België voert burqaverbod op 23 juli in

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Ariel »

Nog 10 dagen wachten, maar dan gaat nu toch echt gebeuren. België voert burqaverbod op 23 juli in.
Volgende week staat er een artikel in de krant met de kop. "Moslima's vluchten uit Belgie wegens het burqaverbod "
België voert burqaverbod op 23 juli in

woensdag 13 juli 2011

Het burqaverbod in Belgie gaat in op 23 juli. België wordt daarmee het tweede Europese land, na Frankrijk, dat de burqa verbiedt.
Dat meldt de Belgische krant De Standaard vandaag.

Celstraf en boete
Als moslima’s toch gezichtsversluierende kledij dragen in het openbaar, kunnen zij zeven dagen celstraf en 137,50 euro boete krijgen opgelegd.

Het verbod geldt niet als de kleding wettelijk wordt opgelegd, zoals het dragen van een helm op een motor.

Carnaval
Opmerkelijk is dat er een uitzondering wordt gemaakt tijdens bepaalde feestdagen. Tijdens carnaval mogen gezichtverhullende maskers worden gedragen.

In België dragen 270 moslima’s een burqa.

Nederland
Vanaf 1 januari 2013 is het in Nederland verboden het kledingstuk te dragen.

Een meerderheid van 83 procent van de Nederlanders is voor het verbod, zo bleek onlangs uit een peiling van Maurice de Hond.

Door Arne Hankel

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... uli-in.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Dhana »

Lieve hemel. Moslims ontvluchten België met maar 270 burkadraagsters?? Een druppel op een gloeiende plaat. En natuurlijk straks mekkeren vanwege de mannelijke cipiers. Moet daar weer een oplossing voor gevonden worden. Trouwens de grootste criminelen lopen daar vrij rond vanwge een tekort aan cellen. Waar hebben we het over? Een loos dreigement dus.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Manon »

Carnaval
Opmerkelijk is dat er een uitzondering wordt gemaakt tijdens bepaalde feestdagen. Tijdens carnaval mogen gezichtverhullende maskers worden gedragen.
0pmerkelijk? wat is daar nu opmerkelijk aan? Het is verdorie een eeuwenoud gebruik !
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Manon »

Verwacht wordt dat mensenrechtenorganisaties juridische stappen zullen ondernemen tegen het verbod. Zij vinden dat de wet de vrijheid van godsdienst schendt.
Gaan ze binnenkort ook juridische stappen ondernemen tegen het verbod op naaktlopen? Van mijn religie moet elke 55+ tijdens de zomermaanden in hun blootje naar de supermarkt. Volgens mij worden we belemmerd in onze vrijheid van godsdienst.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Dhana »

circe schreef:
Verwacht wordt dat mensenrechtenorganisaties juridische stappen zullen ondernemen tegen het verbod. Zij vinden dat de wet de vrijheid van godsdienst schendt.
Gaan ze binnenkort ook juridische stappen ondernemen tegen het verbod op naaktlopen? Van mijn religie moet elke 55+ tijdens de zomermaanden in hun blootje naar de supermarkt. Volgens mij worden we belemmerd in onze vrijheid van godsdienst.

Zo ben ik een wicca-gelovige en ik krijg maar geen toestemming om mijn bezem als transportmiddel te gebruiken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Ariel »

Toch fijn dat er een Europese Raad is die ons burgers beschermd. [hypocrite.gif] Waar zouden we zonder de EU zijn.
Europese Raad bekritiseert Belgisch boerkaverbod

De Europese Raad bekritiseert het Belgische verbod op een sluier die het hele gezicht van een vrouw bedekt. Dat meldt Thomas Hammarberg, mensenrechtencommissaris van de Europese Raad. Het verbod wordt zaterdag van kracht.
In plaats van de vrouwen te bevrijden, isoleert en stigmatiseert het verbod vrouwen die een boerka of een nikab dragen, zegt Hammarberg.

Rechten van de mens
"De islamofobie en vooroordelen over moslims blijven de tolerantiegeest in Europa ondermijnen. Het debat over een verbod van de boerka en nikab in openbare plaatsen is daar een symptoom van", aldus de commissaris.

"Het verbod kan een schending van de Europese normen voor de rechten van de mens inhouden, vooral het recht op een privéleven en een persoonlijke identiteit", onthult hij.

Straffen
Volgens de nieuwe wet riskeren vrouwen die dergelijke kledij dragen, een boete en een celstraf van maximaal zeven dagen.

Frankrijk was het eerste Europese land dat een dergelijke sluier verbood. Sinds de wet er in april dit jaar van kracht ging, kreeg een dertigtal vrouwen een proces-verbaal of werden de vrouwen vervolgd. (belga/sam)

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/art ... rbod.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Toch fijn dat er een Europese Raad is die ons burgers beschermd. [hypocrite.gif] Waar zouden we zonder de EU zijn.
Deze Raad van Europa heeft niks met de EU te maken Ariel. We weten al heel lang dat deze "raad van Europa" zeer islamofiel is. Raar dat net zulke door islam beïnvloede organizatie dan voor de "rechten van de mens" zou instaan.... terwijl geen enkel islamitisch land die URVM hebben ondertekend.

Volgens Wiki:
De Raad van Europa (Frans: Conseil de l'Europe, Engels: Council of Europe) is een organisatie waarvan 47 Europese landen lid zijn. Er zijn ook landen die de status van waarnemer hebben. Hoewel de Raad van Europa dezelfde vlag en hetzelfde volkslied heeft als de Europese Unie, maakt hij geen deel uit van deze organisatie. De Raad van Europa zetelt te Straatsburg.

De Raad van Europa is op 5 mei 1949 opgericht met het Verdrag van Londen. Het doel van de Raad is de bevordering van een grotere Europese eenheid, met meer aandacht voor de (pluriforme) democratie, de principes van de rechtsstaat en de rechten van de mens. Verder bevordert de Raad de economie en de sociale vooruitgang. Voor het lidmaatschap gelden twee eisen: het land moet in Europa liggen en de doodstraf mag er niet worden uitgevoerd.
o.a. Turkije, Azerbeidjan, Rusland, Georgië, Bosnië etc... zijn er lid van.

Europa is wel zeer groot geworden zo te zien:
Voor het lidmaatschap gelden twee eisen: het land moet in Europa liggen
Afbeelding
Council of Europe membership

Dark green: ten original members
Light green: joined subsequently
Yellow: observer at the Parliamentary Assembly
Orange: observer at the Committee of Ministers
Red: official candidate
http://nl.wikipedia.org/wiki/Raad_van_Europa" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Ariel »

Welke Nederlanders stemden voor burqa in Raad Europa?

woensdag 20 juli 2011

De Raad van Europa, een adviesorgaan van de Europese lidstaten, stemde in juni 2010 in meerderheid tegen de mogelijkheid een burqaverbod in te voeren. Van de zeven Nederlandse parlementariërs die in de raad zitten, waren slechts drie aanwezig bij de stemming

Het voorstel, om landen de mogelijkheid te geven gezichtsbedekkende kleding te verbieden, werd met 81 tegen 24 stemmen verworpen. Acht parlementariërs onthielden zich van stemming. In totaal zitten 318 leden van de Eerste en Tweede Kamers van 47 Europese landen en Turkije in de Raad van Europa.

Afwezig
Van de zeven Nederlanders in de Raad waren er drie aanwezig: CDA-Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt, die CDA-senator Marie-Louise Bemelmans verving, toenmalig PvdA-Kamerlid Luuk Blom en SP-senator Tiny Kox. Van hen stemde alleen Kox tegen het voorstel.

Omtzigt was het enige lid van de Raad die pleitte voor de mogelijkheid van een verbod 'om de open westerse samenleving te beschermen'. De VVD-delegatie, bestaande uit Kamerlid Han ten Broeke en zijn vervanger Frans Weekers, was afwezig.

Averechts
Eerder nam de Raad van Europa in meerderheid grote delen uit een rapport aan over islam en islamofobie over. In het rapport stond onder meer dat een verbod op het dragen van gezichtsbedekking averechts zou werken omdat vrouwen dan thuis zouden blijven.

De ministers van Buitenlandse Zaken en de nationale parlementen kregen van de Raad het advies vrouwen de mogelijkheid te geven volledig gesluierd over straat te gaan.

Commissaris Thomas Hammarberg (Mensenrechten) van de Raad van Europa kritiseerde het Belgische parlement woensdag omdat België binnenkort een verbod op gezichtsbedekkende kleding invoert. Hammarberg wil onderzoeken of een verbod in tegenspraak is met Europese regelgeving.

Door Marlou Visser

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Laats ... Europa.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Manon »

We zijn er nog niet.

Twee inpakdames (jeweetwel: uitkering, OCMW, minstens drie buggy's) hebben ineens geld gevonden om via het Grondwettelijk Hof hun maskerdracht te bepleiten:
Boerkaverbod naar het Grondwettelijk Hof
Belga vr 22/07/2011 - 15:35
Twee vrouwen die de nikab of boerka dragen, gaan het boerkaverbod aanvechten bij het grondwettelijk hof. Dat verbod gaat morgen in. Vrouwen mogen dan niet meer met kleding die hun gezicht volledig of grotendeels bedekt, op straat lopen.

Wie toch gezichtsbedekkende kledij draagt in het openbaar, kan vanaf morgen tot 7 dagen celstraf en 137,5 euro boete krijgen.

De twee vrouwen willen dat het grondwettelijk hof het verbod nietig verklaart en de toepassing ervan schorst. Ze vinden een totaal verbod buiten proportie als manier om de openbare veiligheid te garanderen. Ook vinden ze dat het verbod de vrijheid van godsdienst schendt.

Een van de twee vrouwen die naar het Grondwettelijk Hof stapt, haalde eerder al haar slag thuis in een zaak bij de politierechtbank van Etterbeek. De vrouw had daar een boete gekregen omdat ze een nikab droeg.

Het politiereglement van Etterbeek verbiedt namelijk het dragen van elk hoofddeksel waarbij het gezicht wordt verborgen. De vrouw vocht de boete aan en baseerde zich daarbij op het principe van godsdienstvrijheid. De rechtbank oordeelde dat het opgelegde verbod niet in proportie stond tegenover het beoogde veiligheidsbelang.

Journaliste tegen de lamp
Een vrouw die eergisteren in Antwerpen is opgepakt in boerka, bleek een journaliste te zijn. Die wilde zien hoe mensen reageren op een vrouw in boerka. Maar een man die haar had zien rondlopen, belde de politie en de vrouw werd opgepakt.

en o ja: 137,5 euro (ik vermoed dat ze op het gerecht nog steeds omrekenen vanaf belgische franken of zo?) is natuurlijk totale bullshit. Ik weet persoonlijk van Brussels moskees die aan vrouwen een extra toelage van 1000 euro per maand geven enkel en alleen om in islamitische zwarte lakens over straat te lopen! Gaat lekker dan met den dop erbij (en wie gaat ze aanwerven? de Hema?).
In Antwerpen is een boerkaverbod ingeschreven in het politiereglement. De vrouw kreeg een vermaning.
Bon, als ze ingepakt op straat mogen lopen, dan wil ik dat ook wel eens gaan doen, inclusief een paar grote zakken onder de burka. zien of ze me durven aanspreken.

Trouwens: over welke godsdienstvrijheid hebben ze het? waar staat in hun heilig boekje dat ze zich volledig moeten inpakken?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Ariel »

Fransman betaalt boetes boerkaverbod België

BRUSSEL - De Fransman Rachid Nekkaz is bereid de boetes te betalen van vrouwen die in België bekeurd worden wegens het boerkaverbod dat daar zaterdag is ingegaan. Nekkaz, die van Algerijnse afkomst is, vindt het verbod om in het openbaar gezichtsbedekkende kleding te dragen een schending van de Europese grondrechten en de fundamentele vrijheden.

Hij heeft in Frankrijk, waar al langer een boerkaverbod geldt, een fonds van 1 miljoen euro ingesteld om de bekeuringen te betalen. Dat heeft hij tot dusver pas één keer hoeven aan te spreken.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1024 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door H.Numan »

Volgens mij is het een strafbaar feit om boetes voor anderen te betalen. Ook al is het een symbolische actie. Vooral als je met die actie oproept om ongehoorzaam aan de wet te zijn.
Eh - maar natuurlijk niet als het politiek correct is. :wink2:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:
Fransman betaalt boetes boerkaverbod België

BRUSSEL - De Fransman Rachid Nekkaz is bereid de boetes te betalen van vrouwen die in België bekeurd worden wegens het boerkaverbod dat daar zaterdag is ingegaan. Nekkaz, die van Algerijnse afkomst is, vindt het verbod om in het openbaar gezichtsbedekkende kleding te dragen een schending van de Europese grondrechten en de fundamentele vrijheden.

Hij heeft in Frankrijk, waar al langer een boerkaverbod geldt, een fonds van 1 miljoen euro ingesteld om de bekeuringen te betalen. Dat heeft hij tot dusver pas één keer hoeven aan te spreken.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1024 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;

Een Franse moslim die een fonds beheert?? Ik zeg verder niks.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Burqaverbod op 23 juli. Nederland volgt schoorvoetend

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Een meerderheid van 83 procent van de Nederlanders is voor het verbod, zo bleek onlangs uit een peiling van Maurice de Hond.
Er zijn nog altijd mensen die hoe dan ook tegen verboden zijn. Ik zou het percentage weleens willen zien van een onderzoek naar het verbod op het dragen van nazi-symbolen in het openbaar.

Het domme van dat bourqua-verbod is dat ze de verkeerde hebben aangepakt. Achterlijk zooitje regenten. De pijn wegnemen is een tijdelijke oplossing. Je moet de oorzaak van de altijd maar weer terugkerende schadelijke bacterie opsporen en elimineren. De geestelijk uit het lood geslagen slavendrijvers en godsdienstwaanzinnige bezitters van die vrouwen moeten aangepakt worden en niet hun slachtoffers! Gebruik toch de Wet van Mercator! Verbrand de koran voor hun ogen en zeg in het Afghaans: "Kijk, dit is een Nederlands boek. Een ieder heeft hier het recht om met zijn eigen boek te doen wat hij wil." Vervolgens gaat de fik erin. Uiteraard moet de reactie van de godsdienstwaanzinnige slavendrijver digitaal worden vastgelegd en 's avonds via de actualiteiten programma's van de TV worden uitgezonden. Dit een jaar lang volhouden!

Dan komt vanzelfsrpekend wel een reactie vanuit islamitische hoek. We moeten dan vooral denken aan de chef-staf van het meest ontspoorde geestelijke godsdienstwaanzinnige mekka in de wereld: Saoedi-Arabië. Misschien wordt de ambassadeur wel ontboden. Thee drinken met idioten kan nooit kwaad leerde ons Job Cohen. Hij spreekt zijn afkeuring uit en eist dat dit niet meer mag voorkomen. De standaard reactie van alle ambassadeurs uit ONZE kennisbeschaving zou dan moeten luiden (in dit geval tegen die woestijnaap in Saoedi-Arabië): "Majesteit, ook u heeft recht op privé-bezit. Ik kan mij niet voorstellen dat u aan iemand toestemming zult vragen om met uw bezit te willen doen wat de ander niet wil dat u nu juist weer wel wilt. Er is toch ook geen toestemming van u vereist om in België de koran te drukken? En zoals u zou moeten weten mag de koran NIET eens vertaald worden. Laat staan gedrukt in een andere taal dan het heilige Arabische. Maar toch gebeurt het wereldwijd. Met alle nare gevolgen van dien."

"Verder nog iets van uw dienst majesteit? Misschien nog wat meer onderricht in de beginselen van de 21e eeuw?"
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door mercator »

Een burka is alleen maar een lap textiel die de achterlijkheid overdekt. De echte ongein zit hem in de zieke geest die onder de burka zit. Zoals Hans zegt is een burka-of kopvodden-verbod het toedienen van een aspirientje aan een kankerpatiënt.
Idd zijn -liefst publieke-ceremonies waarbij de moslims worden uitgenodigd om hun Koranboekje in een vat varkenspis te gooien veel effectiever en gepaster.
Dit als voorwaarde voor verblijf in Nederland. EN nadien het zaakje goed opvolgen natuurlijk, om na te gaan of het moslimisme niet stiekum wordt uitgevoerd, een soort TBS procedure zeg maar. Bij hervallen -de relapsos uit het 16de eeuwse Spanje- onmiddellijk het land uit.

Hard ? Nee, zo gauw we Islam niet als godsdienst maar als criminele organisatie bekijken heel logisch en nuttig. Ze kunnen hun criminele practijken toch heel leuk verder uitoefenen in prachtige moslimlanden als daar zijn Marokko en Turkije ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef: Zo ben ik een wicca-gelovige en ik krijg maar geen toestemming om mijn bezem als transportmiddel te gebruiken.
Wat voor merk bezem heb je?
Ik heb een tweedehands Nimbus. Deze was van m,n schoonmoeder en is erg goed ingevlogen.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Dhana »

Eliabe schreef:
Dhana schreef: Zo ben ik een wicca-gelovige en ik krijg maar geen toestemming om mijn bezem als transportmiddel te gebruiken.
Wat voor merk bezem heb je?
Ik heb een tweedehands Nimbus. Deze was van m,n schoonmoeder en is erg goed ingevlogen.
Die van mij is in belag genomen wegens illigaal gebruik. Wil je hem kwijt en zo ja voor hoeveel?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Mahalingam »

Het is inmiddels bekend wat het toekomstige vonnis zal zijn over de toekomstige aanklacht over de Belgische sluiers die de Raad van Europa mensenrechten zal gaan uitspreken. Het komt uit de mond van de Reichscommissar commissaris:
De VVD is boos op de commissaris voor de mensenrechten van de Raad van Europa, omdat hij het boerkaverbod "een treurige capitulatie voor de vooroordelen van xenofoben" heeft genoemd.

Thomas Hammarberg reageerde schriftelijk op de pas ingevoerde boerkaverboden in Frankrijk en België en hekelde daarbij ook het publieke debat in Nederland. De commissaris heeft het over "luide stemmen" die in Nederland die om dezelfde maatregelen schreeuwen.

Tweede Kamerlid Klaas Dijkhoff van de VVD vindt dat de Zweed zich te veel mengt in politieke en democratische processen in lidstaten. Hij wil dan ook dat staatssecretaris van Europese Zaken Ben Knapen (CDA) om opheldering vraagt. Volgens Dijkhoff is het beter als Hammarberg "zich zou richten op het bekritiseren van daadwerkelijk voorkomende gevallen van mensenrechtenschendingen."
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... debat.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Eliabe »

Dhana schreef:
Eliabe schreef:
Dhana schreef: Zo ben ik een wicca-gelovige en ik krijg maar geen toestemming om mijn bezem als transportmiddel te gebruiken.
Wat voor merk bezem heb je?
Ik heb een tweedehands Nimbus. Deze was van m,n schoonmoeder en is erg goed ingevlogen.
Die van mij is in belag genomen wegens illigaal gebruik. Wil je hem kwijt en zo ja voor hoeveel?
Zal niet gaan. Bij elke volle maan speel ik voor djinn.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

België manifesteert zich als zachte heelmeester

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Het is inmiddels bekend wat het toekomstige vonnis zal zijn over de toekomstige aanklacht over de Belgische sluiers die de Raad van Europa mensenrechten zal gaan uitspreken. Het komt uit de mond van de Reichscommissar commissaris:
De VVD is boos op de commissaris voor de mensenrechten van de Raad van Europa, omdat hij het boerkaverbod "een treurige capitulatie voor de vooroordelen van xenofoben" heeft genoemd.

Thomas Hammarberg reageerde schriftelijk op de pas ingevoerde boerkaverboden in Frankrijk en België en hekelde daarbij ook het publieke debat in Nederland. De commissaris heeft het over "luide stemmen" die in Nederland die om dezelfde maatregelen schreeuwen.

Tweede Kamerlid Klaas Dijkhoff van de VVD vindt dat de Zweed zich te veel mengt in politieke en democratische processen in lidstaten. Hij wil dan ook dat staatssecretaris van Europese Zaken Ben Knapen (CDA) om opheldering vraagt. Volgens Dijkhoff is het beter als Hammarberg "zich zou richten op het bekritiseren van daadwerkelijk voorkomende gevallen van mensenrechtenschendingen."
http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... debat.html
Het is typerend voor de teloorgang van ONZE kennisbeschaving dat inzake simpele kwesties als het afwijzen van een achterlijke primitieve niet in ONZE kennisbeschaving thuishorende cultuur er totaal geen eenheid van gelid is. Men steggelt maar voort op de doodlopende weg van zelfverloochening. Gelukkig is er nog steeds (hoe lang?) vrijheid van meningsuiting. Die Thomas Hammarberg is een gevaarlijke intrigant en verrader van ONZE kennisbeschaving. Hij is een regelrechte eersteklas KLOOTZAK! Als zestig procent nu eindelijk eens deze mening deelt, kan het zinkende schip misschien nog gehoost worden. :nono:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52327
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Mahalingam »

Zo zie je maar eens hoe gevaarlijk een burka-verbod is voor de maatschappij. En dat moeten we toch niet willen met zijn allen?
'Jihadisten houden België in de gaten door burqaverbod'
Jihadisten zouden het hebben gemunt op België omdat het land op 23 juli een burqaverbod heeft ingevoerd. Op verschillende jihadistische websites zou worden opgeroepen om bomaanslagen te plegen en Belgen te martelen en te liquideren.[...]
'Jullie parlement heeft op een persoon na unaniem ingestemd met een verbod op het dragen van een sluier in jullie kleine land. Met deze beslissing hebben jullie een vuur ontstoken, zonder een brandblusser te hebben,' schrijft Faz al-Shaheed.' [...]
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... verbod.htm
Meer info is hier:
http://news.siteintelgroup.com/

Nakomend bericht van de autoriteiten: U kunt rustig gaan slapen.
"Boerkaverbod geen reden voor hogere terreurdreiging"
Volgens het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse is er echter geen reële bedreiging. "Het zijn alleen individuen die vanuit hun huiskamer dergelijke uitlatingen deden op Islamitische sites of fora. Er is geen verband met al-Qaida, noch met andere terroristische groeperingen", aldus OCAD.

Frankrijk, dat het boerkaverbod al langer ingevoerd heeft, had ook te maken met dergelijke dreigende taal van individuen. "Ook daar is geen reële dreiging", besluit OCAD.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ging.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: België voert burqaverbod op 23 juli in

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Moslimwezens zijn zieke mensen. Maar niet allemaal.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Franse zakenman betaalt in Brussel twee boerkaboetes

Bericht door pd7835 »

De Franse zakenman Rachid Nekkaz zal morgen, wanneer hij in Brussel is, twee boetes betalen die de Belgische staat oplegde aan twee minderjarige vrouwen omdat ze de boerka droegen op straat. Sinds 23 juli is het in ons land verboden om in publieke ruimtes kleding te dragen die het gezicht "volledig dan wel grotendeels" bedekt.

Precedent in Frankrijk
Naar het voorbeeld van wat de zakenman in Frankrijk heeft gedaan, maakte Nekkaz eind juli de belofte dat hij ook in ons land boetes van boerkadragende vrouwen zou betalen. Hij houdt dus woord en neemt twee boetes van 50 euro voor zijn rekening, die twee jonge vrouwen van 16 en 17 opliepen in Brussel. De vrouwen namen eerder contact op met hem.

Klacht
Na in Brussel zijn portemonnee te ledigen, trekt Nekkaz verder naar Roubaix in Frankrijk om daar een boete van 75 euro te vereffenen.
Hij overweegt ook om bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EVRM) klacht in te dienen tegen de Belgische en de Franse staat.

Fonds van 1 miljoen euro
In juli 2010 zette de zoon van Algerijnse immigranten een fonds van 1 miljoen euro op, met het oog op het in voege treden een klein jaar later van de Franse wet die het dragen van gezichtsbedekkende kledij in de openbare ruimte verbiedt. Hoewel hij persoonlijk tegen het dragen van de boerka is, zegt de zakenman gekant te zijn tegen een boerkaverbod.

Het totale aantal uitgeschreven boetes in België is volgens de federale politie nog niet bekend. (belga/eb)
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... etes.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
50 euro maar ? Ik zou de boetes verhogen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89909
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Franse zakenman betaalt in Brussel twee boerkaboetes

Bericht door Ariel »

Ik zou het als regering wel weten.
Eerste keer een boete 50 euro, tweede keer een boete 100 euro, derde keer gepakt 150 euro en het zo laten oplopen.

En dan kijken hoelang de man de boetes blijft betalen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Franse zakenman betaalt in Brussel twee boerkaboetes

Bericht door pd7835 »

Ariel schreef:Ik zou het als regering wel weten.
Eerste keer een boete 50 euro, tweede keer een boete 100 euro, derde keer gepakt 150 euro en het zo laten oplopen.

En dan kijken hoelang de man de boetes blijft betalen.
Inderdaad. Het zal dan rap gedaan zijn.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Franse zakenman betaalt in Brussel twee boerkaboetes

Bericht door Dhana »

Of de derde keer het gevang in. Kijken of die meneer de straffen voor de dames wil gaan uitzitten.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie