijk dat we alle ideologieën en systemen, maar ook het gedrag van mensen, moeten bespreken. Dus ook de islam, dat kunnen we niet buiten beschouwing laten omdat sommigen denken dat dit systeem van god komt en dus taboe is. De islam is net als het marxisme of het kapitalisme etc. door mensen bedacht en gemaakt. Het verschil is echter dat marxisme en kapitalisme ter discussie kunnen worden gesteld. De islam ter discussie stellen is echter taboe, met alle kwalijke gevolgen van dien.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Wat 'bewijzen' betreft: lieve M_I_D, geef jij mij een wetenschappelijke definitie van 'god' of 'schepper', of geef een wetenschappelijke hypothese van dit concept, en dan zal ik 'wetenschappelijk' bewijzen dat er geen god bestaat.

Tot nu toe is 'god' niet meer dan een fantasie, uitgedrukt in een woord van drie letters.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

M_I_D schreef: Wat jij schreef Monique,in dit forum,is de taal die mensen spreken op straat en in nachtclubs,,ik bedoel erge straattaal. Dit kunnen we niet gebruiken op dit forum,we moeten ons volwassen gedragen.
Leg mij eerst maar eens uit van als er een schepper is dat dan zou bewijzen dat Mohammed een profeet is. Iedereen kan toch zeggen dat hij een profeet is ?
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Neem bijvoorbeeld het feit dat moslims tijdens de ramadan overdag niet mogen eten en drinken. Als de ramadan in de hoogzomer valt en je bent als moslim boven de poolcirkel dan duurt een dag 5 weken. Vreemd dat de schepper dat zelf niet zou weten.
Dan volg je de tijden van Mekka.
Gebruikersavatar
craban
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door craban »

Jasmijn schreef:
Neem bijvoorbeeld het feit dat moslims tijdens de ramadan overdag niet mogen eten en drinken. Als de ramadan in de hoogzomer valt en je bent als moslim boven de poolcirkel dan duurt een dag 5 weken. Vreemd dat de schepper dat zelf niet zou weten.
Dan volg je de tijden van Mekka.
Neen Jasmijn. Mohamed wist niet dat dit fenomeen van de midzomernacht bestond, anders had allah er wel iets over in jullie perfekte boek gezet. Maar dat wist hij niet omdat hij net zoals al de rest dit uit zijn duim gezogen heeft.

-craban
Gebruikersavatar
craban
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door craban »

Ik kan mij best voorstellen hoe zoiets als "geloof" (mee) geevolueerd is. Ik beeld me dan bijvoorbeeld Neandethalers in die al dagen, misschien weken in een zinderende droogte zitten. En misschien is er wel een slimme bij die weet dat de warmte van de zon komt.
Hij wil dat de zon niet meer zo hard brandt en vloekt naar de zon. Er gebeurd niets, ook niet waneer hij er stenen naar werpt en er een speer naar smijt. De zon is machtig en laat niet met zich sollen en straft de Neanderthaler door hem blind te maken. (Tja, als je te lang naar de zon staart).
De blinde Neanderthaler moet hier onderspit delven. Hij heeft er misschien zelfs spijt van, en vraagt vergiffenis. Misschien stelt deze wel voor om offers te brengen aan de Zon. En wil het dan toch wel net lukken dat het net na de offers gaat regenen.

Nu geloven een groot deel van de moderne westerlingen niet in een schepper of een god, men laat wel wat ruimte over voor het onverklaarbare. Wanneer er dan iets onverklaarbaars gebeurd word het toegeschreven aan een of ander fenomeen, UFO's bijvoorbeeld.

Menig goddelijk fenomeen uit heilige boeken zijn nu wetenschappelijk verklaard en zijn helemaal niet goddelijk, maar vroeger wist men niet beter.
Geloven in goden of een god, mirakels en verchijningen zijn symptomen van domme mensen. Zij weten niet beter. Er is geen god. Hij is verzonnen.


-craban
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Jasmijn schreef:
Neem bijvoorbeeld het feit dat moslims tijdens de ramadan overdag niet mogen eten en drinken. Als de ramadan in de hoogzomer valt en je bent als moslim boven de poolcirkel dan duurt een dag 5 weken. Vreemd dat de schepper dat zelf niet zou weten.
Dan volg je de tijden van Mekka.
Ha, waar staat dat in de koran ?

Inclusief de tijden van zonsopgang en zonsondergang in Mekka ? En de tijd van schemering is bij de evenaar veel korter dan bij ons. Staat ook niet in de koran. Ook niet de tijdsverschillen als gevolg van het reizen van oost naar west. Als men in Alaska (8 uur tijdsverschil) de tijden van Mekka aanhoudt zou men overdag moeten eten en drinken en 's nachts moeten vasten.
De koran is dus niet geschreven door iets wat alwetend is maar gewoon door iemand die denkt dat hij een profeet is.

Ook het feit dat je met je nichtje c.q. neefje kan trouwen heeft die Mohammed ook gewoon over genomen in zijn koran. Een alwetende schepper zou toch moeten weten dat inteelt leidt tot een verhoogde kans op erfelijke afwijkingen.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

craban schreef:Nu geloven een groot deel van de moderne westerlingen niet in een schepper of een god, men laat wel wat ruimte over voor het onverklaarbare. Wanneer er dan iets onverklaarbaars gebeurd word het toegeschreven aan een of ander fenomeen, UFO's bijvoorbeeld.
Er zijn natuurlijk ook mensen die onverklaarbare dingen gewoon verklaren door een echte God, dus niet die verzinsels van de epilepsie patienten Paulus en Mohammed.

Onverklaarbare dingen verklaren door UFO's ? :?
Gebruikersavatar
craban
Berichten: 27
Lid geworden op: do jan 23, 2003 5:36 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door craban »

Bengazi schreef: Er zijn natuurlijk ook mensen die onverklaarbare dingen gewoon verklaren door een echte God, dus niet die verzinsels van de epilepsie patienten Paulus en Mohammed.

Onverklaarbare dingen verklaren door UFO's ? :?
Misschien een slechte zin.
Ik bedoel, waneer men 'in den beginne' iets zag zoals..bwaaa... noorderlicht, of een komeet door de lucht scheren, zou men die dingen toegeschreven hebben aan iets goddelijks. Tegenwoordig zou men eerder zeggen dat ze een ufo hebben gezien (Wat die komeet betreft toch) of ergens een geest, zeg maar iets...

Doet me denken aan de vers in de koran die speren naar de duivel schiet als hij staat te luistervinken.


-craban
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: Laten we beginnen, ik wil dat jullie meedenken

Bericht door weda »

M_I_D schreef:Hoi allemaal,

Ik heb mijn mening over dit forum.

Ik zie dat jullie ruzie maken over de details van Islam,maar dat jullie de basis principes achterwege laten. En ik zal beginnen met de belangrijkste vraag en ik wil dat jullie antwoorden op mijn vraag.En daarna zal ik het beantwoorden.

Is er een Schepper?

We willen hierover discusseren zonder boeken zoals de Koran/bijbel etc. We moeten gewoon ons verstand gebruiken. En we willen in deze discussie logisch denken. En dat we goede manieren gebruiken als we discusseren. Iedereen mag zijn of haar mening geven zonder om iemand te lachen.We moeten elkaars mening respecteren.

Nadat we met deze vraag klaar zijn,zullen we meerdere vragen stellen.
Beste M_I_D,
ik ga deze discussie met u aan op de door u voorgestelde voorwaarden. u stelt enkel een vraag of er een schepper bestaat. mijn antwoord is ja. maar de kenmerken en eigenschappen van God, zoals velen beschrijven is anders als wat ik van God ken. misschien komen we daarop terug. Groet, Weda
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

[quote="craban"

Misschien een slechte zin.
Ik bedoel, waneer men 'in den beginne' iets zag zoals..bwaaa... noorderlicht, of een komeet door de lucht scheren, zou men die dingen toegeschreven hebben aan iets goddelijks. Tegenwoordig zou men eerder zeggen dat ze een ufo hebben gezien (Wat die komeet betreft toch) of ergens een geest, zeg maar iets...
[/quote]
Ja nu vat ik het pas. Wij kunnen een lichte streep over de heldere nacht nog verklaren door een komeet. Dat konden de Neanderthalers natuurlijk niet. :wink:
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Bengazi schreef:
Jasmijn schreef:
Neem bijvoorbeeld het feit dat moslims tijdens de ramadan overdag niet mogen eten en drinken. Als de ramadan in de hoogzomer valt en je bent als moslim boven de poolcirkel dan duurt een dag 5 weken. Vreemd dat de schepper dat zelf niet zou weten.
Dan volg je de tijden van Mekka.
Ha, waar staat dat in de koran ?

Inclusief de tijden van zonsopgang en zonsondergang in Mekka ? En de tijd van schemering is bij de evenaar veel korter dan bij ons. Staat ook niet in de koran. Ook niet de tijdsverschillen als gevolg van het reizen van oost naar west. Als men in Alaska (8 uur tijdsverschil) de tijden van Mekka aanhoudt zou men overdag moeten eten en drinken en 's nachts moeten vasten.
De koran is dus niet geschreven door iets wat alwetend is maar gewoon door iemand die denkt dat hij een profeet is.

Ook het feit dat je met je nichtje c.q. neefje kan trouwen heeft die Mohammed ook gewoon over genomen in zijn koran. Een alwetende schepper zou toch moeten weten dat inteelt leidt tot een verhoogde kans op erfelijke afwijkingen.
De Islamitische kalender hapert ook trouwens . Zeven eeuwen voor de stichting van de Islam hadden de romeinen de kalender op basis van de maanstanden vervangen door de praktische en nauwkeurige zonnekalender. Vooral boeren hadden baat bij de nieuwe zonnekalender daar die perfect in balans was met de natuur. Het is dan ook merkwaardig dat de Islam teruggrijpt naar de -toen al- verouderde tijdsmeting op basis van de maan. Ook andere "wetenschappelijke" stukjes uit de Koran zijn niets anders dan erbarmelijke kopie's van oa oud-Griekse wetenschappelijke geschriften. Deze flaters had god, de alwetende schepper van het heelal, toch moeten voorzien?
Plaats reactie