Mohammed als idool...?

Moderator: M

Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Mohammed als idool...?

Bericht door Monique »

Iets hoeft niet in de Koran te staan om het te moeten volgen. We moeten alles volgen wat de profeet,vrede zij met hem,deed. DAT staat in de Koran,,,dat we alles van Mohamed,vrede zij met hem,moeten volgen,,dus dan doen we dat omdat we weten dat hij niks verkeerd doet op religieus gebied.
Verklaringen als bovenstaande kom je steeds tegen.
Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat mohammed een soort van (pop)idool is...zo'n idool waar pupers achteraan lopen.
De verschijnselen zij volgens mij te vergelijken.
Neem de aanhang van Michael Jackson. Zijn fans lopen achter hem aan alsof het de laatste mens op aarde is. Ze "bidden" ter ere van hem (michael is de beste, de grootste enz.)..ze hebben complete altaren ingericht (posters, beeldjes en foto's in de slaapkamer)..bedevaartplaatsn (neverland en zijn concerten...enz..
Het is hun grote voorbeeld....de fans willen net zo zijn als michael...ze kleden zich hetzelfde...ze willen alles van hem weten zodat ze net zo kunnen leven als hij (behalve zijn kapitaal dan)...etc..etc...

Ik vind de mohammedverering heel veel weg hebben van de puperale popidool verering....alleen...pubers worden volwassen... :roll:
Amorele atheistische nitwit
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Re: Mohammed als idool...?

Bericht door Bengazi »

Monique schreef:[....alleen...pubers worden volwassen... :roll:
:lol:
TURAN
Berichten: 27
Lid geworden op: vr mei 28, 2004 10:08 pm

Bericht door TURAN »

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf(De Koe)

25. Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden." (Het Vee)
Cengiz 2
Berichten: 12
Lid geworden op: za mei 29, 2004 6:42 pm

Bericht door Cengiz 2 »

Merhabalar..

Monique meid ik ben nieuw hier het zou beter zijn voor jouw dat
jij wat meer informatie zou inwinnen over Mohammed(s.a.s)..


..Want je komt soms over bij mij heel onwetend als ik je stukken lees..

..Weet je dat die Michael Jakson ook bekeerd is tot de Islam
en jullie maar blijven volhouden dat de Islam slecht is enz..
blablabla...



Selamlar Cengiz 2
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Monique meid ik ben nieuw hier het zou beter zijn voor jouw dat
jij wat meer informatie zou inwinnen over Mohammed(s.a.s)..
Om de "fans" van een "idool" te bekijken hoef ik dat "idool" toch niet bestuderen....?
.Want je komt soms over bij mij heel onwetend als ik je stukken lees..
Trouwens... "onwetendheid" bestaat niet in de islam... alles is een kwestie van "interpretatie".
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Mickeal jackson.. Nou noem je ook wat op.
Jacko wacko.

Je gaat mij zeker ook vertellen dat niels amstrong ook moslim werd toen hij de eerste stap op de maan zette.
En Jaques Cousteau .

lees hier maar eens wat voor onzin het allemaal inhoud.
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Misschien dat zo'n bekende fransman zich maar valselijk dood moet laten melden. Dan kunnen we die leugens eens achterhalen.

"Brigitte Bardot is moslima geworden". Kunnen we twee dagen later Brigitte Bardot lachend zien.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Idool

Bericht door stropke »

TURAN schreef:7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf(De Koe)

25. Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden." (Het Vee)
Zeg Turan je CD blijft hangen, verzin eens wat anders of zeg nix meer. Heb al u berichten gelezen en als dat het enigste is dan ga please ergens anders zagen. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Mohammed als idool ?

Bericht door stropke »

Ga eens naar Bronnen Centrum en klik op "een andere mohammed" , de moeite waard om te lezen. Echt ik ben me rot geschrokken over de ander info over het leven van de profeet.
Anderzijds echt zielig voor degenen die hem als idool hebben en om te :cry: , niet spottend bedoelt.
Maar het verklaart alles voor mij.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Re: Mohammed als idool...?

Bericht door Real Old Dutch »

Monique schreef:
Iets hoeft niet in de Koran te staan om het te moeten volgen. We moeten alles volgen wat de profeet,vrede zij met hem,deed. DAT staat in de Koran,,,dat we alles van Mohamed,vrede zij met hem,moeten volgen,,dus dan doen we dat omdat we weten dat hij niks verkeerd doet op religieus gebied.
Verklaringen als bovenstaande kom je steeds tegen.
Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat mohammed een soort van (pop)idool is...zo'n idool waar pupers achteraan lopen.
De verschijnselen zij volgens mij te vergelijken.
Neem de aanhang van Michael Jackson. Zijn fans lopen achter hem aan alsof het de laatste mens op aarde is. Ze "bidden" ter ere van hem (michael is de beste, de grootste enz.)..ze hebben complete altaren ingericht (posters, beeldjes en foto's in de slaapkamer)..bedevaartplaatsn (neverland en zijn concerten...enz..
Het is hun grote voorbeeld....de fans willen net zo zijn als michael...ze kleden zich hetzelfde...ze willen alles van hem weten zodat ze net zo kunnen leven als hij (behalve zijn kapitaal dan)...etc..etc...

Ik vind de mohammedverering heel veel weg hebben van de puperale popidool verering....alleen...pubers worden volwassen... :roll:
De mens heeft altijd supermannetjes nodig gehad...

En de moordenaar en kinderverkrachter Mohammed was zo'n supermannetje, die door die stomme Mohamedanen tot een hoger iets is verheven dan hun onbestaande afgod Allah...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

TURAN schreef:7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf(De Koe)

25. Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden." (Het Vee)
Salam-Eleikum, TURAN... Allah willende... moge de fosiele restanten van de Grote Profeet Mohammed en de zijnen, uit onze uitlaatpijpen geblazen worden, tot de jongste dag, hehehe...

http://www.theshepherdsvoice.org/islam/ ... _else.html

http://islamcomicbook.com/
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

Cengiz 2 schreef:Merhabalar..

Monique meid ik ben nieuw hier het zou beter zijn voor jouw dat
jij wat meer informatie zou inwinnen over Mohammed(s.a.s)..


..Want je komt soms over bij mij heel onwetend als ik je stukken lees..

..Weet je dat die Michael Jakson ook bekeerd is tot de Islam
en jullie maar blijven volhouden dat de Islam slecht is enz..
blablabla...



Selamlar Cengiz 2
Natuurlijk is ISLAM slecht... Het is een arme flikkers-geloof, wat 1,5-milliard domme- primitieve- in lappen gehulde kanibalen tot volgelingen heeft, dat voor een groot deel voor 1300-1500 jaar in een miserabele zandbak van grind, -stof en zand (of levend in de jungle) geen flikker van hun leven gemaakt hebben, anders dan het Korannetje lezen en het rondhuppelen met pijlen en bogen en heilige zwaarden...

Religieus gezien is er niets stommers op aarde dan een Moslim, omdat ze of te lui- of te stom zijn om te leren en omdat ze in het Midden Oosten, ook een broertje dood hebben aan werken... In het Westen behoren de eeuwig huilende- en klagende Moslims tot de laagstbetaalde werkers die er zijn en de hoogste score wordt door hen behaald in de criminaliteit...

En terwijl de Moslims over de hele aarde de troep en een hap onschuldigen opblazen, zijn ze uiterst verbaasd dat ze niet geliefd zijn en dat de Nederlanders lelijk naar ze kijken, hehehe...

Michael Jakson moge een talentvol mannetje zijn, maar deze religieus verwarde maloot is nooit het toonbeeld van hoge intelligentie geweest, dus als deze zich bekeerd zou hebben tot de ISLAM, dan is dit omdat hij vanuit zijn wazige droomballon, is overgesprongen naar een geloof wat een hemelse hoerenkast belooft, waar volborstige- wit- en grootogige gezellinen- en eeuwiglevende- sappige jonge knapen het hemelse fruit komen aandragen...


DOOD AAN ISLAM!...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Cengiz 2 schreef:Merhabalar..

Monique meid ik ben nieuw hier het zou beter zijn voor jouw dat
jij wat meer informatie zou inwinnen over Mohammed(s.a.s)..


..Want je komt soms over bij mij heel onwetend als ik je stukken lees..

..Weet je dat die Michael Jakson ook bekeerd is tot de Islam
en jullie maar blijven volhouden dat de Islam slecht is enz..
blablabla...



Selamlar Cengiz 2

Hoor net op het nieuws dat Michael Jackson in Dubai op de damestoilet met sluier is betrapt.

Heb al tijden de neiging om ook een sluier of een bivakmuts op te zetten als in de tram zo'n gesluierde dame me irriteert.
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

gideong schreef: Hoor net op het nieuws dat Michael Jackson in Dubai op de damestoilet met sluier is betrapt.

Heb al tijden de neiging om ook een sluier of een bivakmuts op te zetten als in de tram zo'n gesluierde dame me irriteert.
:D Grapje zeker? Of is zijn neus er afgevallen?
Volgens mij moet hij deze sluier maar voor goed ophouden. Zo aantrekkelijk is Michael Jackson niet. Ik krijg steeds kippenvel als ik hem zie.
Nee het is heel verstandig van hem 8)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Nee, helemaal geen grapje Ariel, écht gebeurd.
Lees erover :
http://www.hln.be/hln/art/cache/zangers ... ckson.html
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Je zou bijna een rot opmerking willen maken over pedofilie...sorry :oops:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

unholy schreef:Je zou bijna een rot opmerking willen maken over pedofilie...sorry :oops:
Ik wilde net reageren op dat "Michael Jackson is moslim geworden".
Geen wonder.. :twisted:
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Mohammed :arrow: moonwalking :arrow: pedofilie :arrow: Michael Jackson
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Je hebt gelijk dat mensen die de profeet als voorbeeld nemen zowat aan het idoliseren zijn. Alle leefregels die ertoe doen bij God staan duidelijk in de Koran vermeld. Waarom hebben wij iemand nodig die ons verteld met welk voet we als eerst een wc moeten betreden e.d..
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Affie, zonder de verduidelijkingen van de ahadith kan een moslim onmogelijk weten hoe hij/zij het gebed moet verrichten welke gebeden voor welke gelegenheden nodig zijn enz.

Ook de shari'a is voor een groot deel op de ahadith gebaseerd.

Vind jij dat alle ahadith (ook de sahih, van Bukhari bvb.) moeten verworpen worden?
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Affie..

Er staat duidelijk in de Koran vermeld dat we de profeet als voorbeeld moeten nemen...
De profeet was als mens (let op als mens..niemand kan zich aan Allah evenaren) een perfect mens..met een uitmuntend karakter..zijn handelingen..zijn karakter is een voorbeeld voor ons..
Hij is degene aan wie de koran is gezonden..
Natuurlijk moeten wij hem als voorbeeld nemen...wij leven eenmaal volgens de kuran en de soenna..zonder de soenna zouden we niet weten hoe te bidden..hoe ons te wassen...hoe ons te gedragen...enz.
En is het niet ons doel te leven zoals Allah (c.c.) dat van ons wil? Dus op de 'beste' manier...
Dat is juist het mooie van de Islam..het is niet enkel een religie die je verteld hoe Allah (c.c.) te aanbidden...en die je verteld wat je wel en niet mag doen...maar het is ook een leidraad voor het dagelijks leven..
Als elke moslim echt de profeet als voorbeeld zou nemen..en er naar zou streven te leven en zich te gedragen zoals hij dat deed...zou de wereld er een heel stuk mooier uit zien..
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Gülay schreef:Er staat duidelijk in de Koran vermeld dat we de profeet als voorbeeld moeten nemen.....
Een eigen invulling aan het bestaan is dan ook niet nodig waardoor de zijnsvraag van het leven een onbenullig iets wordt. Lekker veilig, weinig ontwikkeling.....
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Unholy..wanneer je iemand als voorbeeld neemt betekent niet dat je een copy van diegene moet zijn...de profeet is een voorbeeld als het gaat om het behandelen van mensen...vreemden...anders gelovigen...en zelfs dieren...hij stoınd bekend om zijn mooie karakter..zijn betrouwbaarheid..loyaliteit.. zijn deze eigenschappen voor ieder mens geen voorbeeld..
Dat betekent niet dat je daarnaast niet je zelf kunt zijn..of een eigen invulling in het bestaan kunt hebben..
Je overdrijft..en dat weet je zelf ook..
Als je zo 'slim' bent alle valse informatie van de Islam op te zoeken ben je ook wel slim genoeg om te bedenken wat ik bedoel toch..?!
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Welnu, dit is één van die stomme dingen waar ik me continu over verbaast. Een kind neemt zijn ouders als voorbeeld en zo doende groeit deze op.

Maar op volwassen leeftijd is een ander als voorbeeld het meest onverstandig, daar een ieder fouten maakt.

Het wordt nog erger als een persoon het voorbeeld van je hele leven wordt. Onvermijdelijk volgt hieruit dat elk waardeoordeel dat een mens geeft geen persoonlijk oordeel meer is....maar het waardeoordeel van jouw idolate beeld van een mens op een ander mens of gebeurtenis.

Ik zie geen verschil tussen het idolate beeld van een profeet of een doorgedraaide fan van bijvoorbeeld een popartiest. Beide proberen een ander zijn leven te lijden, wat van te voren gedoemd is te mislukken. Immers van elk exemplaar is er maar één, en dus een mindere kopie.

Het verbaast mij dan ook dat vele sektes en religies (uitgegroeide sektes) dit soort praktijken meestal ook voorschrijven als heilzaam en dwingend.

Het verbaast me dan ook niet dat alle religies, sektes op den duur vele afsplitsingen krijgen, immers, een ieder zal zijn idool vormen naar zijn fantasie over dat idool. Helaas, en dat geld voor vrijwel alle idolatrie, bepaalt uiteindelijk deze fantasie over de idolen het leven van de volgeling.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Je begrijpt het nog steeds niet...

De profeet als voorbeeld zien en idoliseren zijn twee totaal verschillende dingen..

Allah (c.c.) stuurde de kuran naar aarde...de kuran is onze leidraad...maar...aangezien wij maar mensen zijn...hebben wij een voorbeeld nodig..iemand die weet hoe hij de kuran moet naleven..
De profeet was als mens een perfect mens..het perfecte voorbeeld voor de mens dus..
Zo leerde hij ons hoe te bidden..hoe te wassen..hoe te eten enz.
Door op zijn manier te bidden..te wassen...te eten en ga maar verder ben je hem niet aan het idoliseren...het gaat namelijk niet om hem...maar om hetgeen hij doet...en hetgeen hij doet zal door Allah (c.c.) verkozen worden...

Dat is de functie van profeten...de boodschappen die de profeten doorkrijgen aan de mensen vertellen en hiermee een voorbeeld zijn voor de mens...

Het staat absoluut niet in verband met idoliseren..

Ik ben nog niemand tegengekomen die de profeet idoliseert..of die de profeet boven of haast naast Allah (c.c.) zet..
De profeet liefhebben is alsnog iets totaal anders dan hem idoliseren..
Plaats reactie