Dominee wil pak slaag zondig kind

Plaats reactie
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Dhana »

Religieuze gekken heb je ook vanuit de christelijke hoek.

Nu staan organisaties voor het welzijn van kinderen op hun achterste benen, maar die hoor je niet over de mishandeling van kinderen op koranscholen. Dat is zeker gerelateerd aan de religieuze cultuur en mogen we ons daar niet mee bemoeien.


Je baseren opteksten uit de zeventiende eeuw!!! Dat is nog net iets moderner dan de onmenselijke achterlijkheid van enkele eeuwen vroger.
Katwijkse dominee wil pak slaag voor 'zondig kind'

KATWIJK - Ouders moeten een 'zondig' kind slaan. Die boodschap verkondigt dominee A. Vlietstra van de Hersteld Hervormde Kerk in Katwijk, meldt het Leidsch Dagblad.

Vlietstra baseert zich op teksten uit de zeventiende eeuw, die volgens hem ''beslist nog niet uit de tijd zijn''. Als een kind zondigt, is kastijding een noodzakelijk antwoord.

Als de ouders dat niet doen, gaan ze in tegen de wil van God, is zijn mening.

Gekastijd

De dominee geeft zijn opdracht in de Hervormde Nieuwsbrief, nadat hij een Katwijks echtpaar feliciteert met de geboorte van hun vijfde kind. Het blijft voor hem niet bij een tik. Een ouder kind moet zwaarder lichamelijk worden bestraft als het zondigt. Halstarrige kinderen moeten zelfs ''scherp gekastijd" worden. ''Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft."

Het Nederlands Jeugdinstituut, het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling en de stichting Defence for Children beoordelen het advies volgens het Leidsch Dagblad als onacceptabel, schadelijk en strafbaar.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door mercator »

k Weet niet. Ik heb als knaapje heel wat oorvijgen van mijn moeder gekregen en k ben er niet noemenswaardig slechter van geworden( nu ja dat denk ik toch :D ). Als ik zie hoe kinderen nu vaak tegelijk materieel verwend en psychisch verwaarloosd worden vraag ik mij af wat erger is.
Maar om straffen af te leiden uit het Bijbelboekje is natuurlijk helemaal te zot.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door KevinB »

Ik ben zeker geen voorstander van het slaan van kinderen. Ik denk ook niet het per se nodig is.

Nu vind ik persoonlijk wel dat een tik of een oorvijg in sommige gevallen moet kunnen. Misschien niet als een eerste optie, maar meer als een verdere of laatste toevlucht, of in bepaalde (nood)gevallen. Echt doorslaan, met voorwerpen slaan of verwondingen toebrengen gaat naar mijn mening dan weer te ver. Ik denk dat er nog wel een verschil is tussen een tik of een oorvijg, of echt zware slagen. De eerste twee heb ik als kind ook wel eens gehad, het laatste niet. Op dat punt ben ik het zeker deels eens met mercator.

Als je religieuze werken en teksten van eeuwen geleden gaat gebruiken, ben je natuurlijk niet goed bezig.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door mercator »

KevinB schreef: De eerste twee heb ik als kind ook wel eens gehad, het laatste niet. Op dat punt ben ik het zeker deels eens met mercator.
Onvoorbereid een tik geven is uit den boze. Ik herinner mij dat ik als snotneus ooit s een kat haar snorharen had afgeknipt. Mijn moeder zei me "als je dat nog s doet dan krijg je een oorvijg!" . En ja hoor, ik kon de verleiding niet weerstaan, dus kreeg ik een oorvijg van mijn moeder dat ik naar de andere kant van de kamer vloog. Ik vind dat nu helemaal correct. Ik wéét gewoon dat een preek over je mag die beestjes geen pijn doen helemaal niets zou hebben uitgehaald. Sindsdien waren de snorren veilig (hoewel, als ik nu de snor van Kader Abdollah zie jeuken mijn vingers :D ).
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Dhana »

Ik heb mijn kinderen opgevoed zonder ook ze ook maar een oorvijg of een mep op de billen geven. Ik heb nog nooit ook maar een brutale mond van ze gehad en andere ouders noemden me een strenge moeder. Toen de tweede geboren werd, werd me door kraambezoek gevraagd of ik van plan was deze gewoon op de voeden of hem net als de oudste een marniersopleiding te geven.

Ze hebben alle twee een volwaardige baan en zijn gelukkig in hun relatie.

Kinderen slaan of zelfs maar verbale agressie tegen ze te gebruiken is een teken van onmacht van de ouder.

Ze ziet van wat er van komt met die moslimpjes. Hoe ouder ze worden, hoe harder je moet gaan slaan. Hoe harder en wreder ze zelf worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Kinderen slaan of zelfs maar verbale agressie tegen ze te gebruiken is een teken van onmacht van de ouder.
Mijn zorg is het gelukkig niet meer, maar als ik zie hoe kinderen zich in het publiek als etters gedragen denk ik vaak als jij me nu s in handen zou vallen...
Soms kan je niet anders. Mijn dochter werd op school door zo'n etterbak gepest. De klasseraad erbij, de psycholoog, allemaal pedagogisch en "contextueel" gelul dus. Ik stapte naar de vader van die kleine rotzak en die zei wat mijn kinderen buitenshuis doen interesseert me niet. Dus ik drijf uiteindelijk de keine etterbak in een hoekje, ik houd die vast en zeg als ik nog maar 1 keer van H. hoor dat je haar pest geef ik jou een aframmeling die je de rest van je bestaan zult voelen ! k Heb er nadien niets meer van gehoord.

Bij uitbreiding zouden we zo iets met de moslims-ook kleine etterbakken-ook moeten doen. Nog 1 bomaanslag en er vertrekt een kruisraket naar Mekka.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: Kinderen slaan of zelfs maar verbale agressie tegen ze te gebruiken is een teken van onmacht van de ouder.
Mijn zorg is het gelukkig niet meer, maar als ik zie hoe kinderen zich in het publiek als etters gedragen denk ik vaak als jij me nu s in handen zou vallen...
Soms kan je niet anders. Mijn dochter werd op school door zo'n etterbak gepest. De klasseraad erbij, de psycholoog, allemaal pedagogisch en "contextueel" gelul dus. Ik stapte naar de vader van die kleine rotzak en die zei wat mijn kinderen buitenshuis doen interesseert me niet. Dus ik drijf uiteindelijk de keine etterbak in een hoekje, ik houd die vast en zeg als ik nog maar 1 keer van H. hoor dat je haar pest geef ik jou een aframmeling die je de rest van je bestaan zult voelen ! k Heb er nadien niets meer van gehoord.

Bij uitbreiding zouden we zo iets met de moslims-ook kleine etterbakken-ook moeten doen. Nog 1 bomaanslag en er vertrekt een kruisraket naar Mekka.

Daar heb je helemaal gelijk in, Mercator. Mijn man en oudste zoon hebben ook eens op die manier een groepje moslimettertjes aangepakt die de jongste in het winkelcentrum getreiterd hadden.

Ik heb het al eerder gezegd hier. Het gros van de auotochtone bevolking is te laf om tegengas te geven bij intimidatie van moslimzijde. Daarom zijn we zelf medeschuldig aan het feit dat het met de moslims uit de hand is gelopen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Dit is de man die vindt dat je kinderen gerust kan kastijden. Nu 9 jaar geleden heb ik een enorme aanvaring met hem gehad. Hij was op dat moment de wijk dominee van mijn ouders, en de Hervormde Kerk in Katwijk was toen nog niet hersteld of bedroefd zoals mijn zus de herstelde noemt.."De Bedroefde" .
Anyway, mijn vader kwam te overlijden en Vlietstra moest als wijkdominee de begrafenis doen. Ik heb ten eerste toen heel lelijk gedaan tegen zijn ouderlingen die avond aan avond een bezoek aan ons thuis brachten. Zij kwamen mijn vader de hel in preken, en daar was ik niet van gediend. De ouderlingen waren verbijsterd over het gebrek aan respect die ik hun toonde en gingen hun verhaal vertellen aan hun dominee. Die kwam, zag en verloor, want ook de dominee kreeg de volle laag. Vlietstra moet gedacht hebben dat ik uit een gesticht ontsnapt was, want tegen mijn zuster die hem vertelde dat we niet gediend waren van hel en verdoemenis zei hij dat ik me netjes moest gedragen tijdens de begrafenis.
Tijdens de dienst keek Vlietstra mij in de ogen, en zei : Ik moet dit even zeggen, ik kan niet anders, en toen begon hij toch heel voorzichtig over de mens die verloren kan gaan. Daarna kreeg ik het woord, en ik heb op mijn onbeholpen manier een preek gehouden over Gods liefde, en dat niemand verloren zal gaan. Zelfs de grootste zondaar niet. Ik keek de dominee strak aan toen ik deze woorden sprak, ( hij zat achter me op een stoel, en ik moest me half omdraaien om tegen hem te praten ) Ik zei tegen hem dat Jezus aan het kruis tegen de moordenaar zei…Heden zult gij met mij in het paradijs zijn “ En daar is mijn vader nu ook. Mijn vader was zelfs geen moordenaar of een dief. Hij was een goed mens die bang gemaakt is door dominees zoals u. Vlietstra knikte maar wat . Waarschijnlijk bang dat ik een scene zou maken.

Tja, ik vermoed dat ik één van de kinderen zou zijn die gekastijd moeten worden.
Ik hoorde van mijn moeder dat Vlietstra problemen heeft met zijn geadopteerde kinderen. Misschien dat hij daarom zo gefrustreerd is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Mahalingam »

In 2004 kwam de PKN in Katwijk de laatste Protestanten integreren in de nieuwe super-structuur.
Maar er was een dominee die zich er niet bij neer legde. Maar het bestuur wel.
Dominee verbannen naar rand van eigen dorp
De kerkenraad heeft Vlietstra en zijn confrater, W. van Vlastuin, uit de club gegooid en verbannen naar twee kerken aan de rand van het dorp. Vandaag dient voor de rechtbank in Den Haag een kort geding waarin onder meer wordt geëist dat Vlietstra zondag de gelovigen toch zal toespreken in misschien wel het mooiste godshuis van Nederland[...]
Van Vlastuin woont pal naast de Oude Kerk in Katwijk, maar zal voortaan naar de Ichtus- of de Pnilkerk moeten reizen om zijn geloof te verkondigen
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... dorp.dhtml
Let wel: reizen doen ze in die kringen niet op zondag. Dan is het gebruik van wieltjes een zonde. Dus dat wordt gewoon lopen voor die man.

En er zijn zelf kamervragen gesteld. Door Khadija Arib van de PvdA. Kennelijk zit 'dominee's aanpakken' in haar takenpakket.
Kamerlid Khadija Arib wil weten wat de bewindslieden van de uitspraken van de predikant vinden. [...]
Volgens haar roept de dominee op tot mishandeling van kinderen. Arib wil ook weten wat de bewindslieden concreet gaan ondernemen „om deze dominee te stoppen”.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1091 ... binnenland
Bewindslieden gaan thee drinken bij deze dominee. Dat moet toch voldoende zijn?

In Katwijk hebben ze een School met de Statenbijbel.
In 020 Gaza hebben ze een koranschool met stok achter de deur.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Ariel »

Tja, Kamerlid Khadija Arib woont in een glazen huis, dus als ik haar was ging ik eerst maar eens aan de slag in haar eigen omgeving.
Vlietstra WIL dat kinderen met een harde hand opgevoed worden, maar imams DOEN dat al.

Ik denk niet dat Vlietstra zijn 5 geadopteerde kinderen erg hardhandig opgevoed heeft. Dat had dan al het gesprek in geheel Katwijk geweest, want dat soort dingen blijft niet lang geheim in mijn geboortedorp.
Ik vermoed dat Vlietstra enorm gefrustreerd is door de opvoeding die hij zijn kinderen gegeven heeft. Hij zal streng voor ze zijn geweest, maar hij heeft ze niet half dood geslagen. De frustratie zal komen door het gedrag van zijn oudste zoon die pas geleden door een Katwijker naar het ziekenhuis gebracht is omdat hij zich een coma gezopen had. Vlietstra schaamde zich daar enorm over.
Mijn zus betrapte zijn oudste dochter toen ze rokend en drinkend met haar hoofd op de schouders van een jongen veel plezier had . Ook dit zal niet naar de zin zijn van de dominee. Ik vermoed dat zijn geadopteerde kinderen hem enorm teleurgestald hebben.
Ik denk dat Vlietstra en zijn familie zich nu enorm lullig voelen. Het meeste medelijden voel ik voor zijn vrouw. Zij is een heel lieve zachte vrouw.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Dhana »

Ja hoor. Moslimkinderen worden mishandeld en geslagen dat het een lieve lust is en in asogezinnen is het al niet anders. En die groeien allemaal op tot lieverdjes die onze samenleving alleen maar verrijken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Rechtsliberaal
Berichten: 172
Lid geworden op: do sep 02, 2010 8:52 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Rechtsliberaal »

Ds. A. Vlietstra mag dat pak slaag maar in Singapore geven, daar mag je je kinderen zijn stokslagen geven. Overal verkrijgbaar, verkoop stijgt tijdens examen periodes. Leraren mogen leerlingen van 9 tot 16 jaar stokslagen geven. Stokslagen zijn aldaar ook de straf voor Graffiti spuiten, Vandalisme, 90 dagen langer blijven dan je visum geldig is. Misschien moet hij maar daar een kerk stichten.

In Europa is het in Frankrijk legaal. Buiten schooltijd is pak slaag toegestaan in Groot-Brittannië, Ierland, Zwitserland, Italië, Tsjechië, Slowakije, Bosnië-Herzegovina, Servië, Montenegro, Albanië, Macedonië, Wit-Rusland, Litouwen en Estland. De Aziatische landen Turkije en Rusland laten eveneens pak slaag toe buiten schooltijd.

Stokslagen als wettelijke lijfstraf zijn toegestaan in de volgende niet-Islamitische landen:

Caribisch Gebied
Antigua en Barbuda
Bahama's
Barbados
Dominica
Grenada
St. Kitts en Nevis
St. Vincent en de Grenadines
Trinidad and Tobago

Zuid-Amerika:
Ecuador
Guyana

Afrika:
Botswana
Lesotho
Sierra Leone
Swaziland
Tanzania
Zimbabwe

Azië:
Singapore

Oceanië:
Tonga
Tuvalu
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Ariel »

Slaan zondig kind was geen advies'

KATWIJK - Dominee A. Vlietstra van de Hersteld Hervormde Kerk in Katwijk heeft in een schriftelijke verklaring gereageerd op de ophef die is ontstaan over zijn 'gebod' om 'zondige' kinderen te slaan. Volgens de dominee heeft hij ouders helemaal niet geadviseerd om hun kinderen te kastijden.

In een schriftelijke verklaring beweert Vlietstra dat “het Leidsch Dagblad een citaat uit het verband heeft gerukt van de wekelijkse berichtgeving in onze kerkbode waar al enkele jaren met de regelmaat van een geboorte geciteerd wordt uit een werkje van Jacobus Koelman ”De pligten der ouders.”’

Volgens de dominee heeft hij slechts geciteerd uit het werk en is er van een advies geen sprake. hij schrijft: “Aan de citaten heb ik geen enkele conclusie verbonden. Bovendien, wie de woorden van Koelman in het verband leest, ziet dat hij spreekt in liefde. Van enigerlei suggestie tot het aanzetten tot lijfstraffen of tot kindermishandeling in welke vorm ook distantieer ik mij ten enenmale.”

De PvdA heeft de staatssecretarissen van Volksgezondheid en van Justitie inmiddels om opheldering gevraagd over de zaak. De gewraakte passage is hier online te lezen. http://www.geenstijl.nl/archives/images/pdfbr11.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1092 ... tml?p=22,2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb werkelijk niks met deze dominee, maar ik vermoed dat men dit stukje uit de kerkbode enorm opgeblazen heeft.
Men zou men eens moeten doen ( zeker de PvdA met hun grote bek) met sommige soera's uit de koran.

Zoals deze.
5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet
Of deze.
8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Gek dat we daar niks over horen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Mahalingam »

Voor wie belangstelling heeft in de oorspronkelijke tekst:
http://www.geenstijl.nl/archives/images/pdfbr11.html
De hele kwestie valt of staat met de vraag "Wat is zonde?"

De reactie van de mep-dominee is hier bij een bevriend medium:
http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... k_1_602854
Ophef over artikel hersteld hervormd predikant Katwijk
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Schepsel »

Het slaan van kinderen is wanstaltig gedrag. Ik vond het soms fiks huilen om kind te zijn- de repressie! Ik ben sinds mijn kindertijd nooit in wezen veranderd, karaktervorming heeft dus ook niet bijster goed gewerkt. Het is een medemens en soms niet zo achterlijk als die volwassene vaak is. Wat ze kinderen al niet flikken!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Schepsel »

Bijv mijn vader misdroeg zich naar mij- maar ondertussen ben je afhankelijk!

En slaan is het slaan van een medemens en laagstaand positiemisbruik.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Ozes »

1 dominee zegt iets en alle nieuwszenders hebben er tijd voor, er word niks gezegd over dat dit niet representatief is voor het Christendom, het woord kastijding word niet uitgelegd aan kijkers... kan iemand ze vertellen dat er bij een ander geloof heel wat ergere dingen gezegd worden?
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Ariel »

Ozes schreef: kan iemand ze vertellen dat er bij een ander geloof heel wat ergere dingen gezegd worden?
Ja, dat irriteert mij ook Ozes. De schijnheilige PvdA schreeuwt moord en brand, maar zwijgt als het graf als een ander boek Joden en Christenen voor apen, zwijnen en duivelsdienaren en erger uitscheld.
De Koran en de imams kunnen roepen dat de ongelovigen een openlijke vijand voor moslims zijn, kan de gelovigen aan sporen om te vechten, de afgodendienaren te doden, en de PvdA lieden zwijgen als het graf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door KevinB »

Die dominee lijkt me gewoon een echte religieuze idioot. Verder niet te veel aandacht schenken, zou ik zeggen, en rustig verder laten sudderen in z'n eigen nat, als het ware. Het woord kastijding dat hij gebruikt heeft overigens een beetje een ambigue betekenis. Kastijden kan zowel straffen of tuchtigen, als slaan of afranselen betekenen. Over het algemeen wordt het echter meestal wel begrepen als straffen op een fysieke manier, lijfstraffen met andere woorden.

Overigens, samenhangend met wat hier al is gezegd over de zwijgzaamheid van sommige strekkingen over de islam, wil ik even aanhalen dat er in madrassa's en islamitische scholen, althans volgens sommige bronnen, ook niet naast gemept wordt.

In Groot-Brittannië was daar eens een reportage over in het programma Dispatches (Lessons in Hate and Violence). Kinderen werden er geslagen, zowel met de blote hand als met een schoen en een bankje. Ze meppen en schoppen ook elkaar, achter de rug van de lesgever of zonder dat er iets wordt aan gedaan. Ik weet het niet, maar het lijkt me niet zeer waarschijnlijk dat zulke dingen alleen in islamitische schooltjes en madrassa's in Groot-Brittannië gebeuren.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door mercator »

Ariel schreef: De Koran en de imams kunnen roepen dat de ongelovigen een openlijke vijand voor moslims zijn, kan de gelovigen aan sporen om te vechten, de afgodendienaren te doden, en de PvdA lieden zwijgen als het graf.
Erger zelfs, de PvdA luitjes kijken op de teevee naar de marteling en verkrachting van Khaddafi en vinden het wel goed dat zo iets gebeurt in naam van de Vrijheid.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Monique »

Dhana schreef:Kinderen slaan of zelfs maar verbale agressie tegen ze te gebruiken is een teken van onmacht van de ouder.
Klopt.
Ik heb best wat meppen gehad vroeger.
Ik heb ze stuk voor stuk verdiend en het was inderdaad uit pure machteloosheid dat mijn ouders dat deden.
Niets maakte namelijk indruk op me.
Geen enkele straf, geen preken...helemaal niets. Ik haalde slechts mijn schouders op.
Een leraar is een keer huilend de klas uitgelopen omdat hij geen enkele vat op me had.

Ik kan me mijn ouders heel goed voorstellen.... :oops:
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Dominee wil pak slaag zondig kind

Bericht door Ariel »

Kinderen geslagen, kinderen vermoord

Rechtse extremisten in Duitsland hebben moorden gepleegd op moslims. De autoriteiten onderzoeken of daar meer achter zit, een organisatie of een ideologie.

Moslimextremisten hebben overal ter wereld moorden gepleegd. De media verzekeren hun publiek in alle toonaarden dat het hier incidentele misdadigheid betreft. Wie wil kijken of er meer achter zit, een organisatie of een ideologie, zoiemand is een islamofoob die niet in het beschaafde debat thuis hoort.

Een dominee in Katwijk verkondigt dat als ouders hun kinderen slaan, dat ze Gods zegen hebben, als ze
tenminste een redelijk opvoedingsdoel nastreven. De media proesten het uit over zo veel kerkse slechtheid. Kinderen slaan als ze stout zijn! Het moet toch niet erger worden. De verrotheid van het christendom is nu toch echt overtuigend aangetoond.

Wat leert de islam eigenlijk over de rechten van ouders tegenover hun kinderen? De islamitische sharia leert dat bij moord op een kind de ouders van dat kind wedervergelding van de moordenaar zullen eisen. Dat betekent dat wanneer een ouder zijn eigen kind vermoordt, er geen partij is die er belang bij heeft dat er iets gebeurt. ‘De naaste verwant, de zogeheten walii ad-dam, van de verslagene heeft het recht, den schuldige bij wijze van weerwraak te doden’. De benadeelde partij heeft dan dus het recht zichzelf te doden?

Dat een dominee steun geeft aan ouders die hun kinderen een tik geven, is uiteraard veel ernstiger dan dat de islamitische sharia geen bepalingen kent die het vermoorden van de eigen kinderen strafbaar stellen. En dat terwijl de sharia volgens Leidse hoogleraren voor 95% gelijk is aan ons Nederlands recht. Als u dat gelooft, van die 95%, moet u uw kinderen trouwens maar in Leiden laten studeren.

Dat één dominee het OK vindt om onder bepaalde omstandigheden kinderen te slaan, bewijst de achterlijkheid van het christendom. Dat alle islamitische sharia-handboeken onder alle omstandigheden straffeloosheid schenken aan ouders die hun kind vermoorden, bewijst daarentegen dat, helaas, westerlingen nog steeds islamofoob zijn.

‘Gelijke gevallen gelijk behandelen’. Waarom ook weer was dat een goed idee?

Hans Jansen

http://hoeiboei.blogspot.com/2011/11/ki ... .html#more" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie