Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bestaat God? Wat is de waarde van religie? Mag je een dogma in twijfel trekken?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door BFA »

Pilgrim schreef:'Survival of the fittest.' Maar daar zitten teveel gaten in
Ja. Maar het is gecompliceerder dan alleen dat.
Daar zitten gaten in. Deels omdat veranderende omstandigheden een iets andere vorm van fittest laten evolueren. Deels omdat de molen van de geschiedenis grondig maalt en de resten niet altijd voor het oprapen liggen. Er zullen nog aandere 'deels' zijn.
Pilgrim schreef:omdat veel evoluties gericht lijken te zijn.
Dit lijkt zo. Is dit zo?
De evolutie gaat naar beter. Hetgeen stil blijft staan of regresseert verdwijnt.
Pilgrim schreef:Dat is ook de reden dat Dawkins toegeeft dat hij de evolutie niet kan verklaren.
Een volledig passende verklaring is er niet. Men begrijpt enkel de grote lijnen. In feite is het al veel dat men die grote lijnen heeft. Elk antwoord dat men vindt roept nieuwe vragen op. Het zal nog zijn tijd duren voor men er volledig uit is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Notities uit het duistere verleden.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

BFA schreef: De evolutie gaat naar beter. Hetgeen stil blijft staan of regresseert verdwijnt.
Is dat zo? Mij niet bekend. Nog niet zo lang geleden hadden we nog te maken met papoea's, mensen die nog in het stenen tijdperk leefden, die naakt rondliepen, met houtjes door hun neus en met peniskokers en er volgens mij ook niet vies van waren om kannibalisme te bedrijven. Die waren dus blijkbaar niet geëvolueerd. Valt dit soms onder de noemer 'uitzonderingen'?

Evolutie is een wensgedachte die nooit bevredigd zal worden
Er vindt hier en daar wat evolutie plaats en hier en daar is de evolutie TOEVALLIG stil blijven staan. Neem nu de krokodil. Een min of meer voorwereldlijk monster uit de oertijd. Ik noem dit maar even. Vandaar dat ik de vrijheid neem te concluderen dat evolutie een rammelende aanname is van het een dat plaatsvindt en overgaat in het ander. Het is niet voor niets dat in mijn ogen evolutie veel weg heeft van religie. Vandaar mijn scherpe oplettendheid en kritische geest.

De stam vaderen
Trouwens, niets veranderlijk dan de evoluerende mens. Ik herinner me nog goed dat we van de apen zouden afstammen. Waarom is mij nooit duidelijk geworden. Ik denk eerder dat de apen van de mens afstammen. Maar goed, ieder zijn eigen ding, ook al zijn die nog zo onsmakelijk. O ja, en toen stamden wij niet langer van de apen af, maar van de vissen. Dan is mijn vraag gerechtvaardigd: Waar stammen we in godsnaam, of in naam van de evolutie, eigenlijk van af? Voor zo ver ik weet moet het antwoord luiden: 'van de voorvaderen'.

Het hoge IQ-gehalte van de oersoep
De zogenaamde oersoep bevatte vast geen bloedvaten. Maar toch knap van die oersoep om zo ver vooruit te kunnen denken en alvast rekening te houden met een bloedstollingsmechanisme voor de toekomstige mens en het dier. Alleen een evolutietheorie-aanhanger begrijpt dat dat stollingsmechanisme onderhevig is geweest aan evolutie. Onmogelijk. WAANZIN natuurlijk. Nou ja, niets is onmogelijk, zelfs massa mensen die geloven in de evolutietheorie dienen deze waanzinnige hersenkronkels voor waar aannemen.

Hetzelfde zien we bij islam-aanhangers. Ze hangen de koran en Darwin Mohammed aan, verwerpen zijn terreur, noemen Mohammed de beste en allerliefste mens ooit en zijn overtuigd moslim.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door Scarlatti »

Heerlijk Hans! :wink2:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
peter calluy
Berichten: 120
Lid geworden op: di okt 05, 2010 12:10 am

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door peter calluy »

Voor mij is het simpel.

De evolutietheorie steunt op ontegensprekelijke bewijzen die volgens het wetenschappelijk ABC zijn vergaard. LET OP : THEORIE binnen de wetenschappelijke context is NIET hetzelfde dan wat de 'gewone' wereld onder theorie begrijpt.

Een theorie is een verzameling van die ondersteunde feiten, die aan mekaar worden geknoopt met 'hypotheses' die elk een graad van waarschijnlijkheid hebben.

Wanneer dus een hypotetische knoop niet helemaal blijkt juist ingeschat te zijn, dan vervalt dus niet de theorie.



De evolutietheorie is in overeenstemming met ALLE andere natuurwetenschappen zoals de fysica ed......

Wie deze theorie verwerpt voor een fantasme (geloven) is bijzonder slecht geïnformeerd of zwak begaafd of koppig en doet aan zelfbedrog.

Discussie hierover is dus op een fantasten niveau verspilling van energie.

http://www.evolutietheorie.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

U kunt hier via de media voor volwassenen een beetje college volgen

Groet Peter.
http://www.youtube.com/watch?v=tonyptTRHq8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3oY_Ie_k ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=auEa0MYr ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=qt4WVmwh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door BFA »

'Hans van de Mortel' schreef:Nog niet zo lang geleden hadden we nog te maken met papoea's, mensen die nog in het stenen tijdperk leefden, die naakt rondliepen, met houtjes door hun neus en met peniskokers en er volgens mij ook niet vies van waren om kannibalisme te bedrijven. Die waren dus blijkbaar niet geëvolueerd. Valt dit soms onder de noemer 'uitzonderingen'?
Had ik niet gezegd dat hetgeen stil blijft staan of regresseerd verdwijnt?
In je eerste zin geef je het toe.
In de tweede zin ontken je.
Zwak hoor Hans.

Lees bovenstaande reactie van Peter nog een keer. Lijkt mij toch dat er nog iets ernstig van bij de Jehova's bij je is blijven hangen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Theorie als hoer van de logica

Bericht door Hans v d Mortel sr »

BFA schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Nog niet zo lang geleden hadden we nog te maken met papoea's, mensen die nog in het stenen tijdperk leefden, die naakt rondliepen, met houtjes door hun neus en met peniskokers en er volgens mij ook niet vies van waren om kannibalisme te bedrijven. Die waren dus blijkbaar niet geëvolueerd. Valt dit soms onder de noemer 'uitzonderingen'?
Had ik niet gezegd dat hetgeen stil blijft staan of regresseerd verdwijnt?
Dat had je inderdaad gezegd ja. Maar nu neem je wel heel makkelijk genoegen met een troostprijs door deze kwinkslag. De papoea's zijn nooit blijven stilstaan. Integendeel, die renden hun benen uit hun lijf op jacht naar voedsel en dat is hun altijd prima gelukt. Daar hadden ze geen spiegeltjes voor nodig van de 'beschaafde' wereld om te ontdekken dat de jacht ook vervangen kon worden door regelmatige bezoeken aan Albert Heijn.
BFA schreef:Lees bovenstaande reactie van Peter nog een keer. Lijkt mij toch dat er nog iets ernstig van bij de Jehova's bij je is blijven hangen.
Peter IS nu net zo'n gelovige als ik destijds WAS. Hij heeft blijkbaar geen eigen inzicht. Tenminste dat heb ik niet kunnen lezen. Jehovah's Getuigen en moslimwezens verwijzen altijd blindelings naar een boek voor hun gelijk van een ander. Die Peter is dus ook een gelovige. Hij doet precies hetzelfde en verwijst naar een publicatie voor zijn gelijk van een ander. Zodoende speelt theorie voor hoer van de logica.
De geschiedenis bestaat uit leugens over gebeurtenissen die nooit plaats vonden verteld door mensen die er niet bij waren. - George Santayana
Vervang geschiedenis door evolutietheorie en de betekenis van de zin blijft hetzelfde.

Welterusten!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
peter calluy
Berichten: 120
Lid geworden op: di okt 05, 2010 12:10 am

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door peter calluy »

Maar beste, ik geloof niet ! Ik lees, ik probeer te weten ! Maar dat kost moeite en tijd en een volhardende inspanning van 'tegennatuurlijk' kritisch denken..

Ik ken mensen persoonlijk die deze zaken op het hoogste niveau bestuderen.

Zij publiceren in fora die, eveneens volgens strikte regels, en die overstijgen toch wel dit forum hoor.

Als je gemeten wordt met die maatstaven dan ben je onverbiddelijk in één klap gepromoveerd van professor tot clown.

Ik denk niet dat hier velen weten hoe men tot empirisch wetenschappelijke vaststellingen komt of hoe een stelling of bevinding wordt gewikt alvorens die benaming aan iets wordt gegeven door die wereld.

Trouwens over die Papoeaas :roll2: Jongens toch, een complex organisme zoals de mens heeft ongeveer 20 a 25.000 jaar nodig om zich VOLLEDIG aan te passen. Dat heeft dus met enorm veel omgevingsfactoren te maken he. Ik ga daar hier mijn vingertjes niet op kromtypen he. Vertaal gewoon mijn underscore of hoe heet dat.

Prop hem even in de google vertaler.

De rest van deze discussie is ongeveer even banaal dan vragen naar het gevaar voor bijwerkingen van homeopathie ?

Veel succes.

Peter.
http://www.youtube.com/watch?v=tonyptTRHq8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=3oY_Ie_k ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=auEa0MYr ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=qt4WVmwh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Notities uit het gestoorde brein van de onwil.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

peter calluy schreef:
Trouwens over die Papoeaas :roll2: Jongens toch, een complex organisme zoals de mens heeft ongeveer 20 a 25.000 jaar nodig om zich VOLLEDIG aan te passen. Dat heeft dus met enorm veel omgevingsfactoren te maken he.
Hi Peter! Laat ik het eerst nog even over die papoea's hebben. Die pasten zich wonderbaarlijk binnen no time volledig aan. Ik kan me dat nog als de dag van gisteren herinneren. En ik ben toch echt geen Methusalem. Bij Arabieren en alle anderen die een islamitische religie-variant aanhangen is het inderdaad een kwestie van halsstarrig niet opgeven. Zij blijven roestig vasthouden aan primitieve heidense rituelen en afgoden verering en dus aan hun volledig onaangepaste manier van denken. Zij zijn daadwerkelijk niet in staat gebleken om zich VOLLEDIG aan te passen. In dat geval moeten we nog zo'n goeie 20.000 jaar geduld hebben om jouw bewering in rook te zien opgaan.

Dat er wat mis is met hun genen moge overduidelijk zijn. Al worden zij verpletterend in groepsverband verslagen en schenden zij met hun kromme uitsteeksel hun aangezicht, dan nog claimen zij de onaantastbare overwinning. Immers, de wil van Allah staat boven elke teleurstelling verheven als een met koran teksten gevulde luchtballon die door ieder nadenkend kind makkelijk is door te prikken en . . . POEF! Het is klip en klaar: Allah staat bij moslims de evolutie in de weg, als richting bepalende factor naar het betere, goede en kunnen overleven als de sterkste..

Wetenschappers proberen al sinds mensenheugenis de homo sapiens in hun eigen ego vakje te stoppen. Vooral evolutie wetenschappers en psychologen maken zich daaraan schuldig alsof zij over geen geweten beschikken. Zij slaan met de regelmaat van het tromgeroffel van de Zesde van Beethoven de plank volledig aan gruzelementen.

Er klopt weinig van de evolutietheorie. Nou ja, behalve dan dat het een proces is. Een proces van tienduizenden oncontroleerbare jaren. Soms miljoenen. En als de betreffende wetenschapper zich al helemaal niet meer serieus neemt, van miljarden jaren. Oncontroleerbare getallen schijnen erg populair in de evolutie wetenschap te zijn.
Ik begrijp dat als iemand die zelf wel uitmaakt of iets begrijpelijk is of niet. :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Toevallig dat iemand met toeval uit de voeten komt

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Toeval? Met andere woorden, toeval is aan tijd gebonden en dat is volgens mij geen toeval. Tijd verandert niet, wel de omstandigheden. Of misschien toch wel. Maar dan is alles een illusie en ook dat is dan geen toeval. :wink2:
Dan is de tijd gewoon die sturende kracht. Want tijd is onbeperkt aanwezig. Als ik 4 miljard jaar leef en ik koop elke dag een lotje van Euro mIllions wordt elke dag de kans groter dat ik miljonair ga worden.
Dat is geen bewust proces, maar gewoon dom toeval.
Een paar dagen had ik een technisch probleem op te lossen, gekletter in een electronische piano. Dat betekent dat ergens één van de tienduizenden onderdelen los zit en op een bepaalde frequentie reageert. Het is ondoenlijk om in een tijdsbestek van een uur voor het concert al die onderdelen te controleren. Dus ik ga een checklist af. Het irritante gerammel blijft. Iedereen-en ik niet in het minst-begin lichtelijk in paniek te geraken. Uiteindelijk begin ik als een redeloze aap aan vanalles te prutsen, eerst met een systeem, naarmate de tijd dringt, zonder systeem. Een 5 minuutjes voor de deadline speel ik enkele noten...het gerammel is helemaal weg, probleem opgelost!
Alleen: IK weet totaal niet wat de oorzaak , en dus ook niet wat de oplossing was! Als ik 5 minuten minder had gehad was heel het concert niet doorgegaan. IK was dus niet de Schepper, maar vadertje Tijd!
En zo zullen leven en intelligentie ook wel ontstaan zijn.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door BFA »

'Hans van de Mortel' schreef:Oncontroleerbare getallen schijnen erg populair in de evolutie wetenschap te zijn.
Ah, je denkt dat het 6 000 j is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door mercator »

peter calluy schreef: Als je gemeten wordt met die maatstaven dan ben je onverbiddelijk in één klap gepromoveerd van professor tot clown.

Ik denk niet dat hier velen weten hoe men tot empirisch wetenschappelijke vaststellingen komt of hoe een stelling of bevinding wordt gewikt alvorens die benaming aan iets wordt gegeven door die wereld.
Je hebt professoren genoeg die op "empirisch wetenschappelijke wijze" de grootste onzin vertellen. Voor dat men wist dat de aarde rond de zon draait konden de Ptolemaische profesoren door een ingewikkeld systeem van "epycicles" perfect de bewegingen van planeten en sterren uitleggen. Gebaseerd op totaal verkeerde veronderstellingen.
De atoomtheorie, nog zo iets. We nemen allemaal aan dat atomen bestaan maar niemand heeft ooit een atoom gezien. We kennen allen het practische en waarneembare resultaat ervan.
Op de universiteiten zitten NU professoren die hun studenten vertellen dat Europa alleen gered kan worden door de deuren wagenwijd open te zetten voor snel broedende Afrikaanse sukkels.

Laat de moslims toch denken dat Allah de mens heeft geschapen uit klei en dan met een rietje het leven erin heeft geblazen, hebben die professoren op die fora niks beters te doen dan hen te vertellen dat ze verkeerd zitten?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Toeval en tijd spelen overspel.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Alleen: IK weet totaal niet wat de oorzaak , en dus ook niet wat de oplossing was! Als ik 5 minuten minder had gehad was heel het concert niet doorgegaan. IK was dus niet de Schepper, maar vadertje Tijd!
Zo zie je maar. Tijd heelt alle wonden. Je moet er alleen ontvankelijk voor zijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Notities uit het rijke verleden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

EVOLUTIEWAANZIN ARCHIEF NR. 03
Vroege oermens sneed al vlees

Een jaar geleden vond men twee fossiele botten met snijsporen in Ethiopië. Reden voor de door de evolutie op hol geslagen fantast om het werktuiggebruik (en het daarbij behorende vlees eten) door de mens 800.000 jaar terug in de tijd te laten plaatsvinden: van 2,6 miljoen naar 3,39 miljoen jaar. Zo, dat weten we dus nu weer. In ieder geval een hele opluchting en een grote verbetering voor de altijd maar weer in onzekerheid verkerende wetenschap. Het had aardig geweest als men ook de daarbij behorende snijstenen had gevonden. Helaas laten die nog even op zich wachten. Maar . . . de snijsporen op het dijbeen en de rib van twee rundachtigen zijn onmiskenbaar, aldus volgens onderzoekers in het tijdschrift Nature: "hier heeft iemand gesneden."

Het eten van vlees en het werktuiggebruik dat erbij hoort (jachtwapens en vooral slachtmessen) geldt als een belangrijke stap in de menselijke evolutie. Tot 12 augustus 2010 viel het begin van het menselijke geslacht Homo, waartoe ook de huidige mens behoort (Homo sapiens).

Maar met deze snijsporen ligt het begin ineens diep in de vorige periode van de menselijke evolutie, van de veel meer chimpansee-achtige Australopithecus. (sarcastisch bewerkt door mij naar een artikeltje uit NRC van 13-08-2010)
Evolutie waanzin? Jazeker! Het kan natuurlijk ook om krokodillenbeten gaan. Maar daar zullen evolutie dwazen hooguit wat krokodillentranen om hebben laten. :laugh1:
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op vr aug 26, 2011 4:53 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Lange nek giraffe dankzij intelligentie van onze evolutiegod

Bericht door Hans v d Mortel sr »

EVOLUTIEWAANZIN ARCHIEF NR. 04

En ineens waren er miljoenen mensen op aarde: spleetogen, met zwart haar, weer anderen met blond haar, met bruine ogen, met een pikzwarte huid die we negers zijn gaan noemen. Vrouwen met aantrekkelijk sensuele dunne lippen, vrouwen met van die blubber lippen, behorende bij negerinnen met een achterwerk voor twee. Een lekkere vrouwenkont is nooit weg, maar je kunt als evolutie aanjager ook overdrijven. En dan zijn er lange mensen, maar ook mini-mensjes die we pygmeeën noemen. En ga zo maar door. Allemaal dus een kwestie van de sterksten onder de overlevers. Nu dacht ik altijd dat iedereen dood ging . . . zowel de zwakke als de sterke genen. Door het neukproces komen ook de zwakke genen weer tot leven. En je zou haast denken dat ze langzamerhand de overhand hebben gekregen. Het bewijs? Zeker negentig procent van de mensheid is dom. Volgens mij was dat percentage in de oudheid juist een stuk minder.

Als we de evolutietheorie moeten geloven dan had de bijbel toch gelijk. Gekker moet het niet worden. Hoezo dat? Want God schiep de mens uit het stof. En dat is nu precies wat al die biologen ons willen wijsmaken. Met deze plagiaat variant dan, dat niet God maar de evolutie daar de hand in had.

Het woord 'stof'' in het Hebreeuws staat ook voor het begrip 'aarde'. Aarde heeft in het Hebreeuws niet dezelfde betekenis als het begrip 'wereld'. Dezelfde verwarring is er de oorzaak van dat religieuze mensen geloven in die zogenaamde wereldwijde water overlast destijds. Die vond plaats over de aarde. Dat zegt dus niets over een wereldwijde gebeurtenis. Het was slechts een plaatselijke aangelegenheid. Want wie kennis van zaken heeft, weet dat de bijbel zich uitsluitend bezig hield met de joden in hun eigen habitat: wat ze wel of niet eten of drinken mochten, hoe ze God een plezier konden doen, hoe de mannen zich moesten verminken en waar ze de boel kort en klein mochten slaan. Over Japan, Amerika en China wordt met geen woord gerept.

En zo dendert ook het begrip over de evolutietheorie door in een slakkengang die zich nog lang zal heugen over miljarden jaren. Maar dat is het hem nu juist. DAT WETEN WE NIET. Wat we nu weten wordt zelfs al volgende week weer bestreden of herroepen. Nota bene door andere wetenschappers die het allemaal nog veel beter weten.
Gaten in de evolutie

De evolutietheorie is de grondslag voor de moderne biologie. Alles bouwt voort op de ideeën van Charles Darwin die deze theorie in 1859 voor het eerst ontvouwde in zijn beroemde boek On the origin of species. Nieuwe soorten ontstaan door de variatie binnen een soort èn de natuurlijke selectie waardoor sommige varianten zich beter voortplanten dan andere. Dat is de kern van wat Darwin toen schreef - en zo denken biologen nog steeds. (HvdM: wat een ongelooflijk gelul in de ruimte. Nieuwe soorten ontstaan door de mens. Kijk maar eens naar al die type hondjes en poesjes. Het zijn juist mensen die nieuwe soorten creeëren. Nou ja, Darwin was ook een mens, nietwaar? Ik las gisteren nog een stukje in de krant over een onderzoek bij honden met een platte neus. Veel ervan - niet allemaal - sterven in het vliegtuig. Schijnt met ademhalingsproblemen te maken hebben. Als gevolg van het doorfokken. Niks evolutie. Waanzin! Bovendien zijn honden ook niet bedoeld om mee te vliegen. Of toch weer wel? Want de meeste overleven het. Net zoals de mens.)

Anders dan bijvoorbeeld de fundamenten van natuurkunde, is het principe van evolutie lastig experimenteel te toetsen. Evolutie heeft vaak een onvoorspelbare uitkomst.

De evolutietheorie biedt slechts verklaring achteraf.

(HvdM: wie dat nu nog steeds niet door heeft moet hoog nodig eens naar een goede lachfilm gaan kijken). De moderne status van de evolutietheorie is die van een moordzaak met zeer veel STILLE getuigen, waaronder DNA-sporen, die allemaal dezelfde dader aanwijzen, maar waarbij directe ooggetuigen ontbreken. De aanwijzingen dat het leven gevormd is - en nog steeds gevormd wordt - door middel van evolutie zijn heel sterk, maar een heterdaad ontbreekt.

Toch is er geen bioloog die twijfelt aan het bestaan van evolutie. (HvdM: een regelrechte leugen. Er zijn ook biologen die net zo hard in God geloven of in een afgezwakte versie ervan: creationisme). De evolutietheorie verschaft een krachtige verklaring voor het bestaan van zeer uiteenlopende fenomenen in de levende natuur. (HvdM; en nu komt een sterk staaltje van dom en brutaal opportunisme om de hoek kijken. Lees maar even door. De uiteenlopende fenomenen die door de evolutietheorie worden verklaard:) van waarom pauwen pronken met hun staart tot aan waarom termieten heuvels bouwen die binnenin precies het juiste klimaat hebben voor het opgroeien van larven. En van waarom er aan de polen en op grotere hoogten geen loofbomen meer voorkomen tot aan waarom zeeschildpadden terugkeren naar hun geboortestad om er eieren te leggen. (HvdM: een van de meest lachwekkende verklaringen die ik hierover gelezen heb is wel de uitleg waarom giraffen van die extravagant lange nekken hebben. Die hebben ze namelijk dankzij de evolutietheorie gekregen omdat ze anders niet bij de blaadjes kunnen komen die hoog aan de boom hangen. (Artikel overgenomen uit NRC Handelsblad van 31-12-2005)


Ik heb geen zin in al die belachelijke onzin over de evolutietheorie, anders zou ik giraffen in een omgeving willen plaatsen met uitsluitend bosjes met laag bij de grond blaadjes zodat wij na een paar miljoen of miljard jaar misschien een heterdaad mogen beleven wanneer een giraffe eindelijk voor de eerste keer in staat is om zijn eerste blaadje te verorberen met een nek zo groot als die van u en mij. Maar zo gaan de 'wetten' van de evolutietheorie natuurlijk niet te werk. Hoe dan wel? De hoge bomen worden eerst wat lager. Steeds een stukje later. Ondertussen let de intelligentie van de evolutie natuurlijk wel verdomd goed op dat dit niet te snel gaat wanneer de inkrimping van de nek van de giraffe dit tempo niet kan bij houden. Vergis u niet, want miljoenen jaren betekent binnen de evolutie-verhoudingen al gauw een onaanvaardbaar hoog tempo. Evolutie is nu eenmaal een uitgekiend traag proces. Daar is HEEL goed over nagedacht. Tsja . . . anders klopt het natuurlijk niet. Vandaar dat de evolutie nog veel beter tot zijn recht komt door deze over miljarden jaren uit te smeren. Een mens leeft gemiddeld zeventig jaar. Dat was overigens ook al in de tijd van de bijbel. Tsja . . . dan is in al die miljarden jaren natuurlijk wel van alles mogelijk in het begripsvermogen van de mens.

De onbeantwoorde vraag blijft natuurlijk wie zich het eerste zal aanpassen, de hoge boom met hoge blaadjes of de giraffe met de lange nek. (deze vraag is afgeleid van de vraag: wat was er het eerst, de kip of het ei?)

Wat weten we nu eigenlijk? Toch bijna niks in vergelijking met wat we niet weten.

Het boegeroep van de wetenschappelijke tribune gaat langs mij heen. Het tekent de onmacht van mensen die blijkbaar nooit twijfelen en hoog nodig eens een cursus in logisch denken zouden moeten volgen. Voorlopig ziet het er naar uit dat zij slechts over een of ander kermis diploma beschikken dat veel lijkt op dat van de moslims. Ook zij menen de wijsheid in pacht te hebben voor de gehele mensheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lange nek giraffe dankzij intelligentie van onze evolutiegod

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:[ (HvdM: een van de meest lachwekkende verklaringen die ik hierover gelezen heb is wel de uitleg waarom giraffen van die extravagant lange nekken hebben. Die hebben ze namelijk dankzij de evolutietheorie gekregen omdat ze anders niet bij de blaadjes kunnen komen die hoog aan de boom hangen. (Artikel overgenomen uit NRC Handelsblad van 31-12-2005)


[/quote]
Als ik het goed heb was dat een theorie van ene Lamarck, een voorloper van Darwin van wel 100 jaar ouder. Nu kun je daar mee lachen, maar in die tijd was het heel opmerkelijk dat iemand zich die vraag al maar stelde.
Dat die giraffen lange nekken hebben is gewoon toeval natuurlijk, er zijn zoveel beesten daar die ook boombladeren eten en helemaal geen lange nekken hebben. Er IS gewoon geen reden voor, net zoals er geen is voor de hele "Schepping" of "evolutie".
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Lange nek giraffe dankzij intelligentie van onze evolutiegod

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Dat die giraffen lange nekken hebben is gewoon toeval natuurlijk, er zijn zoveel beesten daar die ook boombladeren eten en helemaal geen lange nekken hebben. Er IS gewoon geen reden voor, net zoals er geen is voor de hele "Schepping" of "evolutie".
ER iS GEEN REDEN VOOR. Deze opmerking bevestigt dat ik van je houd.

Jouw antwoord impliceert jouw bescheidenheid en kracht: je weet het niet. Net zoals ik. Echter, waanzinnig veel idiote domme mensen menen alles exact te weten. En hoe weten ze dat? Dat weten ze vanuit hun domme aanhankelijkheid aan de een of andere religie of evolutietheorie. Een ieder die zich verlaagt tot de intelligentie van de ander ondergraaft zijn eigen dossier.

WANT GEEN MENS KENT DE WAARHEID.

Daar is hij te dom voor. Echter, de wereld is gezegend met moslimwezens, de domste onder de mensen. Hoe dat zo? Welnu, zij kennen de waarheid en weten uit dien hoofde namelijk alles beter!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Lange nek giraffe dankzij intelligentie van onze evolutiegod

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: WANT GEEN MENS KENT DE WAARHEID.
Tja WAAROM zijn de bananen krom? :D (en komkommers niet).
Wist je dat katachtigen zich superieur voelen over alle andere zoogdieren omdat ze een aaneengesloten pels hebben van oortjes boven tot pootjes beneden? Bekijk andere zoogdieren maar s, die hun buik, uier of ballen zijn kaal.
Maar waarom is dat zo? Wel....daarom....
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wist je dat de evolutie overal een passend antwoord op heeft

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Wist je dat katachtigen zich superieur voelen over alle andere zoogdieren omdat ze een aaneengesloten pels hebben van oortjes boven tot pootjes beneden?
Ik wist niet dat, omdat zoogdieren niet kunnen praten of schrijven, wij hun gedachten kunnen lezen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door BFA »

'Hans van de Mortel' schreef:Ik wist niet dat, omdat zoogdieren niet kunnen praten of schrijven, wij hun gedachten kunnen lezen.
Lichaamstaal.
Als je een kat gehad hebt weet je dat, dat beestje je als zijn slaaf beschouwt.

Dan heb je de orde van de cat-people nog.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Notities uit het brein van vergeten wetenschap.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

BFA schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:Ik wist niet dat, omdat zoogdieren niet kunnen praten of schrijven, wij hun gedachten kunnen lezen.
Lichaamstaal.
Als je een kat gehad hebt weet je dat, dat beestje je als zijn slaaf beschouwt.
Ik weet dat een kat eigenzinnig is. Maar dat is iets anders dan door de kat als slaaf beschouwd te worden.
Volgens mij hangen katten meer aan het huis van hun slaaf dan honden. Eigenaardig toch. Terwijl honden weer juist veel aanhankelijker zijn aan hun baasje dan katten.

Ik krijg steeds meer bewondering voor de creativiteit van de evolutietheorie. Of is het nu God? Of misschien weet ik het niet. Ik denk eerder het laatste. Dat komt omdat ik alles best wel weet, maar ik moet het me alleen nog weten te herinneren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door Monique »

Hans;

- een hond heeft een baas

- een kat heeft personeel


En dan zeggen ze nog dat honden slimmer zijn dan katten :roll2:
Amorele atheistische nitwit
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door mercator »

Volgens Gerard Reve kon je dieren indelen in katholieke en niet-katholieke dieren.
Ik zou eerder denken aan socialistische en individualistische dieren.
Een hond is onmiskenbaar een individualistisch dier: het heeft een affectieve binding met zijn medehonden en medemensen, zal die beschermen en er zich mee identificeren vanuit zijn EIGEN zelfbewustzijn. Een hond ziet er niet tegen op om daadwerkelijk iets nuttigs te doen voor zijn omgeving en vindt daar eigenwaarde en plezier in.
De kat is een pure socialist, alleen de eigen genotsbeleving telt. De socialistische kat doet het liefst helemaal niets en verwacht dat het baasje de etensbak klaarzet. Als het baasje wegvalt gaat de kat gewoon weg en vindt een nieuwe sukkel om hem te verwennen. In die zin heeft een kat ook wel iets van een moslim.

Je zou ook kunnen stellen dat Vlaanderen bevolkt wordt door honden en Wallonië/Brussel door katten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Notities uit het brein van denkers op zoek naar waanzin.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Volgens Gerard Reve kon je dieren indelen in katholieke en niet-katholieke dieren.
Ik zou eerder denken aan socialistische en individualistische dieren.
Een hond is onmiskenbaar een individualistisch dier: het heeft een affectieve binding met zijn medehonden en medemensen, zal die beschermen en er zich mee identificeren vanuit zijn EIGEN zelfbewustzijn. Een hond ziet er niet tegen op om daadwerkelijk iets nuttigs te doen voor zijn omgeving en vindt daar eigenwaarde en plezier in.
De kat is een pure socialist, alleen de eigen genotsbeleving telt. De socialistische kat doet het liefst helemaal niets en verwacht dat het baasje de etensbak klaarzet. Als het baasje wegvalt gaat de kat gewoon weg en vindt een nieuwe sukkel om hem te verwennen. In die zin heeft een kat ook wel iets van een moslim.

Je zou ook kunnen stellen dat Vlaanderen bevolkt wordt door honden en Wallonië/Brussel door katten.
Tsja, Monique en Mercator. Het gaat om de begrijpelijke logica. En die is hier door jullie kort en krachtig aangegeven. Zo zelfs dat ook moslims dit kunnen begrijpen. Of ze die keus kunnen maken tot het begrijpen is een andere zaak. Ik denk dat ze danig in de war zijn geraakt door jullie betoog. Immers, moslims hebben niets met dieren. Sterker nog, ze hebben iets TEGEN dieren. Trouwens, moslims hebben altijd iets tegen wanneer het de denkwijze en belevingswereld aangaat van ONZE kennisbeschaving. dat is ook de reden dat ik niet kan ophouden met te herhalen:

Moslims passen NIET in ONZE denkwereld;
NIET in ONZE kennisbeschaving;
NIET in ONZE cultuur;
NIET in ONZE dierenwereld;
NIET in ONZE buurt;
NIET NIET NIET.
Het is een en al NIETEN met islam.

Kortom, zij passen nergens, behalve natuurlijk in het van afgoderij en heidense rituelen overgoten Mekka
als volgelingen van de onvolprezen messias van de angst MOHAMMED.

Moslims zijn niet vrij, zij zijn niet blij en staan ook niet in de rij
om zich aan te sluiten bij ONZE kennisbeschaving. Stel je voor . . . dan houdt immers hun geloof op. Dat het bouwvallige huis van de islam nog steeds niet is ingestort moet vast en zeker te wijten zijn aan de wil van Allah.

Moslims, als volgelingen van de dwaas en sadist Mohammed, lopen in kringetjes wanneer het gaat om de spiraal van de godsdienstwaanzin van de messias van de angst te doorbreken. Het moslimisme is een ziekte van halsstarrige onnadenkendheid en vasthoudende onwetendheid.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het schijnt dat men serieus in overweging neemt dat het mogelijk is om Mars te koloniseren. Zie topic Allerhande. En dan te bedenken - volgens de evolutietheorie - dat de aarde miljarden jaren bezig is geweest voordat het zo ver was. Raar toch dat Mars in de vaart der beschaving en evolutietheorie niet mee mocht doen. Maar wacht even . . . Knappe koppen op ons forum draaien nu de zaak om. Er is een marsreep en we beginnen direct al bij de mens. De rest komt dan vanzelf wel. De omgekeerde evolutietheorie dus. Best wel interessant. Voor de liefhebber dan. Die Hans kletst natuurlijk uit zijn nek. Wat ALLES is er al: dieren, planten, wijngaarden, bakfietsen, scootmobiels, en ga zo maar door. We hoeven al die rommel van de aarde alleen nog maar even over te brengen naar de kolonie Mars. Er schijnt water op Mars te zijn. Prima. Dan kunnen de geplante boompjes en wijnranken tenminste flink groeien. Zon is er in overvloed. Ehhhh . . . regent het er ook weleens of moet alles met de bloemenspuit bespoten worden? Er is water op Mars en tenslotte kan ook water nog van de aarde geïmporteerd worden. Daar zou ik maar niet al te fors op rekenen, want er is nu al een ernstig tekort. Maar misschien kan die bolle kaaskop kroonprins Willem Alexander als waterbeheerder daar een zinnig antwoord op geven. Het is tenslotte allemaal te doen om ons nageslacht, nietwaar? :redface: :redface: :ohmy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Notities uit het brein van evolutie waanzinnigen

Bericht door mercator »

Er zijn wel AANWIJZINGEN voor evolutietheorie, maar geen bewijzen.
Zo is het toch wel opvallend dat alle zoogdieren(waaronder de mens) ongeveer dezelfde lichaamsbouw en lichaamsfuncties hebben. En dezelfde 4 oerdriften( eten, drinken, sex en slapen). Dat wijst er toch op dat er een gemeenschappelijke oorsprong moet zijn. Maar hoe dat nu juist zit weet niemand, ook niet de meest onderlegde evolutionist.
Anderzijds is er helemaal geen sprake van intelligent design, want de schepping/evolutie( ik zou het nieuwe woord crevolutie willen invoeren) zit met haken en ogen aan elkaar, vaak totaal efficient en onlogisch, alsof de duivel ermee speelde :D .

Een voorbeeld:
Ik wandel met de hond en zie dat die zijn aars BOVEN zijn geslachtsdeel zit. Dus telkens als die een hoopje wil doen lopen zijn voortplantingsorganen het risico besmeurd en mss onklaar gemaakt worden door zijn ontlasting, zeker als hij aan de dunne is, wat nogal s voorkomt.
Als crevolutie wat had nagedacht had die dat omgekeerd gedaan natuurlijk, met penis en ballen veilig bovenaan en het aarsgat netjes vanonder.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie