wie is Afghan?

Hier kunnen nieuwe forummers zichzelf even voorstellen als ze dat willen. Alvast van harte welkom, ongeacht je culturele, religieuze,...wat dan ook achtergrond!
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

wie is Afghan?

Bericht door Afghan »

Beste mensen,
Ik volg al meer dan een jaar de FFI van Ali Sina en heb met heel veel intresse het een en ander gevolgd.
Vanavond heb ik de stoute schoenen aagetrokken om mij te registeren in deze Forum. Ik ben dit niet gewend dus weet ik niet of alles goed gegaan is.
Ik ben dus Afghan, woon meer dan 25 jaar in Nederland, ben echt afkomstig uit Afghanistan en 2 jaar na aankomst in Nederland is mijn ogen opengegaan wat Islam echt betekend. Ik heb dus meer dan 23 jaar geleden afstand genomen van Islam en ben actief onder mijn landgenoten wereldwijd om ze ook te helpen Islam te verlaten. Ik ben bijna 45 jaar oud en heb dus heel wat jaren als een praktiserende moslim in Afghanistan en Pakistan geleefd. Ik weet dus van binnen wat Islam is. Als ik hierdoor jullie en anderen van dienst kan zijn, dat zou mij enorm goed doen.
Met vriendelijke groeten
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Lodewijk Nasser schreef:Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Afghan schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
Kan je me daar een voorbeeld van geven van die hypocrisie ?
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Hallo Afghan,

Heel erg welkom.
Je kan hier veel goed doen,
We kunnen zeker ondersteuning gebruiken van mensen zoals jij.

Groeten
De boom herken je aan zijn vruchten
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

Hoi Afghan,

Van harte welkom!

Vriendelijke groet, Sjeng
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
Gebruikersavatar
LaksmiPramuja
Berichten: 66
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 10:12 pm
Contacteer:

Bericht door LaksmiPramuja »

Afghan schreef:
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
Welkom Afghan, je had het niet beter kunnen zeggen. Ik ben heel blij dat je hier bent want ik weet zeker dat ik veell van je kan keren.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

gideong schreef:Hallo Afghan,

Heel erg welkom.
Je kan hier veel goed doen,
We kunnen zeker ondersteuning gebruiken van mensen zoals jij.

Groeten
Bedankt voor uw vriendelijke welkomstbericht.
Het is voor mij wel nu nog een beetje onwennig, maar hoop gauw mijn weg te vinden in dit forum. Ik ben de komende 3 weken op reis, maar daarna zal ik zeer zeker proberen om nuttige bijdrage te leveren aan dit forum.
Ik vind ook dat het tijd geworden is dat we de handen uit de mouw te doen en de masker van het gezicht van Islam weg te halen.
met vriendelijke groeten,
p.s. ik vind de text onder uw bericht mooi. Ik weet dat het uit de Bijbel komt. ik ben een Christen.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Heeey afghan, veel plezier hier op de site.

Veel groetjes en kusjes,

Hayat.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

LaksmiPramuja schreef:
Afghan schreef:
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
Welkom Afghan, je had het niet beter kunnen zeggen. Ik ben heel blij dat je hier bent want ik weet zeker dat ik veell van je kan keren.
Beste vriend,
Hartelijk dank voor uw vriendelijke welkomstbericht. Ik wil ook graag veel van anderen leren en heb respect voor alle mensen. Ik houd zelfs van de moslims, alleen ik haat hun religie en het systeem waarin ze vastzitten.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hayat schreef:Heeey afghan, veel plezier hier op de site.

Veel groetjes en kusjes,

Hayat.
Beste Hayat,
bedankt voor uw vriendelijke bericht. Uw naam betekent leven in mijn taal. Bent u soms ook uit Afghanistan of Iran? ik was gewoon een beetjes nieuwsgierig hoor :)
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Aardig dat je het vraagt, ja het betekent leven (mooi he :P). Ik ben marokkaans.
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Hayat schreef:Aardig dat je het vraagt, ja het betekent leven (mooi he :P). Ik ben marokkaans.
Hoi Hayat,
Bedankt voor uw snelle reactie. Ja, u hebt gelijk. Hayat is eigenlijk een Arabisch woord. We zijn erg vertrouwd geraakt met dit woord in onze taal, daarom vergat ik haast dat het oorpronkelijk uit Arabische taal gekomen is. Bedankt voor deze les :)
ik vind het trouwens heel leuk dat uw Marokaans bent. Dat had ik helemaal niet verwacht.
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Welkom Afghan, fijn dat iemand ons van binnenuit van alles over de islam kan leren...daarom zijn we tenslotte hier (ik wel dus).
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Van Harte welkom Afghan :D

Wat fijn dat je ons team komt versterken.
Wij zijn blij dat ex-moslims hier hun verhaal komen doen, en wij kunnen jouw kennis erg goed gebruiken.
Ook wij hebben geen hekel aan Moslims. Naar mijn idee zijn Moslims slachtoffer van Islam.
Ik wens je een goede en veilige reis toe.

Vriendelijke groet.

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Simonida
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 2:23 pm

Bericht door Simonida »

Afghan schreef:
Het is voor mij wel nu nog een beetje onwennig, maar hoop gauw mijn weg te vinden in dit forum. Ik ben de komende 3 weken op reis, maar daarna zal ik zeer zeker proberen om nuttige bijdrage te leveren aan dit forum.
Ik vind ook dat het tijd geworden is dat we de handen uit de mouw te doen en de masker van het gezicht van Islam weg te halen.
met vriendelijke groeten,
p.s. ik vind de text onder uw bericht mooi. Ik weet dat het uit de Bijbel komt. ik ben een Christen.
Hallo Afghan,
Leuk je te leren kennen. Ik heb veel te maken gehad met Iraniërs en Afghanen en ken hun taal een beetje. Daarom: Gosh amaadie!
Herken je mijn tekst onder aan het bericht ook?
Ik ben ook Christen. خداوند شما را برکت دهد
Laat je niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede. (bijbel)
Gebruikersavatar
LaksmiPramuja
Berichten: 66
Lid geworden op: zo jul 02, 2006 10:12 pm
Contacteer:

Bericht door LaksmiPramuja »

Afghan schreef: Beste vriend,
Hartelijk dank voor uw vriendelijke welkomstbericht. Ik wil ook graag veel van anderen leren en heb respect voor alle mensen. Ik houd zelfs van de moslims, alleen ik haat hun religie en het systeem waarin ze vastzitten.
Dan hebben we dezelfde insteek ook ik haat geen mensen, dus ook niet de moslim mens, ik haat de islam netzo als ik het naizme haat. De islam als leer en ideologie ontneemt mensen hun persoonlijke integreteit en verslaafd hen, daarom dat ik de moslim mens graag zou bervrijden uit de klauwen van die leer.

Ik zelf ben Balinees/Javaanse en ben opgroeid als Hindoe en ik ben dat nog steeds hetzij in een heel eigen vorm ik denk dat je me een Boeddhistische Hindoe kan noemen maar eigelijk ben ik gewoon Laksmi.

Mensen zoals u (mag ik jij zeggen) die de weg gelopen hebben en zich vrijgemaakt hebben van islam zijn van onschatbare waarde in de strijd voor de menselijke waardigheid.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Beste Afghan,

Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar je verhaal. Wat overtuigde je dat Islam niet de ware religie was?

Met vriendelijke groet,

Linda
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Monique schreef:Welkom Afghan, fijn dat iemand ons van binnenuit van alles over de islam kan leren...daarom zijn we tenslotte hier (ik wel dus).
Beste Monique,
Ik hoop van harte dat ik in staat ben om u en anderen een dienst mag/kan bewijzen om kenniss en ervaringen te mogen uitwisselen.
Ik beweer niet alles over Islam te weten, maar ik weet net genoeg om te weten dat het een gevaarlijke religie is. Een paar dagen geleden werd het in een klein dorpje in Noordoospolder duidelijk wat een aanhanger van Islam in staat is. Ik vind de meeste moslims als een soort tijd-bom. Er hoeft maar weinig te gebeuren om zo'n tijd-bom tot ontploffing te brengen.

Groetjes,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Linda Danvers schreef:Beste Afghan,

Welkom op het forum. Ik ben benieuwd naar je verhaal. Wat overtuigde je dat Islam niet de ware religie was?

Met vriendelijke groet,

Linda
Beste Linda,
Bedankt voor uw reactie en vraag.
Meedoen met een Forum is voor mij echt iets nieuws en het is nu ook heel erg laat geworden, maar ik zal binnen kort mijn verhaal schrijven.
Ik wil nu wel dit zeggen dat er heel veel redenen zijn om overtuigd te worden waarom Islam niets met waarheid over God te maken heeft.
Ik vind persoonijjk dat Allah en Satan een en zelfde persoon is. Meer hier over zal ik later delen.
Grotjes,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

Simonida schreef:
Afghan schreef:
Het is voor mij wel nu nog een beetje onwennig, maar hoop gauw mijn weg te vinden in dit forum. Ik ben de komende 3 weken op reis, maar daarna zal ik zeer zeker proberen om nuttige bijdrage te leveren aan dit forum.
Ik vind ook dat het tijd geworden is dat we de handen uit de mouw te doen en de masker van het gezicht van Islam weg te halen.
met vriendelijke groeten,
p.s. ik vind de text onder uw bericht mooi. Ik weet dat het uit de Bijbel komt. ik ben een Christen.
Hallo Afghan,
Leuk je te leren kennen. Ik heb veel te maken gehad met Iraniërs en Afghanen en ken hun taal een beetje. Daarom: Gosh amaadie!
Herken je mijn tekst onder aan het bericht ook?
Ik ben ook Christen. خداوند شما را برکت دهد
خداوند شما را هم برکت دهد.
Beste Simonida,
Wat leuk om uw bericht te mogen lezen. Ik kon de zin in Farsi goed kunnen lezen en het ook terug geschreven zodat u zeker bent dat ik Farsi kan lezen en schrijven. Ik hoop meer van uw te mogen horen
Met vriendelijke groeten en heel veel zegen,
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
Gebruikersavatar
Afghan
Berichten: 589
Lid geworden op: za aug 26, 2006 8:19 pm
Locatie: Uruzgan
Contacteer:

Bericht door Afghan »

LaksmiPramuja schreef:
Afghan schreef: Beste vriend,
Hartelijk dank voor uw vriendelijke welkomstbericht. Ik wil ook graag veel van anderen leren en heb respect voor alle mensen. Ik houd zelfs van de moslims, alleen ik haat hun religie en het systeem waarin ze vastzitten.
Dan hebben we dezelfde insteek ook ik haat geen mensen, dus ook niet de moslim mens, ik haat de islam netzo als ik het naizme haat. De islam als leer en ideologie ontneemt mensen hun persoonlijke integreteit en verslaafd hen, daarom dat ik de moslim mens graag zou bervrijden uit de klauwen van die leer.

Ik zelf ben Balinees/Javaanse en ben opgroeid als Hindoe en ik ben dat nog steeds hetzij in een heel eigen vorm ik denk dat je me een Boeddhistische Hindoe kan noemen maar eigelijk ben ik gewoon Laksmi.

Mensen zoals u (mag ik jij zeggen) die de weg gelopen hebben en zich vrijgemaakt hebben van islam zijn van onschatbare waarde in de strijd voor de menselijke waardigheid.
Beste LaksmiPramuja,
Bedankt voor uw reactie (ja, u mag jij zeggen, daar heb ik geen probleem mee) :wink:

Leuk om te horen dat we hetzelfde insteek hebben, dat verbaast mij ook niet. In Afghanistan hebben we heel veel Hindoe's en Boedisten en ze worden door de moslims met de nek aangekeken en vernederd, dat heeft me heel erg pijn gedaan, want ik kon geen reden vinden om dat gedrag goed te keuren. Daarom was ik destijds als moslim al verbaasd waarom ze dat deden, nu begrijp het beter en heb nog meer afschuw gekregen over het feit dat moslims mensen van ander geloof als een soort 2e rangs mensen beschouwen en ze heel graag vernederen.
Ik hoop dat ooit hun ogen open gaan.
Groetjes
Afghan
Islam veroorzaakt blindheid. Wie wil er nog blind worden?
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Afghan schreef:Vanavond heb ik de stoute schoenen aagetrokken om mij te registeren in deze Forum. Ik ben dit niet gewend dus weet ik niet of alles goed gegaan is.
Hallo Afghan, leuk dat je hebt geregistreerd. Zo te zien is alles goed gegaan.

Ik denk dat jij zeker van dienst kan zijn hier door mensen te vertellen wat het leven onder de islam betekent als je in een islamitisch land woont, waar de islamitische wet heerst. :)
Afghan schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Afghan,

Welkom op het forum

Wat was voor jouw de aanleiding om het geloof te verlaten?
De liefdeloosheid, leugen en bedrog dat ik in mijn landgenoten en anderen moslims ontdekte was de reden dat ik begon te twijfelen, en toen heb ik de vertaling van Koran in Farsi gelezen en werd het voor mij steeds duidelijk dat ik al die jaren in een soort geloof vol leugen en geweld geloofde.
Ik vind zeker ook veel leugens en bedrog in de koran, maar wat ik niet begrijp is de invloed. Ik las een paar jaar terug het boek 'gestolen gezicht' van een Afghaans meisje, dat daar opgroeide en op haar 16e meemaakte hoe de taliban de macht grepen. De wreedheid die zij beschreef is zo onvoorstelbaar dat ik niet snap hoe dit vandaag de dag nog voor kan komen. Al voor de taliban opkwamen bijvoorbeeld, tijdens gevechten tussen Masud en Himetyar, meldde haar broer zich na een oproep bij de faculteit in Kabul te komen schoonmaken na gevechten. Ze hadden vrijwilligers nodig. Die jongen kwam helemaal verdwaasd terug vanwege wat hij daar had aangetroffen, zei dat niemand heeft kunnen schoonmaken, maar dat het leger er uiteindelijk was bijgehaald. Overal, vertelde hij, waar je ook keek, lagen afgehakte handen, voeten, ledematen, bloederige brokken. Op een klapdeur was een naakte vrouw vastgespijkerd, die door midden gezaagd was. De deurhelften klapperden heen en weer, met de twee helften van de vrouw erop.

Dit is zo'n afgrijselijk verhaal, dat je niet kan begrijpen hoe mensen tot zoiets komen. Het is een totale ontmenselijking, zoals we het hier meemaakten tijdens de holocaust. Er is wel te bedenken wat voor psychologie hierbij een rol speelde, maar de holocaust speelde zich in elk geval achter gesloten deuren af, en men probeerde het geheim te houden. In Afghanistan gebeurden dergelijke dingen regelmatig in het openbaar en vaak met trots, om het volk schrik aan te jagen.

Ik vraag me vaak af wat voor rol de islam hierin speelt. Een ding dat volgens mij een rol speelt, is dat er zoveel wantrouwen naar elkaar is. De islam legt regels op, en er zijn altijd mensen bereid anderen te helpen zich eraan te houden, als het moet met geweld. Volgens mij krijg je hierdoor uiteindelijk een schizofrene toestand, die tot zoiets kan escaleren.

Ik vraag me af of jij hier een mening over hebt. Denk jij dat het zou helpen als mensen beter werden voorgelicht over de islam, of spelen hierbij teveel andere dingen een rol? Natuurlijk is de situatie ook geforceerd door de aanwezigheid van Russen en Amerikanen, en veel Saoedische en Iraanse jihadstrijders. Daar zijn de Afghanen uiteindelijk gewoon het slachtoffer van. Het is een arm land, waar al het tuig van de wereld samen schijnt te komen om er hun macht te vestigen.

Sorry dat ik je meteen overval met zulke gruwelijke dingen. Dit is me bijgebleven, en ik wou wel eens horen wat iemand te zeggen heeft die de Afghaanse cultuur beter kent.
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

Afghan.

Welkom.
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Bericht door Hayat »

Afghan ik ken een afghaanse meisje, genaamd Diba en ook nog ene meisje genaamd Jalda. Ze zitten bij me op school. Dat zijn ook hele mooie namen he?
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Plaats reactie