commentaar op Ariel.

Stel vragen aan de moderators, mededelingen over onderhoud, suggesties over verbetering van het forum.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89885
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: commentaar op Ariel.

Bericht door Ariel »

Gelukkig...No hard feelings van beide kanten xplosive.
Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Een mens gaat nu eenmaal snel af op zijn gevoel en ervaring, en soms is dat goed, en soms is dat minder goed.
Op 11 september waren mijn eerste gedachten echt niet dat de aanslag met Islam en moslims te maken had, en het duurde toen echt een poos dat het tot me door drong dat Islam minder vrede betekent dan dat ze ons willen laten geloven. Ook bij de aanslag in Madrid was ik heel voorzichtig om iemand te beschuldigen. Daarna was ik mijn onschuld toch echt verloren. En zeg nou zelf. Bijna wekelijks horen we over zware bomaanslagen, en zeker 9 van de 10 keer zijn bij deze aanslagen moslims betrokken. Deze ene keer nou net niet, en ik vermoed dat mensen nu weer even wat voorzichtiger zullen zijn met hun beschuldigingen. Ik ieder geval wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: commentaar op Ariel.

Bericht door BFA »

Ariel schreef:Deze ene keer nou net niet,
Daar hoef je, je niet voor te verontschuldigen. De aanslag had alle kenmerken van Islamitisch terrorisme. Tot het opeisen op Islamitische internetfora toe. Media, tot zelfs experten toe hebben allen dezelfde eerste conclusie getrokken.
Er valt je niets maar ook niets te verwijten Ariel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: commentaar op Ariel.

Bericht door xplosive »

BFA schreef:
Ariel schreef:Deze ene keer nou net niet,
Daar hoef je, je niet voor te verontschuldigen. De aanslag had alle kenmerken van Islamitisch terrorisme. Tot het opeisen op Islamitische internetfora toe. Media, tot zelfs experten toe hebben allen dezelfde eerste conclusie getrokken.
Er valt je niets maar ook niets te verwijten Ariel.
Ik vind het erg vertederend om te zien hoe je het hier opneemt voor Ariel, BFA. Toch blijf ik erbij dat het mijns inziens beter is om woorden als "mogelijk" en "sterk vermoeden" te gebruiken, zoals media en experts ook plegen te doen.

Natuurlijk weet ik ook wel dat islam en geweld vaak samen gaan, maar ik ben ervan overtuigd dat het een betere indruk maakt als je van geval tot geval enige voorzichtigheid betracht. Dan geef je tegenstanders minder de gelegenheid om je onderuit te halen en sta je sterker.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Bodhi
Berichten: 119
Lid geworden op: di nov 30, 2010 6:11 pm

Re: commentaar op Ariel.

Bericht door Bodhi »

xplosive schreef: Waar het hier mijns inziens vooral om ging is de suggestie te wekken dat het hier om een islamitische allochtoon ging en daarmee de suggestie te wekken dat er met de islam niets loos is. Het is die door mij veronderstelde opzet waaraan ik mij ergerde. Zou je er evenveel moeite mee gehad hebben, mercator, als er een interview met een uit (bijvoorbeeld) Zwitserland afkomstige en overduidelijk niet-islamitische allochtoon te zien zou zijn geweest? Misschien kun je maar beter voorzichtig zijn met het woord 'allochtoon', want het gaat immers om de islam en niet om het allochtoon-zijn. Je loopt anders het risico gemakkelijk verwarring te creëren.
Ach wat maakt het uit of we plaatsen dat het een moslim was of niet 99,99% is het altijd een moslim en dus doodgewoon om gelijk te roepen dat de dader een moslim kan zijn, niks mis mee. Ongeacht wat de linkse kerk ervan vindt, die vinden alles wat er gezegd wordt uit het rechtse kamp fout dus wat je zegt maakt geen donder uit. En dan erbij kan de dader, Noors of niet evengoed een moslim zijn en die kans is nog steeds aanwezig dat het een moslim is. Als hij een echt rechtse gristenfundi was dan had hij niet die jongerkamp afgeslacht maar een volle haatmoskeet.. Bij deze gaat mijn verdenking nog steeds uit naar een link met moslims en de linksextremisten. Anders B. kan moslim zijn, kan ook met gemak een linksert zijn die zich voordoet als rechtsert om de rechtse partijen in een kwaad daglicht te stellen. Links is tot alles in staat, en schuwt geen geweld laat staan oorlogsmisdaden.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: commentaar op Ariel.

Bericht door xplosive »

Bodhi schreef:Ach wat maakt het uit of we plaatsen dat het een moslim was of niet 99,99% is het altijd een moslim en dus doodgewoon om gelijk te roepen dat de dader een moslim kan zijn, niks mis mee. Ongeacht wat de linkse kerk ervan vindt, die vinden alles wat er gezegd wordt uit het rechtse kamp fout dus wat je zegt maakt geen donder uit.
Het maakt wel degelijk iets uit. Waarom zou je mensen extra gelegenheden bieden om ons onderuit te halen? Bovendien gaat het niet alléén om mensen die ons onderuit willen halen, maar óók om mensen die anti-islam zijn, maar die terugschrikken voor onzorgvuldigheid. Als je die mensen niet weg wilt jagen kun je maar beter zorgvuldig zijn. En wat is er trouwens überhaupt mis mee om zorgvuldig te zijn? Ik zie daar alleen maar voordelen in en géén nadelen.
Bodhi schreef:En dan erbij kan de dader, Noors of niet evengoed een moslim zijn en die kans is nog steeds aanwezig dat het een moslim is. Als hij een echt rechtse gristenfundi was dan had hij niet die jongerkamp afgeslacht maar een volle haatmoskeet..
Dat is wel een èrg simplistische redenering. De dader kon er toch ook op uit zijn om die mensen te pakken die er in zijn beleving op uit zijn om te collaboreren met haatmoskee-fans.
Bodhi schreef:Bij deze gaat mijn verdenking nog steeds uit naar een link met moslims en de linksextremisten. Anders B. kan moslim zijn, kan ook met gemak een linksert zijn die zich voordoet als rechtsert om de rechtse partijen in een kwaad daglicht te stellen. Links is tot alles in staat, en schuwt geen geweld laat staan oorlogsmisdaden.
In principe is het natuurlijk mogelijk om de anti-islam-beweging in een kwaad daglicht proberen te zetten door iemand die pro-islam is zich voor te laten doen als anti-islam en die een terreurdaad te laten plegen. De vraag is of dat in dit geval aan de hand is. Ik vermoed vooralsnog van niet.

Verder denk ik niet dat het verstandig is om zo generaliserend over links te spreken, aangezien er veel linkse mensen zijn die fel anti-islam zijn en die schrik je dan door deze opstelling af.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: commentaar op Ariel.

Bericht door Pilgrim »

xplosive schreef:Verder denk ik niet dat het verstandig is om zo generaliserend over links te spreken, aangezien er veel linkse mensen zijn die fel anti-islam zijn en die schrik je dan door deze opstelling af.
Die linkse anti-Islammensen kom ik voorals nog niet veel tegen. Kun je daar wat voorbeelden van geven? Ken je ze persoonlijk? Het zou voor mij hoopvol zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: commentaar op Ariel.

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:
xplosive schreef:Verder denk ik niet dat het verstandig is om zo generaliserend over links te spreken, aangezien er veel linkse mensen zijn die fel anti-islam zijn en die schrik je dan door deze opstelling af.
Die linkse anti-Islammensen kom ik voorals nog niet veel tegen. Kun je daar wat voorbeelden van geven? Ken je ze persoonlijk? Het zou voor mij hoopvol zijn.
Ik ben er één van en ik ken er nog meer. Hoeveel het er precies zijn ..... ik geloof niet dat daar al onderzoek naar is verricht. Zeker is wel dat toen Agnes Kant van de SP heel hard (èn dom) tegen Geert Wilders aan trapte over zijn anti-islambeleid er toen heel wat mensen van de SP naar de PVV zijn overgestapt. De SP duikelde toen even hard als dat de PVV steeg. Dat kan geen toeval zijn.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: commentaar op Ariel.

Bericht door BFA »

Er zijn er. ik ken er ook.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Plaats reactie