Gelukkige ex-moslima

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Gelukkige ex-moslima

Bericht door sanne »

Hallo iedereen of Salemaleicum (zoals ze bij ons zeggen :wink: )

Ik ben een meisje van Marokkaanse afkomst en ben 21 jaar oud. Ik ben gescheiden van mijn Marokkaanse man, heb geen kindjes.

Ik ken erg veel over de Quraan en de ahadith. Tv en muziek waren bij ons thuis verboden, enkel boeken over de Quraan, dus ik heb mijn lectuur wel doorgelezen.

Ik ben erg gelukkig met mijn kennis over de Islam en het feit dat ik mezelf een hafeez kan noemen (iemand die de quraan vanbuiten kent) op deze manier kan ik deze kennis net gebruiken, om te tonen dat niet alles even perfect is in de Islam en zijn Heilige Boek.

Ik heb de Islam ongeveer één jaar geleden verlaten en wil nooit meer terugkeren. Het was de moeilijkste beslissing ooit, omdat het bij ons niet echt evident is, maar ik betaal de prijs ervoor graag.

Voor de rest hou ik me bezig met reizen, lezen, tv kijken (Friends!), dieren, en sites zoals deze...

Leuk jullie allemaal te ontmoeten!

Zoen
Laatst gewijzigd door sanne op vr sep 01, 2006 8:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Hoi Sanne,

Ik heb je verhaal vluchtig gelezen, en het klinkt als een heftig levensverhaal..
Je hebt dappere stappen gezet in je leven! Mijn bewondering.
Hopelijk bevalt je verblijf hier op het forum.

Abs(a)lama (zoals de Arabieren zeggen), Sjeng
Laatst gewijzigd door Sjeng op za aug 26, 2006 9:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Sanne,

Wat was voor jouw de aanleiding om je geloof te verlaten?
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Hoi Sanne,

Van harte welkom hier, ik hoop dat we veel van elkaar zullen leren op dit forum !

Ik vind het een hele moedige stap om de islam te verlaten. Ik ben ook wel benieuwd wat jou heeft doen besluiten om die te zetten.

Ma salama!
Bernie
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Nee Sanne,

Ook jij bent ontmaskerd.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 3&start=15


Net als Joost lijdt je ook aan pseudologia-fantastica. Wellicht dat jullie veel aan elkaar hebben door samen in therapie te gaan.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Getsie Lodewijk .
Stop hier nu eens mee.
Dit heeft totaal geen zin.
------------------------------------------------

Sanne, Sorry meisje.

Nogmaals van harte welkom.
Heel fijn dat je ons team komt versterken.
Wij zijn erg blij met jouw aanwezigheid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Ik heb de Islam ongeveer één jaar geleden verlaten en wil nooit meer terugkeren. Het was de moeilijkste beslissing ooit, omdat het bij ons niet echt evident is, maar ik betaal de prijs ervoor graag.
Beste Sanne,

Welkom op het forum.

Wat bedoel je met "omdat het bij ons niet echt evident is"? Wat is niet evident?

Met vriendelijke groet,

Linda
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Lodewijk Nasser, wat voor naam is dat in de eerste plaats! Wat heeft trouwens je walgelijke foto van de ETA met deze site te maken. Kick je op zulk soort zaken misschien?
Om je te beanwtoorden, ik koester helemaal geen wrok tegen moslims. Wel grappig dat jij deze veronderstelling maakt. Ik ben zeer verbitterd tov mijn ex-man, maar heb daar meer dan genoeg redenen voor. Dat wel ja! Maar jammer genoeg kan je mij niet betrappen op het scheren van mensen over één kam. Ik zou het enorm graag hebben dat je zou stoppen met me te beschuldigen van dit soort zaken. Ik heb namelijk genoeg meegemaakt en heb geen domme snotneus nodig om me eens te komen analyseren en te kijken of ik al dan niet een Marokkaanse ben. Ik kan me natuurlijk verlagen tot jouw niveau en je de huid volshelden in het Arabisch, als dat is wat je wil. Zoals ik al zei, werd me gevraagd of ik mijn verhaal wou noteren, en dit door sprot, nadat mijn twee beste vriendinnen om persoonlijke redenen contact met hem hadden gezocht.
Ik groet u in vrede, Salaam
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Salaam lieve Linda,

Ik bedoel daarmee en dat zullen anderen op deze site die deze stap hebben ondernomen ook wel kunnen beamen, dat het niet evident is. Enkel mijn zus weet het en goede vriendinnen van me. Ten eerste spreek je in onze familie je man niet tegen! Ik mocht van mijn ex-man niet alleen naar buiten gaan en heb dit op een dag toch gedaan. Ik ben toen gesot door mijn schoonbroer en dat was natuurlijk een schande voor beide famlies. Want wat deed ik daar op straat? Ging ik bij een adere man, dat was de vraag van de eeuw op dat moment! Ik ging een cadeau kopen in den Blokker voor de verjaardag van een vriendin van me, daar mijn echtgenoor verjaardagen had verboden, mocht hij dit niet weten. Dit was een schande en voortaan werd ik nog beter in de gaten gehouden.
De schande die ik op mijn vaders schouders heb gehaald, door van mijn man te scheiden, was zeer zwaar voor hen. Vandaar dat ik hen mijn keuze niet heb verteld! Ik draag geen hijaab meer, maar pas mijn kleding wel nog aan. Het uitlaten van mijn sluier, is al een heel prikkelbaar onderwerp bij ons thuis geworden. Mijn vader dacht echt dat ik door de duivel bezeten was. Ik bid met hen mee en dergelijke. Ze weten niets van mijn keuze af en ik kan hen dit nog niet vertellen. Ik woon ook alleen en zie er geen kwaad in als ze het nog een tijdje niet weten! Als de tijd er rijp voor is en ik alles alleen aan kan, zal ik het hen vertellen.
Zoen
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Sanne,

Dank je voor je antwoord. Ik snap nu wat je bedoelt.

Dit moet heel moeilijk voor je zijn. Heel veel mensen die de Islam verlaten praten daar niet met hun familite over.

Ten dele heb ik uiteraard makkelijk praten door te zeggen "dat is moeilijk". Mijn familie had ook altijd veel verwachtingen gehad die soms zwaar op mij drukten, maar dat had meer met presteren te maken. Mijn vrijheid werd me van harte gegund met name door mijn vader.

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
LaksmiPramuja
Berichten: 66
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 10:12 pm
Contacteer:

Bericht door LaksmiPramuja »

Welkom Sanne

Ik hoop heel veel van je te lezen, ik wil je feliciteren met de stap die jij hebt gezet en je ook verzekeren van mijn steun en bewondering voor je moed en persoonlijke integriteit.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Ik ben erg gelukkig met mijn kennis over de Islam en het feit dat ik mezelf een hafeez kan noemen (iemand die de quraan vanbuiten kent) op deze manier kan ik deze kennis net gebruiken, om te tonen dat niet alles even perfect is in de Islam en zijn Heilige Boek.
Wau, ik heb echt respect voor je.

Sorry voor mijn brutale begin, dus allerer eerst hoi.

Ik wens je vele plezier hier op de forum. Jammer om te horen dat je gestopt bent met de islam. Ikw eet dat jij er geen spijt van hebt, dus ik zal er niet verder over praten :P.

Ik wens je veel plezier, ik hoop ook leuke dingen van je te horen.

Groetjes en ksujes,

Hayat.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Lodewijk Nasser schreef:Nee Sanne,

Ook jij bent ontmaskerd.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 3&start=15


Net als Joost lijdt je ook aan pseudologia-fantastica. Wellicht dat jullie veel aan elkaar hebben door samen in therapie te gaan.
In navolging van Sanne: dat plaatje is inderdaad walgelijk, Lodewijk!
Weet je wel wat de ETA allemaal op zijn geweten heeft??? (vele onschuldige burgerslachtoffers). Het zijn gewelddadige terroristen die niet onder doen voor islamitische terroristen.
Dus verklaar je nader waarom je voor dit ONSMAKELIJKE plaatje gekozen hebt.
Misschien wil je het verwijderen, dat zou ik erg prettig vinden.

Sjeng
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
LaksmiPramuja
Berichten: 66
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 10:12 pm
Contacteer:

Bericht door LaksmiPramuja »

Sjeng schreef: Dus verklaar je nader waarom je voor dit ONSMAKELIJKE plaatje gekozen hebt.
Misschien wil je het verwijderen, dat zou ik erg prettig vinden.

Sjeng
Ja ik zou me bij die oproep willen aansluiten.
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Welkom Sanne,

Fijn dat je hier bent. Samen zijn we sterk.

Vriendelijke groet
De boom herken je aan zijn vruchten
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Re: Gelukkige ex-moslima

Bericht door Afghan »

sanne schreef:Hallo iedereen of Salemaleicum (zoals ze bij ons zeggen :wink: )

Ik ben een meisje van Marokkaanse afkomst en ben 21 jaar oud. Ik ben gescheiden van mijn Marokkaanse man, heb geen kindjes, maar werd een beetje eenzaam en heb me dus 7 katten in huis gehaald. You can call me crazy if you want... :D

Ik heb 3 jaar lang gestudeerd voor leerkracht Islam. Ik ken erg veel over de Quraan en de ahadith, daar mijn man en schoonfamilie islamitische boekenwinkeltjes hebben en ik alles gratis kreeg. Tv en muziek waren bij ons thuis verboden, enkel boeken over de Quraan, dus ik heb mijn lectuur wel doorgelezen.

Ik ben erg gelukkig met mijn kennis over de Islam en het feit dat ik mezelf een hafeez kan noemen (iemand die de quraan vanbuiten kent) op deze manier kan ik deze kennis net gebruiken, om te tonen dat niet alles even perfect is in de Islam en zijn Heilige Boek.

Ik heb de Islam ongeveer één jaar geleden verlaten en wil nooit meer terugkeren. Het was de moeilijkste beslissing ooit, omdat het bij ons niet echt evident is, maar ik betaal de prijs ervoor graag.

Voor de rest hou ik me bezig met reizen, lezen, tv kijken (Friends!), dieren, en sites zoals deze...

Leuk jullie allemaal te ontmoeten!

Zoen
Hallo Sannne,
Ik vond uw verhaal heel mooi. Ik ben zelf ook een ex-moslim en kon me heel goed herkennen in wat u schreef, al ben ik niet een vrouw en dus kan ik niet echt de pijn voelen die u heeft doorgemaakt. Ik vind het heel moedig van u om zo'n stap te nemen om Islam te verlaten. Ik hoop dat mijn zussen ook ooit tot zo'n besluit komen. Een ding wil ik u vertellen dat er vele moslima's zijn die hun buik vol hebben van Islam, maar niet de moed hebben om het te verlaten. Ik heb meer dan 23 jaar geleden vaarwel gezegd tegen Islam, maar mijn familie die nog moslim zijn, willen dit tot op heden niet erkennen en dus ben ik een soort "zwart schaap" in de familie.
Ik hoop meer van u te mogen lezen in dit forum en het is goed om te weten dat we niet de enige zijn die de leugens van Islam hebben ontdekt.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

LaksmiPramuja schreef:
Sjeng schreef: Dus verklaar je nader waarom je voor dit ONSMAKELIJKE plaatje gekozen hebt.
Misschien wil je het verwijderen, dat zou ik erg prettig vinden.

Sjeng
Ja ik zou me bij die oproep willen aansluiten.

Elders staat hetzelfde verhaal.

Wel grappig dat iedereen zich stoort aan het plaatje maar dat niemand de moeite heeft genomen zich er meer in te verdiepen.

Allereerst vind ik het geestig. Terroristen kan je alleen verslaan door er bovenop te staan. Ze uit te lachen en te bespotten om hun kleinzieligheid.

Je ziet hier drie 'zichzelf respecterende' terroristen die meer weg hebben van 'Casper het vriendelijke spookje'.

Toch vind het plaatje ook om een andere reden mooi. Het is een fragment van het moment dat de ETA aankondigde het terreur af te zweren en de pad van de vrede te verkiezen. Iets wat lange tijd ondenkbaar leek.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

In tegenstelling tot jou zijn wij niet alwetend, en zullen dat ook nooit worden ;)
Zelfs al zouden wij allemaal weten dat het een op 22 maart genomen foto is, dan blijft het interessant om te weten waarom juist jij dat plaatje gebruikt. Toch? Maar bedankt voor je uitleg, ik neem je daardoor gelijk een stuk serieuzer.

Oja en het is trouwens het pad i.p.v. de pad, wist je dat? Maar maakt niet uit hoor, dat soort foutjes sluipen er bij meer mensen in. Heb het zelf soms ook.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Sjoerd schreef:In tegenstelling tot jou zijn wij niet alwetend, en zullen dat ook nooit worden ;)
Zelfs al zouden wij allemaal weten dat het een op 22 maart genomen foto is, dan blijft het interessant om te weten waarom juist jij dat plaatje gebruikt. Toch? Maar bedankt voor je uitleg, ik neem je daardoor gelijk een stuk serieuzer.

Oja en het is trouwens het pad i.p.v. de pad, wist je dat? Maar maakt niet uit hoor, dat soort foutjes sluipen er bij meer mensen in. Heb het zelf soms ook.
Allereerst verheug ik mij dat op het feit dat ik nu eindelijk serieus wordt genomen.

En ik waardeer het juist heel erg als iemand mij op mijn taalfouten wijst. Daar leer ik juist van. Dus blijven doen!

Ik schreef 'de pad' omdat ik hinkte op de twee gedachten. Het is 'de weg van' en 'het pad van' .... de vrede.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hai Sanne, welkom op het forum hier. Ik wou je bedanken voor het vertellen van je verhaal. Weinig ex-moslims vertellen het volgens mij in het openbaar, en al helemaal niet als ze in zo'n ellendige situatie hebben gezeten als jij. Ik ben blij dat je je hieruit hebt los weten te maken, en dat je het hebt verwerkt.

Je hoort vaker dat moslimvrouwen zelfs in Belgie en Nederland in hun huizen worden opgesloten, maar heel zelden hoor je een protest uit die hoek. Als wij Nederlanders en Belgen hiertegen protesteren, wordt ons racisme en xenofobie verweten, dus het steekt mij wel eens dat we nooit steun krijgen uit moslimhoek. Ook ga ik hierdoor wel eens twijfelen of het wel zin heeft je kritiek te uiten, want het lijkt of je hierdoor alleen maar mensen tegen elkaar opzet. Ik ben dus heel blij uit jouw mond (toetsenbord, eigenlijk) veel dingen te horen die ik zelf al zo vaak heb gezegd, maar die van mij niet serieus kunnen worden genomen, omdat ik het niet van eigen ervaring weet.
Ik heb 3 jaar lang gestudeerd voor leerkracht Islam. Ik ken erg veel over de Quraan en de ahadith, daar mijn man en schoonfamilie islamitische boekenwinkeltjes hebben en ik alles gratis kreeg. Tv en muziek waren bij ons thuis verboden, enkel boeken over de Quraan, dus ik heb mijn lectuur wel doorgelezen.
Prima, iemand met zo'n kennis kunnen we hier goed gebruiken. Wie weet kan ik je nog eens inschakelen!

Ik heb zelf ook de islamitische teksten zo goed mogelijk bestudeerd, en wat takfir en veel uitleg door online imams etc. op het web. Ook heb ik veel gelezen over mensen die met de wetten in islamitische landen te kampen hebben gehad. Ik heb volgens mij hierdoor een vrij goed beeld over hoe de wetten werken, en hoe de sunna kan worden wordt gebruikt.

Als je kritisch over de islam spreekt, krijg je al gauw het verwijt dat je het over moslims hebt, en als tegenbewijs krijg je dan te horen: kijk eens naar die en die moslim, die is toch heel vrijdenkend. En vervolgens wordt je verweten generaliserend te zijn, en je hoort dat het christendom ook achterlijke bepalingen heeft, terwijl desondanks christenen toch aardige mensen zijn.

Ik probeer dan steeds weer uit te leggen dat het karakter van individuele moslims weinig te maken heeft met wat de islam zegt, en dat die godsdienst wel degelijk discriminerend is, en mensen heel erg onderdrukt. Dat merken mensen pas als ze met de toepassing van de wet te maken krijgt, zoals jij, toen je naar een imam ging die jou vertelde dat je je aan de wensen van je man aan moet passen. Dit verhaal heb ik al ontelbare malen gelezen. Vrouwen die een echtscheiding proberen aan te vragen, krijgen van de imam te horen dat scheiden niet mag, maar ze moeten zich maar mooier maken voor hun man en beter gehoorzamen, dan houd hij vanzelf op met slaan.

Ik zou het heel prettig vinden hier iemand te hebben die hierover uit eigen ervaring te vertellen. Het is een merkwaardig gevoel solidair te zijn met onderdrukte en mishandelde vrouwen die zelf helemaal niet laten blijken die solidariteit op prijs te stellen, maar je integendeel verwijten maken.
protestant
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 19, 2006 10:57 pm
Locatie: belgie

Re: Gelukkige ex-moslima

Bericht door protestant »

Hoi Sanne,

hier de 'nieuwe' in de forum, de Protestant. Ben blij voor jou dat je je keuze hebt gemaakt, zoals ik eerder zei in een privé-mail. (was de bedoeling niet om jou een privé-mail te zenden, maar ik ken het systeem nog niet goed.) Volgens mijn nederige mening, heb je de juiste keuze gemaakt door de Islam dag te zeggen. God is een God van liefde, niet van plicht en dwang. Zegt de Koran niet ' Geen dwang in Godsdienst' ? Die liefde heb ik ondervonden -alsook die vrijheid- door Jezus heen. Not my imagination, but one real experience !
sanne schreef:Hallo iedereen of Salemaleicum (zoals ze bij ons zeggen :wink: )

Ik ben een meisje van Marokkaanse afkomst en ben 21 jaar oud. Ik ben gescheiden van mijn Marokkaanse man, heb geen kindjes.

Ik ken erg veel over de Quraan en de ahadith. Tv en muziek waren bij ons thuis verboden, enkel boeken over de Quraan, dus ik heb mijn lectuur wel doorgelezen.

Ik ben erg gelukkig met mijn kennis over de Islam en het feit dat ik mezelf een hafeez kan noemen (iemand die de quraan vanbuiten kent) op deze manier kan ik deze kennis net gebruiken, om te tonen dat niet alles even perfect is in de Islam en zijn Heilige Boek.

Ik heb de Islam ongeveer één jaar geleden verlaten en wil nooit meer terugkeren. Het was de moeilijkste beslissing ooit, omdat het bij ons niet echt evident is, maar ik betaal de prijs ervoor graag.

Voor de rest hou ik me bezig met reizen, lezen, tv kijken (Friends!), dieren, en sites zoals deze...

Leuk jullie allemaal te ontmoeten!

Zoen
protestant
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 19, 2006 10:57 pm
Locatie: belgie

Re: Gelukkige ex-moslima

Bericht door protestant »

Afghan schreef:
sanne schreef:Hallo iedereen of Salemaleicum (zoals ze bij ons zeggen :wink: )

Ik ben een meisje van Marokkaanse afkomst en ben 21 jaar oud. Ik ben gescheiden van mijn Marokkaanse man, heb geen kindjes, maar werd een beetje eenzaam en heb me dus 7 katten in huis gehaald. You can call me crazy if you want... :D

Ik heb 3 jaar lang gestudeerd voor leerkracht Islam. Ik ken erg veel over de Quraan en de ahadith, daar mijn man en schoonfamilie islamitische boekenwinkeltjes hebben en ik alles gratis kreeg. Tv en muziek waren bij ons thuis verboden, enkel boeken over de Quraan, dus ik heb mijn lectuur wel doorgelezen.

Ik ben erg gelukkig met mijn kennis over de Islam en het feit dat ik mezelf een hafeez kan noemen (iemand die de quraan vanbuiten kent) op deze manier kan ik deze kennis net gebruiken, om te tonen dat niet alles even perfect is in de Islam en zijn Heilige Boek.

Ik heb de Islam ongeveer één jaar geleden verlaten en wil nooit meer terugkeren. Het was de moeilijkste beslissing ooit, omdat het bij ons niet echt evident is, maar ik betaal de prijs ervoor graag.

Voor de rest hou ik me bezig met reizen, lezen, tv kijken (Friends!), dieren, en sites zoals deze...

Leuk jullie allemaal te ontmoeten!

Zoen
Hallo Sannne,
Ik vond uw verhaal heel mooi. Ik ben zelf ook een ex-moslim en kon me heel goed herkennen in wat u schreef, al ben ik niet een vrouw en dus kan ik niet echt de pijn voelen die u heeft doorgemaakt. Ik vind het heel moedig van u om zo'n stap te nemen om Islam te verlaten. Ik hoop dat mijn zussen ook ooit tot zo'n besluit komen. Een ding wil ik u vertellen dat er vele moslima's zijn die hun buik vol hebben van Islam, maar niet de moed hebben om het te verlaten. Ik heb meer dan 23 jaar geleden vaarwel gezegd tegen Islam, maar mijn familie die nog moslim zijn, willen dit tot op heden niet erkennen en dus ben ik een soort "zwart schaap" in de familie.
Ik hoop meer van u te mogen lezen in dit forum en het is goed om te weten dat we niet de enige zijn die de leugens van Islam hebben ontdekt.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Vertel me eens, alsjeblieft wat jou er toe bracht om dezelfde stap te zetten als Sanne ? Hartelijk dank voor jouw antwoord.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Gelukkige ex-moslima

Bericht door Chaimae »

sanne schreef:Hallo iedereen of Salemaleicum (zoals ze bij ons zeggen :wink: )

Ik ben een meisje van Marokkaanse afkomst en ben 21 jaar oud. Ik ben gescheiden van mijn Marokkaanse man, heb geen kindjes.

Ik ken erg veel over de Quraan en de ahadith. Tv en muziek waren bij ons thuis verboden, enkel boeken over de Quraan, dus ik heb mijn lectuur wel doorgelezen.

Ik ben erg gelukkig met mijn kennis over de Islam en het feit dat ik mezelf een hafeez kan noemen (iemand die de quraan vanbuiten kent) op deze manier kan ik deze kennis net gebruiken, om te tonen dat niet alles even perfect is in de Islam en zijn Heilige Boek.

Ik heb de Islam ongeveer één jaar geleden verlaten en wil nooit meer terugkeren. Het was de moeilijkste beslissing ooit, omdat het bij ons niet echt evident is, maar ik betaal de prijs ervoor graag.

Voor de rest hou ik me bezig met reizen, lezen, tv kijken (Friends!), dieren, en sites zoals deze...

Leuk jullie allemaal te ontmoeten!

Zoen

Selam aleykoum, !

Ik begrijp wel dat je de islam verlaten heb, je bent streng opgevoed en da's de reden denk ik.
Als je wat losser was opegevoed dan had je nooit de islam verlaten, want dan had je er geen nare ervaring aan.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
protestant
Berichten: 23
Lid geworden op: do okt 19, 2006 10:57 pm
Locatie: belgie

Re: soeraat 9

Bericht door protestant »

sanne schreef:Hallo iedereen of Salemaleicum (zoals ze bij ons zeggen :wink: )

Ik ben een meisje van Marokkaanse afkomst en ben 21 jaar oud. Ik ben gescheiden van mijn Marokkaanse man, heb geen kindjes.

Ik ken erg veel over de Quraan en de ahadith. Tv en muziek waren bij ons thuis verboden, enkel boeken over de Quraan, dus ik heb mijn lectuur wel doorgelezen.

Ik ben erg gelukkig met mijn kennis over de Islam en het feit dat ik mezelf een hafeez kan noemen (iemand die de quraan vanbuiten kent) op deze manier kan ik deze kennis net gebruiken, om te tonen dat niet alles even perfect is in de Islam en zijn Heilige Boek.

Ik heb de Islam ongeveer één jaar geleden verlaten en wil nooit meer terugkeren. Het was de moeilijkste beslissing ooit, omdat het bij ons niet echt evident is, maar ik betaal de prijs ervoor graag.

Voor de rest hou ik me bezig met reizen, lezen, tv kijken (Friends!), dieren, en sites zoals deze...

Leuk jullie allemaal te ontmoeten!

Zoen

Hallo Sanne,

Ik heb je een vraag te stellen, betreffende de 9de soeraat. Hoe moet ik die interpreteren ? De inhoud ervan is niet bepaald zachtjes...

Dank je.
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Liefste Protestant,

eerst en vooral dank voor je mailtje op mijn pm.

Wat betreft de 9de soerat (Attaubah), met welke ayaat heb je problemen, wat het zijn er een heel wat?!

Laat me maar iets weten, en ik zal het eens bekijken voor je! Ook ik heb erg veel problemen gehad met het vanbuiten leren van deze Soerat. Er staat inderdaad letterlijk in, dat het niet uit maakt hoe goed je ook bent, als je niet voor de Islam kiest, zal je een pijnlijke toekomst in de Hel staan te wachten. Het is inderdaad een niet zo lieve soerat naar niet-moslims toe... Maar welke is dat wel!!! :wink:

Kus, Sanne
Plaats reactie