Het voordeel van Joden tov moslims

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:[ Mercator gelooft zeker dat barmhartigheid door evolutie bepaald wordt.
Evolutie , dat weet ik nog zo niet, het zou kunnen. Maar het is alleszins een instinct, een onberedeneerde ingeprente drang...
Liefde geven heeft niets te maken met instinct! [hypocrite.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Het oorspronkelijke christendom was resoluut anti-beschaving, het eerste wat de christenen deden als ze de kans kregen was de Romeinse tempels en cultuur kort en klein hakken,...
het christendom bracht juist beschaving en die eerste Christenen hebben zich zeker niet gedragen zoals moslims. Moslims legden de Islam met geweld op terwijl vele inwoners van het Romeinse Rijk zich juist uit vrije wil bekeerden tot het Christendom. Het is trouwens in het Joodse geloof streng verboden heidenen onder dwang te bekeren. Christenen hebben de Romeinse cultuur helemaal niet kort en klein gehakt maar juist gekerstend. Ze hadden zelfs niet eens de macht om zulke dingen te doen want ze werden vaak juist erg vervolgd en onderdrukt. Pas toen het Christendom een nieuwe staatsgodsdienst werd werd het oorspronkelijke heidense geloof aan de kant gezet. Toen begon helaas ook het verval van het Christendom.

Kun je trouwens even wat voorbeelden geven dat de eerste Christenen zich als barbaren gedroegen en de boel kort en klein sloegen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Joop Klepzeiker
Berichten: 258
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 1:00 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Joop Klepzeiker »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:[ Mercator gelooft zeker dat barmhartigheid door evolutie bepaald wordt.
Evolutie , dat weet ik nog zo niet, het zou kunnen. Maar het is alleszins een instinct, een onberedeneerde ingeprente drang die het voortbestaan van de soort bevordert, zie je ook bij apen en kuddes olifanten. Net zoals sexualiteit en bezitsdrang om er nog maar 2 andere te noemen. Dat wordt dan toegeschreven aan God/Jehovah/Allah maar dat is pure mythologie.

Zoek een op "Meme"
Ben er weer, was even in de ijskast gezet,wegens een onwelgevallige mening
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Liefde geven heeft niets te maken met instinct! [hypocrite.gif]
Liefde is nog iets helemaal anders dan meededogen/barmhartigheid.
Wat is er nou mis met gewoon "instinct" ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
Pilgrim schreef: Liefde geven heeft niets te maken met instinct! [hypocrite.gif]
Liefde is nog iets helemaal anders dan meededogen/barmhartigheid.
Nee, het heeft veel met elkaar te maken. Het gaat om naastenliefde. Ik heb het niet over sexuele liefde.
mercator schreef:[Wat is er nou mis met gewoon "instinct"?
Instinct is fysiek (lichamelijk) en Liefde (let op de hoofdletter) is spiritueel. Misschien wel een soort energie. :smile:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Instinct is fysiek (lichamelijk) en Liefde (let op de hoofdletter) is spiritueel. Misschien wel een soort energie. :smile:
"Een soort energie"...net zoals dat instinct dan ? Ik zie het probleem niet Pilgrim, of je moraliteit nu een "instinct" noemt of een vorm van "spiritualiteit", wat maakt dat uit?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Instinct is fysiek (lichamelijk)
Alle menselijke reacties uiten zich op lichamelijke, stoffelijke wijze. Instinct bepaalt onze gedragswijzen veel sterker dan we zouden willen, zelfs tegen ons eigen belang in, en toch komen we er niet van los omdat...het nu eenmaal instinct is. Een prachtig voorbeeld vind je daarvan in oorlogssituaties. Iedere soldaat onder vuur weet dat hij zich zo ver mogelijk van de andere soldaten moet verwijderen om het aantal slachtoffers in geval van een granaatinslag te beperken. Maar toch is de eerste instinctieve reactie dicht op elkaar te kruipen, met onnodig veel slachtoffers tot gevolg, dat werd in elke moderne oorlog vastgesteld, hoe vaak er ook in de opleiding werd op gehamerd om vooral te verspreiden. Dat gaat gewoon terug op de oertijd, toen het omgekeerde gold, nl. dat een samengesloten groep mensen meer mankracht had tegen een woeste leeuw of beer dan een individu.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Liever joden dan moslims. Ik houd van mijn rust

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
Pilgrim schreef: Instinct is fysiek (lichamelijk)
Alle menselijke reacties uiten zich op lichamelijke, stoffelijke wijze. Instinct bepaalt onze gedragswijzen veel sterker dan we zouden willen, zelfs tegen ons eigen belang in, en toch komen we er niet van los omdat...het nu eenmaal instinct is. Een prachtig voorbeeld vind je daarvan in oorlogssituaties. Iedere soldaat onder vuur weet dat hij zich zo ver mogelijk van de andere soldaten moet verwijderen om het aantal slachtoffers in geval van een granaatinslag te beperken. Maar toch is de eerste instinctieve reactie dicht op elkaar te kruipen, met onnodig veel slachtoffers tot gevolg, dat werd in elke moderne oorlog vastgesteld, hoe vaak er ook in de opleiding werd op gehamerd om vooral te verspreiden. Dat gaat gewoon terug op de oertijd, toen het omgekeerde gold, nl. dat een samengesloten groep mensen meer mankracht had tegen een woeste leeuw of beer dan een individu.
Geen vrije wil
Jij noemt het instinct, een luchtledig abstract begrip dat teruggrijpt tot in de oertijd. Veel realistischer is het uit te gaan van de werking van de hersenen. De mens heeft geen vrije wil. Wie dat niet snapt moet nog maar eens goed nadenken. De mens maakt een keuze. In zijn leven zal hij vele keuzes moeten maken. En op de dag des oordeels zal Allah hierover beslissen. Wat beslist Allah dan? Deze beroerde knecht van Mohammed bepaalt dan of je de juiste keuzes hebt gemaakt. Dit soort flauwekul wordt door anderhalf miljard mohammedanen als vanzelfsprekend aanvaard. Is dat onnozel? Jazeker! Dat is heel erg onnozel en ook nog eens degenererend dom. Niet nadenken en de verkeerde keuze maken betekent je overgeven aan de waan van de islam. Die waan bij al die domoren die zonder na te denken de islam aanhangen zien we al 1400 jaar voortduren.

De juiste keuze
Volgens Mercator bestaat er instinct, alsof het hier om een zesde zintuig gaat. Waar het werkelijk op aankomt is het maken van de juiste keuze. Daarom is die Hirsch Ballin ook zo'n ongelooflijke oetlul. Hij had een joodse vader en een katholeke moeder. Wat nu te doen voor het karakterloze mannetje Ballin? Jawel! Hij koos voor het katholicisme. En dat in een tijd dat iedere boerenlul begrijpt dat juist DAT geloof een product is van ongezonde viezigheid. Hirsch Ballin maakte de verkeerde keuze. Zo deden ook de Duitsers. Zij kozen voor Hitler. Bezint eer gij begint! Ben ik dan zo'n kanjer in het maken van de juiste keuzes? In het geheel niet. Ik koos twaalf jaar lang voor de poppenkast van de Jehovah's Getuigen. Maar deed ik een vlieg kwaad? Zeer zeker niet. Ik heb een schat aan ervaring opgedaan. Vandaar dat ik er ook honderd procent van overtuigd ben dat de mens geen vrije wil heeft. Het enige dat de mens mag doen, net zoals het dier, is een keuze maken. De keuze bepaalt zijn gedrag, zijn vriendschappen, zijn partner. Maar vergis je niet. Ook het maken van een keuze impliceert niet dat de mens een vrije wil heeft. Alles wat opgeslagen is in de hersenen speelt een belangrijke rol bij het maken van een keuze. Volgens mij was die Hirsch Ballin net zo'n lafaard en angsthaas als de mohammedaan. Wie vandaag-de-dag kiest voor katholicisme of islam, is of een angsthaas, een drol, of ontoerekeningsvatbaar. (doorstrepen wat niet van toepassing is)

En zeg nou eerlijk. Heb ik met dit forum een voortreffelijke keuze gemaakt? Ik denk het wel. Hoe had ik anders een kanjer als Mercator tegen het lijf kunnen lopen? Of Ariel, of Circe, of Monique, of Pilgrim, of Wim Ahlers, of Naar Boven, of Scarlatti? En last but not least ons wonderkind BFA. Nu alleen nog SDX.

Bah, dat vaderland en koningshuis
Nadenken! Ik was 18 jaar. Ik dacht na over de Nederlandse politiek en verafschuwde die. Vooral vanwege het feit hoe al die getrouwen aan de Nederlandse vlag behandeld waren als oud vuil. Ik besefte ook dat trouw zijn aan de Nederlandse vlag en het Koningshuisroversgilde niet aan mij was uitbesteed. Ik had niks met nationalistische gevoelens. Ik had sowieso altijd al een hekel aan huichelarij. Daarom maakte ik destijds de keuze om mij te laten afkeuren voor militaire dienst. Dat lukte niet. Wel was ik er binnen zes weken uit. Tezamen met die fantastische knul Jan des Bouvrie waarmee ik in die paar resterende weken dolle pret beleefde. Maar er was meer dat mij de keuze deed maken om het Nederlandse leger te negeren. Ik had nog niets bereikt in mijn leven. Militaire dienst (anderhalf jaar) beschouwde ik derhalve als een zinloze tijdsbesteding die mijn carriére danig in de weg zou staan. Twee redenen dus om het vaderlandslievende begrip voor koningin en vaderland te laten vallen als een baksteen.

Wie de juiste keuzes in zijn leven maakt wordt een gelukkig, rijk, dom, sadistisch, laf, onderdanig, onderkruiperig, agressief, gelovig, ongelovig mens. Verschillende combinaties zijn mogelijk. Meneer de moslim, maak hier gerust de juiste keuze voor jezelf en je op halve waarde getaxeerde slavin!

Troostprijs voor islam
Maakt iedereen dan doelbewust een keuze? Nee! Het kunnen overzien bij het maken van de juiste keuze vereist enige vorm van intelligentie. Anders gezegd: ieder mens dient de consequentie van zijn daden te overzien en te accepteren. Een logische stelling waar niet aan te tornen valt, volgens mij. Zei ik gebrek aan intelligentie? Daar bedoel ik beslist niet de aanhangers van islam mee. Immers, als we de lijst van uitvindingen en verbeteringen voor het bestaan van het leven in ogenschouw nemen komen mohammedanen wel degelijk op deze innovatieve lijst voor. Onderop, welteverstaan! De troostprijs voor de islam-aanhanger is dan ook een miserabel bestaan. Of niet, wanneer hij de juiste keuze maakt en kiest voor ONZE kennisbeschaving. En toch houdt hij vast aan zijn rigide geloof. Zo iemand noemt men nu een huichelaar.

Parasitaire keuze
Wat is er dan mis met mijn stelling wanneer ik luid en duidelijk verkondig dat alle mohammedanen ONZE kennisbeschaving stante pede dienen te verlaten? Om de simpele reden dat zij hier niet passen. Omdat zij voortdurend verkeerde keuzes maken (parasiteren op ONZE kennisbeschaving vind ik een verkeerde keuze) en dientengevolge de consequentie hiervan moeten accepteren. Zij hebben voor Allah, de knecht van sadist en rovehoofdman Mohammed gekozen. Voor mohammedanen blijkbaar de beste keuze die een mens in zijn leven kan maken. Voor ONZE kennisbeschaving een regelrechte aanfluiting. Dus zeg ik: VAL DOOD! Veel succes in je latere leven, maar val ONZE kennisbeschaving niet langer lastig met je weerzinwekkende intens domme keuze die aangeeft hoe achterlijke een mens wel niet zijn kan.

Kiezen voor sadisme. Hoe haal je het in je botte afgestompte hersenen? Dat is wat alle mohammedanen doen.

Islam hoort NOOIT thuis in een zichzelf respecterende kennisbeschaving.

De enige plaats voor islam is de plaats van de eeuwige domheid: Mekka! Het exclusieve internationale verzamelpunt van onaangepaste weerzinwekkende op primitieve leest geschoeide godsdienstwaanzininstituut in ONZE kennisbeschaving.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door miss1979 »

Liever jood dan moslim?? Als ik hier in antwerpen de orthodoxe joden zie lopen, dan ben ik blij dat ik niet als joodse ben geboren. De vrouw heeft niets te zeggen. Is het bezit van haar vader tot ze trouwt, daarna van haar man. Omdat ze bezit is van iemand anders heeft ze geen recht op eigendom. Daardoor heeft ze geen enkel recht op bezit en mag ze ook niet erven. Ze mag geen voorbehoedsmiddelen nemen, vandaar dat die allemaal een hoop kinderen hebben, en als een vrouw haar maandstonden heeft, dan moet ze apart gaan zitten, en mag geen contact hebben met haar man gedurende die periode. Scheiden kan ze niet zonder dat haar man een brief heeft dat hij van haar wilt scheiden. Heeft hij dat niet aan haar, dan kan haar man perfect met een andere vrouw trouwen, want hij mag meerdere vrouwen hebben, en zij blijft alleen achter en kan niet meer opnieuw trouwen. De islam heeft in die zaken verandering gebracht. De meeste joden passen voorgenoemde zaken gelukkig niet meer toe. Maar de orthodoxe joden blijven zich aan die regels houden.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Dutch »

Zijn joden ook polygaam???

Miss, voor mij zijn al die godsdiensten zoiets als cholera en pest...daar kan je maar beter niet tussen kiezen hoor, gewoon wegwuiven die handel.

Ergens heb je nog duidelijke islamredeneringen, zo van : omdat die andere godsdienst slecht is, is de islam beter...
Neen, ze zijn allemaal slecht, die uitverkoren volkeren-business.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door mercator »

miss1979 schreef: Maar de orthodoxe joden blijven zich aan die regels houden.
Ortodoxe Joden zijn even achterlijk als moslims, dat is juist. Maar: ze zorgen niet voor overlast, iets waar alle moslims van gematigd tot salafist zich vol ijver op toeleggen. Ga s kijken in de Begijnenstraat(de gevangenis van Antwerpen voor de Hollandse lezertjes: volop "getinte" geloofsbroeders van je hoor( jij bent nog lang niet moslim-af), maar pijpekrullen en kaftans ga je niet zien.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Monique »

miss1979 schreef:Liever jood dan moslim?? Als ik hier in antwerpen de orthodoxe joden zie lopen, dan ben ik blij dat ik niet als joodse ben geboren. De vrouw heeft niets te zeggen. Is het bezit van haar vader tot ze trouwt, daarna van haar man. Omdat ze bezit is van iemand anders heeft ze geen recht op eigendom. Daardoor heeft ze geen enkel recht op bezit en mag ze ook niet erven. Ze mag geen voorbehoedsmiddelen nemen, vandaar dat die allemaal een hoop kinderen hebben, en als een vrouw haar maandstonden heeft, dan moet ze apart gaan zitten, en mag geen contact hebben met haar man gedurende die periode. Scheiden kan ze niet zonder dat haar man een brief heeft dat hij van haar wilt scheiden. Heeft hij dat niet aan haar, dan kan haar man perfect met een andere vrouw trouwen, want hij mag meerdere vrouwen hebben, en zij blijft alleen achter en kan niet meer opnieuw trouwen. De islam heeft in die zaken verandering gebracht.
Ik zie weinig verschil tussen islam en jodendom hierboven.
Het enige verschil dat ik zie is dat wanneer je geen Jood meer wenst te zijn je je hoofd niet hoeft in te leveren

De meeste joden passen voorgenoemde zaken gelukkig niet meer toe. Maar de orthodoxe joden blijven zich aan die regels houden.
Moslims houden zich massaal aan die achterlijke regels.
Ik heb liever 1000 Joden om me heen dan 1 moslim.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Ariel »

miss1979 schreef:Liever jood dan moslim?? Als ik hier in antwerpen de orthodoxe joden zie lopen, dan ben ik blij dat ik niet als joodse ben geboren. De vrouw heeft niets te zeggen. Is het bezit van haar vader tot ze trouwt, daarna van haar man. Omdat ze bezit is van iemand anders heeft ze geen recht op eigendom. Daardoor heeft ze geen enkel recht op bezit en mag ze ook niet erven. Ze mag geen voorbehoedsmiddelen nemen, vandaar dat die allemaal een hoop kinderen hebben, en als een vrouw haar maandstonden heeft, dan moet ze apart gaan zitten, en mag geen contact hebben met haar man gedurende die periode. Scheiden kan ze niet zonder dat haar man een brief heeft dat hij van haar wilt scheiden. Heeft hij dat niet aan haar, dan kan haar man perfect met een andere vrouw trouwen, want hij mag meerdere vrouwen hebben, en zij blijft alleen achter en kan niet meer opnieuw trouwen.


Heb je het nu over Islam of over het Jodendom. [c045.gif] Volgens mij beschrijf je hier prachtig de Islam. Kan je goed zien van wie Mohammed zijn inspiratie opgedaan heeft. Van de charedische Joden die hij ontmoet heeft.
De islam heeft in die zaken verandering gebracht.

Kuch lieverd. Misschien hier in het seculieren westen, maar ben jij wel eens op vakantie geweest in Saoedi-Arabië , Pakistan, Afghanistan of een ander achterlijk islamitische land waar de zuivere Islam wordt nagevolgd?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Liever joden dan moslims. Ik houd van mijn rust

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:Omdat zij voortdurend verkeerde keuzes maken (parasiteren op ONZE kennisbeschaving vind ik een verkeerde keuze) en dientengevolge de consequentie hiervan moeten accepteren.
De moslims die zich hier volvreten aan de geneugten van een moderne welvaartsstaat eten van 2 walletjes. Ze kiezen enerzijds voor het heidendom en de achterlijkheid van Mohammed, anderzijds OOK voor techniek en welvaart.
Het is ONZE grote fout dat we dit toelaten .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Dutch »

Mercator schreef :
De moslims die zich hier volvreten aan de geneugten van een moderne welvaartsstaat eten van 2 walletjes. Ze kiezen enerzijds voor het heidendom en de achterlijkheid van Mohammed, anderzijds OOK voor techniek en welvaart.
Het is ONZE grote fout dat we dit toelaten .

Daarin ben ik het 100% met jou eens Mercator!
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door miss1979 »

De islam heeft in die zaken verandering gebracht.

Kuch lieverd. Misschien hier in het seculieren westen, maar ben jij wel eens op vakantie geweest in Saoedi-Arabië ,
Pakistan, Afghanistan of een ander achterlijk islamitische land waar de zuivere Islam wordt nagevolgd?[/quote]



een moslima heeft bijvoorbeeld wel het recht om te scheiden van haar man, ze mag gewoon bij haar gezin blijven als ze haar maandstonden heeft, enkel sex mag niet maar zelfs knuffelen is niet verboden. Voorbehoedsmiddelen zijn wel toegelaten
en een vrouw wordt niet als bezit gezien van haar vader of man. Ze mag dus erven, ook als is het maar de helft van wat een man erft, maar ze kan tenminste erven, en al het geld dat ze in haar bezit krijgt is haar eigendom en haar man heeft geen enkel recht om geld te vragen aan zijn vrouw. Dat zijn de veranderen die de islam heeft gebracht en dat zijn algemene regels, geldig voor alle moslims, niet enkel in het westen.
De islam is niet meteen vrouw vriendelijk maar tis toch al een pak beter dan hoe de joden hun vrouw mogen behandelen.


En ok, van joden geen last maar weet dat er in de joodse scholen ook opgeroepen wordt tot haat. Haat tegen nietjoden, tegen homo's, tegen het westen... Er zijn al reportages geweest op de tv. De joodse scholen zijn zeker niet zo 'koosjer' als ze zich voordoen.
Maar het grootste verschil tussen joden en moslims is dat de joden geld hebben en niet van uitkeringen komen leven. Daarom worden ze in onze maatschappij getolereerd.
Laatst gewijzigd door miss1979 op di jun 14, 2011 8:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door miss1979 »

mercator schreef:
miss1979 schreef: Maar de orthodoxe joden blijven zich aan die regels houden.
Ortodoxe Joden zijn even achterlijk als moslims, dat is juist. Maar: ze zorgen niet voor overlast, iets waar alle moslims van gematigd tot salafist zich vol ijver op toeleggen. Ga s kijken in de Begijnenstraat(de gevangenis van Antwerpen voor de Hollandse lezertjes: volop "getinte" geloofsbroeders van je hoor( jij bent nog lang niet moslim-af), maar pijpekrullen en kaftans ga je niet zien.

1. met dat uitschot heb ik niets te maken. Ik erger me zelf keihard aan dat uitschot dat bijvoorbeeld rond hangt op de turnhoutsebaan. Ik hoop dat mijn kinderen nooit zo worden. Tis blijkbaar normaal bij marokkanen om hun kinderen slecht op te voeden. Ik zie het al aan de kinderen in mijn buurt. 8 jaar en al kleine criminelen. Mijn zoontje van 6 jaar mag nu niet meer buiten spelen omdat ik niet wil dat hij in contact komt met die slechte voorbeelden.
Ik heb trouwens een grondige hekel aan marokkanen en verstop dat niet. Dr zitten er maar weinig goede tussen.


2. wanneer ben ik dan wel moslim af? In uw ogen wellicht nooit zeker?? :roll:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Monique »

miss1979 schreef:een moslima heeft bijvoorbeeld wel het recht om te scheiden van haar man, ze mag gewoon bij haar gezin blijven als ze haar maanstonden heeft, enkel sex mag niet maar zelfs knuffelen is niet verboden. Voorbehoedsmiddelen zijn wel toegelaten
en een vrouw wordt niet als bezit gezien van haar vader of man. Ze mag dus erven, ook als is het maar de helft van wat een man erft, maar ze kan tenminste erven, en al het geld dat ze in haar bezit krijgt is haar eigendom en haar man heeft geen enkel recht om geld te vragen aan zijn vrouw. Dat zijn de veranderen die de islam heeft gebracht en dat zijn algemene regels, geldig voor alle moslims, niet enkel in het westen.
De islam is niet meteen vrouw vriendelijk maar tis toch al een pak beter dan hoe de joden hun vrouw mogen behandelen.
Ik denk dat Joodse vrouwen het een stuk beter hebben dan moslima's.
Joodse vrouwen kunnen namelijk hun geloof vaarwel zeggen en een leven hebben zoals ze zelf willen.
Een moslima heeft geen keus...ze is een slaaf van mannen.

En ok, van joden geen last maar weet dat er in de joodse scholen ook opgeroepen wordt tot haat. Haat tegen nietjoden, tegen homo's, tegen het westen... Er zijn al reportages geweest op de tv. De joodse scholen zijn zeker niet zo 'koosjer' als ze zich voordoen.
Maar het grootste verschil tussen joden en moslims is dat de joden geld hebben en niet van uitkeringen komen leven. Daarom worden ze in onze maatschappij getolereerd.
Lijkt mij toch behoorlijk belangrijk.
Daarbij komt dat Joden niet hierheen "komen"... die zijn hier altijd geweest.
Moslims "komen" vrijwillig hierheen en eisen dan met hun grote smoel dat Nederland zich aan de islam aanpast en dat Nederland ze geld geeft.
Inderdaad.... daarom worden Joden wel en moslims NIET geaccepteerd.
Ik ben blij dat je toegeeft dat moslims niet helemaal sporen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Pilgrim »

miss1979 schreef:Scheiden kan ze niet zonder dat haar man een brief heeft dat hij van haar wilt scheiden. Heeft hij dat niet aan haar, dan kan haar man perfect met een andere vrouw trouwen, want hij mag meerdere vrouwen hebben, en zij blijft alleen achter en kan niet meer opnieuw trouwen.
Ik heb nog nooit gehoord van polygamie onder de Joden. :nono:
Ik neem dit verhaal dan ook met een korreltje zout. Misschien dat het in het Joodse geloof theoretisch mogelijk is maar dat het in de praktijk al lang niet meer voorkomt. Of niet? [c045.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Monique »

Het jodendom kent de man het recht toe zijn vrouw te verstoten. Met name in de Talmoedische tijd was er echter discussie onder welke omstandigheden hij dit recht heeft. De rechtsscholen van Hillel en Sjammaj stonden hierin lijnrecht tegenover elkaar, maar uiteindelijk werd de soepelere school van Hillel gevolgd. Dit betekent dus aanvankelijk dat een Beet Dien een verzoek tot echtscheiding in principe zal inwilligen. In de Middeleeuwen echter werd binnen de Asjkenazische gemeenschap voor een tijdbestek van duizend jaar door Rabbi Gersjom de verzwaring ingesteld dat echtscheiding slechts mogelijk is met toestemming van de vrouw. Hoewel deze duizend jaar inmiddels verlopen is, is het gewoonterecht algemeen verbindend gebleven. Allebei de partners kunnen een echtscheiding dus blokkeren.

In gevallen waarin een van beide partners weigert te scheiden, zijn de gevolgen zeer verreikend. In geval het Beet Dien het scheidingsverzoek gegrond heeft verklaard, zal een proces op worden gestart om de weigerachtige partner toch te bewegen in te stemmen met de scheiding. Wanneer dit niet gebeurt zijn er in Israël verschillende dwangmiddelen. Buiten Israël is dat uiteraard niet het geval vanwege de scheiding van kerk en staat. Het gevolg is dan dat de partners voor de Joodse wet nog steeds getrouwd zijn. Krijgt de vrouw in zo'n geval kinderen, dan worden die beschouwd als mamzeriem ofte wel kinderen geboren uit overspel. De gevolgen hiervan zijn omvangrijk, en dus zal een Beet Dien als zij het scheidingsverzoek gegrond acht altijd proberen de man in kwestie te bewegen tóch een scheidingsakte, de ĝet, te tekenen.
Amorele atheistische nitwit
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door miss1979 »

Pilgrim schreef:
miss1979 schreef:Scheiden kan ze niet zonder dat haar man een brief heeft dat hij van haar wilt scheiden. Heeft hij dat niet aan haar, dan kan haar man perfect met een andere vrouw trouwen, want hij mag meerdere vrouwen hebben, en zij blijft alleen achter en kan niet meer opnieuw trouwen.
Ik heb nog nooit gehoord van polygamie onder de Joden. :nono:
Ik neem dit verhaal dan ook met een korreltje zout. Misschien dat het in het Joodse geloof theoretisch mogelijk is maar dat het in de praktijk al lang niet meer voorkomt. Of niet? [c045.gif]

Het is toegestaan hoor, zelfs zonder limiet. maar inderdaad, het wordt bijna niet meer toegepast.
Gelukkig maar voor die vrouwen zeker.

je denkt dat ze een keuze hebben om uit het jodendom te stappen?
Bij joden is dit misschien mogelijk. Maar dan laat de hele familie de afgevallige vallen. Dan wordt er een banvloek over die
persoon uitgeproken, ook Cherem of Herem genoemd.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Monique »

miss1979 schreef:je denkt dat ze een keuze hebben om uit het jodendom te stappen?
Bij joden is dit misschien mogelijk. Maar dan laat de hele familie de afgevallige vallen. Dan wordt er een banvloek over die
persoon uitgeproken, ook Cherem of Herem genoemd.
Toch beter dan afgemaakt te worden zoals in islam...toch?
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door BFA »

miss1979 schreef: je denkt dat ze een keuze hebben om uit het jodendom te stappen
Jodendom) insinueert eerst een volk. De religie van het Joodse volk noemt Judaïsme.
Een Jood kan net zoals ieder beslissen van tot een nieuw volk te gaan behoren. Dit gaat als het nieuwe volk de intrede aanvaard maar die aanvaarding wil niet zeggen dat je geen Jood meer bent. Dit is vooral omdat een culturele erfenis meegedragen wordt.
Uit Judaïsme kan je zonder probleem uitstappen. In Israël en de wereld zijn genoeg met Atheïstische Joden die dit gedaan hebben.

Wat je zegt over Polygamie in Judaïsme is de eerste keer dat ik dit hoor. Ik neem je dar in het geheel niet serieus op. Ik dacht dat bigamie in Judaïsme verworpen werd. Wat niet uitsluit dat er ergens een marginale sekte kan bestaan die Polygaam is. Dit bestaat ook in het Christendom, de Mormonen. Net zoals die Mormonen geen standaard zijn voor het Christendom en niet als basis voor veralgemening kunnen dienen, kan zulk een mogelijke sekte, die ik betwijfel, ook geen veralgemening zijn voor Judaïsme.

Iedereen kan zich tot Judaïsme bekeren. De toelatingstests zijn moeilijker dan het beëindigen van een universiteit. Weinigen sagen die tests.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Het voordeel van Joden tov moslims

Bericht door naar boven »

miss1979 schreef:
Pilgrim schreef:
miss1979 schreef:Scheiden kan ze niet zonder dat haar man een brief heeft dat hij van haar wilt scheiden. Heeft hij dat niet aan haar, dan kan haar man perfect met een andere vrouw trouwen, want hij mag meerdere vrouwen hebben, en zij blijft alleen achter en kan niet meer opnieuw trouwen.
Ik heb nog nooit gehoord van polygamie onder de Joden. :nono:
Ik neem dit verhaal dan ook met een korreltje zout. Misschien dat het in het Joodse geloof theoretisch mogelijk is maar dat het in de praktijk al lang niet meer voorkomt. Of niet? [c045.gif]
Het is toegestaan hoor, zelfs zonder limiet. maar inderdaad, het wordt bijna niet meer toegepast.
Gelukkig maar voor die vrouwen zeker.
Mogelijk doel je op deze geboden betreffende de omgang tussen man en vrouw en de verhoudingen binnen het gezin in de Torah:

21. Een weduwe wier man kinderloos stierf moet trouwen met de broer van haar man (Deut. 25;5)
22. Trouw de weduwe van een kinderloze broer die overleden is (Deut. 25:5)
23. De weduwe die vrijgesteld te worden van de zwager indien hij weigert haar te trouwen (Deut. 25:7-9)


Er staat niet bij dat de zwager ongetrouwd moet zijn. Polygamie is in dit speciale geval dus inderdaad toegestaan en zelfs verplicht.
miss1979 schreef:je denkt dat ze een keuze hebben om uit het jodendom te stappen?
Bij joden is dit misschien mogelijk. Maar dan laat de hele familie de afgevallige vallen. Dan wordt er een banvloek over die persoon uitgeproken, ook Cherem of Herem genoemd.
In dit soort maatregelen voorzien bijna alle religies teneinde de schapen bij de kudde te houden.
RTFM
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het eeuwige voordeel van Joden tov moslims

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het voordeel van Joden tov moslims.

Hel simpel. Up-to-date mensen (joden) versus achterlijke bekrompen op de infantiele analfabeet geschoeide wijsheid van sadist Mohammed (mohammedanen). Uitkomst? De waarde van ONZE kennisbeschaving!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie