Ibn Kathir, een uitdaging

Bestaan gelijkheid en gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in de islam? Begon de emancipatie van de vrouw 1400 jaar geleden? Bevrijdt de islam de vrouw?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Ariel »

Theowar schreef:
het is verboden om zelfmoord te plegen !!??!??! wat gaan ze voor straf geven dan als je het toch doet ?

Die straf wordt dan door Allah gegeven Theo.

Ik weet ook niet of de daders van zelfmoordaanslagen mee geteld worden in dit lijstje.
Soms zullen ze martelaar worden genoemd, en soms zijn het geen echte moslims. [c045.gif]
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Zwartmeer »

Ibn Kathir schreef:@ Monique : Waarom een Moslima worden?

- Je hart zal zich vullen met meer liefde en barmhartigheid voor de schepping
- En bovendien, je voelt geen angst, depressie, eenzaamheid en andere dingen meer, want je staat er niet alleen voor!
Ik zie ik juist het omgekeerde.

Als je kijkt naar hoe volkeren reageren op aanslagen of natuurrampen dan valt mij steeds op hoe kapot van ellende moslimvolkeren zijn na zoiets. Na een aardbeving in Turkije of Iran of Pakistan zie je hysterische mensen. Totale reddeloosheid. En dan slaan ze vaak nog aan het plunderen ook. Vergelijk dat eens de ongelovige Japanners na de tsunami, of de Nieuw Zeelanders. Dat zij niet lopen te vloeken en te schreeuwen en niet aan het plunderen slaan wijst toch op een heel andere psychologische gesteldheid dan die moslims hebben?
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op di apr 12, 2011 12:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Theowar
Berichten: 48
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 3:59 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Theowar »

Zwartmeer schreef:
Ibn Kathir schreef:@ Monique : Waarom een Moslima worden?

- Je hart zal zich vullen met meer liefde en barmhartigheid voor de schepping
- En bovendien, je voelt geen angst, depressie, eenzaamheid en andere dingen meer, want je staat er niet alleen voor!
Ik zie ik juist het omgekeerde.

Als je kijkt naar hoe volkeren reageren op aanslagen of natuurrampen dan valt mij steeds op hoe kapot van ellende moslimvolkeren zijn na zoiets. Na een aardbeving in Turkije of Iran of Pakistan zie hysterische mensen. Totale reddeloosheid. En dan slaan ze vaak nog aan het plunderen ook. Vergelijk dat eens de ongelovige Japanners na de tsunami, of de Nieuw Zeelanders. Dat zij niet lopen te vloeken en te schreeuwen en niet aan het plunderen slaan wijst toch op een heel andere psychologische gesteldheid dan die moslims hebben?
dat zie je verkeerd, plunderen en stelen van je broeders is cultuur !! :rock:
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Zwartmeer »

Theowar schreef:dat zie je verkeerd, plunderen en stelen van je broeders is cultuur !! :rock:
En of dat cultuur is! Ik beweer niet anders.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Ibn Kathir »

Theowar schreef:de cijfers kloppen gewoon niet
Lees het zelf: http://www.iasp.info/pdf/papers/Bertolote.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

En ja hoor, het zijn altijd de Moslims weer die worden beschuldigt van liegen. De statistics zijn zo sterk dat jullie je genoodzaakt voelen om ze te ontkennen, zonder bewijs of een rational. De christenen liegen niet, de hindus liegen niet, de budhisten liegen niet, de joden liegen niet, de atheisten liegen niet, de agnosten liegen niet - alleen de moslims liegen en ze liegen ook nog eens ALTIJD!!

Ja hoor ...
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Scarlatti »

Ibn Kathir schreef:
Theowar schreef:de cijfers kloppen gewoon niet
Lees het zelf: http://www.iasp.info/pdf/papers/Bertolote.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

En ja hoor, het zijn altijd de Moslims weer die worden beschuldigt van liegen. De statistics zijn zo sterk dat jullie je genoodzaakt voelen om ze te ontkennen, zonder bewijs of een rational. De christenen liegen niet, de hindus liegen niet, de budhisten liegen niet, de joden liegen niet, de atheisten liegen niet, de agnosten liegen niet - alleen de moslims liegen en ze liegen ook nog eens ALTIJD!!

Ja hoor ...
:roll2:
hahaha dat kàn niet anders gezegd worden dan door een domme stompzinnig verblinde dwaas die in die (horror) sprookjes gelooft van mo die pedofiele woestijnrover...
en?? net nog naar BBC1 gekeken of ben je de Engelse taal niet machtig? Gelukkig dan dat er araaabies gesproken werd door hoogstaande Iraanse mannen en vrouwen die VERKRACHT waren door de iraanse politie.... lekker volkje hoor, makkelijk tot grote hysterie op te hitsen en vertel eens met je zakaat geven, waarom kregen de Christenen niets in Pakistan bij die overstromingen?? Was toch zo'n 'naastenliefde' die 'de moslims' zouden hebben?? jaa hahaha ieder voor zich hè.... en al helemaaaaal niet voor iemand die geen moslim is nietwaar?? die moet GELD en GOEDEREN GEVEN.....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Theowar
Berichten: 48
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 3:59 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Theowar »

ik ben blij dat jij het nu ook weet, dat is vast een hele vooruitgang , proost
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Ibn Kathir »

Scarlatti schreef:hahaha dat kàn niet anders gezegd worden dan door een domme stompzinnig verblinde dwaas die in die (horror) sprookjes gelooft van mo die pedofiele woestijnrover...
Beste Scarlatti, ik heb je toch niks aangedaan? Waarom beledig je mij op zo'n manier? Is dat eerlijk?

Akh ja, scheld mij maar uit mensen, ik zal jullie nog steeds goed behandelen zoals Islam mij leert en ik zal du'a maken dat God jullie leiding schenkt.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door SDX »

Ibn Kathir schreef: Beste Scarlatti, ik heb je toch niks aangedaan? Waarom beledig je mij op zo'n manier? Is dat eerlijk?

Akh ja, scheld mij maar uit mensen, ik zal jullie nog steeds goed behandelen zoals Islam mij leert en ik zal du'a maken dat God jullie leiding schenkt.
Wij hebben geen leiding nodig van jouw bloeddorstige, wrede, haatdragende prutser allah aka moh de pedo!

Wij hebben 'gezond' verstand (geen verwrongen geest) en kunnen voor onszelf denken.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Schepsel »

Wat Monique dus zal krijgen is niet iets religieus per se; naastenliefde, dierenrechten etc zijn meer houdings-en karakterafhankelijk dat religieus. Daarnaast, áls er ergens gebrek aan naastenliefde, dierenrechten etc is is het wel bij moslims, en als er ergens haatpredikers, woeste agressie, vrouwenonderdrukking, ijskoude haat, dierenleed, achterlijkheid, repressie, algehele ellende en genocideneigingen zijn, is het ook bij moslims en in moslimlanden. Al die mensen zij dan geen moslims?

Moslims zien hier vaak haat, racisme, enzovoorts, dat menen ze te herkennen/bespeuren. Het komt blijkbaar niet in ze op dat mensen die emoties mogelijk wel helemaal niet voelen. En zhakat enzo, ja, een heel zoet en fijn verhaal. Tot dusver doen christenen, atheïsten en boeddhisten meer goeds en minder destructiefs dan die toffe moslims, die mekaar gerust in de stront laten zakken, ons verfoeiende, terwijl we hulpkonvooien sturen om ze toch in leven te houden.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Zwartmeer »

Ibn Kathir schreef:
Scarlatti schreef:hahaha dat kàn niet anders gezegd worden dan door een domme stompzinnig verblinde dwaas die in die (horror) sprookjes gelooft van mo die pedofiele woestijnrover...
Beste Scarlatti, ik heb je toch niks aangedaan? Waarom beledig je mij op zo'n manier? Is dat eerlijk?

Akh ja, scheld mij maar uit mensen, ik zal jullie nog steeds goed behandelen zoals Islam mij leert en ik zal du'a maken dat God jullie leiding schenkt.
Ibn Kathir ik moet je deze keer gelijk geven! Zulke dingen moeten nu niet gezegd worden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89908
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Ibn Kathir ik moet je deze keer gelijk geven! Zulke dingen moeten nu niet gezegd worden.
Ik geef Ibn Kathir ook gelijk. Waarom moeten we gaan schelden en persoonlijk worden. Dat is toch niet nodig. Ibn Kathir heeft ons steeds op een correcte manier behandeld, en ik wil dat onze leden hem op dezelfde correcte manier behandelen. We hoeven het niet met hem eens te zijn, maar op een vervelende manier persoonlijk worden is ook niet nodig. . Ik heb respect voor hem dat hij nog steeds de moeite neemt om met ons in discussie te gaan. Ik weet niet of ik dat had opbrengen.
Wie niks zinnigs tegen Ibn Kathir te zeggen heeft houdt zijn of haar mond, of anders zal ik zijn/haar post verwijderen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Monique »

Ibn, dank je voor je uitgebreide lofuiting op islam.

Echter, dat is nog steeds niet wat gevraagd heb.

Er wordt steeds geclaimd door moslims dat moslima's veel vrijer zijn dan kafirvrouwen.
Jij zegt dat moslima's 25% vrijer zijn dan kafirvrouwen.
Het enige dat ik vraag om even te duiden waar die 25%, of die meer vrijheid, uit bestaat.

Oftewel; wat wag een moslima WEL wat ik NIET mag?

Is dat nu echt zo moeilijk?

(je ziet ik blijf bij het onderwerp :wink: )
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Schepsel »

Ik wed dat hij nooit een vrouw in een moslimland zou willen zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door mercator »

Vrouwen vinden het mss comfortabel om onderdrukt te worden en geen beslissingen te hoeven nemen, vandaar dat het moslim-zijn ze zo aanspreekt? Het is toch wel héél opvallend dat het hier voor het overgrote deel Europese meisjes zijn die zich tot de Islamitische afgodendienst verklaren?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door silkyboxershortXL »

Ariel schreef: Wie niks zinnigs tegen Ibn Kathir te zeggen heeft houdt zijn of haar mond, of anders zal ik zijn/haar post verwijderen.
Nou, ik vind zijn posten niet van veel zinnigheid getuigen.
Bv Dubai als voorbeeld van 'islamitisch kunnen' aanvoeren. Wat ik daar zie is een gemiste kans voor de saoedi´s om de woestijn vruchtbaar te maken, daarvoor in de plaats fallussymbolen die ook nog eens uitsluitend met westerse know how zijn neergezet, zelfs de arbeiders komen van elders. Er is dus niets veranderd sinds Mohammeds dagen.
In antwoord op een post van mij word ik beticht van vooroordelen, van zijn kant komt er geen inhoudelijke reactie.
Kijk eens naar hoeveel moeite Monique moet doen voor een antwoord.

Volgens mij is het beter voor Ibn als hij zich uitsluitend op de koran richt, hij is verzopen geraakt in al die ahadith waar hij door zijn speciale bril alleen de liefroze teksten van kan zien.
Qu'ran 6:38".........We hebben niks uit dit boek weggelaten."
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Manon »

Wat ik daar zie is een gemiste kans voor de saoedi´s om de woestijn vruchtbaar te maken
Zet daar drie joodse en twee westerse ingenieurs bij mekaar en je krijgt een veld vol zonnepanelen waarvan de schone energie gebruikt wordt om reuze ontziltingsinstallaties te laten draaien die dan weer instaan voor de irrigatie van de helft van de woestijn.

maar dat is niet zo leuk als een flatgebouw natuurlijk of een dagdagelijks reisje met een jet om in Parijs te gaan eten.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door mercator »

silkyboxershortXL schreef: Volgens mij is het beter voor Ibn als hij zich uitsluitend op de koran richt, hij is verzopen geraakt in al die ahadith waar hij door zijn speciale bril alleen de liefroze teksten van kan zien.
Qu'ran 6:38".........We hebben niks uit dit boek weggelaten."
Dat dwaze boekje is ook alles wat een moslim heeft. Hem dàt afnemen zou van een grote onmenselijkheid getuigen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Ibn Kathir heeft ons steeds op een correcte manier behandeld,
Het bedreigen moet nog komen. Ik doe nooit mee aan Islam-discussies, maar ik zie een telkens weerkerend patroon:
1. Zoetsappig ik wil met jullie discussiëren in Vrede
2. hopen Arabische teksten plaatsen
3. beginnen schelden
4. bedreigingen uiten van wacht maar, wij worden toch de baas!
5. verdwijnen van het forum
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door BFA »

silkyboxershortXL schreef:at ik daar zie is een gemiste kans voor de saoedi´s om de woestijn vruchtbaar te maken,
Maar de Saudis hadden een vruchtbare woestijn. Met een heel moderne landbouw was tot voor kort SA het enige graan-uitvoerend land in de Islamterritoria.
Nu laat het dramatisch gezakte grondwaterpeil dit kweken van graan niet meer toe. Is er nog nauwelijks genoeg grondwater in SA om de groeiende bevolking van drinkwater te voorzien.

Wie in de woestijn, granen, vruchten of groenten kweekt voor uitvoer, voert zijn kostbare drinkwater uit.

Ontziltingsinstallaties vragen astronomische hoeveelheden energie zodat dit water op geen enkele manier een economisch renderende landbouw in stand kan houden.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Monique »

Het enige dat ik wil is weten wat een moslima wel mag en ik niet.

Kunnen die andere onderwerpen niet in een nieuw topic geopend worden?
Op deze manier krijg ik natuurlijk nooit een antwoord.

Dank u.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Manon »

Monique schreef:Het enige dat ik wil is weten wat een moslima wel mag en ik niet.

Kunnen die andere onderwerpen niet in een nieuw topic geopend worden?
Op deze manier krijg ik natuurlijk nooit een antwoord.

Dank u.
jaja kom kom! steek het maar op de anderen!

Misschien je vraag even in groter lettertype herhalen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door BFA »

Monique schreef:Op deze manier krijg ik natuurlijk nooit een antwoord.
Op een andere manier krijg je ook nooit antwoord.
Het is zo dat de dingen gaan met gehersenspoelde baardmannen. Daar kan je niets aan veranderen.
Ik had ook een paar serieuze vragen gesteld, nadat Ibn erom gevraagd had.
Niet dat ik antwoord verwachtte. Ik heb Ibn een paar keer op een bedekte manier te kennen gegeven dat hij een geiteneuker zou zijn. Heel gerechtvaardigd dat Ibn niet antwoord en nu kwaad op mij is. Ik doe net of ik niet weet dat er in een grote stad zoals hij woont geen geiten om te neuken aanwezig zijn.
Op de een of andere manier hoop je toch dat Ibn een frisse uitzondering onder baardmannen is. EN op jouw vraag eenantwoord geven kan, Monique.
Niet dus. Voor de zoveelste keer zal het antwoord op je vraag er nooit zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Monique »

Ok, dan open ik wel een nieuw topic met dezelfde vraag.

En nee, ik gooi het niet op jullie maar door de vele reacties is er voldoende afleiding op niet op mijn vraag te reageren.
Snappie?

Ibn...... hier staat ie :

viewtopic.php?f=11&t=18630
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ibn Kathir, een uitdaging

Bericht door Scarlatti »

Monique schreef:Ok, dan open ik wel een nieuw topic met dezelfde vraag.

En nee, ik gooi het niet op jullie maar door de vele reacties is er voldoende afleiding op niet op mijn vraag te reageren.
Snappie?

Ibn...... hier staat ie :

viewtopic.php?f=11&t=18630

:knorrie: ik zal dààààr nix meer zeggen lieve Monique!!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie