alternatieve geneeswijzen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door hans van de mortel »

Over Rudolf Steiner.

Rudolf Steiner. Weer zo iemand die meent voor de ander te kunnen denken. Alsof die ander, Mohammed de verschrikkelijke, zelf geen gedachte kon vormen. Neem nu dat gelul van hem over die ene god die Mohammed niet kon terugvinden in de leer en het geloof van de christenen. Een en al slap gelul. Waarom? Welnu, de God van de moslims is de God van Abraham. Zo simpel is dat. Als je er geen verstand van hebt zoals Piepel Steiner kun je beter je mond houden. Het volk van Israël kende uitsluitend één god. JHWH is de naam. Die naam mocht niet meer uitgesproken worden in de tijd dat die woestijnkukel Mohammed buiten zijn tent ging kruipen. Dus die latere boef en kampioen sadist kon die naam ook niet weten. In die tijd verkreeg men bijna alle oncontroleerbare 'wijsheid' via mond tot mond gewouwel. Kon dat stuk ettergebak Mohammed lezen, dan had hij kunnen weten dat de God van Abraham een naam had. Niemand weet nu nog hoe die naam precies uitgesproken moet worden. Dat heb je ervan als je andere mensen navolgt en hun onzin gelooft. Joden zijn - of in ieder geval waren - verschrikkelijk dom. Ach, het waren tenslotte ook net zo'n woestijnsukkels als de latere Arabieren. Nou, so what? Dat beestje had in ieder geval wel een naam. Ik herhaal: Jêhowá. Of Jehova, Jaweh, weet ik veel. Als dat kreng maar een naam heeft. Hoe je die precies uitspreekt maakt toch geen reet uit. Mocht dat wel zo zijn dan zou die sukkel van een godje toch op zijn minst hier inzicht kunnen geven om orde op zaken te stellen. Maar die miskukel is nu eenmaal een god van wanorde, van chaos en ellende. Een notoire pestkop en sadist. Nu weet ik waar Mohammed zijn trekken vandaan heeft.

Kortom, Mohammed concentreerde zich op de God van Abraham. En dat was er maar één. Wel een eersteklas sadist. Laten we dat vooral NOOIT vegeten!

Verbeter de wereld bij jezelf. Niet door God!

Ik moet moslims één ding nageven. Zij zijn beslist niet dommer dan christenen en net zo stronteigenwijs. Zij hebben het volste gelijk van de wereld om Jezus net zo te wantrouwen zoals de joden en Hans van de Mortel doen. Volkomen verstandig en begrijpelijk correct. Vandaar - en ik begrijp dit - dat moslims denken dat er geknoeid is in de bijbel. Laat ik nou precies zo denken. Toeval? Met dit verschil, dat er net zo hard geknoeid is met alles wat later is opgeschreven. De thora, de koran, de hele klerezooi. De wereld bestaat voor 90% uit domme zichzelf niet onder controle houdende mensen, waaronder menige wetenschapper en ondergetekende. Ik twijfel, dus ik denk tenminste na. Misschien toch niet zo dom. :laugh1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door silkyboxershortXL »

Pogen, bewust zo neergezet. Maar de stijgbeelden en chroma´s zijn wel herhaalbare testen. Dat ze niet hoog aangeschreven worden als onomstotelijk bewijs is omdat ze geïnterpreteerd moeten/kunnen worden (op zich al reden genoeg), daar is minimaal belangstelling voor want de term kwakzalverij ligt al klaar. Ook de medische industrie zal zeker niet meewerken want er gaat maar weinig kapitaal rond in dat circuit. Onderzoekers zijn daarom alleen al te waarderen.
Mercator, nog meer waar scepsis op los gelaten kan worden maar waar ik meer uit eigen ondervinding put.
Ik heb lang geleden een aantal cursussen gehad over shiatzu, acupressuur. Dat is aan acupunctuur gelieerd maar dan met het bewerken van de knooppunten door massage van de knooppunten met handen voeten ellebogen. Dus ook van mij een persoonlijke positieve ondervinding van de werkzaamheid. Beslist geen acupunctuur voor mij want ik heb een fobie voor injectie naalden, kan ze prima een ander geven maar bij mezelf:yuk:
Bij dr. Nicolai kreeg mijn vrouw een 'acupunctuur behandeling'. Zijn slangeleren schoenen en bolide en villa kan ik me nog goed herinneren. Maar geen resultaat gezien. Ook trouwens niet van de reguliere geneeskunde. De onderbouwing/aansluiting/raakvlakken met westerse geneeskunde mist volledig. Zit ook geen groei toenadering of beweging in. Toch is het werkzaam Het forum in meerderheid reageert behoorlijk afwijzend, een beetje overdone, verdacht wat mij betreft.
Maar misschien wel reden om twijfel voordeel te geven gezien mijn verhaal en ook Circe haar bevindingen en de vreselijk lange geschiedenis en omdat het één van de oudste geneeswijzen is.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door Manon »

shiatsu doet echt ook wel rare dingen met de mens. Ook daar heb ik ervaring mee (ja ik heb nogal veel van die spullen uitgeprobeerd toen de reguliere wetenschap me blijkbaar liever naar de psychiater stuurde dan toe te geven dat mijn verschijnselen het GEVOLG waren van het littekenweefsel als gevolg van de operaties. Stom, want het had me veel geld uitgespaard en later is het dan toch uitgekomen. Maar het staat zo slecht op hun rapport nietwaar: operatie is geslaagd maar patient is half verlamd....).

Enfin, met die shiatsu behandeling had ik ook zo'n verschijnsel als die "joy de vivre" bleittoestand. Maar die duurde véél langer (hele avond, drie rollen toiletpapier). Daags nadien ik gaan werken met een koppel ogen om U tegen te zeggen, en nog zeker tot aan de middag voelde ik me precies high (ik heb geen "high" ervaringen, dus kan ik het enkel veronderstellen). Qua stressbehandeling staat die shiatsu massage aan de top.
Maar het hielp dus niet om me te laten lopen. Acupunctuur wel.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Alternatieve geneeswijzen. Voor elk wat wils.

Bericht door hans van de mortel »

Het is nogal simpel. Iedere mens is een individu. Denkt anders, doet anders. Met andere woorden: hij zit verschillend in elkaar. En als dit feit nu eindelijk eens onderkend wordt door die tot nu dom uit de verf komende medische gezondheidszorg zal dit een slok op een borrel schelen. Bij de een helpt dit. Bij de ander dat. Bij de een nou precies weer niet als bij de ander. Alles heeft te maken met het karakter van de mens. En het karakter is een onderdeel van de hersenwerking. DUS BEPALEND IN ALLES! Nou ja, we weten het niet. De sterkste gaat morgen dood. De meest gestoorde aan de drugs verslaafde alcoholische veelroker schijnt soms het eeuwige leven te hebben. Hoe vaak horen we niet dat iemand nog maar twee weken te leven heeft? En dan blijkt dat die persoon nog JAAAAAAAREN van zijn leven kan genieten. Dat bedoel ik: klootzakken, recalcitrante domme klootzakken die artsen! Direct doodschieten die gasten!

Wie het weet mag het zeggen.

Ik onthoud mij nu even van verder commentaar. :wink2:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door mercator »

circe schreef: Maar het hielp dus niet om me te laten lopen. Acupunctuur wel.
Mss is geneeskunst in het algemeen(klassiek en alternatief) gewoon een soort godsdienst, voor de een helpt het en voor de ander niet ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door Manon »

mercator schreef:
circe schreef: Maar het hielp dus niet om me te laten lopen. Acupunctuur wel.
Mss is geneeskunst in het algemeen(klassiek en alternatief) gewoon een soort godsdienst, voor de een helpt het en voor de ander niet ?
niet echt.

Acupunctuur hielp gedurende een twaalftal maanden, nadien had het geen effekt meer. Ik moest een maand of vijf de behandeling staken en dan hielp het terug.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door mercator »

silkyboxershortXL schreef: Het forum in meerderheid reageert behoorlijk afwijzend, een beetje overdone, verdacht wat mij betreft.
Maar misschien wel reden om twijfel voordeel te geven gezien mijn verhaal en ook Circe haar bevindingen en de vreselijk lange geschiedenis en omdat het één van de oudste geneeswijzen is.
De ouderdom van een geneeswijze is geen argument, want dan zou heiligen-verering ook geneeskunde zijn.
Ik reageer niet per se afwijzend, ik heb zelf bijv. ooit die voetreflexologie en acupunctuur ondergaan. Over dat tenen kriebelen kan ik kort zijn: flauwekul, die therapeut zat heel de tijd op me in te praten dat ik wel iets moést voelen, maar niks hoor. Duur tijdverlies.
Met acupunctuur zat ik wat op de lijn van Circe. Dat nam de pijn in een gebroken gewricht wel even weg, maar dat kwam na een paar uur gewoon terug. In eerste instantie dacht ik dus hé, het is dus waar! het helpt! Achteraf begreep ik dat het prikken van die naalden eventjes "op de voorgrond" kwam en de pijn die er al was overheerste. Het maakt dan ook geen bal uit wààr die naalden nu juist gezet worden, dat is de hele hocuspocus met Chinese zenuwbanen, energiestromen etc. Zet je hand maar s in ijskoud water, dat doet pijn. Prik er dan even met een naald in je zal zien dat de koude-pijn minder wordt !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door Manon »

Met acupunctuur zat ik wat op de lijn van Circe. Dat nam de pijn in een gebroken gewricht wel even weg, maar dat kwam na een paar uur gewoon terug. In eerste instantie dacht ik dus hé, het is dus waar! het helpt! Achteraf begreep ik dat het prikken van die naalden eventjes "op de voorgrond" kwam en de pijn die er al was overheerste. Het maakt dan ook geen bal uit wààr die naalden nu juist gezet worden, dat is de hele hocuspocus met Chinese zenuwbanen, energiestromen etc. Zet je hand maar s in ijskoud water, dat doet pijn. Prik er dan even met een naald in je zal zien dat de koude-pijn minder wordt !
dit is echt niet zo. Het ging bij mij niet over pijn maar over verlammingsverschijnselen.
Bovendien is het zo dat bij sommige behadelingen (zie de behandeling tegen roken) de duur van het effekt exponentieel verlengt per behandeling. dus eerst duurt het effect een paar uur, volgende keer een paar dagen, dan weken of maanden.
Ik ben met het anti-rookding gestopt omdat ik heel mijn sociaal leven op de helling zou zetten als ik constant zo'n hekel aan rokers zou blijven hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door hans van de mortel »

Laten we Mercator op zijn wenken bedienen. Ik zou zeggen: keuze genoeg. Voor elk wat wils in de alternatieve sector. De vraag is alleen of het nog wel op recept te verkrijgen is. Daarbij past de vraag 'Waarom hebben onze grootouders zo'n gelukkige herinnering aan hun jeugd'?

Een fles Bayer's 'Heroin'

Afbeelding

Tussen 1890 and 1910 werd heroine verkocht als morfine waar geen recept voor nodig was. Gebruikt door kinderen die veel moesten hoesten.

Iemand Coca Wine ?

Afbeelding

Metcalf's Coca Wine was een van de gangbaarste wijnen met coke. Iedereen gebruikte het als drankje om depressies te overwinnen. En dat werkte uiteraard.

Cocaine Tabletten (1900)

Afbeelding

Alle acteurs, zangers, onderwijzers en priesters wilden ze hebben voor een maximale stemvolume.
Geweldig om de keel mee te smeren.

Cocaine dropjes tegen kiespijn

Afbeelding

Heel populair voor kinderen in 1885. Ze verzachtten niet alleen de pijn, de kinderen werden er ook nog vrolijk van.

Opium voor pasgeborenen

Afbeelding
Jong geleerd, oud gedaan was destijds waarschijnlijk het vooruitziende motto. Je kunt met zekerheid stellen, dat ze goed sliepen. (het was niet alleen de opium, maar ook nog eens de 46 % alcohol die het hem deed!)

Maltine

Afbeelding

Geproduceerd door: Maltine Manufacturing Company of New York. Je werd aangeraden een flink glas tijdens of na de maaltijd te nemen. Kinderen een half glas.

Marihuana Wijn

Afbeelding

Mariani wine (1875) was de beroemdste opwekkende wijn. Paus Leo XIII had er altijd een flesje van bij zich.
Hij ridderde Angelo Mariani (de poducent) met een Vaticaanse gouden medaille. Een ereplaats in de hemel kon er zeker niet vanaf.

Opium tegen asthma

Afbeelding

Liefst 40% alcohol plus 3 gram opium per tablet. Je werd er niet beter van, maar daar had je lak aan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: alternatieve geneeswijzen

Bericht door Mahalingam »

Mogelijk is dit handig om wat orde in de alternatieve chaos te brengen:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie