Gegroet

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Gegroet

Bericht door Dihya »

Gegroet beste leden,

Bij deze wil ik even een moment nemen om mezelf voor te stellen. Omdat dit een openbaar forum is zal ik natuurlijk niet alles prijsgeven. Ik hoop op begrip hiervoor. Nou, ik ben dus Dihya ( een Berberse naam, vernoemd naar mijn overgrootmoeder) met als tweede naam en tevens roepnaam Halae. Ik ben een jonge en frisse 25-jarige vrouw van Marokkaanse afkomst en in het dagelijks leven Arabiste van beroep. Hiervoor heb ik de opleiding Arabische Taal en Cultuur gedaan. In Marokko kom ik uit Tanger, een havenstad in het uiterst noorden van Marokko, maar ben van origine Amazighia. Om nauwkeurig te zijn, ben een Ait Touzine. Na een tijdje mee te hebben gelezen vond ik het wel eens tijd om mezelf aan te melden en daarmee in het hol van de leeuw te kruipen. Ik ben helemaal klaar voor de discussie waarin respect hopelijk de boventoon zal voeren.

Groet van Halae
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Gegroet

Bericht door BFA »

Dag Dyhia,

Hartelijk welkom hier.
Ik zie uit naar wat je te vertellen hebt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Hoe anti-islam en sceptisch zijn jullie nou eigenlijk en is de crux nou net niet dat de islam nu al jaren ingebed is in de Europese samenleving? Ik hoop jullie allemaal op een gedachtesprong te krijgen.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Misschien een stomme vraag, maar hoe citeer ik hier?????
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gegroet

Bericht door Monique »

Dihya schreef:Hoe anti-islam en sceptisch zijn jullie nou eigenlijk en is de crux nou net niet dat de islam nu al jaren ingebed is in de Europese samenleving? Ik hoop jullie allemaal op een gedachtesprong te krijgen.
Welkom Dihya, ik hoop veel van je horen over islam.

Om even te antwoorden over dat islam al jaren ingebed is in europa ..... wil ik graag eerst even vragen wat je precies bedoelt met "ingebed"?
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Gegroet

Bericht door BFA »

Citeren moet je aan Ariel vragen.

Islam kan zich in geen enkele beschaving inbedden. Vergeet die illusie dat het dit in Europa is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Gegroet

Bericht door BFA »

Monique schreef:wil ik graag eerst even vragen wat je precies bedoelt met "ingebed"?
Dat het bedje gespreid klaar staat.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gegroet

Bericht door Pilgrim »

Dihya schreef:Misschien een stomme vraag, maar hoe citeer ik hier?????
Gewoon met de knop 'quote', boven het tekstvak. Verder van harte welkom hier. Je zult hier veel kunnen leren, vooral over de kanten van de Islam, die je als moslima misschien nog niet zo goed kent. :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Woowie, ik krijg een stortvloed aan reacties. Ik bedoel daarmee te zeggen dat het een uitdaging kan zijn om in deze maatschappij die onderhevig is aan gepolitieke veranderingen, de islam te ontarmen. Of geloven jullie niet in islamitisch reformisme, zoals deze er wel was in de 12e en 13e eeuw? Hoe verklaren jullie het dan dat de geleerden destijds in bijvoorbeeld het rijke Fes de islamitische hervormingen wel ondersteunden en scantioneerden, zoals de oude Arabische geschriften dit zeggen. Of spreken jullie de authentieke en oude geschriften, die nog altijd als naslagwerk te lezen zijn in de Universiteit van Fes, tegen.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Gegroet

Bericht door BFA »

12 en 13de eeuw. Inderdaad tijd van hervorming.
Toen waren Christenen, Joden en Zaroasters zo goed als verdwenen. toonde Islam zijn ware gezicht van miserie en onderdrukking
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Pilgrim schreef:
Dihya schreef:Misschien een stomme vraag, maar hoe citeer ik hier?????
Gewoon met de knop 'quote', boven het tekstvak. Verder van harte welkom hier. Je zult hier veel kunnen leren, vooral over de kanten van de Islam, die je als moslima misschien nog niet zo goed kent. :wink2:
Even testen. Het is gelukt, hoor.

Dankjewel voor je warme welkom. Voor mij is de islam klaarlijkelijk, mede danzij mijn studie waarin ik vele historische en klassiek arabische geschriften heb moeten lezen. Misschien krijg ik jullie wel zover de islam vanuit een geheel ander raamwerk te bezien. :wink: Helaas wordt de islam lijkt wel met de jaren veel radicaler gepraktiseerd door de telgen van de gastarbeiders, die en geen verstand hebben en een islam aanhangen die niet pragmatisch op grond van islamitische leer en geschiedenis belijdt wordt.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gegroet

Bericht door Monique »

Dihya schreef:Of spreken jullie de authentieke en oude geschriften, die nog altijd als naslagwerk te lezen zijn in de Universiteit van Fes, tegen.
Ik zal het je nog veel sterker vertellen...... we hebben niets te maken met islamitische geschriften.
Wij zijn geen moslims en de islam/koran en andere islamitische dingen hebben geen invloed op ons en mogen ook niet opgelegd worden.
Amorele atheistische nitwit
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Wat bedoel je nou heel precies? Zijn er ook nog mensen met enig verstand van de islam, die wel hoogwaardig met mij kunnen discussieren, want daar heb ik me eigenlijk voor aangemeld.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gegroet

Bericht door Monique »

Dihya schreef:Wat bedoel je nou heel precies? Zijn er ook nog mensen met enig verstand van de islam, die wel hoogwaardig met mij kunnen discussieren, want daar heb ik me eigenlijk voor aangemeld.
Nou, als jij begint met dat islam ingebed is in europa dan gaan we daar uiteraard op in.

Kom met een hoogwaardig "iets" en we gaan door op in.
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Gegroet

Bericht door BFA »

Dihya schreef: die wel hoogwaardig met mij kunnen discussieren, want daar heb ik me eigenlijk voor aangemeld.
Ik dacht dat het over bedje spreiden ging.
ik wil gerust propere lakens leggen als jij je lekker ingebed wil voelen. Of daar hoogwaardige discussies uit voortkomen is iets anders.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gegroet

Bericht door Schepsel »

Welkom.

Ik ben het helemaal met je eens. Wij moeten vooruitgang en de toekomst omarmen. Wij moeten als Europa vérder, terug de Middeleeuwen in! Laten wij vele eeuwen van strijd voor beschaving achter ons laten.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gegroet

Bericht door Pilgrim »

Dihya schreef:Hoe anti-islam en sceptisch zijn jullie nou eigenlijk en is de crux nou net niet dat de islam nu al jaren ingebed is in de Europese samenleving? Ik hoop jullie allemaal op een gedachtesprong te krijgen.
De integratie is inderdaad al aardig gevorderd. Heel veel produkten in supermarkten zijn bijvoorbeeld al halal geworden, waardoor de Europese cultuur steeds meer ingebed raakt in de Islam. :nono1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Nog altijd begrijp ik niet wet je bedoelt met je reactie waarin je zegt dat je helemaal niks te maken hebt of wil hebben met de islamitische geschriften. Waarom zou je daar niks mee te maken mee willen hebben als deze schriften de basis vormen van de islam? Wat is in deze nou eigenlijk je mening over de islam als ik zo vriendelijk mag zijn om dit te vragen?
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

BFA schreef:12 en 13de eeuw. Inderdaad tijd van hervorming.
Toen waren Christenen, Joden en Zaroasters zo goed als verdwenen. toonde Islam zijn ware gezicht van miserie en onderdrukking
Dat is natuurlijk een hardnekkige misvatting. De islam is middels de leiders doorgegeven aan het volk. Destijds was het niet meer dan normaal dat een stam of volk het geloof van de grote leider aanhing als blijk van respect en eerbied. Dat deden joden, christenen en in hogere mate de Zaroasters ook. Over welke miserie en ondrukking heb je het nou? Was het niet de islam die van een patriarchale samenleving een matriarchale samenleving ( zie alleen maar de amazigh en kabyle stammen ter illustratie) heeft weten te maken?
Laatst gewijzigd door Dihya op di mei 24, 2011 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Hoe wijzig ik een bericht eigenlijk????
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Gegroet

Bericht door Schepsel »

Je ziet als je je eigen bericht leest knopjes zitten, als het goed is...
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gegroet

Bericht door Pilgrim »

Dihya schreef:Hoe wijzig ik een bericht eigenlijk????
Ben je nou onnozel! Je ziet toch 'wijzig' staan. :o
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Ja, ik zag inderdaad wijzigen staan. Nogal logisch dat je daarmee een bericht verander. Moet maar eens wat minder koffie drinken en meer slapen. Toch bedankt voor je hulp.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Schepsel schreef:Welkom.

Ik ben het helemaal met je eens. Wij moeten vooruitgang en de toekomst omarmen. Wij moeten als Europa vérder, terug de Middeleeuwen in! Laten wij vele eeuwen van strijd voor beschaving achter ons laten.
Dit vind ik nou een hele redelijke, intelligente en frisse instelling. Hoe zie jij het voor je en wat is jouw mening over de islam? Denk je dat het mogelijk is Europa en islam te vereenzelvigen?
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Gegroet

Bericht door BFA »

Dihya schreef:Was het niet de islam die van een patriarchale samenleving een matriarchale samenleving ( zie alleen maar de amazigh en kabyle stammen ter illustratie) heeft weten te maken?
jij weet iets wat ik niet weet. Of misschien zien we de dingen anders.
Maar, is één Arabische Sjeik met een Jumbo jet vol vrouwen matriarchaal? Of is die sjeik niet Islam?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie