De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

King George schreef: Ik had even vluchtig gekeken of er al niet zo'n draadje was, want ieder zichzelf respecterend forum heeft er zowat één: Een muziekdraadje. Wie weet heb ik wat over het hoofd gezien.
Die zijn er wel. 'Het volkslied van Afghanistan' is er een van.

Ken je de tot nu toe bij verre allerbeste anti-islam song allertijden Open Season van de groep Stuck Mojo? Ga er maar eens goed voor zitten!


CAIR heeft Stuck Mojo verweten met dit nummer aan te zetten tot geweld tegen moslims. De band heeft daarop gereageerd met dat CAIR de tekst uit zijn context heeft gehaald! Waar heb ik dat meer gehoord? :)
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het superieure anti-islam gevoel

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Jessye Norman!

Mogelijk een bovenmenselijke operazangeres. Jessye, een vrouw van Afrikaans bloed. Heel moedig, charmant en beschaafd, zonder daarbij een potsierlijk dom aan Mohammed en zijn knecht Allah gerelateerd hoofddoekje te betrekken.
 
Tijdens dit majestueus harmonieorkest, niet de vrouwen voorop, maar tussen de mannen voor een betere klank verdeling. Wanneer de mannen dan welgemaakt zingen, dan komen de vrouwen deze mannen plots nog bijgestaan - als een compleet geheel.
 
Het gehele orkest van dirigent, instrumentspelers, gemengd koor tot Jessye Norman, allen in perfecte balans en 'timing'. Van deze manifestatie blijf ik flauwvallen.
 
Met dit orkest als parlementariërs... zou er met een langere horizon nog reden zijn tot hoop. Zoals de boeren in Groningen meer wijsheden hebben dan de sukkels aldaar.

Geniet van: Gounod's Sanctus from Messe solennelle, by:  Jessye Norman


 
Sanctus

Et Sanctus bestaat eigenlijk uit twee delen: het Sanctus (gebaseerd op Jesaja 6:3) en het Benedictus (zie Mattheüs 21:9). Het eerste deel is overgenomen uit de liturgie van de synagoge, waar het op de sabbatmorgen gezongen wordt (het zgn. "Keduscha"). Het is door Paus Sixtus I (115-125 AD) ingevoerd in de liturgie en werd door priester en volk samen gezongen. Het is daarmee waarschijnlijk het oudste stuk volkszang tijdens de mis. De tekst van het "Benedictus" (= gezegend die komt in de naam des Heren) is ontleend aan de intocht van Jezus in Jeruzalem.

Sanctus, Sanctus, Sanctus
Heilig, heilig, heilig,

Dominus Deus Sabaoth
De Heer, de God der hemelse machten!

Pleni sunt coeli et terra gloria tua
Vol zijn hemel en aarde van uw heerlijkheid.

Hosanna in excelsis
Hosanna in den hoge.

Benedictus, qui venit in nomine Domini
Gezegend die komt in de naam des Heren.

Hosanna in excelsis
Hosanna in den hoge.

Na al dit wonderschone moois beluisterd te hebben komt er in de stilte erna een ontembare woede in mij op met de gedachte aan Mekka om dit heidense paradijs van de kaart te vegen. Waarmee hopelijk het probleem met islam voorgoed de wereld is uit geholpen. Zoiets als Jezus die de Farizeeërs de tempel uitsloeg. Dat Amerika Irak binnenviel was onterecht. Dat had Saoedi-Arabië moeten zijn. Maar dan in mijn versie van het radicaal oplossen van problemen door Mekka plat te gooien. Eens kijken hoe de wil van Allah hier nou tegenover zou staan. Ik dan aan de zijde van ONZE kennisbeschaving :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Het superieure anti-islam gevoel

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:
Geniet van: Gounod's Sanctus from Messe solennelle, by:  Jessye Norman
Dit is wat in de musicologie bekend staat als de Style Saint Sulpice, een soort kerkmuziek genoemd naar de Kerk van S Sulpitius in Parijs. Gekenmerkt door melodie en harmonie die steeds wat balanceert op de rand van de kitsch. Het beroemde Ave Maria van dezelfde Gounod is van dezelfde orde. En dat zoetsappige Requiem van Andrew Loyd Webber is daar ook een laat voorbeeld van.
Ik ben er niet kapot van. Berlioz maakte die stijl belachelijk in la Damnation de Faust door een koor een kwartier lang één woordje te laten zingen , Amen... :D

Na al dit wonderschone moois beluisterd te hebben komt er in de stilte erna een ontembare woede in mij op met de gedachte aan Mekka om dit heidense paradijs van de kaart te vegen.


Helemaal met je eens. Eigenlijk wel speciaal dat 500.000 $ (de prijs van 1 kruisraket) volstaat om het moslimprobleem op te lossen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52311
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Mahalingam »

Ik zet hetvolgende tussen de code-tags en dan zie ik dit:

Code: Selecteer alles

[youtube]h5KPxdGWls4[/youtube]
Hiervoor is het gebruik van de code-tag. Met de tekst wordt niets gedaan, allleen de letters worden afgebeeld.
Haal je die code tags weg dan zie je dit verschijnen.:


Ik heb nog even gekeken naar die flash-tag. Die verschijnt bij mij niet altijd maar alleen bij bepaalde onderwerpen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Nobody knows

Bericht door Hans v d Mortel sr »

(Nobody knows)

Nobody knows?

Onzin voor mohammedanen. Immers, alle antwoorden kun je vinden in het antieke woestijnboekje koran. Helaas voor al die onwetende moslimwezens heeft Alla-boy de muzieknoten vergeten weer te geven. Allah knows his assholes best!

Heerlijke zwoele muziek met sensuele zang om op de sofa naar te luisteren onder het genot van een goed glas wijn.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

Joost Niemuller schreef, las ik net, dat John Lennon zei dat George Harrison het nummer
My Sweet Lord zo vol overgave song dat je er bijna gelovig van zou worden. Ik heb het zelfde! Hier George Harrison met een paar vrienden.


Ik kom er net achter dat George Harrison hierboven helemaal niet meedoet. Het zal wel gemaakt zijn na zijn overlijden. Dan nog maar een keer hieronder. Iedereen mag er van vinden wat ie wil. Maar heeft ooit iemand zo'n lied met zo'n belevenis dat uit de islam voorkomt gehoord? Hari Krisna.

Laatst gewijzigd door Zwartmeer op di okt 11, 2011 10:58 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Mercator"s mening over dat My Sweet Lord?
Door en door leugenachtige en hyper-commerciële artistiek waardeloze kitsch, multicul ook nog en des te erger omdat nogal wat van die typetjes op dat filmpje die onnozele tekst nog met overtuiging kwelen ook.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Mercator"s mening over dat My Sweet Lord?
Door en door leugenachtige en hyper-commerciële artistiek waardeloze kitsch, multicul ook nog en des te erger omdat nogal wat van die typetjes op dat filmpje die onnozele tekst nog met overtuiging kwelen ook.
Ik zal voor je bidden!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Ik zal voor je bidden!
...en dan die baard van de fish and chips vretende Liverpool punk George Harrison, t lijkt wel een moslim :D ! En dat gitaarspel is al helemaal waardeloos.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Zwartmeer schreef: Ik zal voor je bidden!
...en dan die baard van de fish and chips vretende Liverpool punk George Harrison, t lijkt wel een moslim :D ! En dat gitaarspel is al helemaal waardeloos.
Hara Krisna, My Sweet Lord, wat nu?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Uniek. Sorry Beethoven!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Waarop Mercator waarschijnlijk wil duiden is dat al dat Beatles-gedoe schromelijk is overtrokken. Simpele aardige liedjes die makkelijk in het gehoor en geheugen bleven plakken. Lekkere simpele beat. Want dat is de garantie voor succes. Richt je op de meute, de domme massa, en succes is verzekerd. Maar toch . . . de Beatles zijn ongeëvenaard. Daar is de hele wereld het over eens en dat is zondermeer uniek te noemen.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door mercator »

King George schreef:
Tja, wat moet ik hier van zeggen....ik had eerst gelezen Utoya Live.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Monique »

mercator schreef:Mercator"s mening over dat My Sweet Lord?
Door en door leugenachtige en hyper-commerciële artistiek waardeloze kitsch, multicul ook nog en des te erger omdat nogal wat van die typetjes op dat filmpje die onnozele tekst nog met overtuiging kwelen ook.
Goh, ik krijg er juist kippe(n?)vel van :drool:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Uniek. Sorry Beethoven!

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:Waarop Mercator waarschijnlijk wil duiden is dat al dat Beatles-gedoe schromelijk is overtrokken. Simpele aardige liedjes die makkelijk in het gehoor en geheugen bleven plakken. Lekkere simpele beat. Want dat is de garantie voor succes. Richt je op de meute, de domme massa, en succes is verzekerd.
Als dat eens waar kon zijn! Een simpel liedje kan ik ook wel bedenken, en jij en Mercator ook wel. Als dat een garantie voor succes is dan deden we toch niks anders?
'Hans van de Mortel' schreef: Maar toch . . . de Beatles zijn ongeëvenaard. Daar is de hele wereld het over eens en dat is zondermeer uniek te noemen.
Met de jaren ben ik pas gaan beseffen wat voor grootheden de Beatles werkelijk waren. Hun muziek zal altijd gedraaid en gespeeld blijven worden. In de pak um beet vijf jaar dat zij aan de top stonden leek het wel of ze de liedjes, die nu prakties allemaal klassiekers zijn geworden, zo uit hun mauw schudden. Alleen al omdat ze zelf hun muziek schreven waren ze al revolutionair. Vrijwel alle bands voor hun tijd speelden muziek dat door anderen werd schreven in opdracht van de platenmaatschappij. Wat ze tegen zich hadden waren die flauwvallende meisjes wat het, foute, idee gaf dat het wat mooie jongens wiens muziek niets met kwaliteit uit te staan heeft.

Er zijn misschien duizenden muziekkanten op de wereld die 100 keer beter dan de Beatles spelen maar meesten ervan hebben niet een procent van het creatieve Beatles talent. Dus zo gemakkelijk is het niet om simpele liedjes te schrijven.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op wo okt 12, 2011 10:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Uniek. Sorry Beethoven!

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:Waarop Mercator waarschijnlijk wil duiden is dat al dat Beatles-gedoe schromelijk is overtrokken.
In hoeverre kun je hem serieus nemen? Hij vindt Rembrandt waarschijnlijk ook een prutser..
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

Monique schreef:
mercator schreef:Mercator"s mening over dat My Sweet Lord?
Door en door leugenachtige en hyper-commerciële artistiek waardeloze kitsch, multicul ook nog en des te erger omdat nogal wat van die typetjes op dat filmpje die onnozele tekst nog met overtuiging kwelen ook.
Goh, ik krijg er juist kippe(n?)vel van :drool:
Ik krijg er ook een heel positief gevoel van.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

Dit nummer van Paul McCartney is ook een beetje als My sweet Lord.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

McCarty en Lennon. Dat waren de tekstdichters.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef: Als dat eens waar kon zijn! Een simpel liedje kan ik ook wel bedenken, en jij en Mercator ook wel. Als dat een garantie voor succes is dan deden we toch niks anders?

Inderdaad. Ik kletste maar wat uit m'n nek. Tekstdichten is een kunst die niet iedereen gegeven is. Ik wilde dat ik dat kon. Iedereen kan een simpel liedje maken. Maar zo mooi als de Beatles dat deden is exclusief. Trouwens, de muziek van de Beatles op die oude lp's kon ik keer na keer afspelen. Het verveelde nooit. Heerlijke muziek en inderdaad beslist niet simpel. Gewoon heel erg goed. Droplul! Sorry, ik praat tegen mezelf.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

[i]Love[/i] inplaats van [i]Lord[/i]

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Mercator"s mening over dat My Sweet Lord?
Door en door leugenachtige en hyper-commerciële artistiek waardeloze kitsch, multicul ook nog en des te erger omdat nogal wat van die typetjes op dat filmpje die onnozele tekst nog met overtuiging kwelen ook.
Oh dear! Als je het over de inhoud hebt, moet ik je gelijk geven, maar het is wel lekkere muziek. Verander nu eens voor de aardigheid het woordje lord in love en er gaat een heel andere wereld voor je open. En wat het dan helemaal zo geweldig zou maken is dat het koortje op de achtergrond steeds maar halleluja blijft roepen. We moeten islam-hysterie niet verwarren met lekker in het gehoor liggende onschuldige muziek. :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Lord-gebruik in de muziek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Mercator"s mening over dat My Sweet Lord?
Door en door leugenachtige en hyper-commerciële artistiek waardeloze kitsch, multicul ook nog en des te erger omdat nogal wat van die typetjes op dat filmpje die onnozele tekst nog met overtuiging kwelen ook.
Ik denk dat het volgende multicul filmpje een positievere uitwerking op jou heeft en jou dan ook beslist zal aanspreken. Ik neem aan dat het in de tekst niet gaat over ONZE Lord, maar over zijn Lord, je weet wel, de knecht van Mohammed. Ik kom straks nog even terug op dit nummer dat trouwens NIET door deze haatbaard is geschreven. Luister, kijk en huiver!

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Lord-gebruik in de muziek

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef: Ik denk dat het volgende multicul filmpje een positievere uitwerking op jou heeft en jou dan ook beslist zal aanspreken.

Daar past deze ook wel bij. Elke keer dat Mercator iets negatiefs over muziek te melden heeft krijgt ie stroomstoot door z'n ballen of moet hij dit liedje volledig uithoren. Hij mag kiezen dus.

Laatst gewijzigd door Zwartmeer op wo okt 12, 2011 2:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Zwartmeer »

Cat Stevens heeft trouwens, voordat hij ziek werd, best wel aardige liedjes gemaakt.





Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De Jukebox. Plaats hier je muziekfilmpjes!

Bericht door Monique »

Zwartmeer schreef:Cat Stevens heeft trouwens, voordat hij ziek werd, .....
:roll2: :roll2: :roll2:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Lord-gebruik in de muziek op topniveau

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik moest toch wel even lachen. Een zaal vol hoofddoeken. Je weet maar nooit. Big boss Allah is watching his desperate believers. Ik moest lachen om de artiest die een verwoede poging had gedaan om er op zijn moslimst uit te zien. Maar let eens op wat hij onder zijn veel te korte moslimjurk draagt. Een erg grote ruim zittende spijkerbroek die vanonder nog eens flink is opgerold. En dan die schoenen met stalen neuzen inplaats van gepaste sandalen. Nou, ik denk dat dit wel genoeg is voordat Mercator naar de dokter moet vanwege zijn te hoog oplopende stress.

Hieronder dan maar de ware remedie tegen alle godsdienstwaanzin en slechte muziek. Prachtig prachtig. Van hetzelfde niveau als Yesterday van The Beatles. Tenminste, dat is mijn mening. Luistert! Al is het alleen maar om te ervaren hoe het duizendmaal beter kan dan die halfgare moslim Stevens. Trouwens deze uitvoering hoort in ieders muziekbibliotheek thuis. Ja toch, Mercator?



Don’t Let Me Be Misunderstood is een popnummer, dat op naam staat van Bennie Benjamin, Sol Marcus en Gloria Caldwell. Het nummer is voor het eerst op de plaat gezet door Nina Simone in 1964. In 1965 maakten The Animals een nieuwe versie, die veel bekender werd. In 1977 werd een discoversie door Santa Esmeralda ook een hit.
In 1964 kreeg de componist en arrangeur Horace Ott ruzie met zijn vriendin Gloria Caldwell. Toen begon hij te schrijven: ‘I’m just a soul whose intentions are good / Oh Lord, please don’t let me be misunderstood’. Hij bedacht er een melodie bij en gaf het onvoltooide nummer aan de samenwerkende liedjesschrijvers Bennie Benjamin en Sol Marcus om het af te maken.
Omdat Ott en Benjamin/Marcus lid waren van rivaliserende copyrightorganisaties, zette Ott het nummer op naam van Gloria Caldwell, met wie hij zich inmiddels had verzoend en die hij later ook trouwde. heartbeat:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie