Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door mercator »

Q'boem schreef: De enige Rotterdammer waar ik speciaal iets mee heb, is nachtburgemeesterJules Deelder. Die vent is geweldig.
Deelder is het archetype van de artistieke linkse potsenmaker. Wist je dat hij naar Amsterdam is verhuisd omdat "Wilders hoog in de peiling stond in Rotterdam "? "Rotterdam is zijn stad niet meer, het stikt er van de PVV-boeren..." Wist je dat Deelder zich met een hoofddoek heeft laten fotograferen omdat hij Wilders een "ongelooflijke paardenlul" vindt?
Deelder? Laat die ook maar zijn kunstjes gaan opvoeren in Marokko, samen met het gros van de artistieke scene.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Q'boem
Berichten: 103
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:57 pm

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door Q'boem »

mercator schreef:
Q'boem schreef: De enige Rotterdammer waar ik speciaal iets mee heb, is nachtburgemeesterJules Deelder. Die vent is geweldig.
Deelder is het archetype van de artistieke linkse potsenmaker. Wist je dat hij naar Amsterdam is verhuisd omdat "Wilders hoog in de peiling stond in Rotterdam "? "Rotterdam is zijn stad niet meer, het stikt er van de PVV-boeren..." Wist je dat Deelder zich met een hoofddoek heeft laten fotograferen omdat hij Wilders een "ongelooflijke paardenlul" vindt?
Deelder? Laat die ook maar zijn kunstjes gaan opvoeren in Marokko, samen met het gros van de artistieke scene.
Deelder is een taalvirtuoos, en daar bewonder ik hem voor. Als je trouwens zijn werk leest en hoort/ziet, komen daar vaak genoeg 'rechtse' standpunten naar voren.
Wat betreft dat verhuizen naar Amsterdam en de argumentatie daarvoor: dat was een 1 april-grap! (zie update onderaan het artikel).
En over die doek, die dus niet specifiek een hoofddoek was maar ook een theedoek etc: Deelder heeft zich met die doek om zijn nek laten fotograferen, als een sjaal. Dat hij Wilders een paardenlul vindt, moet hij verder zelf maar weten. Niet dat ik gelukkig ben met die uitspraak, maar het is weer eens wat anders dan we doorgaans over Wilders te horen krijgen (fascist, nazi, racist, etc)

PS: Deelder over Amsterdam.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door mercator »

Q'boem schreef: Wat betreft dat verhuizen naar Amsterdam en de argumentatie daarvoor: dat was een 1 april-grap! (zie update onderaan het artikel).
Ah, ok dan. Maar ik meen toch genoeg info over dat irritant figuur te hebben gezien om dat in te delen bij het gewone schreeuwlelijke kunstenmakerskliekje a la Paul de Leeuw en André van Duyn.
Heel het kunstenmakerswereldje is links, dus zal Deelder met zijn "rechtse" standpunten -als hij die al heeft-goed moeten oppassen of hij komt nergens meer aan de bak.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door Schepsel »

Het ontgaat me een beetje waarom zo'n wereldje een politieke richting, of sfeer moet hebben. Kunst overstijgt dat toch? Met linkse én met rechtse standpunten vond ik Stravinsky een genie. Het zal mij sausage wezen of de kunstenaars waar ik van houd links of rechts georiënteerd waren, en al was Filonov een moslimknuffelaar, noem maar wat, zijn werk blijft leuk. Al zou Hermans een communist zijn geweest, vast niet maar ik heb het niet gecontroleerd, hij blijft een van mijn favoriete schrijvers.

Overigens is het ergens ook geen wonder dat kunstenaars wat linksig zijn, al is het wel een zeker preken voor eigen parochie en dat is niet bijster hoogstaand, want zonder subsidie zou niemand naar de opera kunnen, ofzo, en m.n. die rechtse afkeer ervan lijkt erg op stemmingmakerij aangezien de subsidie op theater enzo om luttele miljoenen gaat. Tenzij ik het fout gelezen heb, onder voorbehoud dus.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door mercator »

Schepsel schreef: Overigens is het ergens ook geen wonder dat kunstenaars wat linksig zijn, al is het wel een zeker preken voor eigen parochie en dat is niet bijster hoogstaand, want zonder subsidie zou niemand naar de opera kunnen, ofzo, en m.n. die rechtse afkeer ervan lijkt erg op stemmingmakerij aangezien de subsidie op theater enzo om luttele miljoenen gaat. Tenzij ik het fout gelezen heb, onder voorbehoud dus.
Nee, die bezuinigingen in de kunst moeten maar een 20 miljoen opleveren, niet echt veel dus. Zeker niet als je het vergelijkt met de fortuinen die naar ontwikkelingshulp en integraatsie gaan, wat al helemààl weggegooid geld is natuurlijk.
Die kunstbezuinigingen kan je idd eerder als een symbool-dossier zien, waarbij het huidige rechtse kabinet de linksige kunstwereld s lik op stuk wil geven.
Wat je daar zegt over die opera klopt niet hoor. In de VS krijgen operahuizen geen cent subsidie maar net dààr vindt je de meest prestigieuze operaproducties.
Een kunstwerk is een product als een ander, of je dat nu leuk vindt of niet. Als Rembrandt anno 1650 een stuk ouwe krant op een doek had geplakt als "artistiek statement" hadden de Amsterdamse burgers dat ook niet gepikt.

Ik Mercator heb trouwens een geniaal idee voor een te subsidiëren kunstwerk, de FAT MUHAMMAD.
Een uit industrieel varkensvet opgetrokken metershoog beeld van de Profeet, te plaatsen aan het begin van de winter. Het artistieke bestaat hierin dat het beeld naargelang de lente vordert geleidelijk smelt, zodat in de julihitte alleen een stinkende, door vliegen en muggen overdekte smurrie overblijft. Wat zijn de kansen voor subsidie denk je ?

Nihil natuurlijk. Maar als het beeld van de Paus, of Bush, of Wilders zou geweest zijn zouden de linkse subsidieclubjes er zich in alle ernst over buigen, wees maar gerust. Dus vind ik het heel goed dat Rutte en co. dat helemaal de nek om wringen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door mercator »

Schepsel schreef:Het ontgaat me een beetje waarom zo'n wereldje een politieke richting, of sfeer moet hebben. Kunst overstijgt dat toch?
Zeker. In Parsifal van Wagner symboliseert het Heilige Bloed van Jezus in de Graal de Duitse natie. Dat bloed is bezoedeld geworden door Joden en Moslims en kan slechts terug zuiver worden door de opofferingsbereidheid van de 100 % Germaanse Ubermensch Parsifal. Echt heel mooi hoor.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Q'boem
Berichten: 103
Lid geworden op: vr jun 10, 2011 10:57 pm

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door Q'boem »

mercator schreef:
Q'boem schreef: Wat betreft dat verhuizen naar Amsterdam en de argumentatie daarvoor: dat was een 1 april-grap! (zie update onderaan het artikel).
Ah, ok dan. Maar ik meen toch genoeg info over dat irritant figuur te hebben gezien om dat in te delen bij het gewone schreeuwlelijke kunstenmakerskliekje a la Paul de Leeuw en André van Duyn.
Heel het kunstenmakerswereldje is links, dus zal Deelder met zijn "rechtse" standpunten -als hij die al heeft-goed moeten oppassen of hij komt nergens meer aan de bak.
Deelder vergelijken met platvloerse paljassen van het soort Van Duyn/De Leeuw vind ik een grove belediging voor Deelder, maar soit, ieder zijn mening.

Overigens, een Hans Teeuwen of een Theo Maassen vind ik niet bepaald het prototype van linkse schreeuwlelijkerds. Het zal denk ik niet nodig zijn om bijvoorbeeld een linkje te plaatsen naar hoe Teeuwen de vloer aanveegde met de hoeri's van halal.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door mercator »

Q'boem schreef: Deelder vergelijken met platvloerse paljassen van het soort Van Duyn/De Leeuw vind ik een grove belediging voor Deelder,
Als ik Deelder een arrogante, ouwe paardenlul noem zal die daar vast wel tegen kunnen :D .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
doranne
Berichten: 17
Lid geworden op: vr jun 24, 2011 10:32 am

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door doranne »

mercator schreef:
Q'boem schreef: Deelder vergelijken met platvloerse paljassen van het soort Van Duyn/De Leeuw vind ik een grove belediging voor Deelder,
Als ik Deelder een arrogante, ouwe paardenlul noem zal die daar vast wel tegen kunnen :D .

Daar kan hij echt wel tegen, hij is immers altijd onder invloed van drugs. Mij maakt niemand wijs dat hij normaal is. Er komt nooit een zinnig woord uit zijn mond.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door mercator »

doranne schreef: Daar kan hij echt wel tegen, hij is immers altijd onder invloed van drugs. Mij maakt niemand wijs dat hij normaal is. Er komt nooit een zinnig woord uit zijn mond.
Mss is hij wel een profeet en worden zijn woordkramerijen door een of andere Godheid gedicteerd?
Met alle respect vr mnr. Q Boem, maar ik vind Deelder maar niks. Maar dat vind ik van geen enkele stand up komediant, ook niet van Hans Teeuwen bijv. Dat ADHD geroep altijd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Ik zal me dan ook maar eens voorstellen

Bericht door Scarlatti »

ik zag hier o.a. iets over 'de koran' staan... ws kennen jullie deze versie ook van Koenraad Elst?
islam voor ongelovigen....

http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie