Jehovah’s Getuigen (haatreligie zonder geweld)

Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Jehovah’s Getuigen. Niet tegenspreken svp!

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:Weer een stelletje demoniseerders die hun neus stoten, de muziekgroep Jos en de Tosti's die pro-multikul is en dat uitdraagt met een Wilders-bashing song.
De punkband Jos en Tosti's laat op 5 mei tijdens het Bevrijdingsfestival in Wageningen niet het nummer Mussolini van de Lage Landen horen. In het nummer is de band kritisch over Geert Wilders en de PVV. Volgens de festivalorganisatie is in goed overleg besloten het nummer niet te spelen.
http://www.parool.nl/parool/nl/23/MUZIE ... nden.dhtml
Het volk heeft recht op wat hen toekomt. Niks verbieden! Waar zijn we nou weer mee bezig? Anders hadden we immers Mussolini en Hitler niet mogen verwelkomen. :laugh1:
En op dit soort zaken wordt adequaat gereageerd door de wekelijkse gastspreker bij de Jehovah's Getuigen in de Koninkrijkszaal bij u in de buurt. Breng hen maar eens een bezoek op zondagmorgen. De openingstijden staan op de buitendeur vermeld. De toegang is gratis en u zult hartelijk verwelkomd worden met een glimlach.

De eindtijd vindt NU plaats
Dit zijn tekenen van de eindtijd. Satan is op zijn top. Kijk wat er om ons heen gebeurt in de wereld. Al dat geweld in de Arabische wereld. Allah komt immers voort uit de hoge ideeënhoed van Satan. Het zijn de tekenen Gods dat de eindtijd nabij is. Ik overdrijf niet beste mensen. Met deze retoriek worden de Getuigen de oren gewassen. De Getuigen wordt elke keer weer die eindtijd ingeprent. Waarom in Godsnaam zult u zich afvragen. Wat dacht je wat? Omdat er nog steeds mensen gered moeten worden. Gered door de zalvende woorden van de Getuigen. Treed toe tot de Organisatie van de Jehovah's Getuigen en wanneer Armageddon komt zult u gespaard blijven voor de vernietiging. Wat ze er niet bij vertellen is dat je beter zelfmoord kunt plegen (uit frustratie dat Armageddon nog steeds niet wil komen) met de zekerheid van een opstanding uit de dood. Want alle herinneringsgraven zullen door de Here Jezus geopend worden. De doden zullen op zijn roep reageren. Doet me denken aan een slangenbezweerder.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
Wat de rondreizende Kringopziener er ook niet bij verteld is dat Armageddon al vanaf het begin van de oprichting van de Organisatie verkeerd is ingeschat. Waardoor keer op keer een nieuwe datum voor het gewelddadige optreden van Jehovah vastgesteld moest worden. Toen na de eerste mislukte voorspelling, menige getuige uit ongeloof zijn sekte vaarwel zei, heeft men het volgende bedacht. Zoekende in de bijbel - want alles moet aan bijbelteksten gerelateerd worden - vond men er de tekst van 'het voortschrijdende licht' (ia de heilige geest van God). Deze tekst was goed te gebruiken voor al de verdere nog te verschijnen foute eindvoorspellingen die nog zouden volgen vanuit hun hoofdkwartier uit Brooklyn.

Handen in onschuld gewassen
Men waste hiermee zijn handen in onschuld. Men gaf simpelweg de foute voorspelling toe (wat moet een kind anders doen dan zijn fout toegeven?), kwam met een nieuw inzicht en verkondigde zo nuchter als een proefkonijn zijn volgende 'openbaring' met datum en al over de nieuw vastgestelde eindtijd'. Met dank aan God. Want vergis u niet. Dat hoofdkwartier van de Getuigen in New York staat onder de directe leiding of invloed (doorstrepen wat niet begrepen wordt) van de heilige geest. Met al dit soort levendige onzinnige godsdienstwaanzinnige prietpraat wordt de Getuige geïndoctrineerd en misvormd en daarmee 'de wei' ingestuurd om nog meer schaapjes op het droge te trekken voordat de hysterische woede van Jehovah definitief toeslaat. Praat er eens over met een Getuige. Hij of zij beschikt over een boekje met al dit soort standaard uitspraken op een rij. Dat een Getuige van Jehovah niets van zichzelf heeft, moge nu wel duidelijk zijn. De Getuige heeft zijn inzicht in deze moeilijk te verteren materie gekregen dankzij de heilige geest die dagelijks overvloedig over de hoofden van de leiding in het hoofdkwartier van de Gestapo - herstel - Jehovah's Getuigen neerdaalt uit de hemel .:laugh1:

Alles wat ik hierboven heb geschreven berust niet op het creatief duimzuigen van uw scribent, maar op persoonlijke theorie- en praktijkervaring.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Als de Getuigen zich gelukkig voelen met die sprookjes zie ik er niet veel kwaad in. Per slot van rekening is er weinig verschil tussen het geloof in een Algemene Eindtijd(die vanuit Brooklyn wordt vastgesteld) en een Persoonlijke Eindtijd( als je zelf de laatste adem uitblaast). In beide gevallen weet je dat het ooit zal komen, alleen weet je niet exact wanneer :D !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Jehovah’s Getuigen: gestructureerde marketing

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Dit zijn mijn A6 'Nabezoek' boekjes. In totaal ruim 700 vaste bezoekadressen. Altijd goed voor een praatje en het afgeven van de Ontwaakt en de Wachttoren. Het werd destijds door de overheid verboden om privé gegevens van personen te noteren op speciaal daarvoor gedrukte formuliertjes van de organisatie. Ik heb toen mijn eigen formulier ontworpen. Ik had bij de CID moeten gaan solliciteren. Ik zal binnenkort zo'n ingevuld formulier scannen en hier uitstallen. Ter lering en vermaak. Rare hobby hebben sommige mensen. Ik kreeg er steeds meer lol in. Had ook steeds meer succes.

En toen . . . toen begon mijn overtuiging barsten te vertonen. Door één ouderling die ik verschrikkelijk dom, onbenullig en uitermate vervelend vond, de kwestie met problemen met een baard, het gezeik van enkele zusters die klaagden bij hun ouderling echtgenoten. Alleen die ene domme ouderling had de moed om bij mij hierover ten onrechte te gaan klagen. Dat heb ik hem aan zijn verstand proberen te brengen. Maar ouderlingen eisen dat 'ondergeschikten' zich nederig opstellen en gedragen. De kwestie van de tegenstrijdigheid dat God geen mensen op de proef stelt, maar zijn beste vriend Abraham aanmoedigde om zijn eigen zoon met een mes de keel door te snijden en als een lam te offeren. Aan wie? Ja wat dacht je wat? Offeren aan die gruwel God zelf. Daar moeten toch de koude rillingen van afschuw door je hersenpan heen gieren? De evangeliën die door onbekenden zijn geschreven, en ga zo maar door. Voor dat ik het wist begon het mij te duizelen door zoveel ongeremde onaangenaamheden, leugens, list en bedrog. Alleen een naïeve sukkel zoals ik had daar twaalf jaren voor nodig om erachter te komen. Zou het misschien gekomen zijn omdat ik op succes uit was en een wit voetje bij Jehovah wilde halen? Elke avond bidden op mijn knieën naast het bed.Ik had het er voor over. En uiteraard met rechterug bidden!

Maar ik heb mij NOOIT beledigd gevoeld of respect opgeëist. Want ik wist dat ik op glad ijs bezig was en niet bij machte om door geweld of brute arrogantie mijn eigenzinnige mening aan een ander op te dringen. Ik kijk terug op een leuke leerzame tijd en ben er duizendmaal van overtuigd dat de mens geen vrije wil heeft. Maar dat heb ik al eens eerder gezegd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Jehovah’s Getuigen. De feiten.

Bericht door hans van de mortel »

Lieve beste mensen!

Hieronder volgt een e-mail communicatie tussen een echte lieve alleraardigste Jehovah's Getuige en een top ex-Getuige die op het hoogtepunt van zijn goddelijke carrière vier bijbelstudies leidde. Iets dat niet één reguliere Getuige hem na kon doen. Hans van de Mortel is zijn naam. De naam en e-mailadres van de mogelijk nog steeds oprecht zijnde Getuige is omwille van de privacy veranderd. Een waar gebeurde actuele reportage. Heet van de naald. Exclusief op FFI! Het is belangrijk dat jullie je goed concentreren. Waarom? Om de psyche te doorgronden van de werkelijke mens. Misschien vermoedden jullie dit al. Dit is het ultieme bewijs. Althans, volgens mij. Oordeel zelf! let op de data! De eerste mail van mij begint toen ik nog een getuige was in 2006. Eind 2006 was het exit. Ik had een leuk filmpje als attachment bijgedaan. Helaas kan ik die nu niet meer terugvinden. Komt later als ik mijn Mac (Apple) weer aangesloten heb.

__________________________________________________________________________________
From: Hans van de Mortel <e-mailadres>
To: <[email protected]>
Sent: Sun, May 21, 2006 9:08:42 PM
Subject: Politie

Een gewaarschuwd man telt voor twee. Je zal ze maar tegenkomen.

Met waarschuwende groet groet,

STUDIO HVM
Hans van de Mortel
Adres
___________________________________________________________________________________________

From: Getuige Jacob
To: Hans van de Mortel
Sent: Tuesday, May 10, 2011 12:13 PM
Subject: Re: Politie

Hey Hans,
 
Lachen met die acteurs?
Hoe gaat het met je?
 
Groet,
Jacob
___________________________________________________________________________________________

From: hans van de mortel
To: Getuige Jacob
Sent: Tuesday, May 10, 2011 4:39 PM
Subject: Re: Politie


Krijg nou wat!
 
Met mij gaat het ronduit geweldig. Er gaat niets boven een zich bevrijd voelend mens.
Leuk dat je zo opeens reageert. Ik moest toch wel even nadenken.
 
Hoe gaat het jou 'ouwe reus'? En met je vrouw, kind(eren?)
 
Vertel op!
 
Ben benieuwd. Groet en zeer genegen,
Hans
 
P.S.: bijgaand drie recente plaatjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

___________________________________________________________________________________________

From: Getuige Jacob
To: hans van de mortel
Sent: Tuesday, May 10, 2011 5:31 PM
Subject: Re: Politie

Hans,
 
Das ff schrikken!
Ja, alles loopt goed nu , heb mijn eigen website http://www.aloevera-gel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; 
Vrouw en kinderen maken het goed, heb er een zoon bij Dino 2.5 jaar is hij nu.
 
Hoe is het met je zoon? Voetballer geworden?
Hoe gaat het met je vrouw ?
 
Groet,
Jacob
____________________________________________________________________________________________

From: hans van de mortel
To: Getuige Jacob
Sent: Tuesday, May 10, 2011 6:50 PM
Subject: Voetballeh!

Zoonlief is nu 15 en een knappe voetballer. Hij speelt bij sv Diemen in de C1 op nr.10 als middenvelder. Sinds hij met een ander vriendje uit de C2 direct na de winterstop in de C1 is gaan spelen hebben ze alle wedstrijden vanaf toen gewonnen [...] Voor de winterstop had de C1 al 5 wedstrijden verloren en er drie gelijk gespeeld. Doordat Hans naar het middenveld is gehaald, is de daar spelende jongen in de spits gaan spelen. En dat was nu juist het geheim van de smit.
 
Ben trouwens al meer dan twee jaar gescheiden. Woon nog wel samen op hetzelfde adres. Vrouw Lida is namelijk borderliner. Maar dat was toen ook al bekend. Als alles meezit heb ik straks een prima eigen woninkje en kan weer helemaal mezelf zijn.
 
Nu jij weer! Hans traint om zeven uur. Ga meestal kijken. Gezellig kleppen.
 
Hans, de onverwoestbare
 
http://www.youtube.com/watch?v=sksfPJoQ ... dded#at=19" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Diemen speelt in blauw-wit gestreept. Zoon Hans speelt met witte schoenen en als nummer 10. Hij maakt de 0-2.
 
____________________________________________________________________________________________

From: hans van de mortel
To: Getuige Jacob
Sent: Tuesday, May 10, 2011 6:57 PM
Subject: Re: Politie

Ho Jacob,
 
Zoon Hans speelde met rugnummer 12.
 
Nummer gevoelig,
Hans

___________________________________________________________________________________________

From: Getuige Jacob
To: hans van de mortel
Sent: Wednesday, May 18, 2011 1:04 AM
Subject: Re: Voetballeh!

Hey Hans,
 
Knappe goal van je zoon.
Heb ook ooit in de C1 gespeelt , bij CTO 70...begon op mijn 8 ste jaar de F-jes.
 
Hans je was erbij bij mijn doop in Utrecht 5 jaar geleden alweer bijna.
Je was mijn voorbeeld voor de velddienst, zo fanatiek.
 
Leuk je weer even gesproken te hebben.
 
Wanneer is de volgende wedstrijd van je zoon?
 
Groet,
Jacob

___________________________________________________________________________________________

From: hans van de mortel
To: Getuige Jacob
Sent: Wednesday, May 18, 2011 8:53 AM
Subject: Voetbal en meer.

Ha die Jacob,
 
Ik antwoord je maar meteen, dan vergeet ik het niet.
Kun je eerstens de groeten dan aan Bessy? Dat was ik de vorige keer vergeten.
 
Ik wist mij nog te herineren dat jij van voetballen houdt
 
Hoe is het eigenlijk met je werk? Als boekhouder? Want ik begrijp dat je er nu wat bij klust met je eigen website.
 
Tsja . . . en dan de doop. Ik was 12 jaar lang een tevreden en gelukkig mens in de gemeente van jehovah's Getuigen. Eind 2006 of begin 2007 heb ik de organisatie van de Jehovah's Getuigen netjes vaarwel gezegd. Vanaf dat moment was ik nog steeds een tevreden en gelukkig mens en weer helemaal terug op mijn oude peil: een mens in vrijheid, niet gebonden aan van boven opgelegde regeltjes. Maar het allerbelangrijkste was natuurlijk mijn ontdekking, na intensief onderzoek, dat er van alles wat de organisatie van JG's in de loop der jaren uitgekraamd heeft, niet zo veel klopt. Van een door en door overtuigde geest in het bestaan van Jehovah was ik doordrongen van het feit dat de organisatie van Jehovah's Getuigen net zulk menselijk geestelijk broddelwerk was als van welke andere menselijke organisatie dan ook. Van Mozes bijvoorbeeld, en ga zo maar door. Kort daarna zag ik mijzelf als agnosticus.
 
Door dieper op de materie in te gaan en vooral terdege kritisch onderzoek te doen, naar buiten zowel als naar binnen, kwam ik al snel tot de overtuiging dat Jehovah een uitvinding is van de mens. Een grote groep mensen gaat er vanuit dat er een god bestaat. Een andere grote groep beweert dat alles te danken is aan de praatjes van Darwin. Beide standpunten heb ik verworpen. Omdat ze berusten op hersenspinsels. Ik geloof dus geen bal meer. Ik probeer alleen nog dingen te begrijpen. En ik ben tot de conclusie gekomen - eigenlijk een heel simpele - dat de mensheid deelgenoot is in EEN grote virtuele Super Game. Je denkt dat je bent. Maar de mens heeft - in tegenstelling tot wat de JG-club beweert - GEEN vrije wil. De logica die ik daarbij aanvoer sluit naadloos aan bij de gebeurtenissen die we dagelijks ervaren en waarnemen. Het geloof in de evolutie-theorie vind ik net zo dwaas als het geloof in die ene God. Er is niets dat uit slechts EEN bestaat. Want het een kan niet bestaan zonder dat andere. Er bestaan misschien mijoenen goden die ik eerder als demonen beschouw dan als rechtvaardige goede goden. Wie ons in deze situatie heeft gebracht? ik weet het niet en ik hoef het ook niet te weten. Mijn kennis hier omtrent verandert niets aan de visuele en denkbeeldige werkelijkheid van de mens.
 
Ik ben in de kracht van mijn leven. Geen pijntje om te klagen. Dynamisch en nog steeds super snel met een vrije geest en . . . nog altijd de bereidheid om te twijfelen. Want ik sta open voor argumenten en vooral voor de logica van die argumenten. De wijsheid die ik nu bezit heb ik verkregen door mijn kritisch zelfstandig denkvermogen. Ik ben nooit een meeloper geweest. Waarom mijn verblijf bij de JG's dan 12 jaren heeft moeten duren, weet ik niet. Ik heb daar wel een gedachte over. Het enige zekere in ons leven is de dood. En die interesseert mij geen reet. Excusez le mot.
 
Oeiii mijn beste, een lang verhaal. Maar zo ben je tenminste weer helemaal op de hoogte. Heb je vragen of vind je het leuk om eens af te spreken? Ik ben nog steeds gek op mensen. Leuke mensen wel teverstaan. En jij bent zo'n toffe goser. Nou, ik hoor het graag, Richard.
 
Een fijne dag, verwachtingsvol op weg naar het warme gevoel van de zon, met hartelijke groet,
Je echte maatje Hans
 
__________________________________________________________________________________________

From: Getuige Jacob
To: hans van de mortel
Sent: Wednesday, May 18, 2011 12:49 PM
Subject: Re: Voetbal en meer.

Hey maatje,
 
De bijbel verandert je leven zodat je blijft leven , lees maar eens Deut.30 vers 9-20
 
Momenteel ben ik actief met Aloe vera gel , dit reinigt je lichaam en geeft nieuwe energie
Deze drank 1 liter kost 27.50 euro , 30 ml per dag op een nuchtere maag.
Je doet er een maand lang mee met zo een kan/liter
 
Als je wilt kom ik er een brengen?
 
Groet,
Jacob

___________________________________________________________________________________________

From: hans van de mortel
To: Getuige Jacob
Sent: Thursday, May 19, 2011 9:14 AM
Subject: AV en wat dies meer zij

Amice,
 
Volgens mij wordt een liter AV hier en daar voor de helft van de prijs aangeboden . . . 27,50 is wel een hoop geld voor een naar gezondheid verwijzend sapje.
 
Iets anders. Jacob, kun jij je werkelijk voorstellen dat de God van de logica, de mens die hij zelf geschapen heeft, ook nog eens op de proef moet stellen?
 
Lees maar even mee. In de tijd van de barbaren, het Oude Testament, lezen we in Genesis 22:1 dat God Abraham op de proef stelde. En hoe! Hem werd gevraagd zijn eigen enige geliefde zoon te offeren. (denk even aan je eigen zoon) Gewoon, op een rooster, mes erin en het vuur aansteken! Iets dat nota bene verboden was in die tijd namens diezelfde God: mensenoffers brengen. Een logische gedachte van God zelf, nietwaar? Waarom vraagt God dan zoiets? Ach, Jacob; dat was in die tijd der barbaren heel gewoon dat er kinderoffers werden gebracht. Vandaar dat het op de proef stellen door de god van die tijd een doodnormale zaak was. Was die god uit die tijd onveranderlijk? Helemaal niet. Want alles verrandert in de loop der tijd zoals je begrijpt. Vroeger alleen te paard is nu te auto of met het vliegtuig. Ook de gedachte van God is met zijn tijd meegegaan. Dat zou niet mogen, maar ook God is slechts het bedenksel van de mens als verklaring voor het onbegrijpelijke sterven van diezelfde mens. Lees maar even mee in de moderne versie van de godsaanbidding, een renovatie van het goddenken dankzij Jezus Christus. Jacobus 1:13 - "Laat niemand, wanneer hij wordt beproefd, zeggen: "Ik word door God beproefd. Want met kwade dingen kan God niet worden beproefd, noch beproeft hij zelf iemand." Let vooral op de laatste zin: '. . . noch beproeft hij zelf iemand.' Hier staat zwart op wit letterlijk in goed leesbaar en begrijpelijk Nederlands dat God NIEMAND BEPROEFT.
 
Tsja . . . leren zelf kritisch na te denken. Vraag het maar aan de eerste de beste ouderling als je durft. En hij zal zich eruit proberen te draaien met een andere bijbeltekst. Want het opdreunen van bijbelteksten is het enige houvast dat de Jehovah's Getuige als gereedschap wordt meegegeven. Vooral NOOIT zelf kritisch nadenken. Dat wordt al gauw gelieerd aan de invloed van Satan. Maar gewoon een direct eenvoudig en logisch antwoord geven op een simpele vraag naar aanleiding van een constatering, blijkt voor ouderlingen een onmogelijke opgave zonder de bijbel te hanteren. Ook al staan daar tegenstrijdigheden en historische niet te pruimen handelingen in die in deze tijd onacceptabel zijn. Neemt niet weg dat de bijbel zelf vermeldt dat God NIEMAND BEPROEFT. Stel je zelf eerst maar eens de vraag of God nu mensen wel of niet heeft beproeft. Dat heeft hij dus wel degelijk: Genesis 22:1. En doet diezelfde God dat nu dan niet meer? Dat klopt. God heeft spijt gekregen van zijn barbaarse en heidense rituelen zoals onaantastbaar blijkt uit Jacobus 1:13.
 
Zonder beproefing, vol goede moed en warme groet,
Je maatje Hans
 
P.S.: Ooit zei een wijs man tegen mij: "Hans, jouw twijfel betekent dat je tenminste nadenkt."
Nog geen reactie ontvangen. Ik heb niks te verbergen. Misschien omdat ik ongebonden en een vrij man ben zonder angstgevoelens. Ah! Hoe zou dat toch komen? Ik denk! Maar wel op mijn eigen vrije manier en niet volgens flapdrol God of wie dan ook. De moraal van dit verhaal? De mens denkt alleen maar aan zijn eigen mores. In dit geval Aloe Vera.
:roll2:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Jehovah’s Getuigen en het theater van de gulle lach

Bericht door hans van de mortel »

Ja, alles loopt goed nu , heb mijn eigen website http://www.aloevera-gel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ehhh . . . alles loopt goed? Waar is nu plots die website gebleven? In revisie? Ik weet toevallig dat Jehovah de leugen haat. Tenminste, als je de bijbel serieus neemt.
:roll2:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

slap gelul bij Jehovahs Getuigen

Bericht door mercator »

Het thema van Ontwaakt ! van juni is TERRORISME . Bladzijden lang wordt er over terrorisme gebabbeld zonder ook maar 1 maal naar moslims te verwijzen, je moet het maar kunnen. Wel over de IRA, de Basken, strijders in Namibië...maar niks over moslims. Hoe komt dat ? Vraag ik aan een Broeder die even op bezoek was. Wel-en dan komt het Jezuiëten antwoord-de Getuigen nemen NOOIT een politieke stelling in en DUS oordelen we of veroordelen niet als het om POLITIEK terrorisme gaat. Ik zeg maar IRA en ETA waren toch ook politiek? Hebben jullie schrik om moslimzieltjes mis te lopen of zo ?
Tja dan wist hij het ook niet zo goed meer, maar ik moest maar s een nette brief schrijven naar Emmen- of zelfs naar Brooklynn "als mijn Engels goed genoeg was(!)"-en dan ga ik zeker antwoord krijgen !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Religieuze propaganda?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Deze foto is een paar dagen geleden genomen door mijn goede oude schoolvriend Frank in Amsterdam-zuidoost. Om misverstanden te voorkomen deel ik mee dat dit niet de mobiele eenheid is van de Getuigen van Jehovah, maar van een of andere splintergroepering. Ook dat komt voor in de competitie van de godsdienstwaanzin. Het is maar dat u het weet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Ook zij zijn knettergek!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wanneer Jehovah's Getuigen aan je deur komen, onthoud dan één ding: zij hebben de WAARHEID in pacht.

Dat is belangrijk om te weten wanneer u op hun avances wilt reageren.

Mijn suggestie. U onderbreekt hun betoog en zegt:

"Ik weet dat u de waarheid in pacht hebt. Maar die schept in dit huis geen vreugde. Wij gaan namelijk voor de leugen. De leugen die almaar weer het einde van de wereld aan de wereld heeft opgedrongen zoals keer op keer voorspeld werd door de Jehovah's Getuigen. En daar houden wij ons netjes aan."

En verder:

"SCHEER JULLIE WEG VUILE VIEZE SMERIGE OPLICHTERS!"

Laat één ding duidelijk zijn: Jehovah's Getuigen zijn in hun geloof tot de Heer precies zoals moslims. Met dit prettige onderscheid dat zij nog nooit iemand ten laste zijn geweest.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Wat me stoort is dat de Getuigen zo poeslief zijn voor moslims. In het augustusnummer van Ontwaakt! staat een heel lovend verhaal over de middeleeuwse moslim Ibn Batoeta, een verwerpelijk sujet , een sharia-rechter, pseudo-geleerde en vleier van allerhande moslim despoten. Er wordt gewag gemaakt van een evenement waarbij Ibn aan de mufti van Cairo een geschenk deed van 100 Christelijke slaven, gevangen genomen Hindoe danseressen en een stuk of wat kamelen en dromedarissen. Zonder enige commentaar vanwege de Ubermenschen uit Brooklyn!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89713
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Ariel »

Jehovah's Getuigen: Afvalligen zijn geestelijk ziek

Blijf bij afvalligen uit de buurt. Ze zijn 'geestelijk ziek', waarschuwt het tijdschrift van de Jehovah's Getuigen in een recente editie.
'Afvalligen gebruiken 'vervalste woorden' of onjuiste argumenten om hun ideeën waar te laten lijken', verkondigt De Wachttoren in zijn editie van afgelopen juli. 'Blijf dus bij ze uit de buurt, net zoals wanneer een dokter zegt elk contact te mijden met iemand die een besmettelijke, dodelijke ziekte heeft. Afvalligen zijn 'geestelijk ziek' en proberen anderen te besmetten met hun onjuiste leringen.'

Bedreigd
Volgens kerkverlaters in Engeland en Nederland verbieden veel genootschappen van Jehovah's Getuigen omgang met afvalligen. Trouw heeft een exemplaar van het voor besloten kring bedoelde tijdschrift in zijn bezit gekregen.

In Nederland telt de Christelijke Gemeente van Jehovah's Getuigen naar eigen zeggen 30 duizend leden. Omgang met buitenstaanders is taboe, tenzij het prediking aan de deur betreft.

Strafbaar
De Britse politie onderzoekt momenteel of de uitspraken in het tijdschrift strafbaar zijn. Ex-leden overwegen ook een klacht bij de Britse Commissie voor Liefdadigheidsinstellingen.

Volgens een Britse woordvoerder van de kerk zijn afvalligen vrij in hun keuze. 'We erkennen hun recht op vertrek', vertelde hij in dagblad The Independent. De Britse politie onderzoekt of de uitspraken in het tijdschrift strafbaar zijn.

Glad ijs
De Nederlandse uitgave verkeert juridisch mogelijk op glad ijs. Het blad wordt vertaald uit het Engels en gedrukt in Duitsland. Daardoor is het juridisch gezien een Duits product.

Advocaat Gerard Spong laat weten dat het kerkgenootschap mogelijk strafbaar is naar Duits recht. 'Die jurisprudentie oordeelt soms strenger dan de Nederlandse. Duitsers hebben meer ervaring met de pijnlijke gevolgen van het verketteren van minderheden.'

Tweede Kamerlid Ronald van Raak (SP) drong onlangs bij minister Opstelten (Justitie) aan op een onderzoek naar sekten. 'Soms is religieus gedrag eerder bedreigend dan strafbaar. In zulke gevallen is een meldpunt wellicht zinvol. Misschien kunnen we een onderzoek instellen of ex-Jehova's een luisterend oor bieden.'

http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/ ... ziek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Ozes »

mercator schreef:Wat me stoort is dat de Getuigen zo poeslief zijn voor moslims. In het augustusnummer van Ontwaakt! staat een heel lovend verhaal over de middeleeuwse moslim Ibn Batoeta, een verwerpelijk sujet , een sharia-rechter, pseudo-geleerde en vleier van allerhande moslim despoten. Er wordt gewag gemaakt van een evenement waarbij Ibn aan de mufti van Cairo een geschenk deed van 100 Christelijke slaven, gevangen genomen Hindoe danseressen en een stuk of wat kamelen en dromedarissen. Zonder enige commentaar vanwege de Ubermenschen uit Brooklyn!
Alle vormen van het Christendom verliezen aanhang in de eerste wereld, ze worden al in een bepaalde hoek gezet en zijn dus nog banger om verkeerde vooroordelen over Christenen te bevestigen. Wat is de stereotype racist in het beeld van de media?

Blank, conservatief Christen. Overgenomen uit Amerika terwijl het hier nog minder grond heeft dan in de VSA, het abolitionisme onstond ook onder Christenen maar dat terzijde. Christenen moeten juist in de aanval gaan en het vaker hebben over Christenen onder de Sharia, maar iemand moet ze hier wel het zetje toegeven.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Ariel schreef: In Nederland telt de Christelijke Gemeente van Jehovah's Getuigen naar eigen zeggen 30 duizend leden. Omgang met buitenstaanders is taboe, tenzij het prediking aan de deur betreft.
Nou ja, ik maak regelmatig een praatje met Jehovah's Getuigen en ik heb nooit gezien dat die mij "onrein" vonden en nadien hun mond gingen spoelen of zo iets. Bij Joden bijv. heb ik zulke zaken wél ondervonden-wat ik had aangeraakt moest ontsmet worden.
SP-kamerleden die Getuigen van Jehovah "gevaarlijk" vinden zouden beter eerst s aan gewetensonderzoek aangaande hun Islamitische troeteldieren doen.
Overigens heb ik het juli-nr van Wachttoren er even bij gehaald en er staat helemaal niets in over "afvalligen die een dodelijke ziekte verspreiden". Niet dat ikzelf Getuige ben maar de info mag wel correct zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Vredelievend maar geestelijk sadistisch.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Ariel schreef: Overigens heb ik het juli-nr van Wachttoren er even bij gehaald en er staat helemaal niets in over "afvalligen die een dodelijke ziekte verspreiden". Niet dat ikzelf Getuige ben maar de info mag wel correct zijn.
Klopt! De Wachttoren is voor iedereen. Graag zelfs. Het gaat hier dus om iets anders. En wie kan dit beter weten dan Hans van de Mortel, de 'mol' en eeuwige grapjas en vrije post JG-vogel (niet te verwarren met de Heilige Geest, de motor achter Jehovah2. Ja ja, want die JG's hebben van de god van de joden een eigen versie gemaakt. Vandaar de upgrade van JHWH1 naar JHWH2).

Wat is het geval? Elke donderdagavond komt de kliek van Jehovah's Getuigen bij elkaar in een zaal die men de Koninkrijkszaal noemt. Op dinsdagavond komt men verspreid bij elkaar om samen de Boekstudie tot een goed einde te brengen. En op die donderdagavond, die net zoals de dinsdagavond niet publiekelijk toegankelijk is, worden dingen gezegd die normaliter niet op de vrij toegankelijke Wachttorenstudie aan de orde komen die op de zaterdagavond of zondagmogen plaatsvinden. Bent u er nog? Op donderdagavond wordt een A5 blaadje besproken van 4 pagina's. Dat is in het blauw gedrukt en verdomd ik ben de titel kwijt van dat wondermiddel dat er verantwoordelijk voor is dat de periodieke hersenspoeling van de Jehovah's Getuige met de regelmaat van het best georganiseerde religie-uurwerk uit Brooklyn aan de wens van Jehovah2 in alle opzichten en rariteiten van een geloof in leven na de dood tegemoet komt. Verplichte kost dus voor de ware Getuige.

Als het goed is heb ik ergens op deze topic ergens wel een afbeelding geplaatst. Trouwens, ook Mercator moet dit weten. Even vragen aan zijn vriendin hoe dat hersenspoelblaadje van de donderdagavond heet. En DAAR heeft het ingestaan! Informatie die niet bedoeld is voor de buitenwacht.

Ik kwam zaterdag in de AH op afstand nog een goede jazz-drummer tegen waar ik altijd heel goed mee kon opschieten. Ik ben namelijk ook een jazz-liefhebber (waar ben ik eigenlijk geen liefhebber van?) Toen hij mij zag meende ik een verstarring in zijn blik waar te nemen. Ik moest iets uit het schap pakken en toen ik mij weer omdraaide - ik moest ook eerst even nadenken waar ik hem van kende - was hij verdwenen. Raar? Helemaal niet raar. Hij is namelijk een Getuige van Jehovah, een verdomd fijne knul en ik heb destijds op een nette correcte manier aju paraplu gezegd tegen de op de rand van fascisme bungelende vredelievende organisatie uit Brooklyn. Jammer alleen dat hij die mij toen zijn broeder noemde onder de plak zit van het indoctrinatieve terreurbewind van ouwe kerels in Brooklyn, New York, die de dienst uitmaken over het geestelijk welzijn van hun sekte-leden en als gevolg hiervan mij als een verstotene, waar niet meer mee mag worden omgegaan, dient te kwalificeren.

Ik heb nog zat van die blaadjes bewaard, maar die liggen nog thuis bij mijn ex. Kans is groot dat zij alles al heeft weggeflikkerd. Zo gaat dat met borderliners. Nou ja, ik had ook beter moeten nadenken als ik wat van die blaadjes had willen conserveren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen. Vredelievend maar geestelijk sadistisch.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Als het goed is heb ik ergens op deze topic ergens wel een afbeelding geplaatst. Trouwens, ook Mercator moet dit weten. Even vragen aan zijn vriendin hoe dat hersenspoelblaadje van de donderdagavond heet. En DAAR heeft het ingestaan! Informatie die niet bedoeld is voor de buitenwacht.
Blijft dat er in de Wachttoren niets van dat alles stond, wat de criticasters dus beweerden.
Ik vermoed dat er in linkse kringen een tendens bestaat om moslims uit de wind te zetten door andere (maar ongevaarlijke) hobbyclubjes zwart te maken. Dat zat achter die pedofilie-psychose in de katholieke kerk en nu worden de getuigen ook als een moordlustige bende afgeschilderd, dààr knelt hem het schoentje.
Niet dat ik de Bijbelse hilariteiten in Wachttoren en Ontwaakt wil promoten, maar ze zijn wat ze zijn: ongevaarlijke hersenspinsels van dezelfde orde als het rotsvaste geloof in kabouters en trollen, niet te vergelijken dus met de vuur en zwaard achterlijkheid van moslims.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen. Vredelievend. En moslims?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Niet dat ik de Bijbelse hilariteiten in Wachttoren en Ontwaakt wil promoten, maar ze zijn wat ze zijn: ongevaarlijke hersenspinsels van dezelfde orde als het rotsvaste geloof in kabouters en trollen, niet te vergelijken dus met de vuur en zwaard achterlijkheid van moslims.
Zo simpel is dat. Maar weet je wat het is? - je haalde het zelf al even aan - over de Jehovah's Getuigen hoor je nooit, never nooit ook maar één onvertogen woord. Vandaar misschien deze zoektocht naar futiliteiten. Immers, ik ga voor mijn ego. Voor mijn karakter, voor mijn zelfovertuiging. En als ik een zielige lul de behanger ben die het moet hebben van de sympathie en vriendschap van een stelletje huichelaars die Jehovah's Getuigen zijn, dan bedank ik daar feestelijk voor. Liever één Merator, Monique, Scarlatti, BFA of Ariel veraf, dan tienduizend broeders en zusters bijeen in de congreshal van de Utrechtse jaarbeurs op de jaarlijkse bijeenkomst van broeders en zusters van Jehovah's Getuigen. Hoe dan ook zijn de Jehovah's Getuigen plichtsgetrouw aan de leringen vanuit het centrale indoctrinatie- en zenuwcentrum in Brooklyn. Dat betekent: GEEN GEWELD. LIEFDE EN GENEGENHEID - BEGRIP - VOOR DE MEDEMENS. En dat alles dankzij de positieve bevindingen ten aanzien van de prestaties van de here Jezus. Nou ja, met uitzondering dan van de uitzondering die de regel ten aanzien van afvalligen bevestigt.

Niet één mens in de wereld kan zonder te liegen ook maar iets misdadigs over Jezus uitkramen. Dit staat wel in schril contrast met de perverse pedofiel en sadistische roverhoofdman en boegbeeld van alle moslims: Mohammed.

Inderdaad. Laat die Jehovah's Getuigen. Niemand heeft last van die mens. Voor zover ik mij herinner loopt er niet één in de bijstand, parasiteert op de samenleving, berooft, steelt of vertoont agressief onaangepast gedrag. Hoe anders is het gesteld met het moslimwezen.

Iedere Marokkaan die trots is op zijn afkomst . . . begrijpelijk en aanvaardbaar. Ondanks dat het overbodige informatie is voor iemand die zich graag Nederlander wil noemen. Maar het wordt een ander verhaal wanneer die zogenaamde Nederlander boos wordt omdat beweerd werd dat Mohammed een dief was en derhalve als Nasrdin Dchar, acteur en Marokkaanse mohammedaan, beschouwd als hedendaagse held in de Nederlandse samenleving, destijds weigerde een rol in een Nederlands toneelstuk te aanvaarden waarin dus Mohammed een dief werd genoemd

Ik denk dat dit land aan een verschrikkelijke niet meer te genezen ziekte lijdt. Nou ja, had ik het al niet eerder en vaker aangekondigd dat zeker negentig (90) procent van de mensheid dom is? ZIEKELIJK DOM!

Dit verwerpelijke moslimwezen had ons toch op zijn minst gerust kunnen stellen met de blijde mededeling dat hij geen praktizerend moslim (meer) is zodat hij aanvaardbaar kan zijn voor ONZE kennisbeschaving. Maar nee hoor, hij meende de weg van islam te moeten bewandelen.

FUCK YOU, IDIOT!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen en de wekelijkse instructieles.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Eureka! Gisterenavond voor het slapen gaan, door mij erop te concentreren, viel het mij te binnen. Dat 'beruchte' blaadje van de Getuigen heeft de naam KONINKRIJKSDIENST. Ik ben dus maar eens gaan googelen. En ja hoor, leuke resultaten. Ik geef hieronder er eentje weer. Lijkt wel iets op HvdM. Leuk toch? Overgenomen van de site http://www.paradise-cafe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het verschijnen van de nieuwe KD is voor mij iedere keer weer een feest. Een feest der herkenning, wel te verstaan.
Herkenning van de in mijn ogen infantiele behandeling door het WTG van de gelovigen, die zich dat kennelijk nog steeds laten aanleunen.
Feest, omdat ik me daardoor telkenmale met vreugde realiseer daarvan verlost te zijn.
Dat doet de vraag opkomen of ik nog steeds een bevestiging daarvan nodig heb, dat zou best kunnen, waarom zou je dat ‘vlugschrift’ anders lezen? Aan de andere kant is die vreugde daardoor wel repeterend, en dat is ook leuk.

De oktober uitgave van de KD begint met een verhandeling over informeel getuigenis geven. De getuige moet altijd gereed staan om dit te kunnen doen. Daartoe krijgt hij het advies altijd 'passend' gekleed te gaan, gelardeerd met een voorbeeld van een JG-stel dat door een moslim gevraagd werd of zij christenen waren, kennelijk op basis van de kleding. Subjectief, lijkt me. Dat leidde tot een bijbels gesprek dat drie uur duurde.
Ik moet er niet aan denken. Hoe zou je er dan uit moeten zien? Het stereotype JG-beeld?
Ben je met je vrouw onderweg naar een bijbels pretpark, moet je maar liefst drie uur leuteren met een moslim over de bijbel. Kansloos, toch?

Ook moet de getuige voorbereid zijn om ten allen tijde klaar te staan met de vlugschriften. De orakeltas moet full-time meegenomen worden, zo lijkt het, passende lektuur en een bijbeltje moeten altijd voorhanden zijn. Want, daar zijn we weer... het predikingswerk is dringend, dus zolang het nog kan moet het gedaan worden, iedere dag aan iedereen die je tegenkomt. Ben ik nu gek, of lijkt dit op waanzin?

Als men na weer zo’n dag van informeel getuigenis geven thuiskomt, moe en niet voldaan waarschijnlijk, dan kan men de telefoon nemen, zo zegt de KD. Want naast het van H tot H werk (HvdM: van Huis tot Huis werk), benutten JG's graag andere methoden om mensen die niet thuis zijn te bereiken. Telefonisch getuigenis geven, dus. Dus… mensen die niet thuis zijn telefonisch getuigenis geven? Lastig lijkt me. Nieuw voor mij is dat ook daarvoor ‘gebieden’ zijn, die men kan 'bewerken'.

Ook voor dit werk zijn duidelijke instructies. Zittend aan de tafel, de orakeltas binnen bereik. Zou men ook JG-gekleed dienen te zijn? Ik vermoed het wel, ik zou het zekere maar voor het onzekere nemen, als ik JG was, stel je voor dat het telefooncomité plots op de stoep staat, en je zit er ongeschoren met een borrel onder handbereik uitgezakt op de bank bij, ondertussen naar de Champions League kijkend. Dat kan natuurlijk niet, zo is het niet bedoeld, broeder!
Verder staan er gedetailleerde instructies beschreven hoe men dit werk dient te doen. Men mag niet wijzen op de bijdragenregeling, omdat anders de indruk zou kunnen worden gewekt dat er inzamelingswerk plaatsvindt.
De indruk wekken?

Als men dan de telefoon heeft neergelegd, is het tijd voor actie. Men gaat daarvoor naar de velddienstactie. Om gezamenlijk op kansloze missie van huis tot huis te sjokken.
Dan kan het gebeuren dat men wordt gesommeerd met de prediking te stoppen, door de politie, of een huismeester, zo zegt de KD. In het geval dat politie dat sommeert, dient de getuige dat onverwijld op te volgen, onder het ontfutselen van het dienstnummer van de dienstklopper en het bureau. Dan dient hij de ouderlingen in te lichten, die direct contact met het Genootschap dienen op te nemen. Ik vermoed om juridisch geschut in stelling te brengen. Men mag niet zelf een beroep op zijn (grond)wettelijke rechten doen. Maar goed, wat mag men wel?

Tot slot kun je lezen met welke boodschap de getuige deze maand op kansloze missie wordt gezonden. Deze vraag is wel interessant: “Denkt u dat alles wat in de kerken wordt geleerd uit de Bijbel komt?” Ik hoop dat er iemand komt die mij deze vraag stelt. Dat levert vast een mooi ricochet-moment op…

Als de maand dan voorbij is, en de getuige amechtig hijgend zijn targets weer niet heeft gehaald, wacht wederom een nieuwe KD.
Tot dan…

Groet,

Apostata
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen en de wekelijkse instructieles.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Eureka! Gisterenavond voor het slapen gaan, door mij erop te concentreren, viel het mij te binnen. Dat 'beruchte' blaadje van de Getuigen heeft de naam KONINKRIJKSDIENST. Ik ben dus maar eens gaan googelen. En ja hoor, leuke resultaten. Ik geef hieronder er eentje weer. Lijkt wel iets op HvdM. Leuk toch? Overgenomen van de site http://www.paradise-cafe.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
[
Raar...ik heb s navraag gedaan naar dat KONINKRIJKSDIENST en mijn contactpersoon daarover zegt dat ze het nooit in handen heeft gehad, ook niet op de Vergadering. En vermits getuigen nooit liegen...

http://www.paradise-cafe.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ziet er wel leuk uit, beschaafd, goede zinsbouw, in het algemeen wel niveau. Niet te vergelijken met de digitale versie van de Apenheul op ontdekislam en maroc.nl.
Eén grappig dingetje las ik er even vluchtig: het is afgeraden(Getuigen "verbieden" nooit iets) om andere getuigen naar JOUW "zaal" te lokken, je mag daar ahw geen reclame voor maken in de zin van kom naar onze zaal joh, het is hier veel gezelliger en de de Bijbelstudie gaat hier stukken beter vooruit dan in dat zaaltje van jullie !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Jehovah’s Getuigen en het leugentje voor eigen bestwil.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Raar...ik heb s navraag gedaan naar dat KONINKRIJKSDIENST en mijn contactpersoon daarover zegt dat ze het nooit in handen heeft gehad, ook niet op de Vergadering. En vermits getuigen nooit liegen...
Alhoewel ik geen bewijs heb, ben ik zo vrij om te zeggen dat ze liegt. De vraag is waarom? Uhhh . . . omdat het strikt voorbehouden is aan de door de heilige geest gevormde insiders van het Koninkrijk van Jezus. Wat in de KONINKRIJKSDIENST staat mag onder geen beding onder ongelovigen terecht komen. Je gaat toch ook niet als superieure religieuze macht je aanvalsstrategie in de etalage zetten? Dat moet strict geheim blijven zodat de tegenstander zich hier niet tegen wapenen kan. Logisch toch? Maar gelukkig is er op de valreep nog FFI.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen en het leugentje voor eigen bestwil.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Wat in de KONINKRIJKSDIENST staat mag onder geen beding onder ongelovigen terecht komen. Je gaat toch ook niet als superieure religieuze macht je aanvalsstrategie in de etalage zetten?.
Aha...ik snap het. Het is dus zo iets als het Boek van Mormon, dat was een vertaling uit het Oud-Egypties door Joseph Smith. De oorspronkelijke tekst werd hem aangereikt door de engel Moroni, gebeiteld op gouden tafelen(stuk beter dan de stenen tafelen van Mozes) met een woordenboek erbij zodat Smith die kon vertalen. De oorspronkelijke gouden tafelen liggen naar verluid nog in een kluis in Salt lake City waar ze alleen door een beperkte groep ingewijden worden geraadpleegd. Om de oorspronkelijke tekst te vergelijken met Smith's transcriptie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen. Vredelievend. En moslims?

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Inderdaad. Laat die Jehovah's Getuigen. Niemand heeft last van die mens. Voor zover ik mij herinner loopt er niet één in de bijstand, parasiteert op de samenleving, berooft, steelt of vertoont agressief onaangepast gedrag.
Er moet toch een onderstroom van gesublimeerde agressie zijn bij de Getuigen, kijk maar wat de Niet Getuigen te wachten staat bij Armageddon:Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De lange weg te gaan na Armageddon

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Er moet toch een onderstroom van gesublimeerde agressie zijn bij de Getuigen, kijk maar wat de Niet Getuigen te wachten staat bij Armageddon.
Klopt! Je slaat de spijker op de kop.

Alle mensen dienen het volgende goed in hun oren te knopen. Wie zich tot aan het moment dat Jehovah de mensheid meer dan spuugzat is, nog steeds niet tot de club van Jehovah's Getuigen is toegetreden, sterker nog, geen gedoopte Getuige is, is reddeloos verloren.

Herinneringsgraven
De mensen die je voor zijn gegaan in de dood hebben meer geluk. Die zullen op het teken van Jezus herrijzen. Nou ja, dat is nog maar de vraag, want erg duidelijk is het allemaal niet. In de bijbel wordt namelijk gesproken over de herinneringsgraven. Dat wordt dan verdomde lastig voor al die mensen die gecremeerd zijn en waarvan de as over zee is uitgestrooid. Een onherstelbare fout.

Wie krijgt een opstanding?
Zelfs de Getuigen weten ook niet hoe het nou precies zit met die opstanding tijdens of na de hysterische uitbarsting van de woede van God. Die zegt dit, de ander beweert weer iets anders. Er bestaat nogal wat onenigheid onder de zich experts noemende Getuigen over wie nu wel of geen opstanding krijgt. Adam en Eva bijvoorbeeld schijnen niet in aanmerking te komen voor een wederopstanding. Omdat zij al door God persoonlijk zijn gestraft. Dat was dan driedubbel op. In ieder geval niet eerlijk. Want God mieterde die twee het paradijs uit, en of dat nog niet genoeg was moesten zij, terwijl zij het eeuwige leven hadden, op de koop toe ook nog eens sterven en een opstanding aan hun neus voorbij laten gaan. God was blijkbaar niet erg in zijn schik met zijn mislukte menselijke creatie. Een boosaardig Godje dus. Verder zal ook een ieder die gezondigd heeft tegen de heilige Geest niet voor herkansing in aanmerking komen. Vette pech. Had hij maar niet moeten zondigen tegen de heilige Geest.

Jehovah's Getuigen zullen de grote onderwijzers zijn
Wie uit het graf wordt opgewekt door Jezus – God is door het dolle heen en waarschijnlijk ook de kluts kwijt, vandaar dat Jezus die taak is toebedeeld – krijgt in feite een tweede kans van God om, zoals in eerste instantie bedoeld, naar zijn pijpen te dansen. Dat was eerder niet gelukt. Jammer en spijtig voor God. Maar de Jehovah's Getuigen zijn er niet voor niets. Zij hebben veel werk te doen. Ook onder de gewezen armzaligen van geest, de overleden en herrezen Jehovah's Getuigen. Met z'n allen gaan zij de mensheid die uit het graf is opgestaan onderwijzen in de leer van Jehovah.

Na Armageddon bepalen Jehovah's Getuigen voor u de norm
Vind je het niet leuk? Pas op, want het schijnt zo te zijn dat wanneer je weigert je subiet weer in je herinneringsgraf wordt terug gemieterd. Verspeelde kans dus. Het is namelijk verplicht lessen te volgen bij de Getuigen! Dat had u voor die tijd nooit zelf kunnen doen, noch door zelfstudie aan de hand van de bijbel, noch via een schriftelijke cursus of op welke universiteit dan ook. Voor het beste voetbal ter wereld gaat u naar Barcelona, voor het beste en enige juiste godsdienstonderricht moet u zich wenden tot de Getuigen van Jehovah, of u dat nu leuk vindt of niet. Ander smaken heeft God de mensheid niet ter beschikking gesteld. Alle christenen zullen dus Jehovah's Getuige moeten worden op straffe van de tweede dood. Het wordt de mens extra makkelijk gemaakt doordat de duivel voor duizend jaar wordt vastgebonden. Het is maar dat u dat ook weet. Waar hij zich op dat moment bevindt weet geen mens, behalve Jezus en zijn Vader.

Een periode van duizend jaar rust en vrede
Ondertussen wordt de hele aarde veranderd in het paradijs zoals dat in de tijd van Adam en Eva moet zijn geweest. Geen oorlog, geen geweld, geen moslims. Mijn vraag is dan, kunnen we dan ook weer een pratende slang verwachten? Ja en nee. Eerst het nee. De Duivel, Gods eigen schepping, is immers voor duizend jaar in verzekerde bewaring gesteld.

Verrassing
Leer mij de mens kennen, die zal het nooit leren en zal daarom niet in staat zijn om God te dienen zoals het moet. Vrije wil? Die hadden Adam en Eva. Die tijd is voorbij. Mocht het toch het geval zijn dat de mens in de ogen van God rechtvaardig is en zonder zonden blijft, want dat is de taak van de Jehovah's Getuigen om mensen tot volmaaktheid te brengen voor het eeuwige leven op deze tot paradijs omgetoverde aarde, dan heeft God, de gluiperd, nog een verrassing voor u in petto. Lees maar even door.

De mensheid wordt nog één keer op de proef gesteld
Stel dat er inderdaad toch nog God vrezende mensen zullen zijn die hun seksuele aberraties al die duizend jaar in bedwang hebben weten te houden en helemaal in de pas zijn gaan lopen volgens de regeltjes zoals opgesteld door de meute van Jehovah's Getuigen, dan zal God, na duizend jaar na de wederopstanding, nog één keer de Duivel op de mensheid loslaten om de mensheid weer te misleiden en te bewegen zich tegen God te keren zoals het ooit was voor Armageddon. De mens wordt nog één keer op de proef gesteld. Alsof de mensheid al niet genoeg ellende heeft meegemaakt.

Denk aan wat Adam en Eva is overkomen
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Mocht u Armageddon overleven - u bent ofal Jehovah's Getuige, of u verkeert al enige tijd onder de zoden in ruste en ervaart de wonderbaarlijke opstanding - bedenk dan wel dat na duizend jaar de Duivel weer wordt vrijgelaten. Dus, wacht u voor een pratende slang die zich toevallig tussen de struiken in uw tuin ophoudt. Let op elk verdacht geritsel en gefluister. Direct doodslaan die pratende slang en niet naar hem luisteren. Terugsturen naar Jehovah is ook een optie als u tegen dierenmishandeling bent.

Angst beste mensen. Angst, dat is het geraffineerde wapen en handelsmerk dat alle religies hanteren namens God, Allah of welk monster van geestelijke mismaaktheid dan ook.

Het ergste wat er kan bestaan is onzekerheid. Een moeder wier kind verdwenen is en zij weet niet of dat kind nog leeft, ontvoerd is, verkracht of verdronken. Het blijft maar spoken in haar hoofd. Het verdriet gaat nooit meer weg, of haar kind moet gevonden worden. Pas dan keert de rust terug. Religie is een en al onzekerheid. Daar kun je je beter niet mee inlaten. Je bent geen vrij mens meer in denken en doen. Je wordt zo verstandeloos als een ongeborene. Je bestaat niet.

Jehovah's Getuigen doen voor u de was
Dus, wie nog pap lust van religie kan zich het beste wenden tot de Jehovah's Getuigen. Want je tot God wenden voor nadere informatie is nooit eerder een mens gelukt, maar dankzij de Jehovah's Getuigen nog nooit zo gemakkelijk gemaakt. Zelfs Mohammed lukte het niet. Want God stuurde een engel op hem af en het eerste wat die engel ondernam, zoals we ons herinneren, was een poging tot moord op Mohammed. We begrijpen nu dus ook waar al die agressie bij moslims vandaan komt.

De wrede mens begrijpelijk gemaakt
We begrijpen nu ook waarom de mens zo wreed is. Dat zit in de genen. En ook dat hebben we geleerd vanuit de erfelijkheidskwestie. Ik citeer even tussen neus en lippen door vanwege een vieze smaak van het Opperwezen in mijn mond: Verder zei God: “Laten wij de mens maken naar ons beeld, overeenkomstig onze gelijkenis, . . . ” (Genesis 1:26)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De lange weg te gaan na Armageddon

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: We begrijpen nu ook waarom de mens zo wreed is. Dat zit in de genen.
Zélfs bij de Getuigen van Jehovah die al een appelflauwte krijgen bij het idee om in het leger of bij de politie te gaan. Maar als de remmen van de fantazie even los mogen kan ook de meest vreedzame getuige het niet nalaten zich even te verlustigen in de uitbeelding van vuur, pijniging en marteling. Armageddon zal voorwaar geen pretje zijn voor de Niet-Getuige !
Afbeelding

Let bij de beide plaatjes even op de typische Hollywood rampenfilm iconografie. Mss hebben de alwetende Ouderlingen in Brooklyn wel aandelen in de filmindustrie ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Ozes »

Jehova will destroy the bad ones who do not change.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door Ozes »

Ik vind die plaatjes toch niet zo schokkend. Als ik dan dat horrorfilmpje die zwartmeer of Pilgrim laatst plaatste over de NL moslim die fantaseert over de hel, daar draait dan wel mijn maag van om.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Jehovah’s Getuigen (Religie zonder geweld)

Bericht door mercator »

Het allereerste nummer van Wachttoren! Let op de Vrijmetselaars en occulte symbolen overal aanwezig :
Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie