Akkoord over vrijlating militair Shalit

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Ariel »

Zou het waar zijn ? Ik hoop het. Deze jongen komt geestelijk gebroken uit de gevangenis.
Afbeelding
Akkoord over vrijlating militair Shalit

JERUZALEM/RAMALLAH - De Israëlische militair Gilad Shalit komt na 5 jaar gevangenschap vrij. Israël en de Palestijnse Hamasbeweging hebben daar dinsdag een akkoord over bereikt. Dat heeft Hamas laten weten aan persbureau Reuters. Bronnen binnen de Israëlische regering hebben de deal bevestigd tegen de krant Haaretz.

Palestijnse extremisten overmeesterden Shalit in juni 2006 bij de grens van de Gazastrook met Israël. Sinds oktober 2009 is niets meer van hem vernomen. Shalit moet nu 25 jaar oud zijn.

Hamas wil Shalit vrijlaten in ruil voor honderden Palestijnen die vastzitten in Israël. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu liet vorig jaar weten daartoe bereid te zijn.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1070 ... lit__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Ozes »

In ruil voor duizend soldaten zag ik in je topic op het internationale forum. Aardig wat massamoordenaartjes voor één jongen, maar dit zegt weer eens hoe veel Israël om zijn eigen burgers en soldaten geeft.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Ariel »

Dat is waar...1000 criminelen krijgen de vrijheid, en velen daarvan zullen weer proberen om Joden te vermoorden. Israel krijgt weer een beetje lucht in hun gevangenissen. Weldra zullen de meeste vrijgelaten gevangenen weer opgepakt worden, maar voor Shalit en zijn familie is het goed nieuws. Ik hoop dat hij geestelijk niet te gebroken uit zijn gevangenisschap komt.

Onder de vrij te laten gevangenen is de Palestijnse leider Marwan Barghouti, meldden Palestijnse bronnen. Barghouti leidt de Fatah-beweging op de Westelijke Jordaanoever. Hij zit sinds april 2002 in een Israëlische cel wegens betrokkenheid bij de moord op vijf Israëliërs. In 2004 werd hij veroordeeld tot vijfmaal levenslang.

Jij doet het goed op internationaal en ook hier ben jij een frisse wind Ozes. Dank je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Dat is waar...1000 criminelen krijgen de vrijheid, en velen daarvan zullen weer proberen om Joden te vermoorden.
Ach 1000 meer of minder bij die miljoenen die hun bloed wel drinken kunnen zal ook niks uitmaken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Ozes »

Ariel schreef: Jij doet het goed op internationaal en ook hier ben jij een frisse wind Ozes. Dank je.
Bedankt Ariel, ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb. Goed "gemodereerd" en mensen die echt met de Islam-problematiek begaan zijn. Buiten FFI om ben ik een wat hardere manier van 'debatteren" gewend, vooral omdat dit je op andere forums te maken hebt met:
1. Mensen die immigratie/Islam problematiek enigzins zien maar er geen mening over durven te vormen.
2. Mensen die geobsedeerd zijn met het strijden tegen 'racisme', en alles wat enigzins de juiste karakteristieken heeft van 'blank racisme' met oogkappen op aanvallen.
3. Moslims die door deze situatie geen noodzaak hebben om hun mening te verantwoorden, maar gewoon lekker roepen: Jij bent dom/racist.

Zulke debatten geniet ik ook van en daar kan je veel mensen met een andere manier van denken bekend maken, maar wat afwisseling is leuk.Ik zie hier veel mensen die duidelijk tegenover de Islam zijn komen te staan juist omdat ze om de vrijheid en het levensgeluk van ieder mens geven, en dat is uiteindelijk waar dit allemaal om draait.

Nederlanders hebben het volste recht om een eigen cultuur en landschap te behouden, apostaten en niet-moslims hebben het recht om niet te lijden onder Islam, en Islam heeft slechts het recht om te verdwijnen want het is het meest aspirituele rotgeloof dat ik ooit in mijn leven ben tegen gekomen.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door H.Numan »

Grappig eigenlijk: indirect geven de arabieren toe duizend maal minder waard te zijn dan een Israëliër... :rolleyes:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zo goed als waardeloze mensen die Palestijnen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Grappig eigenlijk: indirect geven de arabieren toe duizend maal minder waard te zijn dan een Israëliër... :rolleyes:
Wilde ik ook juist zeggen. ZE WETEN HET ALLEMAAL! Van intellectueel, schoenenpoetser tot imam aan toe. ZE WETEN HET! En toch beweren ze glashard dat een jood niets waard is. Daar moeten immers duizend islamieten tegenover staan. Ze vergeten echter in al hun oprechte domheid dat de wisselkoers nu eenmaal in hun nadeel is. Een Palestijn is namelijk niets waard vergelijken bij de koers van de jood. Om hier verder mee aan de slag te gaan zouden we dit moeten voorleggen aan psychologen, gedragswetenschappers en godsdienstwaanzinologen, waaronder de laatste ik mij reken.

Mijn conclusie? Ach jullie weten het wel.

Islam en al zijn aanhangers horen NOOIT thuis in ONZE kennisbeschaving

De beste plaats is bij 'allah', de waardeloze nietsnut knecht van de 1400 jaar oude baardloze Mohammed. :huh:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

INFLATIE

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het Palestijnse volk lijdt aan een ernstige vorm van inflatie. Ze staan erbij, kijken ernaar en beginnen dan te juichen.

Wij zullen moslimwezens wel nooit leren begrijpen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: INFLATIE

Bericht door King George »

'Hans van de Mortel' schreef:Wij zullen moslimwezens wel nooit leren begrijpen.
Wij zullen ook nooit begrijpen dat agressie gewoon in de aard van het beestje de Moslim zit; Het is hun natuur.

Agressie van de Islam vergt geen verklaring
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door King George »

Toch hou ik er een wrange nasmaak aan over. Hij is nog steeds niet levend overgedragen. En meer dan 1000 terroristen vrijlaten vind ik eigenlijk al van de zotte; Meer dan 1000 terroristen levend vrijlaten voor een lijkzak staat gelijk aan jezelf nog meer chantabel en nog meer belachelijk maken. Behoren die moordenaars van de familie Fogel ook tot de vrijgelaten terroristen? Kun je nagaan dat zij er dan min of meer mee weggekomen zijn. En reken maar dat dat uitgebreid zal worden gevierd.

Al met al: Daders van terreur kan je beter gericht uitschakelen; Dat voorkomt dat zij door middel van gijzelingen hen vrij kan krijgen, waarna zij hun misdadig slachtwerk kunnen voortzetten. Bij Iyad Shilbaya, die dader van die moordaanslag op vier Israelische burgers (waaronder een zwangere vrouw) in een auto hebben ze hem opgespoord en uitgeschakeld. Deze loopt dus ook niet meer na een gevangenenruil vrij rond; Deze heeft nimmer meer zijn misdadig slachtwerk kunnen voortzetten. Zo'n moordaanslag is een oorlogshandeling en in oorlogen moet je je vijand uitschakelen voordat deze jou uitschakelt/kan uitschakelen.
Laatst gewijzigd door King George op za okt 15, 2011 9:56 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Waarde leven en dood op weegschaal beschaving

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Volgens mij was de Israëlische soldaat, die nu geruild gaat worden voor 1000 terroristen, een grenspost bewaker die door gemaskerde terroristen overvallen en ontvoerd werd. Zo bewerkstellig je geen vrede in het Midden-oosten.

Moslimwezens zijn niet te begrijpen. Wat we echter wel weten is dat voor hen de dood telt en niet het leven, terwijl voor de beschaafde mens het leven van waarde is en niet de dood.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Handel in mens en 1000 beesten

Bericht door Hans v d Mortel sr »

H.Numan schreef:Grappig eigenlijk: indirect geven de arabieren toe duizend maal minder waard te zijn dan een Israëliër... :rolleyes:
Het probeem met islamisten is dat zij alles van waarde reduceren tot het tegenovergestelde. Dus in dit geval: die ene Israëliër is niks waard. Daar moeten minstens 1000 Palestijnen beesten tegenover staan.

Hoe lang hebben ze Shalit nu al gegijzeld? Vijf jaar? Denk eens even na. Palestijnen worden met haat en terroristische aanslagen tegen joden getraind. Af en toe worden er een paar gevangen genomen door Israël. Die gevangenen moeten ondergebracht en gevoed worden op kosten van de staat. Zoiets kan in vijf jaar oplopen tot zeker duizend door 'allah' geïnspireerde explosieve geesten. Bij zo'n groot aantal Palestijnse etterbakkies in het gevang wordt het tijd om eens oprecht over een ruil te gaan denken aan de onderhandelingstafel. Kan het niet zo zijn dat dit een vooraf uitgestippelde koers is geweest van Hamas?

Hamas is niet gek en probeert in een zo vroeg mogelijk stadium een Israëlische soldaat die op wacht staat te gijzelen. Die dienstplichtige soldaat (Amerikanen en Nederlanders zijn allemaal beroeps!) ruil je natuurlijk niet in voor tien Hamas beesten. Je wacht net zo lang tot er genoeg van die islamitische Mohammed verschrikkingen ingekwartierd zijn in Israël. Ondertussen wordt er natuurlijk wel onderhandeld met de Israëlische autoriteiten, want je bent goed bezig, nietwaar? Uiteindelijk wanneer er genoeg Palestijns afval in Israël verzameld is, is het tijd voor de 'grote' ruil.

Die Shalit zal best wel goed verzorgd zijn door Hamas. Hij is immers duizend nietsnutten waard en Hamas houdt vast en zeker al weer rekening met de volgende ruil. In deze oorlog moeten geen gevangenen buit worden gemaakt. Dat is water naar de zee dragen. Een Israëlische soldaat kan ook sterven door een acute hartaanval of door een verkeersongeluk.

Wat ik altijd doeltreffend van de Israëliërs heb gevonden is dat zij elke bloederige haat actie door Hamas met het tienvoudige daarvan beantwoordden. Het is de enige optie om domme islamieten bij te brengen dat elke vorm van geweld tegen Israël zinloos is en bij voorbaat onnodig veel verdriet bij Palestijnse moeders en vaders teweegbrengt. Want praten heeft geen zin. Zoals we weten zijn Arabieren niet te vertrouwen. En al helemaal niet wanneer zij zich 'allah' als luchtballon en overeenkomstig medium voor redding en beklag als ultieme redding beschouwen in de dood.

Hamas-leden bewijzen dit keer op keer door minstens vijfmaal per dag hun achterwerk richting omhoog te verheffen naar 'allah', de voor ONZE kennisbeschaving smerige nutteloze sadistische knecht van de perverse 1400-jarige proleet Mohammed.

Het bewijst overigens ook weer eens dat de mens wel hersenen, maar geen vrije wil heeft. Immers, anderhalf miljard mensen op de wereld doen middels een verkeerde keuze precies hetzelfde. Goed of slecht is een kwestie van moreel juist kiezen (niet te verwarren met inzicht). Dat heb je of dat heb je niet. Moslimwezens zijn daar niet toe in staat, blijkt keer op keer.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door mercator »

H.Numan schreef:Grappig eigenlijk: indirect geven de arabieren toe duizend maal minder waard te zijn dan een Israëliër... :rolleyes:
Of omgekeerd, Israël vindt 1 eigen staatsburger evenveel waard als 1000 stuks moslimgespuis.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door King George »

Het zit me toch niet lekker wie er allemaal vrij komen en voor wie er nu al podia voor heldenontvangsten worden gehouden. Het sterkt me in de overtuiging dat de uitschakeling van Iyad Shilbaya aantoont hoe het voortaan moet.


Israël noemt namen vrij te laten Palestijnen

JERUZALEM - Israël heeft zondag een lijst gepubliceerd met de namen van 477 Palestijnse gevangenen die dinsdag worden vrijgelaten in het kader van de ruil met de Israëlische militair Gilad Shalit. Op de lijst staan 450 mannen en 27 vrouwen.


Onder de Palestijnen die worden vrijgelaten, zijn personen die zijn veroordeeld voor hun betrokkenheid bij de aanslag op een nachtclub in Tel Aviv in 2001. Daardoor kwamen 21 mensen om.

Ook gedetineerden die vastzitten voor de aanslag op een hotel in de kustplaats Netanya in 2002, mogen de gevangenis verlaten. Die aanslag kostte 29 mensen het leven.
De verantwoordelijkheid voor beide acties is opgeëist door de radicale Palestijnse beweging Hamas, waarmee Israël het akkoord over de gevangenenruil heeft gesloten.

Het ministerie van Justitie publiceerde de lijst om burgers in staat te stellen binnen 48 uur juridische stappen te ondernemen tegen de vrijlating van de gevangenen. In totaal zullen meer dan 1000 Palestijnse gevangenen vrijkomen.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Waarde leven en dood op weegschaal beschaving

Bericht door Ozes »

'Hans van de Mortel' schreef:Volgens mij was de Israëlische soldaat, die nu geruild gaat worden voor 1000 terroristen, een grenspost bewaker die door gemaskerde terroristen overvallen en ontvoerd werd. Zo bewerkstellig je geen vrede in het Midden-oosten.

Moslimwezens zijn niet te begrijpen. Wat we echter wel weten is dat voor hen de dood telt en niet het leven, terwijl voor de beschaafde mens het leven van waarde is en niet de dood.
Zo moeilijk vind ik ze niet te begrijpen Hans. Ze zijn een realistischer volk dan de Westerlingen. Moslims gebruiken plezier om de dag door te komen en conflicten te de-escaleren, bij ons is het een levensdoel op zich. Dat of werk. Heeft niks met rijkdom te maken, met de eerste mentaliteit overleef je, met de tweede word je verorberd in een niet pacifistische omgeving. Stop twee mensen in een Amerikaanse gevangenis:
  • 1.De Westerling die graag doelloze discussies aangaat over zaken die niet direct zijn leven bepalen, wegdroomt in zijn kleine wereldje en geen reden ziet om zich in te dekken en te beschermen.
    2.De Moslim die vleid met humor*, zijn positie verovert op elke manier dat hij kan, en net genoeg druk op de medgevangen uitoefent die uit zijn op conflict, zonder werkelijk in een conflict situatie te komen. En als het moet, geweld gebruikt.
Wie overleeft,?


*Ik heb het hier over de geforceerde glimlach en niet bepaald diepe of complexe humor.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door King George »

Laat een roedeltje bloeddorstige hyena's los in een kudde makke schapen en het moge duidelijk zijn wie het onderspit delft.

Confucius zeide het al: Wie zich in een schaap verandert, wordt door de wolven verslonden.

Als variatie op een thema stelde Joost Eerdmans: Barmhartigheid voor de wolven is onrecht aan de schapen.

Geen tolerantie voor de intoleranten!!!

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Scarlatti »

Ik ben bang dat die jongen niet alleen geestelijk is 'misbruikt' maar ook 'lichamelijk' dat is een vd ultieme 'vernederingen' die mohammedanen aan niet-moslieten 'opleggen'....

ik hoop dat die 1000 smeerlappen allemaal via hun maaltijden een langzaam werkend vergif hebben toegediend gekregen dat over 1 jr nà de 'vrijlating' gaat werken en ik hoop dat Gilad eerst VRIJ is voor al die 1000 goorlappen zijn vrijgelaten want het woord v e mohammedaan is ook al niets waard net als zij zèlf...

Gilad is via een gegraven tunnel overmeesterd door die ratten, dat is wat ik weer gelezen heb....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door King George »

Het toont ook maar weer eens de noodzaak van een betere gronddetectie aan. En bij ontdekking van een tunnel in aanbouw gelijk "tegengas" die tunnels inspuiten met hun gravers erbij!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door mercator »

Zo moeilijk moet dat toch niet zijn om die 1000 klojo's een chip in te planten waardoor ze desgewenst direct door een onbemand vliegtuigje kunnen gedetecteerd worden ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Onrecht. Verkeerde verhoudingen. Verkeerde god

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Scarlatti schreef: Kon dat hele volk maar .....
Stel dat deze tekst op Jehovah's Getuigen zou slaan, er zou geen haan naar kraaien. Want Jehovah's Getuigen begrijpen deze opmerking als geen ander en zullen er geen aanstoot aan nemen, noch beginnen zij te schreeuwen, tieren, dreigen, met messen te trekken, knuppels en machettes te verzamelen, moord en brand roepen of een passende bomgordel omdoen uit naam van hun god Jehovah.

Jehovah's Getuigen hebben u nodig. Zij komen graag bij u aan de deur voor een goed en vredelievend gesprek. En zij zijn al helemaal gelukkig wanneer u hen naar binnen in uw huiskamer loodst voor een kopje koffie om hun verhaal aan te horen. Het komt namelijk zelden voor dat u een JG alleen aan de deur aantreft. De uitzondering hierop was Hans van de Mortel. Dus zo dom is hij toch ook weer niet. Door alleen aan de deur te komen was de verhouding altijd in evenwicht: een tegenover een, waarmee zijn succes verzekerd was. (JG's gaan altijd twee aan twee op pad omdat dit door Jezus in de bijbel aanbevolen werd)

Maar goed, Terug over het beledigen van de mens in de gedaante van een Jehovah's Getuige. Jehovah God is de krachtpatser uit de rijke religieuze geschiedenis die de bijbel laat lezen als een spannend boek. Jehovah, als God van de joden, christenen en atheïsten (ja ja, als een atheïst religieus zou worden, zal hij voor Jehovah als redelijke God porteren en NOOIT voor een islamitisch maangodje zonder naam), heerst vanuit het universum over de daarin ergens verstopte mens op een voor andere universum bewoners haast onvindbaar planeetje. Jehovah's Getuigen zien hun God dan ook als een vredelievende rechtvaardige lieve vader die het beste voorheeft, ook met de mens die hen voor rotte vis uitscheldt, Jezus maar een lul vindt, en de god Jehovah als flauwekul beschouwt.

Anders is het gesteld met de mening dat het Palestijnse volk goor is en maar het beste verdelgd zou kunnen worden. Dat zal ongetwijfeld op verontwaardigd protest stuiten bij de over de tolerantiegrens getilde zichzelf benoemde linkse Gutmenschen. Immers, met naar de 1400-jarige Mohammed overhellende moslimwezens valt niet te communiceren, laat staan te redeneren (alle moslimwezens op aarde heulen met de Arabieren in de zandbak van 'allah'!!!). Een normaal leuk gesprek voeren is al een zeldzaamheid. Een grapje over keurslager Mohammed en de agressieve islamvlam slaat al in de pan. Daarom moet met alle soorten van begrip en respect rekening worden gehouden met de mens van die achterlijke agressieve cultuur en religie die islam wordt genoemd en zijn afstamming heeft uit het heidense woestijn tijdperk van de perverse sadistische handelskaravanen-overvaller Mohammed.

Moslimwezens zijn niet geïnteresseerd in een vadergod, noch in een god die mensen ertoe bewogen heeft geen geweld te gebruiken conform wat er door Jezus onderwezen werd in de bijbel. Want Jezus is al een hele tijd de enige ware god voor christenen. Welnu, met dat soort mensen wil ik best door een deur gaan, die van ONZE kennisbeschaving. Want toevallig ken ik de bijbel van voor tot achter. En inderdaad, Jezus is DE god voor wie in God wil geloven. Logisch. Hartstikke logisch voor de mens van goede wil en behept met een gezond kritisch verstand. Helaas ben ik overtuigd atheïst met net zo'n vredelievende instelling als Jezus.

Maarrrrr . . . ik ken niet alleen de bijbel van voor tot achter, maar ook de Koran van achter naar voren. En dan denk ik met pijn in mijn ziel: 'Kon dat gore volk dat voor de Koran van satansvriend Mohammed heeft gekozen maar verdelgd worden'. Immers, er is ook een god van liefde en begrip voor iedereen. Zelfs voor hoeren! Zijn naam is Jezus.

Jammer voor die domme moslimwezens die in die onnozele maangod geloven, heeft een tijd geleden alweer een stelletje christenen een bezoekje aan de maan had gebracht. De christenen hebben daar rondgekeken en gezocht. Nergens een 'allah' te bekennen of iets wat op een dergelijk afzichtelijk monster lijkt. Zij bevonden zich op een kale maan met geen spoor van de maangod. Men twijfelde nog even omdat men meende uitgewiste sporen waargenomen te hebben.

Nu lag dit ook wel in de lijn der verwachtingen, want de fatsoenlijk nadenkende kritische mens wist immers allang dat al die onzin uit het analfabete gedachtegoed van de perverse sadist Mohammed slechts gebaseerd was op één waarheid:

De regelrechte uit de huichelarij van islam geboren en in stand gehouden grote leugen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Manon »

Omtrent de vrijlating van Gilad Shalit
door Arlene Kushner
vertaling Aukina Dokter

Mijn aanwezigheid op mijn computer gebeurt met tussenpozen en dat zal zo blijven tot en met donderdagavond tot dat de feestdagen weer voorbij zullen zijn. Om de eenvoudige reden dat het een mitzwa is [religieus gebod] Om te wonen, eten en slapen in de Soeka.Het is een bron van vreugde om dat te doen met de familie.

Maar op geen enkele manier betekent dit dat ik Gilad Shalit vergeten ben, of andere dringende zaken van de dag. De zaak van Shalit weegt in het bijzonder zwaar op mijn geest en hart, net als bij ieder ander. Zoals ik laatst schreef, net toen het nieuws van de deal bekend werd, deel ik hier zowel aanvullende feiten als mijn eigen gedachten.


Arlene Kushner
Laat ik beginnen met te vertellen van wat ik hoop dat duidelijk is. Alhoewel er meerdere grondige redenen zijn om frontaal tegen deze deal te zijn die op het punt staat plaats te nemen, kan dit en mag dit niet de menselijke blijdschap wegnemen, over het zien van de terugkeer naar huis van deze zoon van Israël.

Hij werd ontvoerd door de Hamas omdat hij een Israëlische soldaat is, en hij heeft veel geleden om precies diezelfde reden. Wat voor slechte beslissingen er ook worden genomen vanwege hem, hij heeft hier zelf geen deel aan. Hij zal eenvoudigweg naar huis worden gebracht. Ongetwijfeld beschadigd, alhoewel we nog niet weten hoe slecht hij er aan toe is.

Als hij toch alleen maar terug had kunnen komen door andere middelen dan een gevangenenruil met Hamas, dan zou er regelrechte vreugde zijn. Maar zoals het nu gaat is het alleen maar een schizoïde situatie die ontzettend pijnlijk is in vele opzichten. Schizoïde is een heel goed woord voor wat er gaande is.

Hier tegenover staat een andere beredenering. Het loskopen van gevangenen (pidjon sjvoejiem) is opgericht door de Misjna, een onderdeel van de Joodse wet als een mitzva. Traditionele joodse gemeenschappen gingen tot het uiterste om hun gevangenen te verlossen.

Maar de rabbijnen hebben geoordeeld dat het welzijn van de gemeenschap ook worden overwogen. Als de losprijs te buitensporig belastend werd voor de gemeenschap, of als het betalen van het losgeld zou leiden tot meer ontvoeringen, dan werd de betaling hiervan ontmoedigd of zelfs verboden. De parallellen zijn duidelijk.

Even voor de duidelijkheid, toen het kabinet er voor stemde om door te gaan met deze deal waren er drie kabinetsleden die tegen stemden. Minister van Strategische Zaken Moshe Ya-alon (Likoed), minister van Buitenlandse Zaken Avigdor Lieberman (Israel Bejtenoe) en de minister van de Nationale Infrastructuur Uzi Landau (Israel Bejtenoe).

Ya’alon een integere man die de nationale strijd gadesloeg sprak deze zo doeltreffende woorden. “Mijn hart zegt ja,maar mijn hoofd zegt nee! Deze kwestie heeft ethische, nationale, veiligheids en strategische aspecten. Aan de ene kant dragen we verantwoordelijkheid voor Gilad en de noodzaak om zijn leven te redden en een gevangene te verlossen. Maar om zijn vrijlating tot stand te brengen moeten wij 1.000 terroristen vrij laten. Uit ervaring weten we dat de vrijlating van deze terroristen zal leiden tot de moord op tientallen en wellicht honderden Israëlis. De Shalit deal zal een overwinning voor Hamas zijn en een overgave aan terreur. Het zal een nieuwe impuls zijn voor jihadistische extremisten om schade toebrengen aan onze standvastigheid. We hebben de verplichting voor het leven van Gilad Shalit om hem terug naar huis te halen, maar we zijn ook verplicht om de burgers van Israel te beschermen.”

Ya alon sprak over de terroristen die in 1985 vrijgelaten waren, wat tot de eerste Intifada heeft geleid en de dood veroorzaakte van ten minste 178 Israelis. Dat dit zelfde nu ook weer zal gebeuren is onvermijdelijk. Yoram Cohen het hoofd van de Israëlische veiligheidsdienst Shin Bet gaf dit toe, toen hij zei “we kunnen niet beloven dat ze geen terreur zullen produceren.”

In een studie uit 2008, gedaan voor het Jerusalem Center for Public Affairs, vermelde Nadav Shragai dat Israëlische veiligheidsdiensten informeel hebben geschat dat ongeveer de helft van de bevrijde terroristen terug keert naar het pad van de terreur. Hetzij als dader, als planner of als medeplichtige [met dank aan Dave A. voor dit punt.]

Onder degenen die blijkbaar vrij gezet worden [deze lijst komt van Hamas is werd niet bevestigd door Israël] zijn onder meer Nasser Batima die in de gevangenis zat voor de planning van de bomaanslag op de Pesach Seder in het Park Hotel in Netanya waarbij 30 mensen werden gedood en 140 gewond en Dan Husam Badran, die heeft geholpen bij de planning van de bomaanslag op de dolfinarium nachtclub in Tel Aviv waarbij 21 jonge mensen werden vermoord.

Dit zijn zware kanonnen, grote plannen makers. Dezen gaan beslist niet terug om timmerman te worden of om computers te repareren. En dan is er nog Ahlam Tamimi, medeplichtige bij de bomaanslag op de Sbarro pizzeria waarbij 15 mensen werden gedood en nog veel meer gewond. Ze wordt meestal aangeduid als degene die de zelfmoordenaar naar de Sbarro reed, maar in feite hielp ze bij het plannen van de operatie. Vanuit de gevangenis gaf ze een interview waarin ze verklaarde dat ze nergens spijt over heeft.

Een van de doden in Sbarro was de 15 jarige Malki Roth. Haar ouders waren zo woedend over het feit dat Tamimi wordt vrijgelaten, dat ze een petitie hebben ingediend waarin ze eisen dat Tamimi’s naam wordt verwijderd van de lijst van de gevangenen die vrijgelaten worden. Het einde van de petitie was vandaag.

Maar wat er ook gebeurd het staat vast dat de woede van de families van de omgekomen tijdens de Seder of bij het Dolfinarium of tijdens andere bombardementen niet minder erg is, ook al hebben ze geen individuele verzoekschriften laten circuleren. Het probleem is veel groter dan het verwijderen van een enkele naam uit die lijst.

Een artikel in de Jerusalem Post bijvoorbeeld citeerde Hovav Nuriel wiens vader Sasson Nuriel werd vermoord door een Hamas terreurcel. Zijn familie zegt dat hij gebroken is door het nieuws, dat drie van de terroristen die veroordeeld zijn voor de moord op zijn vader, zullen bevrijd worden. En dan is er nog Chaim Karisi, wiens dochter ook vermoord werd door een terrorist die nu vrij gelaten zal worden. Hij zegt, dat wat ze ons nu aandoen een slag in het gezicht is. “Wij moeten via de media te horen krijgen dat de terrorist die onze dochter heeft vermoord wordt vrijgelaten? Iedereen is blij en danst in ons bloed!”

Met alle respect voor lachende moeder van Gilad, er zijn honderden ouders van wie het hart bloed vandaag. De Almagor organisatie voor de slachtoffers van terreur heeft een petitie ingediend en vraagt het Hoogste Gerechtshof deze deal te stoppen. Dit is niet toelaatbaar aldus de petitie, vanwege de emotionele gevolgen voor de families van vermoorde mensen, en omwille van de veiligheidsrisico’s. Nou reken er maar niet op dat het Hof zal ingrijpen.

Maar de pijn van deze families mag niet worden vergeten. De operatie genaamd Bejt HaSjoeva is volbracht door David Meidan in Caïro in opdracht van de Israëlische regering. Dit alles staat te gebeuren op dinsdagochtend 18 oktober 2011. Shalit zal van Gaza naar de Sinaï worden gebracht, waarschijnlijk via Rafah en zal worden ontvangen door Egyptische soldaten en een kleine IDF contingent. Hij zal dan naar het zuiden worden gebracht naar een Egyptische legerbasis. Zodra zijn identiteit en conditie zijn geverifieerd zal het sein worden gegeven om de eerste 450 gevangenen vrij te laten.

Shalit zal dan naar Israël worden gebracht naar de Tel Nof basis per helikopter. Daar zal een korte receptie voor hem worden gegeven en daarna zal hij naar zijn huis worden gebracht in Mitzpe Hila. De gevangenen die zullen worden vrijgelaten worden eerst verzameld in een gevangenis in het zuiden van Israël, waar hun identiteit zal worden bevestigd door het Rode Kruis. 110 van hun zullen naar Ramallah worden gebracht en zullen worden toegestaan in huizen te trekken in Judea en Samaria en Jeruzalem.

Ongeveer de helft van deze, met inbegrip van 57 Hamas gevangenen zullen beveiliging beperkingen worden opgelegd. Anderen zullen naar Gaza gaan of ergens anders naar toe worden gedeporteerd. Tamimi wordt verondersteld naar Jordanië te vertrekken. Zo’n 279 van deze 450 gevangenen hadden levenslang gekregen.
http://brabosh.com/2011/10/18/pqpct-dqm-2/" onclick="window.open(this.href);return false;
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17487
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

VrijlVrijlating militair Shalit. Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

circe schreef: Uit ervaring weten we dat de vrijlating van deze terroristen zal leiden tot de moord op tientallen en wellicht honderden Israëlis.
Tel uit je winst. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Volkomen van de pot gerukte Israëlische strategie. Uit ervaring weet je dat je kind is verongelukt toen hij alleen de snelweg overstak, dus adviseer je andere moeders precies hetzelfde te doen. Ik heb het nu wel gehad met Israël. Dat land is onze steun onwaardig. Zo'n volk die dit soort regeringen kiest hoeft niet langer op mijn sympathie te rekenen. Ik ben er klaar mee. Met idioten wil ik immers niks te maken hebben. Geef mij maar de Rolling Stones. Die zijn rond de zeventig en doen het nog altijd prima.

De soldaat Shalit was gevangen genomen vanuit stilstand. De hele wereld was daarvan op de hoogte. Een gevangene dient goed behandeld te worden. De soldaat bewaakte de grens, vervulde zijn dienstplicht en was niet gewikkeld in een haat campagne tegen de Palestijnen. Omgekeerd is dat wel het geval. Israël zou elke keer als zoiets gebeurt de Gaza strook moeten binnenvallen en honderden gewapende Hamas-leden moeten oppakken of doden. Afhankelijk van de actie door Hamas gepleegd. Ik denk dat Hamas weldra zijn handjes thuis zal laten. Immers, op deze manier hou je geen Hamas-terrorist meer over.

Over Israël hoeven we ons dus geen zorgen meer te maken. Wie ben ik om mij met hun geraffineerde schizofrene politiek te bemoeien? :nono1:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door mercator »

Ze kunnen die moslimboeven toch even vrijlaten en dan opnieuw oppakken ? Zo iets.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Manon »

mercator schreef:Ze kunnen die moslimboeven toch even vrijlaten en dan opnieuw oppakken ? Zo iets.
ze kunnen ze ook vrijlaten en doodschieten (wat ze in het vervolg beter ineens zouden doen bij zo'n terreurdaden).
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Akkoord over vrijlating militair Shalit

Bericht door Ariel »

Het is keihard voor de familie van de slachtoffers. Maar voor Shalit is het een zegen dat hij vrij komt.
De slachtoffers van deze criminelen leven niet meer , dus die kunnen niet meer gekwetst worden.

De vrijlating van honderden Palestijnse gevangenen door Israël is inmiddels van start gegaan. Alle 477 Palestijnse gevangenen zijn overgedragen aan Egyptische functionarissen en Gilad Shalit is in Egypte.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... Egypte.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie