95 stellingen / vragen aan een christen.

PietV.
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 06, 2011 9:05 pm

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door PietV. »

mercator schreef:Kom we gaan een rond getal ervan maken. Nog 5 vraagjes:

96. Waarom moet de Paus een man zijn?
97. Mogen Engelen huisdieren houden ?
98. Was Jezus homosexueel?
99. Werd Jonas werkelijk door een walvis ingeslikt ?
100. Waarom waren er maar 4 evangelisten? Konden de andere apostelen niet schrijven?

Geen enkele moderne christen zal ernstig ingaan op dat infantiele vragenlijstje.
Interessant maar deze vragen zitten er niet tussen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89864
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
Ariel schreef:27. Waarom is het aantal atheïsten in gevangenissen verhoudingsgewijs veel kleiner dan je op grond van bevolkingsstatistieken zou mogen verwachten?
Onderbouwing graag, daar zijn de Freethinkers toch zo dol op ? Kom op met die cijfers!
Hier is de onderbouwing Mercator.
These stats were obtained from their computer on 5 March 1997.
http://holysmoke.org/icr-pri.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

Ariel schreef: Hier is de onderbouwing Mercator.
These stats were obtained from their computer on 5 March 1997.
http://holysmoke.org/icr-pri.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Conclusie: atheïsten zijn zoveel slimmer dan katholieken dat ze nooit betrapt worden :D !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
PietV.
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 06, 2011 9:05 pm

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door PietV. »

Ariel schreef:
Hier is de onderbouwing Mercator.
These stats were obtained from their computer on 5 March 1997.
http://holysmoke.org/icr-pri.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze vraag heb ik er tussen gezet, omdat ik nogal vaak geconfronteerd wordt met moraliteit versus atheïsme. Of het nu Ouweneel is of Van den Brink, het is een terugkerend item. Atheïsten zijn foute mensen en doen stoute dingen. Hun moraal is slecht ontwikkeld. Lang leve het christendom. Met deze achtergrond breng ik dus een klein beetje statistiek in. En vraag hoe dat nu zit in gevangenissen. Als atheïsten hier ondervertegenwoordigd zijn.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Pilgrim »

99.Hij was de middelaar tussen hemel en aarde, tussen god en mens. Uit de hemel afgedaald, bij zijn geboorte aanbeden door herders, die hem eerstelingen uit de kudde en vruchten brachten. Later is hij ten hemel gevaren en door de zonnegod op de troon verheven; diens almacht deelachtig geworden. Men geloofde dat hij eens terug zou keren om de doden op te wekken en de wereld te richten. De persoon was al drie eeuwen v.C. bekend in Egypte. Later verbreidde de cultuur zich razendsnel over delen van Afrika en West-Europa. De zondag en kerstfeest hebben we hier aan te danken. De cultus vertakte zich ook over het Romeinse rijk. Kende zeven sacramenten waaronder doop, bevestiging en communie. Op zondag werd door de celebrant heilige woorden uitgesproken over brood en water. Ze geloofden in de onsterfelijkheid van de ziel en opstanding des vleses. Uiteindelijk viel deze stroming onder het verbod van de katholieke keizers. Opmerkelijke parallellen die je ook tegenkomt bij Asklepios, Herakles en Dionysos. Het bovenstaande is niet van toepassing op Jezus maar op Mithras. Christenen wijzen vaak op het autonome karakter van hun verhalen. Maar waar komt dit verhaal dan vandaan en waarom zou een bestaande cultus elementen overnemen uit een religie in opkomst? Die ook nog in haar begintijd vervolgd werd. Ligt het niet meer voor de hand dat christenen leentjebuur speelden bij iets wat ze al kenden. Inclusief de verhalen waar ze in dit geval alleen een naam in hoefden te veranderen.
Ik vind dit soort zaken altijd wel interessant. Typisch een voorbeeld van een messiasarchetype en/of mogelijk zelfs een buitenbijbelse profetie. Freethinkers zien er een weerlegging in van de Bijbel, maar ik juist een bevestiging. Weet je trouwens dat de Noorse Ragnarok heel erg lijkt op het bijbelboek Openbaringen. [hypocrite.gif]
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

PietV. schreef: Deze vraag heb ik er tussen gezet, omdat ik nogal vaak geconfronteerd wordt met moraliteit versus atheïsme. Of het nu Ouweneel is of Van den Brink, het is een terugkerend item. Atheïsten zijn foute mensen en doen stoute dingen. Hun moraal is slecht ontwikkeld. Lang leve het christendom. Met deze achtergrond breng ik dus een klein beetje statistiek in. En vraag hoe dat nu zit in gevangenissen. Als atheïsten hier ondervertegenwoordigd zijn.
De kruistochten niet vergeten hé. En oh ja ook de inquisitie.

Je begint aardig het mentale traject van prof. Abdullah Halsema te volgen.
Als je helemaal overtuigd bent van de slechtheid van christenen kan je moeiteloos moslim worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Dhana »

PietV. schreef:
Ariel schreef:
Hier is de onderbouwing Mercator.
These stats were obtained from their computer on 5 March 1997.
http://holysmoke.org/icr-pri.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze vraag heb ik er tussen gezet, omdat ik nogal vaak geconfronteerd wordt met moraliteit versus atheïsme. Of het nu Ouweneel is of Van den Brink, het is een terugkerend item. Atheïsten zijn foute mensen en doen stoute dingen. Hun moraal is slecht ontwikkeld. Lang leve het christendom. Met deze achtergrond breng ik dus een klein beetje statistiek in. En vraag hoe dat nu zit in gevangenissen. Als atheïsten hier ondervertegenwoordigd zijn.
Je moet wel voorzichtig wezeb met algemeenheden, Piet. Ik heb atheïstische vrienden en naaste familieleden genoeg. Het is nog nooit in mijn christelijke hoofd opgekomen om die daarom van een lagere moraal te betichten of zelfs maar te verdenken. Ik weet niet met voor christenen jij te maken hebt gehad of mee gedebatteerd hebt, maar zo eentje en ik er nog nooit persoonlijk tegengekomen. Ik zou haast zeggen ga eens goed in psychotherapie voor hulp om het house of horror van je jeugd te laten ontruimen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

In het licht van de actuele massale vervolging en het doden van Christenen in de moslimgebieden is het verwijzen naar zgz Christelijke wandaden in het verleden totaal irrelevant. Ik zie er een legitimatie van moslimcriminaliteit in.
Net zoals in die hele hetze over pedofilie in de Katholieke kerk. Dat is een strategie om de moslims uit de wind te zetten, die pedofilie massaal en gelegitimeerd door de koran uitvoeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
PietV.
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 06, 2011 9:05 pm

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door PietV. »

Dhana schreef:
Je moet wel voorzichtig wezeb met algemeenheden, Piet. Ik heb atheïstische vrienden en naaste familieleden genoeg. Het is nog nooit in mijn christelijke hoofd opgekomen om die daarom van een lagere moraal te betichten of zelfs maar te verdenken. Ik weet niet met voor christenen jij te maken hebt gehad of mee gedebatteerd hebt, maar zo eentje en ik er nog nooit persoonlijk tegengekomen. Ik zou haast zeggen ga eens goed in psychotherapie voor hulp om het house of horror van je jeugd te laten ontruimen.
Ik heb de persoon Dhana ook niet gebruikt voor deze vragen. Echter ik heb ze wel meegemaakt op freethinker. Een paar voorbeelden staan boven. Je moet niet alles op jezelf betrekken. Dat is een slechte eigenschap. Als je een beetje doordenkt dan kun je vragen in een bepaalde context zien. Mijn achterliggende gedachte is dat bepaalde vooroordelen die ik dus ook tegenkom in een boek als "Waarom ik geen atheïst ben". Tracht te nuanceren. En dingen die niet gericht zijn op jou kun je toch gewoon overslaan. Of je gaat een stapje verder. En formuleert de conclusie dat in de VS atheïsten misschien hoger zijn opgeleid en beter verdienen. En dus minder kans hebben om terecht te komen in criminaliteit. Beetje vreemd trouwens dat je psychotherapie adviseert als de vraag je niet bevalt. Erg grof van je.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

PietV. schreef:[ Beetje vreemd trouwens dat je psychotherapie adviseert als de vraag je niet bevalt. Erg grof van je.
Dat is waar, meestal lossen we het hier op met spuitjes :D .

We vragen ons hier gewoon af wat je denkt/hoopt te bereiken met te wijzen op wandaden van Christenen-in een ver verleden. We kennen die verhalen wel hoor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Dhana »

PietV. schreef:
Dhana schreef:
Je moet wel voorzichtig wezen met algemeenheden, Piet. Ik heb atheïstische vrienden en naaste familieleden genoeg. Het is nog nooit in mijn christelijke hoofd opgekomen om die daarom van een lagere moraal te betichten of zelfs maar te verdenken. Ik weet niet met voor christenen jij te maken hebt gehad of mee gedebatteerd hebt, maar zo eentje en ik er nog nooit persoonlijk tegengekomen. Ik zou haast zeggen ga eens goed in psychotherapie voor hulp om het house of horror van je jeugd te laten ontruimen.
Ik heb de persoon Dhana ook niet gebruikt voor deze vragen. Echter ik heb ze wel meegemaakt op freethinker. Een paar voorbeelden staan boven. Je moet niet alles op jezelf betrekken. Dat is een slechte eigenschap. Als je een beetje doordenkt dan kun je vragen in een bepaalde context zien. Mijn achterliggende gedachte is dat bepaalde vooroordelen die ik dus ook tegenkom in een boek als "Waarom ik geen atheïst ben". Tracht te nuanceren. En dingen die niet gericht zijn op jou kun je toch gewoon overslaan. Of je gaat een stapje verder. En formuleert de conclusie dat in de VS atheïsten misschien hoger zijn opgeleid en beter verdienen. En dus minder kans hebben om terecht te komen in criminaliteit. Beetje vreemd trouwens dat je psychotherapie adviseert als de vraag je niet bevalt. Erg grof van je.

Ik put uit mijn persoonlijke ervaringen en ik ben ooit eens op het freethinker forum verzeild geraakt. Als je mijn benadering grof vindt, zou ik je adviseren om eens goed te kijken wat mensen met tegengas op je eigen forum zoal te verduren krijgen. Ik was een aanstelster, hysterica, een zielig figuur met het IQ van ik weet niet meer wat en meer van dat fraais. Dan valt wat ik hier tegen jou zeg nog wel mee dunkt me. Ook die weten/wisten niet wie ik persoonlijk ben. O, ja ik was ook nog een jankerd. Enfin, te veel freethinker complimenten om op te sommen. Ik mag dan heftig van leer trekken, ik heb nog nooit iemand rechtstreeks uitgescholden en zal dat ook nooit doen.

Je bent zelf nogal strenger dan hier op FFI met het off-topic gaan. Ik zie niet in wat dit gegoochel met cijfers nog met de oorspronkelijke post te maken heeft. Ik kijk niet naar cijfers. Ik kijk wat zich in het dagelijks om me heen afspeelt. Wie zegt dat minder waarde heeft dan statistieken?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
PietV. schreef:[ Beetje vreemd trouwens dat je psychotherapie adviseert als de vraag je niet bevalt. Erg grof van je.
Dat is waar, meestal lossen we het hier op met spuitjes :D .

We vragen ons hier gewoon af wat je denkt/hoopt te bereiken met te wijzen op wandaden van Christenen-in een ver verleden. We kennen die verhalen wel hoor.
Heeft iemand hier jou of wie dan ook ooit een levensbeëindigend spuitje toegewenst???
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Ik put uit mijn persoonlijke ervaringen en ik ben ooit eens op het freethinker forum verzeild geraakt.
Ze blijven toch trouw aan zichzelf daar want van Christelijke Naastenliefde is daar niks te merken :D . Niks als haat en rancune. Ik kan me vergissen, maar wss is Piet als misdienaar ooit s begerig bekeken door de pastoor toen hij het orgel van wind voorzag.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Heeft iemand hier jou of wie dan ook ooit een levensbeëindigend spuitje toegewenst???
Nee, hier niet, bij de Vrijdenkers wel, dat was de "pointe" !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: Heeft iemand hier jou of wie dan ook ooit een levensbeëindigend spuitje toegewenst???
Nee, hier niet, bij de Vrijdenkers wel, dat was de "pointe" !

En dan ben ik grof geweest tegen Piet??? [c045.gif]
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

Dhana schreef: En dan ben ik grof geweest tegen Piet??? [c045.gif]
Ik snapte het niet, want wat is er nou mis met een stevig potje psychotherapie ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: En dan ben ik grof geweest tegen Piet??? [c045.gif]
Ik snapte het niet, want wat is er nou mis met een stevig potje psychotherapie ?

Ik heb begrepen dat je daarna beter in staat bent je geest vrij te gebruiken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

PietV. schreef: Mijn achterliggende gedachte is dat bepaalde vooroordelen die ik dus ook tegenkom in een boek als "Waarom ik geen atheïst ben". Tracht te nuanceren.
Heb jij last van agressieve Christenen die je met geweld-en een beetje wijwater-willen dopen?

Ik moet zeggen dat het idee me wel aantrekt. Massale gedwongen dopen. Duizenden onwillige moslims en atheïsten worden naar de Plaza Mayor gesleept a° 1575 , blootsvoets en met een brandende kaars in de hand, een witte puntmuts op het hoofd. Daar staat een legertje door vasten en bidden getrainde Paters Dominicanen op hen te wachten, het crucifix in de rechterhand.
Knarsetandend krijgen de nieuwe christenen het Heilige Water over het kaalgeschoren hoofd gesprenkeld. Een 12 stemmig koor zwelt aan om de heugelijke gebeurtenis te vieren. De Inquisitie houdt nadien eea nauwlettend in de gaten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door naar boven »

Ik ben het wel met PietV. eens.

De christenen misdragen zich overal waar ze zich vertonen en in het bijzonder als ze in de minderheid zijn.

De kopten in Egypte, de christenen in Indonesië, die moskeeën vernielen. Die christenen in Pakistan die de arme moslims van blasphemie beschuldigen als excuus om ze te lynchen en te beroven. Die christenen in Irak die zowel de shiïtische als de soenitische moslims bedreigen en uit hun huizen verdrijven. Die christenen in Turkije die zomaar moslims afslachten die hen niets misdaan hebben, enkel om het feit dat ze moslim zijn. Die christenen in Marokko die mohammedaanse welzijnswerkers verdrijven omdat ze bang zijn dat hun kinderen wellicht met de islam in aanraking komen...

Moet ik doorgaan? Christenen misdragen zich overal. Allemaal!

Gelukkig dat ze op FT nog een beetje voor de slachtoffers van de christenen opkomen, want de MSM én het OIC berichten niet over deze schandelijke zaken.
RTFM
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

naar boven schreef: De christenen misdragen zich overal waar ze zich vertonen en in het bijzonder als ze in de minderheid zijn.
En dan vergeet je nog de vreselijke dreiging die van het Christelijk anti-abortusterrorisme uitgaat.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
PietV.
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 06, 2011 9:05 pm

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door PietV. »

Dhana schreef:

Ik put uit mijn persoonlijke ervaringen en ik ben ooit eens op het freethinker forum verzeild geraakt. Als je mijn benadering grof vindt, zou ik je adviseren om eens goed te kijken wat mensen met tegengas op je eigen forum zoal te verduren krijgen. Ik was een aanstelster, hysterica, een zielig figuur met het IQ van ik weet niet meer wat en meer van dat fraais. Dan valt wat ik hier tegen jou zeg nog wel mee dunkt me. Ook die weten/wisten niet wie ik persoonlijk ben. O, ja ik was ook nog een jankerd. Enfin, te veel freethinker complimenten om op te sommen. Ik mag dan heftig van leer trekken, ik heb nog nooit iemand rechtstreeks uitgescholden en zal dat ook nooit doen.

Je bent zelf nogal strenger dan hier op FFI met het off-topic gaan. Ik zie niet in wat dit gegoochel met cijfers nog met de oorspronkelijke post te maken heeft. Ik kijk niet naar cijfers. Ik kijk wat zich in het dagelijks om me heen afspeelt. Wie zegt dat minder waarde heeft dan statistieken?
Onder welke naam ben je actief geweest? Statistieken kun je gebruiken om een trend te signaleren. Je kan een wereldbeeld vormen als je in Genemuiden woont. Maar of dat voldoende houvast biedt, dat vraag ik me af.
PietV.
Berichten: 26
Lid geworden op: wo jul 06, 2011 9:05 pm

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door PietV. »

Pilgrim schreef: Ik vind dit soort zaken altijd wel interessant. Typisch een voorbeeld van een messiasarchetype en/of mogelijk zelfs een buitenbijbelse profetie. Freethinkers zien er een weerlegging in van de Bijbel, maar ik juist een bevestiging. Weet je trouwens dat de Noorse Ragnarok heel erg lijkt op het bijbelboek Openbaringen. [hypocrite.gif]
Op welke punten zie je overeenkomsten?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Pilgrim »

PietV. schreef:Op welke punten zie je overeenkomsten?
De Ragnarok is de mythe over de goden en reuzen uit de Noorse mythologie en spreekt over een zware strijd voorafgaand aan het einde der tijden (een armaggadon).

Hier een fragment:
Zwart is de zonneschijn voor de nazomer.
Het weer wordt storm
Begrijpt gij reeds, of wat?
Verder vooruit zie ik
Meer kan ik zeggen
Van Ragnarök en de godenstrijd

Broeders zullen vechten en elkaar doodslaan
Familieleden zullen verwantschap schenden
De aarde weergalmt
de reuzinnen (ont)vluchten
geen man zal een ander het leven sparen
Hard is het in deze wereld
Overal hoererij, een bijlperiode, een zwaardperiode,
schilden worden doorkliefd, een windperiode, een wolfperiode
alvorens de wereld ten onder gaat.
De Zon verduistert, de aarde zinkt in de oceaan
De heldere sterren vallen uit de hemel

Vuuradem valt aan
De alles verzorgende boom
Vuurtorens spelen tegen de hemel zelf
En ik zag, toen Hij het zesde zegel opende, en daar geschiedde een grote aardbeving en de zon werd zwart als een haren zak en de maan werd geheel als bloed. En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgenboom zijn wintervijgen laat vallen, wanneer hij door een harde wind geschud wordt. en de hemel week terug als een boekrol, die wordt opgerold, en alle berg en eiland werd van zijn plaats gerukt. (Openb. 6:12-14)
Het Noorse Ragna rökr betekent letterlijk: de vernietiging of ondergang der goden.

Het is een strijd tussen de goden (geleid door Odin) en het kwaad (geleid door Loki). Odin en Loki zullen in deze eindstrijd met hun legers vanuit Asgaard (de hemel) en Udgaard (de hel) naar Midgaard (de aarde) trekken en daar hun laatste gevecht voeren. Op een aantal goden na sterft iedereen tijdens dit gevecht. Een man en een vrouw blijven leven samen met een paar jonge reuzen en goden.
...The Apocalypse is remarkably similar to the Ragnarok. The description is different. The scenery is different. However they are both psychological or spiritual experiences....

http://www.viking-z.org/zen/v41.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr jul 08, 2011 10:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: De Ragnarok is de mythe over de goden en reuzen uit de Noorse mythologie en spreekt over een zware strijd voorafgaand aan het einde der tijden, (een armaggadon).
De Ring der Nibelungen van R Wagner gaat daar ook over, met de Götterdammerung op het einde, waarbij de dode held Siegfried op een drakkar de zee in wordt geduwd.

Wat Wagner aan het idee toevoegde was het idee van het GELD, dat machtiger is dan Goed en Kwaad zelf. Op het einde zijn goed en kwaad uitgestreden en blijft allen nog De Ring-een symbool voor het Geld-over als zekerheid.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door naar boven »

mercator schreef:
naar boven schreef: De christenen misdragen zich overal waar ze zich vertonen en in het bijzonder als ze in de minderheid zijn.
En dan vergeet je nog de vreselijke dreiging die van het Christelijk anti-abortusterrorisme uitgaat.
Dat heeft niets met het christendom te maken. Dat is cultuur.
RTFM
Plaats reactie