Ik ben nieuw hier

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Ik ben nieuw hier

Bericht door Ibn Kathir »

Hallo iedereen,

Ik heb me op dit forum geregistreerd omdat ik merkte dat jullie een heel slecht beeld van Islam hebben. Dat komt o.a. door de media. Ik hoop dat ik een paar zaken voor jullie kan ophelderen, met mijn geringe kennis.

Ik hoop dat jullie mij een kans geven om mezelf te uiten en ik hoop dat jullie mijn woorden met een open mind lezen :)

T.C.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ariel »

Hallo Ibn Kathir
Je hebt gelijk dat wij geen positief beeld van Islam hebben, en we gaan graag met jouw in discussie over Islam. Wie weet worden we het op een goed moment eens.

Van Harte Welkom op dit forum, en geef jij maar aan wat voor onderwerp of koran vers we kunnen bespreken. En als jij het niet weet, dan geef ik de aftrap. Is dat goed?

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door BFA »

Dek je niet dat het eerder is dat het gedrag van Mohammedanen voor dat slechte beeld van Islam zorgt.
De media schrijft over dit gedag. Over die media hoeven Mohammedanen niet te klagen. Het is maar een fractie van de depraviteiten die Mohammedanen in werkelijkheid uitspoken waar over geschreven wordt.
Het is door de stilte van de media dat bijna niemand weet dat Mohammedanen 17046 terreuraanslagen onder de uitroep Allah Akbar gepleegd hebben sinds 9 september 2001.
Deze terreuraanslagen kennen tienduizenden slachtoffers, ritueel vermoord in naam van Allah.

Ik begrijp niet dat jij een goed woord kan hebben over een religie die anno 2011 nog steeds rituele moorden pleegt en je zelfs lid van die bloeddorstige vereniging verklaart.
Een waarlijk goed mens zou voor minder uit zulk een groepering stappen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Monique »

Van harte welkom Ibn Kathir.

Ik hoop dat je in staat bent de islam van een andere kant te laten zien en aan te tonen dat er ook "goedheid" zit in islam.
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door BFA »

In een psychopaat zit meestal minder dan 1% slechtheid.
Het is niet die 99,.. % waar het iver gaat. Het is die minder dan 1% die belangrijk is en waar die psychopaat gerechtvaardigd een leven achter de tralies mag voor doorbrengen.
In Islam is het percentage slechtheid veel en veel groter dan 1%
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ibn Kathir »

Dank jullie wel allemaal! :wink:

Ik ben bereid om elke topic met julie te bespreken. Ik hoop dat we een healthy debate kunnen voeren en niet met tafels en stoelen gaan gooien haha

T.C.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Scarlatti »

mmm, ik wacht wel even af, ben benieuwd naar de antwoorden op BFA's opmerkingen...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ariel »

Ibn Kathir schreef:Dank jullie wel allemaal! :wink:

Ik ben bereid om elke topic met julie te bespreken. Ik hoop dat we een healthy debate kunnen voeren en niet met tafels en stoelen gaan gooien haha

T.C.

Dat is mooi Ibn Kathir. Ik hoop dat jij een beetje geduld met ons wilt hebben , want er zijn op dit forum mensen die geen goede ervaring met Islam hebben.
Een vraagje. Ben jij een man of vrouw. Dit in verband met de discussies die we kunnen voeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Schepsel »

Hallo Ibn Kathir, welkom.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ibn Kathir »

Thanks! Ik ben een man btw :)
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door H.Numan »

Ah, wat leuk! Een missionaris! :knorrie:
Welkom, eerwaarde vader. Je krijgt alle kans om je zegje te doen. Als je tenminste ook bereid bent om vragen serieus te beantwoorden.
Daar ontbreekt het nogal eens aan, bij missionarissen. :sly:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Schepsel »

Ibn Kathir schreef:Ik heb me op dit forum geregistreerd omdat ik merkte dat jullie een heel slecht beeld van Islam hebben. Dat komt o.a. door de media.
Je doet me aan iets denken, namelijk aan de tweede basisschool waar ik zat, vanaf groep 6. Je doet me ook denken aan schoolprojecten én de media, en ik denk toch dat je ernaast zit. Waarom:

-Op de basisschool ben ik goed geïndoctrineerd. Ik kreeg blaadjes met negers voor hutten van leem en geitenstront die er dan met het gezin op de foto stonden, met als algehele boodschap ''GIEF NAWWWWWW''. Dit staaltje werving is natuurlijk niet erg netjes. Maar het ging verder in vakken als WereldOriëntatie, een soort sociale geografie oftewel leuterkunde. Daar was het zoet gemurmel over begrip, communiceren, gelijkheid, al dat soort mooie zaken. We kregen zelfs wat héél oppervlakkige kennis van de verschillende religies, waarbij we juist erg werden voorgelogen. Als je alle ''lelijke'' kanten van een religie weglaat en alleen komt met in feite onbelangrijke dingen als feestdagen, wordt het beeld van een onwetend kind goed vertekend, en met 10 jaar stelde ik me daar geen vragen over, want hoe kan een onnozel kind zich nou bedenken dat er elders in de woestijn dwazen zijn die een vrouw in een boerka stoppen. In feite kwam het erop neer dat als we maar genoeg thee zouden drinken het allemaal goed zou komen, waarbij in alles doorstraalde hoe gelijk en fijn andere culturen en religies wel zijn en dat we verschillen vooral moeten vieren.
-In de media zie ik niet zoveel over dolle moslims. Of vind je echt dat de media vlagverbrandingen, lynchpartijen en aanverwante uitingen van achterlijkheid moet stilhouden? Het is juist sinds ik op dit forum lees en op alternatieve media dat ik een beter beeld kreeg. En nee, alternatieve media hebben mij niet overgehaald om hier te komen. Het waren moslim/linkse sites zélf, en moslims die de Islam zélf verdedigden. Waarom? Hun gezwam was zo vaag, ontweek zo overduidelijk vragen die wat moeilijker waren, en waren zo nietszeggend, onlogisch en algemeen dat ik inzag dat die club ook niks voorstelt.

Je zegt dat het komt door de media dat forumleden hier zo over de Islam denken, maar dat lijkt erg op een standpunt/verhaaltje dat je tegen kunt komen in linkse blogs ofzo. De reguliere media én het onderwijs (veel effectiever en doordringender, tot mijn 16e liep ik met die onzinideeën rond door ordinair gebrek aan kennis terwijl ik wel vrij geregeld een krant las) spreken juist erg in het voordeel van moslims en het algemeen heersende idee van ''alle culturen zijn fijn en respectabel''.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door BFA »

Ibn Kathir schreef:Thanks! Ik ben een man btw
Gay ?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Thomas »

Ook van mij een warm welkom.

Hoop met jou wat discussies te kunnen voeren over bijvoorbeeld de door
moslims aangevoerde wetenschap die in de koran zou staan en over
financiën (erfrecht, hala bankieren enz.) waarvoor in de islam de basisregels staan!

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:
Je zegt dat het komt door de media dat forumleden hier zo over de Islam denken,
Natuurlijk niet, de media verspreiden een constante stroom pro-moslim desinformatie. Het zou te ver voeren om daar op in te gaan-discussie met moslims is zinloos-, slechts 1 voorbeeldje, heel recent dan nog: de dader van de schietpartij in Alphen a/d Rijn werd onmiddellijk gekenmerkt als een autochtone man, dat is info die niets ter zake doet maar suggestief bedoeld om te zeggen kijk s , de grootste wandaden worden gepleegd door blanke niet-moslims, totale leugen want de Europese gevangenissen puilen juist uit van de Islamitische moordenaars.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Scarlatti »

ah... nog geen reaktie dan dat 'hij' een man zou zijn.... ik vind het ook wel lekker in t zonnetje buiten...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door mercator »

Schepsel schreef: -Op de basisschool ben ik goed geïndoctrineerd. Ik kreeg blaadjes met negers voor hutten van leem en geitenstront die er dan met het gezin op de foto stonden, met als algehele boodschap ''GIEF NAWWWWWW''.
Nu gebeurt dat nog hoor.Ik heb hier zo een blaadje, mijn dochter heeft dat op school meegekregen. Ik citeer:

BROEDERLIJK DELEN

We hebben maar één maaltijd per dag. Er moet iets veranderen.
Anthère en Sylvie wonen samen met hun negen(!) kinderen in het dichtbevolkte Burundi.13 jaar van bloedige conflicten en burgeroorlog heeft er een zware tol geëist.


volgt nog een heel zielig verhaal....en tot slot:

Met 20 € (die wij dan moeten geven)kan het gezin van Anthère enkele konijnen kopen om mee te kweken.

Mits enig logisch inzicht zou men denken dat de miserie van Anthere en Sylvie komt doordat ze zélf kweken als konijnen, en dat die akelige burgeroorlog blijkbaar niet zo erg was want hij heeft voor een dichtbevolkt land gezorgd.

Zulke lulverhalen worden door media en onderwijs meegegeven en richten enorme schade aan in de geesten van de mensen. Gelukkig komt er een kentering en laat de jeugd zich minder en minder voor de kar spannen van zulke multicul-leugens.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ibn Kathir »

Ik ben geboren in Afghanistan, dit is onze village in Laghman (fotos zelf genomen):

Afbeelding

Daar ben ik opgegroeid. En de volgende fotos zijn genomen vanaf het dak onze andere huis in Kabul:

Afbeelding

Afbeelding

Heel mooi, als je op het dak slaapt in de nachten. Je ziet de hele sterrenstelsel, omdat er bijna geen lichten aan zijn - adembenemend! : ))
Hier stopten we voor een pauze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

---------------------------------

Afghanistan heeft meer dan 30 jaar lang oorlogen meegemaakt, en ik was nog jong, maar ik maakte zulke dingen mee. Ik hoop dat in de hele wereld vrede komt. Ik hoop dat de glimlach weer terugkomt op de gezichten van weeskinderen en weduwen van Afghanistan.

Maar zoals je ziet, AFG is niet alleen maar dood en verderf zoals in de mdia komt, het is een prachtige land, en daar leven prachtige mensen
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Dhana »

Adembenemend mooi, T.C. Dank je wel voor het delen. Wat zal je je prachtige moederland missen! Ik hoop oprecht dat je daar eens weer in alle vrede kunt terugkeren samen dansend met je landgenoten en inderdaad met iedereen een big smile op het gezicht.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ibn Kathir »

Dankjewel Dhana! :)
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ariel »

Dank je wel voor het delen van de foto’s en je herinneringen.
Wanneer ben jij voor het laatst in Afghanistan geweest Ibn Kathir?
Wij hebben nog een Afghaan op het forum alhoewel hij op dit moment niet actief is wegens drukke werkzaamheden. Onze Afghan is een wat oudere man en een tot het Christendom bekeerde moslim. Het is een lieverd.

En met Dhana hoop ik dat er snel vrede komt in jouw mooie vaderland zodat de toekomstige kinderen weer vliegerwedstrijden kunnen houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ibn Kathir »

Ariel schreef:Dank je wel voor het delen van de foto’s en je herinneringen.
Wanneer ben jij voor het laatst in Afghanistan geweest Ibn Kathir?
Wij hebben nog een Afghaan op het forum alhoewel hij op dit moment niet actief is wegens drukke werkzaamheden. Onze Afghan is een wat oudere man en een tot het Christendom bekeerde moslim. Het is een lieverd.

En met Dhana hoop ik dat er snel vrede komt in jouw mooie vaderland zodat de toekomstige kinderen weer vliegerwedstrijden kunnen houden.
Ik ga vaak naar AFG, die fotos zijn uit 2009 en 2010

Ik hoop ook dat daar snel vrede komt. Als je die volkeren in AFG ziet, je zult versteld staan. Jongeren en ouderen, vol met leven. Straten vol met liefde. Hun handen zijn leeg, maar het lijkt alsof de hele wereld in hun handen is.

Als er ooit vrede komt, dan nodig ik jou, BFA en Dhana mischien uit voor een maandje, who knows :laugh1:
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ariel »

Ibn Kathir schreef:
Als er ooit vrede komt, dan nodig ik jou, BFA en Dhana mischien uit voor een maandje, who knows :laugh1:
Nou, daar hou ik je aan. Je hebt dan wel een haram bij je van oude vrouwen. Ik weet niet of jij daar nou zo blij mee zal zijn.
BFA is wat jonger. Dat is waar.

:redface: Ik duik nu onder mijn bureau om de schoen die Dhana ongetwijfeld naar mij toe zal gooien te ontwijken omdat ik zeg dat ze een beetje oud is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Dhana »

[quote="Ibn Kathir". Hun handen zijn leeg, maar het lijkt alsof de hele wereld in hun handen is.


Wooww, dat heb je prachtig verwoord. Er is een dichter in je verloren gegaan.
Als er ooit vrede komt, dan nodig ik jou, BFA en Dhana mischien uit voor een maandje, who knows :laugh1:
Pas maar op. Ik heb een goed geheugen hoor. :evil:

Voor mijn leefijd dan, Ariel. :rongue:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ik ben nieuw hier

Bericht door Ibn Kathir »

@ Ariel : Nee joh, BFA kan wel mee, ik zal mijn ogen neerslaan, en als anderen raar kijken, kan ze zich onder jouw jas verstoppen :laugh1:

@ Dhana : "Er is een dichter in je verloren gegaan", - Ik ben nog maar 24, er is nog hoop voor mij - hoop ik? : )

Monique en Schepsel , jullie mogen ook mee :smile:

Mischien denkt iemand, hmm waarom neemt hij alleen meiden mee?? hahah, wees lief, dan mag je ook mee! :p

Just kidding...
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Plaats reactie