De verrijkte buurt

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

De verrijkte buurt

Bericht door Manon »

Wanneer werken in Molenbeek moeilijk wordt

Sint-Jans-Molenbeekdonderdag 31 maart 2011

Sinds 1999 zit de Belgische zetel van het communicatiebedrijf BBDO in de Scheldestraat. En sinds het begin houdt de directie statistieken bij over het aantal criminele incidenten tegen het gebouw of tegen werknemers. Honderdvijftig zijn het er. “We denken aan verhuizen.” .
Scheldestraat, oud wijnmagazijn. Camerabewaking en prikkeldraad. (© Bart Dewaele)
..S cheldestraat, een groot gebouw vlak tegen de grens met Laken. Een statig gebouw. Een oud gebouw. In 1908 begon hier de wijnhandel Besse et Fils. Later vestigde de honingfabrikant Meli zich er. En sinds 1999 huurt BBDO de gebouwen.

Toen werd er gerenoveerd, het oude wijnmagazijn werd in ere hersteld – de oorspronkelijke vloeren inbegrepen – en er verscheen een nieuwbouw achter het grote pand. Sindsdien maken strakke jeans, kleurrijke sneakers en frisse medewerkers er de dienst uit.

Toch loopt het niet naar wens. Waar de directie van het communicatiebedrijf in het begin nog een wijkfeest organiseerde, is het bedrijf nu een versterkte burcht gewor­den in de Scheldestraat. “Een eiland, we weten het. Maar we hebben geen andere keuze,” zegt L., office manager.

Verdedigen
Een aantal medewerkers wil gerust zijn verhaal kwijt. Op voorwaarde dat het anoniem kan. “Want je weet maar nooit.”

L: “De eerste twee jaar van het Molenbeekse bestaan was er nog niet veel aan de hand. Zeker, het was een moeilijke buurt, dat wisten we. Maar we rekenden op, ja, op de gemeente, dat alles er wel bovenop zou komen. Toen begonnen de incidentjes. Eerst auto-inbraken, dan scheldpartijen. Dan sacjackings. En dan geweld.” De laatste maanden waren er acht incidenten, zegt de vrouw.

“Ik stapte vorige lente in mijn wagen,” getuigt C. “Tegelijkertijd zag ik de deur opengaan, en voor ik het wist, zat er iemand naast mij. Een fractie van een seconde later kreeg ik klappen met de kolf van een revolver. Ik had nooit gedacht dat ik me in zulke situaties zou verweren, maar op dat moment denk je niet na. Je wilt je verdedigen.”

Het slachtoffer kon uit zijn wagen raken, maar zijn belager liet hem niet gaan. “Die gast, ergens in de twintig, wilde mijn laptop. En hij liet me niet los. Uiteindelijk kon ik ontkomen en werd ik geholpen door enkele buurtbewoners. Die waren wel vriendelijk, maar toen ik hun vroeg om te getuigen voor de politie, werd het stil. De politie erbij halen, dat was een ander verhaal. Uiteindelijk was ik een week werkonbekwaam door al die slagen.”

C. woont in Lokeren. “Daar was het vroeger ook erg: geweld, onwelvoeglijk gedrag, vuilnis. Maar er is toen een beleid van nultolerantie ingevoerd. De strakke lijn, voor iedereen. Dat zou hier ook eens moeten gebeuren,” meent hij.

C. is naar eigen zeggen alerter geworden. Kijkt nu wie er allemaal in de straat is als hij het bedrijf verlaat. “Ik ben niet bang, maar toch ga je je anders gedragen.”

Vroom
Het incident met C. was een van de ergste. Daarnaast waren er ook ‘gewone’ diefstallen, zoals I. overkwam. Gastjes van een jaar of zeventien stalen haar handtas toen ze een straat verderop liep, richting thuis. Zij woont in Molenbeek.

“Ik kwam met mijn achterhoofd op de grond terecht. Gewond was ik niet echt, maar ik heb wel een tijd spierpijn gehad. Spierpijn die veroorzaakt werd door de schok en de stress nadien.”

Een handtasdiefstal, haar eerste in Brussel, daar kan I. nog mee leven. Maar waar ze het moeilijker mee heeft, is dat er getuigen van het incident waren. “Een jong koppel stond even verderop boodschappen uit hun auto te laden. Die mensen reageerden niet. Niet toen ik werd bestolen. Niet toen ik op grond lag. En niet nadien. Die vrouw was gesluierd, en ik weet nog dat ik dacht, vol woede, dat je daarvoor zo vroom moet zijn, om helemaal niets te doen.”

Maar het ergste voorval, dat was een vrouw die met haar hoofd tegen een autoportier geslagen werd om haar handtas te bemachtigen. Zij wil sindsdien niet meer in Molenbeek werken. Einde verhaal.

Shuttle
Sinds het bedrijf in de Scheldestraat zit, worden er statistieken bijgehouden van elk delict, klein en groot. Anno 2011 staat de teller op honderdvijftig, in iets meer dan tien jaar tijd.

Het parkeerterrein van het bedrijf is nu omheind, met prikkeldraad en een zware poort. Want er zijn al heel wat inbraken geweest. “Gekkenwerk als je het bedenkt. Rondom dit gebouw zijn er hoge muren, en inbrekers kunnen vaak niet anders dan halsbrekende toeren uithalen om hier binnen te komen,” voegt L. eraan toe. Er is nu ook een bewakingsfirma actief met twee medewerkers. Er is camerabewaking. En, als kers op de taart: een shuttledienst van en naar de twee dichtstbijzijnde metrostations.

“Ik weiger er gebruik van te maken,” zegt C. “Zo naar je werk moeten gaan, dat kan niet de bedoeling zijn in onze maatschappij.”

Een paar jaar geleden had het gemeentebestuur wel oren naar de problemen. Er werden vergaderingen belegd met de politie, met de burgemeester. “Maar nu haalt dat niet veel meer uit. Niet dat de politie ons vroeger niet heeft geholpen, maar soms hadden ze geen tijd en raadden ze ons aan om kleine delicten zoals auto-inbraken en vandalisme elders aan te geven. Laken is vlakbij, en dat is een andere politiezone. We hebben nu wel een schepen in het gemeentebestuur die zich ons lot aantrekt. Daar blijft het voorlopig bij.”

Binnen het statige pand is de onveiligheid een veelbesproken onderwerp, vertrouwen medewerkers ons toe. Geruchten van incidenten, collega’s die bestolen zijn. De perceptie is dat de buurt niet meer veilig is.

“Eerlijk, we denken aan verhuizen. Misschien niet noodzakelijk buiten Brussel, maar alleszins weg uit Molenbeek,” zegt de manager. “Het gebouw deugt, maar de buurt niet. We beginnen zelfs sollicitanten mis te lopen omdat mensen niet in Molenbeek willen werken. Dan weet je hoe laat het is.”

Qui-vive
“Het erge is,” zegt L., “dat de gemeente er in feite onlangs nog zelf een schep bovenop heeft gedaan. Er is een parkeerplan gekomen, en dus moeten we ook nog eens betalen om buiten te parkeren. Wij hebben onze garage, maar onze werknemers moeten vaak naar overal in België om klanten te ontmoeten. Dan is het makkelijker om met de wagen naar het werk te komen en – om snel weg te zijn – buiten te parkeren.”

“Het argument dat we te horen kregen, is dat er meer werknemers met het openbaar vervoer moeten komen. Dat moet je nu net zeggen tegen mensen die al op hun qui-vive zijn om naar Molenbeek te reizen!”

Over het gros van de daders zijn alle geïnterviewde werknemers het eens. “Ik wou dat ik het niet zo zou hoeven zeggen, maar het is zo,” klinkt het. C: “Dat heeft niets met racisme te maken.” I: “Ik begrijp dat sommige mensen racistische reflexen krijgen.”

Volgens Johan Berckmans, de woordvoerder van de politiezone West, waarin Molenbeek ligt, zijn er problemen in de Scheldestraat. “Die maakt deel uit van de Maritiemwijk.” De woordvoerder meent dat er in 2010 vijftig criminele feiten werden vastgesteld, waaronder vijftien diefstallen, waaronder drie met geweld. “Wel is het zo dat, wanneer delicten elders worden aangegeven, die gegevens met een jaar vertraging komen.” Berckmans noemt meermaals ook problemen met hangjongeren in de Maritiemwijk.

“Een sociaal werker uit de buurt,” zegt L., “heeft me eens uitgelegd dat voor de jeugd hier de drie-derderegel geldt. Met een derde van de jongeren heb je geen last. Het volgende derde is de risicogroep, diegenen die meegesleurd worden door de groep en daar nauwelijks, of heel nipt, aan kunnen ontsnappen. Voor het resterende derde komt alle hulp te laat, werd me toen verteld.”
http://www.brusselnieuws.be/artikel/wan ... lijk-wordt" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: De verrijkte buurt

Bericht door Dutch »

Nog een andere wijk, waar werken erg gevaarlijk is geworden, is de wijk achter het Anneesensplein in Brussel, niet zo erg ver van de Maritiemwijk dus.
Mijn dochter offerde een jaar lang 2 avonden per week op om er gratis medische hulp te verlenen aan kansarmen. Dat bekwam haar slecht, zo slecht zelfs dat de Vzw Vrijwilligersartsen de diensten van een bodyguard (oostblokker) inhuurde om haar van en naar de auto te begeleiden en ook de deur van hun lokaal te "verdedigen"...
In Brussel zijn er verschillende "no go-areas" voor de politie, deze 2 maken daar deel van uit.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrijkte buurt

Bericht door Ariel »

Als je de reacties onder dit artikel leest, wordt je ook niet vrolijk.
Ik vermoed dat het in Nederland nog niet zo erg is als bij jullie in sommige wijken in Brussel en Antwerpen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De verrijkte buurt

Bericht door Manon »

Wat wil je als de burgemeester van Brussel het een "fait divers" vindt als ze met kalasnjikovs in de straten beginnen te schieten!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
peter calluy
Berichten: 120
Lid geworden op: di okt 05, 2010 12:10 am

Re: De verrijkte buurt

Bericht door peter calluy »

Opinie:



Geachte Lezer,


Betreft : Bedrijven trekken weg uit Brussel wegens geweld op personeel / Peeters & Pichal - Radio 1.


Deze morgen, bij het aanhoren van het relaas van de CEO van BBDO en De Mortierbrigade uit het Brusselse Molenbeek, werden mijn emoties danig op de proef gesteld.

Heb ik op één of andere manier de bekendmaking gemist van het bestaan van een 'verboden-te-benoemen' enclave ? Heb ik de lokale oorlog tegen 'het werkvolk' die daar woedt niet opgemerkt in het nieuws ? Neen, ik dacht het niet.

En toch moet ik zulke toestanden vernemen van twee bedrijfsleiders, alhoewel lijders zou hier meer toepasselijk zijn. In heel hun relaas was het woord 'allochtone' niet te horen, laat staan islamitisch. Doch beste lezer, ik behoef die woorden niet te horen om uit de aard der feiten op te maken over welke dadergroepen het hier gaat.

Het verwondert mij dan ook niet dat vrouwen dé eerste slachtoffers zijn, dé meest bedreigde groep uit het personeelsbestand van deze bedrijven. Ik geef hier http://www.dailymotion.com/video/xd366y ... from=embed" onclick="window.open(this.href);return false;

de link naar een doordeweekse prediking van een toch niet onbelangrijke figuur. In deze prediking kunt u seconde na seconde volgen hoe een 'goede moslim' volgens deze 'bedienaar van de eredienst' spreekt en denkt, en dus ook handelt over en naar vrouwen binnen en buiten de islam.

Zo vind u op -min 8- en verder wat over de werkende vrouw, en op - min 11- iets over 'westers' geklede vrouwen. Verder commentaar over de voorspelbare reacties van een deel van de toehoorders kunt u krijgen door Peeters & Pichal te herbeluisteren op volgende link :
http://www.radio1.be/programmas/peeters ... ens-geweld" onclick="window.open(this.href);return false; .

Ik zou zeggen 'theologisch geïnspireerd' wat de slachtofferkeuze betreft, maar zo'n uitspraak kan een klacht opleveren zoals in het 'geval' Prof. Elchardus van godbetert 'een islamitische denktank'. http://vigilancemusulmane.be/" onclick="window.open(this.href);return false; Een 'denktank' die het denken in vraag stelt met een aanklacht, in plaats van het open debat, het kan verkeren in deze verwarrende tijden.

Een vraag die dan bij me op komt is " worden de talrijke dames mét hoofddoek en / of lange gewaden ook lastig gevallen ?" Want voor elke 'westers geklede' werkneemster lopen daar toch twintig 'islamitisch geklede' vrouwen rond met ook een handtas en /of boodschappentas waar geld ed inzitten.
Misschien eens onderzoeken ?

Een andere vraag is " hebben die bedreigde werknemers en werkneemsters geen partner, geen familie, geen vrienden, geen ...... dat dit keer op keer kan gebeuren terwijl de Burgemeester, of wat daarvoor moet doorgaan, ostentatief met zijn rug naar de feiten staat ? Dat diegenen die van de burgers, door middel van onze instituties, het monopolie op geweld hebben gékrégén, niet kunnen, maar volgens mij niet adequaat mogen handelen; vertelt mij dat we dan toch het récht hebben om zelf voor de veiligheid van onze naasten te zorgen. Of mogen we enkel toekijken ? Onze naasten die in deze overbelaste grappentrommel die België stilaan aan het worden is, vijftig procent van het loon dat ze verdienen met dat gevaarlijke werk aan de overheid afstaan. Dit om een veelheid van goede, urgente, humanistische zaken te verwezenlijken, net om niet in een toestand van totale sociale, materiële of andere chaos en wetteloosheid terecht te komen.

Dat deze twee bedrijfsleiders hebben gesproken siert hen. Het zegt ook dat het heel erg is, veel erger dan wat ons burgers elders te lande wordt voorgehouden. Het vertelt mij ook dat er velen zijn die niet spreken. Spreken over zulke zaken doe je nu eenmaal niet gratuite. Dat weet ik uit eigen én uit de ervaringen van vrienden.

Om met de woorden uit het slotwoord van Geert Wilders, u weet wel, de man die het voorbije anderhalf jaar op de VRT alle koosnaampjes heeft gekregen, van racistische tot anti dit en dat....... maar wiens uitermate beschaafde en terechte slotwoord voor de rechtbank ons werd onthouden door diezelfde VRT, objectieve pers- amehoela !

Ik sprak , ik spreek, en ook ik zal blijven spreken.


Met enige droefenis en kwaadheid,


Calluy Peter

Boom.
http://www.youtube.com/watch?v=tonyptTRHq8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3oY_Ie_k ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=auEa0MYr ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=qt4WVmwh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De verrijkte buurt

Bericht door Manon »

hieronder een videofilmpje met wat commentaren van werknemers:

http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/vi ... uwen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
peter calluy
Berichten: 120
Lid geworden op: di okt 05, 2010 12:10 am

Re: De verrijkte buurt

Bericht door peter calluy »

Sorry de vorige heb je al, ik word nog zot :drool:


Deze dan:


Op 8 juni 2011 16:29 schreef Peter Calluy <[email protected]> het volgende:
Geachte Mevrouw Charkaoui,
Mevrouw De Ridder,


Betreft: Uw opinie in De Standaard / Allochtoon hooliganisme bestaat niet

Telkens sta ik perplex van de 'creativiteit' waarmee U de kern van de problematiek omzeilt.

De problematiek in deze is toch het steeds weerkerende fenomeen van rellen, die los van de vaak verkeerdelijk geïnsinueerde 'triggers', worden ontketent door jongeren met een voornamelijk islamitische achtergrond, en richten zich al even voornamelijk tégen instellingen van publieke aard ( politie, De Lijn, openbaar meubilair, openbare recreatie, redders, ...)

Het woord 'allochtoon' is dus te veralgemenend in vele gevallen. Ooit was ik uitgenodigd op het kabinet van Mr Smet Pascal, waar ik enige duiding moest geven bij een ander slecht idee dat hier niet relevant is. Toen ik de adviseur voor 'gelijke kansen' verbeterde toen die stelde "het gaat dus over allochtonen". Waarop ik antwoordde "neen, het gaat over moslims", en hij weer repliceerde " wel ja, wanneer men allochtonen zegt bedoelt iedereen toch eigenlijk Turken en Marokkanen. Een vermoedelijk zeer zware last voor de allochtone landgenoten die niets met Turkije, Marokko en eigenlijk ook niets hebben met de morele en ethische codex van de islam. Want inderdaad, Mr Luc Van Doorslaer wil dan wel de term 'allochtoon' van zijn beschermde status ontdoen, de enorme diversiteit onder de allochtonen maakt van dit woord een containerbegrip bij uitstek. ( zie: http://www.standdaard.be/artikel/detail ... e4f7a966f5" onclick="window.open(this.href);return false; )

Dat de voetbalwedstrijden dé aanleiding zijn voor de rellen meen ik te betwijfelen. In de voorvallen in diverse recreatiedomeinen was er geen sprake van voetbal. En voor zover ik weet waren bij de rellen na de wedstrijd Marokko-Algerije geen afspraken gemaakt voor een gewelddadig treffen tussen Marokkanen en Algerijnen ter hoogte van de Turnhoutsebaan in Borgerhout, zowat 3500 km verwijdert van de eigenlijke voetbalwedstrijd.( http://nl.wikipedia.org/wiki/Hooliganisme" onclick="window.open(this.href);return false; ) In hoeverre Spaanse voetbalwedstrijden de gemoederen bij de 'allochtone' Borgerhoutenaar kunnen prikkelen zoals we dat hebben kunnen zien, is mij tot op heden een raadsel. Zeker wanneer ik de rabiate, ongenuanceerde afkeer van andere 'westerse' iconen vaststel zoals het gelijkheidsbeginsel of andere ook voor hen belangrijke principes. Spanje, toch een land waar evenzeer deze verwerpelijke principes worden gehanteerd.

Dus Mevrouw Charkaoui en Mevrouw De Ridder, U hebt gelijk. Allochtoon hooliganisme bestaat niet, of is hier zeker niet van toepassing. Het geweld is meestal gericht op 'iets' of / en iemand die rechtstreeks of onrechtstreeks de overheid vertegenwoordigd. Vaak tegen personen die in hun functie als gezagsdragers over de goede orde waken in het belang van àlle burgers. Voor mij is een 'allochtone agent of buschauffeur' zo goed als elke agent of agente. Voor deze jongeren waar het hier over gaat, zijn 'allochtone' agenten of buschauffeurs collaborateurs. Dat vind ik zelf niet uit hoor, ik heb nogal wat Marokkaanse vrienden die bij De Lijn werken of redder zijn in een zwembad.

Zoals ik reeds in een vorig schrijven stelde, zou het 'minderhedenforum' wat ik liever 'het forum van islamitisch geïnspireerde minderheden' noem, zich beter uitputten in het duiden van de constructie, het waarom en vooral het belang van alle burgers en de Islamitische minderheden in het bijzonder bij de principes van de seculiere democratische rechtstaat. Ook en vooral als die al eens in conflict zijn met de islamitische leerstellingen in de bronnen van de islam.

In plaats van de halsstarrige dogmatici die keer op keer de seculariteit als pacificatiemodel verwerpen te ondersteunen met argumenten die nét door die seculariteit als 'niet relevant' dienen te worden beschouwd, zo zou het meer op zijn plaats zijn om het belang voor een minderheid te duiden bij dit model.

Zo zou u ook misschien eens duidelijk afstand kunnen nemen van die pro-Palestina betogingen en andere waar telkens weer 'Khaybar...Khaybar....' wordt gescandeerd.
( http://www.hudson-ny.org/1437/classic-i ... ew-of-jews" onclick="window.open(this.href);return false; ) Vele autochtonen of 'anders-tonen' weten niet wat dat is, ik echter weet dat wel en vind dat een strenge terechtwijzing meer dan waard. En of dat Professor Elchardus dat weet ? ondertussen wel, denk ik.

Er heerst bij een gedeelte van de jongeren met een islamitische achtergrond een haat tegen alles wat niet islamitisch is. tegen alles dat 'de norm' bepaald vanuit rationele en humanistische eerder dan vanuit dogmatische uitgangspunten.

Elke aangelegenheid is goed om dat, gewapend met het argument geweld, onder het goedkeurende oog van een bepaalde voorhoede duidelijk te maken. Jodenhaat is daar één component van, het niet aanvaarden van 'goddeloos' gezag ook. De theologische inspiratie spat er soms echt vanaf zodat het zelfs niet onmogelijk is om een persartikel te schrijven met letterlijke koranverzen. Maak u echter niet ongerust, daar is Mr Van Doorslaer nog niet aan toe.

U laat, door uw oeverloos en soms ook hopeloos gerelativeer van deze symptomen de 'allochtone gezagsdragers en openbare ambtenaren in de steek. Zij zijn echter ook Moslims met een gezin, met een vorm van islamitische zingeving die hen toch ook elke dag inspireert om de seculiere wetten en geplogenheden te bewaken. Zij verdienen onze steun en bewondering. Deze mannen en vrouwen hebben begrepen dat 'khaybar' thuishoort in zijn tijd en zijn context wat die ook moge zijn. Zij zijn er echter evenzeer van overtuigd dat de gebeurtenissen bij 'khaybar' zoals zovele andere, binnen als buiten de islam niet voor herhaling vatbaar zijn.



Dit gezegd zijnde, dames, blijf ik uw tussenkomsten in het maatschappelijke debat met bijzondere interesse volgen.


Met Voorname achting,


Peter Calluy.
http://www.youtube.com/watch?v=tonyptTRHq8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3oY_Ie_k ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=auEa0MYr ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=qt4WVmwh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: De verrijkte buurt

Bericht door Manon »

Misschien had ie toch maar beter de "zonder jihad-straat" bordjes gemaakt:
Afbeelding


Bedenker *Zonder Haatstraat* ontvoerd en overvallen door zijn vriendjes


"Nog voor hij de knop van de centrale vergrendeling kon indrukken, stapten twee mannen in de wagen van Niels Schreyers, de bedenker van de 'Zonder Haat Straat'. De ongewenste medereizigers dwongen de copywriter met een mes zijn bankkaarten en codes te geven. Reclamebureau Mortierbrigade beslist nu uit veiligheidsoverwegingen te vertrekken uit Molenbeek", zo leidt De Morgen het artikel in.

Niels Schreyers is geen alleenstaand geval. Niels Schreyers: "Ik overdrijf niet als ik zeg dat 80 percent van mijn collega's al hinder ondervond in Molenbeek. Ingegooide autoruiten, gestolen boordpapieren, computertassen die werden afgerukt. (...) De gemeente moet ervoor zorgen dat je op het grondgebied van Molenbeek geen kans hebt om ongestraft een crimineel feit te plegen. Het klopt wel dat de meeste mensen in de buurt niet gediend zijn met de criminaliteit. Na de tijdelijke gijzeling – of hoe moet ik het noemen? – kwam er een afvaardiging van buurtbewoners met ons praten. Zij waren heel verontwaardigd. Ze hebben daarna een week als wijkvaders op de hoek op de uitkijk gestaan. Heel lief, maar daarna was alles weer bij het oude."

Of Niels Schreyers nu anders naar zijn 'Zonder Haat Straat'-campagne kijkt? Niels Schreyers: "Ik ben niet geradicaliseerd, sta nog altijd achter mijn idealen. Je kunt een hele wijk niet over één kam scheren terwijl het een minderheid is die de gemeenschap terroriseert." Het zal wel nieuwswaarde hebben dat uitgerekend de bedenker van de 'Zonder Haat Straat'-campagne gegijzeld werd door twee allochtonen, en het heeft ongetwijfeld nieuwswaarde dat men blijkbaar niet in staat is de criminaliteit in een deel van Molenbeek in te dijken. Werknemers van het reclamebureau BBDO, eveneens in Molenbeek gevestigd, heb er ook al last van. Maar de 'Zonder Haat Straat'-campagne was geen geloofsbrief voor de geneugten van een multiculturele samenleving, en nog minder om criminaliteit te dulden. De 'Zonder Haat Straat'-campagne was een "signaal tegen groeiend racisme en geweld". Het was een noodzakelijk signaal na de moordende raid van Hans Van Themsche en de dood van Joe Van Holsbeeck voor een MP3-speler, van Bart Bonroy voor een geweigerde sigaret, en de al even zinloze dood van Yannick Amba-Bongelo in 2006 - 2007.

Tot zover het pathetische stukje op nieuws.be

De linxe believers die het voortouw nemen in het aanprijzen van de multicriminele maatschappij slaan op de vlucht. Het was zoals Don Quichotte in de Man La Mancha : zelfs om te dromen, een onmogelijke droom. Wakker worden, kindjes, koffertjes pakken en terug naar Grotemensenland.

Afbeelding
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie