Tunesiërs massaal naar de stembus

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tunesiërs massaal naar de stembus

Bericht door Ariel »

Ik ben inderdaad bang dat deze moedige jongeren het allemaal alleen moeten zien te klaren
.

De linkse pers zal deze jongens net nog niet voor racist en islamfoob uitschelden vermoed ik, maar ik denk dat ze weinig of geen sympathie van de linkse Westerse pers zullen krijgen. Het zijn lastposten die een smet op de democratie van de Arabische Lente werpen. Ze slaan het mooie sprookje in stukken, en dat kunnen en willen we niet hebben.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tunesiërs massaal naar de stembus

Bericht door Ozes »

Gelijk heb je Ariel. Er zijn toch wel mogelijkheden om dit in hun "Mooie sprookje" te breien. Ik zou het zo noemen:

"Tunesië komt voor zijn eerste test als democratie te staan"

Wellicht een paar mailtjes naar de linkse partijen staan met dat als motivatie. Dan borrelt het wellicht omhoog naar de media.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Tunesiërs massaal naar de stembus

Bericht door BFA »

Dutch schreef: toch economische graantjes kunnen blijven meepikken in die regio...
Welke economische graantjes zijn er te pikken in Tunesië en de rest van die regio? In Tunesië geen.
In Libië was er een beetje olie die aan ons verkocht werd. Daar pikten we al wat ons toekwam. Verder pikken zou geen probleem geweest zijn.
Dhana schreef:maar in wezen spelen economische en strategische belangen de hoofdrol.
Welke strategische belangen hebben we in Tunesië en de regio? Buiten controle over de kusten omdat de Middellandse zee Mare Nostra is, geen.
Dit geldt voor de hele regio. 30 tot 50km van de kust houdt al ons strategisch belang op.

Er is geen enkele reden om ons met Tunesië te bemoeien.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tunesiërs massaal naar de stembus

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Welke strategische belangen hebben we in Tunesië en de regio? Buiten controle over de kusten omdat de Middellandse zee Mare Nostra is, geen.
Dit geldt voor de hele regio. 30 tot 50km van de kust houdt al ons strategisch belang op.

Er is geen enkele reden om ons met Tunesië te bemoeien.
Met Tunesië zelf niet wellicht. Maar als dat voor de hele regio geldt, vraag ik me af waarom de NAVO Libië zo ijverig gebombadeerd heeft. Het lijkt mij dat daar andere belangen meespeelden dan compassie met de Libiërs die dertig jaar onderdukt zijn geweest door een dictator. Wat als Libië geen olievelden had? Dan was het waarschijnlijk inderdaad voor het westen een tweede Tunesië geweest.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Tunesiërs massaal naar de stembus

Bericht door BFA »

Dhana schreef:vraag ik me af waarom de NAVO Libië zo ijverig gebombadeerd heeft.
Dat vraag ik mij ook af en heb ik geen antwoord op. Er zijn geen dringende economische, strategische of politieke redenen geweest.
Dhana schreef:Het lijkt mij dat daar andere belangen meespeelden dan compassie met de Libiërs die dertig jaar onderdukt zijn geweest door een dictator.
Welke?
De olie kochten we al, voor olie moesten we het niet doen. De contracten voor de nog niet ontgonnen velden lagen ook voor het grootse deel bij ons. Geen economische redenen.

Blijft alleen compassie in de hoofden van onze dementerende leiders over.

Maar goed. De Allah Ahkbarbaren uit Tunesië, Libië en Egypte hebben hun revolutionaire wensen vervuld gezien. Nu komt het er voor ons op aan van onze handen terug te trekken.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tunesiërs massaal naar de stembus

Bericht door mercator »

BFA schreef: Blijft alleen compassie in de hoofden van onze dementerende leiders over.
Ik heb me altijd afgevraagd waarom Sarkozy daar absoluut op los wilde in Libië, wat heeft Frankrijk specifiek daar te zoeken? Mss is de eenvoudigste verklaring nog de juiste, en wilde Sarko gewoon s laten zien dat Frankrijk nog altijd over een grande armée beschikt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tunesiërs massaal naar de stembus

Bericht door Ariel »

Islamisten Tunesië hebben 89 zetels

TUNIS - De pleitbezorgers van de gematigde politieke islam in Tunesië hebben 89 van de 217 zetels gewonnen in de grondwetgevende raad.

Hun beweging Ennahda, (rennaisance) heeft daarmee een eclatante overwinning behaald, blijkt uit de maandag gepubliceerde definitieve uitslag. De raad werd 23 oktober gekozen en moet onder meer een grondwet opstellen en een voorlopige regering vormen.

Het waren de eerste verkiezingen sinds de val president Zine al-Abidine Ben Ali, in januari. Het linkse Congres voor de Republiek heeft 29 zetels, de Pétion Populaire van mediamagnaat Mohamed Hechmi Hamdi heeft 26 zetels.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1092 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie