Islam en democratie

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Plaats reactie

Kan Islam samengaan met democratie ?

JA
1
5%
NEEN
19
95%
SOMS
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 20

Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Islam en democratie

Bericht door Dutch »

Wanneer je islam beter leert kennen, stelt zich automatisch de vraag: Kan islam samengaan met democratie ?

Wie kan mij daarop antwoorden?

Volgens mij is dit antwoord van groot belang, aangezien we hier in het Westen democratie hoog in het vaandel dragen.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Islam en democratie

Bericht door Serdar »

Hey Dutch

Ik denk dat een verklaring op je vraag vrij eenvoudig is. Hoeveel Islamitische landen zijn democratisch ingesteld? Als je deze vraag voor jezelf beantwoordt weet je al genoeg.

Groetjes, Heidias
CroMagnon
Berichten: 57
Lid geworden op: do jan 23, 2003 1:54 am

Bericht door CroMagnon »

Een belangrijk doel van de Islam is mede de vestiging van een Khalifa - Islamitische Staat/Kalifaat.

Personen / organisaties / politieke partijen die on-islamitische ideeën willen uitdragen zijn verboden en strafbaar in een Kalifaat. In die zin is democratie zoals wij dat kennen dus onverenigbaar met Islam...

The Islamic State
http://www.muslimsisters.org/islamicstate.html
What is an Islamic State?

The Islamic Aqeedah [doctrine] would form the basis of every aspect of the social structure of the Islamic State. Islam would define the state's foreign policy and objectives. The questioning of the rulers and authorities, the formation of political parties, and the checks and balances that the state would establish to maintain its integrity, all would emanate exclusively from Islam. The Islamic State would not allow any concept or idea emanating from a source other than Islam, even if it had a similarity to Islam, to take root or establish itself within the social fabric.
~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~

visit: muslim-quotes

~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~ . ~
_________________
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

In Islam moet de beste moslim zijn.
Op alle gebieden,,degene die het meeste weet en degene die het sterkste is etc.
Niet dat dat nog gebeurd nu :shock:
Maar dat is islamitisch.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:In Islam moet de beste moslim zijn.
Op alle gebieden,,degene die het meeste weet en degene die het sterkste is etc.
Niet dat dat nog gebeurd nu :shock:
Maar dat is islamitisch.
En wie bepaalt wie de "beste" moslim is..?
Dat kan alleen allah toch...?
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Ja,we hebben het nou niet daarover.We hebben het over wie over het algemeen door iedereen als de beste wordt gezien,,di het meeste weet,meeste kennis van hadith en Koran etc.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Jasmijn schreef:Ja,we hebben het nou niet daarover.We hebben het over wie over het algemeen door iedereen als de beste wordt gezien,,di het meeste weet,meeste kennis van hadith en Koran etc.
Daar gaat het toch om..?
De islam hangt aan elkaar van interpretaties..niets is juist of onjuist. Het ligt maar aan het humeur van degene die de interpretaties maakt hoe het balletje zal rollen.
Alleen allah weet toch precies wat er bedoeld wordt..?

Eigenlijk zou de islamstaat een anarchie moeten zijn..iedereen bepaalt zelf hoe de koran op te vatten en uit te voeren.
Amorele atheistische nitwit
Jasmijn
Berichten: 233
Lid geworden op: wo jan 07, 2004 5:03 pm

Bericht door Jasmijn »

Daarom zijn er ook hadiths,zodat we weten hoe de profeet,vrede zij het hem,de Koran begreep.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Jasmijn
Daarom zijn er ook hadiths,zodat we weten hoe de profeet,vrede zij het hem,de Koran begreep.
Ja maar, eerst moet je dan wel weten welke ahadith waar zijn en welke dan weer niet... En dit alles om de koran te kunnen interpreteren, dit boek vol fouten, dat van zichzelf beweert "klaar en duidelijk" te zijn voor iederen... Zie je nu zélf het ongerijmde van die redenering niet in?

Dutch
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik heb mij ooit laten vertellen dat in de koran staat dat er geen andere geschriften e.d. naast de koran geoorloofd zijn....omdat deze vanzichzelf het uiteindelijke duidelijke, onfeilbare woord van god zou aijn.
Klopt dit..? (ik bedoel dus dat dat in de koran staat...)

Want...wanneer dat inderdaad zo in de koran staat.....is het zelfs verboden om de hadiths te volgen..?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re:

Bericht door hans van de mortel »

Monique schreef:Ik heb mij ooit laten vertellen dat in de koran staat dat er geen andere geschriften e.d. naast de koran geoorloofd zijn....omdat deze vanzichzelf het uiteindelijke duidelijke, onfeilbare woord van god zou aijn.
Klopt dit..? (ik bedoel dus dat dat in de koran staat...)

Want...wanneer dat inderdaad zo in de koran staat.....is het zelfs verboden om de hadiths te volgen..?
Mohammedanen hebben een IQ van 50. Allah weet het beter. Hij wist als maangod dondersgoed dat Arabieren en later de Marokkanen niks van de koran zouden begrijpen. Niet zo’n gekke gedachte, wanneer je bedenkt dat geen mens in staat is gebleken kop noch staart te ontdekken aan de uitgeslagen wartaal van Mohammed die kant noch wal raakte. Die zelfprofilering van Mohammed is in het dorre woestijnzand onder gewaaid en later weer opgegraven en opgetekend door bijna dezelfde soort IQ-geleerden als de analfabeet Mohammed zelf. Vandaar dat de koran in ONZE kennisbeschaving te boek staat als ’Een achterlijke religie als lachertje van islam’.

Maar Allah is Allah niet als er geen akbar achter zijn naam gezet kan worden. Vandaar dat Allahtje het volgende bedacht heeft. Hij maakte een paar extra sura’s om het lage IQ-gehalte van de mohammedanen wat op te krikken. Hierin gaf hij het advies aan mohammedanen, om in geval van twijfel aan de woorden van Mohammed, hun licht eens op te steken bij de hoger ontwikkelde mensen van het boek. Het ware boek, de bijbel dus. Het boek met de ultieme waarheid. Het boek dat er al veel eerder was en vol staat met duidelijk leesbare taal, bedoeld voor mensen die lezen en schrijven kunnen. Tenslotte is God niet achterlijk en heus wel in staat om leesbare teksten op te laten schrijven.

Allah had het beste voor met dat zooitje ongeregelde heidense woestijn barbaren en rovers. Maar tsja . . . het mocht niet baten. Arabieren waren niet in staat om ook maar één hoofdstuk van Gods verhaal, zoals we dat aantreffen in de bijbel, aan het papier toe te vertrouwen. En ik maar denken dat Arabieren het papier hebben uitgevonden. Maar wat heb je aan papier als je diarree hebt, jeuk tussen je billen van al dat zand en niet schrijven kunt?

Vandaar - nogmaals - dat Allah regelmatig liet verwijzen naar de bijbel. Maar daar hadden de Arabieren geen boodschap aan. Immers, hun boodschapper was niet Allah, maar Mohammed! :roll2:

En . . . o ja, Allah wist heus wel hoe ongeletterd Arabieren waren. Vandaar - nogmaals - dat Allah hen aanmoedigde dan maar eens te gaan praten met de mensen van het boek, in casu de joden en de christenen. Want de bijbel lezen had toch geen zin. Door te gaan praten met de joden en christenen konden de Arabieren hen vragen om de bijbel aan ze voor te lezen. Zoals u weet zijn Arabieren trotse mensen. Die gaan heus niet bij joden en christenen in de leer. Parasiteren is voldoende. Zij verkeerden liever in onwetendheid dan kennis te nemen van Gods uitverkoren volk. Dan zouden zij erachter zijn gekomen dat de werkelijke afstammeling van Mohammed, Ismaël, een bastaard kind was dat door God min of neer was verstoten - zeg maar de woestijn in gestuurd.

Dus vandaar - nogmaals - dat anderhalf miljard mensen die de islam aanhangen stelselmatig in domheid met de kop in de islamitische zandbak worden onder gedompeld en in achterlijkheid worden groot gebracht. En dat alles onder het goedkeurend oog van Allah. Dat dit alles kon ontaarden in afgoderij zal geen verbazing wekken. Tenslotte hebben alle mohammedanen hun ellende te danken aan hun afgoderij beoefening en het houden van heidense rituelen zoals de verering en aanbidding van de Mekka-steen. Wie de bijbel kent weet dat het altijd slecht afliep met afgoderij-bedrijvers. En dat is maar goed ook. Dat de tweede doodsoorzaak in het grootste islamitische land Indonesië diarree is, zal geen mens meer verwonderen en dat is nog maar de minste straf die Allah voor alle mohammedanen in petto heeft.

Wat dacht u van de eeuwige verschrikkelijke afschrikwekkende folterkamer van Allah die speciaal voor islam-aanhangers in gereedheid is gebracht? De aarde warmt niet voor niets op. Dat komt door het hitte vuur van Allah dat in gereedheid is gebracht voor meer dan anderhalf miljard mohammedanen en waarin nu al menige terrorist ligt te braden. En wie aanhanger is van diezelfde islam, is net zo schuldig en zal net zo braden als al die andere voorgangers. Wie ’s nachts goed luistert kan soms vanuit het heelal het afgrijselijke islamitische gegil uit de vuurhaard van Allah horen.

Denkt u nu werkelijk dat Allah het beste voorheeft met mohammedanen? Dat Allah zijn haat en walging van mohammedanen tot het allerlaatste zou opkroppen? Waarom zou hij? Hij walgt van hen en wil alle mohammedanen al vanaf het begin zien lijden en dat zal altijd net zo lang doorgaan tot en met de apotheose in het knetterende hoog oplaaiende vuur van Allah. Daarin zal Allah zich manifesteren. Met dit verschil dat Allah geen kik geeft en alle mohammedanen het zullen uitgillen van de ondraaglijke pijnen door de folteringen van het vuur dat NOOIT zal ophouden met branden. Want Allah is eeuwig. En beloofd is beloofd. Hij is de eeuwige die alles kan, en bovenal een genieter van het levend zien branden en knetteren van alle mohammedanen. Tezamen met de welriekende geur van verbrand vlees zal Allah er voor zorgen dat al die mohammedanen niet dood gaan, ondanks het uitgillen van alle ondraaglijke pijnen en de smeekbede om toch maar alstublieft dood te mogen gaan.

Moeten wij nu werkelijk medelijden krijgen met al die idioten die zich aanhanger van islam noemen? Ik denk het niet. Want ons gaat het goed. Wij hebben God altijd gerespecteerd door hem met rust te laten. Wij hebben Allah niet misbruikt zoals Mohammed dat deed, die Allah keer op keer voor zijn karretje spande om aan zijn seksuele behoefte tegemoet te komen. De straf van Allah zal verschrikkelijk zijn. Ik zit er niet mee. Want de zogenaamde beste mohammedaan probeert u nog steeds wijs te maken dat wij eerst dood moeten gaan om dan pas te kunnen zien wat er met ons gaat gebeuren. Met andere woorden: de wijsheid ligt bij islam voor het oprapen. Ik zou zeggen: laat ze met al hun goddeloze wijsheid lekker grabbelen daar in die met vlooien uitgeruste zandbak van Mohammed.

Allah, o geweldige lieve Allahtje! Ik prijs u voor uw wonderschone recht toe recht aan rechtvaardigheid. Elke dag weer in de keuken geniet ik als ik het gebraden vlees ruik en daarbij onwillekeurig moet denken aan al dat wegschroeiende en nutteloze verbrandde mohammedaanse mensenvlees bij u op die grote goddelijke barbecue.

Als ik nu beloof lieve Allah, dat ik u nooit meer de knecht van Mohammed zal noemen, mag ik dan na mijn dood een dag en een nacht aanwezig zijn bij het levend verbranden en in leven houden en weer verbranden van al die mohammedanen om dit waarlijk grootse goddelijke rechtvaadigheidsspektakel life te mogen aanschouwen?

Allah akbar! Ik hou van je Allah! En ik beloof je dat ik je vanaf nu nooit meer zal, pesten. heartbeat:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Re:

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:[Wie ’s nachts goed luistert kan soms vanuit het heelal het afgrijselijke islamitische gegil uit de vuurhaard van Allah horen.
Dat zal dan dat "ululeren" zijn, het gekrijs dat moslimvrouwtjes voortbrengen bij plotse dood van de iihad-strijder. s Nachts horen we idd vanalles, van het gesnor van gestolen en niet-verzekerde brommertjes tot luidkeels geroep en getier in de Islamieten wonngen met schotelantennes, als er weer s hommeles is in het gezin Achmed-Fatima.

Of het gekrijs van de jonge Rachid van 4 jaar die in Belgenland door zijn eigen moertje de keel werd afgesneden als was het een Offerfeest-schaapje.

Op een of andere manier moeten moslims altijd lawaai maken, is je dat niet opgevallen? Zou het iets te maken hebben met "fluiten" in het donker, of de boze geesten schrik aanjagen met gekletter van potten en pannen zoals dat bij ons in de Middeleeuwen ook nog wel s gebeurde? Maar dan nu verplaatst naar de moderne technologie ook, de geluidsinstallatie op streepje 8 zetten in de uitkeringsflat, lekker koeltoer.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Islam en democratie

Bericht door Schepsel »

Ik heb de optie ''nee'' gekozen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islam en democratie

Bericht door mercator »

Islam gaat met helemaal NIETS samen. Moslims zouden voorwerp moeten zijn van een wereldwijd apartheidsregime.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Islam en democratie

Bericht door Monique »

Islam gaat alleen met islam samen.
alle moslims naar islamastan en muur om het westen.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Islam en democratie

Bericht door Thomas »

Schepsel schreef:Ik heb de optie ''nee'' gekozen.
Wie niet Schepsel???
Zou weleens willen weten wie ja heeft gestemd.
En dan vooral om te weten welke motivatie hij/zij daarbij heeft gebruikt.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Plaats reactie