Even voorstelen

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Plaats reactie
Joost
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 25, 2006 1:21 pm

Even voorstelen

Bericht door Joost »

Hoi allemaal

Ik ben dus Joost kom uit Rotterdam. Bij toeval ben ik hier verzeild. Heb veel discussies gelezen. En vond het best boeiend allemaal. Wat mensen bezig kan houden?????

Ik ben zelf katholiek opgevoed. Maar ben in hart en nier atheist net als trouwens mijn ouders. vroeger toen ik een kind was gingen we bijna elke zondag naar de kerk. Toen bekend werd dat de priester een jongetje misbruikte hebben me ouders het christendom af gezworen. gelukkig voor mij, want dan hoef ik niet meer naar die griezel kerk te gaan.Ik vind wel het concept het christendom kinderachtig hypocriet en totaal niet van deze tijd. Over de Islam denk ik hetzelfde. De Isalm vind ik wel wat duidelijker dan het christendom. Misschien komt het omdat ik veel moslim vrienden heb. Ik ben heel trots dat ik atheist ben. heb geen enkel religie nodig.

Ik begrijp wel dat relgie mensen kan helpen om steun te vinden enz. En broederschap/vriendshap kan vergroten. Vooral gastvrijheid vind ik wel mooi. Maar daar blijft het bij.

Ik geloof niet in god. Maar ik denk dat er wel iets moet zijn die alles bestuurt.
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

Hoi Joost, welkom hier alvast.

Ik las net ergens dat je atheist bent en niet gelooft in de evolutietheorie. Dat vind ik interessant. Wat is jouw alternatief of deze theorie? Geloof je wel in evolutie op zich? En de 'Big Bang'?

En als je niet in god gelooft, maar wel in iets dat alles bestuurt. Hoe zou je dat iets dan noemen? En gebeurt dat besturen dan bewust, of is het meer een soort van natuur?

grt.
Super
FFD olé
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Re: Even voorstelen

Bericht door Sjeng »

Joost schreef:Hoi allemaal

Ik ben dus Joost kom uit Rotterdam. Bij toeval ben ik hier verzeild. Heb veel discussies gelezen. En vond het best boeiend allemaal. Wat mensen bezig kan houden?????

Ik ben zelf katholiek opgevoed. Maar ben in hart en nier atheist net als trouwens mijn ouders. vroeger toen ik een kind was gingen we bijna elke zondag naar de kerk. Toen bekend werd dat de priester een jongetje misbruikte hebben me ouders het christendom af gezworen. gelukkig voor mij, want dan hoef ik niet meer naar die griezel kerk te gaan.Ik vind wel het concept het christendom kinderachtig hypocriet en totaal niet van deze tijd. Over de Islam denk ik hetzelfde. De Isalm vind ik wel wat duidelijker dan het christendom. Misschien komt het omdat ik veel moslim vrienden heb. Ik ben heel trots dat ik atheist ben. heb geen enkel religie nodig.

Ik begrijp wel dat relgie mensen kan helpen om steun te vinden enz. En broederschap/vriendshap kan vergroten. Vooral gastvrijheid vind ik wel mooi. Maar daar blijft het bij.

Ik geloof niet in god. Maar ik denk dat er wel iets moet zijn die alles bestuurt.
Je klinkt erg tegenstrijdig Joost.

Bijvoorbeeld: Je hebt het christendom verlaten omdat de predikant pedofiel is. Wist je dat Mohammed (dat is Jezus voor de moslims zeg maar, hét grote voorbeeld dus..) ook een pedofiel was?
En: je gelooft niet in god, maar je denkt wel dat er iets moet zijn (dat noemen wij het iets-isme). Dat zijn twee stellingen die je niet tegelijkertijd kunt verdedigen.. Bovendien als dat "iets" alles bestuurt, is dat "iets" dus verantwoordelijk voor al het onrecht in de wereld...

Overigens van harte welkom.

Veel plezier hier, groet, Sjeng.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Volgens het Christendom mag je geen kinderen corrumperen en geen seks buiten het huwelijk hebben. Je moet anderen behandelen zoals je zelf behandelt wil worden. Als een predikant of een priester zich aan kinderen vergrijpt dan handelt hij tegen de Christelijke boodschap in.

Ik ben trouwens geneigd om te denken dat Joost een Moslim of een voormailige Moslim is.
Joost schreef:Ik vind wel het concept het christendom kinderachtig hypocriet en totaal niet van deze tijd. Over de Islam denk ik hetzelfde. De Isalm vind ik wel wat duidelijker dan het christendom. Misschien komt het omdat ik veel moslim vrienden heb. Ik ben heel trots dat ik atheist ben. heb geen enkel religie nodig.
Ik ben vaker zogenaamde atheïsten en/of ex-Christenen tegengekomen op forums die zeiden alle religie onzin te vinden maar dan wel een of meer lichtelijk positieve opmerkingen over de Islam maakten. Dat bleken dan later Moslims te zijn.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Linda Danvers schreef:Volgens het Christendom mag je geen kinderen corrumperen en geen seks buiten het huwelijk hebben. Je moet anderen behandelen zoals je zelf behandelt wil worden. Als een predikant of een priester zich aan kinderen vergrijpt dan handelt hij tegen de Christelijke boodschap in.

Ik ben trouwens geneigd om te denken dat Joost een Moslim of een voormailige Moslim is.
Joost schreef:Ik vind wel het concept het christendom kinderachtig hypocriet en totaal niet van deze tijd. Over de Islam denk ik hetzelfde. De Isalm vind ik wel wat duidelijker dan het christendom. Misschien komt het omdat ik veel moslim vrienden heb. Ik ben heel trots dat ik atheist ben. heb geen enkel religie nodig.
Ik ben vaker zogenaamde atheïsten en/of ex-Christenen tegengekomen op forums die zeiden alle religie onzin te vinden maar dan wel een of meer lichtelijk positieve opmerkingen over de Islam maakten. Dat bleken dan later Moslims te zijn.
Linda,

Wat goed dat je dat doorhad. De onoprechtheid druipt er werkelijk van af.

Neem deze zin:"" Ik ben zelf katholiek opgevoed. Maar ben in hart en nier atheist net als trouwens mijn ouders. vroeger toen ik een kind was gingen we bijna elke zondag naar de kerk."



Hoe kan je nou katholiek opgevoed zijn als je ouders atheist zijn?

Ik lig hier dubbel van het lachen... hahahahahhahahahahah
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Lodewijk Nasser schreef:
Linda Danvers schreef:Volgens het Christendom mag je geen kinderen corrumperen en geen seks buiten het huwelijk hebben. Je moet anderen behandelen zoals je zelf behandelt wil worden. Als een predikant of een priester zich aan kinderen vergrijpt dan handelt hij tegen de Christelijke boodschap in.

Ik ben trouwens geneigd om te denken dat Joost een Moslim of een voormailige Moslim is.
Joost schreef:Ik vind wel het concept het christendom kinderachtig hypocriet en totaal niet van deze tijd. Over de Islam denk ik hetzelfde. De Isalm vind ik wel wat duidelijker dan het christendom. Misschien komt het omdat ik veel moslim vrienden heb. Ik ben heel trots dat ik atheist ben. heb geen enkel religie nodig.
Ik ben vaker zogenaamde atheïsten en/of ex-Christenen tegengekomen op forums die zeiden alle religie onzin te vinden maar dan wel een of meer lichtelijk positieve opmerkingen over de Islam maakten. Dat bleken dan later Moslims te zijn.
Linda,

Wat goed dat je dat doorhad. De onoprechtheid druipt er werkelijk van af.

Neem deze zin:"" Ik ben zelf katholiek opgevoed. Maar ben in hart en nier atheist net als trouwens mijn ouders. vroeger toen ik een kind was gingen we bijna elke zondag naar de kerk."



Hoe kan je nou katholiek opgevoed zijn als je ouders atheist zijn?

Ik lig hier dubbel van het lachen... hahahahahhahahahahah
Laat me raden: Maroc

Ik herkende je aan de vele taal- en spelfouten!! :twisted: :twisted: :twisted:
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Lodewijk Nasser schreef: Wat goed dat je dat doorhad. De onoprechtheid druipt er werkelijk van af.

Neem deze zin:"" Ik ben zelf katholiek opgevoed. Maar ben in hart en nier atheist net als trouwens mijn ouders. vroeger toen ik een kind was gingen we bijna elke zondag naar de kerk."



Hoe kan je nou katholiek opgevoed zijn als je ouders atheist zijn?

Ik lig hier dubbel van het lachen... hahahahahhahahahahah
Beste Lodewijk Nasser,

Als je dit soort mensen maar vaak genoeg tegenkomt herken je ze na een paar posten of zelfs na een paar zinnen.

"Ik ben atheïst, maar toch bla bla de islam bla bla."

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Linda Danvers schreef:
Lodewijk Nasser schreef: Wat goed dat je dat doorhad. De onoprechtheid druipt er werkelijk van af.

Neem deze zin:"" Ik ben zelf katholiek opgevoed. Maar ben in hart en nier atheist net als trouwens mijn ouders. vroeger toen ik een kind was gingen we bijna elke zondag naar de kerk."



Hoe kan je nou katholiek opgevoed zijn als je ouders atheist zijn?

Ik lig hier dubbel van het lachen... hahahahahhahahahahah
Beste Lodewijk Nasser,

Als je dit soort mensen maar vaak genoeg tegenkomt herken je ze na een paar posten of zelfs na een paar zinnen.

"Ik ben atheïst, maar toch bla bla de islam bla bla."

Met vriendelijke groet,

Linda


In een andere post maakt hij zich helemaal ongeloofwaardig door fel uit zijn slof te springen, nadat hij verneemt dat één van zijn zusters het geloof verlaten heeft. Als je atheist bent zal je dat dan juist moeten toejuichen, dunkt mij..
DeSuper
Berichten: 371
Lid geworden op: ma jun 26, 2006 7:29 pm

Bericht door DeSuper »

Ik heb iets gemist geloof ik..
FFD olé
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

DeSuper schreef:Ik heb iets gemist geloof ik..
Zie http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=4743


Zie en huiver hoe ongelovige Joost tekeer gaat als hij verneemt dat Zuster Houda -ook- het geloof verlaat heeft. Joost is diep in zijn ziel getrapt. Want Joost weet hoe je moet liegen.

Ja, Joost kan het weten!
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Beste Joost, Dit is echt zooooo triest voor jezelf. Want als Linda je leugens en bedrog al ziet, wordt het vast ook door Allah gezien.

Ik hoop voor jou dat hij er net als ik vriendelijk om zal glimlachen.

Vrede, salaam!
Bernie
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Bernie schreef:Beste Joost, Dit is echt zooooo triest voor jezelf. Want als Linda je leugens en bedrog al ziet, wordt het vast ook door Allah gezien.

Ik hoop voor jou dat hij er net als ik vriendelijk om zal glimlachen.

Vrede, salaam!
Bernie
Waarom krijg ik geen eer in het ontmaskeren van 'ongelovige' Joost ?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Lodewijk Nasser schreef:Waarom krijg ik geen eer in het ontmaskeren van 'ongelovige' Joost ?
Van mij wel.
:wink:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Linda Danvers schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Waarom krijg ik geen eer in het ontmaskeren van 'ongelovige' Joost ?
Van mij wel.
:wink:
Daar was het mij allemaal om te doen ;)

Bedankt Linda,

We zouden voor de afdeling personeelszaken van de AIVD moeten werken.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Jawel Lodewijk Nasser, ook top!

En meteen maar toegegeven dat ik het zelf niet doorhad... :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Bernie schreef:Jawel Lodewijk Nasser, ook top!

En meteen maar toegegeven dat ik het zelf niet doorhad... :oops: :oops: :oops:
Jij bent tenminste wel eerlijk. Dat kunnen we helaas van ongelovige Joost niet zeggen.
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op za aug 26, 2006 1:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

He jongens kom op……
We moeten een beetje medelijden hebben met onze Joost. Niet waar Maroc?
Deze jongen was een paar dagen geleden nog een goedgelovige Moslim en nu is hij atheïst.

Joost zit in een identiteit crisis. En dat is heel erg.

Sorry Maroc dat onze leden je uitlachen.
Dat zal ik niet doen.
Ik vind het geweldig dat je Atheïst geworden bent.
Ben je van plan dat te blijven, ( ik maak me een heel klein beetje zorgen) of kom je terug voor een herhaling cursus om je geloof weer wat op te sterken.
Wat je bedoeling ook is, je mag blijven. Wij je vrienden vinden het fijn dat je er weer bent.
Je weet dat je op dit forum eigenlijk geen meerdere gebruikersnamen mag hebben Maroc.
Dus aan jou nu de keus of je onder Maroc wil posten of dat je deze naam wil blijven gebruiken.

Een ding moet me van het hart.
Je bent nu wel geen Moslim meer maar toch doe je nog aan AL-TAKEYYA.
Je verteld ons dat je katholieke ouders hebt. En dat is natuurlijk niet waar.
Alhoewel je geen Moslim meer bent hoef jij je niet te schamen voor je afkomst. Dat is niet leuk voor je ouders.
En tegen ons hoef je niet te liegen, want wij zijn je vrienden.

Oké Maroc…Gezellig om even met je gekletst te hebben.

Tot ziens

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Heeey joost, sorry dat ik je gisteren niet hoi heb gezegd, ik moet je over het hoofd hebben gezien.

Ik wens je een leuke tijd op deze site, echt heel veel plezier en veel geluk.

Groetjes en vele kusjes,

Hayat.
Plaats reactie