Het integratiebeleid.

Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Eliabe »

Er gaat al enige beroering komen.
http://forums.marokko.nl/showthread.php ... 953&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door mercator »

Bwah, natuurlijk is die Donner een leugenachtige sul, maar gewoon al de paniek bij de moslimpjes en hun vriendjes is een bonus.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door mercator »

Eliabe schreef:Er gaat al enige beroering komen.
http://forums.marokko.nl/showthread.php ... 953&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
O ja de moslimpjes dreigen om Nederland te verlaten...
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Zwartmeer »

Eliabe schreef:Er gaat al enige beroering komen.
http://forums.marokko.nl/showthread.php ... 953&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
In twee dagen al 27 pagina's over dit onderwerp daar!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Pilgrim »

Zwartmeer schreef:Geen asielzoekers uit islamitische landen zou een goed kabinetsstandpunt zijn geweest. En dan bedoel ik ook homo’s of vervolgde christenen. Zodra die mensen doorhebben dat ze nergens heen kunnen gaan ze vanzelf minder de homo of christen uithangen. Dit klinkt niet sympathiek maar wij kunnen het leed van de hele wereld niet dragen.
Inderdaad niet sympathiek en in strijd met wat hier eerder gezegd is. Niet-moslims die door moslims vervolgd worden zijn hier van mij van harte welkom. Ze zijn hier ook goede medestanders in de strijd tegen de islamisering en potentiele PVV-stemmers. Op deze manier groeit het aantal anti-islamisten wat een goed tegenwicht is tegen de groeiende invloed van de Islam. :nono1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Zwartmeer »

Pilgrim schreef: Inderdaad niet sympathiek en in strijd met wat hier eerder gezegd is. Niet-moslims die door moslims vervolgd worden zijn hier van mij van harte welkom.
Dit kan honderduizenden per jaar inhouden... Als de regeringen daar eenmaal doorhebben dat alles wat zij niet hoeven wel bij ons terecht kan, dan zullen ze nog eens even flink plankgas geven. Wat dacht van een 10.000.000 kopten?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Niet-moslims die door moslims vervolgd worden zijn hier van mij van harte welkom.
Van mij niet. Dat moeten ze maar in hun fraaie moslimlanden aankaarten. Als jij je zin krijgt is het gewoon "open grenzen" want dan is elke reden goed om naar W Europa te verkassen. Stel dat ik en een miljoen Belgen honger hebben en naar Nederland komen afgezakt ga je ons dan met open armen ontvangen? En dat ex-moslims zouden kunnen helpen om de Islamisering hier te stoppen, vergeet dat ook maar. Die hebben geen enkele invloed.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Integratiebeleid gaat op de schop. de wil van Allah

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Pleiten voor een multiculturele samenleving is pleiten voor haat en geweld.
Moslims zijn blij in Nederland. Zij hebben het goed. Zij pleiten niet voor een multiculturele samenleving. Dus pleiten zij niet voor haat en geweld. Zij pleiten voor de vrede van islam, voor de sharia, overeenkomstig het genoegen van Allah. Europa kan pas in vrede en rust verkeren wanneer de wetten van God eerbiedigd worden. Pas dan zal misdaad en geweld aan banden worden gelegd door het invoeren van de sharia. Dat gebeurde onder Hitler en Mussolinie. Echter, in een christelijke vorm gegoten en daarom misslukte dit op rampspoed uitlopende experiment. Omdat niet naar de letter van de koran werd gehandeld.

De joden zijn niet voor niets aangerand in een poging hen uit te roeien conform de wil van Allah. Het is de straf die Allah in zijn rechtvaardigheid heeft doen toekomen aan het joodse volk zoals voorzien in het eerdere boek van Allah dat aan de mensheid is neer gezonden. Allah is rechtvaardig en zal alle ongelovigen straffen wanneer het hem uitkomt. De ongelovige die denkt dat Allah niet bestaat zal geen spijt hebben. Hij zal eeuwig branden in het voor hem bereide helse vuur waarin hij overeenkomstig de rechtvaardigheid van Allah, de heerser der wereldwezens, in alle eeuwigheid geroosterd zal worden. Hij zal het uitschreeuwen van pijn en ongenoegen. Maar de dood zal er niet op volgen. Dat is de straf die Allah via zijn boodschapper Mohammed aan de wereld heeft meegedeeld. To be or not to be. Geloven of niet geloven. De vrije ongedwongen keuze is aan de mens. En Allah is vergevingsgezind, geduldig en rechtvaardig. Hij geeft de ongelovige de tijd om tot inkeer te komen. Daarvoor heeft Allah de boekdrukkunst laten uitvinden, zodat een ieder kennis kan nemen van het laatste bericht van God naar de mensheid via de laatste profeet (vrede zij met hem) zoals geopenbaard in de koran. Maar de ongelovige verkiest zich af te wenden van God:
Sura 41:51 - En wanneer Wij op de mens weldaad uitstorten, wendt hij zich af en houdt zich ter zijde. Maar wanneer hem kwaad overkomt, dan is hij een aanroeper in breedvoerig gebed. (17, 83)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Zwartmeer »

Pilgrim schreef:Inderdaad niet sympathiek en in strijd met wat hier eerder gezegd is. Niet-moslims die door moslims vervolgd worden zijn hier van mij van harte welkom.
Ik bracht net de Kopten naar voren. Ik zou zeggen, als het er 5000 waren geweest, laat hier maar komen. Nu is er geen beginnen aan. Ik heb het alleen nog maar over Kopten gehad en niet nog over de Hutu en Tutsi's...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Ik bracht net de Kopten naar voren. Ik zou zeggen, als het er 5000 waren geweest, laat hier maar komen. Nu is er geen beginnen aan. Ik heb het alleen nog maar over Kopten gehad en niet nog over de Hutu en Tutsi's...
Ja, stel je voor dat "de Islam implodeert" zoals Pilgrim voorspelt, dan zitten al die massa's ex-moslims in Afrika en Azië nog altijd zonder een hap vreten en willen ze allemaal naar hier komen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Ik bracht net de Kopten naar voren. Ik zou zeggen, als het er 5000 waren geweest, laat hier maar komen. Nu is er geen beginnen aan. Ik heb het alleen nog maar over Kopten gehad en niet nog over de Hutu en Tutsi's...
Ja, stel je voor dat "de Islam implodeert" zoals Pilgrim voorspelt, dan zitten al die massa's ex-moslims in Afrika en Azië nog altijd zonder een hap vreten en willen ze allemaal naar hier komen.
Een ander woord voor ex-moslim is taqiya-moslim.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op zo jun 19, 2011 12:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Een ander woord voor ex-moslims is taqiya-moslims.
Ja, ex-moslim zijn is het toppunt van geslaagde taqeya.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Allah's wil is wet

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: want iedereen die vanuit een revolutie land komt zal asiel aanvragen en kan niet teruggestuurd worden zolang het daar gevaarlijk is.
Geen logische gedachte. Als de winter net begonnen is, de vorst heeft ingezet, is het ijs nog dun. De ouder waarschuwt tenminste nog zijn kind. De overheid doet niks. Want verbieden is er niet bij. Allah heeft de mens zijn verstand gegeven. Wie dit niet gebruikt moet de consequentie hiervan aanvaarden. Parasiteren op de ongelovigen is een zaak die Allah welgevallig is. En de zaak van Allah is onomkeerbaar.
Sura 22:39 - Verlof is gegeven aan hen die worden aangevallen, omdat hun onrecht is aangedaan; en Allah is waarlijk bij machte om hen te helpen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Monique »

Eliabe schreef:Er gaat al enige beroering komen.
http://forums.marokko.nl/showthread.php ... 953&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
koppie peest van marokko.nl:
Zo wordt gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte verboden, als het aan Donner ligt. Dat zou per 1 januari 2013 moeten ingaan.

>>>> Het moment dat dit wordt ingevoerd, ben ik weg hier.
Als ze dat nu allemaal doen is alles opgelost.
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door mercator »

Monique schreef: >>>> Het moment dat dit wordt ingevoerd, ben ik weg hier.
Als ze dat nu allemaal doen is alles opgelost.[/quote]

Ze gaan dat NIET doen hoor. Moslims gaan hier net weg, ook niet als je ze alles afpakt. Zelfs onder een Wilders-schrikbewind is het hier nog beter voor moslims dan in eender welk moslimland.
De enige manier om moslims hier weg te krijgen is manu militari.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Ariel »

Meerderheid Nederlanders steunt nieuw integratiebeleid

zondag 19 juni 2011

Driekwart van de Nederlanders steunt het nieuwe integratiebeleid dat immigranten binnen drie jaar in Nederland moeten inburgeren. Het overgrote deel van kiezers van coalitiepartijen VVD, CDA en PVV zijn het hiermee eens. Ook een groot deel van de achterban van oppositiepartijen schaart zich achter het plan.

Dat blijkt uit het nieuwe kiezersonderzoek van Maurice de Hond. Tweederde van de SP-stemmers en de helft van kiezers van de PvdA, D66 en GroenLinks steunen het nieuwe beleid.

Oplossingen
Van de aanhangers van de PvdA is 73 procent het eens met de kritiek dat de nieuwe integratienota alleen problemen signaleert en geen oplossingen biedt. Van de SP'ers is 69 procent het hiermee eens.

Uit het onderzoek blijkt ook dat 58 procent van de Nederlanders negatief is over het Nederlandse integratiebeleid tijdens de verschillende kabinetten-Balkenende. Vooral stemmers van VVD, CDA en PVV oordelen negatief over het integratiebeleid van de afgelopen tien jaar.

Bovendien steunt 83 procent van de Nederlanders plannen voor een burqaverbod in openbare ruimte. Vooral PVV'ers (99 procent) zijn het eens met dit plan. Stemmers van VVD en het CDA zijn met 93 en 91 procent ook massaal voorstander van een burqaverbod.

Zetelverdeling
Minister Piet Hein Donner (CDA, Binnenlandse Zaken) kondigde vrijdag de uitwerking van het uitgangspunt in het Regeerakkoord aan, dat immigranten en asielzoekers zelf moeten opdraaien voor hun inburgering. In het nieuwe integratiebeleid komen de waarden van de Nederlandse samenleving centraal te staan.

In de reguliere peiling van De Hond over de zetelverdeling in de Tweede Kamer is ondanks de aangekondigde maatregelen niets veranderd. PvdA en CDA blijven het zwakst en D66 en GroenLinks winnen het meest.

Door Shari Deira

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... beleid.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Integratiebeleid gaat op de schop. Islam zegeviert.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hihi!

De wil van Allah duidt erop dat de islam progressie gaat maken in een wereld die Allah negeert. Het geeft eens te meer aan dat aan de wil van Allah door de mens niet getornd kan worden.

Inburgeren is juist heel goed. Over een tijdje is heel Europa ingeburgerd bij de regels van de islam. De Koran, wat vroeger de bijbel was, zal de nieuwe standaard worden in een nieuwe op Goddelijke rechtvaardige regels geschoeide samenleving. De meeste vrouwen zullen gehoofddoekt gaan. Als vrijwillige uiting van triomf en hulde aan Allah tegenover de verliezers. Maar de autochtonen hoeven niets te vrezen. Islam is een vredelievende religie die het beste met de mens voorheeft in navolging van de wil van Allah. Tegen die tijd kan Allah inplaats van Allah de sadist, Allah de wonderdoener genoemd worden. Laat niet onverlet dat Allah te allen tijde sadist blijft voor de moslim en ongelovige die meent een loopje met hem te kunnen nemen. Laat de oprechte moslim nooit vergeten, nooit twijfelen dat ALLE boeken van Allah heilig zijn. Wie als moslim beweert dat er geknoeid is met een van de eerdere boeken van Allah wacht nog altijd het sensationele anti-paradijs: de eeuwige brandende hel en verdoemenis. Want Allah laat niet met zich spotten. Hans van de Mortel kan dus een 'vrolijke' en letterlijk hete toekomst tegemoet zien. Maar daar heeft hij dan ook zelf voor gekozen.
Sura 64:10 - Maar zij, die ongelovig zijn en Onze tekenen voor leugen verklaren, diegenen zijn de lieden van het Vuur, eeuwig-levend daarin. en een kwade gang is dat.

Betreft dit sadisme? Nee! Want Allah doet zoiets niet met vreugde. Allah is niet gevoelloos. Allah is de rechtvaardige Erbarmer. Mogelijk dat Hans van de Mortel in de ban van Allah's genade mag geraken. Berouw tonen over zijn bedreven zonden jegens Allah zal hem sieren. Allah is namelijk de Gever van ontzaglijke genade. (Sura 2:105)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Pilgrim »

Zwartmeer schreef:
Pilgrim schreef: Inderdaad niet sympathiek en in strijd met wat hier eerder gezegd is. Niet-moslims die door moslims vervolgd worden zijn hier van mij van harte welkom.
Dit kan honderduizenden per jaar inhouden... Als de regeringen daar eenmaal doorhebben dat alles wat zij niet hoeven wel bij ons terecht kan, dan zullen ze nog eens even flink plankgas geven. Wat dacht van een 10.000.000 kopten?
Dat zijn 10.000.000 PVV-stemmers verspreid over heel Europa. Een mooi tegenwicht tegen de islamisering dacht ik zo. Als we hier enkele miljoenen Kopten krijgen die gevlucht zijn voor de moslims is het hele Islamprobleem in Nederland gellijk opgelost en wordt de PVV permanent de grootste partij voor altijd!!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Ariel »

'Hoezo is de integratie mislukt?'

Het multiculturalisme heeft gefaald. Integratie is niet de verantwoordelijkheid van de overheid, maar van de nieuwkomer. En: de Nederlandse waarden staan centraal in het nieuwe integratiebeleid van het kabinet. De publicisten Nahed Selim en Youssef Azghari reageren op stellingen over de integratienota van minister Donner.

De integratie is mislukt, de inzet is nu assimilatie. We moeten migranten niet inpassen maar zij moeten zich aanpassen.

Azghari: "Hoezo is de integratie mislukt? Toen ik in 1989 naar de universiteit ging, was ik nog een exotisch exemplaar. Nu zijn universiteiten en hogescholen flink verkleurd. De commissie-Blok concludeerde een paar jaar geleden nog dat de integratie een succes was, maar niet dankzij de overheid. Daar ben ik het helemaal mee eens. De overheid heeft de migranten veel te lang gepamperd, aan het handje gehouden. Het was de 'zieligenindustrie', allochtonen waren zielig en werden gediscrimineerd. Maar nu is het radicaal omgeslagen. Nu is alles ineens eigen schuld, dikke bult. En zoek het zelf maar uit.

"Ik vind het goed dat de overheid aangeeft wie hier wel of niet mag komen. Geen kansarme immigranten: prima. Maar je kunt niet zeggen: je mag hier komen, maar vergeet waar je vandaan komt. Vergeet je identiteit. Ik vind assimileren een vies woord."

Selim: "Ik niet. Assimileren betekent voor mij niet dat er geen ruimte is voor eigen keuzes. Als je je maar houdt aan de wetten, en aan de hier geldende normen en waarden. Als jij thuis een djellaba wil dragen, of met je handen wil eten, mag dat. Maar het moeten wel je eigen keuzes zijn. Niet die van je man, je familie, een sjeik, of een imam."

Azghari: "Voor mij is integreren inpassen, meedoen. Dat is moeilijk. Het is veel makkelijker alles te verwerpen uit je thuisland, uit Egypte, Marokko,waar dan ook. Of alles af te wijzen van je nieuwe land. Inpassen, met je eigen achtergrond betekent openstaan voor een nieuwe identiteit. Dat geeft de diversiteit die Nederland zo rijk heeft gemaakt. Mijn vader heeft een hekel aan roken. Maar als jij op bezoek komt en je wilt roken, dan zet hij een asbak neer. Dat is onze Marokkaanse gastvrijheid. Daar ben ik wel trots op. Jij hebt je Egyptische warmte. We willen toch niet allemaal van die Nederlandse afsprakenfreaks worden?"

Selim: "Ik ben geassimileerd. Er is, behalve mijn uiterlijk, niet zo veel Egyptisch meer aan mij."

De nadruk van het kabinet ligt op eigen verantwoordelijkheid. Maar het kabinet negeert zijn verantwoordelijkheid, het doet niks om de islamitische migrant zich hier welkom te laten voelen.

Azghari: "Integratie is voor mij tweerichtingsverkeer. Ik mis in het verhaal respect voor minderheden en hun positieve bijdrage. Een ezel kan zien wat er misgaat, ik mis perspectief. Ik mis de boodschap dat we hier samen de schouders onder gaan zetten. Deze nota is niet voor alle migranten, maar specifiek voor niet-westerse allochtonen. En die worden hier toch al met de nek aangekeken. Ik ben met een Nederlandse vrouw getrouwd, mijn zoontje heet daarom een halfbloedje. Dat vind ik zo denigrerend. Niet dubbelbloed, maar halfbloed, niet volwaardig."

Selim: "Dat noem ik slachtofferdenken. Waarom hameren mensen zo vaak op respect zonder dat ze eerst iets doen om dat respect te verdienen? Waarom zijn mensen bij het minste of geringste beledigd? Eigenlijk is dat een uiting van een minderwaardigheidscomplex. Sterke mensen zijn minder sentimenteel en voelen zich niet aangesproken. Daar is een mooi Nederlands spreekwoord voor: wie de schoen past, trekke hem aan."

Azghari: "Nee, slachtofferdenken is als je je laat opsluiten in een hok van zelfmedelijden en achterstand. Dat zal mij niet gebeuren. Maar ik voel wel de sfeer: je bent achterlijk, maar je moet studeren. Je bent niet welkom, maar je moet meedoen. Moslims horen belediging op belediging, op belediging van de neofascist Wilders. We moeten participeren, maar aan de andere kant denken sommige werkgevers ook: ik neem haar niet, want wie weet verschijnt ze straks in een boerka op haar werk. Of ik neem hem niet, want straks gaat hij er met de kas vandoor, of blijkt hij te zwak om tijdens de ramadan te werken. Dat is de beeldvorming. En de nota ademt die sfeer.

"Ik hoorde pas een twaalfjarig, hier geboren meisje zeggen: 'Ik vind Nederland vies met al die hondenpoep. Ik vind Nederlanders niet aardig. Ik vind mensen in Marokko veel leuker. 'Wat moet je dan tegen zo'n meisje zeggen?"

Selim: "Als je het hier niet naar je zin hebt: ga dan maar."

Azghari: "Tjee...dat vind ik keihard, een teken van hufterigheid. Dat is een PVV-toon."

Selim: "Maar wat wil je dan? Moeten we er een team van maatschappelijk werkers en twee pedagogen, gedragstherapeuten en psychologen op afsturen?"

Azghari: "Ik vind het wel belangrijk om te onderzoeken waar dat gevoel vandaan komt."

Selim: "Ik niet"

Azghari: "Dat vind ik onthutsend en typerend voor de sfeer in Nederland: keihard. Door die sfeer vertrekken er nu ook heel veel jonge, afgestudeerde, beloftevolle Turken.


Het is terecht dat Donner integratie nu een zaak van de individuele nieuwkomer vindt, en niet van ons allemaal.

Selim: "Dat vind ik wel ja. Integratie had altijd de eigen verantwoordelijkheid moeten zijn. Je spant je toch in voor je eigen toekomst? Deze integratienota is het mooie gevolg van tien jaar verhitte discussie over de multiculturele samenleving.

Azghari: "In die tien jaar is de samenleving vooral heel bang gemaakt voor islamisering."

Selim: "En terecht. Daar maak ik me ook zorgen over. Minister Donner zei een paar jaar geleden nog dat als twee derde van de Kamer de sharia wil, we volgens de sharia zouden gaan leven. Daar sloeg hij wat mij betreft de plank helemaal mis. En nu zit ik hier zijn nota te verdedigen. Dat is verbluffend. Het toont aan dat CDA-minister Donner het prototype van een politieke kameleon is. Hij kleurt mee. Nu heeft hij zijn VVD-jasje aan. Dit jasje bevalt me wel."

Azghari: "Ik vind het een PVV-jasje. En dat bevalt me niet. Ik vind Donner een opportunist."

Selim: "Zo zou je het ook kunnen zeggen. Hoe dan ook: dit zijn geen tijden om met je hoofd in de wolken te blijven lopen. We moeten 18 miljard bezuinigen. Ik ben niet zo naïef te denken dat dit allemaal puur ideologische keuzes zijn. Er zijn geen bakken met geld meer, het is dus logisch dat we bezuinigen op al die subsidies, op doelgroepenbeleid en inburgering.

"Speciaal beleid is eigenlijk verkapte discriminatie. Migranten zijn niet per se dom of hulpbehoevend. Wij moesten het vroeger zelf uitzoeken, we zijn niet in de watten gelegd en zijn daardoor nu weerbaarder en zelfstandiger. Iedereen die hier iets heeft bereikt, heeft dat op eigen kracht gedaan.

"Integreren is als invoegen op een snelweg. Nieuwkomers rijden op de invoegstrook, moeten hun snelheid aanpassen en dan voorzichtig invoegen en met de stroom meerijden. Dat is allemaal eigen verantwoordelijkheid. De overheid geeft de rijrichting aan, maar de regering is niet je vader of moeder. Er is te veel bemoederd."

Azghari: "De regering stelde zich altijd op als de zorgzame moeder, maar is nu de strenge vader. Dat kan niet zomaar, van de ene op de andere dag. De mensen zijn afhankelijk gemaakt, die kun je nu niet ineens keihard laten vallen."

Selim: "Er is minder geld, zo simpel is het. Iedereen moet de tering naar de nering zetten, dus ook migranten. Ik ben helemaal niet van die Vadertje Drees-gedachte: dat de overheid er voor je is van wieg tot graf. Laten we wel zijn: heel veel van die subsidies voor allochtonenprojectjes hebben helemaal niets opgeleverd. En let op: er gaan mooie dingen gebeuren nu inburgeren eigen verantwoordelijkheid wordt: migranten gaan weer een kopje koffie bij de buren drinken om de taal onder de knie te krijgen, of ze gaan Annie M.G. Schmidt bij de bibliotheek halen."

Nahed Selim
Nahed Selim werd in 1953 geboren in Egypte en kwam in 1979 naar Nederland. Ze is tolk-vertaler, columnist en schrijfster. De vrijdenkende moslima schreef opiniestukken in Trouw, en vaak zijn die islamkritisch. Selim kreeg in 2006 de Harriët Freezerring van het vrouwenblad Opzij.

Youssef Azghari
Youssef Azghari werd in 1971 in Marokko geboren en emigreerde in 1977 met zijn familie naar Nederland. Hij doceert communicatie, cultuur en ethiek aan Avans Hogeschool en schreef een tijd columns in Trouw. Onlangs werden zijn columns gebundeld tot het boek: 'Mijn Jihad. Waarom de westerse waarden niet botsen met de islam'
.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... lukt.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het kaf wordt van het koren gescheiden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
'Hoezo is de integratie mislukt?'

Azghari: "Ik hoorde pas een twaalfjarig, hier geboren meisje zeggen: 'Ik vind Nederland vies met al die hondenpoep. Ik vind Nederlanders niet aardig. Ik vind mensen in Marokko veel leuker. 'Wat moet je dan tegen zo'n meisje zeggen?"
"Die hondenpoep valt wel mee in Nederland. Het is vooral Amsterdam die een smerige, een beschaving onwaardige, gore openbare plaats van hondenpoep is. Hondenpoep is gewoon smerig en vies! Met dank aan het apathisch links islamitisch geöriënteerde Amsterdamse bestuur met twee linkse handen. Nederlanders zijn best aardig, als je maar eerlijk tegen hen bent. Dat is met veel Marokkaanse mensen, die de islam aanhangen, niet het geval. En dat heb je al snel in de gaten. Domme mensen zijn vaak trots op hun domheid."
Nahed Selim
Nahed Selim werd in 1953 geboren in Egypte en kwam in 1979 naar Nederland. Ze is tolk-vertaler, columnist en schrijfster. De vrijdenkende moslima schreef opiniestukken in Trouw, en vaak zijn die islamkritisch. Selim kreeg in 2006 de Harriët Freezerring van het vrouwenblad Opzij.
Nahed Selim is prima. Dat merk je aan haar manier van praten. Recht door zee en niet belemmerd door heidense godsdienstwaanzin uit de islam. Ik zou haar graag als een aangename vriendin willen zien.
Youssef Azghari
Youssef Azghari werd in 1971 in Marokko geboren en emigreerde in 1977 met zijn familie naar Nederland. Hij doceert communicatie, cultuur en ethiek aan Avans Hogeschool en schreef een tijd columns in Trouw. Onlangs werden zijn columns gebundeld tot het boek: 'Mijn Jihad. Waarom de westerse waarden niet botsen met de islam'
.
Youssef Azghari heeft zijn overtuiging in de voor een kennisbeschaving verwerpelijke praktijken van de islam en de daarmee gepaard gaande hysterische godsdienstwaanzin nog altijd niet van zich kunnen afwerpen. Dat vind je in zijn antwoorden en discussie terug. Ik zie hem graag bij de eerste de beste gelegenheid ONZE kennisbeschaving verlaten. Brrrr . . . je kunt je toch niet voorstellen zo'n man tot je vriendenkring te rekenen.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op zo jun 26, 2011 8:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door mercator »

Ariel schreef: "Ik hoorde pas een twaalfjarig, hier geboren meisje zeggen: 'Ik vind Nederland vies met al die hondenpoep. Ik vind Nederlanders niet aardig. Ik vind mensen in Marokko veel leuker. 'Wat moet je dan tegen zo'n meisje zeggen?"
"Ga voor altijd terug naar Marokko en neem die hele parasiterende Berberstam van je mee" lijkt mij het aangewezen antwoord.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Ariel »

Immigreren wordt duurder.

DEN HAAG - Buitenlanders die naar Nederland komen voor werk, studie of gezin, zijn daar per 1 juli meer geld aan kwijt. De legestarieven gaan omhoog om ze meer kostendekkend te maken. Dat geldt niet voor de eerste aanvraag van kennismigranten.

Dat heeft minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) maandag aan de Tweede Kamer geschreven. Een machtiging tot voorlopig verblijf wordt 50 tot 600 euro duurder, afhankelijk van het doel van het verblijf in Nederland.

De verhoging brengt jaarlijks 18 miljoen euro op.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1009 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Ariel »

Burgemeesters bezorgd om ongewenste Afghanen

RIJSWIJK - Elf Nederlandse burgemeesters spreken in een brief aan minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) hun grote zorg uit over de situatie van Afghaanse vluchtelingen uit hun gemeenten met een zogenoemde 1F status (verdenking van oorlogsmisdaden). Deze vluchtelingen zijn als gevolg van een richtlijn van het ministerie van Buitenlandse Zaken namelijk ongewenst verklaard, stellen ze.

Onder meer de burgemeesters Ahmed Aboutaleb (Rotterdam), Onno Hoes (Maastricht) en Fred de Graaf (Apeldoorn) hebben het schrijven aan Leers ondertekend. Volgens de betrokken burgemeesters zijn velen nooit veroordeeld en dus niet schuldig bevonden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1009 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja, dat ze niet veroordeeld zijn betekent ook niet dat ze niet schuldig zijn.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken zal toch het hoe en wat van deze mensen weten
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Ariel »

Wilhelmus nog deze week inburgeringseis

woensdag 29 juni 2011

DEN HAAG (ANP) - Kennis van het Wilhelmus is met ingang van vrijdag, 1 juli, een heuse inburgeringseis. Dat zei minister Piet Hein Donner woensdag in een debat over zijn Integratienota.

De eis is geen gevolg van die nota, maar van een motie uit 2009 van Kees van der Staaij van de SGP.

Van der Staaij vond dat er in elk geval aandacht aan het volkslied moet worden besteed, niet dat iedere nieuwkomer alle coupletten ten gehore moet kunnen brengen.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... ngseis.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Integratiebeleid gaat op de schop

Bericht door Eliabe »

Niet alleen het Wilhelmus maar ook de provinciale, regionale en lokale volksliederen in dialect.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Plaats reactie