Islamitische lente in Egypte.

In dit forum bespreken wij de onlusten en andere uitwassen van de islamitische revolutie.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

125 Teletekst za 03 dec
***************************************
Vermoedelijk vandaag uitslag Egypte

***************************************
` Waarschijnlijk wordt de uitslag van
de Egyptische parlementsverkiezingen
die maandag werden gehouden, vandaag
bekendgemaakt door de kiescommissie.

Er wordt aangenomen dat de gematigd
islamitische Moslimbroederschap
heeft
gewonnen, maar verrassingen zijn niet
uitgesloten. Uitgelekte cijfers wijzen
erop dat de orthodoxe al-Nour-partij,
die voor strikte naleving van de sharia
is, veel stemmen heeft gekregen.

Maandag en dinsdag werd gestemd in een
deel van Egypte, de rest stemt later. De
opkomst was met 62 procent erg hoog.
Wel wordt het percentage in twijfel
getrokken en daarom opnieuw berekend.
Nieuw voor mij is dat het islamitische Moslimbroederschap gematigd is. Dit soort berichtgeving is natuurlijk, en past in de strategie, om de islam en zijn aanhangers zo onschuldig mogelijk neer te zetten. Als moslims in islamitische landen op gematigden stemmen dan zal het hier ook wel meevallen is de boodschap. Ik voorspel dat wanneer deze zogenaamde gematigden aan de macht komen Egypte binnen de kortste keren een Talibanstaat als Afghanistan is. Het land produceerde sowieso al niets en nu nog minder. En de toeristen zullen wegblijven. En in zo’n situatie van kommer en kwel hebben gelovigen de neiging, daar ze denken iets fouts naar hun geliefde god te doen, nog meer van het middel dat hen ziek maakt te nemen. De westerse arbeider zal heel wat extra uren voor niks moeten gaan werken om het ontwikkelingsgeld op te brengen om de mensen en hun prachtsysteem daar in leven te houden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Nakba
Sylvain Ephimenco

column Ooit van de naam Tahrir gehoord? Tahrir is een plein in Caïro waar de grootste mystificatie van het jaar 2011 heeft plaatsgevonden.
Een bedrog dat zich in de wintermaanden afspeelde maar toch abusievelijk met de lente werd geassocieerd. Dit lentebedrog, ook wel Arabische Lente genoemd, werd voornamelijk door goedgelovige media en 'nuttige idioten' mogelijk gemaakt.

Op het Tahrir-plein van Caïro, verzekerde ons dit consortium van onnozelen van geest, zou het feest van de moderniteit en vrijheid worden ingeluid. Een soort dominospelletje dat in één klap eeuwen van religieus obscurantisme zou wegmeppen. Dankzij Facebook, de smartphones en wat westers geklede jongeren.

Tien maanden later is het zaad dat op het plein kunstmatig werd geïnsemineerd, in een embryonale catastrofe gemuteerd. Dat woord 'catastrofe' werd gisteren door een minderheid van vrijheidslievende Egyptenaren gebruikt, naar aanleiding van de eerste verkiezingsuitslagen in Caïro. Volgens die uitslagen zijn de 'Tahrir-verkiezingen' op een verpletterende overwinning uitgelopen voor reli-fanaten. De fundamentalistische Moslim Broederschap en de ultra-orthodoxe salafisten van Al-Nur zouden samen meer dan 60 procent van de stemmen winnen.

Maar Tahrir staat ook symbool voor de herziene positie van de vrouw in het nieuwe Egypte. Zo zijn er op dit plein de laatste tijd tal van incidenten geweest waarbij vrouwen werden aangerand, geheel ontkleed en zelfs verkracht. Meestal door een meute seksueel zeer gefrustreerde mannen.

Vorige week nog, de Franse journaliste Caroline Sinz van de tv-zender France 3. Vrouwelijke fotografen die ondanks de waarschuwingen het plein opgaan, trekken dan ook meerdere broeken over elkaar en plakken hun overhemden met breed plakband dicht. Maar ook hoofddoekjes bieden naar het schijnt geen bescherming meer.

Volgens de Egyptische activiste Engy Ghozlan zijn de incidenten steeds talrijker. Ghozlan heeft een website gemaakt (HarassMap.org) waar gemelde gevallen van aanranding van vrouwen op een plattegrond van Caïro worden bijgehouden. Daarop is het Tahrir-plein het meest roodgekleurd.

Voor deze 'catastrofe' werd afgelopen winter door sommigen gewaarschuwd. Maar in het hysterische koor van de nuttige idioten, die na amper een week 'Tahrir-plein' al een vreugdedans inzetten, werden ze weggehoond. Neem nou die historicus Geert Somsen die op 23 februari in Trouw sneller dan zijn schaduw schoot.

'11 september is voorbij' schreef hij, en ho, ho, wat zijn die islamcritici 'oorverdovend stil'. Somsen: "De verwarring is totaal, omdat de tweedeling van 11 september simpelweg niet meer opgaat. Moslims blijken democraten, het Westen blijkt terreur te steunen. De eerdere simpele tegenstelling blijkt een waanbeeld van extremisten."

Extremisten die door meneer de radicalo-historicus voor het gemak ook wel 'rechtse publicisten' werden genoemd. Maar toenmalige schreeuwlelijkerds die nu doodstil zijn, moet men eerder in de hoek zoeken waar de Somsens en Anja Meulenbelten (de anti-Israël blogster) van deze wereld vertoeven. Toch kennen ze het woord catastrofe heel goed, in het Arabisch zegt men 'Nakba'.

http://www.trouw.nl/tr/nl/6849/Sylvain- ... akba.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Dit is het plattegrond van Caïro waarop de aanranding van vrouwen wordt bijgehouden
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

Zo zijn er op dit plein de laatste tijd tal van incidenten geweest waarbij vrouwen werden aangerand, geheel ontkleed en zelfs verkracht. Meestal door een meute seksueel zeer gefrustreerde mannen.

Vorige week nog, de Franse journaliste Caroline Sinz van de tv-zender France 3. Vrouwelijke fotografen die ondanks de waarschuwingen het plein opgaan, trekken dan ook meerdere broeken over elkaar en plakken hun overhemden met breed plakband dicht. Maar ook hoofddoekjes bieden naar het schijnt geen bescherming meer.
We kennen dat verhaal nog wel van die Journaliste van die Amerikaanse TV-zender die op dat plein door tientallen mannen van de vrouwenbeschermreligie aangerand werd. Mot je deze hieronder us effe zien. Wat me opvalt is dat de Franse journaliste zegt dat ze is aangerand om de pers te intiminderen. Zou dat echt zo zijn?! Het wijst er voor mij meer op dat zij ook zo'n useful idiot was, en nog is, die hoog over de islam opgeeft. En daarom ontkent ze het probleem, nog steeds...





Er staan hier nog meer videoos over dit 'incident' maar die zijn allemaal in het Frans...
http://www.youtube.com/results?search_t ... aded&uni=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

Wat vind ik nou van de gang van zaken in Egypte en die andere islamitische landen? Ben ik blij dat ik gelijk krijg? Ja en nee. Nee omdat ik liever had, en dat het beter was dat ik ongelijk heb. Was het allemaal maar niet waar. En ja omdat nu hier in onze landen het probleem islam niet meer te ontkennen valt. Alhoewel ik me daarover geen illusies maak. Behalve de moslims zelfs zullen er zat useful idiots hun zaak blijven behartigen. Het is allemaal de schuld van Napoleon. Als die niet Egypte had veroverd dan zou het er nu een stuk beter zijn. Dus Europa blijft de schuldige. Het is wel zo dat steeds minder mensen dit soort praatjes zullen blijven accepteren. Je kunt nu aanzien komen dat ze in Egypte hetzelfde zullen gaan doen als in Saoedi-Arabië en Iran: de islamitische wetgeving invoeren. Het verschil is echter dat deze twee laatste genoemde landen vreselijk veel geld uit hun olieverkoop hebben. Daarom kunnen ze een politiekstelsel dat totaal niet werkt toch in leven houden. Wie dat geld niet heeft en des al niet te min toch dit stelsel invoert zal het als Afghanistan vergaan.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

Ik heb toch zwaar het vermoeden dat het NOS 18.00u-journaal ermee geopend had als in Egypte de zogenaamde gematigden de verkiezingen hadden gewonnen. Misschien was prakties de hele uitzending er wel aan gewijd. Nu die verkiezingen anders verlopen zijn werd het onderwerp niet eens aangekaart.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door mercator »

Laat de Egyptenaren aub rotten in de door hen zelf gewilde Mohammedaanse hel. Laat de inkomsten uit het toerisme wegvallen en de oogsten mislukken omdat alle mannetjes aan het betogen zijn of in de moskee zitten.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door KevinB »

mercator schreef:Laat de Egyptenaren aub rotten in de door hen zelf gewilde Mohammedaanse hel. Laat de inkomsten uit het toerisme wegvallen en de oogsten mislukken omdat alle mannetjes aan het betogen zijn of in de moskee zitten.
Wel, ik had het niet beter kunnen zeggen. Laat ze het daar in Egypte inderdaad maar aan den lijve ondervinden.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Laat de Egyptenaren aub rotten in de door hen zelf gewilde Mohammedaanse hel. Laat de inkomsten uit het toerisme wegvallen en de oogsten mislukken omdat alle mannetjes aan het betogen zijn of in de moskee zitten.
Ik geloof dat jij en Mohammed niet zo goed door dezelfde deur gaan. Misschien zou een excursie naar de hoogovens in IJmuiden een idee voor je zijn. Dan ben je een beetje op je toekomst voorbereid.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islamitische lente in Egypte. Storm op komst

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Laat de Egyptenaren aub rotten in de door hen zelf gewilde Mohammedaanse hel. Laat de inkomsten uit het toerisme wegvallen en de oogsten mislukken omdat alle mannetjes aan het betogen zijn of in de moskee zitten.
Zo simpel is het niet. Want de joden, zoals gebruikelijk, zullen de schuld krijgen van de islamitische misère. En dan is het (weer) oorlog. En dat zal niet leuk worden. Misschien een neutronen bommetje dan maar om de zaak te blussen?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte. Storm op komst

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef:
mercator schreef:Laat de Egyptenaren aub rotten in de door hen zelf gewilde Mohammedaanse hel. Laat de inkomsten uit het toerisme wegvallen en de oogsten mislukken omdat alle mannetjes aan het betogen zijn of in de moskee zitten.
Zo simpel is het niet. Want de joden, zoals gebruikelijk, zullen de schuld krijgen van de islamitische misère. En dan is het (weer) oorlog. En dat zal niet leuk worden. Misschien een neutronen bommetje dan maar om de zaak te blussen?
Er is een voordeel aan deze situatie en dat is dat een leger een boel geld kost. En daar voor moet je iets produceren. Kijk naar Afghanistan, die zijn al nauwelijks in staat hun eigen politie te betalen. Dus misschien zit toch nog een zilveren randje aan deze revoluties.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Mahalingam »

Hoe kunnen al die analfabeten in Egypte nu hun stem uitbrengen op de gewenste partij? Doordat iedere partij een eigen logo heeft gekregen. Die staan geheel los van de partij-politieke richting. Dus geen Rode Vlaggen, hamers en cirkels, zwaarden, gebalde vuisten enz. Dat ziet er dan zo uit (ja echt waar!):

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Ja, zo gaat het. Strenge moslims die niks met democratie op hebben gebruiken de democratie nu om aan de macht te komen. En het domme gemanupuleerde stemvee die hun valse gelofte geloven hebben ze deze macht met gulle hand gegeven.
Ik ben benieuwd hoelang de Egyptenaren blij zijn met hun nieuwe leiders.
Moslimbroederschap: Accepteer uitslag verkiezingen

zondag 4 december 2011

De Egyptische Moslimbroederschap heeft rivalen opgeroepen de wens van het volk te respecteren. De Moslimbroederschap laat in een verklaring weten dat verliezende partijen meer moeten doen om de steun van het volk te krijgen.

Hoewel nog niet alle stemmen zijn geteld en er dus geen officiële verkiezingsuitslag is, lijken islamitische partijen af te stevenen op winst, meldt persbureau Reuters. De Moslimbroederschap zei deze week aan kop te liggen tijdens het tellen van de stemmen.

In Egypte hadden vanaf 28 november de eerste parlementsverkiezingen plaats na de val van Hosni Mubarak. Het waren de eerste vrije verkiezingen in zestig jaar. Egyptische media melden dat seculiere partijen momenteel ver achterliggen.

Respecteren
De Moslimbroederschap was tijdens het regime van Mubarak verboden. De partij wil regeren volgens de islamitische wetgeving sharia. De broederschap geeft aan ook mensenrechten en rechten van minderheden te zullen respecteren.

Politieke tegenstanders van de Moslimbroederschap vrezen dat het toepassen van de sharia de toeristensector in Egypte geen goed zal doen. De broederschap geeft aan niets te doen wat deze sector zal schaden.

Door Shari Deira

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... zingen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Dhana »

Moslims zijn vreemde schepselen. Ze gebruiken alles wat ze goed uitkomt om het later weer over boord te kieperen. Nu worden er "democratische" verkiezingen misbruikt om diezelfde democratie straks om zeep te helpen. Ik durf er iets liefs onder te verwedden dat binnen niet al te lange tijd de democratie wordt afgeschaft omdat niet islamitsch is, en dus als zijnde een zware hallaluitvinding van de kaffir. En vanuit dat standpunt beschouwd is het begrijpelijk. De islam gaat niet om wat het volk wil, maar wat "allah" ooit eens verordend heeft.

Onbegrijpelijk wellicht, maar zooooo voorspelbaar.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Ik durf er iets liefs onder te verwedden dat binnen niet al te lange tijd de democratie wordt afgeschaft omdat niet islamitsch is,
Dat is in Duitsland damals toch ook gebeurd ? Als al die miljoenen Duitsers die op Hitler stemden hadden geweten wat het catastrofale eindresultaat zou zijn, hadden ze wel anders gestemd. Als zelfs al een hoog opgeleide, Westerse massa zo massaal kan misleid worden, wat dan te denken van een honderd miljoen analfabetische moslims met een gemiddeld IQ van 80 ? Nu, het is hen van harte gegund vind ik, ze zullen krijgen wat ze gewild hebben naar Saoudisch en Iraans voorbeeld. Maar met één kleine misrekening: in Saoedi Arabië en Iran hebben ze olie om hun achterlijkheid af te kopen, Egypte heeft helemaal niets. Maar daar maakt een baardfiguur met een debiel IQ zich toch niet druk over ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Dhana schreef: Ik durf er iets liefs onder te verwedden dat binnen niet al te lange tijd de democratie wordt afgeschaft omdat niet islamitsch is,
Dat is in Duitsland damals toch ook gebeurd ? Als al die miljoenen Duitsers die op Hitler stemden hadden geweten wat het catastrofale eindresultaat zou zijn, hadden ze wel anders gestemd.
Hitler kwam niet aan de macht omdat er zoveel op hem gestemd hebben. Het was 'maar' 33%. Hij kwam aan de macht omdat de andere partijen geen regering konden vormen. Toen deed hij het maar.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

Respecteren
De Moslimbroederschap was tijdens het regime van Mubarak verboden. De partij wil regeren volgens de islamitische wetgeving sharia. De broederschap geeft aan ook mensenrechten en rechten van minderheden te zullen respecteren.
Dit stond vanochtend ook de teletext. Dit is volkomen betekeningsloos. Het respecteren van de rechten van mensenrechten en minderheden, en vrouwen, is natuurlijk al een deel van de sharia.

Het volk heeft dus gesproken. Het zonnetje lacht hen toe. Een catastrofe zal zich over het land voltrekken wat bij gelovigen alleen maar inhoud dat ze nog geloviger gaan worden wanneer het slecht gaat. Dus met de tijd nog meer sharia.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door mercator »

Klassiek Egyptisch straatbeeld. Wij gunnen de Egyptische moslims zoveel sharia toe als ze maar wensen:

Afbeelding
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:Klassiek Egyptisch straatbeeld. Wij gunnen de Egyptische moslims zoveel sharia toe als ze maar wensen:

Afbeelding
Op afstand bekeken denk je dat het op knieen liggende biddende moslims zijn...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islamitische lente in Egypte. Een grote afval beerput

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
mercator schreef:Klassiek Egyptisch straatbeeld. Wij gunnen de Egyptische moslims zoveel sharia toe als ze maar wensen:

Afbeelding
Op afstand bekeken denk je dat het op knieen liggende biddende moslims zijn...
Ja, dat dacht ik ook en toen las ik jouw reactie. Frappant? Toeval? Of aan de waarheid van de ideeënrijke fantasie ontleend? :ohmy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte. Een grote afval beerput

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef: Ja, dat dacht ik ook en toen las ik jouw reactie. Frappant? Toeval? Of aan de waarheid van de ideeënrijke fantasie ontleend? :ohmy:
Ik maak wel eens het geintje dat ik iemand vraag 'zag ik jouw maandagochtend niet met een grijze jas aan op de Nieuwstad zitten?' Dan is het antwoord natuurlijk nee. En dan zeg ik 'o dan was het dus toch een vuilniszak wat ik zag.'

Hier is dat geintje werkelijkheid geworden...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Islamitische lente in Egypte. Een grote afval beerput

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Ja, dat dacht ik ook en toen las ik jouw reactie. Frappant? Toeval? Of aan de waarheid van de ideeënrijke fantasie ontleend? :ohmy:
Ik maak wel eens het geintje dat ik iemand vraag 'zag ik jouw maandagochtend niet met een grijze jas aan op de Nieuwstad zitten?' Dan is het antwoord natuurlijk nee. En dan zeg ik 'o dan was het dus toch een vuilniszak wat ik zag.'

Hier is dat geintje werkelijkheid geworden...
Geintje? Ik ben bloed serieus. Het continu beledigen van Allah door met je achterwerk omhoog hem te aanbidden staat gelijk met de goede bedoelingen van de intens domme moslim verpakt in een vuilniszak. :sly: :laugh1:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Ariel »

Geweld tussen islamitische partijen Egypte


Het tweede stadium van de eerste ronde van de Egyptische parlementsverkiezingen heeft vandaag geleid tot spanningen en geweld tussen de rivaliserende Moslimbroederschap en Gamaa Islamiya. De twee partijen behaalden zo'n zestig procent van de stemmen in de eerste stemronde.
In de zuidelijke provincie Assiut hebben aanhangers van de aartsconservatieve Gamaa Islamiya campagnemedewerkers van de Moslimbroederschap aangevallen en weggejaagd bij een stembureau. Assiut is een bolwerk van Gamaa Islamiya. Volgens de aanhangers van een van de kandidaten van de Moslimbroederschap zijn ze met de dood bedreigd en is een van hun geestelijken in elkaar geslagen.

Gamaa Islamiya, dat zich in de jaren negentig gewapenderhand verzette tegen het regime van Hosni Mubarak, is sinds de val van Mubarak steeds assertiever geworden. Zo heeft de partij in moskeeën in Assiut door de regering aangestelde imams vervangen door hun eigen predikers. Assiut hangt vol met posters die inwoners oproepen zich aan de islamitische leer te houden. Sommige posters roepen vrouwen op een hoofddoek te dragen.

Ook in de stad Dayrout liepen de spanningen tussen de Moslimbroederschap en Gamaa Islamiya hoog op. 'Onze mensen is opgedragen niet in de buurt van de stembureaus te komen', zei een campagnemedewerker van de Moslimbroederschap. 'We zijn bedreigd. Ze zeiden dat als wij dorpen rondom deze stad betreden we dood worden geschoten.'

De Moslimbroederschap gaat vooralsnog aan kop bij de verkiezingen. Gamaa Islamiya maakt deel uit van Al-Nour, een verbond van ultraconservatieve moslimpartijen. Al-Nour eindigde in de eerste stemronde als tweede.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... ypte.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Mahalingam »

Ik vraag mij af of het veel zal uitmaken welk '-isme' de hegemonie zal verwerven. Natuurlijk wel in de soort en mate van ellende en lijden die men elkaar toe brengt.
Feiten:
er zijn nu 80 miljoen inwoners en over 35 jaar zijn dat er twee maal zoveel als er geen bevolkingsgroei remmende dingen gaan gebeuren.
Nu is er per persoon nog maar 400 m2 landbouwgrond. De helft van het graan, de bakolie e.d. worden ingevoerd. 25% daarvan wordt door de USA geschonken. De rest wordt met USA geld betaald.
De regering subsidieert brood en benzine.
Er zijn inkomsten uit het Suez kanaal, de gasleveranties aan Israël (pijplijnen opgeblazen geregeld).
De olie productie is gedaald en kan nu amper de binnenlandse markt voorzien.
Al met al:volgend jaar collecte aan de deur "voedselhulp voor Egypte". Of er moeten gratis oliedollars vanuit Arabië komen.
http://www.energybulletin.net/stories/2 ... -listening
The future of Egypt will be shaped by these few biophysical facts -- a relentless form of math that is hardly unique to Egypt, by the way -- and it matters very little who is in power. Given the choice, I would not want to live there, nor in any other country that has fostered or permitted such reckless population growth beyond what the country itself can sustain.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Islamitische winter in Egypte in aantocht

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef:Ik vraag mij af of het veel zal uitmaken welk '-isme' de hegemonie zal verwerven. Natuurlijk wel in de soort en mate van ellende en lijden die men elkaar toe brengt.
Geen zorgen, beste mensen! De islamitische gemeenschap die zijn vertrouwen in Allah stelt, schijnt met de verworven inzichten van de Koran over een periode van 1400 jaar, over een uniek wonderbaarlijk zelfreinigend vernietigingssysteem te beschikken dat keer op keer zijn heilzame diensten heeft bewezen.
:wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Islamitische lente in Egypte.

Bericht door Zwartmeer »

Mahalingam schreef:Ik vraag mij af of het veel zal uitmaken welk '-isme' de hegemonie zal verwerven. Natuurlijk wel in de soort en mate van ellende en lijden die men elkaar toe brengt.
Mocht het zo zijn dat ze het vredesverdrag met Israel opzeggen dan heeft Israel het volste recht de Sinai woestijn meteen weer te bezetten. Het vredesverdrag was een voorwaarde om die woestijn weer terug te geven.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Plaats reactie