Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef: Denk jij dat de mannen die van de vrouwen werden gescheiden (waarom eigenlijk?) bij Srebrenica gewapende mannen waren?? Waarom hebben ze dan niet van hun wapens gebruik gemaakt en zich verzet? En als ze inderdaad niet zijn vermoord, waar zijn ze dan gebleven?
Die mannen waren opgeroepen en geen burger meer.
in theorie moesten de Nederlanders ervoor zorgen dat deze mannen geen wapens hadden. Dit zal in de enclave grotendeels opgevolgd zijn. Wel raakten van die mannen aan wapens die ze gebruikten om 's nachts raids mee op niet-Mohammedaanse Serviërs uit te voeren.
Het gebeurde is een reactie op deze raids.
Ik heb nergens gezegd dat ze niet vermoord zijn. Het is omdat ze soldaat waren en niet om hun Mohammedaan-zijn. Dat er aanwijzingen zijn dat de getallen niet kloppen en dat het niet onder de noemer "genocide" valt. Het is "genocide" wat de aanklacht het noemt.
Massamoord, zoals jij gebruikt is juister dan genocide.
Het is genocide waar Mladic voor terechtstaat. Genocide maakt geeft Mohammedanen de slachtofferrol. De term maakt het een anti-Mohammedaanse daad. De scheiding van de vrouwen toont dat het niet zo was.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Ariel »

'Wilders is fan van moslimkiller'

Amsterdams D66-raadslid Ivar Manuel noemt Geert Wilders in een tweet de 'grootste fan van moslimkiller Mladic'. Volgens de lokale afdeling van de partij is die opmerking gedaan als privé-persoon en niet namens D66 Amsterdam of namens de landelijke partij.

"Mensen schijnen iets schokkends te lezen in het berichtje van Manuel," zegt een woordvoerder van D66 Amsterdam. "Maar het woordje 'sic' erachteraan betekent dat het om iets gaat dat je eigenlijk juist niet vindt, maar grappig bedoeld is."

Hoewel Manuel op zijn Twitterprofiel zich voorstelt als raadslid voor D66 Amsterdam, beschouwt de partij het als een privé-account. "Het is waar dat privé en publiek op Twitter door elkaar lopen," geeft D66 toe. "Toch zijn we op dit moment nog niet zover om te beoordelen of we een vervolgactie gaan ondernemen als partij."
Het gaat om deze tweet.
Afbeelding
De persvoorlichter van Wilders was niet bereikbaar om te reageren op dit verhaal.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door mercator »

Elke rechtgeaarde Europeaan is fan van Mladic, Karadzic en Milosevic.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Navane
Berichten: 577
Lid geworden op: do nov 16, 2006 12:25 pm

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Navane »

Pilgrim schreef:
Ariel schreef:Ik ben het met je eens Mercator, maar ik wil me niet verlagen tot het niveau van moord en doodslag. En ik weet dat ik door zo'n houding de grote verliezer wordt.
Mercator luistert naar zijn 'instinct' en wij niet. :wink:

De keuze tussen instinct en moraal is niet vrijblijvend.

Rond 1890 vochten de Britten tegen de Zoeloes. De Britten lieten ZOeloe gevangenen in leven. De Zoeloe's maakten Britse krijgsgevangenen altijd snel af. Pas toen de Zoeloe's ontdekten dat ze daar later problemen mee konden krijgen, hielden ze daar mee op.

Conclusie: moraal werkt alleen tussen twee strijdende partijen als beide strijdende partijen dezelfde moraal er op na houden, ook tijdens oorlog.
Conclusie 2: de macht van de partij met de meest humane moraal om die ook daadwerkelijk met geweld af te dwingen, is cruciaal.
Als de Zoeloe's de oorlog tegen de Britten hadden gewonnen, zouden de laatsten waarschijnlijk allemaal gedood zijn.

Wat zou er met Europa gebeurd zijn als de Turken op 12 september 1683 alsnog Wenen hadden ingenomen, nadat ze het leger van Sobieski hadden verjaagd? Welk instinct hadden we dan nu gehanteerd, een islamitisch instinct?
Als wij onze cultuur niet verdedigen, wie gaat het dan wel doen?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Elke rechtgeaarde Europeaan is fan van Mladic, Karadzic en Milosevic.
Nou, dan ben ik dus zeker geen rechtgeaarde Europeaan?!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Ariel »

Getver... :yuk: Walgelijk. Dit soort uitlatingen van Moslims maakt mijn bloed koken. Ik raad dit heerschap en foute vriendje van Mabel Wisse Smit aan om eerst eens te kijken naar de Islamitische dictators en foute regimes, en het instemmen met die criminelen.
'Zwijgende instemming met Mladic in Westen'

NEW YORK - Sommige mensen in het Westen hebben zwijgend ingestemd met wat Ratko Mladic deed. Het gaat om krachten die vinden dat moslims niet in Europa horen. Dit verklaart mede dat de Bosnisch-Servische legerleider tijdens de oorlog in Bosnië zijn gang kon gaan en na de oorlog zo lang uit handen van justitie kon blijven.

Dit stelde de voormalige Bosnische VN-ambassadeur Mohamed Sacirbey zaterdag op de Arabische nieuwszender al-Jazeera. Sacirbey (54), die eveneens minister van Buitenlandse Zaken van Bosnië-Herzegovina is geweest, noemde geen namen.

De welbespraakte Sacirbey is ook in Nederland geen onbekende. Hij leidde jarenlang de Bosnische delegatie bij het Internationaal Gerechtshof in Den Haag, waar de regering in Sarajevo in 1993 een genocideklacht had ingediend tegen Joegoslavië. 'Mo' was toen bevriend met Mabel Wisse Smit, de huidige echtgenote van prins Johan Friso.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/9904 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Manon »

en ondertussen zijn de Serviers gedeporteerd uit Kosovo, maar dat was dan weer hun verdiende loon zeker? Want ze hadden Kosovo in 1500 ingepalmd? Dus is het nu voor de "etnische" albanese moslims. Zolang het maar voor allah is.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Nou, dan ben ik dus zeker geen rechtgeaarde Europeaan?!
Tja, blijkbaar niet dan hé.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Pilgrim »

Het is maar wat je onder rechtgeaard verstaat he. :evil:
Ariel schreef:Getver... :yuk: Walgelijk. Dit soort uitlatingen van Moslims maakt mijn bloed koken.
Je hebt natuurlijk gelijk, maar... als je kijkt naar sommige uitlatingen van bijvoorbeeld mercator dan lijkt het toch wel een beetje te kloppen. Pijnlijk! :(
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Je hebt natuurlijk gelijk, maar... als je kijkt naar sommige uitlatingen van bijvoorbeeld mercator dan lijkt het toch wel een beetje te kloppen. Pijnlijk! :(
Over de perfect logische en doordachte uitlatingen van Wilders wordt net hetzelfde gezegd. Mss verzetten jouw Christelijke principes zich tegen de juiste inschatting van de feiten. Nu ja, mijn opvattingen zijn bekend, nl. dat je het moslimprobleem alleen nog technisch kan oplossen, jij wil daar niet in meegaan en dat is je goed recht natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Vrijdenker »

Zonder de Srebrenica-genocide te willen vergoelijken, wil ik opmerken dat het journaille ontzettend faalde én faalt inzake de verslaggeving over het voormalige Joegoslavië. De Bosnische moslims waren namelijk geen lieverdjes en hebben in de maanden voor de val van Srebrenica oorlogsmisdaden gepleegd. Zelden hoort of leest men daarover iets in de linkse, politiek-correcte media. Een uitzondering daarop vormt dit zeldzame artikel:

Oric beschuldigd van duizend moorden
Bloed in dorpen rond Srebrenica nog steeds niet gestold
Auteur: Cees van Zweeden
Bron: website Nederlands Dagblad, 25 oktober 2004
viewtopic.php?f=5&t=789" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door mercator »

Vrijdenker schreef:Zonder de Srebrenica-genocide te willen vergoelijken, wil ik opmerken dat het journaille ontzettend faalde én faalt inzake de verslaggeving over het voormalige Joegoslavië.
Dat was van in het begin al zo. Ik herinner me de huilerige teevee-shows uit 1999 nog heel goed, waarin popzangers en kunstenmakers optraden om centen in te zamelen voor de arme door Milosevic vervolgde en vermoorde moslims. Resultaat is niet alleen de creatie van de eerste moslimstaat bij onze achterdeur, Kossovo, maar meer direct de import van duizenden Albanese moslims hier die als vluchteling" de bijstandskassen leegroven en en passant de Albanese maffia een permanente voet aan de grond in Antwerpen en Brussel hebben gegeven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Ariel »

Wat een raar verhaal.
'Arrestatie Ratko Mladic in scène gezet'

zondag 29 mei 2011 09:01

De arrestatie van Ratko Mladic is volledig in scène gezet. Westerse diplomaten hebben afspraken gemaakt over de voorwaarden voor de overgave van de Bosnisch-Servische ex-legerleider.

Dat schrijft de Britse krant The Sunday Telegraph zondag op basis van gesprekken met diplomaten en bronnen bij westerse geheime diensten.

Onderhandelingen
'De onderhandelingen over zijn overgave duurden iets langer dan een jaar; er waren vooral Franse, Britse en Duitse functionarissen bij betrokken,' aldus een westerse diplomaat die niet met naam genoemd wil worden.

De Servische geheime dienst lijkt contacten gehad te hebben met het netwerk dat Mladic beschermde. 'De Serven namen de taak op zich om details met hem uit te werken en garandeerden dat er voor zijn familie gezorgd zou worden en dat hij een pensioen zou krijgen en uiteindelijk een waardige begrafenis.'

Mladic wilde voor zijn vrouw Bosiljka en zijn zoon Darko zorgen; dat was zijn 'zwakke plek'.


Martelaar
Het 'suïcidale' idee dat hij zich tegen arrestatie zou verzetten, werd Mladic uit zijn hoofd gepraat, aldus de diplomaat. Hem werd voorgehouden dat hij maar beter als 'martelaar naar Den Haag' kon gaan dan in een hol in Servië blijven leven.

Uiteindelijk werd hij zoals eerder afgesproken 'opgepikt' in Lazarevo. 'Er was helemaal geen zoektocht,' aldus de diplomaat, die volgens The Sunday Telegraph goed is ingevoerd bij geheime diensten.

Door Arne Hankel

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... -gezet.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Manon »

Martelaar
Het 'suïcidale' idee dat hij zich tegen arrestatie zou verzetten, werd Mladic uit zijn hoofd gepraat, aldus de diplomaat. Hem werd voorgehouden dat hij maar beter als 'martelaar naar Den Haag' kon gaan dan in een hol in Servië blijven leven.
en zo staat dan dan in http://www.vandaag.be" onclick="window.open(this.href);return false; :
"Geen zoektocht"
Ze konden Mladic ook overtuigen zich niet tegen zijn arrestatie te verzetten. De gruwel vond het idee wel leuk om als martelaar naar Den Haag te gaan in plaats van in een Servisch "hol" te blijven leven.

Zo kwam het dat Ladic uiteindelijk slechts werd "opgepikt" in Lazarevo. "Er was helemaal geen zoektocht", aldus de diplomaat."
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Over de perfect logische en doordachte uitlatingen van Wilders wordt net hetzelfde gezegd.
Maar Wilders heeft het volgens mij nog niet over massamoorden en genocide. Eigenlijk heeft hij het alleen over de Islam en niet over de moslims. :?
mercator schreef:Mss verzetten jouw Christelijke principes zich tegen de juiste inschatting van de feiten. Nu ja, mijn opvattingen zijn bekend, nl. dat je het moslimprobleem alleen nog technisch kan oplossen, jij wil daar niet in meegaan en dat is je goed recht natuurlijk.
Je had het aanvankelijk nog alleen over deportaties, niet over massamoorden meen ik mij te herinneren. Ben je een stap verder afgegleden? :ohmy:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
mercator schreef:Over de perfect logische en doordachte uitlatingen van Wilders wordt net hetzelfde gezegd.
Maar Wilders heeft het volgens mij nog niet over massamoorden en genocide. Eigenlijk heeft hij het alleen over de Islam en niet over de moslims. :?
Je weet goed genoeg wat Wilders bedoelt. Er zijn nu eenmaal geen moslims zonder Islam en omgekeerd.

Met een "technische" oplossing van het moslimprobleem laat ik ALLE mogelijkheden open. Liefst zie ik ze allemaal verdwijnen naar hun thuislanden, maar als het op een conflict aankomt zie ik liever de moslims ten onder gaan dan wij, wat is daar nu zo moeilijk aan ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Monique »

Wat doet men tegen een sprinkhanenplaag?
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door mercator »

Monique schreef:Wat doet men tegen een sprinkhanenplaag?
Je kan logisch en menselijk gezien 3 dingen doen: helemaal niets doen en berooid achterblijven,opgelucht zijn dat de plaag bij je buurman neerstrijkt, of de sprinkhanen uitroeien.

Wat wij hier hebben gedaan is helemaal van de zotte, we hebben de sprinkhanen uitgenodigd om massaal naar hier te komen om onze met noeste vlijt bewerkte akkers leeg te vreten. Nu ja, jij en ik hebben dat niet gedaan maar de verwerpelijke en weerzinwekkende generatie politici genre Den Uyl, Kok, Van Agt.

Ik maak er geen geheim van: de wereld zou er een stuk beter uitzien zonder moslims, als ik hier een knoje bij de hand had waarmee ze ik in één keer allemaal kon uitroeien zou ik er direct op duwen. En toch ben ik een beminnelijk en aangenaam mens, raar is dat toch hé...

Ik stel met vreugde vast dat er in Servië nog genoeg mensen zijn die er ook zo over denken en Ratko Mladic heel legitiem als een een held beschouwen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door SDX »

British Muslims admit to killing hundreds of Serbs on film.
http://www.youtube.com/watch?v=VCqFtP52 ... verified=1
Al Qaeda Infiltration and Atrocities in Bosnia
http://www.youtube.com/watch?v=Wx-REROXvtg
Meer dan 6000 jihadi's die zich schuldig maakten aan martelingen, onthoofdingen enzovoorts. Een aantal van die jihadi's is vandaag de dag nog steeds in Bosnië en leeft er met een Bosniaakse naam.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door SDX »

Naser Oric:
Naser Oric werd op 30 juni 2006 door het Joegoslavië-Tribunaal in Den Haag veroordeeld tot twee jaar gevangisstraf vanwege het niet verhinderen van oorlogsmisdaden door zijn ondergeschikten. Oric kwam vanwege zijn lange voorarrest direct vrij. Hoofdaanklager van het tribunaal, Carla del Ponte, was verbaasd over de lage straf. Del Ponte zei na de zitting: "Een straf van twee jaar krijgen mensen die uit de supermarkt stelen. Het is absoluut schandalig dat zo’n lichte straf wordt opgelegd aan iemand die dergelijke oorlogsmisdaden heeft begaan."

Berucht is de aanval, geleid door Naser Oric, op het dorp Kravice en twee gehuchten daar in de buurt. Deze vond plaats op 7 en 8 januari 1993, tijdens het Servisch-orthodoxe kerstfeest. Volgens VN-aanklager Jan Wubben liet Oric mannen, vrouwen en kinderen meenemen naar het politiebureau van Srebrenica om hen te laten martelen en vermoorden door moslimagenten. Wubben had een gevangenisstraf van achttien jaar geëist tegen Oric, maar kon de rechters van het VN-hof niet overtuigen.
http://historiek.net/Algemeen/Naser-Oric-1967.html
Srebrenica Planned in Washington and Sarajevo
http://www.youtube.com/watch?v=i1a-_LzxDyE
American Official Shields Bosnian Muslim Generals from War Crimes Trial
http://de-construct.net/?p=7504
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door SDX »

Protesten in Servië tegen de arrestatie van Mladic. Meer dan 10.000 mensen waren er aanwezig.
http://www.youtube.com/watch?v=3ON_e67IKO4
http://www.youtube.com/watch?v=kRqoZAFmttI

Ook in Bosnië.
http://www.youtube.com/watch?v=VT8qk...eature=related
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
SDX
Berichten: 1815
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 3:37 am
Locatie: Thuis

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door SDX »

Ratko Mladic: What really happened in Srebrenica?
http://moderntokyotimes.com/2011/05/26/ ... rebrenica/

Spoiler! :
The government of Serbia have arrested Ratko Mladic who was the former Chief of Staff of the Bosnian Serb Army and some people are claiming that this will end the chapter of this brutal civil war. However, Srebrenica is complex because events did not happen because of one factor but were based on the cold reality of a complex civil war where innocents were killed on all sides. However, which Srebrenica is “real” and which is “unreal?”
——————————————–
Srebrenica in all its complexity
——————————————–
This topic is very complex and it is abundantly clear that the mass media is still playing a propaganda war on the whole because the same story is being told. Yet the reality of Srebrenica is much more complex because this name is still being openly manipulated. Therefore, will real issues be raised or will the Bosnian leadership, America, the United Kingdom, NATO, and others, just continue with this “whitewash?”
Now, before I try to focus on neglected issues I would firstly like to state that thousands of Muslims were killed in Srebrenica once this place fell to Bosnian Serbian forces. It is also clear that innocent Muslims were killed during the mayhem of events.
Indeed, Srdja Trifkovic, historian, author, and foreign affairs analyst ,comments about the complex nature of Srebrenica in his article called The Genocide Myth: Uses and Abuses of Srebrenica.
Srdja Trifkovic states that “During the Bosnian war between May 1992 and July 1995, several thousand Muslim men lost their lives in Srebrenica and its surroundings. Most of them died in July of 1995 when the enclave fell unexpectedly to the Bosnian Serb Army and the Muslim garrison attempted a breakthrough. Some escaped to the Muslim-held town of Tuzla, 38 miles to the north. Many were killed while fighting their way through; and many others were taken prisoner and executed by the Bosnian Serb army.”
Therefore, just like Srdja Trifkovic states, it is abundantly clear that many prisoners were executed by the Bosnian Serb army. However, unlike Srdja Trifkovic who is trying to seek answers and to raise important issues; it is abundantly clear that many national governments want to hide the real reality of Srebrenica.
Srdja Trifkovic continues by stating that “It is often pointed out that Srebrenica was an UN “protected zone,” but it is seldom noted that the enclave was simultaneously an armed camp used for attacks against Serb villages in the surrounding areas. Muslim General Sefer Halilovic confirmed in his testimony at the Hague Tribunal that there were at least 5,500 Bosnian Army soldiers in Srebrenica after it had obtained the “safe haven” status, and that he had personally arranged numerous deliveries of sophisticated weapons by helicopter.”
French General Philippe Morillon, the UNPROFOR commander who first called international attention to the Srebrenica enclave, is adamant that the crimes was quite “extraordinary in the region committed by those Muslim soldiers made the Serbs’ desire for revenge inevitable. He testified at The Hague Tribunal on February 12, 2004, that the Muslim commander in Srebrenica, Naser Oric, “engaged in attacks during Orthodox (Christian) holidays and destroyed villages, massacring all the inhabitants. This created a degree of hatred that was quite extraordinary in the region.”
These paragraphs alone paint the real picture because Srebrenica had witnessed many massacres of Serbian Christians within the surrounding region and the Muslim Bosniak forces were clearly not innocent.
Indeed, it must be pointed out that Bosnian Serb forces allowed Muslim women and others, to flee Srebrenica. Yet clearly the Muslim Bosniak forces cared little about this and many Serbian women, old people, and Serbs in general, were massacred in surrounding villages.
Major-General (Ret) Lewis Mackenzie who is a retired Canadian general also raises serious doubts about so-called “good” and “evil.” In his article called“The real story behind Srebrenica. The massacre in the UN ‘safe haven’ was not a black and white event,” which was published in The Globe and Mail (July 14, 2005), he clearly highlights neglected areas.
Lewis MacKenzie stated the following:
“As the Bosnian Muslim fighters became better equipped and trained, they started to venture outside Srebrenica, burning Serb villages and killing their occupants before quickly withdrawing to the security provided by the UN’s safe haven. These attacks reached a crescendo in 1994 and carried on into early 1995 after the Canadian infantry company that had been there for a year was replaced by a larger Dutch contingent.
The Bosnian Serbs might have had the heaviest weapons, but the Bosnian Muslims matched them in infantry skills that were much in demand in the rugged terrain around Srebrenica. As the snow cleared in the spring of 1995, it became obvious to Nasar Oric, the man who led the Bosnian Muslim fighters, that the Bosnian Serb army was going to attack Srebrenica to stop him from attacking Serb villages. So he and a large number of his fighters slipped out of town. Srebrenica was left undefended with the strategic thought that, if the Serbs attacked an undefended town, surely that would cause NATO and the UN to agree that NATO air strikes against the Serbs were justified. And so the Bosnian Serb army strolled into Srebrenica without opposition.”
After the Bosnian Serbian army entered Srebrenica it is clear that many things happened because events on the ground were changing quickly. This applies to many Muslim forces fleeing Srebrenica and it is clear that elites within the Bosniak Muslim army had escaped to safety and left others to their fate.
General Morillon from France also makes it clear that the Bosniak Muslim army was brutal and this would vindicate what Lewis MacKenzie states. Therefore, it is clear that people should be made fully aware about “the real Srebrenica” and not just an anti-Serbian point of view.
General Morillon comments that “Naser Oric was a warlord who reigned by terror in his area and over the population itself. I think that he realized that these were the rules of this horrific war, that he could not allow himself to take prisoners. According to my recollection, he didn’t even look for an excuse. It was simply a statement: One can’t be bothered with prisoners.”
Morillon also recounts how “the Serbs took me to a village to show me the evacuation of the bodies of the inhabitants that had been thrown into a hole, a village close to Bratunac. And this made me understand the degree to which this infernal situation of blood and vengeance [...] led to a situation when I personally feared that the worst would happen if the Serbs of Bosnia managed to enter the enclaves and Srebrenica.”
“I feared that the Serbs, the local Serbs, the Serbs of Bratunac, these militiamen, they wanted to take their revenge for everything that they attributed to Naser Oric. It wasn’t just Naser Oric that they wanted to revenge, take their revenge on; they wanted to revenge their dead on Orthodox Christmas.”
Again, the comment by Morillon appears to be vindicated by Lord Owen because Lord Owen was clearly worried about the fall of Srebrenica. Lord Owen highlights on page 143 of his book, Balkan Odyssey, that “On 16 April I spoke on the telephone to President Milosevic about my anxiety that, despite repeated assurances from Dr. Karadzic that he had no intention of taking Srebrenica, the Bosnian Serb army was now proceeding to do just that. The pocket was greatly reduced in size. I had rarely heard Milosevic so exasperated, but also so worried: he feared that if the Bosnian Serb troops entered Srebrenica there would be a bloodbath because of the tremendous bad blood that existed between the two armies. The Bosnian Serbs held the young Muslim commander in Srebrenica, Naser Oric, responsible for a massacre near Bratunac in December 1992 in which many Serb civilians had been killed. Milosevic believed it would be a great mistake for the Bosnian Serbs to take Srebrenica and promised to tell Karadzic so.”
I have given quotes from people who were on the ground and from people who know a lot about the real events of Bosnia and Srebrenica. It would be difficult to claim that Lord Owen, General Morillon, and Lewis MacKenzie, are pro-Serbian or that they are holocaust deniers.
Therefore, it is clear that “the real Srebrenica” is not being told and the same applies to the “hidden Islamic jihad” which took place during the civil war and how ex-President Bill Clinton gave the green light to Islamists from all over the world to enter Bosnia.
Yes, Srebrenica must be remembered and this applies to the thousands of innocent Christians and Muslims who were killed by both sides in and around Srebrenica. However, this Srebrenica must tell the world about the real facts and how this city had a major Bosniak Muslim army which had killed and slaughtered many innocent Christian Serbs.
Lewis MacKenzie comments that “two wrongs never made a right, but those moments in history that shame us all because of our indifference should not be viewed in isolation without the context that created them.”
With this comment in mind and with the complex nature of Srebrenica and the entire civil war; then Ratko Mladic should be seen for what Srebrenica had become and in all wars you have massacres and in Bosnia – just like in all civil wars – many innocents were killed on all sides but this does not mean that history should be re-written and that one side should be blamed for everything when the facts state differently.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door Ariel »

Mladic: ik verdedigde mijn volk en mijn land

vrijdag 3 juni 2011 11:52

DEN HAAG (ANP) - De Bosnisch-Servische ex-generaal Ratko Mladic heeft zijn optreden tijdens de Joegoslavische oorlogen van de jaren negentig goedgepraat. ,,Ik verdedigde mijn volk en mijn land'', zei de van oorlogsmisdaden verdachte Mladic vrijdag tijdens zijn eerste voorgeleiding bij het Joegoslavië-Tribunaal in Den Haag.

Mladic wilde tijdens de zitting niet ingaan op de aanklachten, waaronder genocide, maar maakte enkele keren duidelijk hoe hij erover dacht. Zo zei hij dat omgekomen Kroaten niet waren gedood ,,omdat ze Kroaten waren''. Ook schudde hij demonstratief het hoofd toen de aanklachten werden voorgelezen.

Mladic leek tegen het eind van de zitting aan een vurig pleidooi te willen beginnen om zijn handelen te verdedigen, maar werd al snel afgekapt door voorzittend rechter Alphons Orie. De voorgeleiding gaat op 4 juli verder.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... n-land.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door mercator »

Je moet s letten op die rechters en al dat juridisch gespuis dat op dat tribunaal rondloopt. Figuren uit Ghana en Botswana, de moslimknecht Brammerts, die Orie waarvan die de houdbaarheidsdatum allang verstreken is. Heel dat Joegoslavië tribunaal is een schande voor Nederland. Het zou niet slecht zijn dat Wilders dààr ook s iets over zegt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Servië arresteert oud-generaal Ratko Mladic

Bericht door silkyboxershortXL »

Why we should have fought on the side of the Serbs, NOT the Muslims
The successful demonization of the Serbs, making them largely responsible for the Yugoslav wars, and as unique and genocidal killers, was one of the great propaganda triumphs of our era. It was done so quickly, with such uniformity and uncritical zeal in the mainstream Western media, that disinformation had (and still has, after almost two decades) a field day.
http://barenakedislam.wordpress.com/201 ... e-muslims/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Plaats reactie