Muhammed the Racist

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Atheïst
Berichten: 1
Lid geworden op: do sep 18, 2003 10:39 am
Locatie: city of angels

Muhammed the Racist

Bericht door Atheïst »

"Abu Darda reported that the Holy Prophet (Muhammed) said: Allah created Adam when he created him. Then He stroke his right shoulder and took out a white race as if they were seeds, and He stroke his left shoulder and took out a black race as if they were coals. Then He said to those who were in his right side: Towards paradise and I don't care. He said to those who were on his left shoulder: Towards Hell and I don't care."
(Hadith, Mishkat ul-Masabih, translated by Karim, v. iii, p. 117)




Comment: So white people are blesses by Allah, and black people are condemned? Below you see that Muhammed was an Arab with fair skin. To someone who had mostly seen Arabs and black Africans, Arabs would seem "white" compared to the much darker, black Africans. So Muhammed surely identified himself as a "white" person. No wonder many militant Muhammedans and Nazis get along...



"Narrated Rabia bin Abi Abdur-Rahman: 'I heard Anas bin Malik describing the Prophet (Muhammed) saying, 'He was of medium height amongst the people, neither tall nor short; he had a rosy color, neither absolutely white nor deep brown; his hair was neither completely curly nor quite lank. Divine Inspiration was revealed to him when he was forty years old. He stayed ten years in Mecca receiving the Divine Inspiration, and stayed in Medina for ten more years. When he expired, he had scarcely twenty white hairs in his head and beard.' Rabi'a said, 'I saw some of his hairs and it was red. When I asked about that, I was told that it turned red because of scent.''"
(Hadith, Sahih Bukhari 4:56:747)


"Narrated 'Umar: I came and behold, Allah's Apostle (Muhammed) was staying on a Mashroba (attic room) and a black slave of Allah's Apostle was at the top of its stairs. I said to him, '(Tell the Prophet) that here is 'Umar bin Al-Khattab (asking for permission to enter).' Then he admitted me."
(Hadith, Sahih Bukhari 9:91:368)




Comment: This shows that Muhammed owned at least one black slave.


"The Prophet (Muhammed) said: 'When the slave runs away from his master, his prayer is not accepted; he is an infidel.'"
(Hadith No. Muslim 32)

"Allah's Apostle (Muhammed) said, 'The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him.'"
(Hadith, Sahih Bukhari, Volume 4, Book 52, Number 177)


Bron:http://www.geocities.com/AntiJihad/mo_black.html
OH MY GOD....................



there is no god
Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 383
Lid geworden op: di jan 21, 2003 10:23 pm

Bericht door Patrick »

Then what about Indians and Asians? Obviously they weren't mentionned in both the Quran or the Hadith. Another scientific flaw? :lol:
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

"Abu Darda reported that the Holy Prophet (Muhammed) said: Allah created Adam when he created him. Then He stroke his right shoulder and took out a white race as if they were seeds, and He stroke his left shoulder and took out a black race as if they were coals. Then He said to those who were in his right side: Towards paradise and I don't care. He said to those who were on his left shoulder: Towards Hell and I don't care."
(Hadith, Mishkat ul-Masabih, translated by Karim, v. iii, p. 117)
Dit is absoluut geen sterke hadith,ik ken hem niet eens. Alleen omdat iets een hadith heet betekent niet dat we hem moeten geloven zeker niet als we de narrater niet kennen/die geen goede reputatie heeft en dus een leugenaar kan zijn.


"Narrated 'Umar: I came and behold, Allah's Apostle (Muhammed) was staying on a Mashroba (attic room) and a black slave of Allah's Apostle was at the top of its stairs. I said to him, '(Tell the Prophet) that here is 'Umar bin Al-Khattab (asking for permission to enter).' Then he admitted me."
(Hadith, Sahih Bukhari 9:91:368)

Alle Hadiths die Bukhari heeft verzameld zijn zeker waar,dus hier kan ik een goede reactie op geven. Black slave is gewoon een BESCHRIJVING van de slaaf en het is geen belediging.Staat er iets in deze hadith van een belediging?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn
Alle Hadiths die Bukhari heeft verzameld zijn zeker waar,dus hier kan ik een goede reactie op geven. Black slave is gewoon een BESCHRIJVING van de slaaf en het is geen belediging.Staat er iets in deze hadith van een belediging?
Ik ben het met je eens, Jasmijn, dat de beschrijving van een persoon met het adjectief "zwart" helemaal niet beledigend hoeft te zijn.

Wat ik wél een enormiteit vind is de beschrijving van iemands slaaf, zeker als de eigenaar van de slaaf een voorbeeldfunctie heeft voor miljoenen en bovendien als "uitmuntend en integer" wordt beschreven, zoals Mohamed. Daar heb ik wél moeite mee...

Dutch
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Nee daar ben ik het niet mee eens,het is gewoon een beschrijving,,zoals ze de profeet Mohamed,vrede zij met hem,beschrijven als blank.Daar is niks beledigends of wat dan ook aan. De hadiths beschrijven zn leven dus ook dit soort dingen.

Die hadith die atheist poste is wel dikke onzin,maar dat weet atheist zelf ook wel denk ik
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef: Die hadith die atheist poste is wel dikke onzin
Wanneer is een hadith onzin en wanneer niet..?
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ik dacht dat je zoveel van Islam afweet dat je dat wel wist Monique,maar dus niet dus zal ik het je uitleggen.

Een hadith wordt dus verteld van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,,naar iemand anders en zo naar degene die het aan de schrijver van de hadith heeft opgeschreven.
Er zijn vele valse hadiths,,,in de ''ketting'' van de mensen die het door hebben verteld zitten bijvoorbeeld moslims die geen goede reputatie hebben,,als leugenaar bekend staan etc. Vandaar dat we niet alle hadiths hoeven te geloven.
Alleen omdat iets een hadith heet betekent niet dat t waar is.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn...ik bedoelde meer te vragen WIE bepaalt wanneer een hadith wel en niet geldig is.
Tegenwoordig hoor je ook wel eens dat de 1 of andere hadith "niet geldig" wordt verklaard. Volgens mij is er niemand bij geweest toen die hadths geschreven werden en niemand kan ook controleren of iets waar is. Er zijn geen ooggetuigen meer. Alles is van "horen zeggen".
Dat iemand ooit gelogen heeft wil uiteraard nog niet zeggen dat die persoon altijd liegt. Misschien is die ene hadith die afgekeurd wordt vanwege een "leugenachtige schrijver" wel het enige "ware" dat die persoon ooit in zijn leven gezegd heeft..?

Wanneer muslim dus 1 maal in zijn leven een leugentje verteld zou hebben zouden al zijn hadiths niet gelden...?
Ik heb de indruk dat niemand weet welke hadiths wel en niet "geldig" zijn. Ze worden te pas en te onpas als zijn geldig en ongeldig gebruikt. Het vreemde is dat ze wel allemaal in de boeken staan zonder een vermelding van de bruikbaarheidsdatum.
Ik vind het maar een vaag zooitje.
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ja als iemand 1x liegt wordt de hadith ''afgekeurd'' dat is erg slim omdat je dan zeker weet dat de hadiths waar zijn. Van Bukhari en Muslim bijvoorbeeld.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Ja als iemand 1x liegt wordt de hadith ''afgekeurd'' dat is erg slim omdat je dan zeker weet dat de hadiths waar zijn. Van Bukhari en Muslim bijvoorbeeld.
Die hebben nooit in hun leven gelogen...?
Er is altijd 24 uur per dag een "controleur" bij ze geweest...?
Da's knap.. 8)
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn
Ja als iemand 1x liegt wordt de hadith ''afgekeurd'' dat is erg slim omdat je dan zeker weet dat de hadiths waar zijn. Van Bukhari en Muslim bijvoorbeeld.
Mmmm, maar wat doe je dan met het islamitisch principe van "attakeyya" beste Jasmijn?
Als zo iemand oordeelde dat het in het belang van de islam was om die leugen te vertellen en op te schrijven, wat zeer zeker geoorloofd is in islam zoals mohamed zelf aanbeval, dan kan je hem daarvoor toch niet opzij zetten? Is het dan niet jouw taak om mee te werken met deze leugen? Ter meerdere eer en glorie van de islam...

Dutch
ancarlo
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 20, 2004 10:11 pm
Locatie: rotterdam

Bericht door ancarlo »

Mohammed was een analfabeet, en anderen schreven wat hij ze vertelde, en wie weet wat voor een moois er wel niet is bij verzonnen net als in het nw. testament om Jezus te promoten.
( sorry zo zie ik het namelijk, ik zie Jezus als een profeet en niet als DE zoon van God, dat zijn wij namelijk allemaal al, zonen en dochters!)
Je kunt nooit met 100 procent zekerheid zeggen dat wat er geschreven staat ook daadwerkelijk de waarheid is, of dat het zo is verteld, buiten het feit of Mohammed zelf wel de waarheid vertelde (daar twijfel ik sterk aan namelijk, er zijn verschillende zaken waarin je kunt zien dat hij het met de waarheid niet echt altijd nauw nam!)

Ancarlo :?
God straft die gene, die voor God denken te kunnen spelen, er is maar 1 rechtvaardige en maar 1 die het recht heeft om te oordelen en te straffen, en dat is hij!
Gebruikersavatar
AREND
Berichten: 129
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 6:22 pm

Bericht door AREND »

Ik zie dat na een tijdje weggeweest te zijn hier er wat mensen bijgekomen zijn.
Ik ben verbaast over de claims dat mohammed zo vredelievend zou zijn geweest,en dat elke vorm van geweld door moslims als zelfverdediging word gezien of beweerd.
In Yathrib (Medina), Muhammad had a number of people killed. One of them was `Asma' bint Marwan. Her crime was that she spoke out against Muhammad for having another man murdered named Abu Afak. In his displeasure towards her, Muhammad asked his followers to murder her as well. She was killed while she slept.
,,,hoe noemen moslims dit?? jihad? zelfverdediging?




lees dit maar eens
"leest u ons ook voor uit de
fabeltjeskoran,t"
[url=http://ah_52.tripod.com/zeg-het-maar/]mijn homepage[/url]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

:D Welkom terug Arend.
Ik ben geen moslim, en kan me helemaal geen expert noemen, vandaar dat ik maar een low profile hou, maar als je het mij vraagt was dit een maffia killing. Ik lees veel op deze en op andere forums van ex moslims en de vooral de artikelen van Ali Sina hebben mijn ogen geopend en ik krijg steeds meer de indruk dat mohammed een soort van maffia baas was. Ik denk soms ook dat Bin Laden de reincarnatie van mohammed is.. Als dit zo is dan heeft weing geleerd in de tijd dat hij aan het hemelen was.. :? Hij haalt nog steeds de zelfde geintjes uit.
vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Zero-Cool
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 11:04 pm

Bericht door Zero-Cool »

Bin Laden is nergens zoals de Heilige Profeet vzmh.

Hadith zijn niet erg betrouwbaar. Daarom komen ze pas NA de Heilige Quran. En Hadith die niet te maken hebben met hoe het geloof te belijden, kunnen rustig worden weggelegd.
,,,hoe noemen moslims dit?? jihad? zelfverdediging?
Toen werd vast een straf gebruikt uit een vroegere geschrift. Toen er nog geen regels waren voor sommige dingen werden de vroegere geschriften gebruikt. Dat is waarschijnlijk wat hier gebeurde.
luckybee
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 24, 2004 5:39 pm

Bericht door luckybee »

Jasmijn schreef:
"Abu Darda reported that the Holy Prophet (Muhammed) said: Allah created Adam when he created him. Then He stroke his right shoulder and took out a white race as if they were seeds, and He stroke his left shoulder and took out a black race as if they were coals. Then He said to those who were in his right side: Towards paradise and I don't care. He said to those who were on his left shoulder: Towards Hell and I don't care."
(Hadith, Mishkat ul-Masabih, translated by Karim, v. iii, p. 117)
Dit is absoluut geen sterke hadith,ik ken hem niet eens. Alleen omdat iets een hadith heet betekent niet dat we hem moeten geloven zeker niet als we de narrater niet kennen/die geen goede reputatie heeft en dus een leugenaar kan zijn.


"Narrated 'Umar: I came and behold, Allah's Apostle (Muhammed) was staying on a Mashroba (attic room) and a black slave of Allah's Apostle was at the top of its stairs. I said to him, '(Tell the Prophet) that here is 'Umar bin Al-Khattab (asking for permission to enter).' Then he admitted me."
(Hadith, Sahih Bukhari 9:91:368)

Alle Hadiths die Bukhari heeft verzameld zijn zeker waar,dus hier kan ik een goede reactie op geven. Black slave is gewoon een BESCHRIJVING van de slaaf en het is geen belediging.Staat er iets in deze hadith van een belediging?
Ik heb hier een paar sterke Hadiths, maar ik geloof dat je dit ook niet kent
sahih Bhukarie
quote: .

Volume 1, Book 3, Number 63:

Narrated Anas bin Malik:

While we were sitting with the Prophet in the mosque, a man came riding on a camel. He made his camel kneel down in the mosque, tied its foreleg and then said: "Who amongst you is Muhammad?" At that time the Prophet was sitting amongst us (his companions) leaning on his arm. We replied, "This white man reclining on his arm."The an then addressed him, "O Son of 'Abdul Muttalib."

The Prophet said, "I am here to answer your questions." The man said to the Prophet, "I want to ask you something and will be hard in questioning. So do not get angry." The Prophet said, "Ask whatever you want." The man said, "I ask you by your Lord, and the Lord of those who were before you, has Allah sent you as an Apostle to all the mankind?" The Prophet replied, "By Allah, yes." The man further said, "I ask you by Allah. Has Allah ordered you to offer five prayers in a day and night (24 hours).? He replied, "By Allah, Yes." The man further said, "I ask you by Allah! Has Allah ordered you to observe fasts during this month of the year (i.e. Ramadan)?" He replied, "By Allah, Yes." The man further said, "I ask you by Allah. Has Allah ordered you to take Zakat (obligatory charity) from our rich people and distribute it amongst our poor people?" The Prophet replied, "By Allah, yes." Thereupon that man said, "I have believed in all that with which you have been sent, and I have been sent by my people as a messenger, and I am Dimam bin Tha'laba from the brothers of Bani Sa'd bin Bakr."
quote:
.

Volume 2, Book 17, Number 122:

Narrated 'Abdullah bin Dinar:

My father said, "I heard Ibn 'Umar reciting the poetic verses of Abu Talib: And a white (person) (i.e. the Prophet) who is requested to pray for rain and who takes care of the orphans and is the guardian of widows." Salim's father (Ibn 'Umar) said, "The following poetic verse occurred to my mind while I was looking at the face of the Prophet (p.b.u.h) while he was praying for rain. He did not get down till the rain water flowed profusely from every roof-g utterAnd a white (person) who is requested to pray for rain and who takes care of the orphans and is the guardian of widows . .And these were the words of Abu Talib
quote:
.

Volume 2, Book 17, Number 141:

Narrated Anas bin Malik

The Prophet never raised his hands for any invocation except for that of Istisqa' and he used to raise them so much that the whiteness of his armpits became visible(Note: It may be that Anas did not see the Prophet raising his hands, but it is narrated that the Prophet used to raise his hands for invocations other than Istisqa. See Hadith No. 807 & 808 and also see Hadith No. 612, Vol. 5).
.

UitSahih Bhukari
quote:
Volume 1, Book 11, Number 662:

Narrated Anas:

The Prophet said, "Listen and obey (your chief) even if an Ethiopian whose head is like a raisin were made your chief."
quote: .

UIT SAHIH BUKHARI
Volume 9, Book 89, Number 256:

Narrated Anas bin Malik:

Allah's Apostle said, "You should listen to and obey, your ruler even if he was an Ethiopian (black) slave whose head looks like a raisin."
.

SAHIH BUKHARI

quote:
Volume 9, Book 87, Number 162:
Narrated 'Abdullah bin 'Umar:
concerning the dream of the Prophet in Medina: The Prophet said, "I saw (in a dream) a black woman with unkempt hair going out of Medina and settling at Mahai'a. I interpreted that as (a symbol of) the epidemic of Medina being transferred to Mahai'a, namely, Al-Juhfa."
Tsia Yasmijn zo te zien is jouw profeet toch een echte rascist,tegenwoordig kan hij zo bij de White power in stappen
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

Koran 49:13. O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij God. Voorwaar, God is Alwetend, Alkennend.
Koran 30:22. En tot Zijn tekenen behoort ook de schepping der hemelen en der aarde, en de verscheidenheid van uw talen en (huids-) kleuren. En dit zijn voorzeker tekenen voor degenen, die willen begrijpen.


In een betrouwbare Hadith die door Abu Hurairah is overgeleverd zei de profeet Mohammad, 'De blanke is niet beter dan de zwarte en de zwarte is niet beter dan de blanke, alleen jullie daden scheiden jullie van elkaar' [Overgeleverd in Saheeh [Betrouwbare] Bukharie]. Deze Hadith veegt al die andere leugens weg, die over de profeet Mohammad zijn gemaakt. Verder zei hij, 'God kijkt niet naar jullie lichamen, maar naar jullie harten' en hij vergeleek in een andere hadith discrimineren met het bijten op de penis van je vader!!! Zo erg is discriminatie, haha jullie weten het niet. Kijk in Mekkah, zwart, wit, geel en rode mensen komen daar, zelfs blauwe :roll:

In Islam is broederschap, een huidje kan daar niks aan veranderen. Sommigen onder jullie zijn dawinisten en zeggen dat zwarte mensen half aap zijn en minder ontwikkeld, dat is pas rasisme. De profeet Mohammad leerde ons dat iedere mens van aarde is gemaakt, er is geen verschil tussen zwart of wit. De Arabieren zeiden tegen iemand die aan andere taal sprak iets minderwaardigs en de profeet werd woedend en liep naar de moskee en riep iedereen bij elkaar en zei, 'Arabish is maar een taal!! Wat maakt jullie beter dan hem?' Dus huidskleur telt niet, alleen onze daden. Zoals de ene Hadith uit Saheeh Bukharie jullie hebben neergezet moeten we onze leiders accepteren, ook al was het een zwarte man uit Ethiopië. Dus het gaat niet om zijn huidskleur, maar om zijn daden. Ten tweede, ik vraag aan jullie om op te zoeken wie Belal was.

Koran 49:10. De gelovigen [i.e hetzij zwart of wit] zijn voorzeker broeders.
"Abu Darda reported that the Holy Prophet (Muhammed) said: Allah created Adam when he created him. Then He stroke his right shoulder and took out a white race as if they were seeds, and He stroke his left shoulder and took out a black race as if they were coals. Then He said to those who were in his right side: Towards paradise and I don't care. He said to those who were on his left shoulder: Towards Hell and I don't care." (Hadith, Mishkat ul-Masabih, translated by Karim, v. iii, p. 117)

Deze Hadith is zwak verklaard, want het spreekt de Qur'an en de betrouwbare Hadith's tegen.

Koran 4:40. Waarlijk, God doet in het geheel geen onrecht aan.
Comment: This shows that Muhammed owned at least one black slave.
hahaha en dan? Hij had ook witte slaven, hij spoorde anderen en zichzelf aan om ze te bevrijden en dan? Is dit rasisme of jullie voorvaderen die speciaal naar Afrika gingen en zwarte mensen mee smokkelden en in Amerika met macht Christen maakten? Een slaaf is een broeder volgens onze profeet, hij moet eten wat jij eet en drinken wat jij drinkt en dragen wat jij draagt. Kijk met wat voor kleine dingetjes jullie elkaar laten misleiden.
"The Prophet (Muhammed) said: 'When the slave runs away from his master, his prayer is not accepted; he is an infidel.'" (Hadith No. Muslim 32) "Allah's Apostle (Muhammed) said, 'The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him.'" (Hadith, Sahih Bukhari, Volume 4, Book 52, Number 177)
Allemal leugens, één voor één. Nu heb ik een duidelijke voorbeeld voor jullie van hun leugens. Die Hadith is overgeleverd Saheeh Muslim in Hadith 131 en niet 32, lees het op de link hieronder. Waar staat dat hij erdoor ongelovig wordt?

http://www.iiu.edu.my/deed/hadith/muslim/001_smt.html

Koran 17:36. En volg niet datgene waarvan je geen kennis hebt. Voorwaar, het oor, oog en het hart - al deze zullen worden ondervraagd.
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

Jasmijn schreef:
"Abu Darda reported that the Holy Prophet (Muhammed) said: Allah created Adam when he created him. Then He stroke his right shoulder and took out a white race as if they were seeds, and He stroke his left shoulder and took out a black race as if they were coals. Then He said to those who were in his right side: Towards paradise and I don't care. He said to those who were on his left shoulder: Towards Hell and I don't care."
(Hadith, Mishkat ul-Masabih, translated by Karim, v. iii, p. 117)
Dit is absoluut geen sterke hadith,ik ken hem niet eens. Alleen omdat iets een hadith heet betekent niet dat we hem moeten geloven zeker niet als we de narrater niet kennen/die geen goede reputatie heeft en dus een leugenaar kan zijn.
Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat Mohammed zelf geen leugenaar was.
Het feit dat de hadiths "sahih" is, betekent dat hij geaccepteerd is door mensen met heel wat meer kennis dan jij, namelijk de som der meerderheid. Als het niet klopt, moet je dat eerst bewijzen.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

Je hebt geen enkele reden om aan te nemen dat Mohammed zelf geen leugenaar was. Het feit dat de hadiths "sahih" is, betekent dat hij geaccepteerd is door mensen met heel wat meer kennis dan jij, namelijk de som der meerderheid. Als het niet klopt, moet je dat eerst bewijzen.
Je kwam met Mishkat ul-Masabih wat is dat? Waar staat dat dit Saheeh is? Ik ken deze bron niet eens. Dan staat er 'Translated by Karim' wie is karim? Dit kan iedereen wel zijn, zoals ik al zei alles op de forum is een leugen. OK ik neem aan dat deze hadith bestaat en hij is de sterkste hadith aller tijden, dan noch weet ik niet of ze het hebben verdraaid ofniet. Ze hadden zoals ik je liet zien de hadith uit Saheeh Muslim verdraaid en woorden toegevoegd en ze hadden de nummer veranderd, zodat niemand het kan nachecken haha. Dus ook al kom je een hadith uit Saheeh Bukharie tegen, je moet weten er is iets mis mee. Kijk hoe jullie zijn, altijd liegen om Islam zwart te maken. Waarom?

Omdat de enige wapen tegen de waarheid een leugen is. Ik zal niet veel tijd meer hebben voor dit forum, heb druk met school enz. maar nu weten jullie dat altijd als jullie iets posten, Battle for Peace heeft er een antwoord op. Dit blijft in jullie achterhoofd, altijd als jullie iets zeggen dan moet je denken dat als ik er was ik alles zou uitleggen. En wat betreft sommige ellendelingen die doorgaan met deze propaganda, voor hun heb ik slechts een paar woorden, je wilt Islam zwart maken en je vernietigt alleen jezelf ermee. Je moet niet denken dat je door deze leugens van je mensen kan misleiden, de enigen die je kan misleiden zijn degenen die God wilt laten dwalen, zij die niet willen geloven. En wie wilt geloven, hem kunnen jullie niet misleiden, wat jullie ook doen.

Koran 6:125. Wie God ook wenst te leiden, Hij verruimt zijn hart voor de Islam en wie Hij wenst te laten dwalen, zijn hart maakt Hij eng en gesloten alsof hij een hoogte aan het beklimmen was. Zo legt God degenen die niet geloven, onreinheid op.
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Jasmijn schreef:Ik dacht dat je zoveel van Islam afweet dat je dat wel wist Monique,maar dus niet dus zal ik het je uitleggen.

Een hadith wordt dus verteld van de profeet Mohamed,vrede zij met hem,,naar iemand anders en zo naar degene die het aan de schrijver van de hadith heeft opgeschreven.
Er zijn vele valse hadiths,,,in de ''ketting'' van de mensen die het door hebben verteld zitten bijvoorbeeld moslims die geen goede reputatie hebben,,als leugenaar bekend staan etc. Vandaar dat we niet alle hadiths hoeven te geloven.
Alleen omdat iets een hadith heet betekent niet dat t waar is.
Kan je ons een paar honderd procent valse hadiths geven? Wat is de criteria dat bepaalt of een hadith waar is of niet. En welke autoriteit beslist dat? Dat Mohammed een moordenaar, kinderverkrachter, incest-pleger [met zijn schoondochter], geestelijk ziek was, dief, narcist, profiteur enz., kan je allemaal in de hadiths terug vinden. En wat mij betreft zijn die hadiths vele malen betrouwbaarder dan de koran. Dat zijn getuigenverslagen. Van de zogenaamde openbearingen die Mohammed kreeg is niet 1 getuige bekend. En gezien de inhoud van het boek moet het zeker van Satan afkomstig zijn. Een mens kan volgens de meeste moslims nooit zo'n boek schrijven. Maar Satan, een machtig geestelijk schepse,l zeker wel. Of niet soms?
Gebruikersavatar
Battle_for_peace
Berichten: 331
Lid geworden op: di jan 10, 2006 4:57 pm

Bericht door Battle_for_peace »

Kan je ons een paar honderd procent valse hadiths geven? Wat is de criteria dat bepaalt of een hadith waar is of niet. En welke autoriteit beslist dat? Dat Mohammed een moordenaar, kinderverkrachter, incest-pleger [met zijn schoondochter], geestelijk ziek was, dief, narcist, profiteur enz., kan je allemaal in de hadiths terug vinden. En wat mij betreft zijn die hadiths vele malen betrouwbaarder dan de koran. Dat zijn getuigenverslagen. Van de zogenaamde openbearingen die Mohammed kreeg is niet 1 getuige bekend. En gezien de inhoud van het boek moet het zeker van Satan afkomstig zijn. Een mens kan volgens de meeste moslims nooit zo'n boek schrijven. Maar Satan, een machtig geestelijk schepse,l zeker wel. Of niet soms?
Er zijn 'Hadith's' die zijn verteld door leugenaars, die bekend stonden om te liegen en leugens te verspreiden en er zijn hadith's die goed betrouwbaar zijn. Daar zijn lijsten van, die prophet of the doom, gebruikt Ishaq en Tabari, hij gebruikt de onbetrouwbare lijst die zij hebben gemaakt. En de Bukharie heeft hij verdraaid en zijn niet meer in context. De hadith's zijn Saheeh en Zaif verklaard door de grootste geleerden van Islam, die geleerden kennen soms wel 500.000 Hadith's uit hun hoofd, naast de Qur'an enz. Zij hebben laten zien dat die man bekend stond om leugens te vertellen en ze verklaarden die hadith's zwak. Wanneer moslims andere berechten mogen ze nooit zwakke hadith's gebruiken, nooit. Er bestaat nu Saheeh Bukharie en Saheeh Muslim bijvoorbeeld, wat daarin staat is waar maar nooit 100% zoals de Qur'an. Als je Hadith's hebt waarin de profeet is zoals je voorschrijft, schuif het naar voren in context, met de juiste nummer. We hebben 2 Qur'an kopiën van 1400 jaar oud, in Tasjkent en Istanbul, de Qur'an is onveranderbaar en 100% betrouwbaar, daaraan is geen twijfel en God heeft belooft in de Qur'an zelf om het te beschermen tegen corruptie.
"Alif Laam Raa. Dit is een Boek dat Wij aan jou hebben geopenbaard, zodat jij de mensen door het gebod van hun Heer uit de duisternis tot het licht zult brengen op het pad van de Almachtige, de Geprezene". (Qur'an 14:1).
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Battle_for_peace schreef:Er bestaat nu Saheeh Bukharie en Saheeh Muslim bijvoorbeeld, wat daarin staat is waar
Echter ook in die groep van betrouwbare hadiths staat soms regelrechte onzin.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

er zijn hadith's die goed betrouwbaar zijn. Daar zijn lijsten van
Waar kunnen we die lijsten vinden?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Monique schreef:
er zijn hadith's die goed betrouwbaar zijn. Daar zijn lijsten van
Waar kunnen we die lijsten vinden?

Kijk eens Monique.
Een goudmijn van Hadiths.

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... ah/muslim/

http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie