Wel ik denk dat ik nog nooit zo veel allochtonen op een korte tijdspanne gezien als op dat uurtje in die wachtzaal. Een parade van Arabers, Boesji Bazoeken, Albaniërs, Moslimistische Roma en nog véél meer onuitspreekbaars. Van allerlei kunne, leeftijden en gradaties van beschadiging. De meesten leken eigenlijk niets te mankeren. Aan de balie stond een totaal overwerkte jongedame om heel die stoet van menselijke ellende te woord te staan en naar de geschikte medicijnmannen te verwijzen. Voorwaar een (onreine) hondenjob, want uit het gebroken Nederlands dat uit die muilen kwam opgeborreld viel niks "bestemds" op te maken. Eén baardmans wist zelfs niet wanneer hij geboren was, een ander vrouwelijk kopvoddengeval wist blijkbaar niet waar ze woonde

Na de behandeling komen de beschadigde allochtonen dan terug naar de balie, in principe om de behandeling te betalen. Wel ik heb daar wel 5 keer de frase gehoord vanwege de balie-juffrouw die het geld niet kon beuren: stuur de rekening dan maar rechtstreeks naar het OCMW!
Voor de Nederlandse lezertjes: OCMW is de Vlaamse uitkeringsinstelling....