Besnijdenis? Waarom?

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door naar boven »

zakaria/sjoerd schreef:...
Ook bekeerden komen automatisch in de hemel.
...
:D Hebben ze je dát wijsgemaakt?

Ja, zo'n aantrekkelijke overlijdenspolis krijg je maar zelden aangeboden.

Ik heb nog een Eiffeltoren in de aanbieding. Belangstelling? Over de prijs valt te praten..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

zakaria/sjoerd schreef:Beste Ariel,

voor het eerst hoorde ik een milde toon bij je. Het is misschien moeilijk voor een overtuigend christen om te doorgronden waarom ik deze keuze heb gemaakt. Ik ben er van overtuigd dat liefde een heel belangrijk aspect is in het dagelijks leven. Dat het beter is om je vijanden te vergeven. Deze les moeten moslims ook zeker tot zich nemen. Daarom moeten wij ook in alle boodschappen geloven die voor de profeet Mohammed vzmh geopenbaard. Daar horen ook de lessen van Jezus vzmh bij.
Als dat waar is wat jij ons nu verteld dan doen Moslims het helemaal verkeerd Sjoerd. Hoezo horen ook de lessen van Jezus er ook bij. Er staat nergens in de Koran dat Moslims Jezus moeten volgen.
Moslims behoren Mohammed te volgen. Dat staat in de koran.
Als jij Jezus volgt dat erken jij hem als Gods Zoon, de Weg, de Waarheid en het Leven in hoogsteigen Persoon! Zo niet dan ontken je Jezus.
Jij bent in je hart nog steeds een beetje Christen Sjoerd. Of je dat nu leuk vindt of niet.
Je kan je opvoeding niet verloochenen, Altijd blijft er iets van je opvoeding hangen.
Hoe jij denkt, zo denken echte van huis uit Moslims niet. Die luisteren zeker niet naar de lessen van Jezus. Als ze dat wel zouden doen dan zouden ze niet moorden, roven , vrouwen stenigen, of andere nare dingen doen.
Het is trouwens belachelijk dat Moslims van Jezus een Moslim gemaakt hebben. Jezus was op zijn aardse leven een Jood , en geen moslim.
Wat ook belachelijk is dat moslims de naam van Jezus veranderd hebben in Isa.

Jezus’ moedertaal was het Aramees. In zijn eigen leven werd hij in het Aramees Yeshua en in het Grieks Jesu genoemd. . Jesu is de Griekse vorm van het Aramese Yeshua. (De ‘s’ aan het eind in Jesus is een Griekse taalkundige uitgang.) Yeshua zelf is een vorm van het Hebreeuwse Yehosua’, wat betekent ‘de Heer is redding’.
Het is interessant dat Jezus’ naam Yehoshua’ in zich de juiste Hebreeuwse naam voor God bevat, de eerste lettergreep Yeh- is kort voor YHWH ‘de HERE’.

Isa (Jezus) van de koran is een product van fabel, fantasie en onwetendheid. Wanneer moslims deze ‘Isa vereren, hebben zij iemand anders in gedachten dan de Yeshua of Jezus van de bijbel en de geschiedenis. De ‘Isa van de koran is gebaseerd op geen enkel erkende vorm van historisch bewijs, maar op fabels die circuleerden in het Arabië van de zevende eeuw.

De Jezus van de evangeliën is de basis waarop het christelijke geloof is ontstaan. Door hem te islamiseren, en hem een moslim-profeet te maken die de koran verkondigt, vernietigt de islam het christelijke geloof en neemt hij al zijn geschiedenis over

In de eindtijd zoals beschreven door Mohammed wordt ‘Isa een strijder die zal terugkeren met zwaard en lans. Hij zal de christelijke religie vernietigen en de islam als de enige religie in de wereld maken. Uiteindelijk zal hij in het laatste oordeel de christenen veroordelen tot de hel vanwege het geloof in de kruisiging en de menswording.

De laatste handeling van de moslim-‘Isa weerspiegelt de islamitische apologetische strategie in relatie tot het christendom. Dat is: de Yeshua van de geschiedenis ontkennen, en hem te vervangen met een kopie van Mohammed, zodat niets overblijft dan de islam.
Ik ben er van overtuigd dat Allah swt barmhartig is, genadig is en tegelijkertijd hard in het straffen. Wat jij wellicht over het hoofd ziet, is dat wij mensen hier op aarde de waarde van een bepaalde daad nooit zullen weten. Zo was er ooit een vrouw, die zelf dorstig was een kat te drinken gaf. Ze ging het paradijs binnen.


Geweldig Sjoerd, maar volgens mij was het geen kat die deze vrouw te drinken gaf, maar een hond. Moslims zijn goed in fabels vertellen, alleen weten ze vaak niet hoe het verhaal nou werkelijk is. Men hoort iets van een moslim , die dat verhaal weer van een ander gehoord heeft, en langzaam maar zeker wordt een verhaal verdraaid . Nou maakt het niet uit of er in de hadith staat of ze nou een kat of een hond te drinken gaf, maar ik wil even aantonen dat jezelf de hadith moet bestuderen, en niet alles voor zoete koek moet aannemen van je moslim broeders die ook vaak niet weten waar de klepel hangt.
Ook bekeerden komen automatisch in de hemel.


Ook erg leuk Sjoerd, maar weer vertel je niet het hele verhaal. Dat geldt namelijk alleen voor mensen die zich op hun doodsbed bekeren tot Islam.
Alcohol is verboden,

Jezus dronk wijn.
varken is verboden,

Jezus zei: Niet wat in je mond komt is onrein, maar wat uit je mond komt. ( daar bedoelde hij woorden mee)
rente is verboden
,

Raar...Halal bankieren vraagt ook rente, alhoewel ze dat een beetje anders noemen, maar het principe blijft hetzelfde.
doden is verboden,
2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Maar joepie!!!!!!Daar komt een moslim goed vanaf....Want!!!!
8.17 Gij doodde hen niet, doch Allah was het, Die hen doodde

Ik wil het hier ook maar even bij laten Sjoerd.
Vriendelijke groet, en een fijne dag toegewenst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Manon »

Ook heeft hij vanuit Zijn liefde regels en wetten opgesteld. Dit is niet omdat Hij ons wil pesten, integendeel. Hij wil het beste voor ons. Alcohol is verboden, varken is verboden, rente is verboden, doden is verboden, sex voor het huwelijk is verboden en ga zo maar door.
Doden is bij de meeste culturen verboden, maar in islam slaat dat verbod dan wel enkel op de islamieten zelf en niet op de ongelovigen die de islam niet wensen te aanvaarden: lijkt me weinig vredelievend te zijn.

Sex voor het huwelijk? wat is daar het probleem mee? De westerse geneeskunde heeft meer dan voldoende voorbehoedsmiddelen uitgevonden zodat het risico op ongewenste zwangerschap minimaal is.

Rente dient om mensen die een kapitaal hebben aan te zetten dit uit te lenen zodat er kan geinvesteerd worden. Zonder rente zie ik geen reden om mijn geld aan iemand uit te lenen waarbij IK het risico loop dat ik het kapitaaltje nooit meer terugzie.
Raar genoeg hebben weinig moslims een probleem met het ontvangen van sociale uitkeringen die toch ook wel op rente gebaseerd zijn; Als ze daar al eens mee zouden beginnen misschien?

Het toenmalige verbod op alcohol betrof het zuivere distillaat, dat toen nog niet helemaal op punt stond. De naam zegt het zelf al-kohol verwijzend naar de zwarte kohl die men rond de ogen deed bij kinderen en waarvan de naam "zuiverheid" betekent. Ten tijde van Mohammed was er nog steeds sprake (en nu ook nog steeds bij geheimstokerij) van slechte methylacohol die geproduceerd werd.

Bier en wijn was in die tijd een middel om eventueel slecht grondwater tot drinkbaar water om te toveren, gezien het lage alcoholpercentage door de gisting, die wèl slechte bacterien kon doden.

Varkensvlees is enkel gevaarlijk indien men het varken uitwerpselen laat eten (varkens eten alles op en bij vele primitieve stammen gebruikte men het varken als grote opkuiser). Het probleem is echter dat de eitjes van de parasieten die in het menselijke lichaam leven via de afscheiding zo in het lichaam van het varken terechtkomen en via het vlees van het varken kunnen tot ontwikkeling komen in het menselijke lichaam. Sinds de westerse geneeskunde die cyclus heeft ontdekt en er de nodige remedies voor heeft gevonden, is het eten van varkensvlees helemaal geen probleem.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:
Ook bekeerden komen automatisch in de hemel.

Ook erg leuk Sjoerd, maar weer vertel je niet het hele verhaal. Dat geldt namelijk alleen voor mensen die zich op hun doodsbed bekeren tot Islam.
:D Ariel heeft, itt het bekeerlingetje, de kleine lettertjes van de overlijdensrisicoverzekering wél gelezen.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

Sjoerd heeft zich in zijn angst te vroeg bekeerd naar boven. :smile: Dat kan hem nog wel eens raar opbreken, want ik heb Sjoerd al de nodige keren betrapt op on islamitische gedachten.
Hij is in zijn hart meer een Calvinist dan een Moslim.

Nou ja...Gelukkig voor hem bestaat de hel niet. Er is geen Christelijke hel, en geen Islamitische hel. Sjoerd zit trouwens al in een hel. Hij heeft zich al een hel op aarde geschapen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door naar boven »

Ariel schreef:Sjoerd heeft zich in zijn angst te vroeg bekeerd naar boven. :smile: Dat kan hem nog wel eens raar opbreken, want ik heb Sjoerd al de nodige keren betrapt op on islamitische gedachten.
Hij is in zijn hart meer een Calvinist dan een Moslim.

Nou ja...Gelukkig voor hem bestaat de hel niet. Er is geen Christelijke hel, en geen Islamitische hel. Sjoerd zit trouwens al in een hel. Hij heeft zich al een hel op aarde geschapen.
Ach, de mens heeft een vrije wil en mag dus kiezen voor onderwerping aan zijn eigen hersenspinsels.

Dat is de 'godsdienstvrijheid' zoals die in de Grondwet vastgelegd is.
Dit in tegenstelling tot de interpretatie die er vaak foutief aan gegeven wordt: namelijk dat de 'godsdienstvrijheid' aanhangers van een godsdienst het recht geeft zich bepaalde vrijheden toe te eigenen.
RTFM
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Dhana »

De besnijdenis is helemaal geen typisch Joodse/islamitische gegeven. De oude Egyptenaren hebben dit overgenomen van hun Nubische slaven. Dus als je het zou zo willen stellen komt het er op neer dat het een oud heidens gebruik dat door Joden en later door moslims overgenomen is.

Moslims die dit bevel van Allah opvolgen volgen ook hier wederom een oude heidense, wel of niet rituele, handeling van een oude heidense traditie.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door hans van de mortel »

Dhana schreef:De besnijdenis is helemaal geen typisch Joodse/islamitische gegeven. De oude Egyptenaren hebben dit overgenomen van hun Nubische slaven. Dus als je het zou zo willen stellen komt het er op neer dat het een oud heidens gebruik dat door Joden en later door moslims overgenomen is.

Moslims die dit bevel van Allah opvolgen volgen ook hier wederom een oude heidense, wel of niet rituele, handeling van een oude heidense traditie.
Ik hoef geen wetenschappelijke bons te zijn om je gelijk te geven. Dat moslims heidens zijn weet langzamerhand heel de wereld wel. Met uitzondering van zo’n anderhalf miljard moslims. Een heidens ritueel om wat van je geslachtsdeel af te snijden staat in dezelfde lijn als kinderen in het vuur gooien om die aan God te offeren. Iets wat moslims nu niet meer direct durven doen. Desondanks staat de koran vol met deze toe te passen walgelijkheden. Moslims zijn hier zeer vereerd mee, want nu doet Allah dat zelf.

ZIJN MOSLIMS NU ONUITPUTTELIJK HEIDENS, ACHTERLIJK EN VERWERPELIJK? OF ZIJN WIJ ALS BESCHAVING MET ONZE GROTE KENNISECONOMIE NU ZO DOM?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De besnijdenisboom

Bericht door hans van de mortel »

Zie hier de besnijdenisboom. Met behulp van de natuur moet de primitieve moslimmens in Afrika het tenslotte weten te redden met zijn achterlijkheid en primitieve voorkennis van Allah.

Afbeelding

Mijn vriend en oude schoolkameraad van het eerste uur vertelde mij hierover. Hij heeft namelijk vroeger ook een tijdje gevaren, veel gefotografeerd en zijn avonturen te boek gesteld.

Dit mailde hij mij:
Ik moest er even diep voor in mijn negatievenarchief duiken, maar hier is-ie dan. De voormalige besnijdenisboom even buiten Banjul, de hoofdstad van The Gambia. Ik ben daar in de zomer van 1965 wezen stappen (zie hiervoor mijn nieuwste imprime Koers Kreeftskeerkring) als bediende aan boord van de Gabonkust van de Holland West-Afrika Lijn.
In 1999 was ik er weer met Saskia en maakte bijgevoegde plaat. Het middeleeuwse ritueel van genitaal verminken in de holte van deze oerwoudreus (zodat men het gekerm van de meisjes niet meer hoorde) is gelukkig vvt. Althans in The Gambia, een van de grootste leveranciers van aardnoten waar Calve sinds jaar en dag fortuinen mee verdiend. Dat geld zie ik liever in de zak van de Gambianen, maar die worden met pindakaas op de wereldmarkt geboycot, zoals met zoveel andere aspecten van Afrika. It's a crying shame.
De R.K.-kerk wordt consequent geleid vanuit Rome. Het parade paardje van de meest vredelievende religie op aarde die nooit geweld heeft gebruikt, de Jehovah's Getuigen, wordt consequent geleid vanuit Brooklyn, New York. Bij de joden is het wat hun religie betrteft net zo'n losgeslagen bende als bij de islam. Echter, met dit verschil. Joden zijn vredelievend zoals de Jehovah's Getuigen. Maar de meeste mohammedanen lijden aan het sadistisch syndroom van Mohammed. Hoe dat komt? De genen, de achterlijke cultuur misschien, het besef van een achtergestelde beschaving?

Wij zouden veel harder moeten optreden tegen joden en moslims. Vanwege hun weerzinwekkende rituele verminkingspraktijken. Achterlijk zooitje. Hoort niet thuis in ONZE kennisbeschaving. En Einstein en meer van die atoombom deskundigen? Ach, schei nog toch uit. Ik zou weleens willen weten wie de tandheelkunde op een zo hoog peil heeft gebracht. En dit is nu juist iets waar wij dankbaar voor kunnen zijn. Joden? Ik betwijfel het.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Mahalingam »

In San Francisco gaan ze een referendum houden over genitale verminking.
Referendum over besnijdenis
Actievoerders in San Fransisco pleitten succesvol voor een referendum in november over een verbod op besnijden van jongens onder de 18 jaar. Dat verbod zou dan gelden voor alle religies. De voorstanders vinden het verkeerd om baby's te verminken omdat die niet in staat zijn om zelf toestemming te geven.
http://www.depers.nl/opmerkelijk/570640 ... denis.html
(met video)
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Ariel »

Een rechter in de Amerikaanse staat Californië heeft een schadevergoeding van 4,6 miljoen dollar (3,3 miljoen euro) toegekend aan een achtjarige jongen die als baby bij een mislukte besnijdenis het voorste deel van zijn geslachtsdeel kwijtraakte.

Het jongetje heeft sinds het incident, dat plaatshad in de Californische plaats Vermont in 2003, diverse operaties ondergaan en is in behandeling bij een psychiater.

Hij krijgt niet het hele bedrag uitgekeerd, zo bepaalde de rechter in Los Angeles maandag. Omgerekend circa 1,1 miljoen euro gaat op aan kosten voor de rechtszaak, zoals advocaten.

De jongen woont tegenwoordig met zijn familie in Texas. Artsen verwachten dat de jongen in de komende jaren nog verschillende operaties moet ondergaan aan zijn geslachtsorgaan.

Lees hier het artikel. http://www.presstelegram.com/breakingnews/ci_18500080" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de wereld op zijn kop. Het is te gek voor woorden dat de moeder van dit jongetje geld krijgt van het ziekenhuis waar het kind besneden is. Als er iemand aangeklaagd moet worden is zij het, want zij heeft haar zoontje bewust laten besnijden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Manon »

Dit is de wereld op zijn kop. Het is te gek voor woorden dat de moeder van dit jongetje geld krijgt van het ziekenhuis waar het kind besneden is. Als er iemand aangeklaagd moet worden is zij het, want zij heeft haar zoontje bewust laten besnijden.
Inderdaad Ariel. Als het ziekenhuis moet betalen wordt dit terug verrekend in de kostprijs van alle patienten, die met kindermishandeling niks te maken hebben!

Als er één persoon de schadevergoeding zou moeten betalen zijn het wel de ouders van het kind dat nu met een half piemeltje door het leven moet.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Pilgrim »

Dat vind ik niet. :no1: Het is het ziekenhuis dat de opdracht om een besnijdenis uit te voeren heeft aangenomen en verprutst heeft. Dus moeten zij een schadevergoeding uitbetalen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door mercator »

Laat ze elkaar toch besnijden, dat hoort gewoon bij hun cultuur. Zoals er zoveel wat niet deugt tot hun cultuur behoort.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Bodhi
Berichten: 119
Lid geworden op: di nov 30, 2010 6:11 pm

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Bodhi »

Ze mogen wat mij betreft zichzelf laten besnijden, iedereen is baas over eigen lijf wat het wel of niet ermee doet. Voor zoiets zou men dan wel 18 jaar moeten zijn. Uitgezonderd ''medische noodzaak'' natuurlijk.

Verder is besnijdenis net zo verminkend als die vieze tattoo's en piercings dus om nou besnijdenis te verbieden gaat veel te ver :wink2:
Onslaught01
Berichten: 16
Lid geworden op: zo jan 22, 2012 11:56 am

Re: Besnijdenis? Waarom?

Bericht door Onslaught01 »

joden doen het ook ;) homo's ook trouwens; noemen wij hun dan ook achterlijk? ziek etc? :yuk:
Plaats reactie