Gegroet

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Dihya schreef: Je zal wat beter moeten lezen, dan had je namelijk geweten dat mijn reactie een tegenreactie was op haar hoogmoedigheid. Waarom spreek jij haar niet aan op haar hoogmoedigheid? Is dat omdat zij een soortgenoot is en ik een moslima? Het was Circe die dacht het beter te weten en dacht me de mond te kunnen snoeren door te zeggen dat ik als arabiste het woord hidjra verkeerd gebruikt heb. Hierop antwoordde ik met dat zij hoogtswaarschijnlijk het woord niet eens kan uitspreken, maar toch denkt mij te kunnen verbeteren. Wie is in deze nou hoogmoedig? Wees eens objectief en trek een niet-moslim niet voor, louter omdat het een niet-moslim is. Ik weet niet wie je bent, maar jij bent vanaf het begin al erg hoogmoedig jegens me geweest en denkt dat je heel wat bent. Bah.

Je hebt zelf echt niet in de gaten hoe arrogant en beledigend jezelf bent, geloof ik. Alleen de drie woordjes al: IK als arabiste.. Om maar niet te spreken van het feit dat je hier niet in dit kaffirland zou mogen wonen. Je hebt hier je opleiding kunnen doen. Geld verdiend zodat je naar Mekka kon gaan en dan zeg je maar even zo tussen neus en lippen door dat het hier haram voor je is. Enig idee hoe beledigend dat is? Je hoeft niet op je knieën te liggen uit dankaarheid, maar je hebt hier precies dezelfde kansen gekregen als ieder Nederlander. Je kan rustig zonder dat er stenen naar je hoofd gegooid worden naar de moskee gaan. Je kinderen zouden hier hetzelfde behandeld worden en dezelfde kansen krijgen als ieder ander Nederlands kind. Je krijgt dezelfde medische zorg en je kan melding maken in geval van discriminatie. Je hoeft hier geen beschermingsbelasting te betalen. Kortom je hebt precies dezelfde status en rechten als iedere andere burger. Vertel mij eens of ik dat als kaffir ook allemaal zou krijgen als ik een hallalland onder de islamitische sharia zou vallen.

Ik ben in Marokko geweest, Dihya. Ik heb in dat hallalland gezien hoe kinderen van nog geen tien jaar moeten werken en meer slaag dan loon van de baas krijgen. Kinderen horen niet tot 's avonds laat als werkslaafje uitgebuit te worden. Kinderen horen niet te moeten bedelen op straat.Er hoort ook voor oude en invalide mensen gezorgd te worden. zodat ook niet die hoeven te bedelen. En dan heb jij de hoogmoed om dit land een haramland te noemen en is Marokko halal?? Is het wel hallal om een kaffir toerist 30 dirham te laten betalen voor een kopje koffie van nog geen 10 dirham? Ben jij ooit zo afgezet in een restaurant hier in dit kaffir land? Heb hier ooit een ambtenaar persoonlijk moeten betalen om je paspoort te verlengen? Ben je ooit op de weg aangehouden door een politie-agent die zijn hand ophield waar je een paar euro in moest stoppen voordat je weer door mocht rijden? Heb jij hier ooit een jochie van twee turven hoog een draai om z'n oren zien krijgen omdat die zo hard en tot laat in de avond als afwasslaafje moest werken en van pure vermoeidheid een bord uit zijn handen liet vallen? En dan heb jij de hoogmoed om dit land haram te noemen en Marokko halal!! Je mag dan gestudeerd hebben maar als mens ben je wat mij betreft zwaar gedoubleerd. En als jij dat hoogmoedig van me vindt, heb ik zwaar lak aan die mening.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Gegroet

Bericht door Monique »

Ik snap niet waarom moslims zich zo opwinden over een Wilders (vzmh) die moslims weg wil hebben.
Onze verheven uiterst intelligente moslima van ffi heeft ons duidelijk gemaakt dat verblijf in een kafirland haram is.
Ze moeten Wilders (vzmh) dus op hun blote knieën danken...... worthy:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gegroet

Bericht door mercator »

Ik heb het allemaal niet gevolgd wat die hooggeleerde "Arabiste" kwam vertellen, het is allemaal zo dejà vue, telkens weer een illustratie van wat ik de "moslim paradox" noem: de enorme kloof tussen het enorm opgeblazen ego en de reële prestaties van de Mohammed-aanbidder.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

Dihya schreef:
circe schreef:
Dihya schreef:Circe, het is pas raar dat een niet arabisch sprekende denkt een arabisch sprekende de les te kunnen wijzen. Ik weet wel heel zeker dat je het woord hidrja niet eens fatsoenlijk kan uitspreken, maar hier denkt op een heuse apenrots te zitten. In de Arabische taal is hidjra emigratie. Hidjra zegt men in arabische landen tegen elkaar als ze gaan verhuizen en is afgeleid van het word Rahila wat nomaad betekent in het klassiek arabisch. Kortom, semantisch gezien betekent het gewoon verhuizen, maar de sacrale betekenis het inderdaad de verhuizing van de profeet vrede zij met hem naar Medina. Dat hoogmoedighe staat je niet en het is niet eens correct.
Als je dan toch gewoon "verhuizen" bedoelt op een Nederlandstalig forum, waarom verwijs je dan naar de sacrale betekenis? Beetje ridicuul toch?

en waar haal je het uit dat het niet is toegestaan om in een ketters land te wonen? Mohammed raadde het toch juist aan om zoveel mogelijk gebied te gaan veroveren, tot heel de wereld voor Allah was?
Niet dat ik het niet aan te raden vind om terug naar jullie paradijselijke heimweelanden te vertrekken hoor, maar waarom maak je daar nu zo'n ingewikkelde bedoening van?
Mag ik ook al niet zelf bepalen met welke woorden ik wil typen? Wil je dat voor mij gaan bepalen?

Kan je me enig bewijs leveren waarin Mohammed dit gezegd zou hebben? Naar mijn weten is het haram om in een niet-islamitisch land te wonen en dient elke moslim, als zij de middelen daar toe hebben, ( ja daar komt ie weer) de hidjra te verrichten.
Om te beginnen: zoals Numan je reeds aanraadde: lees je eigen korannetje eens, daar staat een half hoofdstuk hoeveel extra paradijspunten je als muzelman krijgt als je mee naar vijandig gebied trekt om daar de mensen aan Allah te onderwerpen. Dat is ineens goed voor 50 hoeren per rit. Vrouwen moesten nu wel thuisblijven en de roversbuit bijhouden, dus het kan gerust zijn dat de muzelvrouwen niet meemochten (de mannetjes konden hun zakjes gerust leegschudden in de pas geroofde vrouwen van de stammen die ze hadden overvallen (zie je eigen koran: mannetjes mogen neuqen met alles wat hun rechterhand bezit (zelfs hun jongeling slaven... die gaan ook mee naar het hoerenparadijs).

U ziet, ik heb mijn taalgebruik bloemrijker gemaakt en aangepast aan het niveau van een middeleeuwse geitenhoeder die buiten de stand van de maan en de kwaliteit van de faecaliën van zijn geiten, zich enkel van scheldwoorden kan bedienen en dat "communicatie" noemt. Geef mij dan maar liever woordkunstenaars als Oscar Wilde (ooit van gehoord? nee zeker? was een homosexuele ongelovige hond).

Het moet je natuurlijk tegenvallen dat je dit uitschot niet wegkrijgt. Nu weet ik in feite nog steeds niet wat je zodanig stoort. Ik heb je voorouderlijke pre-islamitische Amazigh cultuur de hemel ingeprezen (ondertussen verdwenen en dankzij jou (fiere amazighia) en de jouwen die meeheulen met de arabische kolonisatoren binnenkort zelfs niet meer vermeld in de analen van de geschiedenis). Ik vraag me trouwens af waarom je in Nederland een cursusje arabisch gaat volgen? Om je terugtocht naar het heimweeland te vergemakkelijken? Waarop wacht je? tot je voldoende uitkering hebt bijeengeschooid om ginds als "succesvolle" migrant een beetje te gaan showen? Mij niet gelaten.

Heb je nog andere arabische woordjes die je graag gebruikt? WC pot? televisie? computer? auto? het is maar dat wij achterlijke nederlandstaligen je dan zouden kunnen begrijpen als je deze woorden niet in het Nederlands kan plaatsen.
Het valt me op dat ook Nederlandse en Vlaamse bekeerlingen zich ineens beginnen te bedienen van arabisch klinkende geluiden om eenvoudige nederlandstalige begrippen mee aan te duiden. Is dat één van de eerste tekenen van degradatie na hun bekering? Ik heb namelijk de indruk dat het zuiver volgen van de leer van een tumorpatient ook wel tot gelijkaardige verschijnselen kan leiden. Al zelf ondervonden?

Ken je nog andere talen waar je wel iets mee kan doen in Europa? of nee zeker, jij hebt dat niet nodig, je gaat toch hidrajen hé?

------------------

@ Pilgrim: ik ben undercovermod man!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

ho ja, graag je hoogstaande en onderbouwde mening over de uitspraak van uw profeet; Mohammed vond namelijk dat zijn vrouwelijke volgelingen een mankement 'deficiency' (versta je dat?) aan hun hersenen hadden. de hersenen van zijn vrouwelijke volgelingen fungeerden niet naar behoren vond hij. Daarom moesten ze met twee zijn om te getuigen. Ze krijgen ook maar de helft van de erfenis die hun broer ontvangt. Ben jij ook zo'n "halve-gare" (vast een woord dat we van de arabieren hebben geleerd).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Gegroet en een goede morgen, Circe. Zullen we samen een gezelig keer gaan uitschotten? Of is het schot uiten?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

we moeten ons niveau dringend gaan opkrikken Dhana:

uitschot (Nederlands) = pislik (in het Turks)

zou dat al goed zijn?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gegroet

Bericht door mercator »

Hoewel ze erover zullen liegen als het hen gevraagd wordt, beschouwen moslims alle niet-moslims wel degelijk als uitschot, net goed om voor hen te werken en hun uitkeringen op te hoesten. Er wordt altijd groot misbaar gemaakt van de "discriminatie" die de Duitsers die arme Joden oplegden in de jaren 30 en 40, maar dat is niets vergeleken bij de haat die moslims tegenover ons koesteren. Met dat verschil dan nog dat de Duitsers wel degelijk een rijke en veelzijdige cultuur hadden, en moslims nog nooit in de 1400 jaar dat ze de aardbodem ontsieren iets hebben gepresteerd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gegroet

Bericht door mercator »

circe schreef: pislik (in het Turks)
Daar zijn we dus nu mee bezig aangaande die komkommers waar moslims op gezeken hebben :D ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Gegroet

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Er wordt altijd groot misbaar gemaakt van de "discriminatie" die de Duitsers die arme Joden oplegden in de jaren 30 en 40, maar...
Wat bedoel je met die aanhalingstekens? :shock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

komaan Pilgrim! je wil toch niet beweren dat de joden - net zoals onze moslimmedeburgers beweren - "gediscrimineerd" werden???? Als eufemisme kan dat tellen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

circe schreef:we moeten ons niveau dringend gaan opkrikken Dhana:

uitschot (Nederlands) = pislik (in het Turks)

zou dat al goed zijn?


Leer me dan wel dat goed uit te spreken? Als ik ooit Turken ga uitschelden wil ik dat wel op niveau doen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: Gegroet

Bericht door Navane »

Dihya schreef: Je zal wat beter moeten lezen, dan had je namelijk geweten dat mijn reactie een tegenreactie was op haar hoogmoedigheid. Waarom spreek jij haar niet aan op haar hoogmoedigheid? Is dat omdat zij een soortgenoot is en ik een moslima? Het was Circe die dacht het beter te weten en dacht me de mond te kunnen snoeren door te zeggen dat ik als arabiste het woord hidjra verkeerd gebruikt heb. Hierop antwoordde ik met dat zij hoogtswaarschijnlijk het woord niet eens kan uitspreken, maar toch denkt mij te kunnen verbeteren. Wie is in deze nou hoogmoedig? Wees eens objectief en trek een niet-moslim niet voor, louter omdat het een niet-moslim is. Ik weet niet wie je bent, maar jij bent vanaf het begin al erg hoogmoedig jegens me geweest en denkt dat je heel wat bent. Bah.
Volgens de WIkipedia betekent Hidsjra alleen de vlucht van de profeet van Mekka naar medina, zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Hidjra.

Als Dihya andere betekenissen van dit woord kent, zal ze daar nu mee moeten komen, anders geeft ze in feite haar ongelijk toe.

Los van de vraag hoe het woord uitgesproken moet worden. Iemand die het niet goed kan uitspreken, kan toch goed weten wat het betekent. De twee dingen hebben niets met elkaar te maken.

Dus Dihya...
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

mercator schreef:Hoewel ze erover zullen liegen als het hen gevraagd wordt, beschouwen moslims alle niet-moslims wel degelijk als uitschot, net goed om voor hen te werken en hun uitkeringen op te hoesten.

Ja en als ze een ook maar een koekkruimeltje van eigen deeg krijgen, schreeuwen ze moord, brand en discriminatie. De grootste rascist uit de geschiedenis is nota bene, allah. Nu is het al zover dat we te vies zijn om tussen te wonen en moer er naar een "halal"land verhuisd worden. Ik hoop dat we hier het eerste teken hebben gezien van een nieuwe trend op dat gebied die zich nog jaren zal voortzetten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Gegroet

Bericht door Eliabe »

Dihya schreef:
Eliabe schreef:Welkom.
Dihya schreef: Ik ben een jonge en frisse 25-jarige vrouw van Marokkaanse afkomst
Wat versta jij onder fris??
Hallo Eliable. Dankjewel voor je welkom. Met fris bedoel ik een vrouw vol energie en altijd opzoek naar uitdagingen. Nou, als je nog meer vragen hebt dan hoor ik dat wel. Oke?
Dank je.

Welke talen spreek je? Arabisch of Berbers?
Welke uitdagingen zoek je? Is dat het uitdragen en verdedigen van de islam of zoek je ook maatschappelijke uitdagingen?
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Gegroet

Bericht door H.Numan »

Ik zeg bij deze ave atque vale (voor altijd vaarwel) tegen Dihya, want ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand met haar eeduukaasjie ("arabiste") en superieure afkomst ("Macaca sylvanus") en niet te vergeten hoog ontwikkelde geloof ("allaaf!") zich op dit forum thuis zal voelen.

Dus van mij de allerbeste wensen bij je verhuizing naar het beloofde zand. Veel succes daar, en donder aub zo snel mogelijk mijn land uit.

Afbeelding

Afscheidsvraagje aan Dihya: Als je bij je introductie al zo'n opvallende afkeer en walging hebt van Nederland en de Nederlanders, wat verwachtte je eigenlijk?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Gegroet

Bericht door Dhana »

Ik denk niet dat we nog wat van Dyhia zullen vernemen, Numan. Die is op hoogwaardig niveau haar wonden aan het likken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

Ik heb in feite een beetje te doen met Dihya. Ze laat me vooral denken aan iemand met een zeer laag zelfbeeld dat ze dan middels opgeklopte fantasieën probeert op te krikken. Blijkbaar nooit geleerd om normaal en assertief haar mening te mogen verkondigen (ze moet vooral onderdanig zwijgen) gedraagt ze zich als een puberaal iemand die vanachter de anonimiteit van haar PC scherm meent de hele wereld te kunnen schofferen om zo haar eigen onmacht te maskeren.

Ze had ons allen kunnen overtreffen moest ze haar eigen Amazigh cultuur komen beschrijven, een zeer hoogstaande matriarchale cultuur die deels de islamisatie heeft kunnen weerstaan (de taal hebben ze alvast proberen de behouden). Ze had ons de voordelen van de kennis van Arabisch kunnen aantonen (zoals Dutch al verschillende malen deed), ze had ons kunnen vertellen waarom ze besloten hadden om terug te keren naar het heimweeland..... maar nee, niks van dit alles.

Het enige wat deze "frisse fiere amazighia" blijkbaar kon doen was een arabisch woordje gebruiken in een zin waar vier of meer Nederlandse woorden voor bestaan (terugkeer, verhuis, remigratie, vertrek, ....). Het feit dat hier mensen waren die beter wisten dan zij waar hidjra voor stond, was al een eerste tik. Bij het feit dat ze geeneens wist dat haar eigenste profeet zijn volgelingen had aangespoord om vooral jihad te gaan plegen in landen van de ongelovigen (hoezo? verboden in die landen te gaan wonen?) viel ze compleet door de mand.

Verder kon mevrouw de arabiste blijkbaar niks méér doen dan wat mensen te gaan schofferen en beginnen schelden. Blijkt eigen te zijn aan de huidige berbervrouwen, ik heb het nog al eens meegemaakt. Bij een opmerking van mijnentwege dat mevrouw beter Nederlands kon spreken met haar zoontjes, krijste ze de hele supermarkt bij elkaar. Dat is de enige taal die de vrouwen ondertussen mogen gebruiken, ofwel zwijgen ofwel even alle frustratie wegschelden en dan terug onder hun schulp kruipen. Niemand die luistert naar hun scheldpartijen.

En dat deed ze dus, arabiste Dyhia.
Zielig is het.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Gegroet

Bericht door mercator »

circe schreef:IBij een opmerking van mijnentwege dat mevrouw beter Nederlands kon spreken met haar zoontjes, krijste ze de hele supermarkt bij elkaar.
Dat is het fameuze ululeren, een vreselijk irritant hoog gekrijs dat moslimwijfjes plegen te produceren in staat van opwinding. Bij de begrafenis van een Martelaar bijv. komt er altijd geüluleer bij te pas.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Gegroet

Bericht door Manon »

mercator schreef:
circe schreef:IBij een opmerking van mijnentwege dat mevrouw beter Nederlands kon spreken met haar zoontjes, krijste ze de hele supermarkt bij elkaar.
Dat is het fameuze ululeren, een vreselijk irritant hoog gekrijs dat moslimwijfjes plegen te produceren in staat van opwinding. Bij de begrafenis van een Martelaar bijv. komt er altijd geüluleer bij te pas.
neenee, het was écht krijsen. In het Nederlands zelfs. Dat ze zelf kon beslissen in welke taal ze haar kinderen ging opvoeden. Daarop heb ik dan maar rustig geantwoord: "ha! u spreekt wèl Nederlands mevrouw, dàt is goed! Maar kom dan niet zeuren als uw kinderen niet kunnen volgen in de klas".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Men is hier niet respectvol terwijl ik hier in vrede ben gekomen om jullie de ware islam te tonen. Hidrja is verhuizen in het arabisch en het is toch te gek voor woorden dat jullie het beter denken te weten? Niet omdat ik arrogant ben, maar het is toch logisch dat iemand die het arabisch spreekt en bestudeerd heeft het ook beter kan dan iemand die geen woord arabisch ( wellicht op wat losse ingeburgerde islamitische termen na). Het is toch logisch dat een Nederlander beter Nederlands spreekt dan een Amerikaan die hier net 1 jaar woont? Dat is niet arrogant, maar gewoon realiteitsbesef.

Gedurende mijn opleiding viel het al gauw op dat islam hier anders beleefd wordt. Vrij logisch, iedere Nederlandse universiteit die van de regering subsidie ontvangt krijgt een lespakket aangeboden waaruit moet worden onderwezen. Ik heb er islam moeten leren wat van de Nederlandse overheid kwam: een verknipte, verdraaide, onware versie van de Islaam vanuit Nederlands perspectief. Dat is ook hetgeen ik jullie verwijt, het verknipte beeld hebben van de islam.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Eliabe schreef: Dank je.

Welke talen spreek je? Arabisch of Berbers?
Welke uitdagingen zoek je? Is dat het uitdragen en verdedigen van de islam of zoek je ook maatschappelijke uitdagingen?
Ik spreek zowel arabisch als berbers.

Mijn uitdaging momenteel is het realiseren van de verhuizing naar een islamitisch land. Oh ja, iedereen roept hier dat het vreemd en er is ook al geroepen dat moslims door de profeet, vrede zij met hem, opgeroepen is zich te verbreiden om zo de islam te verspreiden. Hoe valt dit te rijmen met de verplichte hidjra naar een islamitisch land voor elke moslim? En ik heb nog geen enkel bewijs gezien, op wat reacties na waarin gezegd is dat ik de koran eens moet lezen. Kan iemand heel precies een aya aanduiden waarin het expansionisme wordt aangemoedigd? Of blijft het bij holle frasen van Circe, Dhana en de rest.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Navane schreef:
Dihya schreef: Je zal wat beter moeten lezen, dan had je namelijk geweten dat mijn reactie een tegenreactie was op haar hoogmoedigheid. Waarom spreek jij haar niet aan op haar hoogmoedigheid? Is dat omdat zij een soortgenoot is en ik een moslima? Het was Circe die dacht het beter te weten en dacht me de mond te kunnen snoeren door te zeggen dat ik als arabiste het woord hidjra verkeerd gebruikt heb. Hierop antwoordde ik met dat zij hoogtswaarschijnlijk het woord niet eens kan uitspreken, maar toch denkt mij te kunnen verbeteren. Wie is in deze nou hoogmoedig? Wees eens objectief en trek een niet-moslim niet voor, louter omdat het een niet-moslim is. Ik weet niet wie je bent, maar jij bent vanaf het begin al erg hoogmoedig jegens me geweest en denkt dat je heel wat bent. Bah.
Volgens de WIkipedia betekent Hidsjra alleen de vlucht van de profeet van Mekka naar medina, zie : http://nl.wikipedia.org/wiki/Hidjra.

Als Dihya andere betekenissen van dit woord kent, zal ze daar nu mee moeten komen, anders geeft ze in feite haar ongelijk toe.

Los van de vraag hoe het woord uitgesproken moet worden. Iemand die het niet goed kan uitspreken, kan toch goed weten wat het betekent. De twee dingen hebben niets met elkaar te maken.

Dus Dihya...
En sinds wanneer is wikpedia een betrouwbare bron? Ik heb het al eens eerder uitgelegd, hidjra betekent emigratie en is afgeleid van de hidjra van Mohammed. Voor elke moslim is het een plicht de hidjra naar een islamitisch land te ondernemen. Dit heet hidjra omdat dit het begin van de islam was voor Mohammed; een leven waarin de profeet vrede zij met hem eindelijk eens vrij kon leven zonder de besmeuringen van de Mekkanen.
Laatst gewijzigd door Dihya op vr jun 03, 2011 2:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Gegroet

Bericht door Ariel »

Ook wij willen vrede Dihya . Misschien nog wel meer dan jij. Vrede en Vrijheid.
Maar, ik sta open voor je. Vertel ons over de ware Islam, maar hou in je achterhoofd dat de meeste van ons zich al tien jaar in Islam verdiept hebben.
Tevens is de oprichtster van dit forum ( Dutch) ex-moslima, en spreekt ook zij Arabisch, en heeft ook zij de Koran bestudeerd. Wij hebben veel van haar geleerd.

Vriendelijke groet, en een vredevolle handreiking naar jou toe.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Gegroet

Bericht door Dihya »

Ariel schreef:Ook wij willen vrede Dihya . Misschien nog wel meer dan jij. Vrede en Vrijheid.
Maar, ik sta open voor je. Vertel ons over de ware Islam, maar hou in je achterhoofd dat de meeste van ons zich al tien jaar in Islam verdiept hebben.
Tevens is de oprichtster van dit forum ( Dutch) ex-moslima, en spreekt ook zij Arabisch, en heeft ook zij de Koran bestudeerd. Wij hebben veel van haar geleerd.

Vriendelijke groet, en een vredevolle handreiking naar jou toe.
De moslims willen net zo goed vrede en vrijheid. Zie de revoluties die nu gaande zijn waar islamitische jongeren houriya ( vrijheid) en salaam ( vrede) scanderen. De islam is een beginsel een religie van vrede, die helaas hier en daar door wat dorpsgekken wordt misbruikt. Waarom kan die onderscheid niet gemaakt worden?

Op jouw vraag of ik joodse en christelijke vrienden heb en wat ik nou precies van deze regel vind. Het is niet toegestaan een vriendschap met ze te sluiten ( volgens de salafiyien), neemt niet weg dat ik ze met goedheid en welwillendheid tegemoet te treed. En dat is mijn mening over deze kwestie. Echter zijn de geleerden het er niet over eens en naar schijnt is het toegestaan mits deze christenen en joden de islam niet bestrijden. Maar deze mening van wetscholen vind ik zwak.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Plaats reactie