Ibn Kathir, vraag 3

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
BFA

Ibn Kathir, vraag 3

Berichtdoor BFA » Ma Apr 18, 2011 11:43 am

Kan de Koran alleen in het Arabisch?
De Hadith Saheeh van Muslim, N° 004 1787.
in deze Hadith staat dat de intentie van Mohammed was: van een Koran in meerdere talen en dialecten, zodat alle stammen en rassen de koran goed zouden kunnen lezen en begrijpen.
De wens van de profeet is niet uitgekomen. Ongeveer een eeuw na de dood van de profeet is deze Koran gestandaardiseerd geweest naar een Arabisch. Gevolg van dit Arabisch is dat een hele hoop Korangeleerden continu met elkaar in ruzie ligt en tegengestelde verklaringen geeft.
Met de wens van de profeet uitgekomen zou ieder voor zichzelf kunnen lezen. Niet iedereen zou dezelfde conclusies trekken. Dit zou veel minder inflammatoir zijn dan al die Korangeleerden die het niet met elkaar eens zijn.

Ibn Kathir, jij kan Arabisch.
Hoe vloeiend kan jij, je Arabisch als Afghaan? Is het een beetje vloeiend, of is het heel vloeiend?
Tot nu toe heb je steeds losse woorden gebruikt. Dit is makkelijk om over te nemen.
Kan jij je uitdrukken in het Arabisch en hele volle zinnen bouwen?
Kan jij genoeg Arabisch zodat iemand waarvan de moedertaal Arabisch is je geen rad voor de ogen kan draaien?

Dit is heel belangrijk. Als kalligrafische taal kent het Arabisch een onnauwkeurigheid die zelfs voor natieve sprekers moeilijk te overkomen is.
Hoe kan je betrouwen op een boek dat in een taal is waarin je niet geboren bent, die je door zijn aard bijna nooit nauwkeurig genoeg kan begrijpen zonder dat je de uitleg van een natieve spreker nodig hebt.
De tegengestelde interpretaties van die natieve sprekers maken dat je terecht kan concluderen dat er een groot deel niet van te vertrouwen zijn.

De claim dat de Koran enkel in het Arabisch maakt die Koran dus heel plaats-en tijdsgebonden.
Hoe kan in realiteit de Koran heel tijdsgebonden zijn, terwijl de Koran zelf claimt dat hij van alle tijden is.
De Koran staat ook val van rites, regels en passages die heel tijds-en plaatsgebonden zijn.
Hoe kan dit?
Hoe kan het dat er nog een hoop regels bestaan die de mens niet schaden, maar slechts bestaan omdat het in die tijd en op die plaats de norm was?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

BFA

Re: Ibn Kathir, vraag 3

Berichtdoor BFA » Ma Apr 18, 2011 11:51 am

Een voorbeeld van een regel.
Het epileren van wenkbrauwen.
ik heb graag dat mijn ogen mooi uitkomen voor je. Ik epileer mijn wenkbrauwen.
Het epileren van wenkbrauwen schaadt een vrouw niet.
Vroeger was het in Arabië een handelsmerk van de hoeren. Daar dit vroeger zo was maar nu al lang niet meer maakt dat het epileren van wenkbrauwen nog steeds Haram is.
Vandaag wordt je niet meer geassocieerd met een hoer als je, je wenkbrauwen geëpileerd hebt. Dus hoeft die regel toch niet meer van toepassing te zijn.
Daar er nog steeds met de hel gewaaid wordt tov vrouwen die de wenkbrauwen epileren, wat moet ik daar allemaal uit afleiden?
-Dat de Islam niet helder is en dus niet klopt?
-Dat Allah geen tijds-en plaatsbesef heeft?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ibn Kathir

Re: Ibn Kathir, vraag 3

Berichtdoor Ibn Kathir » Vr Apr 22, 2011 9:34 pm

De Qur'an is alleen in het Arabisch geopenbaard, en woorden uit die 7 dialecten bevonden zich in de Qur'an. De Qur'an is 1, maar sommige woorden kunnen anders gereciteerd worden, zoals "Maliki yawmedeen" en "Maaliki yawmedeen" bijvoorbeeld. Beiden zijn goed.

Mijn Arabisch is zeker niet vloeiend, het is mijn vijfde taal, maar ik begrijp het wel

En betreft epileren, daar staat niets over in de Qur'an. Een groep geleerden zeggen dat een getrouwde vrouw haar wenkbrouwen mag epileren voor haar man. Maar de ongetrouwden mogen dat niet, behalve als de wenkbrouwen lelijk zijn of niemand met hen wilt trouwen etc. In zo'n geval staan alle geleerden het toe. En betreft jezelf mooi maken, de Profeet zei: "God is mooi en Hij houdt van mooiheid".
Note : Sorry mensen, ik negeer niemand opzettelijk. Vergeef me als ik nog niet gereageerd heb op je bericht. Ik lees ze wel en ik zal erop ingaan als jullie geduldig blijven. Het is dat ik druk bezig ben met mijn studies.

Terug naar “Koran, sha'ria en ahadith (boodschappen, mirakels en wetenschap)”