Website over Islam

Deze afdeling dient niet voor discussies. Het is een databasis van documenten, websites, boeken en andere bronnen teneinde sceptici te voorzien in materiaal om hun artikels op te stellen, zodat ze islam kunnen weerleggen. Plaats uw links in de juiste topic. Indien u een nieuwe topic wil inleiden, gelieve mij dat dan eerst te laten weten, we willen gelijklopende topics vermijden. Geen copy paste. Geef volledige referenties en ga na of uw bron betrouwbaar is. Indien u één van de aangehaalde bronnen wil weerleggen, vragen wij u dat te doen in de andere afdelingen van dit forum.
Plaats reactie
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Website over Islam

Bericht door Jasmijn »

Kijk eens naar deze websites. Deze sites zijn echt goed en vertellen de echte dingen over Islam,dus geen leugens.

www.islamway.com

www.islam-qa.com

Als jullie dan nog ergens commentaar op hebben hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Als je de Islam wil leren kennen, lees dan vooral de Koran en de Hadith. Bekijk sites die zich uitsluitend richten tot Moslims. Kijk ook naar wat Moslims, onder invloed van de Islam in het verleden en het heden hebben 'verwezenlijkt'. Kijk naar de vrijheden en verworvenheden van een maatschappij waar de Islam overheerst.

Om het beeld compleet te maken: Laat ook de kritici aan het woord, ex-moslims en vooral mensen die een theocratie bv naar Iraans model ontvlucht zijn.

Dit soort "goed nieuws sites" zoals u ze nu toont Jasmijn, richten zich vooral tot naïve westerlingen. Ik kan gelijkaardige websites tonen van zowat alle religieuze geïnspireerde stromingen. De door u aangehaalde sites doen me vooral denken aan "de blijde boodschap" gebracht door Jehova's getuigen op een zonnige zondagvoormiddag :)
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Dit soort "goed nieuws sites" zoals u ze nu toont Jasmijn, richten zich vooral tot naïve westerlingen
Dit zijn helemaal geen alleen maar ''goed nieuws sites''. Heb je ze wel bekeken? Je zult alles op die sites vinden. De straffen,de basis principes etc etc etc. Ook over het verschil in rol tussen man en vrouw.

Ja er zijn vele sites die Islam verkeerd weergeven en hadiths verdraaien,,,,lijkt een hobby te zijn geworden :wink: , maar helaas voor die mensen is daar niks van waar.

Kijk maar eens op de sites en of je dan nog opmerkingen hebt over Islam.
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Jasmijn schreef:Ja er zijn vele sites die Islam verkeerd weergeven en hadiths verdraaien,,,,lijkt een hobby te zijn geworden :wink: , maar helaas voor die mensen is daar niks van waar.
Vandaar dat ik mensen aanraad om zelf eens die koran te lezen en ook nog de hadiths. :wink: Ik raad ze zelfs aan om dezelfde verzen telkens te vergelijken in twee of drie verschillende talen om misverstanden inzake interpretatie te vermijden.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Nou daar gaan we dan :

1. http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/

3 Vertalingen van de betekenis van de Koran in het Engels.

2. http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/

Vele hadith vertalingen.

Ik zal het in het Nederlands nog opzoeken,maar ik ben een persoon die liever Engels leest dan Nederlands,dus vandaar dat ik deze ken.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hier is er een in het Nederlands. Klik op 'heilige koran', het is een framespagina, dus je kan er niet goed naar linken.

http://www.faaiin.nl/

Hier nog twee. Geinig, ik gebruik tegenwoordig als zoekterm 'temiffen'... dan rollen ze er allemaal uit. :twisted:
Het lijkt wel of die mensen die de koran op het web zetten hem zelf niet lezen. :roll:

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
http://www.walidin.com/quran.nsf/Quran
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

De eerste link is van de ahmadiyya federatie,dit is niet Islam,,maar alweer een ''mix in de blender'' van Islam net zoals shi'ism.
De Koran vertaling lijkt echter wel goed. Volgens mij dezelfde als de andere 2.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Vrouwen zijn niet minderwaardig aan mannen



Het is bewezen de vrouwen vele taken aankunnen die mannen doen, en soms zelfs nog beter.
Dus waarom zouden we in in deze situaties de vrouw minderwaardig aan de man beschouwen?

Volgens de Islam, zijn vrouwen niet minderwaardig aan mannen. Allah heeft hen beiden geschapen, en zij zijn gelijk in de ogen van Allah.
Wanneer zij gelijk zijn in de ogen van Allah, hoe kunnen zij dan minderwaardig zijn in de maatschappij of in de ogen van mannen?

Allah zegt in de Koran:

“O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie is bij God de godvrezendste. God is wetend en welingelicht”.

(Al-Hoedjoeraat 49:13).

Volgens de islam vullen mannen en vrouwen elkaar aan. Zij zijn gelijkwaardige leden van de maatschappij en zij hebben beide hun plichten en verantwoordelijkheden. Er zijn wat verschillen tussen de rol die de man en de vrouw hebben in de maatschappij, maar deze verschillen maken het ene geslacht niet superieur en het ander minderwaardig. De gedachte van superieurheid en minderwaardigheid komt vanuit sommige van onze niet-islamitische culturen, maar het maakt zeer zeker geen deel uit van de islam.

Sommige mensen misinterpreteren het vers uit de Koran, Soerat An-Nisaa 4:34

“De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht…”

Deze Aya gaat niet over de absolute meerwaardigheid van alle mannen boven alle vrouwen.

Het spreekt alleen over de gezinssituatie, waar de echtgenoot de verantwoordelijkheid heeft om voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Het zegt niet dat alle mannen zaakwaarnemer zijn voor alle vrouwen.

Ten tweede gaat deze Aya gaat niet over de spirituele, morele of intellectuele meerwaardigheid van de echtgenoot over zijn vrouw.
Het spreekt over zijn lichamelijke kracht en bekwaamheid, vanuit welke hij zijn gezin moet beschermen en de kostwinner moet zijn voor zijn vrouw en kinderen.

Van www.redouan.nl
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Vrouwen zijn niet minderwaardig aan mannen

Het is bewezen de vrouwen vele taken aankunnen die mannen doen, en soms zelfs nog beter.
Dus waarom zouden we in in deze situaties de vrouw minderwaardig aan de man beschouwen?
Precies...dat is dus net wat ik mij afvraag.
Waarom zijn vrouwen in de islam dan het slaafje van de man...?
Volgens de Islam, zijn vrouwen niet minderwaardig aan mannen. Allah heeft hen beiden geschapen, en zij zijn gelijk in de ogen van Allah.
Wanneer zij gelijk zijn in de ogen van Allah, hoe kunnen zij dan minderwaardig zijn in de maatschappij of in de ogen van mannen?
Omdat ze menstrueren...weet je nog..??????
Allah zegt in de Koran:

“O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie is bij God de godvrezendste. God is wetend en welingelicht”.
Dit slaat nergens op.
We hadden al ontdekt dat vrouwen niet zelf een keuze kunnen maken voor een huwelijkspartner omdat ze geen mannen kennen doordat ze niet met ze mogen omgaan :roll:

(Al-Hoedjoeraat 49:13).

Volgens de islam vullen mannen en vrouwen elkaar aan. Zij zijn gelijkwaardige leden van de maatschappij
Op het moment dat de 1 de ander een "corrigerende tik" mag geven..is er van gelijkwaardigheid GEEN sprake.
en zij hebben beide hun plichten en verantwoordelijkheden. Er zijn wat verschillen tussen de rol die de man en de vrouw hebben in de maatschappij,
"In de maatschappij"...de "maatschappij" wordt gemaakt door mensen. De "rollen" zijn dus verzonnen en opgelegd.
maar deze verschillen maken het ene geslacht niet superieur en het ander minderwaardig. De gedachte van superieurheid en minderwaardigheid komt vanuit sommige van onze niet-islamitische culturen, maar het maakt zeer zeker geen deel uit van de islam.
Op hey moment dat mannen en vrouwen DEZELFDE rechten en plichten hebben is er geen sprake meer van superieuriteit.
Zolang vrouwen gedwongen worden zich te bedekken en te verstoppen en niet dezelfde dingen mogen als een man worden vrouwen als zijnde minderwaardig beschouwd. Immers..het is de MAN die bepaalt dat ze iets niet mag.! De MAN is dus de BAAS (superieur) over de vrouw.!
Sommige mensen misinterpreteren het vers uit de Koran, Soerat An-Nisaa 4:34

“De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht…”

Deze Aya gaat niet over de absolute meerwaardigheid van alle mannen boven alle vrouwen.

Het spreekt alleen over de gezinssituatie, waar de echtgenoot de verantwoordelijkheid heeft om voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Het zegt niet dat alle mannen zaakwaarnemer zijn voor alle vrouwen.
Ik zie niets staan over een "gezinssituatie"... jij wel..?
Ten tweede gaat deze Aya gaat niet over de spirituele, morele of intellectuele meerwaardigheid van de echtgenoot over zijn vrouw.
Het spreekt over zijn lichamelijke kracht en bekwaamheid, vanuit welke hij zijn gezin moet beschermen en de kostwinner moet zijn voor zijn vrouw en kinderen.
Dat kunnen vrouwen ook heel goed zelf...onzinredenatie dus.
Ok..1500 jaar geleden zou een "sterke" man in huis wel "makkelijk" zijn. Tegenwoordig niet meer.
Zelfs om kinderen te krijgen heb je niet echt meer een man nodig... :wink:
Amorele atheistische nitwit
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Vrouwen zijn niet minderwaardig aan mannen

Het is bewezen de vrouwen vele taken aankunnen die mannen doen, en soms zelfs nog beter.
Dus waarom zouden we in in deze situaties de vrouw minderwaardig aan de man beschouwen?
Bewezen? Je bedoelt misschien al die 'westerse' statistiekjes waar soms de mannen, soms de vrouwen ietsjes hoger scoren?
Volgens de Islam, zijn vrouwen niet minderwaardig aan mannen. Allah heeft hen beiden geschapen, en zij zijn gelijk in de ogen van Allah.
Nou nee, volgens de islam zijn mannen superieur aan vrouwen. Dat wil dus zeggen dat vrouwen inferieur zijn.

Voor Allah zijn ze inderdaad gelijk. Voor Allah is de inferieure vrouw gelijk aan de superieure man. Maar daar heb je weinig aan, want Allah bestaat niet, maar mannen en vrouwen wel.

Waar het om gaat is dat in ons leven mannen superieur zijn aan vrouwen. Wat we voor Allah zijn, zegt mij niets.
Allah zegt in de Koran:

“O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie is bij God de godvrezendste. God is wetend en welingelicht”.
Kinderen worden gewoon geboren, zoals iedereen weet. Dat kun je ook zonder islam wel vertellen. Wat heeft Allah daarmee te maken?
Volgens de islam vullen mannen en vrouwen elkaar aan. Zij zijn gelijkwaardige leden van de maatschappij en zij hebben beide hun plichten en verantwoordelijkheden.
Volgens mij vullen mannen en vrouwen elkaar helemaal niet aan. Ieder individu is anders. Je kan proberen vrienden te vinden die bij je passen.

Gelijkwaardig zijn ze volgens de islam helemaal niet, want de islam maakt het heel erg duidelijk dat mannen boven de vrouwen zijn geplaatst. Dat weet jij toch ook, Jasmijn? Een kapitein op een schip... weet je nog???

Het enige gelijkwaardige dat er is, is dat voor Allah de superieure man gelijkwaardig is aan de inferieure vrouw. Dat noem ik een gotspe.
Sommige mensen misinterpreteren het vers uit de Koran, Soerat An-Nisaa 4:34

“De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht…”

Deze Aya gaat niet over de absolute meerwaardigheid van alle mannen boven alle vrouwen.

Het spreekt alleen over de gezinssituatie, waar de echtgenoot de verantwoordelijkheid heeft om voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Het zegt niet dat alle mannen zaakwaarnemer zijn voor alle vrouwen.
Sommige mensen... ja, vooral alle moslims. Wat wil dat zeggen, in deze vertaling 'bevoorrecht' genoemd?

Dit vers gaat over de man-vrouwverhouding. Als het niet over de man-vrouwverhouding ging, zou het vers wel zeggen dat iedereen zijn taak had, en dat iedereen daarnaar werd beloond.

De vrouw heeft toch ook de verantwoordelijkheid om voor haar man en kinderen te zorgen? Waarom krijgt zij dan de man als voogd boven haar aangesteld?

Het antwoord is: het werk van de vrouw telt gewoon niet. Het gaat niet om het werk, het gaat er alleen maar om dat ze wordt overheerst door de man.

Jasmijn, waarom zegt dit vers dat mannen hun vrouw mogen slaan, maar niet dat vrouwen hun man mogen slaan?

Het vers is overduidelijk: de islam zegt zonder omwegen: vrouwen zijn inferieur, ze moeten hun man gehoorzamen, en als ze dat niet doen heeft de man het wettelijke recht hen te slaan. Waarom lees je dingen die er duidelijk niet staan?
Ten tweede gaat deze Aya gaat niet over de spirituele, morele of intellectuele meerwaardigheid van de echtgenoot over zijn vrouw.
Over de spirituele of intellectuele minderwaardigheid van de vrouw gaan weer andere islamitische teksten. Hun menstruatie...hun vermogen kinderen te krijgen dus... weet je nog...???
Het spreekt over zijn lichamelijke kracht en bekwaamheid,
Zijn lichamelijke en geestelijke superieuriteit, dus. Dat staat er ook letterlijk: superieur!! Het staat er zo duidelijk dat niemand ons nog iets wijs kan maken.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ik hoop dat jullie het ooit zullen begrijpen :cry: :cry: :cry:
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Jasmijn, wat heb je een droevige avatar uitgekozen. Met een niet passend brilletje nog wel. :(
Zo somber past niet bij je, hoor. 8)

Maar wat dat begrijpen betreft: ik begijp het heel goed. Er staat in de koran gewoon dat vrouwen inferieur zijn aan mannen, maar dat voor Allah de inferieure vrouw en de superieure man gelijk zijn.

Als de wet iemand boven de ander heeft aangesteld die jij moet gehoorzamen, en die jou mag straffen als je niet gehoorzaamt, dan heet de baas superieur, en degene die moet doen wat er gezegd wordt heet inferieur.

Dat is niet alleen in het westen zo, maar zo staat het ook in de koran.

De islam heeft de vrouw inferieur gemaakt. De reden is dat de islam is gemaakt door mannen die er belang bij hadden ervoor te zorgen dat vrouwen eronder bleven. Het komt niet omdat wij 'inferieur' zijn door een natuurlijke aanleg of zo.
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ik vind de foto wel mooi :D Het gaat om de niqaabi's niet om haar brilletje :wink: maar dat begrijp je zelf ook wel

Deze regels zijn gemaakt om het leven zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Deze regels zijn gemaakt om het leven zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Voor mannen... :lol:
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Nee hoor,niet alleen voor mannen,maar voor mensen in het algemeen en daar vallen vrouwen ook onder :wink:
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

treurig hoor....Ik vraag mij af hoe het toch in godnaam mogelijk is dat een moslimvrouw in het westen trots kan wezen op iets wat zij moet verbergen.,,,het slaat gewoon nergens op.

Dat zij iets vereren wat voor een andere vrouw een onderdrukking is en een hell in het middenoosten....Moslimvrouwen in het westen zijn voorgoed de weg kwijt.



arend
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Plaats reactie