Een ex-moslim hier.

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Shahzaman
Berichten: 5
Lid geworden op: do aug 25, 2011 5:15 pm

Een ex-moslim hier.

Bericht door Shahzaman »

Hallo.
Ik ben een ex-moslim, maar ik heb geen zin om het van de daken te schreeuwen zoals Hirsi Ali of Ahsan Jami(waarbij ik twijfels heb of zij ooit Moslims waren.)

Ik heb een paar keer geprobeerd een account te maken, telkens als ik ze maak verdwijnen ze weer, heel vreemd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door BFA »

Hallo Shazaman, welkom,

Dat verdwijnen van je account. Het is zeker niet kwalijk bedoeld. Misschien dat je een naam hebt die aan spam doet denken. We kunnen daar serieus last van hebben. Vraag het eens aan Ariel, zij zal je het exacte antwoord weten mede te delen.

En veel plezier hier.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Ariel »

BFA schreef:
Vraag het eens aan Ariel, zij zal je het exacte antwoord weten mede te delen.

.
Dat vermoed ik ook BFA. We krijgen soms wel 30 tot 40 spam accounts per dag binnen. En als iemand dan niet gelijk een post maakt, en een vreemde naam gebruikt, dan kan het gebeuren dat wij denken dat het account een spam account is.

Excuses Shahzaman en van harte welkom.
We vinden het juist heel fijn dat hier zich weer een ex-moslim aanmeld, want die hebben we nodig, ex-moslims zijn dubbel welkom, en ik kijk uit naar je bijdragen.

Nogmaals welkom, en nogmaals honderd keer sorry.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Dhana »

Hoi en welkom, hier. Het is zonder twijfel een lange en moeilijke weg die hebt moeten afleggen, alhoewel ik aan de andere kant het idee krijg dat je er (nu?) redelijk losjes mee weet om te gaan. Ik zie in ieder geval uit naar je ervaringen. Als je die met ons wilt delen uiteraard.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Scarlatti »

Welkom Shahzaman,

ben benieuwd naar je verhaal! Woon je in NL? Ben je een man of een vrouw? Heb je kinderen?

Hoe 'doe' je dat, dat 'ex-moslim' zijn? Weet je man of vrouw het en weet je familie het?

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Grtz
Scarlatti
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Shahzaman
Berichten: 5
Lid geworden op: do aug 25, 2011 5:15 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Shahzaman »

ben benieuwd naar je verhaal! Woon je in NL? Ben je een man of een vrouw? Heb je kinderen?
Ja, Ik woon in NL. Ik ben een man, en heb geen kinderen/vrouw.
Hoe 'doe' je dat, dat 'ex-moslim' zijn? Weet je man of vrouw het en weet je familie het?
Niemand die het weet (behalve Allah dan ;) ). Ik ben het ook niet van plan te vertellen, want ze zijn diep religieus.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Scarlatti »

dat valt toch op dat je het niet meer bent? 5x p dag bidden, al die rites die je per dag moet uitvoeren... de gang nr de moskeet kee.. iig heb je dus mazzel dat je niet getrouwd bent heb je iig niet de haat en de wraak van je schoonfamilie te duchten al lijkt me de woede van je eigen familie wel genoeg is, of is het zo, dat zolang je het niet vertelt het niet bestaat al staart de waarheid voor zover bekend in het gezicht?? is dat de beruchte taquiaah? als het maar niet ten koste vd islam gaat? Ben heel benieuwd hoor.
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door BFA »

Shahzaman schreef: Niemand die het weet (behalve Allah dan ;) ).
Kan Allah weten dat er een persoon minder hem aan het aanbidden is? Er verdwijnen elke dag zo veel aanbidders in de Islamterritoria, het heeft me steeds verwonderd hoe Allah dit bijhouden kan.
Shahzaman schreef:Ik ben het ook niet van plan te vertellen, want ze zijn diep religieus.
Heeft het zin, het is jouw leven. Is dit leven nog aangenaam als je weet dat je ouders aan het bibberen zijn uit angst voor je toekomstige hel?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Ariel »

Shahzaman schreef:
Niemand die het weet (behalve Allah dan ;) ). Ik ben het ook niet van plan te vertellen, want ze zijn diep religieus.
Jammer Shahzaman. Je hebt zo een moeilijk leven. Religie net zoals drank, heeft meer kapot gemaakt dan je lief is.
Maar je zal wel moeten jokken en net doen of je nog moslim bent als jij nog een familieband wil hebben.
Sterkte hoor.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Shahzaman
Berichten: 5
Lid geworden op: do aug 25, 2011 5:15 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Shahzaman »

Ja, het is waar dat ik het niet aan mijn ouders e.d. kan vertellen aangezien ze geloven dat kafirs als ik voor eeuwig zullen branden in jahannam(hel). Ze zijn heel erg religieus (5x/dag bidden, vasten in ramadan, halal eten etc) dus enig kans om ze van de absurditeit van religie te overtuigen zit er niet in.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Ariel »

Je moet maar zo denken Shahzaman dat als jij straks uit huis bent, je leven wat gemakkelijker wordt. Je moet wel zorgen dat je in een andere stad of dorp gaat wonen dan waar je familie nu woont , want anders is de sociale controle nog te groot.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Pilgrim »

Van harte welkom Shahzaman. Ik ben benieuwd naar je ervaringen en vooral ook naar de reden waarom je de Islam de rug toegekeerd hebt. Wat ben je trouwens nu? Atheist, christeijk, agnost?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door gerard_m »

Van harte welkom! 8) Ik hoop dat je het hier naar je zin zult hebben.

Ik ben ook heel benieuwd wat je het inzicht heeft gegeven om de islam achter je te laten. Het liijkt me moeilijk als je om je heen niet uit kunt komen voor wat je denkt. Als je je verhaal wilt vertellen, ben je hier op de juiste plek.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Shahzaman
Berichten: 5
Lid geworden op: do aug 25, 2011 5:15 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Shahzaman »

Ik ben atheist nu.
Het feit dat er nimmer degelijk bewijs is geleverd dat er een God bestaat (laat staan de Judeo/Christelijke/Islamitische God) is de reden dat ik niet langer geloof.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Scarlatti »

Shahzaman schreef:Ik ben atheist nu.
Het feit dat er nimmer degelijk bewijs is geleverd dat er een God bestaat (laat staan de Judeo/Christelijke/Islamitische God) is de reden dat ik niet langer geloof.
ik ben geneigd je hierin te volgen... geloof.. religies.. zijn in mho allemaal gewoon methodes om 'het belasting betalende volk' rustig en volgzaam te houden! Voor mij dus geen ènkele religie! en de linxe politiek valt daar ook onder! Geert Wilders en de PVV zijn de enige realisten op dit moment...
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
peter calluy
Berichten: 120
Lid geworden op: di okt 05, 2010 12:10 am

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door peter calluy »

Welkom shahzaman,

Een atheist he ? Dus naar de hel zoals ik. Komt allemaal goed makker.

Greets Peter. :cool:
http://www.youtube.com/watch?v=tonyptTRHq8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3oY_Ie_k ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=auEa0MYr ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=qt4WVmwh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Dhana »

Dat wordt nog wat Shah, als er straks aan je getrokken wordt om te gaan trouwen. Dan wordt er misschien wel een heel vrome maagd voor je uitgezocht. Wat moet je dan?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
miss1979
Berichten: 136
Lid geworden op: do jun 09, 2011 8:31 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door miss1979 »

Welkom op het forum!!!!!



Het is ook moeilijk om uit te leggen aan gelovige moslims dat je niet meer gelooft dat allah bestaat.
Zij kunnen het niet begrijpen dat iemand zo denkt... Dat gaat hun verstand te boven.....
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door mercator »

Shahzaman schreef:Ik ben atheist nu.
Ach maak je niet druk, God/Allah/Jehovah/Shivah/Jupiter zullen t wel weten te zeggen als ze iets nodig hebben.
In afwachting daarvan kan je tot je dood een prima leven leiden.
Welkom !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Alba »

Welkom, Shahzaman. Veel plezier hier.
Shahzaman
Berichten: 5
Lid geworden op: do aug 25, 2011 5:15 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Shahzaman »

Alba schreef:Welkom, Shahzaman. Veel plezier hier.
Plezier heb ik hier op dit islamofobe forum niet.
Nee, voel me hier zeker niet op me gemak. Te veel haat, te weinig begrip hier.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Ariel »

Shahzaman schreef:
Alba schreef:Welkom, Shahzaman. Veel plezier hier.
Plezier heb ik hier op dit islamofobe forum niet.
Nee, voel me hier zeker niet op me gemak. Te veel haat, te weinig begrip hier.
Vertel ons eens wat je werkelijk dwars zit Shahzaman. "Te veel haat, te weinig begrip hier " is me te oppervlakkig. Lucht je hart.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Dhana »

Shahzaman schreef:
Alba schreef:Welkom, Shahzaman. Veel plezier hier.
Plezier heb ik hier op dit islamofobe forum niet.
Nee, voel me hier zeker niet op me gemak. Te veel haat, te weinig begrip hier.
Het is geen kwestie van haatgevoelens die gekoesterd worden, Shah. Hier wordt geen blad voor de mond genomen waar het om de excessen van de islam gaat en waar wij meer en meer mee geconfronteerd worden. Het woord haat heb ik mijn hele leven nog niet zo vaak horen bezigen sinds ik molims hoor praten.

Hoe dan ook, jammer dat je het zo ervaart.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door mercator »

Shahzaman schreef: Nee, voel me hier zeker niet op me gemak. Te veel haat, te weinig begrip hier.
Leg eens uit wat er moet "begrepen" worden aan Islam ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Een ex-moslim hier.

Bericht door Dhana »

Als Shah verder niets los wil laten over zijn innerlijke reis van de islam naar het atheïsme en verder alleen maar leest wat hier over de islam zoal geschreven wordt en zich alsnog duidelijk persoonlijk aangesproken voelt, vraag ik me af wat hij hie eigenlijk komt doen en of hij inderdaad wel echt los is van zijn islamitische "verleden".
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie