Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

In dit forum kunnen we de problematiek met betrekking tot integratie en multiculturele samenleving bespreken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Mahalingam »

Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

AMERSFOORT - Marokkaanse jongeren hebben in het Amersfoortse Soesterkwartier een rouwstoet flink verstoord.

Afgelopen donderdag fietsten de jongeren om de langzaam rijdende rouwauto heen en riepen daarbij herhaaldelijk 'Joden', meldt RTV Utrecht

Uitvaartorganisatie UVZ is geschokt door de misselijkmakende actie. In een open brief gericht aan scholen, moskee en politici doen directeur Gré te Braak en haar chauffeur Jan Smit hun beklag. "Hier moeten we iets aan doen. Als je alles verzwijgt, worden er ook geen maatregelen genomen", aldus Te Braak. Daarnaast doet het bedrijf vandaag aangifte.

Volgens Te Braak gingen de Marokkaanse jongens minutenlang door met het lastigvallen van de rouwstoet, waarna ze eindelijk afhaakten. Ze heeft geen goed woord voor de bewuste groep jongens over. "Het feit dat ze dat doen, terwijl ze zien dat het een rouwstoet is en ze weten dat de inzittenden extra kwetsbaar zijn." Volgens Te Braak hebben de nabestaanden gelukkig niks meegekregen van de onbeschofte verstoring.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9927 ... oet__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe zou het staan met het antisemitisme in Leusden onder schoolgaanden
Ingezonden: 'Joden, Joden, Joden'

Donderdag 24 mei waren wij onderweg met een rouwstoet vanuit Hoogland naar Rusthof in Leusden. Rond 14.15 uur reden wij, - een rouwauto en twee volgauto's -, op de Amsterdamseweg ter hoogte van de Bomenbuurt bij Vreeland. Op het fietspad daar reed een groep Marokkaanse kinderen, ze konden ons gemakkelijk bij houden, want wij reden niet zo hard. Zij riepen ons na, ze jouwden ons uit; ,,Joden, Joden, Joden''. De chauffeurs van deze auto's, allen van Christelijke huize, vinden het niet erg om voor Joden uitgemaakt te worden, persoonlijk beschouw ik het zelfs als een erenaam. Maar het feit, dat deze kinderen dit naar rouwende mensen, die een dierbare overledene aan het wegdragen zijn, dit toeroepen, is een schrijnend teken, een heel pijnlijke zaak. En ja, het gebeurde niet in Caïro, of in Tripoli, maar hier in Nederland, hier in Amersfoort. Buiten het feit om dat dit getuigt van elk gebrek aan respect en fatsoen, is het ook een verschrikkelijke vorm van antisemitisme, zoals we nog niet zo heel lang geleden hoorden vanuit Amsterdam, en dus nu ook vanuit Amersfoort. Ik hoop dat vele Nederlandse en Marokkaanse ouders dit lezen, dat Moskeebestuurders dit lezen, ja leerkrachten en politici en dat we met ons allen er alles aan zullen gaan doen, zodat dit bij een incident blijft. http://www.stadamersfoort.nl/page/Lokaa ... 17257.news" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Manon »

Een doodgewone rouwstoet. Familieleden willen hun geliefde herdenken. Dan ineens, in een wijk in Amersfoort, wordt er tegen ze gescholden door Marokkaanse gassies. “Joden! Joden!” De chauffeur en de directrice treden nu naar buiten. De druppel.

Een rouwstoet in de buurt van Hoogland (bij Amersfoort) werd lastig gevallen door Marokkaantjes. De begrafenisonderneemster trok aan de bel. Het is weer een nieuw dieptepunt in het Marokkanendrama dat Nederland al sinds jaren teistert. Marokkaanse jochies fietsten mee met een begrafenisstoet die vorige week donderdag van Hoogland naar Leusden reed. Terwijl de stoet door een wijk in Amersfoort reed, scandeerden ze minutenlang “Joden! Joden!” Daarna haakten ze af. Een bericht in de sfeer van de Marokkaanse jongens die in Amsterdam voetbalden met rouwkransen tijdens dodenherdenking. Een vorm van totaal uit de hand gelopen respectloosheid en minachting.

De directrice van de uitvaartonderneming is geen bange vrouw die het allemaal over zich heen laat komen. Met naam en toenaam heeft ze de publiciteit gekozen. Een heldin. Gré te Braak van uitvaartonderneming uVz (met naam en toenaam en telefoonnummer openlijk terug te vinden) schreef samen met haar chauffeur Jan Smit een open brief naar moskeeën en naar Tweede Kamer leden, waarin ze dit incident aankaartte.In het AD verklaarde ze:

‘Ze willen niets anders dan kwetsen, zo erg mogelijk. ‘Joden’ gebruiken als scheldwoord en dan ook nog bij een uitvaart! Ik weet niet wat hen bezielt.’

Dat is inderdaad de eerste reactie die je hebt bij zoiets. Wat bezielt die gasten? Wat maakt ze zo extreem agressief? Het ergerlijke is dat daar tot nu toe nauwelijks onderzoek naar gedaan wordt, want onder criminologen in Nederland is het niet bon ton om te kijken naar de culturele en biologische aspecten van dit soort totaal uit de hand gelopen, verbijsterende gedrag. Is het de invloed van het Riff gebergte? Is het de islam? Is het een biologisch defect, ontstaan door incest? Heeft het te maken met een laag IQ? Komt het door het gebrek aan normen en waarden onder Marokkaanse ouders? We zullen het nooit weten zolang de wetenschap het ‘stigmatiserend’ vindt om hier consequent en met open vizier onderzoek naar te doen.

Ondertussen hobbelen we van incident naar incident. Soms komt het in de media, vaak niet. Vaak gaat het om volstrekt alledaagse onbenulligheden. Zo zat ik eens op het terras van een Amsterdams café. Ineens kwamen van alle kanten Marokkaanse jongens aangerend die met de terrasstoelen begonnen te smijten, roepend “Kankercafé!” Voor je er iets tegen had kunnen doen, waren ze alweer verdwenen. Het viel nog mee. Geen stoel door de ruiten. Niemand gemolesteerd. Maar wat is dit in godsnaam voor krankzinnig gedrag? Politie agenten die worden aangevallen. Sinterklazen die beveiligd moeten worden op straat. En nu dus het zoveelste dieptepunt, een doodgewone rouwstoet, met doodgewone mensen, in verdriet gedompeld om een familielid. En ineens wordt er door Marokkaantjes op de fiets tegen je geschreeuwd: “Joden! Joden!” Probeer daar eens een voorstelling van te maken. Wat doet dit met je maatschappijbeeld en met het vertrouwen in de veiligheid van onze samenleving?

Want ja, dan komt de volgende vraag. Wat doet de politie? Wordt er een onderzoek ingesteld? Kent die het groepje? Gaat de rechter met zware straffen komen? Ach, we weten zo het antwoord wel. De jongens waren volgens Gré te Braak nog geen zestien, ze hadden nog geen scooters. Dus dat wordt geen straf, als ze al opgepakt worden. En de politici die de open brief ontvangen, ach, ze zullen er misschien een debatje aan wijden, er zal her en der verontwaardiging klinken en dan gaat men weer over tot de orde van de dag.

Nee met dit land is iets ernstigs mis.

Het is goed dat we nog mensen hebben als Gré te Braak die dit soort vormen van schandelijk gedrag aankaarten als het plaatsvindt.

En wegens diepe woede, onthou ik me maar van verdere woorden.


http://www.joost-niemoller.nl/2011/05/r ... kkaantjes/" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rouwstoet verstoord

Bericht door Ariel »

Weer rouwstoet in Amersfoort verstoord

Amersfoort - Weer is er in Amersfoort een rouwstoet verstoord door jongeren. Ze begonnen te juichen en staken hun middelvinger op toen de begrafenisauto's voorbij kwamen rijden.

De familie is zwaar aangeslagen door de actie van de leerlingen van de islamitische basischool Bilal. Theo Baaiman, schoonzoon van de overledene, noemt het gedrag "schofterig", laat hij Hart van Nederland weten.

De directeur van de school neemt de zaak hoog op.

Eind mei werd in het Soesterkwartier een stoet ruw verstoord. Toen fietsten jongeren om de langzaam rijdende rouwauto heen en riepen daarbij herhaaldelijk 'Joden

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1007 ... html?p=3,2" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Dhana »

Mijn lieve hemel. Leerlingen van een basisschool!! En dat moet de pubertijd nog krijgen. Maak je borst maar nat. Weer een nieuwe lichting gajes.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Schepsel »

Die worden nog eens goed in elkaar getremd, en terecht.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Manon »

Schepsel schreef:Die worden nog eens goed in elkaar getremd, en terecht.
ik was me dat net aan het afvragen hoe ik zou reageren indien vb. bij de begrafenis van mijn moeder zo'n troep ratten de stoet zouden storen!

is het in feite strafbaar om met een injectiespuit vol met ammoniak "per ongeluk" tegen zo'n stuk uitschot aan te lopen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Ariel »

De reactie van de directeur .
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/3bd04e3b.mp3" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij vindt het vreselijk, en dit zijn niet de waarde die men de mohammedaanse kindertjes op dit Islamitische Bilal schooltje leert. http://www.bilalschool.nl/index.php/moslim-in-nederland" onclick="window.open(this.href);return false;.

Kuch.... :rolleyes:
We leren de kinderen een levenshouding bepaald door islamitische waarden uit de parels van Simon waarvan de kernwaarden godsbesef, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, zelfbeschikking, kwaliteit, transparantie en samenwerking zijn
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
We leren de kinderen een levenshouding bepaald door islamitische waarden uit de parels van Simon waarvan de kernwaarden godsbesef, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, zelfbeschikking, kwaliteit, transparantie en samenwerking zijn

Parels van Simon???? Wat is zijn dat nou weer?

Voor de rest geen comentaar.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door BFA »

Parels voor de zwijnen?

Werk geen parels voor de zwijnen,
Ze zullen je aanvallen en je vertrappelen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:

Parels van Simon???? Wat is zijn dat nou weer?

Voor de rest geen comentaar.

Ik weet het ook niet Dhana. [c045.gif]
Ik ben gaan googelen, en ik kwam parels van wijsheid tegen, parels uit Australië, parels van de Nederlandse maakindustrie en een verhaaltje van de verloren parels van Simon, http://www.biebels.nl/Onder%20water%20f ... erhaal.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ,maar het lijkt me sterk dat dit de parels van Simon zijn die vol met islamitische waarden zitten.

Maar wie het weet mag het zeggen. Misschien moeten we de hoofdmeester van het bilal schooltje eens bellen. Het is oneerlijk om de prachtige parels van Simon te onthouden aan de rest van Nederland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Ariel »

Wacht even. Al weten we NOG steeds niet waar de parels vandaan komen,en wie Simon is, ik ben er nu achter dat het iets Mohammedaans is.
Ook de Islamitische basisschool El Boukhari heeft het over de parels van Simon.
Parels van uitmuntendheid

De zeven parels van uitmuntendheid zijn terug te herleiden naar de missie “Worden wie je bent”. Op onze SIMON scholen krijgen de kinderen de ruimte om te worden wie ze zijn.

De zeven kernwaarden van SIMON zijn:

1. Godsbesef: Deze kernwaarde is de eerste en belangrijkste. De onderschrijving van het godsbesef komt ook terug in meerdere Koran verzen. De verwijzende waarden horende bij het godsbesef zijn; rentmeesterschap, dienstbaarheid en geduld.

2. Verdraagzaamheid: “Vriendelijke woorden en vergeving zijn beter dan een aalmoes gevolgd door ergernis. God is behoefteloos en zachtmoedig.” Onze scholen trachten de leerlingen verdraagzaam te maken door in te spelen op de verwijzende waarden diversiteit, respect en empathie.

3. Rechtvaardigheid: Van onze leerlingen vragen wij om oprecht te zijn voor God en oprecht te zijn tegenover hun omgeving. Om tot rechtvaardigheid te komen krijgen de leerlingen tijdens hun basisopleiding mee te handelen vanuit barmhartigheid, gelijkwaardigheid en altruïsme.

4. Zelfbeschikking: Alle leerlingen dienen te leren dat zelfbeschikking een belangrijk goed en recht is. Voorts dienen ze inzicht te krijgen dat er in de godsdienst en het leven geen dwang mag zijn. De zelfbeschikking van leerlingen wordt bereikt door zelfstandigheid, zelfrespect en de kritische betrokkenheid te vergroten.

5. Kwaliteit: Kennis is één belangrijk aspect dat steeds terugkomt in de islam. Door een goede beheersing van duurzaamheid, kennisgierigheid en creativiteit kan er kwaliteit bereikt worden. Investeren in het kind en het belonen van goede werken is hierbij van belang.

6. Transparantie: Alle SIMON scholen zijn transparant richting alle betrokkenen. Dit is een kernwaarde waar vanuit de islam en ook de maatschappij waarin wij leven op wordt aangestuurd. Het is goed voor de leerlingen op onze scholen om zichzelf voor te doen zoals ze zijn. Dit helpt hen uiteindelijk om te worden tot de persoon die ze in de kern van henzelf ook zijn. Het met elkaar communiceren, integer handelen en zich verantwoordelijk voelen, dragen allen bij om als persoon en organisatie transparant te zijn.

7. Samenwerking: Om kwaliteit te bereiken is de kernwaarde samenwerking iets wat nodig is. Door de gehele organisatie heen speelt samenwerking een grote rol en dit willen wij ook meegeven aan de leerlingen. De leerlingen dienen te beseffen dat zowel de jongens als de meisjes gelijkwaardig aan elkaar zijn. Niemand wordt uitgesloten als we handelen vanuit de gemeenschapszin. Om iets te bereiken is optimisme een belangrijke waarde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Dhana »

Die waarden lijken mij nogal tegen het zere islambeen. Die Simon is of was kennelijk allergisch voor begrafenissen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Ariel »

Kijk...Ik weet het. Ik heb op islamitische wijze kennis vergaard. [hypocrite.gif]

Per 1 augustus 2003 gingen acht islamitische basisscholen bestuurlijk samen op onder de naam Stichting Primair Onderwijs op Islamitische Grondslag in Midden en Oost-Nederland, kortweg SIMON
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Monique »

Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Ariel »

Verstoorders rouwstoet oog in oog met familie

AMERSFOORT - Leerlingen van groep 7 van de islamitische Bilalschool in Amersfoort zitten vrijdag oog in oog met nabestaanden die dinsdag door enkele van de scholieren werden uitgejouwd toen ze in de rouwstoet langs de school reden. Directeur Taede Walma, die het gedrag niet tolereert, wil hiermee onder andere duidelijkheid krijgen over wat er nu precies is gebeurd, liet hij donderdag weten.

De Bilalschool kreeg de afgelopen dagen diverse dreigtelefoontjes van mensen die verontwaardigd reageerden op de verstoring van de stoet. Op verzoek van de school surveilleert de politie vanwege die dreigementen vaker rond het gebouw.

Het is voor de tweede keer in korte tijd dat een rouwstoet in Amersfoort wordt uitgejouwd. Ongeveer een maand geleden riepen jongeren onder meer 'joden' toen een stoet voorbijkwam. Volgens Walma zijn de twee incidenten niet met elkaar te vergelijken. „In dat geval waren het een stel opgeschoten jongeren. Nu gaat het om kinderen van twaalf. Misschien is er sprake van kopieergedrag.”

De nabestaanden hebben volgens Walma toegezegd vrijdag naar de school te komen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1008 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Mahalingam »

Dit is de school. Zo te zien valt het wel mee: er staan nog bomen en verwoestijning is nog niet aan de gang.

Afbeelding

Er waren boze mensen en die zeiden lelijke dingen tegen de school. Nu wordt de school bewaakt.
Islamitische school bedreigd na lastigvallen rouwstoet
De dreigtelefoontjes komen van mensen die verontwaardigd zijn over de verstoring van de stoet. Op verzoek van de school surveilleert de politie nu vaker rond het gebouw. Directeur Teade Walma liet vanavond in het televisieprogramma Uitgesproken EO weten dat hij morgen aangifte gaat doen van de bedreigingen.[...]
De Marokkaanse jongens die juichten en hun middelvinger opstaken toen de rouwstoet dinsdag voorbij kwam, zitten in groep 7 van de basisschool.
We we moeten er niet te zwaar aan tillen. Het is gewoon na-apen van andere jeugdigen die dit al eerder deden. Aldus de directeur.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... toet.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
radio6
Berichten: 15
Lid geworden op: ma jun 14, 2010 11:40 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door radio6 »

"Die worden nog eens goed in elkaar getremd"

Schepsel, denk even na, het zijn kinderen van groep 7, basisschool.
Je weet vast wel een creatievere opvoedkundige manier van aanpak.

radio6
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Dhana »

Ik heb even in je posts gespiekt, radio6. Je bent een roepende in de woestijn. En, ja het valt allemaal wel mee hier. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je niet van Nederlandse makelaardij bent. Waar jij vandaan komt is het waarschijnlijk allemaal nog erger maar hier in dit land wordt er niet gejuicht bij een begrafenis hoe oud dat tuig ook mag wezen. Als het mijn kind zou zijn die dit gedaan had, had ik voor het eerst van mijn leven een flinke tik uitgedeeld aan mijn eigen kroost.

Als jij zo goed weet hoe het allemaal hoort, zou ik zeggen begin eens met je behoorlijk voor te stellen.
Laatst gewijzigd door Dhana op vr jun 24, 2011 12:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Ariel »

radio6 schreef:"Die worden nog eens goed in elkaar getremd"

Schepsel, denk even na, het zijn kinderen van groep 7, basisschool.
Je weet vast wel een creatievere opvoedkundige manier van aanpak.

radio6
Misschien moeten de volwassenen van wie ze deze haat tegen Nederlanders leren op een creative manier aangepakt worden.
Ik weet wel een manier.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
radio6 schreef:"Die worden nog eens goed in elkaar getremd"

Schepsel, denk even na, het zijn kinderen van groep 7, basisschool.
Je weet vast wel een creatievere opvoedkundige manier van aanpak.

radio6
Misschien moeten de volwassenen van wie ze deze haat tegen Nederlanders leren op een creative manier aangepakt worden.
Ik weet wel een manier.

Mag ik meedoen, Ariel?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Ariel »

Dhana schreef:

Mag ik meedoen, Ariel?
Uiteraard Dhana. Graag. Maar verhuisdozen inpakken is wel zwaar werk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Manon »

Ik zag de directeur op TV.

En weerom krijgen we hetzelfde scenario:

muzeljong verstoren Nederlandse gebruiken
de politie gaat nu de school bewaken, want dié is belaagd.

het lijkt wel het scenario bij Theo van gogh: Cohen ging toen toch ook zijn medeleven betuigen in de moskee?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Monique »

En die nabestaanden gaan zeker theedrinken in die school om hun spijt te betuigen aan die kinderen?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door silkyboxershortXL »

En weer een bericht over een begrafenisstoet die werd uitgejouwd door moslimjongeren. Opnieuw in Amersfoort ook. Hoe vaak moet je nog van incidenten spreken? Is hier niet sprake van een cultuuroorlog? De reactie van Nederlandse zijde blijft lauw.Afbeelding

Voor de deur van hun moslimschool hebben jongeren in Amersfoort een begrafenisstoet staan uitjouwen. “Ze juichten en staken hun vinger op.” Dat vertelt een oudere man, deelnemer aan de stoet, die nog zichtbaar aangedaan is door de gebeurtenis, in het programma Hart van Nederland. Een nog van woede trillende vrouw, ook in dat programma, vertelt dat ze zich enorm boos maakte, ook omdat het niet de eerste keer was: “Verleden jaar was het met de volwassenen zelf. Die kwamen er met de busjes tussen rijden. Ze hadden totaal geen respect voor de begrafenis.”
De zaak staat niet op zich. Eind mei werd in Amersfoort een begrafenisstoet door een stel Marokannen toegeroepen: ‘Joden! Joden!” Daar berichten we toen al over.
Dit soort zaken getuigen van diepe minachting voor de Nederlandse cultuur. Het is net zo iets als met kransen gaan voetballen tijdens de dodenherdenking. Ook door Marokkanen. De cultuur wordt aangepakt op haar meest kwetsbare moment. Op een moment van rouw.
En wat doen we? Ach, eigenlijk negeren we het een beetje. In de hoop dat het wel voorbij zal drijven.
Zo’n kwestie komt dus terecht in het programma Hart van Nederland. Tussen het andere regionale nieuws. Je ziet het niet terug op de voorpagina’s van de kranten. Het wordt beschouwd als een incidentje. Maar dat is het natuurlijk niet. Het is een zeer grove overtreding van de mores in ons land.
Voor een begrafenisstoet toon je hier respect. Kan dat er niet even ingeramd worden op die moslimschool?
Het is vergelijkbaar met het aanpakken van verplegend personeel, al dan niet bij ambulances. Het is zo grof dat je er haast geen woorden voor kan vinden. Al dit soort ‘incidenten’ samen zijn niets minder dan een aanslag op onze cultuur, en het wordt hoog tijd dat het nu eens zo benoemd gaat worden.
In de reportage van het Hart van Nederland is ook de (Nederlandse) directeur van de Bilalschool te zien, de moslimschool in kwestie, (bij het vorige incident zou het om een andere moslimschool gaan overigens) die zegt dat hij het verschrikkelijk vindt, maar ook: “Iets dat ik niet herken vanuit ons klimaat, zoals wij omgaan met kinderen.” Kennelijk kent die directeur het klimaat onder zijn leerlingen niet erg goed. Of, meer voor de hand liggend: Hij kent het heus wel, maar praat daar liever niet over.
Typerend ook: In de hele reportage komt geen moslim in beeld. Geen imam. Geen ouder van die kinderen. Het zal ze allemaal wel aan hun reet roesten. Of het zal allemaal wel weer de schuld van Wilders zijn, of zoiets.
http://www.joost-niemoller.nl/2011/06/a ... more-11313
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Marokkaanse jongeren verstoren rouwstoet

Bericht door Dhana »

Inderdaad, een nietszeggen en op zich zelf staand incidentje. Zo ook volgens radio6 hier. Waar maken we ons druk om? Het zijn maar kinderen uit groep 7. Waar hebben we het over? Maar wat als die straks de middelbare school leeftijd bereiken?

\En helemaal mee eens. De minachting voor ons de kaffir druipt er van af. Van wie zouden ze dat nou meegekregen hebben? Ouders? Koran? Ahadith? Lijkt me het meest waarschijnlijk van alle drie. Mij benieuwen of Dihnya hier ook hetzelfde belerende commentaar op geeft als op onze verontwaardiging ten aanzien van de gemiddelde moslimmentaliteit. Maar ik ben bang dat we nu van haar kant niets zullen vernemen. Moslims trekken de bek alleen maar open als ze door ons rascisten "gediscrimeerd" worden
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie