Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door Ariel »

:smile:
Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

DEN HAAG - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogan maakt zich zorgen over de gedoogsteun van de PVV en „radicalisering” van de Nederlandse politiek.

Erdogan zegt zaterdag in NRC Handelsblad en tegen de NOS dat het niet goed zou zijn als hij zich zou uitlaten over interne Nederlandse aangelegenheden. „Maar in de politiek sta ik lijnrecht tegenover radicalisering. De juiste weg is de middenweg. Van radicalisme komt ellende voor de mensen en het land. Zoals u weet zit onze partij in het midden van de politiek. Wij zitten niet links niet rechts. We staan ver weg van uitersten. We staan ver weg van radicalen. We werken alleen met degenen die dicht bij iedereen staan.”

„Erdogan is een gevaarlijke islamist van het ergste soort. Als hij de verkiezingen wint, neemt Turkije definitief afscheid van Europa. Wat ons betreft komen ze sowieso nooit bij de EU, maar met hem worden normale relaties ook gecompliceerder. Een gevaarlijke man dus die zelf een islamitische radicaal is”, reageert PVV-leider Geert Wilders.

SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut laat via twitter weten: „De Turkse premier Erdogan maakt zich zorgen over radicalisering in de Nederlandse politiek. Ik maak mij zorgen om de radicale politiek van Erdogan.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1000 ... html?p=1,1" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door Ariel »

Veel Turken bang voor islamisering

door Maarten van Aalderen

ISTANBOEL, woensdag


Ayse en Umut genieten vanaf hun dakterras van het uitzicht op de Bosporus in Istanboel. Maar tegelijk maken ze zich grote zorgen over de parlementsverkiezingen van morgen. De islamitische AKP van premier Erdogan zal vrijwel zeker als grote winnaar uit de bus komen, en dat betekent volgens hen dat het proces van islamisering van Turkije verder zal gaan.

„Dit land richt zich steeds meer op het oosten. Premier Erdogan wil de leider van alle moslims worden. De grenzen met de Arabische landen zijn al opengegooid. Erdogan voelt zich veel meer verwant aan de Arabieren dan aan de Europeanen”, zegt Ayse, die met 55 twee jaar jonger is dan haar man.

Ze heeft voorbeelden te over waaruit blijkt hoe Turkije verandert. „De verkoop van alcohol wordt steeds moeilijker. De politie is zelfs binnengevallen in restaurants in de moderne stad Ankara omdat enkele volwassenen alcohol dronken in het bijzijn van kinderen. Er worden ook steeds meer internetsites gesloten. De politie staat onder controle van de AKP, de regeringspartij van Erdogan, en de islamitische beweging van Fethullah Gülen.”

Vroeger

Ayse herinnert zich nog hoe het vroeger in Istanboel was. „Toen voelden we ons vrij en konden we zeggen wat we wilden. Nu heeft de angst toegeslagen. De AKP zet overal zijn eigen mensen neer. Ik ken mensen die bij een Turkse vliegmaatschappij werkten, maar ontslagen zijn omdat ze tegen de AKP waren. Een nieuwe werknemer gaat altijd overal bidden. Ik ken ook een vrouw die voor de zender ATV werkt en steeds religieuzer werd omdat ze anders problemen kreeg bij haar werk vanwege de AKP.”

Ayse en Umut, die als architect de kost verdient, vinden het vooral erg dat kritische schrijvers, journalisten, intellectuelen en legerofficieren die de scheiding van godsdienst en staat verdedigden, lange tijd in de gevangenis zitten zonder dat duidelijk is waarvan ze worden beschuldigd. Sommigen zitten al drie jaar lang in voorarrest te wachten. „Ondertussen zet de AKP de rechtbanken en de universiteiten naar zijn hand en schieten de moskeeën als paddenstoelen uit de grond.”

Ook het straatbeeld verandert. Veel vrouwen en meisjes dragen een nieuwe hoofddoek, de türban, een teken van islamisme dat niets heeft te maken met het hoofddoekje van vroeger dat de mensen uit gewoonte droegen. „De religieuze mannen van de AKP herken je aan hun korte snorren. En ze dragen vaak in plaats van een gouden ring aan de linkerhand een witte ring aan de rechterhand”, aldus Ayse.

Umut vindt het opvallend dat de EU en de VS altijd zo laat het gevaar van de islamitische politiek begrijpen. „Parijs haalde ayatollah Khomeiny binnen en stuurde hem toen weer naar Teheran, waar hij de islamitische revolutie ontketende. Nu is Iran een nucleaire kernmacht.

http://www.telegraaf.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door Mahalingam »

De laatste tijd observeer ik inderdaad onder Turksen een toename van hoofddoeken die mij aan heel vroeger toen ik klein was doen denken. Het Roodkapje kapje. Ik dacht dat het een tribale kledij was maar het is dus AKP. En heet een türban.
Laatst is er hier nog een schoolmeisje dood gereden door een auto. Stak zo maar met de fiets over. Ze had dan ook iets dergelijks uitzichtbelemmerend aan.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door mercator »

Vandaar de uitdrukking "met oogkleppen rondlopen" :D !

Als de kalief van Turkenland zo bezorgd is voor zijn onderdaantjes moet hij ze allemaal maar snel naar de Islamitische heimat terug roepen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door Manon »

mercator schreef:Vandaar de uitdrukking "met oogkleppen rondlopen" :D !

Als de kalief van Turkenland zo bezorgd is voor zijn onderdaantjes moet hij ze allemaal maar snel naar de Islamitische heimat terug roepen.
ik heb er ook zo eens eentje bijna meegeschept. kwam vanachter haar geparkeerde auto en met die paardenkleppen moet je dan wel je hoofd helemaal opzij bewegen wil je zien of er iemand aankomt! Nadien stapte ze dus in met die kleppen (veel meer dan op de foto) en zette zich achter het stuur! Dit zou moeten verboden worden.

Afbeelding
zo zie je dus GEEN STEEK opzij.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door Ariel »

En haar haren voor in het gezicht zijn zichtbaar voor iedereen. Dit moet wel een bekeerde moslima zijn die nog niet begrijpt dat ook een pony schaamhaar is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Zorgen hufter Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:En haar haren voor in het gezicht zijn zichtbaar voor iedereen. Dit moet wel een bekeerde moslima zijn die nog niet begrijpt dat ook een pony schaamhaar is.
Islam-aanhangers zijn de meest domme onbruikbare mensen die de menselijke beschaving heeft voortgebracht. Hoe dat zo komt? Ik denk door de kortzichtige domme tolerantie van ONZE kennisbeschaving en zijn domme kiezers. Immers, meer dan tachtig procent van de mensheid is zo dom als een rund. En de politiek met zijn smerige bezetters vaart er wel bij.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door H.Numan »

Ariel schreef:En haar haren voor in het gezicht zijn zichtbaar voor iedereen. Dit moet wel een bekeerde moslima zijn die nog niet begrijpt dat ook een pony schaamhaar is.
Volgens mij is die jongen 14 of 15 jaar.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door Schepsel »

Ik zag laatst nog een groot blauw met zwart spook door de Albert Heijn scheren, met een tronie (het enige zichtbare) die denk ik geen ''schoonheidsverberging'' behoeft. Ik vroeg me al zo af, of die landen niet alleen levensgevaarlijk zijn wegens roofzuchtige sloebers of geflipte religieuzen, maar ook op de weg, want als ze in een liberaal land wonen en auto mogen rijden zien ze helemaal niks natuurlijk, met die gekke pakken.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door miss1979 »

circe schreef:
mercator schreef:Vandaar de uitdrukking "met oogkleppen rondlopen" :D !

Als de kalief van Turkenland zo bezorgd is voor zijn onderdaantjes moet hij ze allemaal maar snel naar de Islamitische heimat terug roepen.
ik heb er ook zo eens eentje bijna meegeschept. kwam vanachter haar geparkeerde auto en met die paardenkleppen moet je dan wel je hoofd helemaal opzij bewegen wil je zien of er iemand aankomt! Nadien stapte ze dus in met die kleppen (veel meer dan op de foto) en zette zich achter het stuur! Dit zou moeten verboden worden.

Afbeelding
zo zie je dus GEEN STEEK opzij.

nog eens een bevestiging dat turkse vrouwen niet mooi zijn :cool:
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door H.Numan »

Nou, valt best mee.
Als die knul wat meer met Clearasil werkt op de puist op z'n bovenlip ziet hij er echt niet slecht uit.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door Mahalingam »

Pechtold maakt zich als kosmopoliet geen zorgen om de radicalisering van Mohammedanen. Het valt hem niet eens op. Hier zie je hem gediscrimineerde boerka's verdedigen.

Afbeelding

http://thewestistheverybest.punt.nl/?id ... _archief=&
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door Pilgrim »

H.Numan schreef:Nou, valt best mee.
Als die knul wat meer met Clearasil werkt op de puist op z'n bovenlip ziet hij er echt niet slecht uit.
Knul? Het is een vrouw! :?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Zorgen Erdogan over 'radicalisering' Nederland

Bericht door H.Numan »

Ik wou complimenteus zijn...
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie