Islam en ufo's

Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

Vreemd en grappig artikel over de islamitische visie op ufo's. Net als bij christelijke fundi's zien ze ufo's als demonische verschijnselen, in dit geval dus djinns. Christelijke fundi's houden het meestal op 'gevallen engelen'. De naam van de auteur klinkt Westers; misschien een bekeerde moslim? Een paar jaar terug zag ik op een EO-uitzending een korte verhandeling over graancirkels die (met het bekende lijzige stemmetje) ook aan demonen werden toegeschreven. Dit soort mensen deden me denken aan de heksenjagers van weleer. En nu met de opmars van de Islam in het Westen lijken de Middeleeuwen weer te gaan herleven. Krankzinnig! Ik had het vroeger niet voor mogelijk gehouden dat er in het begin van de 21ee eeuw dit soort krankzinnige onzin geschreven zou worden. :turban:
The True Nature Of The 'UFO Entities'

By Gordon Creighton
Flying Saucer Review Vol. 29, No. 5
From George A. Filer [email protected]
11-29-00

One of the more curious features of the followers of the various religions is that, being so dogmatically certain that in their own particular little faith they already possess the whole truth about all things in Heaven and Earth, it almost never occurs to any of them to look elsewhere and find out what the followers of other religions may know or may have discovered. This is certainly a pity, for study of all the great world religions - and notably Islam one of the world's great religions - yields valuable clues as to the true nature of the "UFO Phenomenon" Islam knows, in fact, of the existence of three entirely separate and distinct species of intelligent beings in the Universe, and indeed can furnish surprisingly precise details regarding their natures and roles and activities. Angels, Men, and JINNS.

The first category is that of the Angels or Messengers. The second are Men, with planetary physical bodies assembled from the mineral and chemical elements of our Periodic Table. The third category, is the category of those beings created before man was who are referred to collectively in Arabic as Al-Jinn that means. "to hide or to conceal" indeed a very fitting derivation for the name of these creatures. Whereas the bodies of Angels are of light, the bodies of Al-Jinn consist of "essential fire", or "essential flame", or "smokeless fire", or "smokeless flame." It is specifically stated in the Qur'an (Surah XV, 26 and 27) that they were created before mankind and some scholars speculate these might be the "Pre-Adamic men" whose existence is hinted at here and there in the "Holy Bible." Western occultists have tried to describe them as ether, or as etheric or astral planes. I have also seen it suggested that some sort of plasma is indicated.) The Source of the Jinns is not very distant from us, yet at the same time somehow very far from us. In other words, on some other dimension, or in some other Space/Time framework, "right here", some other Universe that is here, behind Alice's mirror: "a mirror-universe on the other side of the Space-Time Continuum" as it has been neatly put by some investigators.

Although, the Qur'an (Koran) is not clear on this, it looks as though some of the Jinns could be fully physical and what we call extraterrestrials, while other species of them are of an altogether and finer sort of matter, corresponding to what various UFO investigators have tried to indicate by such terms as "ultraterrestrial" or "metaterrestrial". In thinking about these ideas, we might bear in mind the theory of the Russian philosopher P. D. Ouspensky regarding the possible existence of other, more subtle, levels of matter on which the elements of the Periodic Table of our own chemical world are repeated -- and, if I understand him aright, repeated more than once, on more than one level. The early writings of Dr. Meade Layne in the USA about the "Dense Etheric World" from which he maintained that the UFO entities and their craft originated should also be borne in mind. (His book The Coming of the Guardians, was published in 1958, and may prove to have been very important.) Certain of the benevolent Jinns may well be our "Guardians".

That there is some close affinity, or some link of destiny between Jinns and Mankind seems certain, for although the vast majority of the Jinns are devils, shaytans, nevertheless we are assured in the Qur'an that some among their many species are "goodies" and are capable of salvation. For it is specifically stated that Muhammad was sent as a Messenger to both Mankind and the Jinns, so that, in the Final Days, some of the Jinns will enter into Paradise, while the rest of them will be cast down into Hell. Their revelation to IBLIS, the Top Devil ( = "SATAN") is in general somewhat obscure. In the Qur'an Iblis is certainly described as a Jinn, but elsewhere in the Qur'an he is also described as an Angel. (Surely the explanation is that Iblis is that same high being, originally of Angelic status, who rebelled against God and is named in the Christian texts as "Lucifer") Had we the space, much more might be said about the Jinns and their doings, but only a brief account of their main characteristics can here be given. Their principal features, as listed below, are as I have gathered them from all the Muslim written and traditional sources that I have been able to consult over the past 15 years. The reader can see for himself the parallels with the reported features of UFO entities and can draw his own conclusions.

The Chief Characteristics of the Jinns are:

1. In the normal state they are not visible to ordinary human sight.

2. They are, however, capable of materializing and appearing in the physical world. And they can alternately make themselves visible or invisible at will.

3. They can change shape, and appear in any sort of guise, large or small.

4. They are able also to appear in the guise of animals.

5. They are inveterate liars and deceivers, and delight in bamboozling and misleading mankind with all manner of nonsense. (See the average Spiritualist séance for examples of their activities, and also the usual "communications" from UFO entities in close-encounter cases.)

6. They are addicted to the abduction or kidnapping of humans. (The Scotsman Robert Kirk, who wrote "The Secret Commonwealth" in 1691, evidently "knew more than was good for his health", and was killed by them.)

7. They delight in tempting humans into sexual intercourse and liaisons with them, and Arabic literature abounds with accounts of this kind of contact by mankind with both the "goodies" and the "baddies" among the Jinns. There are also even a considerable number of accounts of encounters between the "goodies" and famous Muslim saints.

In official Islam - and this cannot be over-emphasized - the existence of the Jinn's has always been completely accepted, even legally, and even to this day, in Islamic jurisprudence. The full consequences implied by their existence were worked out long ago. Their legal status, in all respects, was discussed and fixed, and the possible relations between them and mankind -- especially in relation to questions of marriage and property! - were seriously examined by jurists, as the greatest and most authoritative Western source, the Encyclopedia of Islam, confirms. Stories of sexual commerce between Jinn's and mankind have been of perennial interest to Arab readers, and it is important at this point to mention that in Chinese literature there is also a considerable tradition of this sort which awaits examination by Ufologists. The great Arabic literary catalogue known as the Fihrist, compiled in the year 373 of the Muslim Calendar ( = A.D. 995) by Muhammad bin Ishaq bin Abi Ya'qub al-Nadim al-Warraq al-Baghdadi, lists no less than sixteen works dealing with this theme. (Compare also the European occultists' records of sexual contact between men and female Sylphs, as well as the copious medieval Christian records relating to Incubi and Succabae.

http://www.rense.com/general5/truenature.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door Mahalingam »

Heel lang hebben de 'aliens' geprobeerd om met onbegrijpelijke graancirkels de mensen in het Westen iets duidelijk te maken. Wat dat is, daar is heel veel over geschreven.
Nu gaan ze het in Allahstan proberen. Met een klein verschil: het zijn nu rijstcirkels.
Ik denk niet dat het veel uit maakt.
Maar het productieverlies aan rijst wordt meer dan gecompenseerd door de toegangsgelden.
http://www.powned.tv/nieuws/raar/2011/0 ... irkel.html
Indonesië is in rep en roer vanwege een enorme graancirkel. Het kunstwerk is maar liefst zeventig meter wijd en de plaatselijke bevolking komt met duizenden tegelijk naar het dorpje Sleman op Java om het rijstveld te bekijken.

Dorpelingen vragen zelfs toegangsprijzen aan het publiek dat de bloemvormige graancirkel wil zien.

De Indonesiërs weten het zeker: dit is het werk van aliens. Het Indonesische instituut voor de ruimtevaart temperde de hooggespannen verwachtingen onmiddellijk. Volgens de astronomen is het uitgesloten dat buitenaardse wezens verantwoordelijk zijn voor de graancirkel.
Maar wie dan wel? Djinns? Er komt vast wel een Islam hotemetoot opduiken die verteld dat het werk van de Duivel is en/of een Joods complot.
Er is al een aanleiding voor Duivelse krachten:
Edo, a student from University of proclamation studying since 2006, died while falling down from a hill in Sleman area, Indonesia on tuesday at around 1.30pm. His intend was to see the phenomen of crop circles. The student died, because falling down from about 200 meters above ground and his head hit a rock.

His friend said that they wanted to witness the crop circle together after going up on Suru hill
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread655160/pg1
http://id.news.yahoo.com/antr/20110125/ ... 08abe.html
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

Wat me aan sommige sites zoals die van Xander opvalt en ook stoort is dat er naast goede informatie over de islamisering ook volstrekte nonsens op te vinden is die rechtstreeks van christelijke fundi’s afkomstig lijkt te zijn zoals deze paranoïde onzin over de eindtijd waarin ufo’s voor de zoveelste keer aangezien worden voor demonen. Dergelijke ideeën vind je ook bij evangelikalen en mensen die bijvoorbeeld in ‘Left Behind’ geloven. Wat kennelijk niet goed past in een naïef christelijk (en ook islamitisch) wereldbeeld wordt steevast als duivels gezien. Dat zie je ook met dat gezwam over ‘duivelse’ graancirkels (ook bij de EO). Het is trouwens bewezen dat die graancirkels gewoon bedrog zijn.
De UFO-misleiding en de Bijbel
Op 25 maart besteedden we aandacht aan het boek 'de UFO-misleiding' (3), waarin onder andere wordt uitgelegd dat de in de Bijbel voorzegde grote misleiding in de eindtijd wel eens heel goed kan bestaan uit de openlijke verschijning van UFO's en de bekendmaking dat 'aliens' de wereld komen redden van een zekere ondergang. Het ligt voor de hand dat deze wezens beweren van andere planeten uit het heelal afkomstig te zijn, maar bovenstaand verslag lijkt de lezing dat 'ze' uit een andere dimensie komen te onderstrepen.

Dit lijkt de in de Bijbel genoemde 'geestelijke wereld' te zijn, waar al in de tijd van Noach de 'gevallen engelen' uit afkomstig waren. Het lijkt er dan ook sterk op dat deze kwaadaardige wezens zich al minstens tientallen jaren opnieuw bezig houden met de mensheid en toewerken naar het moment waarop ze met behulp van de 'wereld verlosser' -de Bijbelse antichrist- de hele planeet in hun macht denken te kunnen krijgen. We bespraken al vaker dat veel signalen erop lijken te wijzen dat deze gebeurtenissen al vanaf 2012 zouden kunnen gaan plaatsvinden.

Xander

http://xandernieuws.punt.nl/?id=628429&r=1&tbl_archief=&" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islam en ufo's

Bericht door Dhana »

Het mooie van die graan- en dit geval van die rijstcirkel, is dat iedereen er zijn eigen ding op kan projecteren. Ben je overtuigd van buitenaards leven, zijn het aliens. Ben je een 21-12-2012 aanhanger, komen ze uit een andere dimensie die we kunnen ervaren na die datum. Ben je moslim zijn het djins. Ben je dogmatisch christen zijn het gevallen engelen. Ben je een inboorling komen ze van de goden. Heb je heen hekel aan mysteriën worden ze door menselijke grapjassen gemeekt. Zo kan de lijst oneindig lang worden. Zodra je een artikel leest over dit fenoneem, weet je na een paar zinnen al wat de persoonlijke overtuiging van de schrijver is en dat het artikel vanuit die overtuiging geschreven is. Het einige vaststaande feit is dat ze verschijnen en dat geen mens er achter kan komen hoe ze ontstaan.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

Ik heb destijds ook het een en ander over ufo’s gelezen en de christelijke ‘demonentheorie’ lijkt van geen kanten te kloppen. Het laatste boek wat ik er over gelezen heb was ‘Ontmoetingen’ (vertaling van Abduction) van John Mack, wat handelt over de zogenaamde ontvoeringen door/en contacten met buitenaardse wezens. Het schijnt het meest toonaangevende werk op dit terrein te zijn. Op de Universiteit van Harvard waar hij werkt, staat hij bekend als de ‘running gag’. Het bestuur van de universiteit laat hem echter ongemoeid. Toen ik het boek las vond ik dat het soms op een cryptische manier nog al ‘christelijk’ aan deed. Hier een paar voorbeelden van mensen die ontvoerd zijn en in het boek genoemd worden:

- ‘Voor Joe leken deze buitenaardse ontvoeringen, vooral zoals hij in deze sessie, op ‘overgangsriten, groeisprongen’ naar een ‘vollediger mens’. Als mens, zo vond hij, behoorde hij tot een ‘experiment dat verkeerd was afgelopen’, een aberratie binnen Gods schepping’ (blz. 152). Refereert dit naar de zondeval?
- Tijdens een hypnosesessie ging Paul terug naar zijn kindertijd. ‘Hij was ongeveer twaalf jaar en bevond zich in de kelder van zijn huis toen de nu volgende episode plaats had. “Ik vecht. Ik vecht in mijn eentje. Het ding dat tegen mij vecht, weet dat ik er ben, maar op de een of ander manier word ik beschermd, vermoed ik. Want het is niet in staat gewoon te voorschijn te komen en me af te maken. Ik denk wel dat het dat wil, ja zeker,” dacht hij toen het ding naar hem leek uit te vallen maar door een of ander beschermend schild werd tegengehouden, “Het wil wel, maar kan het niet. Het moet ’t op andere manieren doen. Het zal een poging wagen en me ontmantelen, stukje bij beetje... We hebben deze strijd al eerder gevoerd. Dat is de reden dat ik hier nog steeds ben. Het zegt dat het met iedereen zo vecht.” Het leek Paul een mythisch gevecht, alsof hij “oog in oog stond met de vernietiging die de schepping wil stopzetten (sommigen noemen het Satan),” zei hij. “Ik schreeuw het uit, maar geloof niet dat er iemand in de buurt is.”
In de duisternis bespeurde Paul een gloeiend, niet-menselijk wezen dat hem aanstaarde en dat hij ‘symbolistisch’ noemde. “Het heeft mensen in grote mate in zijn macht” en wilde hem ‘vernietigen’. Maar een ‘scheppende kracht’ die hem vasthield, voorkwam dat hij ‘verdwaalde’. Opnieuw ervoer hij een door zijn hele lichaam trekkende verlamdheid en hulpeloosheid. Maar het wezen kon hem niet doden, “omdat ik te veel weet over wie ik ben en waar mijn kracht vandaan komt. Het kan me niet doden.” De dood zou zich aandienen door ‘afzondering’, maar Paul was “via mijn rug verbonden door snoeren” die het wezen “probeerde door te snijden”. Paul zag in dat hij in symbolische termen sprak...’ over snoeren die delen van hemzelf met hem verbonden (blz. 174). Deze episode lijkt op een klassieke demonische verzoeking.
- ‘Ik liet Peter terugkeren naar zijn gevoelens over zijn oogonderzoek (aan boord van de UFO). Hij uitte nog meer verbolgenheid, en zei dat hij het gevoel had ‘voor iets te worden klaargestoomd.’ “Van kind af aan is dit al aan de gang.” Ik vroeg hem over zijn leidersrol, en hij sprak van een proces dat zich ‘door de hele wereld’ afspeelde waardoor ‘algemene kennis’ over het ontvoeringsproces zich ontwikkelde en hij zei dat hij een van de mensen was die zouden ‘opstaan’ en dat hij “geen moeite zou hebben met de mogelijkheid dat er buitenaardse wezens naar deze planeet zouden komen”. “Over heel de aardbol” zijn mensen ontvoerd geweest, zo zei Peter, en deze individuen, met name bepaalde leiders, zullen de schok helpen verminderen die zich zal voordoen wanneer de buitenaardse wezens zich manifesteren op Aarde” (blz. 214). Hier lijkt gerefereerd te worden aan de ‘opstanding’.
- ‘Peter (dezelfde als hierboven) had een visioen van een “Gouden Eeuw van leren en openheid en kansen”’ (blz. 237). Gaat het hier over de bijbelse Messiaanse tijd?

De verhalen in het boek gaan vooral over het kweken van een hybride mensenras dat na de ‘vernietiging van onze wereld’ de Aarde moet gaan bevolken. Het zijn vrijwel allemaal dezelfde verhalen over het aftappen van spermacellen en eicellen en ook het weghalen van foetussen bij vrouwen. Frappant is de aankondiging dat er een nieuwe wereld zal komen van voorspoed en geluk na de ondergang.

‘De buitenaardse wezens worden herkend als tussenpersonen of verbindingsentiteiten tussen de volledige belichaming van de mens en de oerbron van de schepping, ofwel God (in de zin van een kosmisch bewustzijn in plaats van een gepersonifieerd wezen). In dit opzicht worden de wezens door de ontvoerders soms wel vergeleken met engelen, of andere ‘lichtende wezens’ (met inbegrip van de ‘grijzen’)’ (blz. 61).

Er komt hier dus een heel andere en zelfs tegenovergestelde opvatting naar voren dan van de christelijke en islamitische fundi’s! :thinking:
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma apr 23, 2012 12:37 am, 4 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef:Er komt hier dus een heel andere en zelfs tegenovergestelde opvatting naar voren dan van de christelijke en islamitische fundi’s!
Het narratief lijkt een beetje anders, de opvatting blijft hetzelfde. Dat de mens het niet kan en alles aan krachten die hij niet kan begrijpen te danken heeft.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

Nou, hier kunnen de christelijke fundi's nog wat van leren! :shock: :?
Nation of Islam leider Louis Farrakhan over buitenaardsen en ufo’s

Een belangrijk onderdeel van Saviour’s Day, een feestdag van de Nation of Islam, was dit jaar een symposium over intelligente buitenaardsen op Aarde door een wetenschappelijk panel onder aanvoering van Jaime Maussan.

Nation of Islam leider Louis Farrakhan sprak met Jaime Maussan openlijk over het bestaan van vliegende schotels en buitenaards leven, toevoegende dat de Nation of Islam al het onderzoek zal ondersteunen.

In een afgeladen Stephens Convention Center in Rosemont in de Amerikaanse staat Illinois spraken ufologen uit Brazilië, Italië, Mexico en de Verenigde Staten tijdens de jaarlijke Saviour’s Day over het onomstotelijke bewijs dat we worden bezocht door intelligente wezens van buiten de Aarde en dat we aan het begin staan van een nieuwe wereld, een nieuw tijdperk.

De Nation of Islam heeft diep respect voor het onderzoek wat Jaime Maussan en zijn collega’s hebben gedaan en dat hij ondanks alle tegenslagen altijd is doorgegaan met het brengen van de waarheid. De sprekers konden geregeld rekenen op een staande ovatie. Farrakhan besloot de dag die in het teken stond van UFO’s met de woorden dat mensen nu opstaan en willen dat de waarheid bekend wordt gemaakt. Geen leugens meer, maar waarheid.

Er is een ‘nieuwe realiteit’ en een ‘nieuw volk’ wat weet van het bestaan van UFO’s, aldus Farrakhan. De presentatie werd besloten met een groet van goede vriend van Maussan en ufoloog Stanton Friedman die op dat moment aanwezig was bij het Internationale UFO Congres in Arizona.

Tijdens een interview (zie video onder) sprak de charismatische Louis Farrakhan opvallend openlijk over het UFO-fenomeen. “Veel regeringen hebben de informatie over buitenaards leven altijd geheim gehouden,” zo zei hij. “Maar onlangs hebben bepaalde regeringen besloten om de bevolking te informeren over de zogenoemde ongeïdentificeerde vliegende objecten.”

Maussan vraagt zich af of de tijd nu rijp is om de informatie vrij te geven. Farrakhan laat weten dat het irrelevant is of de elite vindt dat het tijd is of niet. De mensen kijken naar de hemel, zien massaal schepen en maken hier opnames van die via internet verspreid worden.

Eerst kwamen de autoriteiten nog weg met leugens en verzinsels, zoals moerasgas, weerballonnen, enzovoorts, maar mensen beginnen wakker te worden. Het is nu tijd, het manifesteert zich nu, zo waarschuwt de Nation of Islam leider. Dus nu kan men zich afvragen waar deze bezoekers vandaan komen, wie ze zijn, waarom ze hier zijn, waarom ze wereldwijd bij nucleaire wapeninstallaties worden gezien en hoe ze raketten kunnen uitschakelen, vertelt Farrakhan gepassioneerd.

De uiterst geavanceerde technologie die de schepen gebruiken maakt het voor Farrakhan duidelijk dat het nu meer dan tijd is dat de bevolking te weten komt waar deze schepen vandaan komen, wat hun doel is en wie erachter zitten, en dan kan men vervolgens zelf beslissen of men het fenomeen accepteert of ontkent.

Vervolgens is Maussan benieuwd of de Nation of Islam Washington zal vragen haar geheime documenten vrij te geven. Farrakhan laat weten dat het niet uitmaakt of de Verenigde Staten de files vrijgeven of niet, omdat de mensen steeds meer schepen in de lucht zien. Hij is verbaasd dat de autoriteiten nog stug blijven liegen terwijl miljoenen mensen de vliegende schotels in de lucht zien vliegen.

Ook al willen regeringen hun files vernietigen, ze kunnen nooit vernietigen wat mensen in de lucht zien. Waarom houden de Verenigde Staten zich volgens Farrakhan zo stil? Ze willen niet dat de bevolking erachter komt dat het de Verenigde Staten ontbreekt aan de intelligentie, de technologie en de vuurkracht om om te kunnen gaan met dit verschijnsel.

Tegen het einde van het interview dankt Louis Farrakhan Maussan uit het diepst van zijn hart voor het doorzettingsvermogen waarmee hij al die jaren de waarheid heeft gebracht terwijl hij lange tijd werd geridiculiseerd en tegengewerkt.

Farrakhan besluit met de mededeling dat het onderwerp nu niet meer belachelijk kan worden gemaakt omdat iedereen er inmiddels over spreekt en steeds meer mensen zelf bewijs in de lucht zien. "Hoe meer mensen het zien, hoe meer mensen weten dat onderzoekers als Maussan altijd de waarheid hebben gesproken."

De presentatiedag over buitenaards contact is terug te kijken op de website van de Nation of Islam.

http://www.niburu.nl/index.php?option=c ... &Itemid=25" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door Monique »

Waar heeft allah het in de koran over buitenaards leven?
Er staat niet eens in dat een binnenaardse eicel bestaat.... :roll2:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:
Pilgrim schreef:Er komt hier dus een heel andere en zelfs tegenovergestelde opvatting naar voren dan van de christelijke en islamitische fundi’s!
Het narratief lijkt een beetje anders, de opvatting blijft hetzelfde. Dat de mens het niet kan en alles aan krachten die hij niet kan begrijpen te danken heeft.
Dat is een opvatting die je veel ziet in de wereld van de ufologie. De aliens en hun ufo’s zouden een soort opvolgers zijn van de engelen en goden van weleer. Maar er bestaat echter ook een tegenovergestelde opvatting, namelijk dat de ufologische versie het origineel is en de verouderde, en naar de huidige inzichten, naïeve geloofsvoorstellingen een soort kopie i.p.v. omgekeerd. De verklaring hiervoor is dat de profeten en zieners van weleer de dingen die ze voor hun geestesoog zagen begrijpelijkerwijs niet goed konden begrijpen en zich daar iets bij voorstelden wat paste bij hun wereldbeeld. Hier een leuk voorbeeld van een Zuid-Amerikaanse(?) legende:
“Als de sterren de positie ingenomen hebben die voorspeld is, worden de Titanen gewekt en komen zij terug. De aarde zal opensplijten en uit kripten (de hel), die dieper zijn dan de wolken hoog, zal de wachter van het zegel groot worden als een Titaan en zal op de Crltul Thr gaan zitten. Het water zal komen, de aarde zal zich openen en de sterren zullen opgaan in een hemel van vlammen. De Titanen zullen afdalen uit hun universum aan de andere kant van de sterren. zij zullen alles wat leeft voor zich opeisen, zij die ons gemaakt hebben tot stof en vuur wat verteerd. Dit alles zal gebeuren als de reuzen weer opstaan, als de sterren de juiste positie hebben ingenomen, tenzij er iemand is die de zegelwachter tegemoet zal gaan en hem verslaan. Dan zal de wachter weer verstenen en de Titanen zullen in hun grote bol wachten totdat de sterren hun positie weer hebben ingenomen die voorspeld is...”
Het bovenstaande gaat o.a. over D-day :smile4: : de dag van de grote landing na de ondergang van de wereld. :ohmy2: Hetzelfde verhaal vinden we in andere bewoordingen in onze christelijke Bijbel:
En ik weende zeer, omdat niemand waardig was gebleken om de boekrol te openen of die in te zien. En een van de oudsten zeide tot mij: Ween niet; zie, de leeuw uit de stam Juda, de wortel Davids, heeft overwonnen om de boekrol en haar zeven zegels te openen. (Openb. 5:5)
....
...en de gehele aarde ging het beest met verbazing achterna, en zij aanbaden de draak, omdat hij aan het beest de macht gegeven had, en zij aanbaden het beest, zeggende: Wie is aan het beest gelijk? Wie kan er oorlog tegen voeren? ... En hem werd gegeven om tegen de heiligen oorlog te voeren en hen te overwinnen; en hem werd macht gegeven over elke stam en natie en taal en volk. (Openb. 13:4-7)
....
En ik zag, toen Hij het zesde zegel opende, en daar geschiedde een grote aardbeving en de zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed. En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgenboom zijn wintervijgen laat vallen, wanneer hij door een harde wind geschud wordt. En de hemel week terug als een boekrol, die wordt opgerold, en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt. (Openb. 6:12-14)
....
En ik zag de hemel geopend, en zie, een wit paard; en Hij, die daarop zat, wordt genoemd Getrouw en Waarachtig, en Hij velt vonnis en voert oorlog in gerechtigheid. ... En de heerscharen, die in de hemel zijn, volgden Hem op witte paarden, gehuld in wit en smetteloos fijn linnen. (Openb. 19:11-15) ... En ik zag het beest en de koningen der aarde en hun legerscharen verzameld om de oorlog te voeren tegen Hem, die op zijn paard zat, en tegen zijn leger. En het beest werd gegrepen en met hem de valse profeet, die de tekenen voor zijn ogen gedaan had, waardoor hij hen verleidde, ... (Openb. 19:19-20)
....
En ik zag een engel nederdalen uit de hemel met de sleutel des afgronds en een grote keten in zijn hand; en hij greep de draak, de oude slang, dat is de duivel en de satan, en hij bond hem duizend jaren, en hij wierp hem in de afgrond en sloot en verzegelde die boven hem, opdat hij de volkeren niet meer zou verleiden, voordat de duizend jaren voleindigd waren; daarna moest hij voor een korte tijd worden losgelaten. (Openb. 20:1-3)
“...totdat de sterren hun positie weer hebben ingenomen die voorspeld is...”

UPDATE!
Laatst gewijzigd door Pilgrim op vr sep 19, 2014 7:51 pm, 8 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door BFA »

En dan? Wat bedoel je nu?

De Aarde vergaat en dan komen Aliens.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:En dan? Wat bedoel je nu?

De Aarde vergaat en dan komen Aliens.
Nou ja, ik bedoel verder niets. Het is een soort mysterie. Ik wilde aleen aangeven dat er meerdere interpretaties mogelijk zijn wat betreft ufo's. :?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef:Het is een soort mysterie.
ik vind hier geen mysterie aan, eerder het mysterie wegnemen.
Het mysterie van de menselijke transcendentie, of de karakteristieke eigenschap die de duidt als: dier dat door zijn environment te veranderen het dier overstijgt.
Wil je dit wegnemen, en de mens terug in zijn dierlijke status werpen. UFO's is het makkelijkste wapen. De mens zijn obsessie met mysterie zal hem niet laten merken dat hij in zijn eigen vel aan het snijden is.
Nazi's, groenen, groepen die vinden dat er iets aan de menselijke maatschappij schort vallen makkelijk terug op UFO's om de mens de vruchten van zijn transcendentie te ontnemen en rechtvaardiging om de door de mens gebouwde maatschappij omver te werpen of te vernietigen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:UFO's is het makkelijkste wapen. De mens zijn obsessie met mysterie zal hem niet laten merken dat hij in zijn eigen vel aan het snijden is.
Nazi's, groenen, groepen die vinden dat er iets aan de menselijke maatschappij schort vallen makkelijk terug op UFO's om de mens de vruchten van zijn transcendentie te ontnemen en rechtvaardiging om de door de mens gebouwde maatschappij omver te werpen of te vernietigen.
Dat is misbruik van het ufo-mysterie. We weten gewoon niet wat ufo's zijn, maar ik heb er genoeg over gelezen om te weten dat ze bestaan. Iedere groep (ook nazi's, moslims en groenen) heeft er een mening over wat varieert van engelen, demonen en djins tot natuurverschijnselen en bedrog. Dat ufo's bestaan doet volgens mij geen afbreuk aan het vermogen van de mens om het dierlijke te overstijgen. :wink:

Overigens hebben mensen altijd al geloofd in leidinggevende en sturende bovenaardse krachten. Misschien hebben we daar juist het overstijgen van het dierlijke aan te danken i.p.v. omgekeerd. (Dit geldt niet voor de Islam natuurlijk en andere demonische krachten.)
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr jul 01, 2011 3:35 am, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door Monique »

Sorry hoor, maar dat gebazel over leidinggevende en demonische en bovenaardse krachten vind ik heel vermoeiend en ik kan er geen touw aan vastknopen.

Wat is er mis met stellen dat er misschien ufo's bestaan maardat neimand dat zeker weet endat ook niemand weet wat het is?
Waarom overal van die ingewikkelde dingen achter zoeken die ook geen verklaring zijn?

Ik persoonlijk heb geen flauw idee over ufo's ..maar....wanneer ik moet kiezen tussen de een of andere almachtige godheid en buitenaards leven dan vind ik dat laatste toch geloofwaardiger.......
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef: Dat ufo's bestaan doet volgens mij geen afbreuk aan het vermogen van de mens om het dierlijke te overstijgen.
Als ze zouden bestaan hoeft dit in wezen geen afbreuk te doen aan de menselijke transcendentie.
Waar hun bestaan wel afbreuk aan doet is: Het universum, alle sterren, alle planeten zijn van de mens, aan de mens gegeven. Indien UFO's bestaan zullen we moeten maken dat ze verdwijnen om geen afbreuk te doen aan wat van ons is.
Dit maakt dat het voor UFO's beter is dat ze niet bestaan. Toch niet in dit Universum.
Het kan zijn dat ze in het Multiversum ergens een gerechtigde plaats hebben. Wat we hier mee doen zijn problemen voor later.
Pilgrim schreef:Oveigens hebben mensen altijd al geloofd in leidinggevende en sturende bovenaardse krachten.
Het is voor de domme een mindere belediging dat de slimheid van een ander niet echt van die persoon zelf komt.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:Waar hun bestaan wel afbreuk aan doet is: Het universum, alle sterren, alle planeten zijn van de mens, aan de mens gegeven.
Kennelijk geloof JIJ ook in het oude christelijke dogma dat de mens de 'kroon der schepping' is. Wie zegt eigenlijk dat alle sterren en planeten in het heelal aan de mens toebehoren? Ook volgens de officiele wetenschap (die niet in Ufo's geloofd) is het waarschijnlijk dat er elders in het heelal leven bestaat. We zullen dit heelal dus moeten delen met andere wezens op andere werelden. Maar wat zou dat? Het heelal is toch groot genoeg?
BFA schreef:Indien UFO's bestaan zullen we moeten maken dat ze verdwijnen om geen afbreuk te doen aan wat van ons is.
Lijkt me lastig. :D Ze laten zich immers niet wegjagen.
BFA schreef:
Pilgrim schreef:Overigens hebben mensen altijd al geloofd in leidinggevende en sturende bovenaardse krachten.
Het is voor de domme een mindere belediging dat de slimheid van een ander niet echt van die persoon zelf komt.
Vraag ik mij af. Antisemitisme komt bijvoorbeeld voort uit afgunst jegens de o.a. uitverkoren positie van de Joden, hoewel die uitverkorenheid niet aan henzelf te danken is. :no1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef: Kennelijk geloof JIJ ook in het oude christelijke dogma dat de mens de 'kroon der schepping' is.
Neen, in 2001 A Space Odyssey.
Pilgrim schreef:Wie zegt eigenlijk dat alle sterren en planeten in het heelal aan de mens toebehoren?
2001 A Space Odyssey: Al this planets will be yours.
Pilgrim schreef:Ook volgens de officiele wetenschap (die niet in Ufo's geloofd) is het waarschijnlijk dat er elders in het heelal leven bestaat.
Waarschijnlijk is geen zekerheid voor dit leven. Die wetenschappers gaan al in de wolken zijn als ze een buitenaardse bacterie vinden. (Er zijn bacteries gevonden die de ruimte buiten het ISS konden overleven) Verder gaat die claim over leven op het ogenblik nog niet.
Pilgrim schreef: Lijkt me lastig. Ze laten zich immers niet wegjagen.
De UFO-ontwerpers weten nog niet met wie ze te doen hebben. Wacht maar tot ze hier achter komen, ze vliegen uit eigen beweging naar de andere kant van het Multiversum.
Pilgrim schreef: Vraag ik mij af. Antisemitisme komt bijvoorbeeld voort uit afgunst jegens de o.a. uitverkoren positie van de Joden, hoewel die uitverkorenheid niet aan henzelf te danken is.
Ben je daar zeker van? Al die nobelprijzen, al die ontdekkingen, al die artistieke prestaties in alle vlakken van de kunst, al die ... . Denk je dat de Joden daar niet zelf voor gezorgd hebben.

Neem dat je gelijk hebt, de Joden hebben dit niet aan zichzelf te danken. Heb je, je al eens afgevraagd hoe erg het anti-Semitisme in dit geval zou zijn.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Islam en ufo's

Bericht door naar boven »

Pilgrim schreef:Antisemitisme komt bijvoorbeeld voort uit afgunst jegens de o.a. uitverkoren positie van de Joden, hoewel die uitverkorenheid niet aan henzelf te danken is. :no1:
Die uitverkoren positie van de Joden is een zelfverklaarde uitverkorenheid. Christenen hebben die visie overgenomen omdat de bijbel ook hun boek is, waarbij ze merkwaardig genoeg vergeten/verontachtzamen wie de bijbel geschreven hebben.

Antisemitisme komt voort uit de algemene neiging om bepaalde groepen als zondebok te bestempelen en hoeft niet noodzakelijk met religie te maken te hebben..

Voor wat betreft de UFO's en superieure buitenaardse wezens: is er op dit gebied al iets veranderd sinds Erich von Däniken? Volgens mij niets.
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:
Pilgrim schreef:Wie zegt eigenlijk dat alle sterren en planeten in het heelal aan de mens toebehoren?
2001 A Space Odyssey: Al this planets will be yours.
Die film is inderdaad een ‘goddelijke’ openbaring, alleen had de geestverschijning van Bowman het alleen over de planeten in ons zonnestelsel en met name de manen van Jupiter, uitgezonderd die ene waar door die buitenaardse godachtige entiteit leven werd verwekt.
BFA schreef:
Pilgrim schreef:Lijkt me lastig. Ze laten zich immers niet wegjagen.
De UFO-ontwerpers weten nog niet met wie ze te doen hebben. Wacht maar tot ze hier achter komen, ze vliegen uit eigen beweging naar de andere kant van het Multiversum.
Denk je? Ook moslims vliegen op dit moment nog niet uit eigen beweging terug naar hun territoria, dus waarom zouden de ufo’s dat wel doen? Pas als ze zien dat de moslims van pure schrik dat gaan doen zullen zij het misschien ook doen.
BFA schreef:
Pilgrim schreef:Vraag ik mij af. Antisemitisme komt bijvoorbeeld voort uit afgunst jegens de o.a. uitverkoren positie van de Joden, hoewel die uitverkorenheid niet aan henzelf te danken is.
Ben je daar zeker van? Al die nobelprijzen, al die ontdekkingen, al die artistieke prestaties in alle vlakken van de kunst, al die ... . Denk je dat de Joden daar niet zelf voor gezorgd hebben.
Wel, laten we zeggen dat ze door hun ‘uitverkoren’ positie daartoe misschien gestimuleerd zijn.
BFA schreef:Neem dat je gelijk hebt, de Joden hebben dit niet aan zichzelf te danken. Heb je, je al eens afgevraagd hoe erg het anti-Semitisme in dit geval zou zijn.
Tja, daarom is het ook heel erg! Vooral bij groepen (nazi’s, slinksen en moslims) die ergens op de bodem van hun ziel aanvoelen dat ze juist NIET uitverkoren zijn. Vooral moslims leven in achterlijkheid en stompzinnigheid en worden daar in de vergelijking met het superieure Westen en het grandioze succes van Israël voortdurend mee geconfronteerd. Grote afgunst (en daaruit volgende haatgevoelens) is het gevolg!
naar boven schreef:
Pilgrim schreef:Antisemitisme komt bijvoorbeeld voort uit afgunst jegens de o.a. uitverkoren positie van de Joden, hoewel die uitverkorenheid niet aan henzelf te danken is. :no1:
Die uitverkoren positie van de Joden is een zelfverklaarde uitverkorenheid.
Maar dat zeggen ze toch niet? Ze zeggen dat in hun heilige boeken staat dat juist God hun uitverkoren heeft, of zijn ze zo bescheiden dat ze dat verzonnen hebben om geen afgunst te wekken? Wat helaas toch gebeurt.
naar boven schreef:Voor wat betreft de UFO's en superieure buitenaardse wezens: is er op dit gebied al iets veranderd sinds Erich von Däniken? Volgens mij niets.
Inderdaad niets, behalve dat er steeds meer mensen in geloven.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Islam en ufo's

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef:alleen had de geestverschijning van Bowman het alleen over de planeten in ons zonnestelsel
Alle planeten van dit universum. Heel duidelijk op het einde van de film.
Pilgrim schreef:uitgezonderd die ene waar door die buitenaardse godachtige entiteit leven werd verwekt.
Uitgezonderd Europa.
Dit maakt het juist een lachertje. Het is in Europa dat men sinds de oude Grieken weet dat het beste dat Goden voortbrengen het gevecht voor hun vernietiging is.
Goden zijn er om verslagen en onderworpen te worden. Dit is het Europese besef.
Van Europa de uitzondering maken is hetzelfde als zeggen: Pak me als je kan, op een beetje geraffineerder manier.
Pilgrim schreef: Denk je? Ook moslims vliegen op dit moment nog niet uit eigen beweging terug naar hun territoria, dus waarom zouden de ufo’s dat wel doen?
Beiden hebben het tot nu toe makkelijk. Er is nog niet teruggevochten.
Pilgrim schreef: Pas als ze zien dat de moslims van pure schrik dat gaan doen zullen zij het misschien ook doen.
UFO's gedragen zich nog niet arrogant.
Mohammedanen lopen over van arrogantie en hoogmoed. Zijn blind voor het aantal vijanden die ze maken en de haat die tegen hen losgeweekt wordt.
Het ogenblik dat dit tot hen doordringt, ze zullen snel weg zijn. Want ze zullen weten: is het niet goedschiks, dan is het kwaadschiks.
Als UFO's zich als Mohammedanen gedragen zullen ze ook eens tot het besef komen dat het beter toeven is in een ander universum, ver weg van hier.
Pilgrim schreef: Wel, laten we zeggen dat ze door hun ‘uitverkoren’ positie daartoe misschien gestimuleerd zijn.
Als ze tot dit gedrag gestimuleerd zijn of niet doet er niet toe. Het is het gedrag dat hun uitverkoren maakt.
Nazi's en linksen lachen met het besef van Goddelijke uitverkorenheid.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Islam en ufo's

Bericht door naar boven »

Pilgrim schreef:
naar boven schreef:Die uitverkoren positie van de Joden is een zelfverklaarde uitverkorenheid.
Maar dat zeggen ze toch niet? Ze zeggen dat in hun heilige boeken staat dat juist God hun uitverkoren heeft, of zijn ze zo bescheiden dat ze dat verzonnen hebben om geen afgunst te wekken? Wat helaas toch gebeurt.
Wie hebben die heilige boeken geschreven dan? Via de heilige boeken hebben de joden zich die status toegeëigend.
Pilgrim schreef:
naar boven schreef:Voor wat betreft de UFO's en superieure buitenaardse wezens: is er op dit gebied al iets veranderd sinds Erich von Däniken? Volgens mij niets.
Inderdaad niets, behalve dat er steeds meer mensen in geloven.
Niet meer dan in de glorietijd van Von Däniken. Het was toen (rond 1970) een hype en het is misschien nu weer een hype. Of, als het nu geen hype is, neemt het geloof in UFO's wellicht toe met de vboortschrijdende secularisering.
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

naar boven schreef:Wie hebben die heilige boeken geschreven dan?
Anoniem!
naar boven schreef:Via de heilige boeken hebben de joden zich die status toegeëigend.
En ik maar denken dat het juist bescheidenheid was. Getuigt het niet van bescheidenheid als je je uitverkorenheid niet aan je eigen prestaties toeschrijft?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Islam en ufo's

Bericht door naar boven »

Pilgrim schreef:En ik maar denken dat het juist bescheidenheid was. Getuigt het niet van bescheidenheid als je je uitverkorenheid niet aan je eigen prestaties toeschrijft?
Niet als je je uitverkorenheid toeschrijft aan de voorkeur van een opperwezen dat je zelf bedacht hebt. En niet als je die status vastlegt in heilige boeken die je zelf geschreven hebt.
RTFM
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

naar boven schreef:
Pilgrim schreef:En ik maar denken dat het juist bescheidenheid was. Getuigt het niet van bescheidenheid als je je uitverkorenheid niet aan je eigen prestaties toeschrijft?
Niet als je je uitverkorenheid toeschrijft aan de voorkeur van een opperwezen dat je zelf bedacht hebt. En niet als je die status vastlegt in heilige boeken die je zelf geschreven hebt.
Tja, zo zie jij het! Maar als ze dat opperwezen zelf bedacht hebben is er immers voor buitenstaanders ook geen reden om hier afgunstig op te zijn. Moslims denken immers ook dat ze superieur zijn en dus eigenlijk uitverkoren door Allah, maar ik ben er toch echt niet afgunstig op. Integendeel! Simpelweg omdat ik tot op de bodem van mijn ziel niets van de Islam geloof. Waarom zijn mensen dan wel afgunstig op de 'uitverkorenheid' van de Joden?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam en ufo's

Bericht door Pilgrim »

BFA schreef:
Pilgrim schreef:alleen had de geestverschijning van Bowman het alleen over de planeten in ons zonnestelsel
Alle planeten van dit universum. Heel duidelijk op het einde van de film.
Ik denk dat je de film 2010 bedoelt, wat een vervolg is van 2001. Ik heb hem nog op mijn dvd-recorder staan. Ik zal het nog eens een keer bekijken. Als dat er inderdaad staat is dat wel een flink staaltje hoogmoed. Jammer trouwens dat het begin van deze eeuw heel wat slechter begonnen is dan de futuristen destijds gedacht hadden. I.p.v. vliegende auto’s, huishoudrobots en kolonies op de maan zien we vrouwen met hoofddoeken in de straten. De grootste reactionaire kracht in de geschiedenis van de mensheid heeft voet aan de grond gekregen in Europa en, net als in de Koude Oorlog, bevinden we ons weer in gevaar. En dan te bedenken dat ik in de jaren zeventig naar deze tijd heb uitgezien. :(
BFA schreef:
Pilgrim schreef:Denk je? Ook moslims vliegen op dit moment nog niet uit eigen beweging terug naar hun territoria, dus waarom zouden de ufo’s dat wel doen?
Beiden hebben het tot nu toe makkelijk. Er is nog niet teruggevochten.
Zo, en wanneer zullen we dat dan gaan beleven? Op ufo’s is trouwens destijds geschoten door straaljagers zonder dat het iets uithaalde. Ufo’s speelden zelfs kat en muis met de straaljagers. In het buitenland is er ook op moslims geschoten, maar het resultaat is tot op heden matig.
BFA schreef:
Pilgrim schreef:Wel, laten we zeggen dat ze door hun ‘uitverkoren’ positie daartoe misschien gestimuleerd zijn.
Nazi's en linksen lachen met het besef van Goddelijke uitverkorenheid.
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn. Van Hitler is bekend dat zich ergerde aan die goddelijke uitverkorenheid van de Joden. Hij vond dat juist het Duitse volk uitverkoren was. Er konden niet twee uitverkoren volken zijn zei hij. Ik herinner ook een Russische minister (weet zijn naam niet meer) die tijdens de Koude Oorlog de vraag kreeg toegeworpen door een Jood waarom hij hen zo haatte. Zijn antwoord was: “ Ik geloof niet in God of de hemel, maar als dat toch waar is begrijp ik niet waarom u daar wat dichter bij God mag zitten dan ik”. Een soort spirituele afgunst dus. Idioot als je er goed over nadenkt. En als je er nog meer over nadenkt moet je tot de conclusie komen dat die Russische minister diep in zijn hart kennelijk wel in God geloofde, ook al zei hij dat atheïst was, anders zou hij immers niet afgunstig zijn op de bevoorrechte goddelijke positie van de Joden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie