Waarom is er geen sectie over de joden ik wil ook wat uitleg

Moderator: M

Falastine
Berichten: 31
Lid geworden op: za jun 24, 2006 8:20 pm

Waarom is er geen sectie over de joden ik wil ook wat uitleg

Bericht door Falastine »

Leerstelling van de Talmoed: Niet-Joden zijn niet menselijk

De Talmoed definieert specifiek allen die niet Joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt speciaal niet-Joden als niet afstammend van Adam. We geven nu een lijst met enkele passages uit de Talmoed die met dit onderwerp in verband staan:

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

"De Akum (niet-Jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-Jood."
Ereget Raschi Erod. 22 30

"Zelfs hoewel God de niet-Jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een Jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. "
Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

"Een zwangere niet-Jood is niet beter dan een zwanger dier."
Coschen hamischpat 405

"De zielen van niet-Joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd."
Jalkut Rubeni gadol 12b

"Hoewel de niet-Jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de Jood, verhouden ze zich tot de Jood als een aap tot een mens."
Schene luchoth haberith, p. 250 b

"Als u eet met een niet-Jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b

"Als een Jood een niet-Joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de Jood betonen.
U behoort tegen de Jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"."
Jore dea 377, 1

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim of Goijim) wordt bedoeld: niet-Joden, met name Christtenen en Moslims.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. "
Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b

"Iedere Jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-Joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God."
Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772

Hoe bereidt een Jood zich voor op zijn misdaad?

Als een Jood in de verleiding komt om kwaad te doen moet hij naar een stad gaan waar men hem niet kent en daar het kwaad doen.
Moed Kattan 17a .
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hallo Falastine,

Er is ook een sectie met 'andere godsdiensten', dus daar had je dit kunnen plaatsen.

De talmoed staat hier op het web:

http://www.come-and-hear.com/talmud/index.html

(Hier is ook nog een index met meer joodse teksten:
http://www.come-and-hear.com/navigate.html#menu )

Ik heb even een paar dingen nagezocht, maar ik kon ze niet goed vinden. Bijvoorbeeld:
"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b
Hier is het hoofdstuk Abodah Zarah 4b:

http://www.come-and-hear.com/zarah/zarah_4.html#PARTb

Misschien staat het ergens, maar snellezend zag ik het niet. Ik heb nu geen tijd, moet rustig een detectifje kijken. Maar ik zal er straks nog eens naar kijken.
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b
Dit citaat uit het hoofdstuk van Baba Mezia was makkelijker te vinden, het was namelijk blauw gemarkeerd. Letterlijk staat er trouwens dit, ik zou het ook niet herkend hebben als het niet blauw was gemaakt:
The graves of Gentiles do not defile, for it is written, And ye my flock, the flock of my pastures, are men;5 only ye are designated 'men'.
Er zijn een paar commentaren geschreven, te lezen als je op de links klikt.

http://www.come-and-hear.com/babamezia/ ... a_114.html

De joodse godsdienst is trouwens erg verwant met de islamitische. Het zijn beide sektarische superioriteitsgodsdiensten. Dus het is best mogelijk dat je in joodse teksten ook allerlei afwijzende en gewelddadige uitspraken tegenkomt.

Nou ja, ik moet nou tv kijken, heb de hele dag gewerkt en moet m'n eten even laten zakken. Ik ga hier vanavond nog eens naar kijken.
Laatst gewijzigd door nina op do jul 06, 2006 8:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Nou, ik heb geprobeerd de passages in de context te vinden, maar mij is het niet gelukt. Falastine, misschien wil je zelf een paar links verschaffen waar deze genoemde citaten in hun context te lezen vallen, want uiteindelijk kwam jij ermee aandragen.

Als ik het niet kan controleren, hebben die citaten voor mij geen waarde.
Gebruikersavatar
Firebird
Berichten: 282
Lid geworden op: ma mar 20, 2006 8:01 pm

Bericht door Firebird »

nina schreef:Nou, ik heb geprobeerd de passages in de context te vinden, maar mij is het niet gelukt. Falastine, misschien wil je zelf een paar links verschaffen waar deze genoemde citaten in hun context te lezen vallen, want uiteindelijk kwam jij ermee aandragen.

Als ik het niet kan controleren, hebben die citaten voor mij geen waarde.
Ik heb de citaten ook gezocht maar niet gevonden. Ik vrees dat palestijn wat heeft geshopt op antisemitische (pleonasme) islamsites.

Groet,

Firebird
Gebruikersavatar
RH
Berichten: 85
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 11:30 pm

Bericht door RH »

"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b
'het zijn beesten' is helemaal niet geschreven
een bijbel citaat van ezekiel 34:31 gaat aan deze zin vooraf
''En jullie mijn kudde, kudde van mijn weide, jullie zijn mensen..."
hier is het hele vers
''En jullie mijn kudde, kudde van mijn weide, jullie zijn mensen(mens, en ik ben jullie God. een uitspraak van onze Heer de Eeuwige''
daarna volgt in de Talmud
'Jullie' worden mensen genoemd, en vreemden/ongelovigen worden niet mensen genoemd
de uitleg hier bij meldt het het er niet om gaat dat ongelovigen geen mensen zijn,maar dat het woord 'adam' wordt gebruikt voor de Joodse mensen en dat het woord 'Ha-adam' wordt gebruikt voor de hele mensheid dus ook voor niet Joden
en in het bijbel vers dat geciteerd wordt staat
ve-aten tsoni tson mar-iti ADAM atem ani elohechem n-oem Ha-Shem
dus ook al wil je er in lezen dat ze men dacht dat dat niet Joden geen mensen zijn, men dat daar zelf niet zo over
dit in tegenstelling tot moslims maar ja dat zul je wel weer ontkennen lijkt me
Ki mi-Tsion tétsé Torah oeDevar-haShem Miroeshalajiem
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Wat wil je hier nu mee zeggen Falastine ?

Joodse mensen gedragen zich meestal heel acceptabel in de praktijk.

Je kan ook rustig zeggen dat je hun godsdienst onzin zou vinden: gaan ze niet gelijk lopen dreigen.

Veruit de meesten noemen zich sekulier.

De joodse godsdienst blijkt een goede voedingsbodem voor artistieke (Dylan bijv.) en wetenschappelijke (Einstein bijv) en godsdienstige (Jezus en Maimonides bijv) en politieke (Golda Meir bijv) topprestaties.

De orthodoxe joodse letterfanaten zijn ook binnen de joodse gemeenschap niet onomstreden.

Heb gewoon geen last en wel bewondering.
De boom herken je aan zijn vruchten
Irakees
Berichten: 13
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 11:57 pm
Locatie: amsterdam
Contacteer:

de islamitische opvoeding

Bericht door Irakees »

1- heziballah heeft de oorlog begonen.
2- ze zeggen altijd dat de hele bevolking is hun leger. daarom er zijn geen civiel.
3- heeft hizbullah de lebanese regering gevraagd om de oorlog te beginnen.
4- waarom heeft iran hem niet geholpen.

deze website laat je zien de islamitische opvoeding

http://switch5.castup.net/frames/200410 ... mv&ak=null
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Falastine ik begrijp wat je bedoelt. Toen ik naar deze site kwam kwam ik ook met de gedachte wat te leren over andere gosdiensten. maar deze site is anti Islam. Dus je zal er heel erg weinig vinden over het Jodendom.
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Hayat schreef:Falastine ik begrijp wat je bedoelt. Toen ik naar deze site kwam kwam ik ook met de gedachte wat te leren over andere gosdiensten. maar deze site is anti Islam. Dus je zal er heel erg weinig vinden over het Jodendom.
Faith Freedom, vrijheid van geloof en denken, islam is als een kerker waarbij verzen uit de koran dienen als tralies.

Q. 3:90: "Maar zei die geloof verwerpen na het geaccepteerd te hebben, en vervolgens toenemen in hun ongeloof, nooit zal hun berouw worden aanvaard; want zij zijn de dwalenden"

In sommige van jouw berichten lees ik twijfel en verwerping van bepaalde delen van 'gods woord', volgens datzelfde 'gods woord' ben jij een dwalende en heeft het geen zin meer om spijt te hebben.

Of deze:
Q. 16.106: Hij die Allah verwerpt, na te hebben geloofd, met uitzondering van hij die wordt gedwongen terwijl zijn hart in het geloof rust blijft vinden, maar hij die zijn hart voor ongeloof opent, op hem rust de toorn van allah, en er zal een grote straf voor hem zijn.

Bij deze mijn excuses voor de wreedheid van 'allah', maar volgens mij is het gedaan met je en heb je geen toekomst meer (binnen islam). Of interpreteer ik 'gods' volmaakte en duidelijke woord nu verkeerd?
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Hayat schreef:Falastine ik begrijp wat je bedoelt. Toen ik naar deze site kwam kwam ik ook met de gedachte wat te leren over andere gosdiensten. maar deze site is anti Islam. Dus je zal er heel erg weinig vinden over het Jodendom.
Krijg niet de indruk dat je wat wil leren over andere godsdiensten: vraag maar wat wil je weten ?
De boom herken je aan zijn vruchten
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

De belangrijkste reden dat ik de Islam feller bekritiseer dan andere grote georganiseerde godsdiensten is als volgt:

Volgens opiniepeilingen wil in Nederland 50% van de Moslims de sharia in de een of andere vorm ingevoerd zien. Er wonen een miljoen moslims in dit land. Dat komt neer op ongeveer 500.000 personen die graag een totlitair systeem willen. Ik houd er rekening mee dat er een foutmarge in die peilingen zit en dat veel Moslims niet beseffen wat een dergelijk systeem in de praktijk zou betekenen. Niettemin geven deze peilingen aan dat een grote groep Moslims in dit land de democratie zou beéindigen als ze daarvoor de kans kregen.

Onder een Sharia-systeem is er geen sprake van democratie en vervallen onze huidige grondwettelijk rechten:
- Het non-discriminatie principe (onder de sharia hebben Moslims meer rechten dan niet-Moslims, mannen meer rechten dan vrouwen en homoseksuelen hebben helemaal geen rechten meer.)
- vrijheid van meningsuiting (op kritiek op de Islam en het bespotten van Mohammed komt dan de doodstraf te staan.)
- vrijheid van levensovertuiging (Moslims mogen zich niet tot een andere godsdienst bekeren)

- herinvoering van lijfstraffen en de doodstraf
- mogelijk de herinvoering van de slavernij (mag van de Koran immers)

De Joden streven er niet naar om niet-Joden hun regels op te leggen. Zolang zij vrij zijn om hun godsdienst te belijden zeuren ze niet. Hetzelfde geld voor Hindoes en aanhangers van andere godsdiensten die niet prosletyseren.

Als 50% van de Katholieken zich uitsprak voor een theocratie en de herinvoering van de inquisitie naar Spaans model, zou ik me ook ernstig zorgen maken over deze godsdienst. Dat is echter niet het geval. De aanhangers van de SGP willen wel een gereformeerde theocratie maar hun aantal blijft constant. Ze krijgen weliswaar meer kinderen dan wij, maar veel van die kinderen worden afvallig. Deze club importeert gelukkig niet massaal medestanders uit het buitenland door middel van importhuwelijken.

De Islam is op dit moment de enige grote georganiseerde godsdienst waarvan grote aantallen leden voor de afschaffing van de democratie in Nederland en de rest van de wereld pleiten.

Daar heb ik een groot probleem mee.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Krijg niet de indruk dat je wat wil leren over andere godsdiensten: vraag maar wat wil je weten ?
Het is ook niet aan jou om de indruk over mij te krijgen. Ik hoef never nooit en niks ana je te bewijzen. Als je indruk vna iemand wilt, zoek dan maar anderen, maar val mij niet lastig met het feit dat je verkeerde indruk van me krijgt.
jandeboer
Berichten: 112
Lid geworden op: wo aug 16, 2006 11:13 pm

Bericht door jandeboer »

ik zal je uitleg geven
alle grote bedrijven in nederland en amerika is in de handen van de joden.
en deze bedrijven regeren de wereld en de politiek van westerse landen.
vandaar heeft israel scheid aan de VN en doet wat die wilt.
het westen is gek op geld en zogenaamd staan ze voor de mens klaar.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Jandeboer jij hetb helemaal gelijk. Het klopt wat je zegt.....:\

ZIe je Joden en westersen zijn toch corrupt. Joden vele minder westersen (niet gelovigen) zijn zeker corrupt, alles gaat hun om het geld zoals je zegt.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Hayat schreef:Jandeboer jij hetb helemaal gelijk. Het klopt wat je zegt.....:\

ZIe je Joden en westersen zijn toch corrupt. Joden vele minder westersen (niet gelovigen) zijn zeker corrupt, alles gaat hun om het geld zoals je zegt.
Ik had altijd het idee dat jijzelf redelik goed kon nadenken HAYAT.
Maar nu ik bovenstaand tekstje lees twijfel ik heel sterk.

Hoe kom je erbij dat "Joden en westersen" corrupt zouden zijn.
Bewijs maar dat ze meer corrupt zijn dan de rest vande wereld (lees: moslims)..
Waar haal je die info vandaan?
Noem eens wat bronnen bijvorrbeeld.
Gebruikersavatar
RH
Berichten: 85
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 11:30 pm

Bericht door RH »

Thomas schreef:
Hayat schreef:Jandeboer jij hetb helemaal gelijk. Het klopt wat je zegt.....:\

ZIe je Joden en westersen zijn toch corrupt. Joden vele minder westersen (niet gelovigen) zijn zeker corrupt, alles gaat hun om het geld zoals je zegt.
Ik had altijd het idee dat jijzelf redelik goed kon nadenken HAYAT.
Maar nu ik bovenstaand tekstje lees twijfel ik heel sterk.

Hoe kom je erbij dat "Joden en westersen" corrupt zouden zijn.
Bewijs maar dat ze meer corrupt zijn dan de rest vande wereld (lees: moslims)..
Waar haal je die info vandaan?
Noem eens wat bronnen bijvorrbeeld.
de protocollen van de wijzen van zion natuurlijk :wink:
Ki mi-Tsion tétsé Torah oeDevar-haShem Miroeshalajiem
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Ik heb nog nooit in m'n leven last gehad van corruptie. Waar haal je dat vandaan?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Oei oei oei

Hayat,

Voor het eerst meng ik mij in de strijd.
In alle post kom je heel erg symphatiek over. In deze post ga je helaas erg lelijk uit de bocht.

Corruptie komt juist het meest voor in Islamitische landen. Marokko is één van de meest corrupte landen ter wereld. Voor wie daar op vakantie is geweest, weet dat hij zomaar een onverklaarbare boete kan krijgen die hij direct moet betalen. Maar ook Indonesie, Egypte, Palestina, Saudi-Arabie gooien hoge ogen op de lijst van meest corrupte landen. Verklaar hoe het komt dat Saudi-arabie nog steeds grote armoede kent ondanks alle olie-obrengsten.

Ik moet hier een psychologisch mechanisme veronderstellen, te weten: projectie. Wat aan jezelf (in ruimste zin) toebehoort, maar wat je verwerpt of niet onder ogen kunt/wilt zien dicht je een ander toe.

De islam is in jouw ogen vrede, maar m.i. is de werkelijkheid heel anders. Maar omdat jij jezelf niet wilt/ kunt identificeren met die evidente nare kanten van de islam zijn de problemen waarbij de islam betrokken is per definitie de schuld van anderen.

Ik kan dat wel begrijpen, maar het klopt niet. En stiekem weet je dat ook.

Volgens mij kun je uistluitend weldenkend en moslim zijn als je een substantieel deel van de islam vertekent of negeert. En dan ben je dus geen echte moslim meer, want het woord van de profeet is het onveranderlijke woord van allah...En dat is het dillema waar jij Hayat mee zit.
Gebruikersavatar
LaksmiPramuja
Berichten: 66
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 10:12 pm
Contacteer:

Bericht door LaksmiPramuja »

Hayat schreef: ZIe je Joden en westersen zijn toch corrupt. Joden vele minder westersen (niet gelovigen) zijn zeker corrupt, alles gaat hun om het geld zoals je zegt.
Er zijn maar twee boeken en een pamflet waar je dit uigehaald kan hebben (1) de koran (2) mein kampf (3) de protocollen van de wijzen van zion.

Je laat je een beetje te veel beinvloeden door islamo-fascistische-nazi propaganda en blijkt zelf helemaal niet te denken.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

De Protocollen

Bericht door sprot »

Deze korte analyse wil met klem duidelijk maken dat het een vervalsing is en als drogreden heeft gediend een excuus te zijn om de Joden zowel in Rusland, in het begin van de twintigste eeuw, als later onder het Naziregime uit te schakelen. Het geschrift heeft een enorme invloed gehad bij de Tsaren en de Nazis.

zie volledige tekst

http://www.geocities.com/roggemansmarcel/zion.htm
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
LaksmiPramuja
Berichten: 66
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 10:12 pm
Contacteer:

Re: De Protocollen

Bericht door LaksmiPramuja »

sprot schreef:Deze korte analyse wil met klem duidelijk maken dat het een vervalsing is en als drogreden heeft gediend een excuus te zijn om de Joden zowel in Rusland, in het begin van de twintigste eeuw, als later onder het Naziregime uit te schakelen. Het geschrift heeft een enorme invloed gehad bij de Tsaren en de Nazis.

zie volledige tekst

http://www.geocities.com/roggemansmarcel/zion.htm
Bedankt Sprot dit is een heel belangrijke verduidelijking. Die drogredenen spelon nog steeds, zeker binnen de moslim wereld en impliciet ook onder de links-fascisten.

In de volgende draad is daar uitgebreid over gesproken en de feitelijke conclusies zijn angstwekkend

http://forum-alterofdemocracy.be/showthread.php?t=2637

Dezelfde zieke gedachte steekt steeds vaker haar gruwelijk kop op, onder de neo-nazies, de moslims en en de links-fascisten. Het concept van het Joods/Amerikaanse komplot. Het is om te huilen dat in Eurapa dat in toenemende mate Eurabia wordt het ani-semitisme stteds meer aan kracht wint.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

JA en van welke bevolkingsgroeperingen regeren er veel in Marokko. Joden, al met al krijg ik steeds meer gelijk vind ik toch.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Hayat schreef:JA en van welke bevolkingsgroeperingen regeren er veel in Marokko. Joden, al met al krijg ik steeds meer gelijk vind ik toch.
Begrijp ik goed dat je anti-semitisch/joods bent?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Ja ze zijn corrupt, amar dan heb ik het over Joden in marokko. Ik denk dat die joden de islam zop haten dat ze het expres doen om marokko in een neerwaartse spiraal te brengen, dat heb ik gehoord van mijn marokkaanse verhuurder en zijn vrouw. En waarom zouden ze tegen me liegen.

Door gewelddadige joden en door die stomme moslim extremisten komt alle ellende op de aarde. Moslims worden er op nagekeken en van beschuldigd, maar joden, die weten zich toch onschuldig te maken. IS dat misschien omdat joden meer ellende hebben doorgemaakt, want als dat de reden is, dan zweer ik dat ik iedereen ga haten behalve mijzelf en me vrienden.

Trouwens, ik kan niet antisemitisch zijn, dan zou ik ook mezelf haten ant arabieren en joden stammen af van semieten, dat weet ik zeker. Daarom lijken we ook zoveel opelkaar maar er is alleen verschil in geloof en dat veroorzaakt die gigantische kloof.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hayat schreef:JA en van welke bevolkingsgroeperingen regeren er veel in Marokko. Joden, al met al krijg ik steeds meer gelijk vind ik toch.
Beste Hayat, er zijn bijna geen joden meer over in Marokka. Ze zijn allemaal vertrokken.

Hier op het factbook van de CIA kun je informatie vinden over de bevolkingssamenstelling van Marokko.
Bij de godsdiensten vind je dit:

Muslim 98.7%, Christian 1.1%, Jewish 0.2%

https://www.cia.gov/cia/publications/fa ... os/mo.html

Nog maar 0,2 %. En dat kleine clubje zou dan verantwoordelijk zijn voor de massale corruptie in Marokko? Je begrijpt zelf denk ik ook wel dat dat niet klopt.
Plaats reactie