Vragen over Islam

Is de koran perfect? Bevat de koran informatie over de toekomst? Bevat de koran wonderen? Is de koran het woord van God? Of begonnen als een tekstuitleg bij de bijbel?
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Als je vragen of opmerkingen hebt over de sharia, koran, hadith, sira of over Mohammed, maar je vind het niet waard om een nieuw topic er voor te openen dan kan je ze hier gerust stellen.

Ik weet zeker niet alles over de Islam, maar het is handig meer te leren over deze religie die op wonderbaarlijke wijze meer dan een miljard mensen laat geloven dat een profeet zich zou gedragen als Mohammed. Als je dus iets opmerkt in het gedrag van Moslims, en afvraagt of dit voortkomt uit de Islamitische theologie, vraag het dan hier.
Alle andere vragen zijn ook welkom.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Vragen over Islam

Bericht door Daisy »

:shock: Ik vind de Koran tegenstrijdig, of is dat nu alleen mijn idee :oops:
Oordeel niet te vlug
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Manon »

Natuurlijk is de koran tegenstrijdig. Er is een groot verschil tussen de teksten uit Mekka die in het begin zeer vredelievend waren en ook de eerste teksten uit Medina waar hij meende de joden nog mee te kunnen krijgen, en al de latere teksten toen bleek dat de joodse stammen Mohammed niet aanvaardden.

Ik las net nog een studie van prof. Matthias Storme die liet uitschijnen dat het ook best twee of meer personen hadden kunnen zijn die de koranstukken schreven en bijeensprokkelden.

Lang leeswerk (ben nog bezig)

Het door de islâm gevormde recht en het recht van de Arabische en andere islamitische landen
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Daisy schreef::shock: Ik vind de Koran tegenstrijdig, of is dat nu alleen mijn idee :oops:
Op welk gebied?

Er zijn enkele verzen in de koran die vrede met de infidel preken. Ergens in hoofdstuk 5 staat hier een voorbeeld van, waarvan de tekst gestolen is uit de Torah. Omdat er verzen zijn die elkaar tegenspreken, en Mohammed wist dit, staat er in vers 2:106 het principe welke je helpt de koran beter te begrijpen. In vers 2:106 word de lezer verteld;

"Wanneer twee verzen elkaar tegenspreken, hou dan de nieuwere vers voor waar aan, en vergeet de oudere vers"

Dankzij dit principe, heeft geen enkele vredige of liefdevolle vers (tegenover de infidel) enige waarde voor de ervaren koran lezer. Al deze verzen worden ontdaan van hun betekenis. Hierdoor is er op dit gebied geen tegenstrijdigheid in de koran :D
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

Ozes schreef:
"Wanneer twee verzen elkaar tegenspreken, hou dan de nieuwere vers voor waar aan, en vergeet de oudere vers"
En nu niet denken Daisy dat de laatste soera's de nieuwste verzen zijn, want zo zit de koran niet in elkaar. De Koran is niet chronologisch ingedeeld. Toen kalief Oethman ibn Affan rond 650 de teksten verzamelde, heeft men de hoofdstukken min of meer volgens lengte gerangschikt. De kortste ( eerste soera's, laatste in de koran) zijn nog vredelievend, maar als je de boodschap van de koran goed wil begrijpen dan moet je de laatste soera lezen. Dat is soera 9 ( berouw. ) Dat is de allerlaatste soera en die moeten we dus aanhouden.
http://www.kuran.nl/concor_kuran/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Elke soera begint met "In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle" Maar in soera 9 ontbreekt die zin. Geen genade en Barmhartigheid van voor alle mensen die hem niet volgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Vragen over Islam

Bericht door Daisy »

Dank jullie wel, het was lang geleden dat ik de Koran had gelezen. :smile:
Oordeel niet te vlug
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Daisy schreef:Dank jullie wel, het was lang geleden dat ik de Koran had gelezen. :smile:
Het is een vrij korte uitleg trouwens. Maar wat gemakkelijk te onthouden is, is het feit dat elke vers die vrijheid, vrede of liefde toont aan infidels, door het abrogatie-principe in surah 2:106 zijn waarde verliest. Eigenlijk hoef je dus slechts verzen zoals 9:5, 9:29, 9:123 en 48:29 te kennen om een antwoord te hebben elke keer dat iemand een vers uit de koran erbij haalt om te doen alsof de Koran een boek van vrede ipv oorlog is.


Er staan dus in de praktijk geen vreedzame verzen in de koran, slechts als het vrede tussen Moslims zelf betreft.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vragen over Islam

Bericht door KevinB »

In grote lijnen kun je inderdaad aannemen dat de meest gewelddadige verzen de vredevolle en semitolerante verzen annuleren. De meeste vredevolle en (semi)tolerante ayaat zijn afkomstig uit de periode van Mohammed in Mekka, voor de Hidjra (622). De intolerante, vijandige en gewelddadige verzen, die je bijvoorbeeld in de Soera's 2,5 en 9 kunt vinden), zijn afkomstig uit de periode van Mohammed in Medina. In die periode gaan Mohammed en de moslims beginnen strijden (alsook moorden) en komt er ook die oproep om voor de islam te strijden. In het algemeen overtreffen de verzen uit de Medinische periode, wat meestal de gewelddadige en intolerante verzen zijn, dus die uit de Mekkaanse periode. Men noemt dit ook abrogatie. In het Arabisch wordt het begrip 'nashk' gebruikt. Zoals ook Ozes al aanhaalde, wordt dit expliciet aangehaald in de Koran, in Soera 2, aya 106. Ook Soera 13:39 wordt wel eens in dit verband aangehaald.

Een chronologie van de soera's kan je bijvoorbeeld hier vinden:
http://wikiislam.net/wiki/Chronological ... e_Qur%27an

Het is erg opvallend dat Soera 9 de voorlaatste soera is, in chronologische volgorde, die aan Mohammed zou zijn geopenbaard (of die hij uit zijn duim heeft gezogen ,dat zou ook best kunnen [c045.gif]). Dit is één van de meest, zo niet de meest gewelddadige soera. Soera 9 bevat onder meer twee zogenaamde verzen van het zwaard (Soera 9:5 en Soera 9:29). In de Koran en de Islam is er echt geen vrede, behalve onder het juk van de islam in de vorm van het kalifaat en de sharia. Met andere woorden, dit is de ware islam.

Ik heb ook even een vraag. Dit betreft de begrippen qitaal en jihad.

Voor zover ik begrijp en heb kunnen achterhalen, betekent het woord 'qitaal' zoveel als strijd of oorlog. Volgens het sommige bronnen kan het ook doden betekenen. 'Jihad' zou inzet of streven betekenen.

Wat je soms wel hoort, is dat jihad een morele inzet zou zijn, een streven om te strijden tegen verleidingen en tegen het ego, als het ware, en om zichzelf en bij uitbreiding de maatschappij islamitisch verantwoord te verbeteren, om zich in te spannen om de wereld te verbeteren en onrechtvaardigheid te doen verdwijnen. Jihad is, zo begrepen, niet noodzakelijk een gewapende strijd is, of zelfs in het geheel niet. Dit wordt zowel door "islamofiel links" als door bijvoorbeeld zogenaamd gematigde moslims verkondigd.

Een andere interpretatie zou echter ook kunnen zijn, denk ik, dat de strijd tegen het ego en tegen moreel verval en onrechtvaardigheid slechts een soort kleine of interne jihad is, maar dat er wel degelijk ook een grotere jihad mogelijk en soms zelfs noodzakelijk is, bijvoorbeeld ter verdediging van Dar al-Islam. In dat geval kan en zal islam wel degelijk een gewelddadige strijd betekenen. Als je hierop doorredeneert, kan jihad elke vorm van inspanning en strijd tegen ongelovigen gaan betekenen. Jihad wordt dan natuurlijk, minstens ten dele, strijd en oorlog. De kleine, innerlijke jihad verwordt tot een klein onderdeel van jihad.

Iets anders wat ik lees, is dat in verzen waar effectief opgeroepen wordt of zou worden tot gewapende strijd, het woord qitaal gebruikt worden. Ik ken geen Arabisch of kan het niet lezen, ik zou het dus niet weten. Wat ik niet heel goed versta, is het verschil tussen jihad en qitaal. Ik heb het idee dat de tweede benadering die ik noem van jihad eerder aansluit bij de waarheid (en bij de praktijk). Voor zover ik begrijp, is qitaal, het strijden en het voeren van oorlog, dan vrij nauw verbonden met jihad. De jihad bestaat dan voornamelijk uit strijd, al dan niet met het zwaard (of met andere middelen), met andere woorden uit qitaal.

Kan iemand dit misschien toelichten?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Vragen over Islam

Bericht door Pilgrim »

Ik meen mij te herinneren dat met de 'kleine jihad' de gewapende strijd bedoeld werd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

http://www.wikiislam.net/wiki/When_Fight_means_Murder" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een uitleg over het woord Qatal. Vaak word het anders vertaalt omdat de vertalers Islam niet in een al te slecht daglicht willen plaatsen.

De conclusie uit die link alvast:
The word "Qatal" = murder. "Maqtool" = the murdered. Maqtal = the place where the killing takes place. Qaatal = the murderer.
Behalve het stukje over Grote & Kleine jihad klopt alles wat je zegt Kevin.
Laatst gewijzigd door Ozes op wo nov 02, 2011 7:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Pilgrim schreef:Ik meen mij te herinneren dat met de 'kleine jihad' de gewapende strijd bedoeld werd.

De termen "De kleine Jihad" en "De grote Jihad" is taqiya en komt in geen enkele betrouwbare hadith voor. Wat je zegt klopt, maar het heeft niks met Islam te maken en is verzonnen door Islamitische apologeten.

Eigenlijk moet je gewoon onthouden dat alles wat Mohammed ooit heeft gedaan, Islam is.
Defensieve oorlogsvoering deed hij weinig aan, hij was vooral bezig met het veroveren van nieuwe gebieden. De offensieve oorlogsvoering is gewoon halal.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Vragen over Islam

Bericht door Daisy »

T meeste nieuws weet ik wel, maar waar halen jullie al die achtergrondinformatie vandaan? Ik leer een hoop bij, maar heb ook niet altijd tijd om achter de pc te zitten. Bvd. :wink2:
Oordeel niet te vlug
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vragen over Islam

Bericht door mercator »

Daisy schreef:T meeste nieuws weet ik wel, maar waar halen jullie al die achtergrondinformatie vandaan? Ik leer een hoop bij, maar heb ook niet altijd tijd om achter de pc te zitten. Bvd. :wink2:
je moet dat brein van je niet te veel overbelasten, hier en daar wat in het Koranboekje lezen en observeren wat de modale Turk en/of Marokkaan zoal uitvoert is wel genoeg. Méér is Islam niet.
En dan te bedenken dat je in sommige universiteiten jarenlang "Arabistiek" kan leren, hahaha....
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Vragen over Islam

Bericht door Daisy »

Afbeeldingmaar we hebben geen buitenlanders in de buurt en ook geen moskee.
Oordeel niet te vlug
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vragen over Islam

Bericht door KevinB »

Gewoon googelen op bepaalde begrippen of kernwoorden is soms al genoeg. Zo heb ik best wel wat dingen geleerd. Verder zijn korte artikelen of overzichtsartikelen, als je die vind, vaak ook wel goed om snel een aantal zaken te duiden.
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Vragen over Islam

Bericht door Daisy »

dank je wel
Oordeel niet te vlug
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Taqiya(liegen) is wel toegestaan in Islam dus ik adviseer wel altijd te kijken naar de bron.
CAIR's Ibrahim Hooper

There was a lady who threw garbage in the path of the prophet on a daily basis. One day, she didn‘t do it. The prophet went to inquire about her health, because he thought she might be sick. This lady ended up converting to Islam. So, that‘s how you respond to people who attack you, with forgiveness and with kindness.
Een heel leuk verhaal, maar nep. Hooper gaf ook nog eens de bron van de hadith. Dit is het echte verhaal:
A Jewish woman used to insult the Prophet and say bad things about him, so a man strangled her until she died, and the Prophet ruled that no blood money was due in this case. (Abu Dawud 4349)
Een ander verhaal
A blind man had a slave-mother [his wife, the mother of his children] who used to abuse the Prophet (pbuh) and disparage him. He forbade her but she did not stop. He rebuked her but she did not give up her habit. One night she began to slander the Prophet (pbuh) and abuse him. So he took a dagger, placed it on her belly, pressed it, and killed her. A child who came between her legs was smeared with the blood that was there. Abu Dawud 38:4348.
De profeet keurde de moord goed, en dit betekent dat iemand zijn eigen man of vrouw mag vermoorden, als deze Islam beledigt. Het mooie is dat veel Moslims er erg op gebrand zijn om de authentieke Islam te bestuderen:
http://www.ummah.com/forum/showthread.p ... h-exposed)

Je ziet ook dat enkele Moslims in dat topic ook dit verhaal van hun (waarschijnlijk Amerikaanse) Imam hebben gehoord.



Als je eenmaal bekend ben met veel hadith en geschiedenis, kom je heel veel leugens tegen. Je merkt het al vaak als ze niet naar de hadith, of niet naar de specifieke hadith verwijzen. Sommige leugens zijn zeer wijdverspreid, zoals het verhaal dat Islam de slavernij heeft afgeschaft. Niet alleen was Mohammed een slavenhandelaar, maar hij heeft zelfs eenmaal bevrijde slaven weer terug de slavernij in gebracht omdat hij boos was dat er geen winst op ze was gemaakt. Ik zal wat hadith in de volgende post plaatsen hierover. Een voorbeeld van zo'n leugen hieronder. Slavernij word nog steeds geaccepteerd onder vrijwel alle Moslim-geleerden in de Islamitische wereld.
5. To free slaves

Riqab is the term used to describe the group of people who are slaves. The Zakah money is used to free the slaves. Sakr stresses that Islam did not invent slavery, but it gradually abolished it.
http://yahyasheikho786.wordpress.com/20 ... ive-zakah/


Meest leerzame bronnen:
http://www.thereligionofpeace.com ga naar myths, womens rights e.d.
http://islaminitsownwords.blogspot.com/ ... rt-ii.html
http://answering-islam.org ga naar Muhammed, Islam e.d.
Deze website is waarschijnlijk de nr.1 mythe en taqiya bestrijder op het web.

Robert Spencer & Zakaria Boutros zijn het ook altijd waard om te lezen. Als je de eerste en tweede website alle verhaaltjes over Muhammed (etc) doorleest, leer je bijna alles wat belangrijk is om te weten over de Islam en alle bekende mythen worden met bewijs om ver gehaald.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Hadith over slavernij

Een bevrijde slaaf had de pech dat Muhammed wou tonen wat een geweldige profeet hij was
Bukhari Volume 3, Book 41, Number 598:

Narrated Jabir: A man manumitted a slave and he had no other property than that, so the Prophet cancelled the manumission (and sold the slave for him). No'aim bin Al-Nahham bought the slave from him.
Weer een paar bevrijdde slaven die weer terug mogen gaan naar hun leven als voetveeg dankzij Mohammed.
Muslim 15.4112

'Imran b. Husain reported that a person who had no other property emancipated six slaves of his at the time of his death. Allah's Messenger (may peace be upon him) called for them and divided them into three sections, cast lots amongst them, and set two free and kept four in slavery; and he (the Holy Prophet) spoke severely of him.

Hier zie je de straf voor een slavin voor overspel. Een Moslim vrouw zou hiervoor de doodstraf krijgen,maar een slavin krijgt de zweep. De reden is simpelweg, dat een dode slavin geen geld oplevert.
Bukhari 3 34 362
Narrated Abu Huraira:

The Prophet said, "If a slave-girl commits illegal sexual intercourse and it is proved beyond doubt, then her owner should lash her and should not blame her after the legal punishment. And then if she repeats the illegal sexual intercourse he should lash her again and should not blame her after the legal punishment, and if she commits it a third time, then he should sell her even for a hair rope."
Mohammed toont hier weer aan hoe hij slaven als objecten ziet.
Sahih Bukhari 3.47.765

Narated By Kurib : The freed slave of Ibn 'Abbas, that Maimuna bint Al-Harith told him that she manumitted a slave-girl without taking the permission of the Prophet. On the day when it was her turn to be with the Prophet, she said, "Do you know, O Allah's Apostle, that I have manumitted my slave-girl?" He said, "Have you really?" She replied in the affirmative. He said, "You would have got more reward if you had given her (i.e. the slave-girl) to one of your maternal uncles."
Bukhari 80:753 - De profeet zei: De bevrijdde slaaf behoort toe (is eigendom) tot de mensen die hem bevrijd hebben.
Ibn Ishaq 734 -Een slavenmeisje word geslagen terwijl Mohammed erbij staat en niks doet
Muslim 3901- Mohammed ruilt twee zwarte slaven om voor 1 Moslim slaaf.
Het verkrachten van slavinnen terwijl hun mannen worden gedwongen te kijken.
Abu Dawud (2150) - "The Apostle of Allah (may peace be upon him) sent a military expedition to Awtas on the occasion of the battle of Hunain. They met their enemy and fought with them. They defeated them and took them captives. Some of the Companions of the Apostle of Allah (may peace be upon him) were reluctant to have intercourse with the female captives in the presence of their husbands who were unbelievers. So Allah, the Exalted, sent down the Qur’anic verse: (Qur'an 4:24) 'And all married women (are forbidden) unto you save those (captives) whom your right hands possess.'" This is the background for verse 4:24 of the Qur'an.
Mohammed is niet eens verbaast als slavinnen worden verkracht.
Bukhari 7:62:137
Narated By Abu Said Al-Khudri: We got female captives in the war booty and we used to do coitus interruptus with them. So we asked Allah’s Apostle about it and he said, “Do you really do that?” repeating the question thrice, “There is no soul that is destined (kismet may likha gaya) to exist but will come into existence, till the Day of Resurrection.”

Mohammed zelf heeft nooit meegewerkt aan enige vorm van abolitionisme. Zijn opvolger deed dit enigszins.
Kalief Umar, bevrijde al de Arabische slaven. Hij weigerde slaven van andere afkomst (zwart, persisch, Copt) te bevrijden. Umar was een racist, hij bleef de rest van zijn leven slaven vangen dus het had niks met een principiële afkeer met slavernij te maken, maar met afkomst. Hier zie je hoe het word verdraait door Moslims:
Spoiler! :
Slavery

When Islam appeared on the world stage, the world economy was based on slavery. Islam was the first religion to raise its voice against slavery. Among the early converts to Islam, many were slaves. Indeed one of the reasons for the hostility of the Quraish against Islam was that they saw in Islam a hostile force to slavery on which the economy of Mecca was based.

When Umar became the Caliph of Islam, he took particular measures to eliminate the evils of slavery as far as possible. He took a very bold step when he declared that no Arab could be a slave. Arabia was thus the first country in the world, which under the impact of Islam abolished slavery. During the apostasy wars many Arabs had been taken captive and made slaves. Umar emancipated all such slaves.


Abu Lulu Feroze, een Perzische slaaf die meerdere keren aan Umar vroeg of hij hem wou bevrijden van zijn meester, vermoorde Umar nadat hij dit bleef weigeren. Erg begrijpelijk vind ik zelf, hieronder zie je hoe Moslims zijn beweegreden vedraaien. Het verhaal van Feroze word ook vaak ontkent omdat het onzinverhaal dat Islam geleidelijk (over een periode van 1300 jaar dus) slavernij heeft afgeschaft. Het komt kennelijk bij de schrijver niet eens op dat slaven wellicht andere motieven hebben.
Spoiler! :
he name of the person who murdered Hadrat Umar (r.a.) was Abu-LuLu Feroze, who was of Farsi or Iranian origin and a slave of Mughirah bin Shoba in Madinah. After the superb conquest and expansion of the Muslim Empire during the reign of Hadrat Umar (r.a.), the power and scope of former super-power Iranian empire, its culture, and its people was reduced to insignificance. Abu Lulu Feroze was captured as a slave in war and brought to Madinah, and he obviously had immense hatred and jealousy at the rising strength and power of the Muslim Empire. To satisfy his immense hatred and jealousy and as a form of revenge, Abu Lulu Feroze struck a dagger in Hadrat Umar’s stomach when Hadrat Umar (r.a.) was leading the Fajr prayers in the mosque in Madinah. Such was the severity of the strike of the dagger of Abu Lulu Feroze that Hadrat Umar (r.a.) could not even complete the prayer in congregation, and the noble companion of the Prophet (saws), Hadrat Abdur-Rahman ibn Auf (r.a.) led the believers and completed the prayer. Hadrat Umar (r.a.) was taken home and subsequently died of the wound struck by Abu Lulu Feroze."
Er valt nog veel meer te vertellen over slavernij, zoals de leugen dat men een slaaf moet bevrijden als je deze slaat, dit is onzin, bewezen door oa Sahih Muslim 15.4081. Ook kan een slaaf zich slechts vrijkopen als zijn Meester hem als "goed" beschouwt, wat goed betekent ligt aan de interpretatie van de eigenaar.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Vragen over Islam

Bericht door KevinB »

Ik heb de volgende vraag:

Waar in de Koran of de Hadith vinden we de verplichting terug voor moslimmannen om een baard te dragen, en eventueel een soepjurk (of een djellaba, zoals dat iets officiëler heet), te dragen, en geld dit als een religieuze verplichting? Veel moslimmannen doen het niet, zeker in het westen, maar ik zou denken dat het in de Arabische wereld couranter is. Salafisten en wahabi doen het uiteraard wel, net zoals de rabiate haatbaarden.

Kan iemand mij dat uitleggen?
Gebruikersavatar
Daisy
Berichten: 100
Lid geworden op: ma okt 31, 2011 5:52 pm
Locatie: veluwe

Re: Vragen over Islam

Bericht door Daisy »

:shock: zo zeg...... Iig bedankt voor alle info.
Oordeel niet te vlug
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ozes »

Eigenlijk mag je niets aan je lichaam veranderen zover ik begrijp, en uiteraard moet Muhammed geïmiteerd worden.
The Prophet (Allah bless him and give him peace) said:
(1) "He who does not trim his mustache (def: e4.1(2)) is not one of us."
(2) "Be different from the Zoroastrians: grow your beards and trim your mustaches."

Voor vrouwen geld:
The Prophet (Allah bless him and give him peace) said,
"Allah curse women who wear false hair or arrange it for others, who tattoo or have themselves
tattooed, who pluck facial hair or eyebrows or have them plucked, and women who separate their front
teeth for beauty, altering what Allah has created."

Bron; umdat-al Salik (sharia wetboek)
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Vragen over Islam

Bericht door Ariel »

KevinB schreef:Ik heb de volgende vraag:

Waar in de Koran of de Hadith vinden we de verplichting terug voor moslimmannen om een baard te dragen, en eventueel een soepjurk (of een djellaba, zoals dat iets officiëler heet), te dragen, en geld dit als een religieuze verplichting? Veel moslimmannen doen het niet, zeker in het westen, maar ik zou denken dat het in de Arabische wereld couranter is. Salafisten en wahabi doen het uiteraard wel, net zoals de rabiate haatbaarden.

Kan iemand mij dat uitleggen?

Alles over de baard lees je in deze post.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 95#p116595" onclick="window.open(this.href);return false;
Het Islamitisch oordeel over de baard

Het laten staan van de baard is Waadjib (verplicht) voor alle mannen. Hiervoor is voldoende bewijs te vinden in de Soennah van de Profeet (vrede en zij met hem) en de cOelamaa' van de Islam zijn het er unaniem over eens dat het laten staan van de baard verplicht is. Laat je niet misleiden door het achterwege laten van deze soennah door een aantal hedendaagse 'geleerden'. (al-Boechari)

bla, bla bla...

Ongehoorzaamheid tegenover Allah

Het scheren van de baard leidt tot ongehoorzaamheid tegenover Allah. De heerser van Jemen, die was aangesteld door de Perzische keizer Chosroes, stuurde twee boodschappers naar de Profeet (vrede zij met hem) om hem mee te nemen (naar Chosroes). Toen de twee boodschappers bij de Profeet (vrede zij met hem) kwamen viel het hem op dat zij hun baard hadden geschoren en hun snorren lang hadden laten groeien. De Profeet had er een afkeer van om naar hen te kijken (vanwege hun verschijning) en hij zei: "O wee jullie! Wie heeft jullie opgedragen om dit te doen?" Zij zeiden: "Onze heer! (zij refereerden daarmee naar Chosroes)" De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei toen:

enz, enz...
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Vraag: Hoe kijken baarden naar vrouwen die duidelijk intelligent zijn? Als de vrouw half zo slim is als de man, en er is een geval dat duidelijk een stuk minder zwakzinnig is? Hoe vat men dat dan op en verklaart men dat?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Vragen over Islam

Bericht door Manon »

Schepsel schreef:Vraag: Hoe kijken baarden naar vrouwen die duidelijk intelligent zijn? Als de vrouw half zo slim is als de man, en er is een geval dat duidelijk een stuk minder zwakzinnig is? Hoe vat men dat dan op en verklaart men dat?
Ik denk dat zoiets totaal genegeerd wordt, wegens onjuist (ha ja, als Mo zegt dat ze een mankement aan haar hersenen heeft, dan hééft ze een mankement aan haar hersenen).
en ten tweede en VOORAL denk ik dat zulke intelligente meisjes zeer snel geleerd wordt om hun intelligentie niet ten toon te spreiden: "tais-toi et sois belle! " Nog niet zolang geleden hier ook een standaard uitdrukking.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Vragen over Islam

Bericht door Schepsel »

Kan dit een sticky worden eigenlijk? Ik speelde namelijk zelf al weleens met het idee van een islamvraagbaak :D Immers, de gekkigheden van de baarden zijn niet te beredeneren aangezien ze logica en redelijkheid missen. Dit kan best handig zijn.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie