Moslims in Nederland Radicaal?

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
weyn
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:45 pm

Moslims in Nederland Radicaal?

Bericht door weyn »

Ik groet jullie alle ongetwijfeld gelovig of niet;
Selamunaleykum
En voor de gene die deze groet niet wil;
Hi =)

Ik heb me net geregistreerd en ik merkte op dat de niet gelovigen nogal extremistich en radicaal de islam minachten.
Nederland is een vrij land, ik wil ook dat ieder persoon met zijn eigen idealen hier zijn gang kan gaan. Daarintegen zie ik hier in deze forum alleen maar citaten als: Mohammed de Verkrachter etc.
Wat ik niet begrijp is, HOE KOM JE DAAR BIJ? :O

Als jullie 't lefen van die man is zouden lezen. En dan van verscheiden bronnen. Dan zouden jullie begrijpen wat de islam inhoud.
Jullie hebben gelijk dat er echt achterlijke mongolige zogenaamde "moslims" rondlopen maar daar moet je niet naar kijken.
Verdiep je is in de islam, in de rechten en plichten en de gevolgen daarvan. Paar concrete voorbeelden;
Volgens de islam is alcohol ongeacht percentage niet toegestaan -> Iemand die drinkt is eerder in levensgevaar dan iemand die niet drinkt.
Drinken heeft zoals ieder weet op den duur een verslaving.
Gevolgen daarvan is dat je je familie, sociale omgeving etc. verliest. (HOEFT NIET ALTIJD, maar de kans is eenmaal groter dan iemand die niet drinkt).

Jullie zouden de islam van top tot teen moeten kennen.
Dan zouden jullie de daden kunnen verklaren.
Jullie zouden de moslims "humanity" kunnen bijleren.
Grotendeels is uitschelden, uitlachen jullie "hobby" tegen de islam.

Mijn grootste excuses als ik onrespectvol ben geweest.

Nogmaals groet ik jullie;
Selamunaleykum, Doei
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Gevolgen daarvan is dat je je familie, sociale omgeving etc. verliest. (HOEFT NIET ALTIJD, maar de kans is eenmaal groter dan iemand die niet drinkt). "

Net zoals iemand die teveel eet, of teveel met z'n/haar godsdienst bezig is .. Godsdienst is opium voor het volk :lol:

'Te' is nooit niet goed ... TE veel drinken, TE veel eten, TE veel geloven, ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Als jullie 't lefen van die man is zouden lezen. En dan van verscheiden bronnen. Dan zouden jullie begrijpen wat de islam inhoud.
Alle uitspraken over Mohammed in dit forum zijn juist gebaseerd op zijn levensverhaal, die door moslims wordt veronderstelt 100% feitelijk juist te zijn (ik heb overigens sterk mijn twijfels bij de Mohammed-mythe).
Maar ervan uitgaande dat het Mohammed-verhaal klopt, en je bekijkt objectief wat de man in zijn leven gedaan heeft... zelfs dan, nee juist dan, blijft er bij mij maar een gevoel hangen: waarin is deze man een voorbeeld voor de rest van de mensheid?
Hij was een moordenaar, pedofiel (had seks met meisje van 9, wilde haar al op haar 6de), had meerdere vrouwen ipv 1, trouwde een oude vrouw om haar geld, was uit op wereldlijke macht, etc.

Sjeng
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
weyn
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:45 pm

Bericht door weyn »

Gegroet/selamunaleykum

Pedofilie ?? :o m'n mond staat open
Moordenaar?? Ik heb geen idee waar je dit vandaan hebt
Nog nooit van gehoord, kben in discussie gegaan met christenen, niet-gelovigen etc. maar nog NOOIT dit gehoord.
Zou je zo mogelijk mij de bronnen van je stelling door kunnen geven.

Wat betreft meerdere vrouwen;
Vrouwen zijn in de islam zowat heilig.
Zo trouwde onze profeet met meerdere vrouwen om verscheidene redenen;
- om sommigen van hun uit armoede te verlossen, hij trouwde met weduwen (in oorlogstijd verloren vele vrouwen hun man, in die tijd werden naar weduwen niet al te positief gekeken).

En dat hij wereldmacht wou;
Dat is niet waar, 't kan zijn dat mensen bepaalde dingen interpreteren.
Wat Mohammed (vzmh) WOU is dat elk zich tot de Islam bekeerde.
(In de islam MAG JE NIET een persoon dwingen om zich tot de islam te bekeren)
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Zo trouwde onze profeet met meerdere vrouwen om verscheidene redenen;
Voor de seks, voor de afwisseling, voor het huishouden, voor het koken, voor het geld, om zijn pedofiele neigingen te bevredigen zeker.. :twisted:
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

Hoi weyn,

Volgens mij is het antwoord op je vragen allemaal te lezen op dit forum. Onderbouwd met citaten uit de Koran en Hadith, van betrouwbare bronnen, door mensen die de Koran en Hadith kennen (Niet ik). Leesze zou ik zeggen..

Maar ik ken deze argumenten en citaten al.. Misschien kun jij jouw stelling juist onderbouwen? Dat lijkt mij in elk geval een stuk interessanter.

grt.
DeSuper
FFD olé
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Beste Weyn.

Ik vind het heel mooi dat je hier je geloof komt verdedigen. Lange tijd dacht ikzelf ook dat de Islam één en al uit liefde en vrede bestond.

Tot ik me er meer in ben gaan verdiepen en erachter kwam dat er ook een hele griezelige kant aan dit geloof zit, waar maar weinig over wordt gesproken. Jouw reactie had de mijne kunnen zijn.

Weyn als moslim zijnde geloof je dat Allah je een intellect heeft gegeven. IK raad je aan datgene wat hier staat de ontkrachten. Vraag de Imam als de dingen die hier staan nu wel werkelijk kloppen.

Neem bijvoorbeeld dat verhaal van Aisha, is het waar dat de profeet 50 jaar was en seks had met een negenjarige?

Na een tijdje zal je merken dat alles wat hier staat weldegelijk klopt.

En als weldenkend mens zal je uiteindelijk merken dat je je hebt vergist in je religie. Je voelt je dan echt genept.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Weyn: Jullie zouden de islam van top tot teen moeten kennen.

Beste Weyn, het punt is nu juist dat ik de islam helemaal niet WIL kennen maar hierdoor "gedwongen" wordt door al die achterlijken die uit naam van de islam verkrachten, vermooren etc.
Het liefst zou ik willen dat ik net zoveel af zou hoeven te weten van de islam als van het christendom..... helemaal niets!

Dan zouden jullie de daden kunnen verklaren.

Welke daden? De walgelijke praktijken die ui naam van de islam gepleegd worden? Bedoel je te zeggen dat we alle oorzaak van die walgelijkheid in de koran kunnen terugvinden?
Bedankt dat je dat toegeeft.

Jullie zouden de moslims "humanity" kunnen bijleren.

je bedoelt "deprogrammen"?

Grotendeels is uitschelden, uitlachen jullie "hobby" tegen de islam.

Wanneer je alles bekijkt wat met de islam te maken heeft is dat toch allemaal behoorlijk lachwekkend....wanneer het allemaal niet zo walgelijk gewelddadig zou zijn.
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

weyn schreef:
Wat betreft meerdere vrouwen;
Vrouwen zijn in de islam zowat heilig.
Wanneer vrouwen zowat heilig zijn...waarom worden ze dan als stront behandeld?
Zo trouwde onze profeet met meerdere vrouwen om verscheidene redenen;
- om sommigen van hun uit armoede te verlossen, hij trouwde met weduwen (in oorlogstijd verloren vele vrouwen hun man, in die tijd werden naar weduwen niet al te positief gekeken).
Wanneer vrouwn als "heiligen" beschouwd zouden worden zouden ze niet verplicht zijn de 2e, 3e 0f 4e vrouw van de een of andere ouwe geile bok te worden. Wanneer vrouwen als "heiligen" beschouwd zouden worden zouden "weduwen" ook als "heiligen" behandeld worden..of zijn weduwen geen vrouwen?
Wanneer vrouwen als "heiligen" beschouwd zouden worden zouden ze binnen de islam net zoveel vrijheid hebben als ze zelf willen. Aangezien vrouwen binnen de islam "bezit" zijn worden ze niet als "heiligen" beschouwd...of..het moet natuurlijk zo zijn dat "heiligen' binnen de islam zich ook moeten bedekken met als straf de dood.
Trouwens, voor zover ik weet ZIJN er in de islam helamaal geen "heiligen". Dat verklaart meteen je vergelijking: vrouwen bestaan ook niet.
En dat hij wereldmacht wou;
Dat is niet waar, 't kan zijn dat mensen bepaalde dingen interpreteren.
Wat Mohammed (vzmh) WOU is dat elk zich tot de Islam bekeerde.
(In de islam MAG JE NIET een persoon dwingen om zich tot de islam te bekeren)
Oh? Wat is dan die regel dat iemand die zich niet tot de islam wil bekeren gedood moet worden?
Amorele atheistische nitwit
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Eigenlijk zou ik als man me gewoon tot de islam moeten bekeren, dan mag ik VIER VROUWEN BEZITTEN en kan ik er nog mee weg komen ook!! (wat wil een man nog meer) :lol: :lol: :lol: :twisted: :twisted: :twisted:
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hoi Weyn,

Van harte welkom hier, en mooi dat je de discussie wilt voeren hier en op een respectvolle manier schrijft. Ik nodig je uit om alle eerlijke vragen te beantwoorden en zelf de waarheid te onderzoeken.

Ik heb een paar vragen voor jou:

Kun je mij uitleggen waarom alle moslims maximaal 4 vrouwen mogen hebben, maar de profeet er een stuk of 9 had?

Waarom de man meerdere vrouwen mag trouwen, waaronder ook andersgelovigen, terwijl de moslima slechts 1 moslimman mag trouwen

Waarom er volgens de koran geen dwang in de godsdienst is, maar een afvallige volgens de sharia gedood moet worden?

Ma salama, vrede voor jou!
weyn
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:45 pm

Aicha ( in ogen vvan een moslim :))

Bericht door weyn »

Pedofilie in Islam :o??? (jullie zijn écht goed )

De profeet heeft een totaal van 11 vrouwen gehad.
10 waren weduwe, de 11e en tevens de laatste was een maagd (aicha).

De Profeet deed niks voor zijn vermaak.
Zo trouwde hij op 25 jarige leeftijd met een 40 jarige vrouw (Hatice).
Zo trouwde hij ook met een vrouw in de jaren 75 (Sümeyye).
Zo waren er nog 8 andere weduwen.
Persoonlijke vind ik dit geen vermaak :s

Nu "ter zake";
-In Mekka is het nogal warm -> De zonne stralen maken extra vitamine D aan -> vitamine D zorgt voor oestrogeen -> grotere hoeveelheid (vergeleken met NL) oestrogeen zorgt voor een eerdere menstruatie/volwassen wording.
-Ook is het zo dat in arabische landen de leeftijd v.d. een meisje pas begint bij de 1e menstruatie (ik heb me twijfels of dit is toegepast op de jaartelling van Aicha)
-Na de dood van zijn eerste vrouw wou de profeet nog een vrouw hebben om op de kinderen te passen (ook van de weduwen) en om de "vrouwelijke" kant van de Islam te kunnen vertellen.
Voornaamste reden was dat hij de vrouwen zelf niet kon vertellen over onderwerpen als menstruatie e.d. Daardoor had hij behoefte aan een slimme vrouw die dat wel kon.
Zo had hij de keuze tussen een bejaarde weduwe en een jong meisje(Aicha; dochter van Abu Bekir).
Hij koos ook voor Aicha.
10 jaar na 't begin v.d. verzen die aan mohammed "gegeven" werden, kreeg de profeet behoefte aan een vrouw. Aicha werd 5/6 jaar VOOR 't begin van de verzen uit de Koran. Hieruit blijkt dat Aicha op een leeftijd van 17/18 jaar trouwde met Hz. Mohammed (vzmh).
Dit onderwerp vind je met alle details in: (Asr-i Saadet 2/997)
-Dat Aicha op een redelijke leeftijd is gaan trouwen blijkt uit de biografie van Esma (zuster van Aicha). Ze zeggen over Esma;
"Toen Esma 100 jaar was (73ste jaar van de Hicri kalender) is ze overleden. Tijdens de Hicrah was zij op een leeftijd van 27 jaar en Aicha was 10 jaar jongen dan haar zus Esma. Hieruit blijkt Aicha een leeftijd van 17 jaar te hebben tijdens de Hicrah. Tevens was Aicha voor de profeet al verloofd met Cübeyr. Dus ze was degelijk op een leeftijd om te trouwen. (Hatemü'l enbiya p.210)
-Zo verteld Yunus bin Mâhenk;
Ik was naast de Moeder der Moslims, er kwam een Iraaksa:
- Moeder der Moslims, kunt u mij uwe Koran laten zien.
Aicha (R.A.), vroeg:
- Wat wilt u ermee
- Ik moet de Koran nog sorteren. 't Word willekeurig gelezen!..
-Een van de gedetailleerde verzen is het; Deze vers gaat over de hemel en hell. Nadat de mensen 't moslims zijn/de islam accepteerden werden verzen over Halal's en Harâm's neergezonden. Als de 1e vers "drink geen alcohol" zou zijn, zou ieder "wij drinken alcohol!" zeggen.
Toen ik in Mekka een spelende kind was werd de volgende vers neergezonden op Allah's Profeet; Neen, het Uur is hun vastgestelde tijd en het Uur zal uiterst rampzalig en bitter zijn (Sûretü'l Kamer, 54:46)

Yûnus bin Mâhenk verteld verder:
De verzen El-Baqarah & El-Nisâ werden ook neergezonden in mijn bijzijn.
Later gaf de Schone, Lieve Moeder der Moslims (R.A.) haar kor'an aan de Irakees en liet het hem overschrijven.

Jawel, waar Aicha, bron van moraliteit/eer, 't over had was de 54ste vers Al-Qamer (De Maan).
Reden van neerzending van deze vers: De wonder v.d. Maan. De Kafir's
verzoekten Mohammed (vzmh) een wonder te verrichten. De Profeet had zijn vingers op de maan richtend de maan in 2 stukken verdeeld en zei: "Wees mijn getuigen!". Deze gebeurtenis was zo'n 5 jaar VOOR de Hicrah.
Aangezien Aicha al deze verzen met bedoeling kende kunnen we ons niet bedenken dat ze op een leeftijd van 6/9 jaar is getrouwd.
Een leeftijd van 16+ zou mij veel logischer lijken.

Gegroet :) Selamunaleykum
weyn
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:45 pm

Bericht door weyn »

Bernie schreef:Hoi Weyn,

Van harte welkom hier, en mooi dat je de discussie wilt voeren hier en op een respectvolle manier schrijft. Ik nodig je uit om alle eerlijke vragen te beantwoorden en zelf de waarheid te onderzoeken.

Ik heb een paar vragen voor jou:

Kun je mij uitleggen waarom alle moslims maximaal 4 vrouwen mogen hebben, maar de profeet er een stuk of 9 had?

Waarom de man meerdere vrouwen mag trouwen, waaronder ook andersgelovigen, terwijl de moslima slechts 1 moslimman mag trouwen

Waarom er volgens de koran geen dwang in de godsdienst is, maar een afvallige volgens de sharia gedood moet worden?

Ma salama, vrede voor jou!


Je mag 4 vrouwen volgens de islam op een couple voorwaarden:
Je moet al je vrouwen gelijk behandelen (geldt ook voor al je kinderen ongeacht moeder)
Je huidige vrouw moet je de toestemming geven (dit is een recht van de vrouw. Als zii 't niet wilt, dan mag de man 't niet).




De man is in de islam de begeleider en de beschermer van de vrouw.
Vrouwen mogen ALLES zeggen/doen wat ze willen.
Alleen in bed hebben ze 't plicht te zwijgen (als de bedoeling voortplanting is). Met 4 mannen zou je jezelf geen leven will toewensen.
In islam is 't ook so dat voortplanting belangrijk is voor de familie.
Zo heeft mijn vader 7 broers (van één vader). Kun je nagaan als je 4 mannen hebt als echtegenoten.


Sorry, dit is wat disrespecting maar:
Waarom er volgens de koran geen dwang in de godsdienst is, maar een afvallige volgens de sharia gedood moet worden?
Dit is echt onzin.
Enige personen die volgens de Sharia gedood moeten worden zijn;
Gehuwde personen die vreemd gaan.
Maar zowiezo in deze tijd is dat ontoepasselijk. In Nederland (als voorbeeld)zijn er jammer genoeg zoveel scheidingen. Als zoals 't in de koran staat; alle gehuwde personen die vreemdgaan worden gedood zullen ze zo gauw niet meer vreemdgaan ;)...
Maar natuurlijk is Nederland een vrij tolerant land.
Ieder mag vreemdgaan, doet waar hij/zij zin in heeft :)


Ik weet niet zoveel.. Ik antwoord deze vragen ook zomaar uit me kop.
Ik denk niet dat jij seriues de behoefte hebt aan de antwoorden op deze vragen :).... Zowel moi excuses... Zeg het me vraag ik 't imams
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

weyn schreef:
Bernie schreef: Alleen in bed hebben ze 't plicht te zwijgen (als de bedoeling voortplanting is).


En wie van de twee bepaalt er wanneer het bedoelt is voor de voortplanting?
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
weyn
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:45 pm

Bericht door weyn »

Graslelie schreef:
weyn schreef:
Bernie schreef: Alleen in bed hebben ze 't plicht te zwijgen (als de bedoeling voortplanting is).


En wie van de twee bepaalt er wanneer het bedoelt is voor de voortplanting?
Mooie vraag :)

De man moet als bedoeling voortplanting hebben.
Dus condooms of enige vorbehoedsmiddel is niet toepasselijk.
De vrouw kan jammer genoeg niet precies weten of zijn bedoeling goed voorplanting is.
Alleen is er in de islam wel de angst voor Âhzab (Hell, "God's Wrath").
Als de vrouw weet dan zijn man een goeie moslim is heeft zij niks te vrezen.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Ik ben onder de indruk van je fantasie en denkvermogen, alleen vind ik het jammer dat je het gebruikt om iemand te verdedigen, waarvan ik niet denk dat hij dat werkelijk verdient. Als ik af moet gaan op de beeldvorming uit islamitische bronnen was het niet iemand die boven alle andere mensen uitsteeg... Niet in positieve zin in ieder geval...

Is het niet zo dat het meisje nog met poppen speelde? Misschien was dat in die tijd ook anders, gebrek aan vitamine D door hoofddoekjes etc. maar tegenwoordig doen meisjes van 16+ dat niet meer. Voor het verzorgen van kinderen had Mohammed slaven.
De 'profeet' heeft volgens jou bericht 11 weduwen gehad, hebben die na de dood van Mohammed nog een nieuwe man kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

weyn schreef:
Graslelie schreef:
weyn schreef:

En wie van de twee bepaalt er wanneer het bedoelt is voor de voortplanting?
Mooie vraag :)

De man moet als bedoeling voortplanting hebben.
Dus condooms of enige vorbehoedsmiddel is niet toepasselijk.
De vrouw kan jammer genoeg niet precies weten of zijn bedoeling goed voorplanting is.
Alleen is er in de islam wel de angst voor Âhzab (Hell, "God's Wrath").
Als de vrouw weet dan zijn man een goeie moslim is heeft zij niks te vrezen.

Jaja :x
Laatst gewijzigd door Graslelie op zo aug 27, 2006 4:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Van dat soort antwoorden ga ik over mijn nek, het is zo niet gelijkwaardig. Je moet eens goed lezen wat je zelf schrijft!
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Het is vatbaar voor brainwashing van vrouwen en misbruik van vrouwen.
"Als ik niet neuk met hem ben ik slecht,het gaat immers om de voortplanting".
En de man heeft de macht om haar te verkrachten, het gaat immers om voortplanting, en dan moet zij zwijgen en heeft er niks tegen in te brengen als haar man dat zegt.

Ik walg van dit soort dwang.
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
weyn
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:45 pm

Bericht door weyn »

Sjoerd schreef:Ik ben onder de indruk van je fantasie en denkvermogen, alleen vind ik het jammer dat je het gebruikt om iemand te verdedigen, waarvan ik niet denk dat hij dat werkelijk verdient. Als ik af moet gaan op de beeldvorming uit islamitische bronnen was het niet iemand die boven alle andere mensen uitsteeg... Niet in positieve zin in ieder geval...

Is het niet zo dat het meisje nog met poppen speelde? Misschien was dat in die tijd ook anders, gebrek aan vitamine D door hoofddoekjes etc. maar tegenwoordig doen meisjes van 16+ dat niet meer.
De 'profeet' heeft volgens jou bericht 11 weduwen gehad, hebben die na de dood van Mohammed nog een nieuwe man kunnen vinden?
Of het meisje met poppen speelde is niet zeker.
Zoals je heb gelezen, ze SPEELDE wel of het met poppen is of met ferrari-autootjes... geen idee -.-...
De profeet heeft 10 (geen 11) weduwen gehad, of ze daarne nog hebben kunnen trouwen weet ik niet... waar mij 't om gaat is dat de Profeet goed heeft gedaan om een Familie te bieden aan de weduwen. En over hoofddoekjes en sluiers... ik heb geen grondig research gedaan op dat gebied.. In 't algemeen zijn arabische professors grotendeels moslim en wat ik zei heb ik uit islamitische boeken dus ik denk dat ze de kleding factor er bij hebben geteld

Selamunaleykum
weyn
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:45 pm

Bericht door weyn »

Graslelie schreef:Het is vatbaar voor brainwashing van vrouwen en misbruik van vrouwen.
"Als ik niet neuk met hem ben ik slecht,het gaat immers om de voortplanting".
En de man heeft de macht om haar te verkrachten, het gaat immers om voortplanting, en dan moet zij zwijgen en heeft er niks tegen in te brengen als haar man dat zegt.

Ik walg van dit soort dwang.
Wat is je stelling?
En met 't plicht met zwijgen begrijp jut verkeerd.
Een man mag niet op een perverse wijze elke dag willen vrijen.
Een man toont begrip aan zijn echtgenote,
Als ze niet wil dan komt 't er niet van.
Maar ze kan niet blijven herhalen: "nee nee nee nee nee"
Uiteindelijk moet 't is een keer gebeure tog :o?
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

weyn schreef:Of het meisje met poppen speelde is niet zeker.
Dingen die goed uitkomen zijn heilig, de rest is niet belangrijk, of als het niet goed uitkomt vals. Geloof je het zelf?
weyn schreef:De profeet heeft 10 (geen 11) weduwen gehad, of ze daarne nog hebben kunnen trouwen weet ik niet...
Misschien leuk om eens uit te zoeken? Ben benieuwd!
weyn schreef:waar mij 't om gaat is dat de Profeet goed heeft gedaan om een Familie te bieden aan de weduwen.
Wat een fantastisch mens... Rijke, mooie, intelligente vrouwen hebben altijd erg veel moeite een levenspartner te vinden. Dat weet iedereen!
weyn schreef:En over hoofddoekjes en sluiers... ik heb geen grondig research gedaan op dat gebied.. In 't algemeen zijn arabische professors grotendeels moslim en wat ik zei heb ik uit islamitische boeken dus ik denk dat ze de kleding factor er bij hebben geteld
Vastwel ;)
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

weyn schreef:Een man mag niet op een perverse wijze elke dag willen vrijen. Als ze niet wil dan komt 't er niet van.
Q2.223: "Your wives are a tilth for you, so go into your tilth when you like, and do good beforehand for yourselves, and be careful (of your duty) to Allah, and know that you will meet Him, and give good news to the believers."
Uw vrouwen zijn als een akker voor u, dus ga in uw akker wanneer het u behoeft.
weyn schreef:Een man toont begrip aan zijn echtgenote
Zo zou het moeten zijn, volgens mij ben je nog jong, de koran leert mannen niet begrip te tonen maar geweld te gebruiken indien iets ze niet aanstaat. Hopelijk krijg jij later een vriendje dat zelf kan denken en niet blind op de koran afgaat. Het zal wel een moslim moeten zijn want waar dat andersom wel is toegestaan mag een 'zwakke' vrouw 'natuurlijk' geen ongelovige man trouwen.

Q4.34: "Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in the sleeping-places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great."
weyn
Berichten: 8
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 4:45 pm

Bericht door weyn »

weyn schreef:
Een man mag niet op een perverse wijze elke dag willen vrijen. Als ze niet wil dan komt 't er niet van.

Q2.223: "Your wives are a tilth for you, so go into your tilth when you like, and do good beforehand for yourselves, and be careful (of your duty) to Allah, and know that you will meet Him, and give good news to the believers."
Uw vrouwen zijn als een akker voor u, dus ga in uw akker wanneer het u behoeft.

Dit ligt best simpel:
and be careful (of your duty) to Allah, and know that you will meet Him
Dus dit betekent zo ongeveer; weet dat god je ziet, weet dat god weet wat je denkt.
Een moslim (hoort angst voor zijn god te hebben) behandelt zijn vrouw respectvol.
Zo is de bedoeling van deze vers:
AKKER: je zaait je oogst --> Dit is op abstracte wijze vergelijkbaar met voortplanting.
Maar de echte bedoeling is dat je samen mag zijn als je maar via de "akker" gaat. Er is geen enkele toestemming om je vrouw tot orale of zelfs anale seks te dwingen.
De reden van de neerzending van deze vers is dan ook 't volgende:
De joden in die tijd beweerden dat als je anale seks had. Het kind scheel zou zijn. Daarop werd deze vers neergezonden op de wereld.
Om bekend te maken dat alleen via de vagina seksueel contact plaats mag vinden.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

weyn schreef: De man is in de islam de begeleider en de beschermer van de vrouw.
Berschermer? Waartegen? Ze kan absoluut geen gevaar lopen door moslimmannen..immers...een moslima is bijna "heilig" en is als een "diamant".? Dus: waartegen moet een vrouw "beschermd" worden?
Vrouwen mogen ALLES zeggen/doen wat ze willen.
Sinds wanneer is dit?
Alleen in bed hebben ze 't plicht te zwijgen (als de bedoeling voortplanting is).
Huh? Leg dit eens uit? Voortplanting gebeurt door het zwijgen van de vrouw?

Iets later zeg je dat er alleen sex mag plaatsvinden met als doel voortplanting. Welke techniek werd er in tie tijd gebruikt om te bepalen wanneer een vrouw vruchtbaar is?
Na de overgang is sex dus verboden?
Met 4 mannen zou je jezelf geen leven will toewensen.
Ben jij een vrouw?
Mij lijkt het wel handig... 1 voor het huishouden, 2 om de kost te verdienen en 1 kok. Mwah, ik denk niet dat veel vrouwen daar bezwaar tegen zullen hebben.
In islam is 't ook so dat voortplanting belangrijk is voor de familie.
Zo heeft mijn vader 7 broers (van één vader). Kun je nagaan als je 4 mannen hebt als echtegenoten.
Snap ik niet. Of het nu 1 of vier echtgenoten zjn, een vrouw kan maar 1 x per jaar zwanger worden...ik zie het probleem dus niet
Enige personen die volgens de Sharia gedood moeten worden zijn;
Gehuwde personen die vreemd gaan.
Maar zowiezo in deze tijd is dat ontoepasselijk. In Nederland (als voorbeeld)zijn er jammer genoeg zoveel scheidingen. Als zoals 't in de koran staat; alle gehuwde personen die vreemdgaan worden gedood zullen ze zo gauw niet meer vreemdgaan ;)...
In de islam is de drijfveer om niet te scheiden dus puur de angst om gedood te worden. Lekkere basis voor een huwelijk.
Maar natuurlijk is Nederland een vrij tolerant land.
Ieder mag vreemdgaan, doet waar hij/zij zin in heeft :)
En dat willen we graag zo houden.
Amorele atheistische nitwit
Plaats reactie