Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door King George »

DEN HAAG - „Verbind het eigen huis en het pensioen met zorg.” Dat idee oppert Paul Schnabel, directeur van het Centraal Planbureau (CPB), zaterdag in een interview in de Volkskrant waarin hij het heeft over de stijgende zorgkosten door de vergrijzing.

„Als ouderen een eigen huis hebben, zouden ze de waarde kunnen inzetten om de zorg te financieren.” Mensen zouden er dan wel in blijven wonen, maar een deel van de waarde gebruiken voor de zorg, in plaats van de opbrengst van het ouderlijk huis voor de kinderen te reserveren als erfenis.

Schnabel denkt dat het met dit mogelijk controversiële idee net zo zal gaan als met de pensioenen. Drie jaar geleden zei iedereen nog dat die veilig en gegarandeerd waren. „Maar de nood is nu zo hoog dat men dat verhaal niet kan volhouden.” Dat lot staat de zorgkosten ook te wachten, denkt hij. „Het gevoel van urgentie is er nog niet, maar er komt een moment dat het bespreekbaar wordt dat je je eigen huis aan een bank of pensioenfonds verkoopt, om er je eigen zorg mee te financieren.”

„Gezondheidszorg is ouderenzorg”, legt Schnabel uit. 15 procent van de mensen is boven de 65, maar hun zorgkosten zijn goed voor 43 procent van het totaal. Als die groep door de vergrijzing groter wordt, stijgt dus ook het totaal aan zorgkosten.


De Telegraaf
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door King George »

Dit soort pleidooien komen veelal van happy few die weer een nieuw plundergewest menen te hebben ontdekt om te gaan ontginnen.
Schnabbelaar Paul Schnabel is lid van D'66.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Mahalingam »

"...15 procent van de mensen is boven de 65, maar hun zorgkosten zijn goed voor 43 procent van het totaal."
Nog een weetje:
Een groot deel van de medische kosten bij ouderen worden gemaakt in hun laatste 6 maanden.
Zou zo'n regeling er komen dan zie ik gevallen komen waarbij oudjes op rare manieren overlijden omdat ze grote medische zorg kosten gingen maken waardoor de erfenis van de familie dreigde te verdwijnen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Eliabe »

King George schreef: „Gezondheidszorg is ouderenzorg”, legt Schnabel uit. 15 procent van de mensen is boven de 65, maar hun zorgkosten zijn goed voor 43 procent van het totaal. Als die groep door de vergrijzing groter wordt, stijgt dus ook het totaal aan zorgkosten.
De 57 procent die overblijft vreten directeuren, managers en ander volk op die niets in de zorg te zoeken hebben.
Kijk maar al de zorgverzekeraars met hun personeel. Die vreten voor het grootste deel de ruif leeg.
Zitten de wanbetalers onder de hard werkende mens, nee, die zitten onder de groep: ikke niet begrijpen, ikke niet snappen, ikke geen geld hebben, ikke ziek zijn, ikke naar ziekenhuis gaan.
Hier gaat Nederland mee naar de kloten.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Eliabe »

Forse stijging aantal wanbetalers zorgverzekering
Vorig jaar was het aantal mensen dat zijn zorgverzekering niet betaalt zeer groot. Ten opzichte van 2009 toen waren dit 257.000 terwijl Nederland in 2010 wel 318.000 wanbetalers telde. Dit is maar liefst 2.4 van de Nederlandse bevolking die ouder is dan 18 jaar. Volgens onderzoek zijn deze wanbetalers voornamelijk mannen en allochtonen.
Ook kwam uit onderzoek dat 84.000 van de 304.000 wanbetalers zijn rekeningen van de ziektekostenverzekeraar slecht of zelfs niet betaalt. Onder wanbetalers worden de mensen verstaan die 6 maanden of langer hun premie niet betalen, deze mensen zijn desondanks nog wel verzekerd. Allochtonen zijn verhoudingsgewijs drie keer vaker wanbetaler dan autochtonen. Deze wanbetalers zorgen er mede voor dat iedere Nederlander per jaar 45 Euro teveel betaalt voor zijn zorgverzekering.

Vanwege deze stijging is er vorig jaar besloten om deze wanbetalers harder aan te pakken. De zorgverzekeraar zal eerst zelf het uiterste doen om de premie toch te innen. Lukt dit niet dan wordt de wanbetaler via de werkgever of uitkeringsinstantie gedwongen om zijn rekeningen alsnog te betalen.

Als zelfs dit niet lukt kan de zorgverzekeraar dit melden bij het College van Zorgverzekerden. Deze houdt dan maandelijks een premie in op het loon van de wanbetaler totdat de schuld is afgelost. In het uiterste geval zal er beslag worden gelegd op de auto of inboedel van de wanbetaler. Ook krijgen de wanbetalers een boete opgelegd van 30 procent.

Zie ook de cijfers van het CBS
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 3NED&LA=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Definitie allochtoon in Nederland:
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
SoulShine
Berichten: 51
Lid geworden op: ma jan 24, 2011 7:28 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door SoulShine »

Naam zegt al genoeg schnabel...

Maar dat ter zijde, kunnen blijven zeuren om de zorgkosten en vergrijzing...

Kunt beter afvragen hoe de vergrijzing komt..

Ten eerste Lasten zijn voor zoveel mensen te hoog om uberhaupt een gezin met meer dan 1 of eventueel 2 kinderen te hebben.
Ten tweede: Mensen die in elk geval met zijn tweeen zijn moeten beiden werken, omdat anders de vaste kosten niet haalbaar zijn. Met als gevolg dat ze veel later aan kinderen beginnen ( wat soms niet zo makkelijk meer gaat ) of besluiten helemaal niet te beginnen aan kinderen ivm hoge kosten van de kinderopvang.

Er zal heel wat anders moeten gebeuren om vergrijzing tegen te gaan onder de Nederlanders zelf... Maar das niet van belang blijkbaar

Er is maar 1 bepaalde groep uitgezonderd waar geen vergrijzing is. En die groep word overheerlijk in de watten gelegd.
De gewone nederlander mag zijn erfenissen gaan opgeven waar ze zo hard voor hebben gewerkt net als vele andere rechten voor ons verdwijnen.

Blijf het geld lekker aan alles uitgeven, de bevolking hoest het wel weer op en glijd steeds verder weg. Sja das nu eenmaal de normale gang van zaken tegenwoordig...
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Mahalingam »

Inmiddels blijven de salarissen in de zorg stijgen. Wel alleen voor directeuren en managers.
Abvakabo heeft een lijst van grootverdieners opgesteld.
http://www.abvakabofnv.nl/nieuws/nieuws ... en-stijgen
Topinkomens ouderenzorg blijven stijgen
Abvakabo FNV heeft dit jaar opnieuw, met een knipoog naar de Quote500, een ranglijst gemaakt van 50 teveelverdieners in de ouderenzorg: de Actiz50. Actiz is ‘de organisatie van zorgondernemers’ zoals ze zichzelf noemen. Nog nooit is de zelfverrijking aan de top van de ouderenzorg zo groot geweest.
Hier te downloaden (met smoelenboek) met vermelding van de prijs van de 'auto van de zaak'.:
http://www.abvakabofnv.nl/PDF/3944/4190 ... 120606.pdf
  • 1. Marcel van Woensel
    Werkte in 2011 eerst bij Laurens en vervolgens bij
    Proteion thuiszorg
    Kreeg van Laurens een ontslagvergoeding van 154.536 euro.
    Daarmee komt zijn bruto-inkomen op € 327.075
    Cataloguswaarde auto € 48.476
enz. enz.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Zwartmeer »

Ik las dat ze bv willen dat mensen al op jongere leeftijd beginnen voor hun oude dag te sparen. Zelf betalen voor de rolator. Ik denk als je verstandig bent zorg je dat je op een bepaalde leeftijd niks meer hebt. In ieder geval niet op de bank. Dan krijg je gewoon alles gratis. Ze laten je echt niet versukkelen als je 80 bent en een rolator echt nodig hebt. De praktijk wijst nu al uit dat mensen die schulden hebben een dubbel loon hebben. Als de schulden zo hoog zijn dat je ze toch nooit terug kunt betalen dan krijg ze kwijtgescholden. Als je 80 bent en niks meer hebt dat krijg je gewoon alles gratis en voor niks waar een sukkel die wel wat heeft voor betalen gaat. En aan het eind van de rit heeft die sukkel ook niks. Maar daarom is het ook een sukkel!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Ariel »

Ik wordt een beetje ziek over dat hoog en laag opgeleid gedoe in die artikelen van de gezondheidszorg.

Hier al weer zo'n artikel. Een hoogopgeleide verzekerde levert een zorgverzekeraar jaarlijks zo'n 140 euro winst op
Waarom doen ze dat toch. Onderscheid maken tussen hoog en laag opgeleid en de laag opgeleide Hollandse medemens neer zetten al tokkies. Ik ken laag opgeleide mensen op leeftijd die nooit naar de dokter gaan, en jonge hoog opgeleide mensen die de deur plat lopen bij een arts.
Dit is niet de eerste keer dat ik in een artikel dat hoog en laag opgeleid gedoe lees. En wees eens eerlijk. Noem het beestje bij de naam als je een artikel schrijft. Zeg eerlijk dat de zorgverzekeraar geld moet toeleggen op de nieuwe Nederlanders . Dan ben je eerlijk...Maar nee. Dat is racistisch. We gaan gewoon lekker generaliseren en de hier geboren en getogen Hollanders als tokkies beschrijven.

Straks komt er vast nog een onderzoek dat PVV stemmers zo'n zware last voor de zorgverzekeraar is...Mark my words, want een PVV stemmer is ook een laag opgeleide tokkie horen we wekelijks van meneer de Hond.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Manon »

Ariel schreef:Ik wordt een beetje ziek over dat hoog en laag opgeleid gedoe in die artikelen van de gezondheidszorg.

Hier al weer zo'n artikel. Een hoogopgeleide verzekerde levert een zorgverzekeraar jaarlijks zo'n 140 euro winst op
Waarom doen ze dat toch. Onderscheid maken tussen hoog en laag opgeleid en de laag opgeleide Hollandse medemens neer zetten al tokkies. Ik ken laag opgeleide mensen op leeftijd die nooit naar de dokter gaan, en jonge hoog opgeleide mensen die de deur plat lopen bij een arts.
Dit is niet de eerste keer dat ik in een artikel dat hoog en laag opgeleid gedoe lees. En wees eens eerlijk. Noem het beestje bij de naam als je een artikel schrijft. Zeg eerlijk dat de zorgverzekeraar geld moet toeleggen op de nieuwe Nederlanders . Dan ben je eerlijk...Maar nee. Dat is racistisch. We gaan gewoon lekker generaliseren en de hier geboren en getogen Hollanders als tokkies beschrijven.

Straks komt er vast nog een onderzoek dat PVV stemmers zo'n zware last voor de zorgverzekeraar is...Mark my words, want een PVV stemmer is ook een laag opgeleide tokkie horen we wekelijks van meneer de Hond.
Inderdaad Ariel. Als je in Antwerpen in één van de klinieken terechtkomt dan zit je precies in Zandbakistan. Ik vraag me steeds af of de belgen dan wel zo gezond zijn, of de inteelters dan toch niet ietsiepietsie verkeerde genen delen.

Hier krijgen scholen dus ook al extra subsidies als moeder toch maar geen middelbaar heeft volbracht (of misschien zelfs ook al indien moeder énkel middelbaar heeft volbracht, maar dit betwijfel ik). Welke bevolkingsgroep bedoelen ze hiermee denk je? Natuurlijk krijg je thuis geen extra aandacht als mama analfabeet is, maar me dunkt kunnen ze op school ook nablijven en daar hun huiswerk maken.

Och nee dat is waar, ze gaan het thuisleren en huiswerk maken afschaffen, de lessen Nederlands (!!!!) beperken tot 2 uur en ook wiskunde weghalen: bedoeling is dat "iedereen" slaagt in de eerste twee jaren middelbaar! Ik stel voor dat ze ineens alle lessen afschaffen en het diploma in september uitreiken.

Maar ik zal daar straks een hele topic voor openen.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Zwartmeer »

Ariel schreef:Ik wordt een beetje ziek over dat hoog en laag opgeleid gedoe in die artikelen van de gezondheidszorg.

Hier al weer zo'n artikel. Een hoogopgeleide verzekerde levert een zorgverzekeraar jaarlijks zo'n 140 euro winst op
Waarom doen ze dat toch. Onderscheid maken tussen hoog en laag opgeleid en de laag opgeleide Hollandse medemens neer zetten al tokkies.
Ik denk dat hoger opgeleiden gemiddeld toch iets gezonder en verstandiger leven dan laag opgeleiden. En daarbij komt dat hoger opgeleiden vaak meer geld te besteden hebben en in een betere omgeving, in een beter huis, wonen dan laagopgeleiden. Op de lange duur zijn dat wel gezondheidsfactoren.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarde huis inzetten om zorg te financieren

Bericht door Ariel »

Zwartmeer schreef: Ik denk dat hoger opgeleiden gemiddeld toch iets gezonder en verstandiger leven dan laag opgeleiden. En daarbij komt dat hoger opgeleiden vaak meer geld te besteden hebben en in een betere omgeving, in een beter huis, wonen dan laagopgeleiden. Op de lange duur zijn dat wel gezondheidsfactoren.
Wat is hoog en wat is laag opgeleid. In de familie waar in ik geboren ben, zijn bijna geen hoogopgeleide mensen te vinden. Het zijn arbeiders die zich opgewerkt hebben, die een eigen zaak of winkel zijn begonnen. Niet één heeft ooit maar gebruik gemaakt van uitkeringen want voor je geld moet je werken.
Deze familie waarin ik ben opgegroeid is niet dom. Onze generatie en de generatie van mijn ouders hadden nu eenmaal vaak niet de gelegenheid om te studeren. Dat deden ons soort mensen niet.
Dus laag opgeleid...Waar gaat het over...Ieder "laag" opgeleid mens in onze familie heeft geld om te besteden en een koopwoning in een goede buurt. Ik weet zeker dat er heel veel familie's in Nederland zijn , net zoals onze familie. "Laag " opgeleid maar heel gezond en verstandig.
Ik weet ook niet waarom ik me zo druk om dat laag opgeleide gedoe. Ik kan er niet tegen. Waarom ( nogmaals ) is men zo aan het generaliseren , en zegt men niet eerlijk wie er nu werkelijk veel ge/misbruik maakt van de gezondheidszorg. Zeg eerlijk dat de allochtone ( inderdaad vaak laag opgeleide ) burger veel gebruik maakt van artsen en ziekenhuizen, maar laat de orginele Nederlandse burger met rust. Beschrijf hun niet als tokkies om de allochtoon te beschermen.
Wees eerlijk, of benoem anders maar niks.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie