Gegroet

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gegroet

Bericht door mercator »

Dihya schreef:Idat niet alleen de koran al kariem en hadeeths, maar ook de tafseers, siraahs, sharia, fiqh en de geleerden een sleutelrol spelen.
Jaja, die GELEERDEN, héél belangrijk hoor, t is de kern van de moslim-geestesziekte, echt niet licht op te vatten hoor :D !

Mosilms zijn geesteszieken en dienen als dusdanig benaderd te worden. Gelukkig voor hen dat de Westerse beschaving waar ze volop op parasiteren dat voorlopig nog zo ziet. Ik zie moslims eerder als ongedierte.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Schepsel schreef:Ik denk dat ik je studie, die je hebt gedaan, heel fascinerend kan vinden, zo heerlijk vol nuances durf ik te wedden, een woord waarvan men de definitie heeft verkracht tot ´´leugens en bagatelliseringen, draaien om de hete brij´´.
De studie die ik gedaan heb heeft niks met de islam te maken en bestond destijds alleen maar taalwetenschappelijke vakken. Daar kan dus niks aan verdraaid zijn en mocht dat wel het geval zijn geweest dan heb ik nog altijd een eigen bevattingsvermogen die dat zou hebben kunnen onderscheiden. De studie biedt mij mogelijkheid om vanuit huis te werken en dus wat geld opzij te zetten om op termijn met mijn man de hidjra te verrichten omwille van Allah subhana wa ta'ala en de soenah.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gegroet

Bericht door mercator »

Dihya schreef:[ om op termijn met mijn man de hidjra te verrichten omwille van Allah subhana wa ta'ala en de soenah.
Ah ja je bent dus zo'n domme kip die zich laat opzitten door een invoermoslim met een leuk bruin velletje. Let wel op daar in Mekka hé, elk jaar worden daar de nodige Broeders en Zusters vertrappeld. Allamdoelillah!
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

mercator schreef:
Dihya schreef:Idat niet alleen de koran al kariem en hadeeths, maar ook de tafseers, siraahs, sharia, fiqh en de geleerden een sleutelrol spelen.
Jaja, die GELEERDEN, héél belangrijk hoor, t is de kern van de moslim-geestesziekte, echt niet licht op te vatten hoor :D !

Mosilms zijn geesteszieken en dienen als dusdanig benaderd te worden. Gelukkig voor hen dat de Westerse beschaving waar ze volop op parasiteren dat voorlopig nog zo ziet. Ik zie moslims eerder als ongedierte.
Waarom vind jij moslims geestesziek en kan je dat toelichten? Wat is jouw mening over de islam.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gegroet

Bericht door Ariel »

Dihya schreef:Is het hier gebruikelijk zulks reacties te krijgen wanneer je een dagje niks van je laat horen? . .
Ja, dat was niet aardig. Ik had er vertrouwen in dat je weer terug zou komen. Je moet maar denken dat we diep in ons hart het fijn vinden om met jou in discussie te gaan, en dat we een beetje teleurgesteld waren dat we je niet meer zagen .

Slecht begin van een kwetsbare prille vriendschap, en misschien kunnen we opnieuw beginnen.

Welkom Dihya. Ook al zijn we het niet eens met elkaar, toch moeten we als mensen goed met elkaar om kunnen gaan, of elkaar eens flink de huid vol kunnen schelden. Dat kan ook...en dat lucht op. Maak van je hart geen moordkuil meisje, want dat doen wij ook niet.
Weet je, soms worden mensen waar je eerst een rot hekel aan hebt later je beste vrienden. Ik heb die ervaring wel eens gehad.

Trouwens, of je het geloven wil of niet...Mercator is in het echt een toffe kerel. Jammer dat je niet in de gelegenheid bent om hem eens echt te leren kennen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gegroet

Bericht door mercator »

Dihya schreef: Waarom vind jij moslims geestesziek en kan je dat toelichten? Wat is jouw mening over de islam.
Over Islam denk ik helemaal niks, het is een hoop hilarische flauwekul uit ver vervlogen eeuwen en uit een plaats waar wij hier in Europa niks mee te maken hebben. Islam en Koran zijn totaal irrelevant en oninteressant, zoals Geert Wilders zegt, haal de haat passages en het plagiaat van het OT en NT eruit en je houdt een flinterdun Donald Duck boekje over , beter kan het niet gezegd worden.
Problemen hebben we met MOSLIMS; lui die over-en oververtegenwoordigd zijn in de uitkerings/ctiminaliteits/vandalisme statistieken. Wat er juist in hun kop omgaat aangaande de dwaasheden uit het debiele Koran-boekje is hierbij totaal onbelangrijk.

Kort gezegd en in antwoord op je vraag: Islam is totaal oinnteressant, redelijk lachwekkend zelfs..., moslims daarentegen zijn een ongelooflijke pain-in-the-ass en een storende/overbodige aanwezigheid in een moderne kennisbeschaving.

Europa zou er zo veel beter uitzien zonder moslims. Best is ze allen te deporteren naar hun Mohammedaanse thuislanden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Gegroet

Bericht door Scarlatti »

mercator schreef:
Dihya schreef: Waarom vind jij moslims geestesziek en kan je dat toelichten? Wat is jouw mening over de islam.
Over Islam denk ik helemaal niks, het is een hoop hilarische flauwekul uit ver vervlogen eeuwen en uit een plaats waar wij hier in Europa niks mee te maken hebben. Islam en Koran zijn totaal irrelevant en oninteressant, zoals Geert Wilders zegt, haal de haat passages en het plagiaat van het OT en NT eruit en je houdt een flinterdun Donald Duck boekje over , beter kan het niet gezegd worden.
Problemen hebben we met MOSLIMS; lui die over-en oververtegenwoordigd zijn in de uitkerings/ctiminaliteits/vandalisme statistieken. Wat er juist in hun kop omgaat aangaande de dwaasheden uit het debiele Koran-boekje is hierbij totaal onbelangrijk.

Kort gezegd en in antwoord op je vraag: Islam is totaal oinnteressant, redelijk lachwekkend zelfs..., moslims daarentegen zijn een ongelooflijke pain-in-the-ass en een storende/overbodige aanwezigheid in een moderne kennisbeschaving.

Europa zou er zo veel beter uitzien zonder moslims. Best is ze allen te deporteren naar hun Mohammedaanse thuislanden.

HEAR HEAR! Ik onderschrijf deze mening volledig maar dan ook VOLLEDIG!!!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Gegroet

Bericht door H.Numan »

Dihya schreef:Waarom vind jij moslims geestesziek en kan je dat toelichten? Wat is jouw mening over de islam.
Hoi, en welkom.

Geen enkel probleem. Ik ben zelf streng Rooms opgevoed. Vergeleken met een gemiddeld mohammedaans gezin dus zeer liberaal.
Voor mij ouders stond het gewoon vast dat iedereen behalve Roomsen automatisch naar de hel gingen. Hele aardige mensen, verder. Prima buren. Maar ja, he? Ze waren protestant. Dus... helaas pindakaas. Later draaiden ze wel een beetje bij. Niet omdat ze minder Rooms geworden waren, maar meer omdat de kerk(en, meervoud) steeds minder aanhang kregen. Iets is tenslotte altijd beter dan niets. Dat komt mij redelijk gestoord over. Vergeleken bij de gemiddelde mohammedaan is het echter een zeer gematigde opvatting.

Want daar gaat de stoornis veel en veel verder. Vooral als mensen aangemoedigd worden door de overheid en weet ik hoeveel subsidiesponzen om hun mentale ziekte zo veel mogelijk de ruimte te geven.

Als een gemiddelde Nederlander zich voor 25% zou gedragen zoals de gemiddelde mohammedaan zich gedraagt... dan hebben we niet genoeg rechters en niet genoeg gevangenissen om ze allemaal in op te sluiten.

Want mijn ouders hielden hun geloof verder privé. Niemand die er verder last van had. Als mijn ouders hun religieuze verplichtingen naleefden vielen ze daar niemand mee lastig. Ze hadden een goed contact met hun buren - ondanks dat het protestanten waren.

Verreweg de meerderheid van mohammedanen in Nederland heeft bewust geen of in ieder geval zo minimaal mogelijk contact met Nederlanders. Dat zal deels cultureel zijn (geen interesse om Nederlands te leren, bijv.) maar wordt wel degelijk ondersteunt vanuit de religie. Mijn ouders zouden nooit zelfs maar gevraagd hebben om halal eten. (Gesteld dat de paus dit vereiste.) Dan zouden ze er zelf voor zorgen een religieus correct pakje brood mee te brengen.

En zo ging het tot in het zeer recente verleden ook bij de mohammedanen. Omdat ze wisten dat ze er niet mee weg zouden komen. Dat is helaas al lang volmaakt verleden tijd. Omdat er steeds meer toegegeven wordt aan mohammedaanse eisen, hoe absurd ook, worden die eisen steeds hoger. En absurder.

Als de Nederlandse overheid bewust de wet schendt om aparte loketten voor vrouwen & mannen te creëren, wat kan je dan verwachten? Lijkt me niet meer dan normaal dat je dan inderdaad openlijk gaat weigeren om handen te schudden. Goed voorbeeld doet immers goed volgen. En slechte voorbeelden nog veel meer.

Ik woon zelf niet meer in Nederland. Dat betekende dat ik me vanaf dag 1 heb aangepast aan de cultuur van het land waar ik nu woon. Dat wil niet zeggen dat ik alles mooi en prachtig vind daar. Verre van dat. Niemand die dat overigens verwacht. Maar ik ga er van uit dat ik me moet aanpassen aan het land waarin ik nu woon, en niet andersom. Dat wil niet zeggen dat ik automatisch Boeddhist wordt, of opeens me klem vreet aan loeiheet eten. Natuurlijk niet.

Je kan niet in een ander land je anker uitgooien en maar verwachten dat al die mensen zich aan jouw gaan aanpassen, omdat jullie dat ten ene male verrekken. In dat geval gaat de oorspronkelijke bevolking heel erg boos worden, en daar komt hoe dan ook een reactie op. Wilders is een nette, zeer beleefde vorm van die reactie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Probleem is dat jij geen benul hebt hoe het er hier aan toe ging voor de invasie van mohammedanen hier. Toen konden Hollandse meiden nog gewoon gezellig een dagje naar het zwembad zonder onder water aangerand te worden door hitsige moslimknaapjes wiens zussen alleen maar mogen zwemmen als de ramen van het zwembad van onder boven dichtgeplakt zijn. Ik kon in Gouda wonend gewoon mijn achterdeur open kon laten staan als ik even naar boven moest zonder dat mijn tas met geld en papieren uit de gang gepikt werd. Mijn zoon niet door een stelletje bandieten van zijn fiets moest afstappen om die ter plekke in te leveren. Niet dat die dat gedaan heeft, want hij heeft er twee een flinke opdonder gegeven en daarmee was de kous af. Hem werd wel nog even nageroepen dat ie een smerige racist was en zijn moeder (ik dus) een vuile vieze hoer.

Dan zou ik niet op mijn blote onderbeen gespuugd zijn vanuit een auto met Marokkaanse bestuurders en passagiers toen ik 's zomers voor het stoplicht stond te wachten. Dan zou de 14 jarige dochter van mijn vriendin voor datzelfde stoplicht niet van niet van achteren aan haar borsten beet gepakt zijn. Dan was ik nooit voor hoer uitgescholden omdat ik gewoon het zebrapad overstak toen daar een paar Marokkaanse ventjes op de fiets aankwamen en voor me op zij moesten. Dan had ik nog op dezelfde fiets als toen kunnen fietsen zonder die 3 anderen te moeten kopen omdat ik even vergeten was de schuur op slot te doen. Dan zouden die bewuste eerste kerstdag all Nederlanders in de wijk Korte Akkeren gewoon hun kerstdiner hebben kunnen nuttigen zonder dat er uren lang met luid toeterende auto's en scooters door de wijk geraced werd.

Zelfs toen was ik nog overtuigd dat het allemaal niet echt islamitisch kon zijn wat die ettertjes allemaal uitvraten en ben ik op zoek gegaan naar de ware islam, waarvan ik in mijn naïviteit overtuigd was dat het een soort van christendom plus was. Ik begon met de Koran te lezen. Mijn lieve hemel, ik heb nog nooit een schrijver van een boek zo van leer zien trekken tegen Joden, christenen en wat voor ansdersgelovigen dan ook. En dan worden wij hier voor racist uitgemaakt als we één vertogen woord over een moslim of de islam bezigen!! Om over angst aankweken voor de hel met alle verschrikkingen nog maar te zwijgen. Ik ben er echt dagen door van slag geweest. Ik kon mijn ogen niet geloven. God die ineens terug kwam van al Zijn beloften en zijn verbond met het Joodse volk en ineens vond dat er een nieuw "ras"' op moest staan die "zijn zuivere leer" zouden gaan volgen. Die Zijn eerder zo geliefde volk plotsklaps vergeleek met apen en varkens en te keer ging waar een viswijf nog een puntje aan kan zuigen. Jezus die daar weliswaar ook uit een maagd geboren was, maar verder niet veel meer heeft gedaan als van uit klei gemaakte vogeltjes levende exemplaren te toveren en als baby voor de kuisheid van zijn moeder op kwam. Door me meer te gaan verdiepen in de wortels van het christendom kwam ik er ras achter dat het vogeltjesverhaal rechtstreeks het apocriefe kinderevangelie van Thomas stamt. Dat de drie-eenheid van het christendom uit God de Vader, Jezus de Zoon en Moeder Maria bestond was tevens geheel voor mij. Ook hier weer een thema dat elders vandaan komt en wel van een afsplitsing van het christendom met maar een beperkt aantal aanhangers die alleen in de regio van Mohammed voorkwamen.

Toen maar te rade gegaan bij een islamitisch internetforum, waar ik al snel voor rotte vis uitgemaakt werd omdat ik in mijn onschuld kennelijk te kritische vragen ging stellen en me ging verweren omdat ik constant op een minne, laagharige manier aangevallen werd. Totdat ik mezelf moest bekennen dat alles daar geheel in overstemming was met wat de koran mij aan "goddelijks" had laten zien. Enfin, toen ik me op dezelfde manier ging verweren als ik aangevallen werd, volgde er al snel een ban. Over het liederlijke leven van de profeet van de islam wil ik verder maar zwijgen. Evenals dat het feit dat ik kan weerleggen dat de islam alleen op vreedzame manier over de wereld verspreid is “omdat al die volkeren zóóóó onder de indruk waren van de pracht en rechtvaardigheid van de islam dat men bij wijze van spreken op de drempel van de imams gelegen heeft om alsjeblieft bekeerd te mogen worden”. Ammehoela. Als je zoveel beschermingsbelasting (bescherming waartegen eigenlijk?) moet betalen dat er geen brood meer op de plank is, of als je kinderen geroofd worden om als slaaf verkocht te worden en je mag kiezen tussen de dood of bekering tot de “religie van de vrede” kijk je wel linker uit dan bij je eigen geloof te blijven. 80 Miljoen hindoes in India afgeslacht onder islamitisch bewind. Om nog maar niet te spreken van het aantal slaven dat verhandeld is. De grootste genocide uit de wereldgeschiedenis. Daar is de Armeense genocide uit begin vorige eeuw en de hele Holocaust van de tweede wereldoorlog nog maar peanuts bij.

Neem daarbij het feit dat er geen islamitisch land is dat niet gebukt gaat onder het juk van corruptie, nepotisme en in het ergste geval van publieke verminkingen, stenigingen, en meer van dat fraais ben ik ben autonoom, zelfstandig denkend mens tot de conclusie gekomen dat er niet goeds van de islam te verwachten is, noch dat dat ooit in de geschiedenis van dat geloof afgekomen is. En daar kan al jouw gestudeer van welke Arabische geschriften dan ook niets ten goede aan veranderen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gegroet

Bericht door mercator »

Dhana schreef:dat er niet goeds van de islam te verwachten is, noch dat dat ooit in de geschiedenis van dat geloof afgekomen is. En daar kan al jouw gestudeer van welke Arabische geschriften dan ook niets ten goede aan veranderen.
Daarom ook dat moslimisme een vorm van collectieve psychose moet zijn, want het gaat tegen alle observatie en morele instincten in. Moslims zijn door en door zieke wezens , in alle gradaties van matig aangetast(Achmed met de pet) tot hyper-gestoord(Osama bin Laden). Tja wat moet je er mee? Zolang ze gegroepeerd zijn in hun thuisgebieden-het gekkenhuis Mekka bijv.-heb je er niet zoveel last van, maar hier zijn er helaas al veel te veel om ze allemaal op te sluiten. We doen wel een poging-onze gevangenissen zitten voor 90 % vol met moslims-, maar het is een druppel op een hete plaat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef:dat er niet goeds van de islam te verwachten is, noch dat dat ooit in de geschiedenis van dat geloof afgekomen is. En daar kan al jouw gestudeer van welke Arabische geschriften dan ook niets ten goede aan veranderen.
Daarom ook dat moslimisme een vorm van collectieve psychose moet zijn, want het gaat tegen alle observatie en morele instincten in. Moslims zijn door en door zieke wezens , in alle gradaties van matig aangetast(Achmed met de pet) tot hyper-gestoord(Osama bin Laden). Tja wat moet je er mee? Zolang ze gegroepeerd zijn in hun thuisgebieden-het gekkenhuis Mekka bijv.-heb je er niet zoveel last van, maar hier zijn er helaas al veel te veel om ze allemaal op te sluiten. We doen wel een poging-onze gevangenissen zitten voor 90 % vol met moslims-, maar het is een druppel op een hete plaat.

Om maar niet te spreken over het onrustbarende hoge aantal schizofrene mannelijke en depressieve vrouwelijke moslims. Maar volgens een Marokkaanse psychiater is dat eerste te wijten aan het feit dat de mannetjes zo vreselijk gediscrimineerd worden bij de toegang tot uitgaansgelegenheden. Dan vraag je toch wel af of de ene schizofreen het niet opneemt voor al die anderen. Trouwens wat heeft een moslim te zoeken in een poel des bederfs waar kaffirmeisjes zonder begeleiding zo maar aan het dansen en een drankje nuttigen slaan? Ze tekenen al bezwaar aan als ze als vakkenvuller de slijterij-afdeling moeten bijvullen. Want foei!! Dat is alcohol en dat is haram!!! En met de verdiende centjes op naar het uitgaansleven. Getverderrie, kan het nog hypocrieter? :yuk:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

mercator schreef:
Dihya schreef:[ om op termijn met mijn man de hidjra te verrichten omwille van Allah subhana wa ta'ala en de soenah.
Ah ja je bent dus zo'n domme kip die zich laat opzitten door een invoermoslim met een leuk bruin velletje. Let wel op daar in Mekka hé, elk jaar worden daar de nodige Broeders en Zusters vertrappeld. Allamdoelillah!
Er staat hidjra, geen hadj. De hadj heb ik al hamdoullilah 4 jaar geleden al gedaan met mijn man en ik ben, zoals je ziet, niet vertrapt.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Gegroet

Bericht door BFA »

Dihya schreef:De hadj heb ik al hamdoullilah 4 jaar geleden al gedaan met mijn man en ik ben, zoals je ziet, niet vertrapt.
Ooooooh, wat een teleurstelling is dit. Dat je een man hebt.
Zijn matriarchale vrouwen niet polygaam? Houden die het niet met meerdere mannen?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Gegroet

Bericht door silkyboxershortXL »

Dihya schreef:Er staat hidjra, geen hadj. De hadj heb ik al hamdoullilah 4 jaar geleden al gedaan met mijn man en ik ben, zoals je ziet, niet vertrapt.
Wat mag ik me daarbij voorstellen? Feestelijk de weg volgend waarop Mohammed het failliet
van de "vredelievende Mekkaanse openbaringen" besefte en over ging tot de gewelddadige verovering van Medina?
Ik weet er niets anders van te maken. Kun je mij uitleggen wat daar spiritueel aan is?
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gegroet

Bericht door Ariel »

Dihya schreef:[ om op termijn met mijn man de hidjra te verrichten omwille van Allah subhana wa ta'ala en de soenah.
Naar welk land wil jij verhuizen Dihya ? Dat is toch hidjra ? Terug keren naar een Islamitische land?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Ariel schreef:
Dihya schreef:[ om op termijn met mijn man de hidjra te verrichten omwille van Allah subhana wa ta'ala en de soenah.
Naar welk land wil jij verhuizen Dihya ? Dat is toch hidjra ? Terug keren naar een Islamitische land?
Hidjra is inderdaad het terugkeren naar een islamitische land. We hopen volgend jaar ons te kunnen vestigen in Marokko.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gegroet

Bericht door Ariel »

Dihya schreef:
Hidjra is inderdaad het terugkeren naar een islamitische land. We hopen volgend jaar ons te kunnen vestigen in Marokko.
Je hebt gelijk als je dat graag wilt, en ik wens jullie heel veel succes toe, maar waarom denk je dat dat Allah welgevallig is?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Ariel schreef:
Dihya schreef:
Hidjra is inderdaad het terugkeren naar een islamitische land. We hopen volgend jaar ons te kunnen vestigen in Marokko.
Je hebt gelijk als je dat graag wilt, en ik wens jullie heel veel succes toe, maar waarom denk je dat dat Allah welgevallig is?
Omdat het haram is om een kafirland te wonen.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Gegroet

Bericht door naar boven »

Hidjra is natuurlijk niet terugkeer naar een islamitisch land.
Hidjra is verhuizen naar een gebied dat nog niet islamitisch is, teneinde het (geweldloos) te islamiseren.

Mohammed kon zijn verhaaltjes niet aan de Mekkanen kwijt en vertrok met zijn volgelingen naar Yathrib. Yathrib werd omgedoopt tot Madinat un-Nabi (de stad van de profeet): Medina. Die verhuizing, vestiging en islamisering wordt de hidjra genoemd.

De vestiging van moslim-immigranten in niet-moslimse landen teneinde daar te ijveren voor een transformatie naar een islamitische staat kan gezien worden als hidjra. Verhuizing naar een islamland niet.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gegroet

Bericht door Ariel »

Dihya schreef:
Ariel schreef:
Je hebt gelijk als je dat graag wilt, en ik wens jullie heel veel succes toe, maar waarom denk je dat dat Allah welgevallig is?
Omdat het haram is om een kafirland te wonen.
Ben jij van mening dat de kafir onrein is?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Dihya schreef:Omdat het haram is om een kafirland te wonen.

Dan vind ik ten eerste dat allah meer van onaardig zijn beticht kan worden dan ik.


Ten tweede zou ik het erg op prijs stellen als je dat aan alle hier wondende moslims kenbaar zou willen maken. Omwille van redenen zoals aangegeven in mijn laatste lange post.

Ten derde vind ik het een beetje bevreemdend dat het haram is om als moslim in een kaffirland te wonen, maar het kennelijk geen enkel probleem is om in een moslimland te gaan wonen waar corruptie, kinderarbeid en uitbuiting van de armen de orde van de dag is.

Ten vierde vind ik dat vooral moslimjochies zich hier haram gedragen ten aanzien van de kaffirbevolking.

Ten vijfde vraag ik me dan af waarom moslims dan niet gewoon op het arabisch schiereiland zijn gebleven, want het overgrote gedeelte daarvan heeft zich ten slotte op of andere manier eerst in een kaffirland gevestigd alvorens de plaatselijke bevolking tot bekering te dwingen,

Ten zesde vraag ik me af waarom het dan weer niet haram is om de verplichte reis naar Mekka te maken met geld verdiend in een kaffirland.

Zou je deze punten even willen beantwoorden of desgewenst van commentaar kunnen voorzien?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: Gegroet

Bericht door Navane »

Welkom, Dihya.

Inmiddels heb je al bemerkt dat de reacties hier wel eens een stevig karakter hebben. Een opmerking van jou vond ik erg interessant, namelijk:
Dihya schreef:Woowie, ik krijg een stortvloed aan reacties. Ik bedoel daarmee te zeggen dat het een uitdaging kan zijn om in deze maatschappij die onderhevig is aan gepolitieke veranderingen, de islam te ontarmen. Of geloven jullie niet in islamitisch reformisme, zoals deze er wel was in de 12e en 13e eeuw? Hoe verklaren jullie het dan dat de geleerden destijds in bijvoorbeeld het rijke Fes de islamitische hervormingen wel ondersteunden en scantioneerden, zoals de oude Arabische geschriften dit zeggen. Of spreken jullie de authentieke en oude geschriften, die nog altijd als naslagwerk te lezen zijn in de Universiteit van Fes, tegen.
Je zegt hier een aantal dingen tegelijk die het verdienen om toegelicht te worden.

Ik vermoed dat je in de eerste zin bedoelt: ...onderhevig is aan geopolitieke veranderingen... maar wat betekent: ...de islam te ontarmen?

Een andere vraag is: wat bedoel je met 'islamitisch reformisme' zoals dat er was in de 12de en 13 de eeuw? En om welke hervormingen zou het dan gaan?

Alvast bedankt voor je reactie.
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

Dihya schreef:
Ariel schreef:
Dihya schreef:[ om op termijn met mijn man de hidjra te verrichten omwille van Allah subhana wa ta'ala en de soenah.
Naar welk land wil jij verhuizen Dihya ? Dat is toch hidjra ? Terug keren naar een Islamitische land?
Hidjra is inderdaad het terugkeren naar een islamitische land. We hopen volgend jaar ons te kunnen vestigen in Marokko.
Raar dat een arabiste zelf niet op de hoogte is van de betekenis van "hidjra". Niet alleen als arabiste, maar als vrome moslima zou je toch minstens moeten weten dat het hier de zogenaamde vlucht van Mohammed naar de joodse stad Medina mee wordt bedoeld?

Ga je asiel aanvragen (de joden gaven Mohammed asiel, nadien hakte hij heel de stam in de pan (nou ja, de gracht)) in Marokko of een of ander islamitische noord afrikaans land? Sinds wanneer heet dat ook hidjra?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Gegroet

Bericht door H.Numan »

Dihya schreef:Omdat het haram is om een kafirland te wonen.
Schitterend! Wanneer precies donder je op?

Als het wonen in een kaffer land religieus niet correct is, waarom woon je er dan?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Circe, het is pas raar dat een niet arabisch sprekende denkt een arabisch sprekende de les te kunnen wijzen. Ik weet wel heel zeker dat je het woord hidrja niet eens fatsoenlijk kan uitspreken, maar hier denkt op een heuse apenrots te zitten. In de Arabische taal is hidjra emigratie. Hidjra zegt men in arabische landen tegen elkaar als ze gaan verhuizen en is afgeleid van het word Rahila wat nomaad betekent in het klassiek arabisch. Kortom, semantisch gezien betekent het gewoon verhuizen, maar de sacrale betekenis het inderdaad de verhuizing van de profeet vrede zij met hem naar Medina. Dat hoogmoedighe staat je niet en het is niet eens correct.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Plaats reactie