Ibn Kathir, vraag 1

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door BFA »

El Islam dieyenie yusra. - Islam is een makkelijke religie. Dit staat letterlijk in de Koran.

Maar alle geleerden concurreren met elkaar door tegengestelde uitspraken, botsen en beweren elk de waarheid in pacht te hebben. Hoe is dit met bovenstaande uitspraak uit de Koran te rijmen?
Dit wil toch zeggen dat de Koran niet praktisch is omdat Allah het niet lekker en makkelijk concreet heeft gemaakt. Allah had toch gezegd dat hij Moslims niet ging belasten zoals hij met de Joden en Christenen gedaan heeft.

Dat Allah het toch moeilijk gehouden heeft en al die geleerden die tegengestelde uitspraken doen, is dit niet in tegenstrijd met zijn Almachtigheid?

Hemel en Hel. In zijn almachtigheid en alwetendheid weet Allah bij de geboorte reeds wie er naar hemel of hel zal gaan. Waarom doet Allah dan alsof religie zo bepalend is in het lot paradijs of hel, dat de mens uiteindelijk wacht. Allah heeft immers de mens met al zijn eigenschappen en de omstandigheden waar deze mens in moet leven gemaakt.
Allah weet dat het voor de mens heel lastig is om dingen blindelings voor waar aan te nemen. Gewoon al omdat het leven leert dat je daar slecht bij vaart.
Allah weet dat het voor de mens heel normaal is niet in iets te geloven dat zich niet laat zien.
Het is iets heel existentieels dat Allah de mens onthoudt.
Waarom doet Allah dit?
Wat is e zo erg aan hem dat hij zich niet durft tonen?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Dhana »

Gewoon een vraag negeren en dan een nieuw topic starten. Item nr. zoveel op de ontwijkingslijst?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Manon »

Misschien heeft Ibntje voldoende hassanat puntjes bijeengesprokkeld zodat hij nu een extra hoerie krijgt als hij het paradijs binnenkomt? zouden ze daar met ticketjes en bonnekes werken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Dhana »

circe schreef:Misschien heeft Ibntje voldoende hassanat puntjes bijeengesprokkeld zodat hij nu een extra hoerie krijgt als hij het paradijs binnenkomt? zouden ze daar met ticketjes en bonnekes werken?
Ongetwijfeld, Circe. Zoiets als airmiles aan de kassa's hier. Gewoonweg zielig als je hier mme bezig moet houden. Allah als rigide belastingambtenaar. Om van de kotsen en dan maar hilsrisch blijven schreeuwen dat het niet erg is wat mensen binnen de islamitsche samenleving allemaal moeten doorstaan omdat het niet zou stroken met de islam. Zichzelf bedienden van dezelfde retoriek en circelredenatie als alle moslims bij iedere confrontatie. Ontwijkingsgedrag heet dat in psychologische termen. Een van de symptomen van sociopathisch gedrag.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Ibn Kathir »

OK BFA : Here we go, ik hoop dat je alles leest, want ik heb er veel tijd in gestoken :smile:
Allah weet dat het voor de mens heel lastig is om dingen blindelings voor waar aan te nemen. Gewoon al omdat het leven leert dat je daar slecht bij vaart. Allah weet dat het voor de mens heel normaal is niet in iets te geloven dat zich niet laat zien. Het is iets heel existentieels dat Allah de mens onthoudt. Waarom doet Allah dit?
Omdat dit leven een test is - een exam die geen herkansingen kent

Bekijk de volgende twee videos volledig:



Bekijk ook: http://www.youtube.com/watch?v=guHodt-7Q7A" onclick="window.open(this.href);return false;

Of dichter bij huis:

- Oog is 576 Megapixels - dus bijna 600 megapixels!! Je telefoon of webcam is 6 megapixels. En stel je voor, je ogen waren bij je knieeen, of boven je hoofd of in je achterhoofd! Je zou lopen en niet weten waar je heen loopt. Als je ogen bij je knieën waren, zou je hoofd tegen dingen botsen, zonder dat je weet. Ogen zijn ook in een kuil, om verwonding te voorkomen tijdens botsen tegen muur etc.
- Onze lichaam bestaat uit ongeveer 10.000.000.000.000 Cellen. De info in elke cel is gelijk in 100000000 pages uit Encyclopedie Britanica. Elke cel is meer complex dan een moderne stad zeggen ze.
- Als je neus op de kop stond, dan zou je verdrinking bij een kleine regenval. Je neus kan 50.000 geuren onderscheiden. Zonder neus zou je NIKS proeven.
- Er zijn ongeveer 1.000.000.000.000.000 verbindingen in onze hersenen. HEt kan meer dan 10 quadrillion instructies per seconde aan. Je telefoon of mp3 is misschien 5 GIG, je geheugen is 100.000 GIGABYTE!
- Waarom zijn er meteoorinslagen op de maan, en op aarde niet? Als de maan dichter tot de aarde stond, dan zouden alle continenten 2x per dag onder water gaan en weer uit het water door de aantrekkingskracht van de maan!

Ik zeg "je", maar ik bedoel ons allemaal. We kunnen praten over onze immune-system, digest-system en nog veel meer dingen. Denk bijv. aan je wenkbrouwen die niet over je ogen heengroeien (zoals de rest van je haren), anders liep je met gordijnen voor je ogen :laugh1:

Logic accepteert niet dat dit vanzelf is ontstaan, mee eens?

Wjj zien ultraviolet licht ook niet ... bestaat het niet? : )

Wij weten allemaal dat leven niet tot stand kan zijn gekomen via natural selection, tot het punt dat mensen zoals Fred Hoyle and co. in Panspermia geloven - dat aliens leven naar de aarde stuurden! Hoor wat RD hier zegt:



Wat is e zo erg aan hem dat hij zich niet durft tonen?
Dat is zoals iemand tegen leraar zegt tijdens exam: Waarom is het zo moeilijk om mij gewoon de antwoorden te laten zien!! :smile:

Hij heeft Zijn tekenen laten zien, bijvoorbeeld:


HADITH 1:

Afbeelding

Overgeleverd door Ibn Majah, hadith 4077 en ook door Ibn Hiban:
  • وتكون الفرس بالدريهمات قالوا يا رسول الله وما يرخص الفرس قال لا تركب لحرب أبدا
    "In de eind der tijden zal de prijs van een paard slechts een paar dirham zijn". Een metgezel vroeg: "O Profeet van Allah, en waarom zullen paarden zo goedkoop zijn?" Hij zei: "Omdat paarden in die tijden nooit in oorlogen worden gebruikt" ...
HOE kan iemand zoiets gezegd hebben?? 1400 jaar geleden, niemand kon zoiets gezegd hebben! Nu hebben we tanks, vliegtuigen, Bm52 bommenwerpers en alles - paarden worden niet gebruikt in oorlog zoals voorspeld ...

HADITH 2:

Overgelevrd in de "Musnad" hadith 3/83, en "Tirmidhie" hadith 2181, met een authentieke keten:
  • والذي نفسي بيده لا تقوم الساعة حتى تكلم السباع الإنس، ويكلم الرجال شراك نعله، وعذبة سوطه ويخبره فخذه بما أحدث أهله بعده
    “Het laatste Uur zal niet aanbreken totdat wilde dieren tegen mensen zullen spreken, en iemands schoen en zweep zal tegen hem spreken en iets aan zijn dij zal hem op de hoogte stellen over hetgeen zijn familie deed tijdens zijn afwezigheid”.
Lees dit: http://www.nytimes.com/2006/11/01/techn ... yt&emc=rss" onclick="window.open(this.href);return false;



Nike-Plus schoenen praten tegen je, hoeveel je gelopen hebt, hoeveel calorieën je verbrandt hebt, hoever je nog moet rennen etc.

Afbeelding


HADITH 3:

Overgeleverd in "Sahih Muslim", deel 33, hadith 6392:
  • يدخل الملك في النطفة بعد أن تستقر في الرحم بأربعين أو خمس وأربعين ليلة، فيقول: أي رب أشقي أم سعيد؟ فيكتبان، أي رب، ذكر أم أنثى؟ فيكتبان
    "40 tot 45 nachten nadat de sperma in de baarmoeder is gelost komt een engel en zegt: "Mijn Heer, zal het ellendig of gelukkig leven?" Het wordt dan ingeschreven. Dan zal de engel vragen: "Zal het mannelijk of vrouwelijk zijn?" Dan wordt het ingeschreven".
45/7= 6.43 WEKEN

Lees nu dit: http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/dete_flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Ik citeer:
  • "A crucial event that determines whether the embryo will develop into a male or female occurs in the second half of week six.

    If the Y chromosome is present in the embryo's cells, a gene within the short arm of the chromosome called SRY will turn on, initiating a chemical chain reaction that will turn on other genes and stimulate the production of male hormones. If the X chromosome is present, or if the SRY gene is missing from the Y chromosome, the embryo will develop into a female via mechanisms that are not fully understood.

    Note: SRY stands for sex-determining region of the Y chromosome".

    ONLINE: http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/dete_flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;

HADITH 4:

Afbeelding
  • ‘Liggende houding helpt bij verwerken belediging’

    NU.NL (12 augustus 2009): "Als mensen languit op hun rug liggen, reageert hun brein minder heftig op beledigingen. Dat zou blijken uit een nieuw Amerikaans onderzoek" ... Bij liggende proefpersonen was het betreffende hersengebied veel minder actief tijdens het experiment. De onderzoekers vermoeden daarom dat een liggende positie mogelijk een kalmerende invloed heeft op de manier waarop het menselijk brein omgaat met emoties.”
    http://www.nu.nl/wetenschap/2058381/lig ... ing--.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aboe Dharr verhaalt: “De boodschapper van Allah heeft ons verteld: ,,Als iemand van jullie boos wordt terwijl hij staat, dan moet hij gaan zitten. Als de boosheid hem verlaat, goed en wel; anders moet hij gaan liggen.”
(Aboe Daawoed, Ahmad, Ibn Hibbaan en Sahieh verklaard door al-Albaani)

--------------------------------------------------------

Of wonderbaarlijke verzen uit de Qur'an:

VERS 1:

Afbeelding
    1. وَتَرَى الْجِبَالَ تَحْسَبُهَا جَامِدَةً وَهِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْءٍ
      "En u ziet de bergen en u denkt ze onbeweeglijk terwijl zij als de wolken voorbijgaan! Dit is Allah's werk Die alles volmaakt heeft geschapen". [27:88].

      http://www.kuran.nl/kuran/kuran_index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe kunnen de bergen als de wolken voorbijgaan als de aarde niet rond-draait? : ))


VERS 2:

Afbeelding
  • غُلِبَتِ الرُّومُ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ
    "De Romeinen zijn verslagen in het laagst gelegen land". [30:2-3].
Geloof je mij niet? Check Google Translate voor letterlijke vertaling:

http://translate.google.com/#ar|nl|%D8% ... 8%B1%D8%B6" onclick="window.open(this.href);return false;

Romeinen waren verslagen door de Perzen bij de Dode Zee

"The Dead Sea is the lowest spot on earth". http://www.dead-sea.net/f-cosmetics.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"The lowest and highest points on the Earth’s surface are in Asia, namely, the SHORE of the Dead Sea (408 m/1,340 ft below sea level in 1996) and Mount Everest (8,850 m/29,035 ft above sea level)". http://www.comarion.ro/referate/index.p ... tm&id=1783" onclick="window.open(this.href);return false;


VERS 3:
  • كَلاَّ لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ لَنَسْفَعًا بِالنَّاصِيَةِ ناصِيَةٍ كاذِبَةٍ خاطِئَةٍ
    "Nee, wanneer hij niet ophoudt, zullen Wij hem zeker bij de haren van zijn VOORhoofd grijpen! Van dat leugenachtige en schuldige VOORhoofd!" [96:15-16].
Afbeelding

"If the brain had a White House it would be here. It is the true center for command and control in your body. The Frontal Lobe is responsible for functions such as reasoning, problem solving, judgment, impulse control". http://www.brainhealthandpuzzles.com/br ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;

-------------------------------------

Er is veel meer dat ik kan plaatsen, maar ik wil Ariel's computer niet weer laten crashen met "data-overload" whistling:
Laatst gewijzigd door Ibn Kathir op do apr 14, 2011 1:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Ibn Kathir »

El Islam dieyenie yusra. - Islam is een makkelijke religie. Dit staat letterlijk in de Koran. Maar alle geleerden concurreren met elkaar door tegengestelde uitspraken, botsen en beweren elk de waarheid in pacht te hebben. Hoe is dit met bovenstaande uitspraak uit de Koran te rijmen?
Islam is heel simpel:

- Qur'an
- Authentieke Hadith's (sunnah)

Degene die deze twee volgt volgens het begrip van de metgezellen van de Profeet, dan zal diegene nooit afdwalen. De Profeet kwam op een dag naar buiten, riep iedereen en trok een rechte lijn op de grond. Hij trok toen allemaal zijtakjes aan die rechte lijn en zei:
  • هذا سبيل الله وخط خطين عن يمينه وعن شماله فقال هذا سبل الشيطان
    "Dit is het pad van God", toen trok hij allemaal zijtakjes aan de rechter en linkerkant van de rechte lijn en zei: "En dit zijn de paden van de duivel... ".
Over 95% van de Qur'an is geen meningverschil, aangezien het bijna allemaal over verhalen, dag des oordeels, manieren, hemel, hel, regels etc gaat. Slechts 5% ervan wordt verkeerd geïnterpreteerd door dwalende mensen, maar wij kunnen zien dat zij dwalend zijn omdat niemand van de metgezellen ooit zoiets had gezegd.

Islam is zoals een volle beker. Er is geen plek meer. Als je iets eraan toevoegt, dan valt hetgeen erin is, eruit. Als je ervan afneemt, dan is het niet meer compleet. We moeten niet naar de mensen kijken maar naar de bronnen - Qur'an en authentieke Hadiths. Alles dat daarmee overeenkomt is goed, alles dat daar tegenin gaat is fout. De Profeet had deze meningsverschillen zelfs voorspeld, hij zei: "Julle redding in die tijden is jullie terugkeer naar de Qur'an en mijn Sunnah".

Dus, Islam is het volgen van de Qur'an en de authentieke Sunnah - as simple as that

Hemel en Hel. In zijn almachtigheid en alwetendheid weet Allah bij de geboorte reeds wie er naar hemel of hel zal gaan. Waarom doet Allah dan alsof religie zo bepalend is in het lot paradijs of hel, dat de mens uiteindelijk wacht
Dat is ook een hele goede vraag. Als God al weet waar elke mens naartoe gaat, waarom zijn we dan nog hier? Ik zeg: Zodat Hij onze eigen daden voor onze ogen legt op de Dag des Oordeels. Er zullen gigantische scrollen van onze daden geopend worden, waarin al onze daden genoteerd zijn. Dan zal niemand kunnen ontkennen.

Als God een moordenaar in de Hel zou gooien, alvorens de test, dan zou hij zeggen: Ik zou nooit zoiets doen als U mij een kans had gegeven, U straft mij ten onrechte !! Ik ben onschuldig etc

Maar NA de test, kan niemand ontkennen, er is CCTV bewijs :wink2:
circe schreef:Misschien heeft Ibntje voldoende hassanat puntjes bijeengesprokkeld zodat hij nu een extra hoerie krijgt als hij het paradijs binnenkomt? zouden ze daar met ticketjes en bonnekes werken?
Waarom denken jullie slecht over mij? Ik zeg toch niks verkeerds? Het is niet dat ik om "hasanatjes" hier ben, wij zijn mensen en ik geef om jullie

Onze Profeet zei:
  • وقد نبهنا أحد الأخوة إلى قول الإمام النووي في شرحه للأربعين النووية له عند شرح قوله صلى الله عليه وسلم (( لا يؤمن أحدكم حتى يحب لأخيه ما يحب لنفسه )) فيقول: (الأولى أن يحمل ذلك على عموم الأخوة ، حتي يشمل الكافر والمسلم، فيحب لأخيه الكافر ما يحب لنفسه من دخوله في الإسلام ، كما يحب لأخيه المسلم دوامه على الإسلام
    "“Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder (of zuster) wenst wat hij voor zichzelf wenst.” Al-Nawawee (800 jaar geleden) schrijft in zijn wereldbekende sharh hiervan: "Dit gaat over broederschap in de mensheid, dus hieronder valt de KAAFIR en de MOSLIM. Dus hij wenst voor zijn kafir broeder hetgeen hij voor zichzelf wenst, zoals zijn intreden tot Islam etc"
Dus, ik wens licht en leiding voor jullie. SChaam ik me daarvoor? HELL NO! :P
Laatst gewijzigd door Ibn Kathir op do apr 14, 2011 1:18 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Teva Teff

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Teva Teff »

Normalen stellen het op prijs als de opgediende moslimachterlijkheid in kleine porties wordt aangeboden.
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Ibn Kathir »

Het spijt me dat het zoveel werd Teva Teff, maar ik denk dat het nog leesbaar is , hopelijk gaan de mods het niet aanpassen enz :smile:
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Teva Teff

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Teva Teff »

Ibn Kathir schreef:Het spijt me dat het zoveel werd Teva Teff, maar ik denk dat het nog leesbaar is , hopelijk gaan de mods het niet aanpassen enz :smile:
Zoek een stukje achterlijkheid uit, controleer zelf of deze moslimachterlijkheid niet hier op dit forum of elders op internet is weerlegd en dan kunnen we praten. Als je dat goed doet, hou je niets over.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door BFA »

Bedankt voor je moeite. Best wel heel ingewikkeld allemaal.

Die filmpjes heb ik niet gezien. Vind je het niet erg? Ik klik nooit die filmpjes aan. Als ik film kijk doe ik dat vooral voor ontspanning. Romantiek die je aan het huilen wilt brengen heb ik graag. (Niet dat ik huil, meer omdat het grappig is.) En Horror. Dan heb je iemand nodig om die je goed kan vastpakken. Dat is er niet altijd.

Natuurlijk had ik gedacht dat je, je antwoord wat opwinderder ging maken. Ik weet niet wat ik met alles aanmoet. Ik zal er over nadenken, misschien komt er vannacht een engel wat meer uitleg geven.

Een paar opmerkingen toch.
Ibn Kathir schreef:"In de eind der tijden zal de prijs van een paard slechts een paar dirham zijn".
Ik rijd paard en heb een paard. ik kan je verzekeren dat dit best wel duur is hoor.
Een paard dat niet slecht is kost zoals een Mercedes. En dan heb ik het nog niet over alles dat er bij komt kijken, dan is het paard nog het minste. Dat is betaald en dat is voorbij. dan begint het pas. Een zadel voor als het regent. een zadel om te oefenen, een zadel om op wedstrijd te gaan. Dan is er nog de helft van het jaar de deelnameprijs aan de wedstrijd.
Alle 6 weken komt de hoefsmid en de veearts laat zich ook om de paar maand eens zien.
Dan is er nog de kleding. Je hebt een deken nodig voor in de winter, een fleece en een hemd voor in het tussenseizoen. Nog iets tegen de regen en een gaas tegen de vliegen in de zomer.
Niet een, je hebt er meerdere nodig. Als je buitenkomt wil je toch dat je paard iets draagt dat bij je eigen kleding past.
Nu heb ik je nog niet verteld wat een manège kost, elke maand. Daar kan je een klein appartement voor huren.
Als je denkt dat paarden goedkoop zijn, dan heb je het mis hoor.
Ik spreek nog over goedkope paarden.

Weet je, een paar jaar geleden heeft een Saudische Sheik een paard van een kweker uit de streek gekocht. Wat die Sheik voor dat paard betaald heeft is meer dan een paar dirham. Weet je hoeveel: 6 000 000 €.
Die Sheik was helemaal met 2 jumbojets van Saudi Arabië naar hier gekomen. Hij had dit nodig met al die vrouwen die hij bijhad. Hij heeft ook verschillende hotels moeten huren om iedereen slapen te kunnen geven.
Daarna is hij met een heel konvooi Mercedes terreinwagens en een paar vrachtwagens met catering en tenten zich langs een wedstrijdparcours gaan plaatsen.
Toen de ruiter met het betreffende paard voorbijkwam heeft De Sheik een koffertje met 6 000 000 € aangeboden en de ruiter heeft het paard achtergelaten.
Zo is de zoon van de Sheik dan wereldkampioen geworden. Anders was hij tweede geweest.
Maar alle bovenstaande kosten bijgerekend heeft dit paard de Sheik bijna 10 000 000 € gekost.

Je ziet het. paarden zijn best wel duur. Er zijn sommige paarden die een gewoon mens zich met een heel leven te werken nog niet kan betalen.
Ibn Kathir schreef:paarden worden niet gebruikt in oorlog zoals voorspeld ...
Maar er bestaat nog altijd cavalerie.
ik vind dat best stoer, als je die mannen in hun uniform kaarsrecht op die paarden zit zitten.
Ibn Kathir schreef:en iemands schoen en zweep zal tegen hem spreken
Hou jij van SM? Ik vind dat best wel kinky. (ik fantaseer daar veel over maar heb het nog nooit gedaan)
Ibn Kathir schreef:Nike-Plus schoenen praten tegen je, hoeveel je gelopen hebt, hoeveel calorieën je verbrandt hebt, hoever je nog moet rennen etc.
Ja, dit is goed hé. Ik zou ook zo een soort ding willen hebben als ik 's ochtends mijn oefeningen doe. Dan weet ik echt of dit iets uithaalt.
Zal ik eens een oefening beschrijven die ik aan het uitwerken ben. (dit is het verkeerde topic, ik geef je later wel een tip waar je moet gaan lezen) Je kan bijna stellen dat jij mijn inspiratie bent.
Ibn Kathir schreef:Er is veel meer dat ik kan plaatsen, maar ik wil Ariel's computer niet weer laten crashen met "data-overload"
Verberg jij, je nu achter Ariel? Wat moet ik daar van denken.
Goed, maak het volgende keer een beetje spannende. Niet vergeten hé, dan kijk ik harder uit naar een nieuwe post.
En filmpjes zijn niet nodig. Het is lief dat je dit voor me doet, van filmpjes ben ik zo geen fan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Ibn Kathir »

@ Teva Teff : Oke, Dankjewel

@ BFA :

I failed to impress you ....... hmmm, das nieuw! :huh:

Wel leuk dat je kan paard rijden! Ik kan dat ook, maar ik pleur als ze te snel gaan haha

Een auto kan je ook goedkoop en duur kopen. Een auto kost 200 euro kopen, maar een andere auto kost 200,000. Zo ook paarden in onze landen. In algemeen zijn paarden in onze landen goedkoop deze tijden. Zelfs een stier is veel meer waard, want je kan er land mee ploegen etc. Wij spreken echter in algemeen. Paarden worden niet meer in oorlogen gebruikt, dat was een prophecy.

Ik bedoel, dat soort dingen kunnen niet door een woestijn-arabier voorspeld worden 1400 jaar geleden. Ik heb nog een lijst van 20 ofzo soortgelijke dingen die onze Profeet had gezegd en nu zijn uitgekomen. Ik hoop dat je mijn tekst nog een keer leest, het is niet ingewikkeld. Trust me.
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Manon »

Paarden worden niet meer in oorlogen gebruikt, dat was een prophecy.
ik zou onder de indruk zijn als in de voorspelling ook was melding gemaakt van hetgeen men dan ter vervanging van die paarden ging gebruiken. (vliegtuigen, tanks, raketten, stealth vliegtuigen etc.) maar dat was iets teveel gevraagd precies.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door H.Numan »

Ibn Kathir schreef:Het spijt me dat het zoveel werd Teva Teff, maar ik denk dat het nog leesbaar is , hopelijk gaan de mods het niet aanpassen enz :smile:
Ik ben zo'n mod en mijn vingers JEUKEN! :boxing:
Laten we even een paar simpel afspraken maken:
1- Je gaat je decoraties drastisch beperken. In de ruimste zins des woords. Bear bommenwerpers bijvoorbeeld zijn off topic. Dit geldt dus ook voor smilies, gekleurde teksten, en letter groottes.
2- Arabische teksten laat je achterwege. Dat is eerstens nodeloos provocerend, en de meeste mensen hier kunnen en willen het niet lezen.

Als we proberen te debatteren met jouw zitten we meer tijd te verkwisten aan het verwijderen van die irritante opmaak dan aan het antwoord.
Dus doe het zelf, of ik doe het voor je.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door H.Numan »

Ibn Kathir schreef:@ Teva Teff : Oke, Dankjewel

@ BFA :

I failed to impress you ....... hmmm, das nieuw! :huh:
Nee hoor, dat is logisch. Want wat je tot op heden gedaan hebt is oplepelen wat je geleerd hebt uit de koran. Meer niet. Bewijs kan niet uit de koran komen. Heilige boekjes staan nou net ter discussie.

Tamelijk kinderlijk, overigens. Je gaat meters en meters teksten plaatsen, vele mo promo filmpjes, kilometers plaatjes. En dan maar denken (hopen?) en zelfs eisen dat we dat allemaal gaan lezen. Terwijl er niks nieuws in staat.

Bestaat er goden?
- Ja, want dat zegt de koran.
Oh? Wie schreef die koran?
- god.
Hoe weet je dat?
- Dat staat in de koran.

Veel verder ben je nog niet gekomen. Half verrotte pizza's, stukken hout of van mijn part drollen die lijken op het gezicht van mo zie ik ook niet echt als overtuigend bewijs.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door BFA »

Ibn Kathir schreef: Wel leuk dat je kan paard rijden!
In ieder geval een veel beter sport dan op gehoornde dieren rijden. Daar zal je het wel eens mee zijn. Van paardrijden kan je ook geen zoölogie opdoen.
Ibn Kathir schreef: Een auto kan je ook goedkoop en duur kopen. Een auto kost 200 euro kopen,
Je denkt toch niet dat ik in een vuilbak van 200 € ga zitten. Zelfs niet als je voor het instappen de deur openhoudt. Dan ga ik liever te voet.
Voor 200 € kan je geen paard kopen hoor. Je komt zelfs nog te weinig voor het vlees. Het paard betaal je erbovenop. Dit zou je toch moeten weten als je ruiter bent.
Ibn Kathir schreef: I failed to impress you ....... hmmm, das nieuw!


Nieuw, op welke planeet leef jij dan?

Ik had jou een paar concrete vragen gesteld. Deze zouden niet moeilijk mogen zijn om antwoord op te geven. Jij haalt allerlei Hadiths aan die niets maar ook niets met die vragen te maken hebben en alleen maar voor meer verwarring zorgen.
Op zich is dit wel grappig. Je geeft toe dat Islam een makkelijk geloof is en komt daarna met duizenden Hadiths aanzetten en maakt het moeilijk.
Wat heeft het ermee te maken of ik op mijn rug slaap of op mijn buik. (Eerlijk gezegd, ik slaap liefst als een lepeltje.)
Kan je me verklaren wat dit allemaal met mijn vragen te maken heeft?

Uit jouw uitleg haal ik niet uit dat Islam zo makkelijk is als het pretendeert te zijn.
Je zegt me dat Islam knip en klaar voor me is: Hadiths en Koran. Ik wil je best geloven. Zoals ik boven uitgelegd heb, ik zie geen knip en klaar antwoord als ik vragen stel. Je maakt het lijken of de Hadiths belangrijk zijn op plaatsen waar ze er op het eerste zicht niet toe doen.
Wat moet ik dan denken van al die andere dingen waar ik, als ik opzoekingen doe, rond de oren geslagen wordt?
Ik hoor van Tafsers, mansukh, nasigh, el oesel el noezoel, fuquha, ulama, falasafa en nog een heeeeele hoop dingen meer.
Ik ken je pas. Ben je al aan het liegen tegen me? Je hebt toch graag dat ik Islam en jou beter wil leren kennen? Of niet soms?
Er zijn zoveel dingen die ik verwarrend vind aan Islam.
Elke geleerde schrijft andere attributen toe aan Allah. Hoe kan dat nu? Hoe komen al die geleerden aan hun verschillende interpretaties? Het is niet alleen nu dat al die geleerden verschillende dingen zeggen. Voor zover ik er aan uit kan, is dit altijd al geweest.
Kalam el Allah, Islam is kristalhelder zegt Allah in de Koran.
Welke interpretatie is dan de juiste? Tammiyah? Als die Allah beschrijft met een mond, ogen oren en een baard stel ik me Allah voor als een lieve oude man. Net zoals de God van de Christenen waar ik op school over geleerd heb. Sommige huidige Islamgeleerden zeggen dat het dezelfde God is.
Waarom heeft Ali Islam Tammiyah dan in de gevangenis gezeten om Allah zoals God te beschrijven?
El ilm al kalam? kan je dat uitleggen.

Waar in het MO ligt je oorsprong? Daar heb je nog niet op geantwoord. Je Arabisch is niet hetzelfde dan hetgeen ik van al die berbers hoor. Het is hoger, beschaafder.
(Je bent toch geen Berber? Dat zou een afgang zijn.)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door BFA »

@ Ibn Kathir,

Ik heb nog een vraag openstaan waar je nog geen antwoord op hebt gegeven. Wil je zo lief zijn van daar een beetje aandacht aan te schenken?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Zwartmeer »

Hallo Ibn Kathir, je schreef:
Ibn Kathir schreef: Omdat dit leven een test is - een exam die geen herkansingen kent
God test de mensen. Met deze bewering heb ik grote problemen. Het punt is dat Allah claimt alwetend te zijn. Hij weet alles van het heden verleden en het nu. Als ie dat allemaal weet is testen voor hem een nutteloze bezigheid daar hij de uitkomst van elke test op voorhand kent. Dus waarom testen?

En de alwetendheidclaim brengt Allah nog meer in de problemen. Immers hij weet van elk individu op voorhand of hij in de hemel of in de hel zal eindigen. Je kunt dan stellen dat er miljarden mensen voor de hel zijn geschapen. Is dat niet heel sadistisch? Allah had toch ook kunnen besluiten die mensen niet geboren te laten worden? Of die straf niet te geven. Als deze eeuwige pijniging de straf van de meest genadevolle en barmhartige god is, wat voor straf moet een onbarmharige en genadeloze god dan wel niet geven?

Zwartmeer
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door BFA »

@ Ibn Kathir,

Waarom antwoord je niet.
Als Islam zo eenvoudig is, kan het toch niet moeilijk zijn een passend antwoord te geven.
Is je interesse om mij Islam beter te leren kennen over? Dit vind ik flauw van jou. Ik had mij in jou heel wat anders voorgesteld.
Of kan je mij Islam niet beter meer leren kennen na die vragen die ik gesteld heb.
Islam is kristalhelder.
Het ontbreken van je antwoord laat mij vermoeden dat Islam op valse assumpties bouwt.
Net zoals je claims over paarden en auto's van 200 € valse assumpties zijn. Die bestaan niet. Ik vind het niet mooi dat je mij zulke dingen denkt wijs te maken. Denk je dat ik niet beter weet.
Met Islam lijk je mij juist hetzelfde te doen. Dit is waar het ontbreken van een antwoord heen wijst: dingen wijsmaken. Waarom?
Waarom doe je me dit aan?
Wil je maken dat ik die publiciteitsfilmpjes over condooms, die filmpjes met die dieren in toch de waarheid is?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ibn Kathir
Berichten: 240
Lid geworden op: za apr 09, 2011 6:14 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Ibn Kathir »

Absence of proof is not proof of absence : ))

Jullie krijgen nog antwoord, later vandaag. En die €200 paarden zijn in onze landen, ik ken de prijzen in NL niet : p
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door mercator »

Ibn Kathir schreef: Dus, ik wens licht en leiding voor jullie. SChaam ik me daarvoor? HELL NO! :P
Dat is juist het probleem met die moslims, ze zitten al 1400 jaar in totale achterlijkheid en zijn er nog trots op ook.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Navane »

Ibn Kathir schreef:

-
Oog is 576 Megapixels - dus bijna 600 megapixels!! Je telefoon of webcam is 6 megapixels. En stel je voor, je ogen waren bij je knieeen, of boven je hoofd of in je achterhoofd! Je zou lopen en niet weten waar je heen loopt. Als je ogen bij je knieën waren, zou je hoofd tegen dingen botsen, zonder dat je weet. Ogen zijn ook in een kuil, om verwonding te voorkomen tijdens botsen tegen muur etc.
- Onze lichaam bestaat uit ongeveer 10.000.000.000.000 Cellen. De info in elke cel is gelijk in 100000000 pages uit Encyclopedie Britanica. Elke cel is meer complex dan een moderne stad zeggen ze.
- Als je neus op de kop stond, dan zou je verdrinking bij een kleine regenval. Je neus kan 50.000 geuren onderscheiden. Zonder neus zou je NIKS proeven.
Dit is nu juist het bewijs voor natuurlijke selectie. Alle dieren hebben ogen en neus op ongeveer dezelfde plek omdat die het meest gunstig is. Als je ogen in je achterhoofd zouden zitten, zou dat een nadeel opleveren t.o.v. dieren met de ogen voor, zodat die dieren met ogen in het achterhoofd snel uitgeselecteerd zouden worden en verdwijnen.

De vergelijking 'elke cel is meer complex dan een moderne stad' is alleen maar een vergelijking om een beeld op te roepen,maar betekent verder niets. De diverse onderdelen in een cel voeren elk maar een bepaalde functie uit en zijn dus zeer beperkt.
Er is een groot verschil tussen de 'info' in een cel en die in de Encyclopedia Britanica. Het gebruik van het woord 'info' in beide situaties kun je niet gebruiken om uitspraken te doen over de complexiteit van die twee of over het ontstaan ervan.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Manon »

Het valt me ook altijd op dat creationisten steeds menen dat een bestaand concept (de mens vb.) een gevolg is van een PLAN, een ontwerp. Het idee dat "de mens" het gevolg is van zuivere toevalligheden gooit al die religieuze uitverkorenen toch van hun pied-de-stalleke ! ze bestaan stomweg omdat de natuur het zo uitfilterde! wat een afgang.

Persoonlijk vind ik dat helemaal geen afgang. Als ik bedenk dat ik vanaf het ontstaan van de eerste levende cel (en zelfs daarvoor) in ononderbroken ketting, het product ben van een paar dat er niet alleen in slaagde om zich succesvol voort te planten, maar ook zelfs om hun offspring zover te laten ontwikkelen dat ook die zich succesvol kunnen voortplanten, dan is de pure aanwezigheid van elke persoon toch een sublieme prestatie? We weten vb. allemaal dat onze voorouders de grote pestepidemie hebben overleefd... de ijstijden... zelfs de inslag van de meteoriet die de dino's uitroeide... Straffe gasten toch wel!

En dat gaat een héél pakske verder dan het klompje aarde of klei of water (of alles bijeen, goed gemixed en gebakken) waar Adam uit voortkwam!
Zeg nu zelf!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door BFA »

Ibn Kathir schreef:Absence of proof is not proof of absence : ))

Jullie krijgen nog antwoord, later vandaag. En die €200 paarden zijn in onze landen, ik ken de prijzen in NL niet : p
Hier kan je voor 200 € het vlees niet kopen. ik begrijp dat dit in jullie landen goedkoper is.
Als je een paard koopt, koop je dit om wedstrijden mee te winnen. Ik heb een vriendin die een paard van 7 000 € heeft en daar af en toe wedstrijden mee wint.
Ik kan je verzekeren, zij heeft veel geluk gehad. Dat je met een paard van 7 000 € wedstrijden wint is eerder uitzondering dan de regel. Toch als je verder dan het regionale niveau wil gaan.
Ik ken mensen die met een paard van 15 000 € regionaal eens een bekertje sprokkelen. Mensen met zulk een lage ambitie zijn mijn vriendinnen niet
200 € voor een paard? Je wil toch niet maken dat ik me vragen over de paardrijcultuur, in die landen waarover je spreekt stel? Ik zal het erop houden dat je een grapjas bent.

Net zoals die auto van 200 €. dat kan ook niet anders dan een grapje zijn.
Met welke auto rijd jij?
Laat me raden. Je woont in Engeland, je hebt paarden. Om je van te trekken kan dit niet anders dan een Range Rover zijn.
In Engeland zeggen ze: "If you drive an English car, fly the flag." Doe jij dit ook? Nu jij in Engeland woont ben je toch ook een beetje Engelsman.
Ik kan het me al voorstellen hoe je met een kleine Union Jack vanachter op je Range Rover rijd. Of heb je er 2? Op de voorste zijvleugel, juist voor de deur. Heel gedistingeerd, teken van heel veel klasse is dit. Ik kan dit appreciëren.
Veel beter dan een Mini waarbij van het hele dak een Union Jack gemaakt wordt. Niet dat het niet mooi is. Engelsen hebben een mooie vlag. Eens het meisje dat met de Mini rijdt 22 jaar en ouder wordt , is het ordinair.
ik vind de Engelsen schattig met de tradities van hun Union Jack. Altijd hebben ze daarmee gezwaaid. In de jaren '60, de Flower Power. In de jaren '80, de Punk. Engelsen doen iets, en hup ook de vlag is daar. Waarom doen Belgen of Nederlanders dit niet?

Ik zou je iets willen vragen.
Hier is het moeilijk. In Engeland moet het makkelijk zijn. In Engeland moet je zulk een vlag in bijna iedere winkel vinden.
Het is omdat ik met een Engels sportwagen rij. Hier kan ik geen vlagje vinden. Als Engelsman weet je dit: "If you drive an English car, Fly the flag" Jij vliegt ook een Union Jack op je range Rover.
Ik zou een gekruiste willen. De Engelse vlag draagt een kruis, maar ik bedoel 2 vlaggen in kruis. Eén in dambordmotief zoals op de races en de andere de Union Jack.
2 van zulke vlaggetjes. Voor elke voorvleugel één. Klein 2cm X 4cm. Geen ordinaire sticker. Emaille met een randje chroom.
Een Union Jack links en een Union Jack rechts.
Haal je dit voor mij? Dan denk ik elke keer aan jou als ik in de auto stap.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door H.Numan »

Ibn Kathir schreef:Absence of proof is not proof of absence : ))
Dat klopt. Dus ga jij eventjes aantonen dat mijn stelling niet klopt: "Er rijdt een ijcokarretje op Jupiter."
Bewijs maar dat dit onmogelijk is.

De afwezigheid van bewijs bewijst niet dat iets automatisch wel bestaat.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ibn Kathir, vraag 1

Bericht door Zwartmeer »

H.Numan schreef:
Ibn Kathir schreef:Absence of proof is not proof of absence : ))
Dat klopt. Dus ga jij eventjes aantonen dat mijn stelling niet klopt: "Er rijdt een ijcokarretje op Jupiter."
Bewijs maar dat dit onmogelijk is.

De afwezigheid van bewijs bewijst niet dat iets automatisch wel bestaat.
Ik geloof dat je nu een verkeerd voorbeeld hebt genomen. Er is namelijk gemakkelijk te bewijzen dat er geen ijscokarretje op Jupiter rondrijdt. Jupiter is een gasbol zoals de zon en heeft daarom geen oppervlakte waar je op kunt staan. Een ijscokarretje daar zou als het ware op de wolken rijden. Dan wordt het wel heel sterk verhaal.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie