Moslimspunkers in het Westen

"Opinies" is een collectie van korte teksten (van 500 tot 750 woorden) waarin de auteur zijn opinie over courante islam-gelinkte gebeurtenissen uiteen zet. Indien je jouw opinie gepubliceerd wil zien kan je ze hier kwijt. Geef ons ook je naam en email adres. De tekst moet wel van jouw hand zijn.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Bernie schreef:@ Sanne: ik heb veel bewondering voor je moedige stappen en je wijsheid en ik hoop dat je niet "ophoepelt naar je eigen land" zoals Joost wil, want zulke mensen zijn goud waard.
Ma salama
Jip idd welkom Sanne en veel sterke. :wink: :D
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lodewijk Nasser schreef:
Ariel schreef:Heb ik het over censuur beste Lodewijk.

Ik wil alleen niet dat nieuwe leden gekwetst worden en daardoor het forum verlaten.
Ik begrijp dat heel goed. Het laatste wat ik voor ogen heb, is je moraal naar beneden te halen. Ik kan alleen maar diep buigen voor de ijver die gij toont in het belichten van de griezelige kanten van deze ´religie van vrede´.

Ik ben zelf ook een nieuw lid en heb ook een interessant levensverhaal. Een verhaal dat wat je doet Ariel niet aan dovemans oren gericht is.

Door mijn bijdrages weg te halen zou je mij erg teleurstellen en daarmee erg ook kwetsen. En dan zal ik zeker het forum verlaten, al is het maar uit principe.
Sorry dat ik misschien een beetje scherp uit de hoek kwam Lodewijk, maar ik heb al zoveel verhalen van ex-moslims gelezen dat dit verhaal mij niet vreemd over komt.
Ik had je dit wat vriendelijker kunnen vertellen. Mijn excuses.
Ik geloof deze vrouw, en ik heb vertrouwen in haar. En als we later ontdekken dat deze vrouw een fake is dan komen we daar snel genoeg achter.
Het is gebleken dat wij ( de leden van dit forum) speciale antennes ontwikkeld hebben om trollen te ontdekken en te ontmaskeren.

Dus alsjeblieft Lodewijk, geef Sanne een gezonde kans.
Je zou me er een enorm plezier mee doen.

Trouwens, ik en waarschijnlijk wij allemaal willen graag jouw levensverhaal lezen.

Vriendelijke groet.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Wat zijn jullie hilarisch. Kan een Marokkaanse dan niet het Nederlands goed onder de knie hebben. Moeten we allemaal met een typisch accent praten? Zoals ik al zei, ik kan ook zo praten als jullie willen: Ikke Marokkaan, hoe gaat jullie? Nee hoor, doe niet flauw!
Eer ik mijn keuze heb gemaakt, ben ik op zoek gegaan naar sites en boeken die de andere kant van de islam toonden. Mijn man heeft me meerdere keren misbruikt in de naam van de islam. Ik mocht niets van hem. Geen tv kijken, muziek luisteren, parfum dragen, blote voeten hebben, enz. Ik ben toen naar de moskee geweest om te praten met een imaam, en tot mijn verbazing zei deze man dat ik me moest gedragen zoals mijn man zei dat ik me moest gedragen. Mijn man zou mijn hel of mijn paradijs kunnen betekenen. Ik mocht hem niet boos maken en moest me gedragen, anders zouden de Engelen me vervloeken. Ik was hierdoor zo hard geschrokken, dat ikmet een bekeerde zuster ging praten en ook zij zei me hetzelfde. Met mijn man ging het als maar erger. Ik mocht het huis niet meer verlaten zonder mahram en later zelfs niet meer met ook niet. Het werd een hel thuis en ik vroeg me af, of ze wel eens gelijk hadden en ik mijn echtgenoot moest gehoorzamen. Dus ik deed alles voor hem, alleen maakte me dit doodongelukkig.
Waarom ik zonder enige twijfel de islam heb verlaten? Omdat ik hem heel goed ken en hem nu op een andere manier kan bekijken. Ik ben niet meer verblind door de mooie verzen, maar zie er ook de leugens van in. Voor mij is de vrouw onderdrukt in de islam en in eender welk geloof!!! Moslima's schreeuwen van de daken dat ze al meer rechten hadden dan westerse vrouwen en dit al in de tijd van de profeet (saws). Zaken zoals erfrecht, geldbeschikking, etc en dat allemaal terwijl ze hier maar vanaf 1948 stemrecht hadden. Ja idd, moslima's hebben veel rechten, als hun man het toelaat tensminste! Hun grootste plicht is om alles te doen met de toestemming van hun man, dus volgens mij wordt al de rest dan geneutraliseerd tot het niets!!!

Je vroeg naar verzen en hadith die tonen dat volgens mij de vrouw onderdrukt wordt, wel hier komen ze!
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Ik schrijf er ook graag de bron bij, zodat je ze kan terug vinden in de boeken. Is wel in het Arabisch.

1) Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel. (Boekhari 1,2,28 volume 7, boek 62, nr. 124, 125)

2) Vrouwen zijn ondankbaar (Boekhari 1,2,28 boek 7, boek 62, nr. 125)

3) Vrouwen beschikken over minder intelligente capaciteiten dan mannen. (Boekhari 1 6 301)

4) Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen (doordat ze hun regels hebben). (Boekhari 1,6,301)

5) Vrouwen kunnen goede moslims van het rechte pad afbrengen. (Boekhari 1,6,301)

6) Een getuigenis van een vrouw is maar de helft van de getuigenis van een man waard... (Boekhari 1,6,301)

7) Iemands gebed wordt verstoord of ongeldig als er een ezel, een vrouw of een zwarte hond voorbij gaat. (Moeslim - 4 1032, 1034)

8) De meeste bewoners van de hel zijn vrouwen, vanwege hun ondankbaarheid jegens goede daden en hun echtgenoten. (Boekhari: 2,18,161)

9) Een vrouw mag alleen op een tweedaagse reis gaan met haar man of een 'Dhi-Mahram' (iemand die niet met haar kan trouwen). (Boekhari: 2,21,288)

10) Vrouwen mogen niet langer dan 3 dagen rouwen, alleen voor hun echtgenoot een maand. (over de man zijn rouwproces wordt niets gezegd) (Bukhari: 2,23,369)

11) Een meerderheid van de bewoners van de hel zijn vrouwen. (Boekhari: 2,24,541)

12) De meeste vrouwen zijn brandstof voor de hel. (Moeslim - 4 1926)

13) Vrouwen komen en gaan in de vorm van een duivel. (Moeslim - 8 3240)

14) Een gescheiden vrouw moet instemmen door te knikken voordat men met haar mag trouwen. Een maagd stemt in door te zwijgen. (Moeslim - 8 3303)

15) Als een vrouw een nacht niet in het bed van haar man slaapt vervloeken de engelen haar tot in de morgen. (Moeslim - 8 3366)
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

16) Als een vrouw weigert naar het bed van haar man te komen, is God ontevreden over haar tot haar man dit weer is. (Moeslim - 8 3367)

17) Een vrouw mag niet meer dan drie dagen reizen tenzij ze met haar man is of met iemand waar ze niet mee kan trouwen. (Boekhari 2 20 192, 193)

1 Niemand mag alleen met een vrouw zijn, tenzij er een beschermer (iemand waar ze niet mee kan trouwen) bij is. (Moeslim - 7 3110 – 12)

19) Een vrouw is als een rib, je kan haar niet recht maken en als je haar met rust laat zal er altijd slechtheid in haar blijven. (Moeslim - 8 3466 – 6

20) Een gebrek in het geloof van een vrouw is dat ze niet mag vasten als ze menstrueert. (Boekhari 3 31 172)

21) Vele mannen hebben de perfectie bereikt, maar slechts drie vrouwen. (Boekhari 4 55 623, 643)

22) Een volk dat door een vrouw geleid wordt zal nooit succesvol zijn. (Boekhari 5 59 709)

23) God vervloekt vrouwen die tatoeëren, tatoeages hebben, gezichtsbeharing verwijderen, ruimte tussen hun tanden maken of vals haar gebruiken. (Boekhari 6 60 408, 409)

24) Vrouwen zijn de grootste veroorzakers van lijden voor mannen. (Boekhari 7 62 33)

25) Een man zou zijn vrouw niet zo moeten slaan als hij zijn kameel slaat en vervolgens met haar naar bed gaan. (Boekhari 8 73 6

26) God vervloekt vrouwen die kunsthaar gebruiken. (Boekhari 7 62 133)

27) Voortekenen doen zich voor in de vorm van een vrouw, een huis of een beest. (Boekhari 7 71 649)
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Ik vind dit walgelijke ahadith en kan er niet mee leven!!!
Dan zwijgen we nog maar over de uiterlijke verboden voor de vrouw. Het is verboden voor een vrouw om parfum te dragen, want dat is alsof vreemd gaan met een andere man. Voor een moslimman daarentegen is het verplicht om lekker te ruiken. Een vrouw mag geen juwelen dragen, noch schoenen met een hak. De man moet enkel zijn middel bedekken, terwijl bij de vrouw alles bedekt moet zijn (ook de voeten) buiten haar handen en gezicht. (Volgens een bepaalde gerechtsschool de hanafi, zij baseren zich op één hadith, is dit ook het gezicht). Een vrouw mag haar stem niet verheffen in het openbaar en haar lach niet laten horen. Hierover staat niets voor de man genoteerd... Het enige dat een man moet doen volgens de Quraan is zijn gezin onderhouden, geen goud en zijde dragen en zijn lichaam bedekken van zijn navel tot aan zijn bovenbenen. Degoutant, vind ik het! De verboden voor de vrouw zijn torenhoog en laten de rechten in het niets verdwijnen!
Ik ben ook eens gaan nadenken over het scheppingsverhaal. Ik stelde vragen aan mijn leerkracht islam over mutaies, DNA, geboren afwijkingen en dergelijke. Hoe dit allemaal verklaard kon worden. En hoe het mogelijk is dat Adam (as) 27 meter was en dat Huwa uit zijn rib is geboren. Dat leek me helemaal onmogelijk. En hoe kon de quraan verklaren waarom er mensen zijn die zwart zijn, geel en dergelijke! Deze vragen zoek ik nu allemaal op in de wetenschap, en deze bieden me wel een deftig antwoord. Want het enige dat je uit een imaam krijgt is: IsnhaAllah!of bij Allah is alles mogelijk! Ook heb ik op mijn weg heel wat fouten gevonden in de quraan die ik hier met plezier zou willen noteren, het zijn geen nieuwe zaken, maar voor mij waren ze dat wel.
Heb ik zo mijn keuze om de islam te verlaten goed genoeg verdedigd? Of hebben jullie nog meer bewijzen nodig?
Laatst gewijzigd door sanne op za aug 26, 2006 4:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Oh en Lodewijk Nasser, ik weet niet wat jouw band is met de Islam of moslimgemeenschap. Maar ik zou je even willen vermelden dat ik zonder vrees mijnn echte naam kan noteren, Houda, omdat elke familie wel enkele Houda's heeft, daar het een zeer populaire naam is. Dus ik heb niets te vrezen op dat gebied!!! En nogmaals, je zal geen twijfel vinden in mijn verhaal. Ik prijs mezelf elke seconde gelukkig dat ik wel uit de klauwen van de islam heb kunnen ontsnappen. Ik ben meer dan eens overtuigd van mijn keuze!
En mag ik je eens vragen, als je zelf een autochtoon bent, hoe kan je dan een allochtoon herkennen aan zijn schrijven?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

sanne, je bent een vrouw naar mijn hart. :)

Heerlijk dat jij als ex Moslim die toch als geen ander inside informatie over Islam kan verstrekken, besloten hebt om ons te helpen.
Ik waardeer dit en ik hoop dat wij lang van je mogen genieten.

Vriendelijke groet.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Sanne (Houda), wij staan achter je.
Op dit forum zijn meer allochtonen die niet zo gelukkig zijn met de islam.
Of je ze herkent aan het schrijven weet ik niet.

We hebben niets tegen de Marokkaanse cultuur, keuken, taal, gastvrijheid, literatuur enz. Het gaat om de ideologie die Islam heeft.
De verovering van Marokko door de Arabische moslims is een wreed stuk geschiedenis. Maar omdat ze de islam brachtten en de bevolking hersenspoelden (en de vrije geesten vermoordden) wordt vaak gedacht dat dat geweld zijn goede zijde had: brengen van het ene ware geloof.

Marokko zou beter af geweest zijn zonder islam.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Sanne,

Je hoeft je niet verplicht te voelen om informatie te verstrekken als iemand je woord in twijfel trekt. Linda Danvers is ook niet mijn echte naam en ik ben ook geen Belgische of Amerikaanse. Danvers is een verbastering van d'Anvers wat "Van Antwerpen" betekent in het Frans en het is tevens een stadje in de VS.

De manier waarop je schrijft bewijst voor mij niks over je afkomst.

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
LaksmiPramuja
Berichten: 66
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 10:12 pm
Contacteer:

Bericht door LaksmiPramuja »

sanne schreef:Ik prijs mezelf elke seconde gelukkig dat ik wel uit de klauwen van de islam heb kunnen ontsnappen. Ik ben meer dan eens overtuigd van mijn keuze!
Hoi Sanne ook ik sta meer dan 100% achter je, je hebt mijn repect. Ja ik gebruik ook mijn eigen naam Laksmi Pramuja want we mogen nooit bang zijn. Ik zalf ben dan een Hindoe maar er zijn legio moslims die mij en mijn levensgenote met leifde zouden vierendelen, verbranden, verscheuren en zo omdat wij ons mondje niet dichthouden.

Beste groeten en welkom
Laksmi
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

sanne schreef:Oh en Lodewijk Nasser, ik weet niet wat jouw band is met de Islam of moslimgemeenschap. Maar ik zou je even willen vermelden dat ik zonder vrees mijnn echte naam kan noteren, Houda, omdat elke familie wel enkele Houda's heeft, daar het een zeer populaire naam is. Dus ik heb niets te vrezen op dat gebied!!! En nogmaals, je zal geen twijfel vindne in mijn verhaal. Ik prijs mezelf elke seconde gelukkig dat ik wel uit de klauwen van de islam heb kunnen ontsnappen. Ik ben meer dan eens overtuigd van mijn keuze!
En mag ik je eens vragen, als je zelf een autochtoon bent, hoe kan je dan een allochtoon herkennen aan zijn schrijven?
'Houda' Sanne of Truus uit Aalsmeer.

De opa van een -aangetrouwde- tante wie in het verzet had gezeten, vertelde eens dat hij zich mateloos ergerde aan mensen die aan de klepel hingen over hun heldendaden tijdens WOII, terwijl hij wist dat hun rol marginaal was.


Ik heb de afgelopen maand wel 200 'apostate-stories' gelezen, omdat mijn inziens geen enkel mens weldenkend en tegelijkertijd -vrijwillig- moslim kan zijn.


Het mooie aan mijzelf is dat ik nergens in pas. Ik ben zowel bevriend met tig autochtonen als tig 'moslims' en met het voeren van talloze gesprekken ben ik gaan inzien met welke vragen zij allen dagelijks worstelen. Ieder individu is uniek en anders maar inductief zie je wel een aantal 'rode lijnen'. Zeg maar hun 'mindset'.

Die mindset vind ik niet terug in je verhaal. Jouw hele verhaal is een opeenstapeling van clichés.
Je schets bijna een karikatuur van een moslima. Het hele verhaal is geschreven vanuit de visie van een buitenstaander. Een extern perspectief.

Je geeft bepaalde details prijs, welke niet relevant zijn voor het verhaal. Dat is een eigenschap die pathologische leugenaars vaak gebruiken om hun verhaal geloofwaardig te maken. Echter, andere zaken laat je totaal onderbelicht. Er zitten grote hyaten in je verhaal.

Ook kom je telkens met bepaalde claims die je maar niet kan waarmaken. Scheld me maar uit in het Arabisch.
Of beter gezegd, vertaal je eigen tekst in het Arabisch dan kan ik het aan anderen voorleggen.

Op mijn kritiek ga je op de zieligheidstoer. Ik deug niet en ben een snotneus. Om toch je expertise te bewijzen, kom je met een tekst opzetten van de vrouwonvriendelijke kanten van de Koran, waarvan er al op internet 13 in een dozijn van verschenen zijn. Niks nieuws onder de zon voor de gemiddelde islamkenner.


Ik ben geen letterkundige en pretendeer dat zeker niet te zijn. Maar in iedere tekst zit een bepaalde verborgen boodschap. Deze te kunnen lezen of beter gezegd te ontsleutelen, is maar voor weinig mensen weggelegd. (zie http://www.amazon.com/gp/product/022677 ... 08?ie=UTF8)
Tussen de regels door is je masker afgevallen. Ik zie dat. Anderen zien dat niet en zullen mij verfoeien. Maar ik weet nu al dat je bijdrages in de toekomst kwantitatief als kwalitatief nihil zullen zijn. Uiteindelijk vormt dat het ultieme bewijs van mijn gelijk.


Tot slot, zowel het christendom, de islam als het jodendom veroordelen scherp het valselijk beschuldigen. Heb ik het dan toch niet bij het rechte eind, dan zal ik voor deze zonde verantwoording aan God moeten afleggen. Heb ik het wel bij het rechte eind dat zal jij verantwoording aan God moeten afleggen om jouw leugens. Ik wens je veel sterkte toe.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Beste genie (ja jij ja),

Zou U nu alstublieft kunnen ophouden met aanvallen?
Misschien heeft U gelijk maar ik lees nergens een goede onderbouwing.
Voor U dat gaat doen, durf eerst Uw eigen verhaal eens op te schrijven.
Dan komen wij het allemaal afkraken. Goed :D ?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Sjoerd schreef:Beste genie (ja jij ja),

Zou U nu alstublieft kunnen ophouden met aanvallen?
Misschien heeft U gelijk maar ik lees nergens een goede onderbouwing.
Voor U dat gaat doen, durf eerst Uw eigen verhaal eens op te schrijven.
Dan komen wij het allemaal afkraken. Goed :D ?

Alvast bedankt.
Mijn verhaal is weldegelijk goed onderbouwd.
Mij kan je ten alle tijden afkraken. Ik kan wel tegen een stootje. Wellicht omdat ik zeker ben van mijn zaak en geen hinder ondervind van een snel gekrenkt ego.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

Lodewijk Nasser: "Je geeft bepaalde details prijs, welke niet relevant zijn voor het verhaal. Dat is een eigenschap die pathologische leugenaars vaak gebruiken om hun verhaal geloofwaardig te maken. Echter, andere zaken laat je totaal onderbelicht."

Wat doe je zelf dan? Je hebt het over verzet tijdens de tweede wereldoorlog, een zieligheidstoer? Over een boek, en verborgen boodschappen.. En je hebt 200 'apostate-stories' gelezen, in een maand. En een paar berichten terug las ik dat je bijna alle (1006) berichten van Ariel hebt gelezen, je hebt het er maar druk mee.... Er zat trouwens in dat bericht van Ariel waar je op reageerde ook nog een verborgen boodschap die je niet helemaal begrepen had, en het had verder niks met censuur te maken. Ben blij voor je dat je zoveel vrienden hebt... Is het vreemd dat ik me dan afvraag wie hier nu eigenlijk de pathologische leugenaar is?

Ben benieuwd naar je "interessante levensverhaal" :!:

bulb: Afbeelding bulb:
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Je geeft bepaalde details prijs, welke niet relevant zijn voor het verhaal. Dat is een eigenschap die pathologische leugenaars vaak gebruiken om hun verhaal geloofwaardig te maken. Echter, andere zaken laat je totaal onderbelicht.
Het is waar dat het geven van teveel niet relevante details wordt gedaan door gewone leugenaars en mensen die gevaarlijk zijn. Het is een teken van onzekerheid. Dit is ook iets wat Gavin de Becker noemt in zijn boek The Gift of Fear.

Die regel is vooral van toepassing als iemand jou aanspreekt en iets van je wil of verdachte is van een misdrijf.

Wat Sanne betreft geef ik haar voorlopig het voordeel van de twijfel, maar ik heb dus wel mijn twijfels. Lodewijk Nasser heeft het recht om haar vragen te stellen. Het is echter aan Sanne wat zij wel en niet wil vertellen. Er zijn ook redelijk wat mensen op fora actief die het verhaal van anderen in twijfel trekken in de hoop gegevens aan iemand te ontlokken die kunnen worden gebruikt om achter iemands echte identiteit te komen.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Lodewijk Nasser schreef:Die mindset vind ik niet terug in je verhaal. Jouw hele verhaal is een opeenstapeling van clichés.
Beste Lodewijk,

Wat bedoel je met die "mindset". Voorlbeelden?
Je schets bijna een karikatuur van een moslima. Het hele verhaal is geschreven vanuit de visie van een buitenstaander. Een extern perspectief.
Kun je dat toelichten?
Je geeft bepaalde details prijs, welke niet relevant zijn voor het verhaal. Dat is een eigenschap die pathologische leugenaars vaak gebruiken om hun verhaal geloofwaardig te maken. Echter, andere zaken laat je totaal onderbelicht. Er zitten grote hyaten in je verhaal.
Kun je voorbeelden geven van de onnodige details en de hyaten?
Ook kom je telkens met bepaalde claims die je maar niet kan waarmaken. Scheld me maar uit in het Arabisch.
Of beter gezegd, vertaal je eigen tekst in het Arabisch dan kan ik het aan anderen voorleggen.
Aan iemands Arabisch/taalgebruik kun je in het algemeen veel afleiden wat betreft achtergrond.
Tussen de regels door is je masker afgevallen. Ik zie dat. Anderen zien dat niet en zullen mij verfoeien. Maar ik weet nu al dat je bijdrages in de toekomst kwantitatief als kwalitatief nihil zullen zijn. Uiteindelijk vormt dat het ultieme bewijs van mijn gelijk.
Als jij toelicht hoe je dat ziet dan kun je anderen wellicht overtuigen.

Het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt, maar aan beweringen hebben we niks als er geen argumenten en voorbeelden bijzitten.

Met vriendelijke groet,

Linda
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Goed iedereen, ik ben ermee weg! Wat een rare site is dit hier seg. Ik werd gevraagd om mijn verhaal te komen neerpennen, en wordt onmiddellijk aangevallen langs alle kanten. Ik heb veel meegemaakt en hoef hieover aan niemand verantwoording af te leggen. Lodewijk Nasser, wel een beetje een mannelijke naam, voor een vrouwelijke truttebel. Geen enkele man zou antwoorden, dat hij 'gekwetst' zou worden als de censuur wordt toegepast... Zule grote mietjes lopen er niet rond op deze wereld! Dus wie is hier de leugenaar?
En wat de clichés betreft, heb je er misschien al eens bij stilgestaan, dat de islam één groot cliché is. Mijn verhaal is de waarheid, maar dat hoef ik aan niemand te bewijzen.
Ik groet jullie in vrede, Wa aleicum salem
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

sanne schreef:Goed iedereen, ik ben ermee weg! Wat een rare site is dit hier seg. Ik werd gevraagd om mijn verhaal te komen neerpennen, en wordt onmiddellijk aangevallen langs alle kanten. Ik heb veel meegemaakt en hoef hieover aan niemand verantwoording af te leggen. Lodewijk Nasser, wel een beetje een mannelijke naam, voor een vrouwelijke truttebel. Geen enkele man zou antwoorden, dat hij 'gekwetst' zou worden als de censuur wordt toegepast... Zule grote mietjes lopen er niet rond op deze wereld! Dus wie is hier de leugenaar?
En wat de clichés betreft, heb je er misschien al eens bij stilgestaan, dat de islam één groot cliché is. Mijn verhaal is de waarheid, maar dat hoef ik aan niemand te bewijzen.
Ik groet jullie in vrede, Wa aleicum salem
Hmmm jammer... Laat het even berusten, en denk er nog eens over na. Er zijn ook genoeg mensen die je wel een kans geven. Jammer dat je afgeeft op het hele forum, volgens mij niet terecht. Als iemand mijn berichten zou verwijderen zou ik me ook gekwetst voelen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Lodewijk Nasser schreef:
sanne schreef:Oh en Lodewijk Nasser, ik weet niet wat jouw band is met de Islam of moslimgemeenschap. Maar ik zou je even willen vermelden dat ik zonder vrees mijnn echte naam kan noteren, Houda, omdat elke familie wel enkele Houda's heeft, daar het een zeer populaire naam is. Dus ik heb niets te vrezen op dat gebied!!! En nogmaals, je zal geen twijfel vindne in mijn verhaal. Ik prijs mezelf elke seconde gelukkig dat ik wel uit de klauwen van de islam heb kunnen ontsnappen. Ik ben meer dan eens overtuigd van mijn keuze!
En mag ik je eens vragen, als je zelf een autochtoon bent, hoe kan je dan een allochtoon herkennen aan zijn schrijven?

De opa van een -aangetrouwde- tante wie in het verzet had gezeten, vertelde eens dat hij zich mateloos ergerde aan mensen die aan de klepel hingen over hun heldendaden tijdens WOII, terwijl hij wist dat hun rol marginaal was.
De tante van een vriend van mij heeft een nicht en die haar vader heeft ook in het verzet gezeten.
Deze vader van die nicht die weer een tante van mijn vriend is, heeft ooit wel eens gezegd dat een ieder mens zijn verhaal over de tweede wereld oorlog moet vertellen want elk verhaal over de oorlog is waardevol.
Hij zei ook. ( de vader van die nicht die weer de een tante van mijn vriend is) dat je niet alles wat je hoort moet geloven, en dat mensen die kritiek leveren op mensen die hun verhaal over de oorlog kwijt willen vaak zelf helemaal niks gedaan hebben.
:? wat heeft de tweede wereld oorlog hier eigenlijk mee te maken.
Ik heb de afgelopen maand wel 200 'apostate-stories' gelezen, omdat mijn inziens geen enkel mens weldenkend en tegelijkertijd -vrijwillig- moslim kan zijn.
Deze zin gaat een beetje boven mijn pet.
Ben jij nu een expert wat betreft apostaten?
Werk je bij de AIVD en is jouw taak apostaten te ontmaskeren?
Het mooie aan mijzelf is dat ik nergens in pas. Ik ben zowel bevriend met tig autochtonen als tig 'moslims' en met het voeren van talloze gesprekken ben ik gaan inzien met welke vragen zij allen dagelijks worstelen. Ieder individu is uniek en anders maar inductief zie je wel een aantal 'rode lijnen'. Zeg maar hun 'mindset'.
Mmmmmmmmmmmmmmm. De meeste mensen passen wel ergens in en weten of ze pro of anti Islam zijn.
Wat gek dat jij wel je tig moslim vrienden geloofd, maar niet Sanne.
Komt dat misschien omdat deze tig moslim vrienden nog steeeds moslim zijn, en dat je daar zeer tevreden over bent?

Die mindset vind ik niet terug in je verhaal. Jouw hele verhaal is een opeenstapeling van clichés.
Je schets bijna een karikatuur van een moslima. Het hele verhaal is geschreven vanuit de visie van een buitenstaander. Een extern perspectief.
Nou vriend, met deze slecht onderbouwde conclusie ik het totaal oneens . Ik heb nog niet eens zolang geleden een programma op Nederland 1 gezien, volgens mij was het Netwerk waar een paar ondergedoken Moslima's een zelfde soort verhaal vertelde als Sanne.
En wat weet jij van een intern perspectief?
Oh, ja, jij hebt tig moslim vrienden. Sorry, dat was ik even vergeten.
Je geeft bepaalde details prijs, welke niet relevant zijn voor het verhaal. Dat is een eigenschap die pathologische leugenaars vaak gebruiken om hun verhaal geloofwaardig te maken. Echter, andere zaken laat je totaal onderbelicht. Er zitten grote hyaten in je verhaal.
Wie ben jij om hier een oordeel over hebben. Mijn bloed begint langzaam maar zeker te koken.
Ook kom je telkens met bepaalde claims die je maar niet kan waarmaken. Scheld me maar uit in het Arabisch.
Of beter gezegd, vertaal je eigen tekst in het Arabisch dan kan ik het aan anderen voorleggen.
Ik ben er van overtuigd dat tig moslim vrienden je graag willen helpen met dit probleeem :wink:

Ik ben geen letterkundige en pretendeer dat zeker niet te zijn. Maar in iedere tekst zit een bepaalde verborgen boodschap. Deze te kunnen lezen of beter gezegd te ontsleutelen, is maar voor weinig mensen weggelegd. (zie http://www.amazon.com/gp/product/022677 ... 08?ie=UTF8)
Tussen de regels door is je masker afgevallen. Ik zie dat. Anderen zien dat niet en zullen mij verfoeien. Maar ik weet nu al dat je bijdrages in de toekomst kwantitatief als kwalitatief nihil zullen zijn. Uiteindelijk vormt dat het ultieme bewijs van mijn gelijk.
:?: :?: :?: Misschien wil jij zo vriendelijk zijn om deze verborgen boodschap te ontsleutelen Lodewijk.
Ik ben inderdaad te dom om dit raadsel te ontrafelen.

Tot slot, zowel het christendom, de islam als het jodendom veroordelen scherp het valselijk beschuldigen. Heb ik het dan toch niet bij het rechte eind, dan zal ik voor deze zonde verantwoording aan God moeten afleggen. Heb ik het wel bij het rechte eind dat zal jij verantwoording aan God moeten afleggen om jouw leugens. Ik wens je veel sterkte toe.


Weer een MMMMMMMMMM......
Ik weet het niet.
Waarom komt deze zin me zo Islamitisch over...
Mis ik wat?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Ik ben zelf een Marokkaans meisje en schrijf onder de naam van een vriendin.
Je moet niet verschulen maar openlijk anar voren komen met hoe je denkt.
Een jaar geleden heb ik de Islam verlaten, omdat ik de lelijkheid van dit geloof niet langer kon negeren.
Laten we eerst eens samen kijken naar het soort moslims dat er zijn. Volgens mij kan je de moslims in 4 categoriën indelen. Je hebt moslims die zelfs het woordje 'koran' niet kunnen schrijven en zich er niets van aantrekken. Dan heb je de gematigde moslims, die net zoals vele Christenen enkel op vrijdag (ipv zondag) naar de moskee gaan. Dan heb je zij, die elke letter uit hun Boek letterlijk volgen. En dan heb je volgens mij de gevaarlijkste groep.
Goede indeling, misschien erg rascistisch, maar toch goed ingedeeld.

Zij die we alle dagen tegenkomen, maar snel voorbij lopen als we hen zien. Ik heb het dan over de jongeren die op straat hangen. Zij zijn niet praktiserend, maar opgelet als iemand hun geloof aanraakt, dan is het oorlog. Deze jongeren zijn niet opgeleid, hangen de hele dag op straat en leven in een staat binnen een staat.
Als ze niet opgeleid zijn, waarom ziet men hen als gevaar? Een niet opgeleid iemand is gevaar voor zichzelf. Deze mensen verdienen een opleiding. maar zoals je al aangeeft deze mensen zijn gehersenspoeld door Imaams en moskeeën. ZOnde dat ze dit moeten meemaken.
In Brussel bvb is Molenbeek allang geen deel meer van Belgie. Hier gelden de islamistische wetten en regels. Democratie is een woord, dat hier al jaren niet meer bestaat.


Ik ben er nooit geweest. in Brussel ga ik alleen naar Rue de Brabant, want ze hebben daar leuke boutiques.
De jongeren werken niet, want ze verdienen het dubbele van ons loon door te stelen of ze krijgen zakgeld van imaams om zo mensen te ronselen voor de jihaad.
Stelen mag niet, maar ik vind eht minder erg dan te horen dat ze zakgeld krijgen van de Imaams. Ze mogen hunzelf gene Imaams noemen, want als ze vinden dat ze het recht hebben om mensen te overtuigen tot een Jihad volgens hun godsdienst, dan weet ik zeker dat ze gene geld mogen geven. Zulke mensne noem ik geen Imaams, maar Wannabe Imam.
Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad?
Jah? ik hoop dat we zulke moskeeën in Nederland niet hebben.
Deze kinderen werden nooit ingeschreven bij de geboorte en zijn dus als het ware spookse tijdbommen die wachten om af te gaan in de naam van Allah.
Ik wist niet dat dat kon, je kind neit inschrijven, bewijst dak nog vele moet leren. maar als dit zo is, dan is dit echt een gevaar, die Moskeeën moeten gesloten worden.

Waarom is er nog niets in Belgie gebeurd? Omdat iedereen met ons land lacht.


Zo meot je niet denken. ZO raak je versteengeld in je eigen angst en ga je haten. Ga haten als er echt iets in Belgie gebeurd, niet vooraf omdat je iets rampzaligs voorspelt.
Geraak je als moslimfundamentalist niet meer binnen in je eigen land, geen probleem, kom naar Belgie, daar mag alles en je hoeft zelfs de taal niet te spreken. Kom naar Molenbeek, net alsof je in Marokko tercht komt. Imaams die trainingen hebben gekregen in landen zoals Afghanistan en dergelijke mogen niet meer binnen in hun land van oorsprong, zoals Turkije, Marokko. Belgie daarentegen zet zijn deuren wagewijd open. Want elk verbod tegen een moslim, wordt gezien als rascisme of politiek oncorrect.
Ja zulke mensen moet toegang verboden worden. Zijn ze in België zo dom als de Nederlandrs zegge"n? Als ene persoon wegens de genoemde redenen in ene ander land niet welkom is, dna moet je hem niet accepteren in je eigen land. Tenzij je weet dat ze hun leven willen beteren. Dan vind ik dat ze gewoon welkom geheten moeten worden.
De moslims hier in België zijn fanatiek. Waarom? Niet omdat ze arm zijn of omdat ze geen kansen krijgen. Integendeel. De underdog spelen is altijd de makkelijkste rol om iets gedaan te krijgen.
Zo fanatiek zijn ze niet hoor. Ik heb nog niks ergs gehoord.
Wist je dat je in Schaerbeek in de Colruyt geen catalogus kan bestellen in het Nederlands of Frans, maar enkel in het Arabisch?
Niks mis mee, ik lees schrijf en spreke zelf ook arbisch en ik zou een catalogus als die erg leuk vinden. En alsof iedere belg daar wilt wonen, ze mijden die plek voor 100000000%. Als je beschrijvingen kloppen tenminste.

En dat de parking aangeduidt staat in het Frans en Arabisch?
Wat is daar mis mee, ben je bang dat ze een autobom gana parkeren wella?

De meeste moslims hier, denken dat ze niet welkom zijn. Maar in Marokko of een ander land van oorsprong zijn ze dat ook niet. Dus hebben ze enkel hun geloof om zich aan vast te houden en om één geheel, een groep te vormen.

Denken moet vervangen worden door 'weten'.
Deze moslims dragen hun hoofddoek of baard, zoals punkers in de tijd van de anarchie hun hanenkam met trots droegen.
Er is nisk mis met eht dragen van een hoofddoek.
Moslims in Belgie zijn de punkers van de vroegere tijden
Met hun religieus kenmerk willen ze laten tonen dat ze niet akkoord gaan met de waarden van deze maatschappij.
Onzin wanneer iemand een hoofddoek draagt doet ze dat omdat ze haar uiterlijk alleen mag laten zien aan haar eigen man. In de koran of soenna of hadith staat nergens dat je dit moet doen om oneens te zijn met een ander maatschappij.
Dan is de vraag: Waarom voelen ze zich zo onwelkom?


Omdat het onwelkom gemaakt wordt. Als je iemand al afkeurt op het dragern van een hoofddoek of op het kweken van een baard. Wat moet iemand daarvan denken. Duidelijk: Jij en je geloof zijn niet welkom in deze maatschappij dus ophoepelen.

Ze hebben als het ware de rozen onder hun gat zitten...
Het boezemt me dagelijks angst in om te weten hoe deze mensen denken en handelen. Wat zal er gebeuren met Belgie binnen 10 jaar? Als de groep moslims zal bestaan uit 5 miljoen of meer en de helft van het land zal innemen? Moeten we nog langer onze mond houden? We gaven hen een hand, ze namen onze arm en zijn nu bezig met het bovenlichaam. Hoe lang zal het nog duren voor ze ons hele lichaam hebben ingenomen?
Wacht maar af, wanneer tijd passeert zullen we weten wat de toekomst ons zal brengen. Ga nu geen angstgestuurde voorspellingen maken.

trouwens, weet jij wat Ke3b Rzel is?

Groet, X
Life is a bitch. Ze is weer terug.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Sanne schreef:Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad? Deze kinderen werden nooit ingeschreven bij de geboorte en zijn dus als het ware spookse tijdbommen die wachten om af te gaan in de naam van Allah.
Ik wist dit niet, nee. Ik begrijp ook niet hoe zoiets geaccepteerd kan zijn, als het wel bekend is. Het is inmiddels ook een publiek geheim dat vrouwen in het geheim in polygame huwelijken worden uitgehuwelijkt, die worden ingezegend door imams. Persoonlijk vind ik dat het islamitische huwelijk domweg moet worden verboden, zodat je iets aan deze misstanden kan doen. Verboden is nog iets anders als 'niet geldig volgens onze wet'. Voor de vrouwen die in deze positie zijn uitgehuwelijkt, is het huwelijk wel wettig, en zijn kunnen er niet aan ontsnappen.

Weet jij misschien iets meer over die ondergrondse islamitische huwelijken, Sanne? Ben je ook van mening dat er iets aan moet worden gedaan, of vind je dat het niet uitmaakt hoe mensen samenleven?
Waarom ik zo fanatiek met de islam omging kan ik niet verklaren. Ik denk dat het zoals zoveel vrouwen een goede manier is om niet te moeten meedoen aan het schoonheidsideaal van de westerse wereld. Het maakt niet uit of je mooi of lelijk bent in de islam, je kennis en manier van praktiseren zijn genoeg om je hand te komen vragen.
Ik denk niet dat het klopt dat het in de islam niet uitmaakt of je mooi of lelijk bent. Fatima Mernissi heeft bijvoorbeeld in haar boek 'Achter de sluier' uitgelegd wat er aan deze opvatting schort. Het is inderdaad zo dat niemand behalve de familie de vrouw nog kan zien, dus iedereen waardeert de vrouw op het beeld dat van haar hebben als beddelaken in plaats van op haar uiterlijk. Maar degenen die haar wel kunnen zien - haar vader, broers en neven - zijn degenen die haar verhandelen, en die ervoor zorgen dat de echtgenoot zal weten dat hij geen kat 'in de zak' krijgt. Het gaat zelfs verder dan dat, als iemand speciaal niet gewaardeerd wordt, dan zijn mensen zelfs bereid om hem op te zadelen met een lelijke vrouw, puur om hem dwars te zitten.

Verder heb ik al diverse uitspraken van islamitische rechters gehoord, die tegen een vrouw die erover klaagde dat ze werd mishandeld, en dat ze wilde scheiden zeiden: u moet zich gewoon wat mooier maken voor uw man, doe wat make up op, wees gehoorzaam en doe wat hij zegt, en hij zal dan geen reden meer hebben u te slaan. Ze zeggen er dan nog bij: uw man heeft het recht u te slaan en u kan dus niet scheiden, maar als u zich mooi maakt, zwijgt en gehoorzaamt, zal hij u beter behandelen.

In het algemeen kun je ook zeggen dat moslimvrouwen bij uitstek de makeupmarkt draaiend houden. Dat geldt voor zogenaamde 'verwesterde' moslimvrouwen, maar ook voor vrouwen die helemaal gehuld gaan in beddelakens. Als je alleen nog hun gezicht of ogen ziet, zie je daar vaak een dikke laag make up op zitten. Dat noemen ze allemaal 'vrouwelijk'. Mooi zijn en je mooi maken wordt als vrouwelijk gezien.

Dus ik heb geen idee waar de opvatting vandaan komt dat het uiterlijk in de islam er niets toe doet. Waarschijnlijk is dat alleen in het leven geroepen om de islam in een beter daglicht te zetten tegenover een bepaald westers vrouwbeeld dat je op glamourprogramma's op de tv nogal eens ziet. In werkelijkheid houden westerse vrouwen zich helemaal niet zo gefrustreerd bezig met hun uiterlijk. Het is gewoon een mythe. Kijk om je heen om de stranden, hoeveel vrouwen zie je daar niet die vrij in hun badpak rondbanjeren terwijl ze veel te dik zijn. Het kan ons niks schelen wat een ander ervan zegt. Dat is echt andere koek dan jezelf opsluiten in een tent omdat je onzeker bent over je uiterlijk.

Vele mensen, en vooral vrouwen, vinden het leuk om leuke kleren aan te trekken, omdat dat de boel opvrolijkt, en omdat je daar dus zelf vrolijker van wordt. Maar dat wil nog niet zeggen dat we allemaal depressief zijn over ons uiterlijk. Ik denk eerder dat de vrouwen die zichzelf niet durven laten zien hun toevlucht zoeken bij de islam, omdat ze zich dan in een tent mogen verbergen.
Het aantal bekeerde vrouwen is imeens en ze zijn jammer genoeg niet meer weg te denken uit ons straatbeeld. Zwarte spoken met blauwe ogen, steeds vergezeld door hun man met baard een arendsogen. Wat zet hen toch aan? Moeten we dan eens niet gaan stilstaan bij de eisen die van de jonge meisjes worden gesteld op schoonheidsvlak?
Hier hetzelfde: ik zie ook wel Nederlandse meisjes die zich kennelijk hebben bekeerd, aangezien ze volledig strak in de doeken zijn gewikkeld. Dat zijn opvallend vaak te dikke meisjes, of meisjes met een heel vlak, nietszeggend en bang gezicht. Het zijn zelden vrolijke meiden die laten merken duidelijk geen probleem met hun uiterlijk te hebben.
Ik denk dat deze meisjes door de islam een negatieve aanmoediging krijgen: in plaats van hun zelfbeeld te versterken en te leren dat ze trots mogen zijn op zichzelf, leren ze dat ze hun lichaam waar ze zich onzeker over voelen mogen verstoppen in een zak, zodat het niet meer uitmaakt dat ze zo lelijk zijn. Op die manier versterkt de islam dus neuroses en obsessies, in plaats van dat je ze overwint.
Waarom zou de overheid zijn bevolking laten mee-regeren of slimmer laten worden? Dat is enkel geldverlies. Hun motto is om de bevolking dom te houden en ergens weg te proppen in de moskee. Laat ze maar geloven dat Allah van hen wilt dat ze elke minuut van de dag zitten te bidden of zitten te reciteren. Op die manier zien ze de zaken niet die in hun land gebeuren.
Zo werkt godsdienst inderdaad. Het is munitie in de handen van de machthebbers om het bijgelovige volk op een vreedzame manier onder de duim te houden. De godsdienst vervangt het geweer, en zorgt dat mensen uit zichzelf tevreden zijn met hun lage positie. Als ze hun lijden tevreden accepteren en gehoorzaam zijn, ontvangen ze na hun dood een plekje in de hemel.
De bevolking wordt wijsgemaakt dat geld en materiele zaken geen rol spelen in dit leven, terwijl de 'grote mannen' hun zakken vullen. De gewone mensen worden bestolen terwijl ze erop staan te kijken en dat allemaal in de naam van Allah.
Deze schijnheiligheid was hier ooit een van de belangrijkste oorzaken van de leegloop van de katholieke kerk. De gelovigen betaalden hun kerkgeld en vulden het kerkzakje, en de kerken bouwden kostbare kathedralen en zorgden dat het de kerkelite aan niets te wensen overliet. Intussen werd het volk dom en arm gehouden. Bovendien, als ze weerbarstig werden, klaagden of hun geloof verlieten, konden ze ook niet meer meedelen in de bedeling van de kerk. Geld en eten kreeg je alleen als je een brave gelovige was, anders kon je verrekken.

Liefdadigheid en barmhartigheid, het heeft de kerk veel macht en rijkdom opgebracht.
Joost schreef:
sanne schreef:Toch bezoemt het me angst in dat er onlngs in de krant stond dat in België vorig jaar 17% de evolutietheorie niet geloofde en dit jaar al 21%. Wat zal dit zijn binnen enkele jaren?...
Sorry hoor! Ik ben zelf ook atheist, maar geloof niet in de evolutietheorie. Heb je problemen mee?
En wie heeft volgens jou dan de wereld geschapen, Joost? De Marsipulami?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Laten we eerst eens samen kijken naar het soort moslims dat er zijn. Volgens mij kan je de moslims in 4 categoriën indelen. Je hebt moslims die zelfs het woordje 'koran' niet kunnen schrijven en zich er niets van aantrekken. Dan heb je de gematigde moslims, die net zoals vele Christenen enkel op vrijdag (ipv zondag) naar de moskee gaan. Dan heb je zij, die elke letter uit hun Boek letterlijk volgen. En dan heb je volgens mij de gevaarlijkste groep.
Goede indeling, misschien erg rascistisch, maar toch goed ingedeeld.
Beste Hayat,

Moslims zijn geen ras net zo min als vegetariërs.

Tot de Islam kun je je bekeren en je kunt de Islam verlaten. Je huidskleur en je genen kun je niet veranderen.

Het verschil lijkt me duidelijk.

Met vriendelijke groet,

Linda
sanne
Berichten: 89
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:51 am

Bericht door sanne »

Wat ik vertel is jammer genoeg de waarheid. Kijk vandaag allemaal naar Terzake op canvas over 'Terreur in België'. Ik weet niet juist om hoe laat...
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Bedankt voor de tip, ik ben denk ik net op tijd.... voor een keer! :D

PS het begint zo, na het nieuws, dat is nu.
Plaats reactie